מה זה להיות אדמו"ריצחק רחובות

בא' השיעורים האחרונים הרב יצחק גינזבורג דיבר משהו מאד יפה וחשוב בנושא "אדמורות".

קטע מהשיעור (וידאו עם תמליל)

http://chabad8.org/ma-ze-lihoyt-admor/


מה זה להיות אדמו"ר? ב"היום יום" כתוב שלהיות אדמו"ר היינו לראות את שרש היהודים, כל מי שאתה מכיר, כל מי שיושב כאן – לראות את כולם כפי שהם נמצאים במחשבה הקדומה דא"ק. אם אתה יכול לראות את כולם כפי שהם נמצאים במחה"ק דא"ק אתה רבי, ואם אתה לא יכול אתה לא רבי.



ר' יצחק הגיע העת לפנות להנהלת ערוץ 7...haim770

ב"ה

ולפתוח פורום חסידי הרב גנזבורג.

אני מאוד מעריך את האיש לכן, כואב לי לראות איך בנגד לרצונו, אתם משתיכים את מצפונכם ע"י בחירתו בתור רבי.

מסכים שג' תמוז הייתה פצצה לא קונביציונלית, וקשה להתמודד איתה, יש מי שמתמודד איתה ע"י הכחשת המציאות, יש מי שמתמודד איתה ע"י הוספה בתורה ומצוות בחתירה למטרה, התגלות הרבי, ויש כמוכך ועוד כמה שמדמיינים "דור שמיני" ורבי חדש.

אין כזה דבר בחסידות חב"ד, יש רק 7 רועים שכל אחד מוריד את השכינה דרגה אחת למטה.

מנויי "דור שמיני" פירושו שאחד מהאדמו"רים הקודמים, פישל ולא עשה את העבודה !!!

מי הוא?

האדמו"ר הזקן? האדמו"ר האמצעי? הצמח צדק? המהר"ש? הרש"ב? הריי"ץ או הרבי?????

מינוי "דור שמיני" הוא הכרזת מלחמה על כל אדמו"רי ועל כל שושלת חב"ד, מעשה בילתי אחראי בעליל.


אני בעדדי"מ

(למרות שתכלס לא צריך כי יש את הגנזבורגידה)

"הכרזת מלחמה"?itzik770

"הכרזת מלחמה"? הגזמת! הכרזת מלחמה להבנה מסויימת בעניין מסויים בתורה - אולי.

הרבי בעצמו אומר שלפעמים מתגלים עניינים חדשים במציאות, שמשנים אפי' את החלק ההלכה שבתורה, וכ"ש שזה יכול לשנות הבנה בקונצפצי'ה כזו או אחרת.

עי' שיחת ליל ו' דחה"ס נ"ב

http://chabad8.org/sichat-vav-sukot-52/

וכמובן שיחת ליל הושענא רבה אותה שנה - שהרבי בפירוש מדבר על אפשרות "אדמורים" ל' רבים, שיהיו.

http://chabad8.org/sichat-hoshana-raba-nun-bet/


בקשר ל"דור השמיני" - הנה דברי הרב בעצמו:

http://jewish-education.info/rav-ginzburg/dor-holeh-vedor-ba/

אני מאמין למה שהרב יצחק מאמיןמושיקו

 

אין שום בעיה לקחת אותו כמנהיג וכו' וכו' אבל לא לשים אותו במקום רבו...

תכניסו טוב טוב לראש רבי זה לא חולצה!!!!haim770

ב"ה

נקרע לך החולצה בהקפות או בג' תמוז לך הביתה ותחליף, רבי זה לא חולצה לא מחליפים גם כשהלב נקרע !!!


למה שתקרע ?מושיקו

דווקא בהקפות השנה לא נפל לי אפילו כפתור מהסירטוק...

ככה זה כשמתבלבלים בין ש"ת לתב"א !!!haim770


סלח לי חיים, זה הכל דמגוגי'ה מהסוג הזול!יצחק רחובות

סלח לי חיים, כל מה שאתה אומר זה דמגוגי'ה זולה.

לא נולדנו אתמול, צריכים ללמוד את ההיסטורי'ה חבדית, את שיחות של הרבי לעומק, ואז יודעים איך להבין את הענינים באמת, ואיך להתייחס למאורע כזה או אחר.

ולא צריכים לתלות על הרבי את ה"סברות העקומות" של כל אחד

http://chabad8.org/svarot-akumot/


איפה הדמגוגיה הזולהhaim770

ב"ה

תנועת חב"ד על כל פלגיה, משיחיסטים ואנטיים, בדעה אחת שאין למנות רבי חדש, למעט קומץ תלמידים של הרב גינזבורג ושל הרב עדין שטנזלץ שמבינים אחרת.

שמבינים שכשהרבי אמר את המאמר הראשון באתי לגני הוא בעצם התכוון שיהיה דור שמיני ????

כשהרבי כותב באחת השיחות משנת תשי"א שאלו שחושבים שכשיבוא משיח יהיה רבי אחר טועים !!! הוא באמת לא התכוון ובאמת התכוון שיהיה "דור שמיני" ????

מי חולם כאן ומי מפרש את דברי הרבי איך שהוא רוצה??? אני וכל חסידי חב"ד או קומץ התלמידים של הרבנים ההם???

לכן אני שוב חוזר תתנתקו !!!! ותלכו לדרכיכם אם "הרבי/החולצה" החדש שלכם !!!!

שום בעיה שיהיה גם דור שמיני בחב"ד.מעשיה נאה

יש גם בחינת שמונה שהוא מעל השבע,  שבע הם שבע ספירות אולם יש גם ספירה שמינית בחינת חכמה בינה ודעת שהם מעל חג"ת נה"י מלכות.  השבע ספירות התחתונות. אין שום בעיה שהרב גינצבורג הוא בעצם בחינת חב"ד בחינת שמונה בחינת חנוכה שהם מעל שבעת ימי השבוע, והדור השמיני הוא זה שיביא את המשיח חילופי הדור השביעי.

בנקודה זו אני מסכים איתך מהיום תקרא לו "חכם חנוכה"haim770

ב"ה

אבל כדי שיהיה "הרבי מליובאוויטש" צריך הסכמה מכל (או לפחות חלק ניכר מכלל) חסידי חב"ד ולא של קומץ הזוי !!!

אין לי בעיה שתבחר אותו בתור מלך המשיח, כל אחד רשאי לשאר לעצמו מי הוא חושב שיהיה, וכפי שכותב הרמב"ם בהלכות מלכים פרק י"א הלכה ד בחלק המצונזר, יש גם תכלית ומטרה עליונה ב"טעויות" של ברי אנוש "כבר נתמלא העולם כולו מדברי משיח.... וכשיעמוד המלך המשיח באמת... מיד הם כולם יודעים ששקר נחלו אבותיהם, ושנביאהם ואבותיהם הטעום".

עם זה אני לא מסכימהחשבשבת

לא צריכה להיות הסכמה מחסידי חב"ד- צריכה להיות הסכמה מהרבי,

 

והרבי מפורשות אומר בשיחות שנשיא הדור נמצא במקומו הקבוע ב770.

 

אז זה שמישו החליט על דעת עצמו שהוא רבי- זבשו, אנחנו יש לנו

רבי אחד ודרך אחת

ומי שיש לו בעיות עם זה ומנסה למצוא פתרונות- שיקפץ  ויסתובב ויעשה מה שבא לו,

להיות אדמו"ר זה לא להיות רבי,

להיות רבי זה להיות נשי הדור שכולל הכל מראשית עד ראשית מסוף עד סוף, משו שאין למישו פשוט ורגיל, נשמה של רבי היא נשמה מיוחדת(כמו שכתוב בתניא).\

והרבי שלנו הוא היחיד שיש לו אתזה, והוא גם היחיד שהוא משיח עפ"י סימני הרמב"ם.

 

להיות אדמו"ר(כמו שאר החסידויות)- זה להורות דרך מסויימת וספציפית שאתה דוגל בה, לחסידיך, זה לא לראות את כללות הכל.

 

אז לדעתי הויכוח פה^^^ הוא ויכוח סרק לחלוטין בלי שום מטרה ותכלית.

 

שנזכה עוד הרגע להגלותו של הרבי מה"מ שליט"א ובניית ביהמ"ק השלישי תיכף ומיד ממש נאו!!!!!!

חשבשבת, יש אנשים שלא הבינו והפנימו את החידוש ...haim770

ב"ה

... הגדול של דור השביעי שאין עוד מלבדו, לכן אליהם צריך לדבר בלשונם, שיכול להיות מציאות אחרת, מבחינת עבודה זרה.

שום חסיד חב"ד למעט הקומץ ההזוי, תלמידי "חכם חנוכה" לא יסכים למנות רבי חדש !

רק כמה בודדים שלא מסוגלים לבחור אם לקנות מרצאדס או וולבו, וחייבים שמישהו יכריע עבורם, חייבים למנות בובה שתשמש להם ל"רבי".

אנו חסידי חב"ד אין לנו התלבטויות כי מאמינים שהרבי מנהל את העולם וכל מה שהוא עושה הוא עושה לטובתנו ולטובת עם ישראל.

כפתגם אדמו"ר הזקן צריכים להחזיק בידית של הדלת, הידית מחזיקים אותה מבחוץ !!! גם במצב שאנו ח"ו מחוץ לחדר של הרבי ולא פנימה, נזכה לגאולת עולמים

לא הבנתי למה צריך רוב חסידי חב"דטוביה2

תגידו שכחתם שרוב חב"ד לא היו לובוויטש אלה קפוסט וזה לא מפריעה לאף אחד אז גם היום יכול להיות שהרוב טועים למה שזה ישנה משהוא

לא נשמע טובוניל

ציטוט:


אנו חסידי חב"ד... מאמינים שהרבי מנהל את העולם


צר לי, נשמע כמו עבודה זרה

"בדעה אחת"יצחק רחובות

"דור הפלגה" ג"כ היו ב"דעה אחת" - אז בבקשה ממך אל תבלבל את המוח עם הדמגוגי'ה הקומוניסטית שלך.

לגופו של עניין. דברי הרבי - תורה היא, וכמו בכל התורה כולה - ישנם דרכי לימוד בתורת הרבי ג"כ. ומה שבדורנו דור היתום זה כמעט נשכח - זה לא משנה את המציאות, שהתורה היא חכמה אלקית, ויש בה דרכים איך ללמוד, ומי שלא יודע איך ללמוד - אדמו"ר הזקן קורא לו "חסר מדע".

אז דבר ראשון תלמד איך ללמוד, ואיך להתיחס לדברי הרבי בכלל, ואח"כ נעבור לנושא של "דור השמיני" בפרט.

בהצלחה!

(ואלי יהי' לך לעזר: מה ניתן ללמוד מאגה"ק כ"ה, כ"ו בתניא על דרכי הלימוד בכלל:

http://chabad8.org/eich-lomdim-tanya/

חדשים מקרב באו וגירסא דינקותאhaim770

ב"ה

בשנת תש"מ זכיתי להיות מתלמידיו של ר' ניסו נעמנוב זצ"ל.

בקיץ הבאתי לישיבה חבר ע"מ שיטעם מתורת חב"ד.

חברי שאל אותי האם זה נכון שבחב"ד אומרים שהרבי הוא מלך המשיח?

עניתי לו הנה לפניך אחד מגדולי החסידים של הדור והדור הקודם, לך תשאל אותו (להזכירכם תש"מ זה היטה הרבה הרבה לפני הגילויים של השיחות נ"א נ"ב).

הוא ניגש לר' ניסן ע"ה ושאל, ר' ניסן אמר לו במילים האלו: "מי שאינו מאמין שהרבי שלו הוא הוא מלך המשיח אין לו מה לעשות בחסידות זו, חסיד בעלז או חסיד גור שלא חושב שרבו הוא הוא מלך המשיח שיחפש חסידות אחרת".

תאמין לי שר' ניסן ידע תניא מהוא, וידע גם קצת איך ללמוד את התניא, ולא איזה יצחק מרחובות, שלא ראה מעודו את פני הרבי ילמד אותנו איך צריכה להיות התקשרות לרבי ואיך ללמוד תניא.

לפני שתאשים אנשים בדמגוגיה ובקומוניסם, הגיע הזמן, לא רק להביא דעות, גם לשמוע דעות !!!

לסבר את האוזן, לאחר השואה, כשרוב האדמו"רים נטבחו ע"י הצורר הנאצי ימ"ש, ר' ניסן ע"ה עשה מסע התרמה באנגליה, לאחר נאומו, ניגשו אליו כמה חסידים שנשארו יתומים מאב, והגישו לו "פתקים", הוא קיבל אותם (שזה סימן לקבלתם בתור חסידים), רשם עליהם דבר מה והחזיר את ה"פתקים".

אתם יודעים מה הוא רשם לכל אחד ואחד שהגיש את ה"פותקא":

"770 איסטערן פרקוואי, ברוקלין נ"י".

חסיד אמיתי יש לו חוש והוא יודע את הכתובת !!!

רבי בחייו ולאחר חייויצחק רחובות

חיים770 - יישר כוח על הסיפורים מימי קדם. מאד מענין ויפה.

אבל איך ניתן ללמוד מהסיפורים האלה של ימי אור מה עלינו לעשות עכשו, כשהחושך יכסה ארץ?

איני רואה בסיפוריך שום תשובה ואפי' מעין תשובה.

ההשפעה שלאחר הסתלקות היא השפעה מקיפית. נקודה.


החסרון שנעשה מצד הסתלקותו של רבי עיקרו בנוגע לענינים נעלים הקשורים עם שלימות העבודה באופן פנימי, משא"כ בנוגע לענינים פחותים שמצד המקיף, הרי, כיון שגם לאחרי ההסתלקות נשאר רושם מהצדיק בבחי' מקיף7 [ופועל פעולתו על כל המקושרים אליו, גם בהפחותים שבהם, וגם באלה שרק מודים בו], נשארים ענינים אלה גם לאחרי שמת רבי.


http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/tm/5/22/215&search=%d7%9e%d7%a9%d7%9e%d7%aa


[דא"ג ממה שנא' כאן יש בעי'ה - אכן בעי'ה רצינית לכאורה עם הרב גינזבורג שליט"א: לגירסתו הרבי הוא "א"ק", שבמילים פשוטות אומר - מקיף כללי. משא"כ גירסת הרבי הי' בדיוק להיפך - שעיקר עניין הרבי הוא השפעה פנימית, להמשיך את המקיף בפנימי.

זה אכן בעי'ה עיקרונית, איזה סוג רבי אנו רוצים - אם במקיף - אז גם השפעה של הרבי ישנה במקיף גם לאחר הסתלקות. אם בפנימי - אז הרב גינזבורג לא גורס יותר מדאי מהשפעה פנימית.

אבל אין לי שוב ספק בכך שהוא בעל דעה רחבה וסברה ישרה, והבנה עמוקה בחסידות. ובמה שהוא כותב שישנו כבר דור שמיני - ודאי הצדק עמו, אף אם אין אנו יודעים מי יהי' אדמור השמיני אם בכלל]





אם אתה אוהב סיפורים אז הנה אחד במיוחד בשבילךhaim770

ב"ה

בתקווה שתפנים את המסר שבו.

ר' ראובן דונין ע"ה, שידוע בסגנונו המיוחד, היה מרבה להתוועד, פעם הגיע אליו "מתנגד" בדיוק כשר' ראובן הסביר את ענין הספירות, ו"המתנגד" התחיל לשאול כל מיני שאלות בסגנון מה אנחנו מבינים בדברים האלו וכו' ונורא הפריע לר' ראובן להמשיך את ההתועדות.

ר' ראובן פנה אליו ושאל אותו בעניני העולם הזה יש לך מושג? ההוא ענה כן, ואז ר' ראובן שאל אותו, ראתה פעם פרה? כן !, ראיתה את הצרכים שלה? כן ! נו תאר לנו את זה, והנ"ל ענה זה גוש גדול מאוד.

ראיתה כלב וחתול? כן ! ראיתה את הצרכים שלהם? כן ! תאר, זה משהוא יותר קטן דומה יותר לזה של בן אדם, ור' ראובן ממשיך, ראתה פעם עיזה? כן ! ראיתה את הצרכים שלה? כן ! תאר, זה עיגולים קטנים, קטנים מאוד. עכשיו יש לי שאלה אילך, מוסיף ר' ראובן, הרי הפרה החתול, הכלב והעיזה אוכלים את אותם דברים, יש להם כמעט אותה מערכת עיקול למה של הפרה זה דבר ענק ושל העיזה דבר קטן מאוד, הנ"ל התבלבל ולא ידע מה לענות, ואז ר' ראובן הפטיר: 

"אין לך מושג בעיגולים ואתה רוצה להבין בספירות !!!!"

עיגולים ויושריצחק רחובות

נחמד.

אבל כידוע "עיגולים" הם למעלה מספירות

לדעתי ויכוח עקר ושרשור שדורש נעילהחשבשבת

יצחק מרחובות-תמנה לעצמך מה שאתה רוצה, רק אל תקרא לה חב"ד או לובאוויטש או משו שמזכיר קונוטציה של הנ"ל.

 

הרבי חי בגוף גשמי והוא המשיח- אם אתה לא מאמין בזה- זבשך, אבל אל תערב את כל חסידי חב"ד בנידון.

ועם ככל הערכה שלי ליצחק גינזבורג, הוא אפילו לא מתקרב לציפורן הקטנה של הרבי (ואני מכירה אותו אישית המון שנים), הוא אולי מקובל גדול ומבין בנפש האדם אבל לא מעבר לזה- וכל הטררם הגדול שיש פה זה בושה לו ולכל לןמדי תורתו, זה זן חדש שקשה מקליפת עמלק.

 

ולפחות אל תדבק בדברים שהרבי אומר ותנסה לפרשן אותם, כי זה יכול להביא אותך לשאול תחתית 

איפה הרבי נמצא כרגע?די"מ

אם הוא בגוף גשמי ממש לכאורה אפשר לראות אותו

כי לא זכיתי לראות את הרבי ותמיד רציתי

מי אמר שאפשר לראות כל דבר גשמי?מושיקו

ואולי העינים שלך הם יותר מידי גסות שלא רואות דברים מסויימים?

מושיקו, זה אולי הסיבה למה כיום לא רואים שדיםhaim770

ב"ה

העולם הפך להיות כל כך מגושם שאפילו הבריאות הרוחניות הכי פחותות כמו השדים לא ניתן לראות, וטוב שכך !

וזה לא התחיל בשנים האחרונות, כבר בזמן הבעש"ט, הוא גזר על איזה נהר, לסטות ממסלולו, והנהר התנא תנאי שאם אחד מצאצאיו יעבור במקום הוא, הנהר, יחזור למסלולו.

והכן הדבר קרא, ונכדו של הבעש"ט עבר במקום ונסחף במי הנהר, הנכד ביקש את עזרת סבו מעולם האמת, והוא הכן הגיע להצילו, לאחר שהנכד הגיע לחוף מבטחים, סבו אמר לו שם היה יודע שהעולם התגשם כל מכך הוא לא היה בא אפילו להצילו.

כל פעם שיש לי ספקות באמונה, אני פותח את פירוש המע"מ לועז על חטא העגל, שם מובאים מדרשים, המתארים איך השטן הראה לבנ"י את ארונו של משה, ואני שואל את עצמי מה? בנ"י היו עד כדי כך טיפשים, ןלא ראו שמדובר באחיזת עינים? כנראה שלא זה היה מציאות הם באמת ראו את ארונו של משה, לכן חטאו בעגל. בואו לא נהיה גם אנחנו טיפשים ב"סרט" הזה היינו כבר ! אין ארון יש משה !

ולא נחטא עוד בעגל.

ואני חוזר שוב, לתלמידי הרב גינזבורג והרב עדין אבן ישראל, היו דברים מעולם, אם אתם באמת מאמינים שרבכם הוא הוא מלך המשיח, תגלו אומץ תפרשו מחב"ד ותקימו חסידות חליפית לטעמכם, אבל כנראה אתם לא מאמינים מספיק ומחלחל בכם עוד את האפשרות שהרבי,, נשיא הדור השביעי הוא הוא, לכן אתם נמנעים מלנתק קשר.

ידוע הסיפור אם אחד מתלמידי הבעל התניא שהיה לו ספקות, הבעל התניא שלך אותו לרבי נחום מטשרנוביל, שגם הוא לא קיבל אותו, הוא רק הסתפק שלוש פעמים לפתוח את הדלת ולהגיד לו: "אולי הוא קיים !", בפעם השלישית הוא כבר סגר את הדלת סופית והנ"ל הבין שגם כאן הןא לא יתקבל. ברבות הימים הוא עזב את קיום המצוות ונהיה שר התחבורה של הצאר, תוואי הרכבת היה אמור לעבור דרך האוהל של בעל התניא, התלמידיםשהכירו את האיש, אמרו אין מה להפסיד ללכת לדבר איתו ולנסות לשנות את הגזירה.

קבעו אם השר פגישה, דברו על הימים עברו, והשר חתך : "אני יודע בדיוק למה באתם, אין צורך להסתובב מסביב לנקודה, מאתיים ק"ם לפני האוהל, אני הזיז את התואי בס"מ, כך שאין סיכוי שפסי הרכבת יעברו ליד הציון".

והוסיף: "אתם לא שואלים את עצמיכם למה שר מכובד כמוני נאנה כ"כ מהר לבקשת שתי יהודים?, מאז שהייתי אצל ר' נחום מטשנוביל השאלה, אולי הוא קיים, לא נותנת לי מנוחה !"

והחסידים כשחזרו והתוועדו אם חבריהם לרגל ביטול הגזירה הוסיפו, למה בעל התניא היה צריך לשלוח את הנ"ל לר' נחום הרי הוא היה בעצמו יכול להגיד להנ"ל אותו דבר, אולי הוא קיים !, ואמרו שבליובוויטשט אין ספיקות !!!

לנו אין ספיקות אם לכם יש, תעשו חשבון נפש, והעיקר תלכו לדרכיכם !!!

חזק בסיפורים. פחות חזק בשכלitzik770

חיים, אני רואה שאתה ממש חזק בסיפורים. כל הכבוד.

(זה בכלל נהי' לאחרונה שיטה בחב"ד - על כל דבר יספרו לך אלף סיפורים - העיקר לא להיתחס לעניין המדובר)


ובכן: האם אפשר להשוות בין "ספיקות באמונה" כפשוטם ל"ספיקות" באמונת צדיקים?

ואפי' א"ת "המהרהר אחר רבו" וכו' - עדיין זה לא אותו דבר אלא "כמהרהר אחר שכינה" 

כ"ש שלא מדובר כאן על "הירהור" כל שהיא אלא - על מעמד הלכתי של הרבי אחרי הסתלקותו, השאלה הנוגעת לא רק ברגש (אם זה הי' רק עניין של רגש - עדיף הי' לשתוק) כי אם נוגע במעשה בפועל.


העניין של המנהיגות - הוא עניין הלכתי, חלק מהתורה, ואל לנו לתשתש ולבלבל את המושגים 


ועוד ועיקר: אלה הטוענים שהרבי הוא כמו משה רבינו - סליחה מכבוד תורתכם - אבל הרבי אף פעם לא הי' מוכר ע"י רוב בני ישראל בתור "נשיא הדור" וכיו"ב. 


זו המצאה פנים-חבדית בעייתית כשלעצמה.


נכון, זה לא התחיל בדור האחרון - עוד בימי אדמו"ר הזקן היו כו"כ צדיקים שכ"א מהם ראה את עצמו מנהיג הדור (רבי נחמן ועוד. דוקא אצל אדמו"ר הזקן איני זוכר שהי' לו "אובסיסי'ה" מיהו הצדיק הדור) - וכל אחד הבין, שצריכים לקחת את זה בעירבון מוגבל. ייתכן שזה נכון באיזה שהוא דרגא רוחנית, אבל במציאות הגשמית זה ודאי לא כך ואף פעם לא הי' כך.


אצל החסידים לדורותיהם הי' מספיק חכמה להבין שהרבי הוא "חיבור הפכים" - מצד א' "עצומ"ה" וכו' - אבל מאידך - בשר ודם. בדורנו דור היתום - ע"י המשפיעים חיצוניים ובלתי אחראים - הנקודה השני'ה - שהרבי ג"כ בשר ודם - כמעט ונעלמה מן האופק.


אולי זה באמת קשור עם "הגשמה" - מה שחיים כותב. היות והדור מגושם - אז לוקחים כל עניין וכל רעיון רוחני, ואינם מסוגלים להפשיטו מגשמיותו, אלא מוכרחים להבינו במובנו הפשוט והגשמי ממש!




מענייןאלעד
אני נוטה להסכים איתך.

אתה חב"דניק?
עיקר החסרון - בפנימי, משא"כ במקיףitzik770

כתבתי כאן משהו - כמה ציטוטים מתורת מנחם, המבהירים לכאורה את העניין כולו

http://chabad8.org/hisaron-bapnimi/

החסרון שנעשה מצד הסתלקותו של רבי עיקרו בנוגע לענינים נעלים הקשורים עם שלימות העבודה באופן פנימי, משא"כ בנוגע לענינים פחותים שמצד המקיף, הרי, כיון שגם לאחרי ההסתלקות נשאר רושם מהצדיק בבחי' מקיףעוגן7 [ופועל פעולתו על כל המקושרים אליו, גם בהפחותים שבהם, וגם באלה שרק מודים בו], נשארים ענינים אלה גם לאחרי שמת רבי.

מה תפקידו של הדור השביעי ?haim770

ב"ה

הרבי מסביר את תפקיד הדור השביעי בלי סיפורים ובלי פילוסופיה זולה:

"להוריד את השכינה למטה", בעולם הזה התחתון והגשמי.


כך שכל התענה שדור זה מגושם ולא מבין ברוחניות, הוא בדיוק ההיפך, תפקיד הדור הוא לראות בגשמיות רוחניות והשלמות תגיע בעז"ה בקרוב בהתגלות מלכנו משיחנו.

הרבי אפילו מוסיף במאמר אחר, שהוא לא ראה את זה כתוב, אבל הוא מרגיש שרבי זה עצמו"מ מלובש בגוף גשמי, והוסיף שאין ברצונו להתווכח על כך.

הכן זה חידוש של הרבי לכן אין לחפש אותו במקורות אחרים, הרבי בעצמו מעיד שהוא לא ראה את זה כתוב.


ובקשר "למשפיעים חיצוניים ובלתי אחריים", אני מאוד מקווה שכבודו לא מתכוון לר' מענדל פוטרפאס שאמר בשנת תשנ"ב, לאחר שהרבי זעק שבמקום להתפלל מסתכלים על בשר ודם, ר' מענדל התוועד שעות ארוכות והסביר שכל הצעקות של הרבי הם על זה שמסתכלים עליו כבשר ודם !

נכון מאוד, רבי, זה לא רק בשר ודם, רבי זה מצד אחד אלוקות ומצד שני בשר ודם, לכן עוד יותר קשה לי להבין את אלו המנסים לדחוף בכח, בשר ודם, הרבנים גנזבורג ואבן ישראל, כב"מ, הם תלמידי חכמים מובהקים, מקובלים, אבל לא רבי. כי רבי יש רק אחד ! וגם הוא, המשך של הרביים הקודמים בהוספה דיליה.

לכן שוב ושוב אני חוזר, רןצים להתפלג ולהקים חסידות חדשה, תפדאל, אין מי שימנע מכם.

אבל חב"ד זה מותג, אין לכם רשות לקחת את הכתר !

אכן, דוגמה מצויינת של סילוף וזיוף של דברי הרביitzik770

אכן הבאת את הדוגמה הכי טובה שיש - עד כמה ניתן לסלף ולזייף את דברי הרבי, ולהוציאם מפשוטם, ולהפוך אותם לחוכא וטלולא.

ומה זה משנה אם מי שעושה את זה הוא חסיד בעל מס"נ?

איני חושב שר' שלמה חיים קסלמן הי' מפרש את דברי הרבי בכזה צורה.



זה לא סילוף וזה לא זיוף !!!!haim770

ב"ה

ולהמחיש את הכותרת אספר לך סיפור:

ר' ראובן דונין היה מוכר בסגנונו הבוטה, ואחד מהנוכחים העיר לו איך רב יכול לדבר בסגנון כה מלוכלך ?

ור' ראובן ענה לו אם חיוך רחב, אני מדבר אמת הראש שלך מלוכלך לכן אתה מבין דברים מלוכלכים.

כל דור והמשפיעים שלו, ר' שלמה חיים ע"ה היה מתאים לדורו ור' מענדל ע"ה לדורנו.

הס מלחשוב אפילו שר' מענדל סילף או זייף דברים של הרבי, המוח שלך פשוט לא כלי להבין את העומק של דבריו, הוא רצה להעביר מסר פשוט, שנפסיק להסתכל על הרבי כדבר גשמי ותו לא.


תפסיקו לפסוח על שני הסעיפים !!! אתם חושבים שהרב גינבורג בדרגת רבי, לכו אליו !!! ותעזבו אותנו בשקט, אנחנו, לדעתכם סלפנים ומזייפים, שיהיה לכם לבריאות.

שאלה: למה אתם צריכים להתהדר בשם חסידי חב"ד ??? מה רע בשם חסידי "חכם חנוכה", בבחינת שמיני ?

בכל התגובות של חסידי "חכם חנוכה" יש תמיד תלונה (אוהבי סיפורים, מסלפים, מזייפים וכו') על חסידי חב"ד, כל האתר שלכם מלא גידופים ( בלשון של ימינו בעל האתר האשים שמנהלי צא"ח ומנהלי האמותה הגאולה האמיתית והשלמה עושים קופון על חשבון חסידי חב"ד) על חסידי חב"ד, למה אתם צריכים את השם הזה ??? די כבר, מספיק אם הטמטום הזה, לכו לשלום !!! ותחזרו בשלום ברגע שיפקחו עיניכם !

ואשימם בראשיכםitzik770

חיים, סלח לי אתה בן אדם מוזר.

מי מדבר כאן על "שמות"? הרב גינזבורג הוא בן אדם האחרון שאיכפת לו באיזה שם יקראו לו.

אבל מה לעשות - יש לו הוראה מפורשת מהרבי לגור בכפ"ח - וכאן היא שורש הבעי'ה.

אם לא זה - ודאי מזמן הי' יכול להיות "אדמו"ר" של איזה תנועה.


אז לא עליו הטענות שלך כי אם על הרבי - למה צוה עליו לגור בכפ"ח (דא"ג שמעתי על זה מחיים שלום דייטש ג"כ, ודוקא הדגיש - כשסיפר על זה - שבזה רואים את הביטול של החסיד אל הרבי - למרות כל העגמת נפש וכו' שיש לו מזה שהוא גר בכפ"ח - הוא לא עוזב את המקום)


בקשר למענדל פוטרפס - עוד יותר פשוט: כשהרבי אמר ש"לא יצאנו מהגלות הפנימית" - אז על מי האשמה העיקרית? לא על המשפיעים?


זה בדיוק הנקודה, מצד אחד אתם טוענים שהרבי ...haim770

ב"ה
... לא עשה את תפקידו, להביא את הגאולה לעם ישראל, ומצד שני שומעים להוראותיו.

מי מוזר כאן.

אם הרבי הוא רבי, אז הוא יעשה את תפקידו ולא משנה, מה המשמעות של ג' תמוז נ"ד, חי וקיים, חי וקיים בגוף גשמי, הסתלק או כל פירוש אחר.

ואם לא אז למה לשמוע להוראותיו !!!!

ותמיד טוב להאשים מישהוא אחר, המשפיע, מקובל מדורי דורות לקבל את הדברים של הרבי באופן אישי, ואתן לך דוגמה פשוטה של גלות פנימית, אני ואתה ורוב האנושות גם החסידים הגדולים מושפעים מהעולם (מלשון עלם והסתר), קמים בבוקר אומרים מודה אני, נוטלים ידיים ואומרים ק"ש ומאריכים ב"אחד", עוברים בבנק והבנקאי מסביר לנו שאחד ועוד אחד זה "שתיים", איפו נעלם ה"אחד הארוך" של הבוקר, איפה נעלם ה"אין עוד מלבדו".

כשנצליח להתפטר מהגלות הפנימית שיש בכל אחד ואחד, נשכיל להבין שהבעיה היא לא אצל המשפיע בעל המסירות נפש, הבעיה היא במוח המגושם שלנו, שבתוכו צריך להכניס אלוקות, בצורה היחידה של "אחד".

ולמעשה אין אני רואה בעיה בזה שהרב גר בכפ"ח, אם הוא יחלק דולרים, גם תושבי הכפר ישמחו לעמוד בתור ולקבל.

נהוג לפתוח במילתא דבדיחותא, אבל לשם שינוי אסיים בה:

הייתה תוכנית לאחר ג' תמוז, לעשות חלוקת תפקידים:

ר' יואל יחזור מאמרים, רבאי גרונר יקח את הפתקים לאוהל ורבאי גוטניק יחלק דולרים, האחרון סירב, והתוכנית נגוזה.

האדמו"ר הזקן הוא האדמו"ר כרגע?די"מ

לא!


צריך לשמוע להוראותיו?

ברור!

סליחה על השאלה, אבל...כל התוקפים את יצחק שמעו אתעוד מישהי

בס"ד

השיעור?

ז"א....

האם בשיעור זה הרב גינזבורג הכתיר את עצמו כמלך המשיח?

או לפחות רמז לכך, באיזו שהי דרך???

האם הרב גנזבורג טוען שהוא יכול לראות כל אחד כפי השורש שלו בא"ק???

כמה שידוע לי הרב גנזבורג הוא חסיד של הרבי, לכל דבר ועניין, ואם יש אנשים שרואים בו רבי,

זה עניין פרטי שלהם.

וממש מצער ומגוחך לראות איך אנשים מתחילים לזלזל באחד מגדולי החסידים של הרבי,

בגלל שמישהו אחר מדמיין שזה ממלא מקומו.

ז"א, הרבי לא צריך שתזלזלו ותורידו מערך יהודי, (ק"ו חסיד שלו...) כדי "לשמור" על "כבודו".

ולהפך.

בכלל אני לא מבינה מה העניין לדון בזה כאן.

מי שמאמין שהרבי מלך המשיח חי וקיים, לא יאמין אחרת בגלל מגיבים שכותבים כאן,

ומי שלא מאמין גם לא ישתכנע שזה כך בוויכוחים בפורום הזה.

לעניות דעתי במקום להתווכח מיהו מלך המשיח,

כדאי שנעשה יותר למען התגלותו המיידית.

ואם "קבלת המלכות" זה חלק מכך, אז כל אחד שיעמיק בנפשו

את ההתקשרות וקבלת המלכות, ויפרסם לכל אנשי הדור באופן המתקבל,

ולא בוויכוחים עקרים.

משיח נאו.

 

את צודקת במאת אחוזים לכן בתגובה הראשונה ...haim770

ב"ה

הצעתי להם לפנות להנהלת האתר ערוץ 7, ולפתוח פורום משלהם.

אבל הם מתעקשים לפסוח על שני הסעיפים, מי יודע אולי בכל זאת הרבי הוא כן מלך המשיח.

אין להם את האומץ לעזוב את חב"ד !!!

והבעיה העיקרית שלהם היא שהרב גינזבורג בעצמו לא חושב בכיוון, כי הוא לעומתם יודע את האמת.

הוא יודע שגם אם בעלי תפקידים, כדבריהם "עושים מניפולציה של האמונים", הבעלי תפקידים האלו מונו ע"י הרבי.

יש אמון בעיות פנימיות בחב"ד, יבוא המלך ויטפל בארמונו, לא עלינו, החסידים מן השורה, לתקנם ועאכו"כ לפרסמם, ע"מ לקבל גושפנקא לרעיון שנדחה על הסף ע"י רוב רובם של חסידי חב"ד, להקים ולהמציא "חכם חנוכה"***, דור שמיני.

*** "חכם חנוכה" איננו זלזול ברב, אלא זלזול באלו שמגדירים אותו בבחינת דור שמיני, בחינת חנוכה (ראה אחת התגובות של יציק 770 לעיל.

אם באמת מישהו חושש לעזוב רשמית את חב"דעוד מישהי

בס"ד

רק מהמחשבה שאולי הרבי בכל זאת המשיח...

אל דאגה, הוא יגאל את כולנו, לא משנה איפה הראש שלנו נמצא

 

לעניות דעתי כמו שברור שזילזל ברב גנזבורג לא יהפוך אותנו לחסידים "גדולים" יותר של הרבי,

כך ממש זלזול ביהודים לא יקרב אותנו אל הרבי.

 

כמו שאנו מלמדים את ילדיינו :"באהבת ישראל נביא את הגואל!"

אז גם אם הראש של יהודי מסויים נראה לנו עקום,

ורחמנא לצלן, הוא אפילו חושב שהוא צודק בעקימות שלו.(!!)

עדיין יש לנו את האפשרות לראות שהראש העקום מלא דברים טובים,

שאמנם התעקמו, ולא נלמד מהם,

אך ברוך ה', היהודי שואף לגאולה, מנסה ללמוד חסידות,

ומי שמחפש את האמת הקב"ה כבר יוביל אותו אליה בחסד וברחמים.

יש כאלה שעוברים דרך בודהה בהודו,

ויש כאלה שצריכים לברר את האמונות שלהם בדרכים אחרות.

 

כך או כך הרבי דואג לכל יהודי,

ויוביל כל יהודי למקום האמיתי והפנימי שבו הוא יכיר את האמת.

ואם מ ישהו עדיין לא זכה לזה,

זאת לא סיבה לזלזל בו.

 

ולסיום, לעניות דעתי אם נלמד להסתכל על זולתינו עם פחות אגו,

ויותר אהבת ישראל,

ה' ישלח לנו את ההברקה, איך ניתן לקרב יהודים מבולבלים,

ולא להרחיק אותם.

 

אך אם אדם שקורא לעצמו חבדניק,

ומאמין בדברים שנראים לי שטות גמורה ,

וגורמים לי לבקש ממנו לשנות את הגדרתו...

איפה שהוא כאן נדמה לי שזה לא בא ממקום של בטחון עמוק בדברי הרבי.

מי שבטוח בכך שאמונתו שלמה, לא יכעס על אחר שלא זכה לזה.

והיות ומדובר בעניינים של אמונה,

שכל אחד שחושב אחרת מפרש את דברי הרבי כפי רצונו, וקורא לכל דבר אחר "סילוף..."

לעניות דעתי הדרך האמיתית היא לנהוג

באהבת ישראל, בסבלנות,

לא להתייחס לכל שטות שמאן דהו מדמיין,

ולהתפלל שה' יאיר לכל אחד בנפשו פנימה, ויזכה להיגאל.

כי אמונה לא רוכשים בפילפולים ופירשונים....

ואם הקישור של יצחק הוא קישור לשיעור שהרב גנזבורג עצמו אומר- לא הבנתי על מה יצא הקצף.

הריי כולם מסכימים שהוא חסיד של הרבי, לא?

 

השתקפות מול הזדהותיצחק רחובות

לפני כחצי שנה שמעתי שיעור מרתק מאת יהושע דאשיף (לא, הוא לא חסיד של הרב גינזבורג בשום פנים ואופןחיוך)

לדעתי ניתן ללמוד מהשיעור הזה הרבה - מהו באמת ההתקשרות האמיתית שנדרשת מאיתנו ומה היא ההתקשרות המזוייפת הגורמת לנו לכעוס על כל מי שלא חושב בדיוק כמונו

(גם לאתר הזה אין שום שייכות ל"חבד8 חוץ מזה שהם נבנו ע"י אותו בן אדם שעדיין לא מצא ערכה יותר מתאימה)


מהו הקשר התקין בין חסיד להרבי?


בכלל ייתכנו שני אופני הקשר בין משפיע ומקבל (וכן, עד"ז – בין החסיד להרבי ובין יהודי להקב"ה): הקשר "חד-צדדי" ("הזדהות" בל' הרב דאשיף), והקשר "דו-צדדי" ("השתקפות" בל' הרב דאשיף). ניתן לקרוא לזה "קשר פסיבי" ו"קשר אקטיבי", קשר פעיל.http://jewish-education.info/wp-admin/post-new.php

איך אפשר להבחין, האם זה קשר "פעיל" או קשר "סביל" בלבד? אם המושפע שלך מרגיש את עצמו חלק מהעניין, מוכן לקחת יוזמה ואחריות, לבוא עם הצעות שלו וכו' – זה נקרא קשר פעיל. אמנם בתוך הקשר הפעיל יש פחות "גינוני כבוד" חיצוניים, אבל הוא מטבעו הרבה יותר חזק ובריא ותקין.

אבל אם המושפע מרגיש את עצמו רק "צופה מן הצד" – אז אל תרמה את עצמך ע"י הכבוד וההערכה שהמושפע שלך מבטא כלפיך. הכבוד וההערכה שלו לא מגיעים ממקום פנימי בנפש, אלא רק ממקום מאד חיצוני בלבד. הערכה שלו כלפיך היא כמו אמצעי, שעל ידו הוא עצמו מרגיש מכובד. זה במיוחד ייתכן בקשר בין משפיע למושפע, ובין חסיד להרבי. ייתכן המצב" בו החסיד כ"כ מעריך ומכבד את המשפיע שלו, או ב"עשה לך רב" שלו, שלא מסוגל לזוז זיז כל שהוא מעצמו. הוא הופך את המשפיע שלו ל"שמרטפית"…

איך בונים את הקשר התקין והפעיל? כשמשפיע או מחנך יודע להתייחס להמושפע או להמחונך שלו "בגובה עיניים" – רק אז הוא בונה ומחנך בן אדם פעיל, בן אדם עם בטחון עצמי בריא, בן אדם, שיודע "לשחק במגרש" ולא רק "לצפות מהיציע".

אבל כשיש להמשפיע או להמחנך התנשאות יתר על תלמידו – זה בונה אישיות פסיבית, א' שמוכן "להסתכל מהיציע", ולתת את כל הכבוד וכו', אבל בשום אופן לא להשתתף במשחק.

באופן פרדוקסלי, דוקא האישיות הנוטה לסוג הקשר השני, הפסיבי, בדרך כלל מחפשת כבוד יתר בשביל האובייקט המוערך שלה. כי הזהות שלו עצמו תלוי'ה בהזדהות עם האובייקט המוערך, ממילא ע"י "פגיעה בכבודו" של האובייקט המוערך אצלו – הוא מרגיש את עצמו מאויים וזה מצדיק אצלו נפשית התנהגות אלימה (מילולית ואפי' לא מילולית ח"ו) כלפי מי ש"מאיים" על כבוד ה"אישיות המוערכת" אצלו.


יצחק,כנס בבקשה.חיים שלמה

כמה זמן אתה נמצא בחב''ד? האם למדת דבר מלכות של השנים נ''א נ''ב? האם למדת ביסודיות את מאמר באתי לגני של הרבי נשיא דורנו?

האם למדת מהו הגדר של נביא ע''פ פרשנות חב''דית?

אם אתה חושב שאנחנו בדור השמיני שיהיה לך לבריאות. הרבי אומר שמהבעש''ט אנחנו בדור התשיעי! ידעת את זה? וישנם שיחות ומאמרים שהרבי אומר שאנו בדור השביעי. נשאר לך לתרץ את האגוז הזה!

רבי הוא בעל נשמה כללית שכל בני ישראל הם בנים שלו ברצונם או שלא.

העובדה הפשוטה והמוכחת שהרבי הוא הוא נשיא הדור ואין לו מחליף ולא יכול להיות לו,זה שעדיין לא קם מנהיג בסדר גודל של הרבי,שהגיע לרבע מרבע ממה שהרבי עדיין פועל בעולם ע''י השלוחים שלו.

הרבי חי וקיים שלומדים את מאמריו ותורתו בדיוק כמו שלימד על הרבי הריי''ץ אחרי פטירתו,ובדיוק כמו שכתוב בהיום יום.

נכון שקשה לך יצחק,ואתה באמת מחפש את האמת הטהורה,אבל עליך לדעת שבחב''ד אין חסיד אחד בין הגדולים ובין הקטנים שחושב שח''ו שהרבי לא נשיא הדור ועונה לכל אחד ואחד בדרכים משלו,הן באוהל הקדוש והן באיגרות קודש.

אפילו הרב יואל כהן שהוא אחד ה''אנטים החזקים'' לא חושב שצריך רבי חדש ולא העלה את זה אף פעם על דל שפתיו.

הרבי נתן לנו עשרות מאמרים ומאות שיחות,ובהן אתה מבין באיזה מצב מיוחד אנו נמצאים ,ימות המשיח,גמירת עבודת הבירורים,וכו' הרבי קבע פסק וניבא שאנו דור האחרון לגלות ודור ראשון לגאולה. את זה אתה יודע?! אם הרבי אומר את זה אז אומר את זה הקב''ה! כמ''ש ויאמינו בה' ובמשה עבדו,שהרבי הרבה לצטט את זה על הרבי הריי''ץ,כנ''ל.

אם אתה רוצה אתה יכול לראות איך הרבי מתייחס לרבי הריי'ץ אחרי הסתלקותו,שזה אותו רבי וכו' וכו' ושהרבי אמר שנשמתו בי! כולם הבינו שיש לנו רבי,אפילו המלגלגים.

שיקום יהודי ויאמר ש''נשמתו בי'',נמשיך לשוחח בשמחה.

ולמרות ההתיחסות שלו לריי"ץ שזה אותו רבי וכ"ודי"מ

הוא היה הרבי!

תכלית: רבי - זה תיאורי'ה כזו...itzik770

תכלית, מה שעולה מכל דבריך - שהרבי הוא כזה תיאורי'ה יפה, שצריכים ללמוד הרבה כדי לבין!

אז אני רוצה לחדש לך משהו: שהרבי בראש ובראשונה הוא בן אדם, בשר ודום, ילוד אישה (לא כמו אותו איש ר"ל)

וזה בסיס ויסוד אמונתנו - שהרבי הוא בן אדם שחי בינינו, וכך זה הי' מובן במושכל ראשון ובהנחה ברורה אצל דורי דורות של חסידים!

עד שהגיע דורנונ דור יתום, שאצלו כל עניין של חסידות והתקשרות הפך להיות "תיאורי'ה", דימיונות שאין להם שום קשר עם מציאות.

הדמיון יכול להיות יותר יפה מהמציאות אבל הוא אף פעם לא הופך להיות מציאות!


בברכה - לזכות לראות את המציאות כמו שהיא, ורק אח"כ לפרש פירושים שונים ומשונים 


הרבי רצה שהרב יעסוק בחינוך בארץ הקודשitzik770

הי' הערב שיעור לנשים - צילמתי ושידרתי כרגיל.


בחזור נסעתי עם חיים פרים, והוא חזר על הסיפור שחלקו שמעתי וחלקו לא, ליתר דיוק שמעתי אבל בסגנון אחר קצת. חיים פרים (מותיקי תלמידי הרב) סיפר, שבשעתו הי' הוראת הרבי אל הרב להיות אחראי על כל חינוך חבדי בארץ הקודש (אני שמעתי שהרבי ביקש לעשות אותו משפיע בישיבה, אז הגירסה של חיים מוסיף משהו). כשעסקני חב"ד סירבו לקבלו למשרה זו (איני יודע - אם משרה חינוכית כללית או משרת המשפיע בישיבת כפ"ח) - אביו של הרב כתב מכתב להרבי ושאל הייתכן. והרבי ענה לו, שלצערו אינו בעל הבית על מוסדות ליובאוויטש החלק השני של הסיפור שמעתי מכו"כ מותיקי תלמידי הרב.


מישהו הוסיף, שהטענה של העסקנים הי' ש"הבחורים יעשו ממנו אדמו"ר" - כך שמעתי מאיל עיני.


המסקנה - תכלית - האנשים האלה, שבחיים חיותו של הרבי עשו דברים היפך רצונו והיפך הוראותיו ממש - הן המה היום נלחמים בהרבי רק שינו את השיטה: הם שולחים את הרבי "לסולובקי" - העיקר שלא יהי' מישהו שיהי' "ידים ורגלים" של הרבי בעולם הזה. (ל' השיחה הידוע של י"א ניסן מ"ה)



קראת פעם שמועות וסיפורים?מושיקו

יש שם פתגם על הבעש"ט שלא היה ברור בכלל שהוא בשר ודם.

 

כי טכנית יש צדיקים שהתנהגותם נוגדת כל התנהגות של בשר ודם רגיל.

 

מכיון שהם מהות אחרת ממה שאנו מכירים, מחמת שזיככו גופם והם לא כאחד האדם.

אבל מכאן ועד לאן שחלק מהחסידים הגיעו הרדך ארוכה..אלעד
אז איך אפשר לתקשר אתם?יצחק רחובות

יופי. אז יש דרך לתקשר עם הצדיקים המופלאים האלה? ובאיזה שפה?

אני לא אומר שלא, רק שואל "טכנית" - איך אפשר לתקשר עם מישהו לא בשר ודם רגיל?

כמו שתיקשרו עם משה רבינומושיקו

שהוא היה ילוד אשה שחציו איש וחציו אלוקים.

עכשיו אני מבינה איזה שיח חרשים הולך פה...חשבשבת

יצחק לוקח את הרבי כאיש רגיל בשר ודם

 

וכל חסידי חב"ד ועוד רבים וטובים יודעים ובטוחים שהרבי הוא נשיא הדור ומשה שבדור- שכמו משה "חצי איש וחצי אלוקים"...

 

כשלוקחים את הרבי בתור בשו"ד רגיל כמונו- באמת קשה להבין את כל ההסברים החבדיים הנ"ל

אבל כשלוקחים את הדברים כמו שהרבי אומר בפועל- שנשיא הדור הוא משה שבדור, ומבינים שהרבי זה לא סתם בן אדם מהרחוב אלא, נשמה מיוחדת החצובה למעלה במקור הצדיקים, אז מקבלים ומבינים הכל אחרת....

 

כל הצדיקים הם מיוחדים באמת, אבל הרבי הוא צדיק וטוב לו כמו שכתוב בתניא:"מצאתי בני עליה והם מועטין, עמד ושתלן בכל דור..." אבל נשיא הדור יש רק אחד שנא: וצדיק יסוד עולם...."

 

אןקי ,ועם גישה שונה מן הקצה אל הקצה באמת קשה להסביר בפורום הזה, צריך פשוט לשבת ללמוד את יסוד היסודות של החסידות בכלל וחסידות חב"ד בפרט: ספר התניא, ולהבינו לעומקו.

אח"כ הכל הרבה יותר קל ומובן.

 

למי ששאל איך אפשר לתקשר עם הצדיקים- אז מאות אלפי (ואולי יותר מזה,) אנשים נשים וטף, יהודים וגויים,היו אצל הרבי ביחידות, בחלוקת דולרים, ביחידות כללית, כתבו לרבי מכתבים מכתבים וכד'... והצליחו לתקשר עם הרבי ימצויין, ואף קיבלו ברכות ועצות מעשיות ונושעו. .- אז אתה מוזמן לגשת אליהם והם יוכלו לעזור לך, לדבר עם הרבי ולכתוב אליו.

 

בהצלחה רבה ומופלגה

לא צריך להתאמץ יותר מידי...חיים שלמה

הכל כבר כתוב,צריך לעשות העתק הדבק :

בתורת החסידות מבוארות מעלותיו של רבי כראש, מוח ולב של כל עם ישראל.

הרבי הינו נשמה כללית ובו כלולים כל נשמות עם ישראל, והחיות האלוקית לכולם נמשכת על ידו.

רבי - ראשי תיבות של המילים "ראש בני ישראל". כשם שאדם לא יכול להתקיים ללא ראש - כך עם ישראל אינו יכול להתקיים ללא 'רבי' - שהוא בחינת משה רבינו שישנו בכל דור.

במהלך משפט הספרים נדרש הרבי להגדיר מהי מהותו של "רבי", כדי שגם השופט הגוי יבין מהו רבי ומהו תפקידו העיקרי. בפתק נדיר שכתב הרבי שליט"א באותה תקופה, מגדיר הרבי באותיות ברורות מהו תפקידם של אדמו"רי חב"ד, וקובע כי עיקר שליחותו הנפשית של האדמו"ר היא לנהל ולעודד את עדת החסידים, ולהראות בזה דוגמא חיה עד כדי מסירות נפש בפועל. רק לאחר זה, באים חייו הפרטיים של האדמו"ר, אך בשום פנים ואופן לא ייתכן שחייו הפרטיים של האדמו"ר יסיטו אותו מתפקידו העיקרי.

^^מושיקו

עם כל זה שזה כתוב ויקפיה זה עדיין קודים לא מובנים להרבה אנשים

בהמשך לממה שחשבשבת אמרה...אנונימי (פותח)

זה בדיוק התניא היומי של היום:

"כנודע שחיי הצדיק אינם חיים בשריים כ"א חיים רוחניים שהם אמונה ויראה ואהבה...."

 

אגרת התשובה, עמ' 292 אגרת כז.

 

לי ידוע שאנחנו דור שביעי מהאדמו"ר הזקן, דור תשיעי מהבעש"ט ודור ראשון לגאולה

לא מצאתי בשום מקום שכתוב על דור שמיני....(חוץ מפרשנות ב:מה שחשבובטלפתיה לפני שהוא אמר את  הפרשנות)

ספירותאנונימי (פותח)

מישהו יכול להסביר מהן עשר ספירות

האם כתר זה חלק מהן? איפה חב"ד ומה עם מלכות?

הדעת נותנתאנונימי (פותח)

כפי שנאמר כאן, שראוי לכל אדם לראות ברבו משיח "רבי יוחנן אמר, משיח מה שמו? דבי רבי שילא אמרי שילה שמו שנאמר (בראשית מט) "עד כי יבא שילה" דבי רבי ינאי אמרי ינון שמו שנאמר (תהילים עב) "יהי שמו לעולם לפני שמש ינון שמו..."

מה נעשה שכבר היום הרבי שליט"א אינו הרב של רוב הציבור (שבכאן על כל פנים), גם אם החלטת שאתה יוצא ידי חובת 'עשה לך רב' ב"אגרות" עדיין אתה צריך מישהו שיודע להסביר את תשובת הרב, במילים אחרות אי אפשר לחיות חיים יהודיים ללא רב שאתה יכול לגשת אליו ולשאול אותו באופן אישי. וממילא, חפש אדם כזה שאתה יכול לומר עליו שהוא משיח!

וזה לא משנה אם הרבי חי בגוף גשמי או לא..

חובת ההוכחה עליךאנונימי (פותח)

תביא הוכחה מהכתוב- גמרא, מפרשים, רמבם, תנ"ך, אגדות, פרדס, זוהר,- שכל אחד צריך לראות ברבו משיח (סוד: הרבי אומר שהרב"ם הוא הפוסק היחיד בענייני משיח, והרמב"ם כותב סימנים מדוייקים איך לדעת מי המשיח...)

 

+יש הבדל ענק בין רב לרבי-

ומה הקשר לכל הקשקוש שכתבת למעלה?? אני מנסה להבין ולא מצליח.....

 

+יש את עניין המשפיע- שזה עשה לך רב, אבל לא הייתי חושב לרגע שהמשפיע שלי הוא משיח אע"פ שמסביר את תשובת הרבי באגרות...

 

נ.ב.

שליט"א וחי בגוף גשמי- לא הופכים אותך אוטומטית למבין בנידון, אתה צריך גם לדעת על מה אתה מדבר.

 

והרבי כן מקובל על כל הציבור ,לא על רובו- באופן כזה או אחר, אבל הוא מקובל עליהם.

תעשה סקר ותראה

ציטוטאנונימי (פותח)

ו  [ג] אַל יַעֲלֶה עַל דַּעְתָּךְ שֶׁהַמֶּלֶךְ הַמָּשִׁיחַ, צָרִיךְ לַעֲשׂוֹת אוֹתוֹת וּמוֹפְתִים, וּמְחַדֵּשׁ דְּבָרִים בָּעוֹלָם, אוֹ מְחַיֶּה מֵתִים, וְכַיּוֹצֶא בִּדְבָרִים אֵלּוּ שֶׁהַטִּפְּשִׁים אוֹמְרִים; אֵין הַדָּבָר כֵּן--שֶׁהֲרֵי רִבִּי עֲקִיבָה חָכָם גָּדוֹל מֵחַכְמֵי מִשְׁנָה הָיָה, וְהוּא הָיָה נוֹשֵׂא כֵּלָיו שֶׁלְּבֶן כּוֹזֵבָא הַמֶּלֶךְ, וְהוּא הָיָה אוֹמֵר עָלָיו, שְׁהוּא הַמֶּלֶךְ הַמָּשִׁיחַ.  וְדִמָּה הוּא וְכָל חַכְמֵי דּוֹרוֹ שְׁהוּא הַמֶּלֶךְ הַמָּשִׁיחַ, עַד שֶׁנֶּהְרַג בָּעֲווֹנוֹת; כֵּיוָן שֶׁנֶּהְרַג, נוֹדַע שְׁאֵינוּ מָשִׁיחַ, וְלֹא שָׁאֲלוּ מִמֶּנּוּ חֲכָמִים, לֹא אוֹת וְלֹא מוֹפֵת.



"כיוון שנהרג נודע שאינו משיח" אולי לכן כ"כ חשוב להשאיר את הרבי חי..

'דוד מלך ישראל חי וקיים', באופן דומה ניתן לומר על גדולי ישראל.

הרבי שליט"א הפסיק לנשום, ונטמן. עבורינו זה נקרא הסתלקות (מוות).


אם המשפיע שלך יכול לומר לך משהו ואתה תעשה אחרת- תחליף משפיע..


אני לא מבין בנדון.(!) 'אין לדיין אלא מה שעיניו רואות' מאז שראו את הרבי שליט"א בתכריכים לא זכיתי לראותו.


הבן איש חי גם מקובל על (כל) הציבור אבל הוא לא הרב שלהם..

עייןשיחת הרבי על הלכות מלכים ומלחמותיהם ומלך המשיחחשבשבתאחרונה

צריך לעניין אותך דווקא.

 

פשוט אין לי היכולת לכתוב כאן סיכום של השיחה ע"כ אני מביאה קישור:

http://www.abc770.org/article/%D7%93%D7%9E%D7%95%D7%AA%D7%95-%D7%A9%D7%9C-%D7%9E%D7%9C%D7%9A-%D7%94%D7%9E%D7%A9%D7%99%D7%97

 

וזה על בקשר בין הרבי לרמב"ם:

http://tikvasmenachem.com/tm-154.pdf

http://www.hageula.com/moshiach/person/3158.html

ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

חבדניקים מתגייסים לצבא כמו דתיים לאומייםתמימלה..?
או לא מתגייסים כמו חרדים?
לא זה ולא זהתות"ח!

הם מתגייסים (לא יודע בדיוק כמה אחוזי הגיוס שם, אבל הם לא כמו החרדים, זה בטוח), אבל לעומת הדתיים-לאומיים שמתייחסים לצבא כחלק מהתחייה הלאומית של עם ישראל, כחלק מהגאולה, החב"דניקים מתייחסים אל זה בצורה פרגמטית, שצריך צבא באופן טכני כדי להגן על העם (כך לפחות ידוע לי). אגב, זו תפיסה שדומה גם לתפיסה החילונית את הצבא. הויכוח העקרוני הזה הוא לא רק לגבי הצבא, אלא לגבי כל מוסדות המדינה וכו'.

אממתמימלה..?

אבל בחבד הכל סובב סביב השליחות של האדם, אז אולי בטוחים שזו השליחות של הבחורים בגיל הזה...

אני יודעת שבתי ספר של חבד וכאלו לא נחשבים חרדיים אלא ממלכתידתי כי הרבי רצה שאנשים שלא שולחים את הילדים שלהם לחרדי-ישלחו לחבד ויקבלו חינוך מספיק חרדי ומספיק ממלכתי... אז ישיבות חבדניקיות זה כמו הסדר או כמו ישיבות חרדיות?

נכון, את צודקתתות"ח!

חשבתי על זה, התלבטתי אם לכתוב את זה. חלק מהמידד של השירות בצה"ל בחב"ד זה המידד של השליחות, שכדי לקדש את שם ה' בעולם ולגרום לשם שלו להיות אהוב בעולם, הם הולכים לצבא (לא יודע בוודאות אם זה השיקול שלהם, אבל זה בהחלט הגיוני). אבל בסופו של דבר אצלם זה רק כלי כדי להגן/לקדש את שם ה' בעולם. מבחינת התפיסה החבדי"ת אין ערך עצמי (ערך מקודש) לצבא. לא כ"כ הבנתי את השאלה שלך בסוף.

נ.ב אינני חב"דניק והדברים נכתבו לפי ראות עיניי. עדיף שתשאלי חב"דניק שיסביר לך את תפיסתם.

תודהתמימלה..?
השאלה היתהבישיבות חרדיות אסור להתגייס, בהסדר חלק מהישיבה זה הצבא, איפה חבד ממוקמות על הרף של אסור עד חובה?
בשמחהתות"ח!

אה, עכשיו הבנתי. לא יודע. מניח שבאמצע (יש אפשרות אך לא חובה)

איפשהו באמצעפונקציה

יש ישיבות שהמקובל בהן הוא לעשות פטור (כמו הישיבה בכפר חבד) ויש כאלה שיש להן הסכמים עם הצבא על שירות אחרי שנת לימודים ב770 ורצוי גם חתונה (כמו הישיבה בקרית גת)

שתיהן ישיבות גדולות עם לא מעט תלמידים.

אבל חייבת להדגיש שבסופו של דבר זו תהיה הבחירה האישית של הבחור לכאן או לכאן וזה לא משנה איפה הוא לומד.

באף ישיבה אין איסור מפורש ללכת לצבא (אלא רק מינימום דחיית שירות עד אחרי החתונה) אבל גם אין יותר מידי עידוד לצבא.

רעיונית זו מה שהבחור רוצהפונקציה

לדוגמא במשפחה שלי חלק עשו פטור משירות וחלק שירתו.

אחת הבעיות המרכזיות שגורמות להמון בחורים להוציא פטור זה שהצבא עושה להם בעיות עם שנת הלימודים ב770 אחרי 3 שנים בישיבה גדולה ואף בחור לא רוצה להיות עריק ולהסתבך.


התוצאה היא שחלק מהבחורים עושים פטור וחלק חותמים על הסכם מסויים שדוחה להם את השירות לאחרי החתונה.


לרוב מי שעשה פטור כבר לא יעשה צבא, אם כי יש כאלה שמבטלים אותו (לפעמים אפילו בגיל 30+ ואז הם מתגייסים לפיקוד העורף, הרבנות או כל מיני דברים בסגנון).

ממ מענייןתמימלה..?אחרונה

תודה

מחפש ספרים חב"דים על תפילהred panda

היי,

במסגרת מאמר שאני עושה על תפילה וכוונותיה , מחפש  שמות של ספרים חב"דיים על עניין התפילה וכוונותיה (מה לכוון וכו'). ברמת הידע שלי, למדתי בעיקר את ספר התניא ועוד מספר קונטרסים קטנים.

תודה!

ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

דיוק כל אות במילים "כי ה' לצד הזה", כמו "לך לשלום"hamedinai

תקציר:


האדמו"ר מלובביץ׳ (חב"ד) לנתניהו -


"תצטרך להיאבק עם 119 אנשים, בוודאי לא תתרשם מזה כיוון שהקדוש ברוך הוא לצד הזה״.


דיוק המילים "לצד הזה" ולא "בצד הזה", דומה מאוד למה שבתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר בדרך אפשר ב2 אופנים 👇


לדייק בכל אות. צוטט בשם הרבי "כיוון שהקב"ה בצד הזה". משמיעת הקלטת שומעים ברור שהרבי אמר "כיוון שהקב"ה לצד הזה", עם אות למ"ד, לא אות בי"ת.

https://x.com/OrwellTruth1984/status/1759284144620667267


מה זה משנה? בתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר #1: אולי כי למ"ד זה לשון לימוד, צריך ללמוד ולהתקדם.


נכון בהקשר לשלום, למרות שבהשקפה הראשונה נראה כאילו אם עושים פשרה משיגים שלום, הנה כאשר לומדים את הנושא לעומק, מגלים שזה נכון רק בהקשר לאויב ידידותי ומתחשב, המריבות שבתוכנו. כאשר מדובר בהקשר לאויב האכזרי החיצוני זה הפוך: כל כניעה אליו רק מרחיקה את השלום.


נכון גם בהקשר ל"צד הזה". צריך ללמוד את הצד, האם הוא באמת הצד שאפשר להגיד עליו "הקדוש ברוך לצד הזה". יש "ידידים" במרכאות שטוענים שהם בצד הזה, אבל הנכון הוא שהם באמצע. כמה באמצע? תלוי מה עמדתנו, כי אם אנחנו נסכים לעמוד עם רגל אחת ביבשה ורגל אחת בים, טענת שונאי ציון ועוכרי ישראל תהיה שזה לא מספיק, ועמדת ה"ידידים" האלו תהיה שצריך להתפשר. זה למה עמדת ישראל צריכה להיות מה שיותר ימינה, שאז גם אם תהיה פשרה, היא תהיה יותר רחוקה מהים.


הסבר #2: ההבדל בין "לך בשלום" ו"לך לשלום", זה שהאות למד הקדמית משמעותה להתקדם לכוון, לא לעמוד במקום אחד. "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם", ביחד עם זה נאמר עליהם "ילכו מחיל ⁵אל חיל". לא להסתפק עם "שלום" שלא עושים לנו שואה רחמנא ליצלן ולהגיד שאם אפשר לחגוג יום עצמאות, זו כבר "ראשית צמיחת גאולתנו", כי בהשוואה למה שהיה בימי הביניים זה מצב מזהיר. גם אם המצב מזהיר, צריך להתקדם שיהיה עוד יותר "מחיל אך חיל", אחרת זה לא שלום.


אותו דבר גם עם "לצד הזה". גם אם זה כבר הצד הנכון, ובלשון התלמוד הובא בספר תניא קדישא בתחילתו

ספריית ליובאוויטש

"ואפילו כל העולם כולו אומרים לך צדיק אתה..", צריך להתקדם עוד ועוד "לצד הזה", כי צדיק זה מלשון "צד", להתקדם עוד ועוד בכוון להיות צדיק, "ילכו מחיל אל חיל".

מבקשת עזרה במזוןiskabelka1

שלום ,. אני אם יחידנית - רווקה , מגדלת ילד בן 7 לבדי . אחרי שאימא נפטרה מסרטן אני נשארתי לבדי בעולם הזה . אין לי משפחה ואין לי קרובים .

עשיתי ילד בטיפולי פוריות , , כדי שיהיה לי בשביל מי לחיות .

כיום הוא לומד בכיתה ב' בבית ספר דתי ,ירא שמיים ! צדיק אמיתי !

לילד אין אבא - לכן  אין מזונות .  נתקלתי בקשיים מאוד גדולים ת בגלל חובות ., גרה ברמלה  . מבקשת עזרה במזון , מצרכים בסיסים כמו קונפלקס , ממרח שוקולד, ביצים , חמאה, שמן ,פסטה חלב,,ירקות . לא נעים בכלל לבקש עזרה, אבל בלי שאלות ,רק מהנתינה מהלב ..... בבקשה אשמח אם תושיטו יד של עזרה .🙏

תפני לבית חב"ד ברמלהבת.
אני פניתי אליהם ברמלה - לא קיבלתי מהם שום מענהiskabelka1
נסי לפנות לארגון כולל חבדפונקציה
איך השיחה של הרבי על צמאה לך נפשי עזרה לי להבין...hamedinai

המכשול הכי מרכזי להגיע לשלום - מחנות הפליטים.


75 שנה שהם "פליטים" , דבר שאין לו אח וריע בהיסטוריה.


כל קיומו של עם ישראל הוא פלא ונס על-טבעי, ובאותה מידה גם שנאת ישראל אין לה הסבר הגיוני.


מחנות הפליטים מתוחזקות במיוחד בכדי לשמר את ההתנגדות לקיומה של המדינה היהודית בארץ ישראל.


ביחד עם זה, מחנות פליטים אלו גורמים לנו להיזכר שאנחנו יהודים עם היסטוריה של אלפי שנים שחזרנו לארצנו.


אחרת נשאלת השאלה: באיזו זכות מגיע יליד רוסיה שיש לה ארץ הכי גדולה בעולם, מעולם לא דיבר עברית, כותב משמאל לימין, בא עם נשק בידיים מול הטוענים שהם צאצאים של פליטי 48.


אולי יש פה מסר מן השמים:


וְהָעֹלָה עַל רוּחֲכֶם הָיוֹ לֹא תִהְיֶה אֲשֶׁר אַתֶּם אֹמְרִים נִהְיֶה כַגּוֹיִם כְּמִשְׁפְּחוֹת הָאֲרָצוֹת.. חַי אָנִי נְאֻם אֲ-דֹנָי ה' אִם לֹא בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה... אֶמְלוֹךְ עֲלֵיכֶם (יחזקאל כ לב).


לכן אם נחזור בתשובה ייבטל הצורך של מחנות פליטים אלו, כי כבר גמרו והשלימו את תפקידם וייעודם.


כי כל הסיבה לקיומם הלא-טבעי היה בכדי לעורר אותנו שלא נתחמק מהשאלה #באיזו_זכות ולמה הארץ שייכת לנו.


סימוכין:


הביאור הידוע על הניגון "צמאה לך נפשי.. אך טי דורין.."

האזינו: כשהרבי שר והסביר את הניגון `צמאה לך נפשי` ● מיוחד


שכל תפקידו של היצר הרע רק להעלות את האדם למדרגה יותר נעלית, ואם כן כאשר האדם השלים את המשימה, מתבטל הצורך של היצר הרע.


זה היה משיחת פורים ה'תשח"י (1958).


והפלא ופלא, בתלמוד (סוכה נב ב) מובא קשר בין היצר הרע לישמעאלים:


"ארבעה מתחרט עליהן הקב"ה שבראם, ואלו הן: גלות, כשדים, וישמעאלים, ויצר הרע".

זה באמת הזוי ברמה ששומעים רק משרופים.מי האיש? הח"ח!אחרונה

ראיתי כבר בזמנו את העלונים שמתארים איך יבוא המשיח ואז משבר האקלים ייעלם כהרף עין (ועוד נגזרה מכך מסקנה שאין מה להיות מוטרדים).
לחשוב שמחנות הפליטים הרעילים והמסוכנים - והעמוסים אנשים מלאי שיטנה ומשטמה לישראל - משמשים כאיזה מטה זעם הולוגרפי תיאולוגי, זה בערך אותו ההיגיון.

אגב, העלונים ההם הופיעו למיטב זכרוני עוד כשבחיים היתה חיותו, אבל גם אם אני טועה בכרונולוגיה הזו אזי מכל מקום הם הופיעו כשהמשיחיזם שלאחר המוות עוד היה בשיאו.

מובן שכל התפיסה הזו נשענת על ימי ההאדרה המטורללת למבצע "סופה במדבר" (שחרור כוויית מהפלישה העירקית) ותום הקומוניזם במדינות הסובייטיות-לשעבר, שיצרו שבתאות ברורה ומובהקת.

מחפש ספר בנרותיונה ב

אני מחפש את הספר "שערי לימוד החסידות" של הרב מיכאל חנוך גולומב

גם יד שניה

מישהו יודע היכן ניתן להשיג?

אולי יעניין אותך