אתם אשכרה מנצלים את ההזדמנות?אנונימי (פותח)

מכירים את התירוץ הזה תמיד ביו"ט, עם הסיגריות?

מותר להעביר אש, מותר לעשן.

אני אשכרה יוצאת בליל יו"ט-

ורואה את החבר'ה יושבים עם אש ומציטים סיגריות.

מה התירוץ הזה?

יאללה אסור לעשות מלאכה- אז אסור!

אז ביו"ט מותר להעביר אש מאש קיימת, אבל למה סתם לחפש הקלות?

אז לא תעשנו יום אחד, מה קרה!!

כן גם לי ההלכה הזו קשה, אבל עוברים את זה. אז פעם-פעמיים בשבוע אין סיגריה.

אל תהיו כאלה מכורים, זה כבר מגעיל.

ושוב אני שואלת- ותענו פה מתחת למה שכתבתי- אתם מעשנים ביום-טוב??

 

אתם אשכרה מנצלים את ההזדמנות בימים טובים, ופותחים סיגריה???? לאיזה מצב הגענו???? אתם לא יכולים יום אחד בלי לעשן?????? שה' יעזור לכם מה אני יגיד.. אשמח לשמוע גם את דעתם של מי שלא מעשן בכלל בנושא!!

חס וחלילה בכלל....צדיקה אחת
וואו כדאי רק לעדן קצת את הדבריםענבל

אמנם אני לא מעשנת אבל אפילו אני קצת נפגעתי.

נכון לעשן זה לא טוב והמעשנים למינהם יודעים את זה.

אבל את לעולם לא תוכלי להבין מה זה להתמכר לסיגריה כמו שאני לא יכולה להבין.

לעולם לעולם אל תשפטי אותם!

עם הברכה אני מסכימה הלואי שה' יעזור להם ולכולנו.

למה אף אחד לא מדבר על התמכרות לפייסבוק או לערוץ 7?

למה תמיד סיגריות זה המגעיל?

ושלא ישתמע שאני לא מכורה לערוץ אני כן במידה מסוימת

אבל אני גם לא צועקת על זה שמכורים לסיגריות.

תסלחי לי אבל הצורה בה באת לומר את הדברים היא צורה מגעילה וזה יותר מגעיל אותי ממכורים לסיגריות.

לא הם לא יכולים יום אחד בלי לעשן!

ואם תתמכרי תביני (אני לא מאחלת לך אבל די לשפוט! "אל תדון אדם עד שתגיע למקומו")

 

צר לי שהבנת אותי ככה~אנונימי (פותח)

שמעי ענבל,

את לא הבנת אותי נכון.

אני מודה באשמה-

אני מכורה לסיגריות!

ולכן קשה לי להבין את אלה שלא מסוגלים ביו"ט לא לעשן.

כי זה כאילו עוד יום לא, יש שבת. שזה בסדר-לא מעשנים.

אבל עוד יום אחד באמצע השבוע?? בלתי אפשרי.

ואני אומרת את זה בתור אחת שלוקחת כל יום בערך 10, אם לא יותר. ועזבי לא כדאי שאני אגיד עוד עלי, אח"כ יצא שם רע..

אז ביו"ט לא לוקחים, מה קרה!! לא צריך להיות מכורים אש.

ובכלל לא הבנתי איך קישרת לפה פייסבוק וערוץ 7. זה משהו אחר לגמרי וכלל לא קשור לנושא הזה...?

[10 סיגריות ביום לא נחשב הרבה.]פלספניתאחרונה
>>>הסנה-בוער

סליחה, אבל למה בכלל יש מקום לדון על אם מותר ביו"ט או לא? אסור מדין "ונשמרתם"...


סיגריה זה לא אוכל נפש.מוריה
מותר להעביר אש לשם הכנת אוכל נפש. שזה מזון. אני לא בטוחה שלהעביר כדי להדליק סיגריה מותר.

ולההוא שם למעלה שנפגע מזה שרק סיגריות זה התמכרות, אז יש הבדל בין מחשב לסיגריות. במחשב אתה מזיק אך ורק לעצמך, בסיגריות גם הסביבה סובלת.
אני לא מבינה למה אני כשאני הולכת ברחוב אני צריכה להגיע למצב של חנק (כן! כן! חנק!) בגלל אותם מעשנים.
אני לא מבינה למה הריאות שלי צריכות להיות שחורות יותר ממי שמעשן.
אני לא מבינה למה גם בימות הקיץ החמים אני צריכה להסתובב עם פשמינה שיהיה למקרה שפתאום מישו יעשן לידי ויחנוק אותי.
אז עם כל הכבוד להתמכרויות, סיגריות זה נזק סביבתי.
^יש שם גם תגובה לענבל.מוריה
מותר לעשן ביום טוב...אנונימי (פותח)

וכל אחד יעשה איך שהוא מרגיש אם אתה ממש מכור תעשן ואם לא אז לא...

אני לא חושבת שיש צורך להתווכח כ"כ.

יאללה החיים יפים בדרך כלל(:

למה לא לעשן ביום טוב מה קרה אסור להתענגסולי הגינגי"

לא הבנתי מה הבעיה שלך מה יותר מגעיל לעשן ביו"ט ולא לעשן ביום רגיל כאילו מה הבעיה אם מותר אז למה לא ??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????


תראו סתירה - סיגריה-יו"ט-צום.מחפש את האור..

ואני אסביר  - מי שלא יודע, אנשים גם בצום מעשנים. זה לא אוכל,זה התירוץ.


מצד שני, ביו"ט, אותם אנשים, גם יעשנו על ידי העברה מאש לאש, אבל הסתירה היא שמותר להעביר מאש לאש רק לצורך אוכל נפש. עכשיו, אם אתה טוען שסיגריה זה אוכל נפש ולכן מותר לך להעביר מאש לאש כדי לעשן - איך זה שגם בצום (תשעה באב, תענית אסתר וכו' וכו') אתה מעשן? אם זה אוכל, אז אסור לעשן!!!


בקיצור - אנשים עובדים על עצמם בעיניים. מצד אחד בצום טוענים שזה לא אוכל ולכן הם מעשנים, ומצד שני ביו"ט הם טוענים שזה כן אוכל נפש ולכן גם מעשנים...


העיקר לבזבז עוד כסף ועוד בריאות...


ובכלל, אני לא מתייחס כאן לסוגיה שסיגריות סתם ככה זה אסור מדין פיקוח נפש, ולכן אין שום מקום להתיר בשום יום בשנה וקל וחומר לא ביו"ט ובתענית...


חג שמח!!!

אין סתירה כמו שמותר לחמם מים לרחוץ פניו ידיועדיאל

ורגליו.

 

אוכל נפש זה לא בהכרח אוכל אלא צרכי הנפש.

 

לעשן זה אסור מסבות בריאות אבל לא חושב שיש בעיה מבחינת יום טוב

הרב עובדיה כותב שמי שמעשן קבוע מותר לו לעשן-משה ר-

ביו"ט ובצום אבל הוא מסייג את דבריו ואומר שלכתחילה אסור בכלל להתחיל לעשן מדין "ונשמרתם"

ל"ע, ר"ל... מי שהתיר להם ביו"ט יתיר להם גם בכלל...האדמו"ר מצנעא
את אשכרה לא מנצלת את ההזדמנות?פלספנית

בעזהי"ת


יש לך הזדמנות להעלות נקודות זכות על בני אדם. צדיקים. שחיים על הסיגריות; ואני יודעת מה זה לחיות על סיגריות באשכרה. ובשבתות הם מתאמצים בכל כוחם שלא לעשן. וביום טוב- כשהם מטריחים את עצמם בשביל לעשן בהיתר, לא להצית אש חדשה, משמרים את האש והכל, כדי שהעישון יהיה מותר- והי, זה מותר הלכתית! עובדה!- את באה ומ-ת-ע-צ-ב-נ-ת עליהם, ומוכיחה אותם?!


'אתם לא יכולים יום אחד בלי לעשן???????'? אני לא יודעת אם לצחוק או לבכות, בחיי. יום אחד?! יש כאלה שבשבילם זה 'וואו, לא עישנתי כבר שעתיים..', או ש'אני לא נחשבת מעשנת כבדה; אני יכולה לא לעשן שעתיים שלמות.' 



באמת, עד כמה את מכירה מקרוב את ההתמכרות לסיגריות ואת הצורך הנפשי והפיזי בסיגריה, שיש לך את הזכות ככה לומר? 

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך