אני ממש לא מבינה!אני ואנוכי

כל הזמן אומרים לי שאסור לעשות נזם לדוג' כי זה מושך תשומת לב אז זה לא צנוע.. אבל במקומות שזה מקובל שם אפשר לעשות כי זה לא נקרא לא צנוע.. אז כאילו אם אני גרה בעיר וכולם שם חילונים, אז אני ילך עם גופיות ומכנסיים כי זה נחשב צנוע.. כולם הולכים ככה זה לא מושך תשומת לב..

יודעים מה? עזבו את זה! בואו כל הדתיות נלך עם בגדים לא צנועים וזה לא יהיה לא צנוע כי ככה כולם הולכים..

בקשה שמישו יסביר לי.. שבוע טוב!!

גם חברה שלי כל הזמן שואלת אותי את זה...כנרית על הגג=)

יש שני דברים שונים בצניעות לדעתי (בנוסף לעוד הרבה אחרים...),

1. לא להיבלט יותר מדיי- הכוונה שלא כשתלכי ברחוב יסתכלו עלייך ויבחנו אותך, ואם נזם זה מוזר אז יבהו בזה...

2. להתלבש לפי גדרי ההלכה כדי לשמור על הגוף שלך שמור.

 

הדברים האלה לא יכולים לסתור אחד את השני, זה שיש בנות שהולכות לא צנוע לצערינו זאת העובדה המוזרה והלא נורמלית.

אני כבר שבוע חופרת לחברות שלי עלזה...שלום לאמונות

אני חושבת שבכללי החברה הדתית צריכה להתעסק בדברים המהותיים יותר ולא בשטויות כמו נזם.

אחרי הכל- ככה היה פעם גם עם חור שני ועכשיו זה משהו שמסמל את הדוסיות והאולפניסטיות... איך? הרבה בנות צפצפו על האול' שלהם עד שזה הפך למקובל. אני אנסה לשכנע את האולפנה ואם לא אני אעשה בכ"ז...

אז את בעצם אומרת שמה שכולם עושים זה מה שטובכנרית על הגג=)

ולא אכפת מה שצריך...

 

ושמעת את הסיפור הזה על הנקודה? אני אנסה לקצר:

מישהו שאל רב אחד באימייל למה כל הדקדוקים האלה והכניסה לפרטים הקטנים ביהדות, למה צריך את זה? זה סתם...

אחרי כמה זמן שהוא ראה שהרב לא הגיב לו הוא שלח לו עוד אימייל, למה הוא לא עונה לו?

אז הרב ענה ככה-

עניתי לך תשובה, שלחתי לכתובת המייל שלך, אבל לא כתבתי נקודה בכתובת מייל, אז המייל לא הגיע...

כלומר- יש כל כך הרבה חשיבות לדברים הקטנים האלה, לכל נקודה ונקודה, לכל הלכה והלכה... ואם נדלג- זה יתפקשש לנו!

אני חושבת שרוב המוסדות החינוכיים לבנותשלום לאמונות

אוסרים את זה לא בגלל ההלכה אלא בגלל שזה מושך תשומת לב ובולט וכאלה... 

ונראלך שהם המציאו את הקטע שזה בולט ושבולט אסור?...כנרית על הגג=)

זה מה שנקרא- הלכה!

את די סותרת את עצמך.שלום לאמונות

או בולט, או הלכה. כבר השוותי את העניין לחור שני. עכשיו זה כבר לא בולט- זה אומר שהשתנתה ההלכה?

וחוץ מזה, למה את קוראת בולט?שלום לאמונות

למשהו שמושך בגלל עצמו, ללא כל קשר לסביבה (חולצה אדומה צמודה או משו בצבע מרקר שבולט לעין), או לסתם משהו שלא קיים הרבה בנוף? (או לחילופין- בנוף הדתי. כגון נזם.) כי אם זה בגלל זה- תוך יומיים מהרגע שהאולפנות מרשות, זה כבר הדבר הכי נפוץ, מקובל ולא בולט.

אם אוסרים מסיבה אידיאולוגית כל שהיא, זה כבר דבר אחר.

תביני, זה ממש לא סותר!כנרית על הגג=)

לי אישית יש חור שני, ואם הייתי רוצה היה לי גם נזם.

ההלכה לא משתנה!

בשביל הצניעות שלך את צריכה להימנע מללבוש או לשים דברים שמושכים תשומת לב, לזה אני קוראת הלכה, מה מושך תשומת לב? דברים חריגים, שלא רגילים לראות בנוף, למשל אם מישהי תלך פתאום עם כובע מרובע מוזר כזה על הראש, כולם יבהו בה וזה נקרא בולט.

יש את מה שההלכה קבעה בדיוק- דברים בולטים כמו בגד אדום זועק, לק זועק וכאלה...

ואני לא מדברת בכלל על מחשופים, מרפקים, ברכיים וכאלה...

הדברים האלה אסורים בכל מצב!

קיצור- הלכתי באמצע שכתבתי את זה ונקטע לי חוט המחשבה... אז בכל מקרה- יש את ההלכה הכתתובה, ויש את הצניעות של כל אחת ואחת מעבר!

 

 

אבל הנזם עצמו הוא לא בולט! הוא נקודה קטנה וחמודה..שלום לאמונות

אם הוא בולט- זה בגלל ששמים אליו את הלב. הרי אם תעברי ליד מישהי עם חור שני, אחרי מטר שעברת את לא תדעי להגיד אם היה לה או לא כי זה לא אותת לך במוח שמשהו לא בסדר, אז לא שמת לב אליו. לא נתת לו יחס מיוחד. אם תעברי ליד מישהי עם נזם, ברגע שתקלטי אותו בזוית העין את תשימי את ליבך אליו ותזכרי אותו כי התייחסת אליו ולא סתם עברת לידו.

ואגב, האולפנות לא חושבות שהוא בולט כמושלום לאמונותאחרונה

חולצה אדומה או משהו כזה שממגנט את כל מי שעובר לידו וקופץ לעין, אלא למשהו שבולט כמו שהסברתי לך- ואז זה לא לא צנוע אלא לא מקובל. שמים לב שיש משהו לא מקובל.

בואי אני אסביר לך:צורניקית

(כשתעשי בגרות בחלמי"ש תלמדי את זה-)

דת משה-מנהגי צניעות מדין תורה. 

דת יהודית- מנהגי צניעות שנהגו בנות ישראל  להחמיר יותר מדין תורה.

מנהג המקום- מנהגי צניעות התלוים במנהג המקום.

יש דברים שהם לגמרי אסורים הלכתית, לא משנה איפה את נמצאת ומי האוכלוסיה, ויש דברים שבהם זה תלוי בסביבה שלך.

אני מסכימה שזה מעצבן, אבל בסופו של דבר זה גם לטובתך, שלא יסתכלו עלייך שונה, שלא יצא שתעשי רושם גרוע מייד כשרואים אותך. לא שאני חושבת שזה יפה לשפוט לפי מראה אבל אלה החיים...

יש דברים שהם לא צנועים מעצם הוייתםאני17

ויש דברים שרק כשהם בולטים הם לא צנועים

ולאיזה קטגוריה מהנ"ל נכנס נזם?שלום לאמונות
רבקה אמנו ענדה נזםלך דומיה תהילה

וכמדומני, אז נזם היה גדול. חישוק קטן.

אז זה תלוי במנהג המקום והזמן.

כיום פחות מצויות נשים דתיות עם נזם.


אגב, מנהג המקום תקף גם לגבי גברים.

פעם גברים היו הולכים לבושים בטליתות ברחוב.

כיום הדבר לא נהוג, אז לא משנים את המנהג.

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך