פריקה אחרי סיוב"שדי"מ

א. הסיבוב שערים ניהיה מעפאן בזמן האחרון לא רוקדים יבש וקצר

ב. בנות הם פשוט מחרפנות את השכל

מתי תקלטו שלא מוכרים לבנות חולצות עם כתוביות (במיוחד שזה אדום בולט וצעקני)

נמאס להתווכח כל פעם עם הבנות ולשמוע את התרוצים שלכן (זה לפיג'מות לאח שלי אבא שלי סבא שלי)

(פשוט הפעם לא הספקתי לברוח לפני שכל הבנות הגיעו בדרך כלל אני בורח ומשאיר את נריה להסתדר לבד מול הבנות)

מה הבעיה כתוביות? חחחחחחחחח וואי וואי....1

איזה פעירותתתת

למה לא מוכרים עם כתוביות?ענבל

חולצות נגיד שהיישוב מוציא הן תמיד עם כתוביות ואנחנו תמיד קונים גם הבנים וגם הבנות.

אז זה הופך את זה לבסדר..?שמוליק פיין

בס"ד


קודם כל תמיד חולצה עם כתוביות מושכת עיניים(אם זה כדי לקרוא מה כתוב ואם זה בשביל דברים אחרים וד"ל..)דבר שני אני לא יודע אם ראית את החולצות(מן הסתם יצא לך..)אבל הן אדומות חזקות(מקסימום סגולות)שזה צבעים בולטים מאוד וזה מושך את העיניים..חוצמיזה שהרב יצחק גינזבורג שליט"א (שהוא זה שבזכותו יצאו החולצות)אמר לא למכור לבנות..

כן ממש מעצבן שהיא אפשר לרקוד בקושי וזה קצרצרצרצרצרסולי הגינגי"
טוב... בקשר לרב גינזבורג אני לא יודעתענבל

אבל אני כן יודעת שעד כמה שידוע לי אין שום בעיה ללבוש חולצות עם כתוביות כמובן אם הן לא זועקות מדי.

אבל גלופה חמודה וקטנה ככל הידוע לי זאת לא בעיה אא"כ אתם חסידי הרב אבינר.

ענבל,הם צודקים.טובי =][=

החולצה הזאת צעקנית ממש .. ויש בעיה!

את לא לוח מודעות .. במיוחד שהכיתוב "יהודים בואו ננצח"הוא בצהוב זרחני,מקדימה.

 

אם זה כתובית קטנה,ובצבע לא כ"כ בולט כניראה שאין בעיה.

(רק כניראה .. כי באולפנה שלי טענו שגם את זה לא מוציאים.)

 אבל כל מטרת החולצה הזאת זה:"תראו אותי"!

כן, ברור שהחולצה באה לצעוק "יהודים בואו ננצח!!"לבן כהה

לא סתם להראות שהיית באיזה טיול, אלא בכוונה להראות את הנוכחות...

ולכן זה לאר מתאים לבנותדי"מ
חחחחחחחחח אני בטוחה שהם חסידי הרב אבינר..אביה7
לא רק הוא סובר ככהדי"מ

גם הרב יצחק


והחולצות דנן מאד זועקות

למה, לכל הרוחות, למה *אתה* רוצה לקבוע לבנות מההרהור

ללבוש?! או להעיר להן על צניעות?!

לא יודעת מה זה היה, היה לך דוכן או משהו בסגנון אני לא יודעת אם זכותך למכור רק לגברים אבל מילא, תחליט שאתה מוכר רק לגברים כי אתה לא רוצה שבת תשים לך מטבע על השולחן, אבל לא למכור להן כי זה לא צנוע?! 

זה זוועה. פשוט זוועה.

אתה לא אמא שלהן (סתם ביטוי.) ואני לא חושבת שזה צנוע (אם זה מה שמעניין אותך.) להעיר לבנות על צניעות.


עכשיו גם ימכרו כיפות רק מ20 סנטימטר כי כל מה שמתחת זה לא מהודר. 

ברור.



מסכימה לגמרי.בת שמש

אני לא מוכנה שמישהו יקבע לי גדרי צניעות, ולא למכור לי כי אני אישה זו עבירה על החוק.

יש בדברייך משהו.פעימה

בס"ד


מצד שני- גם בדבריו- הוא פשוט לא רוצה שיצא תחת ידיו דבר עברה.

וכן, יש בנות שלא מסכימות לסרוג כיפות 'קטנות'- מסיבה זאת בדיוק.


המסקנה הפשוטה והמתבקשת שאנחנו פשוט צריכים ללמוד טוב ולהתחזק בהלכות היום-יומיות האלו ע"מ שלא נחטא.


אני סובר שזה אסורדי"מ

ולא רוצה להכשיל מישהי בדבר עברה

את לא חייבת להסכים שזה אסור אבלח זה נראה  לי די מובן למה אני לא רוצה למכור להן

ומי שהוציא את החולצות זה תלמידי הרב יצחק גינבורג והוא אמר לא למכור לבנות

עבירה על החוק?אז תתבעו אותו..שמוליק פיין

בס"ד


אחרי זה בבית דין של מעלה יתבעו אותו על הכשלה של בנים שהסתכלו על נשים בגלל החולצה הזאת..זה לא שהוא קובע לך זו ההלכה!!

מזל שמותר לנו לנשום.ד"ר אריק

בס"ד

<צ>

זה מה שיהרוג אותך..?לא ללכת עם חולצה אדומה..?שמוליק פיין

בס"ד


אם כן רפואה שלמה..

כולה לא מכרתי לבן חולצה עם אדומה עם כתוביותדי"מ

אפשר לחשוב


את באמת רוצה ללכת ברחוב ושכל בעולם יסתכל עלייך?

^סחטיין על הכפיה דתית!הרהור


יש מצוות "בפני עיוור לא תתן מכשול"שמוליק פיין

בס"ד


אני(וגם דוב והחבר'ה שמוכרים בד"כ..) לא מתכוונים להכשיל אחרים בגלל שכמה בנות רוצות חולצה..אתן רוצות? תלכו לנריה אופן(מי שהוציא את החולוצת) ותבקשו ממנו..או שתוציאו לעצמכן..בהצלחה.

אף פעם לא הבנתי מה הבעיה בכפיה דתיתאני17

לפי התורה יש כפייה דתית!!

אתה היית שמח שנוצרי היה כופה עלייך נצרות?הרהור

לא.

אותו דבר.

אני לא רוצה שאנשים יכפו עלי את האמונות שלהם, את ההחמרות שלהם, את הדעות שלהם.

אתה רוצה למכור חולצות, תמכור לכולם או לא תמכור בכלל.

זה לא "בפני עיוור לא תתן מכשול" הן לא טיפשות. הן רואות טוב מאוד שזה אדום.

אני אדם *חופשי* ואם ברצוני לקנות ממך חולצה אדומה זה לא מתפקידך למנוע ממני.

ז"א, מי לעזעזל אתה חושב שאתה כשאתה מונע ממני לקנות חולצה?! אני לא תינוקת ולא ילדה קטנה שתחנך אותי.

נקודה.


כפי שבת שמש אמרה, זה לא חוקי, זה פוגע בזכויות האזרח.

מה הקשר?! אני יהודי ולא נוצרי!די"מ

אני לא בא לחנך אני רק לא רוצה להכשיל

וכן לדעתי זה נקרא להכשיל

ואנמי לא כופה אני לא יגיד לך כלום אם תלכי עם חולצה כזאת אבל אני גם לא ימכור לך


ואתם מוזמנים להגיש תלונה 

(המשטרה מתה לעצור מישהו על זה והם גם עשו זאת אז אתם מוזמנות לעזור לה)

מי שאל מה את רוצה?אני17

כפייה זה ההפך מלרצות. אם תרצי לא יכפו עלייך אבל ה' אבל שצריך לעשות את זה והוא לא שאל אם את רוצה.

במדינה מתוקנת כופים על הרבה דברים. כן.

 

סורי על הבוטות

אתה שולל כרגע בחירה חופשית. זה כבר משהוהרהור

הרבה יותר נרחב להתווכח עליו.

אתה חתיכת חש -פריקה!אבודה!
הוא לא שלל בחירה חופשית.האדמו"ר מצנעא
עבר עריכה על ידי האדמו"ר מצנעא בתאריך ד' חשון תשע"ב 21:36

כי כפייה זה אומר שאת יכולה לעשות מה בראש, אלא שאת חייבת לעשות משהו אחד - אם לא - תיענשי. ואף אחד לא יתן לך להיענש על ידי זה.

למה הדבר דומה? לאדם המעוניין להתאבד. זו אמונתו! וכי כוחות הביטחון נותנים לו לעשות את זה?

אנחנו לא במציאות של תורה.. זה ממש לא פשוט.הסנה-בוער
^^^שיראל.

ובכלל, על מה הויכוח?

 

זה ההוראות שהם קיבלו, הם רק המוכרים, לא המחליטים, והם מוכרים למי שאמרו להם למכור - לבנים.

 

 

 

ואם אפשר להוסיף את דעתי - לא שמעתי על העניין עד אתמול (ועל עניין החולצות בכלל עד הסיבו"ש הקודם ), וזה יפה מאוד בעיני.

אתה לא מרגיש, שזו חוצפה?ניגונים

חוצפה להעיר לבת על צניעות? חוצפה לכתוב מה צנוע ומה לא?!

כל ההתעסקות המגעילה הזו, האם "למכור לבת או לא" משום צניעות, כ''כ לא במקום! עצם המחשבה על זה מעידה שיש לך בעיה.


(סיפור קצר. איזה תלמיד חכם הלך עם ראש בספר ברחוב בשביל לא לראות בנות, נתקל בעץ והתחיל לרוץ. רבו רואה אותו ושואל אותו מה קרה, אומר לו התלמיד: "רבי! נתקלתי בעץ וחשבתי שזו אישה!"
אומר לו הרבה: "כשאני נתקל באישה אני בטוח שזה עץ".

שים לב איפה המחשבות שלך נמצאות.)


לפני עיוור לא תתן מכשול? זה רק במקרה שלכל העם אסור. זה כמו לא למכור תפילין בשביל שהפנסטיות לא יקנו גם. ואת זה עושים?! לא.


תשמור אתה על העיניים שלך. אל תהיה לי משגיח צניעות.

מזכיר לי שכשרוצים לעשות שקט- אז כולם צורחים "שקט! שקט כולם!" 


תהיו אתם בשקט, ולאט לאט כולם ישתקו גם. אל תבדוק לי מה אני לובשת. אם אני רוצה ללכת עם חולצה אדומה, כי לפי דעתי ולפי דעת הרב שלי זה מותר, מי אתה שתכפה עלי את הדעה של הרב שלך?

מי אתה בכלל שתסכל עלי, ותקבע בשבילי מה צנוע ומה לא? למי אתה חושב את עצמך שאתה יכול להבין את הקושי שלי במציאת בגדים?


ואם זה באמת בשביל אבא או אח?! 

אולי פשוט, בנות ישבו כל היום בבית, מפחד שאיזה בן יסתכל עליהן. אולי פשוט תגיד לי ללבוש כאפייה, ושטיחים, שחס וחלילה לא יראו קצה שערה.


אין לבת שום איסור להיות יפה, או ללבוש חולצות שמבטאות משהו מסוים.


יש לי עוד המון מה להגיד. אבל אחזור אחר כך- כשארגיש שאני מסוגלת להגיב לעניין, ולא להתעצבן.


א. לא אני לא מרגיש שזו חוצפהדי"מ

ב. לא הערתי לאף בת רק לא מכרתי כי ככה הרב שלי אומר (והוא גם זה שהוציא את החולצות)

ג. אני באמת משתדל לשמור על העיננים שלי

ד. אם לא שמת לב זה היה פריקה וגם לא כתבתי נמאס לי מהבנות שמתווכחות וחופרות (וזה קורה כל סיבו"ש)

ה. וצניעות זה גם משהו שנוגע לכל העם

ו. בבהחלט רעיון טוב (הכאפיה והשטיחים)

ז. אין בעיה להיות יפה יש בעיה להיות בולטת

ותיקון טעות. זה היה אדמו''ר, לא רב.ניגונים


אני מכיר את הסיפור הוא על רבה מקוצקדי"מ

ואכן זה מחלוקת (בעיקר חב"ד וברסלב הם שני הקיצונים לכל צד) 

על האם לדבר על צניעות,פגם הברית ודברים כאלה או פשוט לא לדבר

אין לי בעיה עם בנים ששומרים על העיניים שלהם.ד"ר אריק

בס"ד

אני מעריכה אותם ממש.

 

אני ואמא שלי הסתובבנו מצפת, לידנו הלך חרדי ששם את היד שלו כדי לא להסתכל עלינו אבל אמר לנו "שלום וברכה". לא. הוא לא מכיר אותי, ואני לא אכיר אותו. בן אדם מבוגר. בן 50, פחות או יותר. לפנינו הלכו קבוצה של בנות חילוניות, גופיות ומכנסיים. המקרה חזר עליו. היד ואמירת שלום. אני ממש הערכתי את אותו איש. הוא יודע שאישה זה לא חפץ, היא בת אדם, היא צריכה יחס שווה בדיוק כמו גבר, אז כמו שהוא אומר שלום לגבר הוא יגיד גם לנשים, רק שהוא לא יסתכל עליהן.

לעומתי, קבוצת הנשים שלפני, התעצבנה אליו. ואמרה עד כמה שהוא חוצפן.

 

אין לי בעיות עם הדעות שלכם. יש לי בעיה עם זה שאתם כופים עלי את הדעות שלכם.

 

מי אתם? מי אתם שתגידו לי מה אני אלבש?!- אני ממש מסכימה עם ניגונים.

אבא שלי לא מעיר לי על צניעות, אז אתה? מי אתה? מי שם אותך ל"משטר הצניעות"? מה אנחנו באיראן?!

וסתם לידע כללי...99% מהנשים באיראן הן מוכות, גם פיזית וגם מילולית, כופים עליהם דברים, אונסים אותם, ועושים בהם כרצונם, של הגברים. אישה באיראן לא שווה לחפץ אפילו. - וזאת ההתנהגות שלך כלפי נשים. (לא שמפריע לי המצב באיראן, רק דוגמא)

 

אישה היא לא חפץ, רוצה לשמור על העיניים- תעשה את זה. לא כל העולם צריך לדעת מזה. יש דברים שהשתיקה יפה להם.

 

אני יודעת מה מעמדה של האישה ביהדות- וזה לא מעמדה!!!! ביהדות האישה היא דבר מרכזי, קדוש וחשוב, טהור, דבר שצריך לשמור אותו, לא לכפות עליו דברים, ומעשים.

 

אתה זה שלא יודע מה מעמד האישה ביהדות, לא אני.

^^ מנעת ממני להגיב שוב.ניגונים

כל מילה.

הוא לא אומר לך מה ללבוש ומה לא!אביה7

רק החולצה הספציפית הזאת, הרב שלו אמר לא למכור לבנות.. זה הכל!

אני לא אמרתי לך מה ללבושדי"מ

אבל אני כן יכול להחילט לא למכור לך 

תאמת שלא בטוח.הרהור
"אור האלוקים איננו מתגלה אלא בחופש המחשבה..."האדמו"ר מצנעא

אמנם יש ראיה לדבריך, שכן מצינו בהלכות משיח כדלקמן: "...ויכוף כל ישראל לעבודתו ית'" הרי שקיימת כפייה בתורה. 

אולם א"כ, היכן מקומה של הכותרת החשובה מאוד של מרן הגראי"ה קוק זצוק"ל זיע"א.

יש לתרץ שאין כפייה בתורתנו, אמנם המשיח יכוף את כלל-ישראל (וכן משמע מלשון הרמב"ם) לעבודתו ית', כלומר, את האומה הישראלית כולה לעבודת הבורא. כפייה פרטית וכפייה כללית הן כפיות שונות. מעיקרא דדינא, אין כפייה. אמנם את הכלל, את הנשמה הישראלית הגדולה - מותר ורצוי בימות המשיח לכפות!

ועוד יש לתרץ שבימות המשיח הדור יהיה כ"כ חכם שידע שהכפייה היא למענו הוא!

וואוו וואוו וואוווו....1

חחחחחחחחחחחח דבר ראשון..... זה שזה חולצה עם כתוביות צעקניות זה אומר שזה ימשוך גבר? חחחח אולי גבר ממש ממש ח*** חחחח מי יסתכל על החולצה בגלל שזה עם כתוביות.... אין איזה מחשוף או משו.. חלאס לעשות רעששש

הלכת פעם אם חולצה כזאת ברחוב?די"מ

אני כן וחלא היה פעם אחת שלא קיבלתי איזה הערה ולא כל העולם ואשתו הסתכלו עליי

גם אם זו דעתך, אפשר להגיד את זה יותר יפהצורניקית

מצדי אל תמכור, מצדי אל תסתכל, מצדי תחשוב מה שאתה רוצה, אבל לכתוב:  "בנות מחרפנות את השכל... מתי תקלטו... לשמוע את התרוצים שלכן" אתה צריך להבין שלא כולם חושבים כמוך ואתה צריך לכבד את זה. איך בנות אמורות לדעת שלדעתך זה לא בסדר שהן הולכות ככה? יש התרים ללכת עם אדום וגם על כתוביות אני בטוחה שיש, אז קצת כבוד, אם אפשר, תודה.

ייאעעעעווווו איזה חצווווףף!!!=]רות[=
כי כל סיבו"ש זה חוזר על עצמודי"מ

אתן לא קולטות שאנחנו לא בעניין למכור את החולצות האלה לבנות?!

טחח איפה הלכת שהעירו לך על זה?....1

ב100 שערים? חחחחחחחחח וואי אנשים פה פעורים אששש

תחנה מרכזית לדוגמאדי"מ

דווקא במאה שערים לא אמרו לי מילה

אז אל תמכרו אותן בכלל!בס"ד
למה לא למכור?ענבל

כי הם לא מוכרים לבנות אז לא למכור גם לבנים?

"גם  לי גם לך לא יהיה"?

להזכירך זה מה שאמרה האישה במשפט שלמה שאמרה שיגזרו את הילד (הסכימה עם מה ששלמה פסק)

באותו רגע פסק שלמה שהילד שלהאישה השנייה.

בזה הרגע פסקת לעצמך שזה בא ממקום של אנוכיות אם לי אין אז גם לך לא יהיה.

למה למכור עם יודעים שבנות ייקנו את זה בכל מקרה??בס"ד

ולטענתם זה לא צנוע וזה צועק וכו',

עדיף למנוע את זה מראש או לא למכור בכלל או לעשות חולצות שיתאימו (לפי דעתם) גם לבנות כך שלא תיהיה שום בעיה.

זהו שהם לא מוכרים לבנות אז בנות לא קונותענבל
כי החולצות האלה לא נמכרות בשביל כסףדי"מ

אלא למטרה מסויימת (גרוש הערבים מארץ ישראל)

אז גם אם זה יגרום לקצת בעיות עושים זאת (אבל משתדלים שיהיה כמה שפחות בעיות)

א. אז תרקוד יותר!כנרית על הגג=)

ב. תשאיר את הבחירה לבנות, מי שבכוח קונה- בעיה שלה! זה כמו שתכריח מישהו לא לעשן, זאת הבעיה שלו! הבחירה שלו!

(אני מאוד מסכימה איתך... אבל לא איך שהתעצבנת על זה...)

יכול ליהיות שהם באמת רוצים את זה לפיג'מה מה הבעיהידיד

ואם הם לא לובשות את זה לפיג'מה זה כבר בעיה שלהם. מחוץ מיזה שאני אף פעם ל שמעתי שלבנות אסור לילבוש חולצה עם כתוביות אבל אם אתה אומר אז בסדר. ולגבי שהסיבוב שערם ניהיה בזמן החרון מאפען אז יש בזה משהו. 

קיצוץ.. תרגיע.......1
מסכימה במיליון אחוזים עם ניגונים וד"ר אריק!!!נשמה שלי!!=]

וממתי אסור ללכת עם כתוביות???? בחיים לא עשיתם חולצות של הסניף,נוער,ענערף מה???

 

וזה היה חולצות גם לבנות????

וואי הרגתם אותי שכתוביות מושכות בנים......רצחתם!!!!!

נשמה שלי זה בידיוק מה שבאתי לשאולידיד
חח... התפלאתי שאתה קורא למישהי נשמה...כנרית על הגג=)
יש כתוביות ויש כתוביותאני17

יש כתוביות רגילות שרק אם מישו עומד מאחוריך (בתפילה למשל ) אז הוא מסתכל, ויש חולצות כמו אלה שמדוברות פה שמקילומטר הם מושכות את העיניים. בשביל זה הם נועדו.

למחוקדי"מ
מני תשרשר נכון זה מחרפןדי"מ
מושכות את העינים על החולצה!....1

לא על הילדה וואי איזה דביל...

אני עם נשמה שלי,ניגונם וד"ר אריק!!..יעלולה

יואווו.. איזה שירשור מפגרררררר

מתארגנת הסעה לאיראן!!פולי קקאו

אל דאגה זה לגברים בלבד שח"ו לא היה שם בעיות צניעות!!!

 

 


חלאססס-יש דעות אחרות משלכם תפסיקו לכפות את דעתכם הדתית!!
תשמרו על העיינים שלכן..
לא מוכרים חולצות זועקות??!!
יש בנות שמסתובבות בחולצות הרבה יותר לא צנועות ומינמלסטיות...

באו נפסיק להתעסק באחרים ונראה איך מתקנים את עצמינו-


הרבה יותר קל לא למכור חולצות מאשר לשמור על העיינים-נקודה למחשבה!!!!

מזדהה עם ד"ר אריק וניגונים ונשמשלי ו1...סנופי=)

ממתייי חולצה של סניף זה מושך??? מז'ה האמצע העלובה והמחורשטטששתת הזאת..!!!

 

מניראלךך לעזזאל הרב שאתה תיקבע לנו מה ללבוש ומה לא.. ומה כאילו לא מבינה אותך....

 

חשיבה דבילי ושחרשור עוד יותר....

 

 

אני לא יקבע לכן מה ללבושדי"מ

אני יקבע לעצמי מה למכור לכן

טוב כמה דברים.ענבל

א. כל מי שאמר שהשרשור מפגר מוזמן לצאת ולהפסיק להגיב בו.

אנחנו לא נכריח מבטיחה!

אם אתה לא רוצה להגיב אל תגיב אבל גם אל תעיר דברים כאלה כי יש אנשים שזה כן מעניין אותם.

 

ב. דוב- סליחה. לא הבנתי בהתחלה ממש על מה דיברת.

אני ממש מסכימה.

וכל אלה שאמרו כפייה וכו'- יש לי בבית חנות ופעם היו בה גם בגדים.

לאחותי שהיא מנהלת החנות, הוצעה הצעה, לקבל במחיר ממש ממש ממש מוזל (משהו כמו 5 שקלים לבגד) בגדים.

אחותי לא הסכימה.

תשאלו למה? הרי זאת עסקה שיכולה להכניס המון כסף!

לא! כי אנחנו לא רוצים להכשיל אנחנו רוצים להיות נקיים ולא לקחת אחריות!

לא באתי ואמרתי לך אסור לך עכשיו ללכת לחנות ולקנות! כולה אמרתי שאני לא מוכן למכור לך.

אם את רוצה תלכי חפשי מקום שיסכים.

 

הרהור עמוק- מה שאמרת בקשר למעמד האישה.

אני חושבת שאנחנו דווקא מבינים את מעמד האישה ביהדות רק שאת לא רואה בזה מעמד.

אני רואה בזה שמירה עלי

את רואה בזה כפייה

אני רואה בזה מחמאה

את רואה בזה עלבון.

 

זה לא קשור למי הבין או לא הבין.

זה קשור להסתכלות.

זה קשור לזכות בסיסית. לא קשור דווקא למעמד האישה.הרהור

זה קשור לזכויות בסיסיות של אדם.



לא באתי נגד ההלכה,הרהור

אמרתי שלא יכפו על כולן את ההלכות שהם מקפידים עליהם. שלא יבואו לחנך אותי.


"זה לא "בפני עיוור לא תתן מכשול" הן לא טיפשות. הן רואות טוב מאוד שזה אדום. 

אני אדם *חופשי* ואם ברצוני לקנות ממך חולצה אדומה זה לא מתפקידך למנוע ממני. 

ז"א, מי לעזעזל אתה חושב שאתה כשאתה מונע ממני לקנות חולצה?! אני לא תינוקת ולא ילדה קטנה שתחנך אותי.

נקודה.


כפי שבת שמש אמרה, זה לא חוקי, זה פוגע בזכויות האזרח."

כתבתי את זה בבירור. 
זאת כפיה דתית, זאת כפיה של גדרי צניעות. אני בטוחה שלא היית נהנת שחרדים יזרקו עלייך אבנים כי הלכת בלי גרבים . גם אני לא. כי אין להם זכות. 
גם אין להם זכות למכור רק לגברים חולצות, זאת פגיעה בזכויות האזרח.

א. כמו שכבר אמרו לפניי לכי תתבעי אותםענבל

הוראות רבם יותר חשובות להם מחוקי המדינה ולמען האמת הוראות רב יותר חשובות גם לי מחוקי המדינה.

 

ב. יש הבדל בין לפגוע בך פיזית לבין לא לרצות להביא לך משהו.

אני יכולה לא לרצות להביא לך משהו שמישהו רוצה להעביר שאני אעביר אלייך.

אני אומר לו לא.

הםלא רוצים לתת לך!

בדיוק באותה מידה שאם מוציאים חולצה ליישוב למשל תסכימי איתי שלא נותנים לאחרים לקנות?

 

אנחנו לא נחנך אותך אבל אנחנו נמשוך ידינו מזה.

את רוצה ללכת לחנות אחרת בכיף! מצידי תלכי עם מיני.

אם זה לא אני מכרתי לך זאת כבר הופכת להיות בעיה שלך.

בסדר, נלך לתבוע אותכם.ד"ר אריק

בס"ד

את גיל 3, יקרים שלי, עברתי לפני הרבה, הרבה שנים.

 

אתם יכולים לשמור על העיניים שלכם. אף אחד לא אמר לכם שלא.- אבל, אתה לא יכול להגיד לאף אחת, מה ללבוש ומה לא. וכן, זה בדיוק מה שאמרת.

 

יכול להיות באמת שהיא לובשת את זה בתור פיג'מה- גם על זה אתה אוסר עליה?! אתה בודק מה היא לובשת גם שהיא ישנה?! מה נסגר?!

 

בדיוק היום דברתי על זה עם המד"ש שלי-

בשכונות חרדיות שכתוב בשלטי חוצות ש"לא תלכי בשכונתינו בלבוש לא צנוע"- ואז אם הלכת "לא צנוע" (להגדרתם) אז גברים באים להכות אותך.

א.הם הסתכלנו.- אין שום שמירת העיניים שהם כ"כ מדברים עליה.

ב.הם הכו אותה.- שמירת נגיעה?! לאן נאבדה?!

ואני לא אדבר על כל ההמשך.

אני מכירה מישהי, שהולכת דווקא צנוע, לא חציאות מטאטות ריצפה, אבל 10 סנטימטר מתחת לברך, שרוולים ארוכים, ובלי מחשוף, הלכה גם באיזה שכונה חרדית והכו אותה בחורים חרדיים בגלל שהיא הייתה "לא צנועה", ובנס הוציאה אותה איזה אישה. היא הייתה בבית חולים אחרי זה.

אז בבקשה, תשמרו על העיניים שלכם, אנחנו נשמור על הצניעות שלנו. אתם לא תתערבו בשלנו, אנחנו לא בשלכם.

 

ד"ר אריק, אני איתך..! שלום לאמונות
גם כפיית אדם לעשות משהו בניגוד לאמונתו...האדמו"ר מצנעא

הינה פגיעה בזכויות האזרח. ואם איש ביטחון פוקד עליו לעשות כן - הרי הפקודה בגדר פקודה בלתי חוקית בעליל, שמסרבים.

ולכל אלה שאמרו "כפייה דתית" "מי אתה שתגיד לנו"די"מ

אז אחד האמוראים קרע בגד של אישה שהלכה בשוק כיוון שהוא לא היה צנוע (כי זה היה בצבע אדום זה אגב המקור)

אני בעז"ה יחפש את המקור המדויק ויעלה לפה

סליחה על הבוטות, אבל אם מישהו היה עושה לי את זהשלום לאמונות

הייתי מעיפה לו כאפה במקום וקוראת למשטרה

חבל שאלו האנשים שמהם אנחנו [אתה?] תופסים ..נושי104
או שהסיפור הזה לא אמיתי, או שהאדמור הזה מזויףצורניקית

או ש... לא יודעת, מצטערת, זה נראה לי כמו הדבר האחרון שמותר לעשות. לקרוע לה את הבגד?! ברחוב?! היא היתה צנועה יותר אחרי שהוא עשה את זה?! ומה עם הלבנת פנים?! נשמע לי הזוי ממש... וסליחה, מחליא אותי שאתה מביא דוגמה כזאת... אם ככה אתה חושב שצריך לעשות, אני ממש לא רוצה להיתקל בך פתאום ברחוב... (אני לובשת עכשיו סווצ'ר אדום עם כתוביות... גיוועלד..)

זה היה אחד מהאמוראיםדי"מ


מצטערת, זה עדיין לא משנה את השאלות שלי...צורניקית

זה לא שאין לי כבוד לאמוראים אבל זה ספציפית נראה לי עובר כל גבול...

ואו. ואם הוא היה אמוראי צריך ללכת ולעשות כל מההרהור

שהוא עשה ואמר?

איפה השכל הישר שלך? זה פשוט זוועה.

אני עם שלום לאמונות. 


לא כדאי לקחת כל תואר שמדביקים למישהו ולהפוך אותו לאליל.

אמוראי, רב וכו', יש לכבד, אבל גם יש גבול.

גם הם טועים.

יאללה איתכם אתם לא הרב שלי ולא תאמרו לי איך ללכתילדה סוכר

בנות- מי מצטרפת אליי להוציא חולצות שרק בנות יוכלו ללבוש (נגיד בוורוד..חח)

ולא נמכור לבנים..

אה שחכתי- ממילא אם המוכרת תהיה בת הצדיקים האלו לא יסתכלו בכלל לכיוון הדוכן.

תצאו מהסרט שאתם חיים בו אנשים

מי אמר שצריך לעשות ככה?די"מ

עובדה שהגמרא לא אומרת שמה השהוא עשה היה בעייתי

אר. זה בדיוק מה שאמרתי!הרהור

אין לך כבר חשיבה! הגיע הזמן שתציל את עצמך!

זה באמת כואב לי לראות את זה.

אני אומרת לך שתחשוב עם השכל הישר שלך ומה הטענת נגד?! עובדה שהגמרא בלה בלה בלה.


נמאס כל הזמן לראות הוא והם אמרו ככה. נמאס! אנשים, יש לכם ראש, מוח, לא סתם. 

לא כדי לצטט אנשים עם תארים ולפתור את עצמך מחשיבה. 

אי אפשר לעבור כאן ויכוח אחד בלי אבל הרב זה וזה אמר ככה ובמשנה כתוב ככה וכו' וכו'.

אין לי בעיה לשמוע את הדעות האלה, זה מפרה את העסק והדיון, וברור שאלה דעות ממש חשובות, אבל הגיע הזמן לקחת את זה בערבון מוגבל. 


זה פורום, אנשים רוצים לשמוע את הדעות של די"מ, לא של אלף יצורים אחרים. אם הייתי רוצה להתווכח עם הגמרא היינו עושים אחלה דיון של אני עם דעתי ומישהו מאמץ את דעת הגמרא וזה נהדר. דברים כאלה קרו. אבל זה כבר לא נחמד ולא כיף שזה כבר לא פורום אלא מפעל לציטוטים. לא נחמד שאתה רוצה להתדיין עם דמ"י וכל מה שהוא אומר "אבל בגמרא עשו ככה וככה ועובדה שהגמרא לא ביקרה את המעשה." 


אני באמת לא יודעת איך מתקיימים כאן דיונים כלכך הרבה שנים.


חשבתי שזה פורום של נוער, אז למה אנשים מאבדים כאן את עצמם תחת דעות של מישהו אחר?


והלבנת פנים לא נחשב? תביא מקור ונדבר.ניגונים

אפרת- אני איתך בכל מילה.

 

תתחילו לחשוב בעצמכם. אין לי בעיה שתבנו את דעתכם על דעת הגמרא, אבל תחשבו גם לבד לפני. את הבירור העצמי עושים לבד.

 

 

דווקא לא כ"כ מסכימהה איתך, הרהור...צורניקית

אם לא היינו מסתכלים אחורה לתורה/ משנה/ גמרא ורק חושבים לבד- את חושבת שהיינו מגיעים למקום טוב?

אני לא חושבת. אין שום בעיה להביא מקור מהגמרא כי זה חשוב וכדאי וצריך לשמוע את זה, יש לזה ערך.  נכון שצריך גם לחשוב בעצמך, אבל הגיוני שאם די"מ הביא את הקטע הזה מהגמרא-  מן הסתם הוא מסכים איתו, לא?

(לא שאני אוהבת את זה, אבל לא ניכנס לזה שוב...)

אנחנו לא מתדיינים פה סתם כי משעמם לנו (בד"כ...), אנחנו מתדיינים כדי להגיע לתשובה אם אפשר, ושכל אחד יביע את דעתו באיזו דרך שיבחר, אז את ואני בוחרות להסתכל על ההיגיון שלנו, ודי"מ בוחר להביא מהגמרא. צריך לכבד את זה, זה הכל. 


כבר נאמר שאם לא הייתה תורה היינו לומדים צניעותהרהור

מחתול וכו', אבל בלי קשר.

לא דיברתי ע להתורה, דיברתי על הגמרא.

ברור שהיינו מגיעים לטוב גם בלי הספרים הנקראים גמרא, כי גם אותם כתבו בני אדם. איך הם הגיעו לטוב והאמת שלהם? בדיוק באותה דרך שאנחנו יכולים להגיע אליה.

 

הדגשתי שאין לי בעיה שיביא את הגמרא, אבל לפי מה שנראה, זה הדבר היחיד שיש לו להגיד.

 

די"מ, אני לא חושבת שזאת דרך יהודית לא לחשוב ולהטיל את כל האחריות בדברים שלך ובמעשים שלך בספר. לא אמרתי שגמרא זה לא קדוש. אבל  אם הגמרא חוסמת לך את המחשבה, אז מה זה שווה?!

הגמרא היא בדיוק המודל לחשיבה חופשית! בדיוק מראה כמה חשוב שתחשוב את המחשבות שלך! שתדע להתווכח על דעות שיש לך כלפי התורה! אם נמשיך בצורה כזאת שכל התורה וכל הדיונים סביבה יהיו ציטוטים מהגמרא מתי שהוא כבר לא תהיה התחדשות בלימוד. מתי שהוא נגמור להתווכח בין הרב הזה למשנהו ונגמר. אין יותר מה ללמוד בתורה, נשאיר את זה לגדולים וחכמים שאולי יום יבא ונבחר לצטט אותם.

העניין הוא שאת/ה יכול ויכולה להיות הגדול והחכם הבא שיחדש חידושים על התורה, כל אחד מאיתנו, אז זה לא בדיוק חכם לחסום את החשיבה החופשית שלנו.

 

66- זה לא חוקי למכור רק לבנות. בקשר לתביעה, ד"ר אריק כבר אמרה שעברה את גיל 3.

 

וואו וואו קצת ענווה עדיין נשארה בנוענבל

נכון שמותר לחלוק על דברים וזה הדבר הכי טוה מחלוקת תורנית אבל אנחנו צריכים לדעת את מקומנו!

מי אנחנו שנגיד שגדולי עולם אלו טעו?!

לא את ולא אני יכולות להגיד דבר כזסה למרות שאת חושבת שזה שוביניסטי ברמות!

הם יותר חכמים ממך וממני גם יחד! הם רואים יותר רחב ממני וממך גם יחד!

גם אנחנו צריכים לחדש והכל אבל לדעת לעשות את זה מתוך ענווה.

ותסלחי לי אבל להביא דברים מהגמרא זה בדיוק כמו להביא הלכה ומה הבעיה בזה?

גם בהלכה עכשיו תגידי לשנות כי אנחנו לא צריכים להיות "ראש בקיר"??

אז הדעות שלי הם...די"מ

שמה שכתוב בגמרא זה קודש וצירך לעשות את זה

(ונראה לי שכל האדם שקורא לעצמו דתי צריך להסכים עם זה)

אתה רוצה להגיד לי שצורניקית

שאם תראה בת ברחוב עם בגד אדום אתה תלך ותקרע אותו...? קשה לי להאמין... לא כל מה שמסופר בגמרא נכון לעשות אותו גם בימינו, ולא כל אחד רשאי לעשות דברים כאלה גם אם היה צריך. וזה כולל אותך, אתה לא אחד מהאמוראים.

צודקת. הוא לא אמוראענבל

והוא ממש לא אמר שהוא יקרע למישהי חולצה.

יש סיפור על חנה בת מתיתיהו שהקיסר באותו זמן גזר שכל מישהי שרוצה להתחתן חייבת לבוא להיות איתו לפני החתונה ואף אחד לא נלחם ולא כלום,

חנה בת מתיתיהו עמדה לפני נישואיה והייתה צריכה ללכת לקיסר ולא  זוכרת באיזה סוג של כינוס אבל זה היהכינוס שקשור אליה עם המון אנשים חשובים מראשי הקהילה היהודית באותו הזמן (אם אפשר לקרוא לזה קהילה) היא פשוט עלתה על הבמה וקרעה את בגדיה.

תבואו ותגידו "מה נראלה?! ככה היא הופכת את עצמה ללא צנועה?!  מביישת את אבא שלה?! מחטיאה רבנים?!"

ואני אומר לכם שהיא עשתה זאת כי היא ראתה שלא הייתה לה ברירה.

אני לא נכנסת כרגע לדיון האם זה נכון או לא.

אבל רק רוצה לומר: אל תשפטו אותו כי אתם לא בדרגתו.

 

ולגבי המכירה כבר אמרתי את דעתי: אתן רוצות לתבוע אותו תתבעו, אתן רוצות לקנות חולצה כזאת לכו לחנות אחרת. אני אישית לא רוצה למכור לכן.

וכי לך ישנה מחשבה? וכי את לא כצאן תועה?האדמו"ר מצנעא

ואתמיה - האמנם מהיכן כל הערכים הללו, של החשיבה החופשית, של ה"קשיא" על גדולי הדורות, של אי-ההבנה המזוויעה של המושג "צו אלוקי" וכו'. מהיכן הם צצו להם כפטריות אחר הגשם? הלא לא מכל מיני הוגים הומניים מודרניים למיניהם, הלהם ייקרא תועבת הרנסאנס, שטפטפו לך שאילו את אומרת את דעותיהם הנלוזות ללא חשיבה של את עצמך, ללא התבוננות פנימית לקראת אותה העליונות הפועמת ברוחך פנימה, אמנם ללא הזכרת שמם, הרי זו חשיבה עצמית... ולא חיישינן א"כ לל"ע - הליכה אחר דעותיהם של אחרים.

היי בת חיל, הביטי נכוחה לקראת האור המתגלה אלייך מבין החרכים!

עד כאן הפשקוויל.


האם החתימה שלך היא לא ציטוט דעה של מישהו אחר? 

מדובר בכובע/ כיסוי ראש.לך דומיה תהילה
עבר עריכה על ידי לך דומיה תהילה בתאריך ג' חשון תשע"ב 01:32
עבר עריכה על ידי לך דומיה תהילה בתאריך ג' חשון תשע"ב 01:32

"כרבלתא", שגם נקרא בגד. וגם היו בו כלאיים.

הרמב''ם פוסק מכאן שבגד כלאיים קורעים (הרואה כלאיים של תורה על חברו--אפילו היה מהלך בשוק--קופץ לו, וקורעו עליו "). לעניות דעתי, משתמע שהקריעה שייכת רק בשעטנז, לא בבגד אדום.


לא מדובר בכלל על חולצה!!

רק בבקשה,יורבית

לא להוציא את סיפורי הגמרא מהקשרם.

צריך ללמוד את זה בהקשר הנכון, במילים המדויקות, בגישה הנכונה.. לא ככה לזרוק לאוויר.

זכותו המלאה לא למכור לבנות!!!!66
עבר עריכה על ידי gbck630 בתאריך ב' חשון תשע"ב 18:57

ובאמת תפסיקו להיעלב מכל דבר שאומרים!!!!!!!!!!!!!!!!!

לא כל דבר שאומרים על בנות אתן צריכות ישר לומר "למה אין שויון?" "והבנות גם שוות..!" וכל שאר השטויות שלכן..!

הוא מוכר את החולצות וזכותו להחליט שלא למכור למשהו! (כמו לדוגמא לא היה בא לו למכור לערבי..-לא שאני משווה אבל זאת זכותו אלה החולצות ש-ל-ו והוא יעשה עם זה מה שבא לו!) הוא לא הכריח אף אחת להתלבש איך שהוא רוצה הוא רק לא רצה לגרום שתעשה עבירה על ידו.תפסיקו להתבכיין על כל שטות.

ועוד בקשה אחת קטנה - בבקשה אם אתן תובעות אותו תודיעו לי זה בטח יהיה שופך.. (דוב שמעת?..-זאת פגיעה "בזכויות האזרח"..!!!!!!!!!!צוחקצוחקצוחקצוחקצוחקצוחקצוחקצוחקצוחקצוחקצוחקצוחקצוחקצוחקצוחקצוחקצוחקצוחקצוחקצוחקצוחקצוחקצוחקצוחקצוחקצוחקצוחקצוחקצוחקצוחקצוחקצוחקצוחקצוחקצוחקצוחקצוחקצוחקצוחק באשכרה קרעתם אותי............)

אני ממש לא מקנאה באשתך...אותי

זה שייך לגיל ההתבגרות לא לבחור רציני (ההסתיגות הזאת)

לפעמים אני יכולה להבין אולי נפגשתה עם בנות תינוקיות...

בסוף זה עובר כמעט לכולם...

שמעתם על דבר נקרא פריקה?די"מ

כי זה מהשכתבתי בכותרת

כי כל חודש זהנ קורה מחדש וזה מחרפן זהו זה כל מה שרציתי להגיד


ואם לא שמת לב כתבתי את זה בנוער וגיל ההתבגרות

תראה למה הפריקה שלך גרמה...D:כנרית על הגג=)
מה למען ה' אשתו קשורה?!ענבל

למה זה לא שייך לבחור רציני ההסתיגות מלהכשיל בנות?

כבר הבאתי את הסיפור על אחותי ומי שתהה לעצמו אז היא בת 27 נשואה+3 וחצי ככה  שאי אפשר להגיד עליה את בגיל ההתבגרות.

אתם סתם מוציאים לעז על בנאדם שניסה לעשות טוב ולגרום לכן לא להכשל ואתן יורקות לו בפרצוף זה יותר מגעיל אותי מכל מה שהוא אמר

והנה החולצות המדוברותדי"מ










יש לי גם פסגת זאב אבל הוא כרגע בהשאלה


וואווו... כמה...כנרית על הגג=)
יש עוד 4 שאין לידי"מ
אויש, זה הרבה פחות גרוע משחשבתי.הרהור

שיהיה.

 

ענבל, זה לא שובניסטי בגלל שאת אומרת שאני ואת לא יכולות, זה אומר שגם הוא לא יכול. שאף  אחד לא יכול.

 

אין לי כוח להווכח על זה. אבל אמרתי, אם אנחנו לא נחדש את התורה ונאמין בעצמנו מי כן? איך את חושבת שהם התחילו? מה את ישר מכלילה שאף אחד כאן לא יגדל להיות גאון בתורה? איפה הענווה שלך? כשאת באה ומחליטה שלכולנו כאן אין עתיד בתחום הזה?

 

כן, אני חושבת שיש פוטנציאל בדור שלנו להיות גדולים כמו אנשים קדומים יותר. פז"מ לא הופך אותך לקדוש יותר מבלי הפז"מ.

אני חושבת שאנחנו צריכים להיות בטוחים מעצמנו ומודעים לעצמנו.

זאת לא גאווה, זאת מציאותיות.

 

 

לא אמרתי שאין לאף אחד פוטנציאלענבל
עבר עריכה על ידי gbck630 בתאריך ד' חשון תשע"ב 13:04

אבל גם רבנים גדולים בדורנו לא נראלי מעיזים לבוא ולהגיד האמורא הזה טעה.

אפשר להיות גדולים בתורה ואפשר להיות פוסקי הלכה אבל לדעת לעשות את זה בענווה ולא מתוך לבוא ולהגיד האמורא הזה טועה אנחנו יותר לא מקשיבים לו.

האמורא הזה יותר גדול מכולנו פה!

אפשר להיות גדולים בתורה ורצוי להיות כאלה.

נכון, גם את הגמרא כתבו אנשים כמונו, בני אדם אנושיים.

בדבר אחד את טועה (ובכוונה רשמתי אותו גם אני) הם לא כמונו.

בואי נגיד שאולי אולי הרב מרדכי אליהו זצ"ל הגיע לדרגתם.

את בטח לא

אני בטח לא

ושתינו לענ"ד מבחינת ידיעה בתורה לא נגיע.

בנים יכולים יותר כי מה שהם עושים זה ללמוד תורה וזה גם מה שהוטל עליהם.

הגמרא היא היסוד.

היא יסוד כל ההלכות שאת מכירה כיום.

בלעדיה לא היה לנו חיי הלכה בכלל.

לבוא ולהגיד שבלעדיה היה יותר טוב לי נשמע כגאווה מצטערת.

אפשר להיות גדולים אבל לא להגיד שגדולים אחרים טעו.

 

(הנה כמה דברים שיראו לכם כמה הדור שלנו לא מגיע לקצה האצבע של האמוראים והראשונים:

 

"תנו רבנן שמונים תלמידים היו לו להלל הזקן שלשים מהן ראוים שתשרה עליהן שכינה כמשה רבינו ושלשים מהן ראוים שתעמוד להם חמה כיהושע בן נון עשרים בינונים גדול שבכולן יונתן בן עוזיאל קטן שבכולן רבן יוחנן בן זכאי אמרו עליו על רבן יוחנן בן זכאי שלא הניח מקרא ומשנה גמרא הלכות ואגדות דקדוקי תורה ודקדוקי סופרים קלים וחמורים וגזרות שוות תקופות וגימטריאות שיחת מלאכי השרת ושיחת שדים ושיחת דקלים משלות כובסין משלות שועלים דבר גדול ודבר קטן דבר גדול מעשה מרכבה דבר קטן הויות דאביי ורבא לקיים מה שנאמר (משלי ח, כא) להנחיל אוהבי יש ואוצרותיהם אמלא וכי מאחר שקטן שבכולן כך גדול שבכולן על אחת כמה וכמה אמרו עליו על יונתן בן עוזיאל בשעה שיושב ועוסק בתורה כל עוף שפורח עליו מיד נשרף: " (סוכה, דף כ"ח עמוד א')

 

תגידי לי שיש מישהו שמגיע לדבר כזה.

 

ועוד משפט:

"אם הראשונים כמלאכים אנו כבני אדם, ואם הראשונים כבני אדם אנו כחמורים" (שבת קי"ב ע"ב, ירושלמי שקלים פ"ה ה"א, ב"ר ס' י') חן חן לארי צלוב שהביא לי את הדברים הללו )

 

איך כבר החלטת על הידע שלי בתורה?הרהור

נו באמת. את לא סותרת אותי, אין מה לפתח כאן דיון ככה.

 

בקשר לשובניזם שלך, אין לי יכולת לא לכעוס כרגע ואני לא רוצה להתעצבן.

 

הוא יכול להיות יותר גדול מכולנו! (גם שאת שוב אומרת דברים חסרי כל ביסוס הגיוני.) אבל זה לא אומר שהוא לא יכול לעשות טעות!

וכן! קשה לי לכבר אדם שקרע בגד של אישה ברחוב! לבייש ככה בן אדם! שכפה ככה אמונה שלו על מישהי אחרת!

לא! איפה על תלבין פני חברך ברבים?! איפה?

אני לא מסוגלת לכבד אישיות של אדם כזה. (לפחות בימינו.) אולי הוא אדם עם המון ידע, אבל לא אדם שהייתי רוצה לפגוש ברחוב כפי שכבר אמרו לפני בעקיפין.

 

עוד הנחה חסרת בסיס. מתי לכל הרוחות אמרתי שבלעדיה יהיה יותר טוב?! אמרתי אולי וההבדל הוא שמים וארץ. (כמעט.)

 

כן. יכול להיות שיש מישהו בימינו שהגיע לדרגה כזאת ואת שוב מכלילה עם שלם, אני חושבת שזאת קצת יותר גאווה.

 

אין לנו על מה להתווכח, את לא סותרת את דברי הקודמים ואין בי רצון להמשיך לכתוב את אותם דברים פעם אחר פעם.

 

היי שלום.

אפרת.

>>לך דומיה תהילה

יש פירוש ש:

http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t390523#4686462


הובאה פה רק פיסה מהסוגיה, לא הכל פורט כאן, לא ראינו מפרשים.

הדבר תמוה - אז נלמד אותו לעומק. זה שנזרק המקרה כאן כדרך אגב, זה לא רציני.

הדבר דורש עיון, והכל מתוך אמונת חכמים.


בעניין ירידת הדורות:

כבר אמרו על הלל הזקן שהיה ראוי לקבל נבואה, אלא שהדור לא היה ראוי. גם למצב הכללי של העם יש השפעה על הפרט. כידוע, יש אצלנו הרבה מה לתקן ברמה הלאומית. על-ידי התעלות של העם, הפרט מתעלה גם כן. כך גם להיפך. מאז החורבן אנחנו במצב קשה. כרגע, ב''ה, אנחנו חוזרים דרגה אחר דרגה למקומנו. 


אולי?!האדמו"ר מצנעא

ללא הגמ' הק' אין לך רמב"ם, רי"ף ורא"ש. אם אין לך את האחרונים המוכרחים מהמציאות - אין לך שו"ע. אם אין לך שו"ע, אין לך לא פניני הלכה, ולא ילקוט יוסף.

ללא הגמ' הק', תורה ומצוות ינוכסו באופן ישיר רק ליחידי סגולה, ואף הם רק בגיל מתקדם ולאחר לימוד עצום ואינטסנסיבי (כמו מרן הגר"א זיע"א, שאמרו עליו שמגיל ארבעים הוא היה לומד את התושבע"פ ישר מחמישה חומשי תורה, ואפילו מרן הגר"א - רק מגיל ארבעים!).

ובקשר לקריעת הבגד:האדמו"ר מצנעא

את הולכת ברחוב, ורואה לך מישהו רודף אחר מישהו אחר להורגו. האמנם לא תהרגי את הרודף?

אין הכי נמי.

את הולכת ברחוב, ורואה לך מישהו לובש ל"ע כלאים. האמנם לא תקרעי ממנו את בגדו הטמא והדוחה?

אמוראים ענקים ואנחנו גמדיםvsx

ובכל זאת אנחנו רואים יותר רחוק


מכיוון שאנו גמדים היושבים על כתפיהם של ענקים [ואת זה לא אני אמרתי]


ואוי ואבוי למי שלומד הלכה מהגמרא.


הלכה לומדים מהשולחן ערוך!


לא כל מה שכתוב בגמ' מקובל, כי בגמ' יש גם דעות שהעולם שטוח, שעטלפים מטילים ביצים וששועלים הופכים לערפדים.


יש לי תחושה שחלק מהחלוקים פה יכולים להיכלל בהגדרת חסידים שוטים.


בעצם אני אפילו די בטוחה שאם כמה מכם אישה ערומה לגמרי טובעת בים יהיו לכם מחשבות שניות לפני שתקפצו להצילה.

יש גם הלכות שלומדים מהגמרא (הרהור והדס כנסו)ענבל

הלכות צניעות למשל.

מאיפה זה שצריך לכסות את המרפק?

מזה שרשום בגמרא על אישה טווה בשוק או משהו כזה.

אז זה ממש לא נכון שבכלל לא לומדים  מהגמרא.

 

הרהור- משום מה בטוחני שאת לא מגיעה לידע שלהם בתורה.

ובקשר לזה שאתת לא יכולה לכבד אותו זו כבר בעיה שלך.

אני מבינה שיש דברים שהם מעבר לבינתי ולא מתעסקת בהם כדי לא להגיע ללשון הרע וכעס על אנשים גדולים, חכמים וצדיקים ממני.

אמרתי שאולי אולי הרב אליהו זצ"ל הגיע וגם זה לא בטוח.

תסתכלי גם במקורות שהבאתי ותגידי לי אם את מכירה אנשים כאלה.

חוץ מזה שהמשפט עם הראשונים אמור להסביר לך גם שאין בדורנו כאלה אנשים.

יש לנו אנשים גדולים ועצומים אבל ממש ממש לא כמו האמוראים!

שוביניזם? מה שאני אומרת אני אומרת גם בקשר לבנים.

מה שאמרתי שבנים יכולים יותר זה מוכח המציאות.

גמרא לבנות זה משהו שיש איתו המון המון בעיות

לבת אין חובה ללמוד ולכן גם רוב הבנות לא לומדות ממש

לבן לעומת זאת יש חובה ללמוד ולכן יש לו גם יותר סיכוי להגיע לרמת הבנה ממש.

כמובן שאישה גם יכולה אם היא תשב ותלמד כמו בן אבל אני ממש לא חושבת שאישה צריכה לשבת וללמוד כמו בן.

לא סתם הבנים לומדים יותר קודש (בישיבות וכדומה).

תתכחשי לזה או לא לנו אין ציווי ואנחנו לא לומדות כמו הבנים. 

לא כל דיון בגמרא נגמר בפסיקה.לך דומיה תהילה

ולא כל דעה נהיית להלכה.

אז אני יכול להבין למה עדיף שולחן ערוך מהבחינה הזאת.

מצד שני, בגמרא יש את טעמי המצוות ובירור מקור ההלכות (בניגוד לש''ע).

לא אמרתי שהגמרא היא מקור פסיקה והלכהענבל

רק אמרתי שיש הלכות שנגזרו משם כמו הדוגמה שהבאתי.

 

ושכינים נוצרות מאבק, ושעישון בריא...האדמו"ר מצנעא

האמיני לי שגם היום חכמי מדעי החול ודאים בכל מיני דברים שבעוד כשבוע וחצי יתגלו כטמטום גמור


אוי ואבוי לו למי שלומד הלכה מהשו"ע.


הלכה לומדים אך ורק מפניני הלכה!


ובעוד 200 שנה, יקום גדול הדור דאז, ויחבר ספר גדול, מקיף... והספר ייקרא: 'הלכה מתוקה' או משהו בסגנון. אזי תקום צדיקה כמוך, ותקרא בקול גדול: "אוי ואבוי לו למי שלומד הלכה מפניני הלכה!... הלכה לומדים רק מ'הלכה מתוקה'!"


פשוט הויכוח הכי טפשי שראיתי בחיי...talr123

אז לא רצו למכור לכן חולצה. אז מה????

זכותו המלאה למכור מה שהוא רוצה למי שהוא רצה. הוא לא חייב לאף אחד כלום.

ובקשר לגמרא- כמו שאמרו לפניי- אף אחד פה לא יכול להתחיל לבקר את אביי לגבי מידות, הנהגות וכולי. מי שמרשה לעצמו לדבר ככה על אחד האמוראים, שילך לבדוק מה קורה עם מידת הענווה שלו..

וחוצמיזה, הביאו ת'סיפור הזה כדוגמה. אף אחד לא יכול לנהוג ככה בימינו, עד שהוא יגיע לדרגתו של אביי..

שבוע טוב ומקסים לכולם!

תמו שידורינו.שיראל.אחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך