חשבתם על זה פעם...?
איך בדיוק מסתכלים על מעמדה של האישה..?
יש מצוות למשל שהיא לא מקיימת, יש דברים שהיא לא עושה, ועבודות שהיא לא עובדת בהן...
והוא ימשול בך....??
יש רק אלוקים ותורתו הקדושה.
ד"ר אריקבס"ד
מוזמנ\ת באישי 
"המוסר הנעלה של הנביאים, לא הסתגל העולם עדיין אפילו להבינו, וק"ו לקנותו, ואבי-אביו של ק"ו שאינו חולם על מה שעולה עליו" (מרן הגראי"ה קוק זצוק"ל זיע"א, אגרות, ח"א קעו)
נדמה לנו שהמוסר הא-לקי חלילה וחס ושלום מיושן, פרימיטיבי. אדרבא, אומר הרב, מה שאנו אומרים נובע מבורות גמורה! אין זה אלא כי איננו מבינים את המוסר הא-לקי!
שובניזים ופנמיזם זאת ממש לא דרך התורה וההלכה.
נולדנו שונים,את רוב המקרים בחיים אנחנו מפרשים שונה ומגיבים שונה.
השובניזים והפמניזים זאת המצאה של הדורות האחרונים. מה נעשה יש דברים שלא מתאימים לאישה כמו לנסוע בטנק , לעשות מסעות מפרכים ,להרים משקולות יותר מידי כבדות... וכמובן גם הפוך לגבי הגברים כמו לידה.
לגבי מצוות נכון יש הרבה שהאישה לא עושה האישה נוצרה מאדם ולא מהעפר ככה שהיא יותר קרובה מבחינה רוחנית לה' (יש לה פחות עבודה ) לגבר יש יותר קליפות.
הוא ימשול בך ,לא הכוונה שהוא יפקד עלייה, ישלוט עלייה ולא יתן לה כלום..... (מסבוך בשבילי להכנס לזה עכשיו) בנשואים אם האישה תתנהג לבעלה כמלך היא תהיה מלכה ואם היא תתיחס אליו כעבד היא תהיה שפחה. (מידה כנגד מידה).
אני לא פמנסיטית ב"ה , יש דברים שכן נשים וגברים יכולים לעשות באותה מידה ויש כאלה שלו אין מה לעשות.
וכן אישה לא יכולה לעבוד בכול עבודה. (וואיי לחשוב על חשמאליות,אינסטלטוריות ,זגגיות וכ"ו)
מקווה שעזרתי ,זה נושא מורכב ממש סורי אם יש דברים לא ברורים.
"וואי שמחת בית השואבה הזאת!נימאס לי רק לבהות בבנים". ![]()
"למה רק הם יכולים לילמוד תורה בכזאת דרגה ?! |מקנא|"
כן,וואלה בתרבות של ימנו קשה לנו לקבל את זה.
היום העולם 'נאור',אישה צריכה 'הגשמה עצמית','שוויון זכויות','העצמה' ושלל ירקות.
אז בואי נחשוב רגע - את יכולה לעשות את כל מה שהגבר יכול? עם 10 קטנטנים שמושכים לך בשמלה,ורוצים במבה את יכולה עכשיו להתפלל 3 פעמים ביום ?!
את מסוגלת להניח תפילין?!
ועל להתעמק באיזה מסכת בגמרא,יהיה לך זמן לחשוב על זה ?!
אז אחותי,את יכולה לחשוב שרק דופקים אותך. אבל זה תלוי רק בגישה שלך!
כי יהיו לך מליון סיבות להגיד למה היום זה אחרת,ושאת בניגוד להלכות העולם כן יכולה להחליף את הגבר.
אבל ככה לא התקדמנו לשום מקום. סתם נשארנו ממורמרות .. ![]()
בואי במקום נחליט שמתקדמים בדברים שכן ניתנו לך בתור בת,ורק אחר כך נעבור גם למצוות שהזמן גרמן של הבנים. יש לנו מספיק משלנו,לא צריך עוד.
ב"הצלחה נשמה.
הדבר הכי חשוב זה כשתינוק נולד זה אם הוא יהודי או לא !!!!!!ווהיהדות נקבעת לפי האמא!!!!!!
אז בנות !!!
דף לחוש מקופחות...סבבה?!
רוצה להתפלל 3 תפילות להניח תפילין ללמוד גמרא???אף אחד לא מפריע לך....
מה חסר לך מצוות??קודם תקימי לגמרי את כל המצוות שאת מחויבת בהם וא תחפשי עוד מצוות להוסיף....
סבבה?סבבה!!!!
בי...סורי על ההתקפה!!!![]()
לאשה אסור להניח תפילין, כי גופה לא נקי תמיד. מעצם היותה אשה - אסור לה... אלא אם היא איילונית ל"ע...
כמו מיכל אשת דוד ובנותיו של רש"י כמובן בצנעא כי אם רואים את זה.... ואיואיואי....
לא הוראה לכלל. בשביל הכלל - אסור.
כדאי לקרוא את זה: http://www.kipa.co.il/ask/show/111373-%D7%94%D7%A0%D7%97%D7%AA-%D7%AA%D7%A4%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9F-%D7%9C%D7%90%D7%99%D7%A9%D7%94- (לאידעת איך מביאים קישור קצר יותר..)
ולמי שאין כוח לקרוא הכל:
"במישור הרוחני אישה לא צריכה להניח תפילין משום שהיא יכולה להשיג את
ההשגות הרוחניות הגבוהות גם ללא תפילין. מפני שדרגתה גבוהה יותר מאשר
האיש. כן אתה קורא נכון הדרגה הרוחנית של האישה גבוהה יותר מהאיש... "
"ואוכיח
לך את זה ממעשה בראשית : ראה נא שהקב"ה ברא את העולם מהחומר הגס וכל יום
יש עליה בדרגה עד שבסוף ביום השישי נברא "נזר הבריאה" שהוא האדם הראשון
והוא עומד בראש הפרמידה ובשבילו נברא העולם אבל האישה שלו נבראה אחריו
והיא נמצאת מעליו מבחינה רוחנית כי היא נבראה אחרונה . ודו"ק."
(הרב עוזיאל אליהו)
תן חיוך....=)ואביגיל אם לא מותר לבקש הסבר רק תעשי את זהבאישי או בפורום בנות 


במשנה כתוב "ותקנו שם תיקון גדול" (בשמחת בית השואבה),
מה הכוונה?
לבניית הגזוזטראות לנשים.
למה בנו להן גזוזטראות? היה אפשר פשוט לומר- כל הנשים נשארות בבית- וזה היה הרבה יותר פשוט לא?
אבל עשו הכל כדי שגם הנשים יוכלו להשתתף בשמחה הזאת, בלי שיווצר
מצב של חוסר צניעות.
ויש המון מצבים, ומצוות שבהם ממש מתשבים בנו- הנשים:
אשה לא חייבת במצוות עשה שהזמן גרמא,
לא חייבת בשלוש תפילות ביום, והכל כדי להקל עליה וכמובן גם מה שטובי כתבה(!!)
אני בכלל חושבת שכל המוסג הזה- פמינזם- הוא ממש אבל ממש לא נכון-
אם אנחנו שומרים שבת כי ככה ה' ציווה, והוא יודע יותר טוב ממנו מה הכי טוב בשבילנו-
אז בדיוק אותו דבר כאן- למה אני לא והוא כן?-
כי ככה ה' ציוה וככה הכי טוב בשבילי.
יש לי עוד הרבה מה להגיד בנושא
אבל זה לא הזמן והמקום כרגע...
'גשר בנות יעקב' של הרב חיים נבון
התבלבלתי....יש הרבה מצוות שבנים מחוייבים ובנות שרוצות להוסיף על עצמן יכולות....
שיראל.על כל מיני דברים...
אולי באמת לא הייתי רוצה לדעת.
אר.
ארר.
רש''י מצמצם את זה רק לעניינים של בינו לבינה. לאישה יהיה יצר כלפיה בעלה, אבל המימוש הוא לפי שיקול דעתו של הבעל. אסור לה לתבוע זאת ממנו בפה.
פרשנים אחרים מפרשים כפשוטו: האישה תתייחס לבעלה כאילו היה מושל. כלומר תכבד אותו. אבל לא שהוא ירגיש עצמו כמו שליט ויתייחס אליה כמו שפחה. גם הבעל מחוייב להתייחס אליה בכבוד, לדאוג לה ואסור לו לצער אותה.
שמעתי דבר אחר:
בפסוק מדובר בקללה. כלומר שתהיה לנו נטיה לצד הזה, אבל זה לא אומר שאנחנו בהכרח צריכים להיות כאלה. כמו שלא אומרים על מי שעובד מבוקר עד ערב שהוא מהדר ב"זעת אפיך תאכל לחם". זה לא מצב מתוקן במאה אחוז. זו לא מצווה, זו גזירה.
מכאן אפשר לומר שאם יש מצב בו נשים הן במעמד נחות, זה כי נטינו לכיוון הקללה ואנחנו צריכים להתאזן. כמו שמי שרודף אחרי כסף גם כשיש לו מספיק, נטה יותר מדי.
הדעות מאוד חלוקות. כדאי לשאול רב.
שיראל.התורה לדוגמא גם רואה באשה כבעלת מדרגה רוחנית משל הגבר ועוד ועוד.. המסקנה הסופית למי שמכיר במעט אפילו את הסוגיה היא שיש כאן הבחנה ולא אפליה..
יהדות! בלי ההגדרות הקיצוניות והמופרכות האלה...
על תסתכלי על מעמד, תסתכלי על תפקידים ושליחות!
הגבר הוא החזק, המוצג, אבל בעצם הוא לא יכול בלי האישה, היא זאת שתומכת ומחזיקה אותו... ("עזר כנגדו")
כל אחד והתפקיד שלו, אין שולי וחשוב...
כדאי קודם כל להפריד גם בין מעמד האשה בהקשר של החברה והתקופה ובהקשר של היהדות.
לא קראתי את "בנות יעקב"- אבל שמעתי שהוא ספר מצויין.
אם יש שאלות ספיציפיות נשמח לנסות לענות..
מצוות שהיא לא עושה-
קודם כל יש לה מבנה נפש שונה מאוד משל גבר, לכן היא פטורה מהרבה דברים.
וגם יש לה עניין של לחנך את הילדים ולטפל בהם, והיהדות רואה בבית ערך עליון- ומוכנה 'לוותר' בשביל זה על מצוות.
אבל- היא מהרוב "פטורה" ולא "אסורה"> אשה שאין לה עול של טיפול בילדים אולי כדאי שתקח על עצמה יותר... (יש סיבות לכאן ולכאן
).
עבודות שהיא לא עובדת בהן- ?
והוא ימשול בך-
קללה...
זה לא אומר שאת צריכה להיות עכשיו צייתנית וכנועה לבנים,
בדיוק כמו שאת לא לא תקחי אפידורל או תומכת לידה כי "בצער תלדי בנים"
או שנכבה לבחור את המזגן במשרד כי "בזיעת אפך תאכל לחם".
אפר לומר אפילו להיפך- אנחנו בדור של גאולה ו"נקבה תסובב גבר" ויש מקום הרבה יותר לאשה.
"שטוף תשטפי את הכלים במטבח"- זה לא כתוב בתורה
ושוב, כדאי לשים לב למה שקשור למעמד האשה מבחינה תקופתית לעומת מבחינה הלכתית וכו'.
זה היה ממש על רגל אחת, אבל שוב, אם יש שאלות ספיציפיות ממש הרבה יותר טוב..
ואם זה כל הנושא בכללי כדאי לברר אותו לעומק...
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...
למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?
אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?
אתה לא חבר בתנועת נוער?
זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)
א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך?
מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?
תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.
ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...