התלבטותענבל

טוב, אז ככה:

אני מניחה שכולכם שמעתם על חידון התנך.

יש לי התלבטות אם לגשת אליו.

 

שנה שעברה ניגשתי, והגעתי עד המחוזי פומבי שם נפלתי (לא מחוז קשה במיוחד אז הבעיה היא לא הקושי! שלא יתפרש לא נכון... אני במחוז צפון אז...).

השנה אני ממש מתלבטת.

מצד אחד- זה תורם, זה מוסיף

מצד שני-  תנך צריך ללמוד לשמה ולא בשביל לזכות במשהו ואני מפחדת שאם אגש אז אני אלמד בשביל הפרס ולא כי זה מעניין וטוב.

 

אני לא בורה לגמרי בתנך ויחסית לבנות כיתתי אני יותר טובה בזה (זה נקרא להכיר בערך עצמך נכון? |חושש| שלא תחשבו שאני מתגאה בטעות ) אבל אני לא רוצה להפוך את התנך לתחרות למרות שמצד שני התחרות תעזור לי ללמוד עוד וקבל עוד מספר הספרים.

 

קיצור, תובנות, הערות, הארות, דברים שברצונכם להגיד וכמובן עצות יתקבלו ממש ממש ממש בשמחה גם פה וגם באישי

ענבלי!! תלכי!! סומכים עלייך!!=)תהילול

זה גם קידוש ה' שנערים לומדים ככה את התנ"ך..

וזה לא הופך את התנ"ך למשו תחרותי.. תסתכלי על המתמודדים ותראי שזה לא תחרות רגילה..

 

http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/f370

בהצלחה!

ברור שכדאי לך ללכת אם יש לך את היכולת.. ~n אני~
ברור שתלכישוקו =)


ברור שתלכי..........תפוזית
אתן יכולות לנמק? וגם להתיחס למה שכתבתי?ענבל
מתוך שלא לשמה יבוא לשמהישי .א.

לדעתי כדאי ללכת לחידונים כי זה מדרבן ללמוד

עינבלי אני סוג של למדתי איתך אני חושבת שאת מתאימההדר!ש=)

יש לך את!

וכמו שנאמר כבר זה לא תחרות רגילה..

וזה באמת יכול לדרבן נערים ללכת והגיע הזמן שמישהו ממנו(מהצפון) יקום ויראה נציגות!

ב"הצלחה


(ד"א אור חשבה על זה גם הרבה.. או גם היא תגיע יום אחד)

שנה שעברה נופר בן הרוש ייצגה אותנו בכבוד בארציענבל

והשנה בעזרת ה' יהיו עוד!

ותגידי לאור שתנסה.

למרות שבאולפנית שם לא מגישים בדרך כלל לחידון אא"כ בנות מבקשות במיוחד.

הלמידה תלויה בך.בת שמש

ממה שכתבת נשמע שאת מבינה טוב מאוד את הערך של לימוד התנ"ך מול עצמו, ולא רק לשם התחרות.

אני מאמינה שחידון התנ"ך הוא דבר מבורך, ולו רק משום שזה גורם למאה בני נוער נוספים לפתוח תנ"ך למרות שברך כלל הם לא עושים את זה..

מעבר לכך, אין שום דבר רע בתחרות. זה בריא, זה ממריץ, זה כיף!

קחי בחשבון שאם תגיעי הלאה זה ייקח ממך הרבה מאוד זמן. ברמה של למידת עשרה או עשרים פרקי תנ"ך ביום. וזה מלא.

אני הייתי הולכת על זה.

בהצלחה!

כן, זה היה בציניות? ענבל

סתם, אני יודעת שזאת החתימה (שלא תקפצו עכשיו )

 

אני לא אוהבת שלומדים לשם התחרות, לשם החידון כמו שאני לא אוהבת שבנות או בנים לומדים רק בשביל הבגרות ומה שלא לבגרות לא חשוב.

 

אני מפחדת שזה מה שיקרה לי. שאני אלמד רק לשם התחרות ולא לשם הלימוד (הבהרה: כרגע אם אני אלמד זה יהיה לשמה! הפחד שלי הוא לגבי העתיד)

למה לגשת?משה משה

כדי שכולם יראו שאת יודעת וכל הכבוד?...

כי זה יכול ממש לדרבן אותה ללמוד עוד ועוד.אנונימי (פותח)
בדיוק בגלל זה משה- לא הגבתי!!!כנרית על הגג=)


ענבל תכנסי...=)~מישי~

את מעלה תהיות שגם לי עלו לא מעט פעמים. אני יכולה להעיד על עצמי שאני תחרותית- מה שמצד אחד גורם לזה שאיזה יופי החידון מדרבן אותי ללמוד. מצד שני אני מרגישה כאילו אני עושה את זה בשביל התחרות. עכשיו גם מעצבן אותי שאנשים מתייחסים לזה כאילו את לומדת רק בשביל החידון- כי בסופו של דבר, אני לפחות, לומדת גם את החומר שלא לחידון ומנסה ללמוד לעומק... בקיצר לומדת גם לשמה אבל כן לומדת יותר לחידון. 
לכן בסופו של דבר כן החלטתי לגשת ונכון להרגע אני חושבת שאגש גם השנה. אני חושבת שממש יש לך את היכולות (ואל תגידי דברים אחרים. את שומעת!! צריך הרבה סבלנות והרבה השקעה אבל את ממש חכמה ויודעת ומבינה טוב תנ"ך!) וכן לפעמים יש גם הרגשה שכאילו לומדים בשביל החידון ואל איך שבאמת צריך ללמוד (לדוג' אני לא חושבת שהדבר הכי חשוב לדעת בע"פ זה מי מבני איקס נשא נשים נכריות... וכד') אבל ראיתי גם הרבה מקורות באיזשהו אתר (אני אחפש ואכתוב איפה. לדעתי האתר של הלימוד היומי של תנ"ך)- שהז חשוב להיות בקיאים בתנ"ך גם במובן הכי פשוט שלדעת ישר והפוך את הפסוקים ולא רק להבין (אם כי מאוד חשוב להבין טוב וגם להעמיק מדי פעם- וצריך להזהר שלא רק ללמוד בע"פ בלי להבין).

למשה ולכנרית- מתוך שאלה של כאב, של מיהי שכמו ענבל ניגשה השנה- אתם חושבים שזה באמת כדי שידעו שאני יודעת? אני לא יודעת מה אתם חושבים אבל אני יכולה להעיד על עצמי שדווקא הטררם שעשו לי מזה היה פשוט סיוט. ולא- לא כיף להראות שאני היחידה מהכיתה שיודעת. ואני זוכרת במיוחד כשחברה בחנה אותי על משלי (שאגב אני חושבת שזה פחות חשוב לדעת להשלים פסוקים בע"פ שזה יש ענין לדעתי של החידון של התחרות ולא של הידע וההבנה ת'כלס- לדעתי כן צריך להתאמץ להבין את משלי)- בקיצור, אז כשחברה בחנה אותי על משלי ובנות ליד באו לידי לשמוע איך אני משלימה פסוקים וזה ממש לא היה כיף (שאגב ללמוד בע"פ אז ממש לא ביג דיל... כמו שאפשר ללמוד בע"פ את החומר להסטוריה גם כך אפשר ללמוד בע"פ פסוקים ופסוקים זה אפילו יותר קל כי יש לזה סגנון ספרותי) ובכלל כל הצומי בכלל לא היה כיף. בקיצור אני לא יודעת למה אתםפ חושבים שנגשים לחידון בשביל הצומי והכבוד. אם הייתי מחפשת את הכבוד שלי אני מניחה שהייתי ניגשת לחידונים או תחרויות אחרים ולא דווקא זה. במיוחד שזה מצריך הרבה יותר זמן וזה אומר שאני מוותרת על עוד מגמות וכד'.


וואי חפרתיחופר לונורא. ענבלי מוזמנת לאישי בכיף. והמון ב"הצלחה!

כי זה מהווה תמריץ ושיקוףענבל

נכון שאני יכולה לחוד לעצמי אבל זה לא יהיה אותו דבר ואותה רמה.

החידון דורש ללמוד המון ולחרוש ולזכור.

 

תלכי הפרס הוא רק תמריץ רק לפי מה שכתבת רואים...E.L.T
שבאמת את תלמדי לשמה ולא בשביל הפרס
ובשביל מה את לומדת?כנרית על הגג=)

בשביל ללמוד? אז אם ככה את לא צריכה ת'תמריץ הזה...

חידונים זה פשוט לבוא, להחליט בפומבי מי "גאון יותר" ומי פחות... (זה בכוונה במירכאות!)

להשאיר אנשים מבואסים בדרך...

להפוך את החומר לחידות בלשים...

לכנרית על הגג~מישי~
עבר עריכה על ידי ~מישי~ בתאריך ג' חשון תשע"ב 20:33
עבר עריכה על ידי ~מישי~ בתאריך ב' חשון תשע"ב 21:03

זה לא נכון שלא צריך את התמריץ. כי כדי ללמוד תנ"ך בהפסקות צריך תירוץ ובשביל ללמוד תנ"ך במקום ללמוד למבחן ולעשות ש.ב צריך תירוץ אחרת בית הספר יעיף אותי לעזאזל. וברצינות, בסופו של דבר יש עוד דברים בחיים שמשקיעים בהם את הזמן שלהם. ואני יכולה ןלפחות להעיד על עצמי, שבלי החידון אני אלמד פחות. למה? כי יש מבחן שאם אני לא אצליח בו אולי אני ארד ביחידות\יש מבחן שמקצוע שנבחנים עליו השנה והוא יהיה למגן וכד' ואז זה אומר שאין מה לעשות אני אעדיף ללמוד את אליו כי אני רוצה להצליח בלימודים. זה שיש חידון זה ממקד אותי במטרה וזה עוזר לי לעמוד בה. אני אישית לא אצליח ללמוד כ"כ הרבה תנ"ך כמו שלמדתי בתקופה של החידון בלי החידון. 


בקשר ללהשאיר אנשים מבואסים בדרך- זה באמת קשה אבל אני יודעת כמה חידונסטים מפרגנים אחד לשני. זה שאחד עלה והשני מבואס שהוא עצמו לא עלה- למרות זאת הוא יפרגן לזה שעלה. ויש המון הערכה בין חידונסטים בינם לבין עצמם והמון עידוד. וזה לא תחרות שמטרתה רק לנצח אלא ללמוד ביחד ולגרום לך ולאחרים(!!) ללמוד כמה שיותר תנ"ך. 

בקשר ללהפוך את החומר לחידות בלשים- זה לא לגמרי נכון. רוב השאלות הנשאלות- הן באמת על דברים שחשוב וצריך לדעת. באמת הכרה של הבדלים בין פסוקים מהותיים שיש בהם כל מיני אמירות.
זה נכון שיש גם שאלות על פסוקים "רגילים" לכאורה שלא נראים נלו מלאים במוסר (מה שלא אומר שהם לא). ויש מעט מאוד, אבל יש, שאלות מתחכמות. אבל עוד פעם זה ממש מעט מאוד. 


כנרית, אשמח אם תגיבי לדברי.

לא נכוןענבל

כבר אמרתי לך ואגיד את זה גם פה.

 

אני חושבת שלפני שאנחנו מנסים להתעמק ולהבין צריך לדעת את הבסיס ולדעת את הבסיס זה לדעת את התנך את הפשט שלו!

זה לא לבוא להחליט מי גאון יותר כי אני לא יותר גאונה ממך או מכל אחד אחר זה לתת הזדמנות להשקיע!

בכנות תעני לי, בלי החידון מישהו מהמתמודדים באמת היה יושב וחורש את התנך?

 

להשאיר אנשים מבאוסים בדרך? זו דרכה של תחרות.

 

להפוך את החומר לחידות בלשים?- ומה בגרות עושה?

חוץ מזה שלא הכל פומבי!

יש בית ספרי שהוא נטו את רואה והבוחן, יש את המחוזי בכתב שכנ"ל, יש את המחוזי הפומבי שבו באמת את נמצאת לפני בתי ספר על במה וכו', יש את האררצי בכתב שכמו הראשונים, יש את הארצי פומבי שנכון זה על במה ויש את העולמי שכולנו יודעים שהוא על במה.

 

תעני לי את על עצמך- את לומדת תנך סתם ככה במשך היום?

 

 

הע/ארה אחתאני17

תעשי מה שבא לך אבל אם תחליטי ללכת, יש פורום מתמודדי חידון התנך. יכול לעזור לך מאד

תודה על ההערה ענבל

אני מכירה את הפורום לאור העובדה שדרכו הגעתי לערוץ

באמת דרכו הגעת לערוץ?~מישי~

לא ידעתי על זה. אני אישית הייתי בערוץ לפני כן לא פעילה אבל הוא גרם לי באמת להיות פעילהחיוך

כן. הייתי במקראנטענבל

בפורום.

ואז הודיעו שמעבירים אותו לפה אז באתי לפה והייתי ממש פעילה בו בהתחלה (כמו שאת יודעת עכשיו כבר לא )

והתחלתי להסתכל בכלל מה זה הפורומים האלה והנה אני כאן

חחח.. מוזר אני17

מה זה מקראנט לעזאזל?

אתר שקשור לתנך וכו'ענבל

ויש שם מדור מיוחד לחידון התנך שבו התחיל פורום המתמודדים שנים הוא היה שם עד שהעבירו אותו לפה בגלל שפה יותר נוח.

..שטוזי...=)

ללכת..!!!

פעם זה היה החלום שלי, היום כבר לא נראלי שאני ילך!

אז נכון, "הנוער של ימינו" לא יפתח תנ"ך, ויתחיל לחרוש..

עדיף ללמוד ע"מ לקבל פרס, מאר לא ללמוד..

 

קיצר, תלכי..

ברור שתלכי. אם זה יעזור לךשלום לאמונות

להכיר את התנ"ך טוב יותר, בלי קשר למטרה- זה טוב.

אם זה לא יגרום לך לשנוא את זה- תלכיצורניקית

כי כידוע לכל התלמידים פה, לפעמים כשחייבים ללמוד משהו שאוהבים- זה מאבד את כל ההנאה ומשניא את הנושא, ואז סתם חבל. אם את לא חוששת שדבר כזה יקרה- לכי, נשמח לראות אותך שם! (:

זה בדיקו בא לא ממקום של חובה (כמו לימוד לבגרות)~מישי~
אבל אחרי שאת מחליטה ללכת על זה זה כבר מרגיש יותרצורניקית

כחובה מאשר מרצון חופשי.

אל תיגשיילד רחוב
זה יעשה לך עומס לא רצוי על המוח אבל את ניגשת אז ממש רצוי לעשן איזה משהוא טוב וחזק ליפני (; בהצלחה
הנה לךשוקו =)

כי ככה אני אלך לעודד אותך ולא יילך ללימודים עם סיבה טובה

או פשוט כי נחמד לראות שם מישהו שמכירים

או סתם לראות אותך מנצחת

סתם סתם


כי זה טוב לעצמך? כי תלמדי מזה?

אם את אוהבת את זה למה לא?

תלמדי עם סיון היא קראה את התנ"ך כששיעמם לה

גם אני הייתי קוראת תנך כששיעמם לי ענבל

אני לא אחת שתלמד עם מישהי אבל תודה על ההצעה

 

בטח גם מהאולפנה שלך יגשו.

ולגבי הלנצח- אל תטפחי תקוות כי רוב הסיכויים שאני לא אעלה אבל השאלה היא על הלימוד והעניין.

התלבטתי בדיוק כמוך והגעתי למסקנהאורושקוש

שלא.

נכון, אני אדע ככה תנ"ך. אבל אני מכירה את עצמי ויודעת שבקלות אני יכולה ליפול לגאווה.

והחלטתי לא לנסות אפילו כי לא יודעת עד כמה זה נכון.

אומרים שצריך לברך ברכות התורה לפני שלומדים תורה כדי לזכור תמיד בשביל מה אתה לומד.

זה לא בשביל 'ידע'. זה בשביל ללמוד תורה לשמה וגם לקיים אותה..

יכול להיות שיש אנשים שזה מתאים להם. לי אישית נראה לי שלא.

ואני לא פוסלת. את יכולה ללכת ולהינות וגם ללמוד תורה לשמה תוך כדי זה לא חייבת להיות סותר..

 

בכל אופן-בהצלחה!

איזה פרס בדיוק?אילת.

הפרס העיקרי שיש (שמקבלים אם ורק אם זוכים להיות חתן/כלה או סגן/סגנית), הוא מילגה.

 

אני לא יודעת מה איתכם, אבל האנשים שניגשים לחידון, (וגם מצליחים) כנראה יוכלו להשיג מילגה ללא קשר לחידון, (או אפילו תוך כדי,) ובטח בטח שאם לא היה להם את החידון (אלא זמן ללמידה למבחנים, מגמות והרחבות נוספות) שכמעט ואין ספק, שהם היו מקבלים מלגה. זה ראשית כל.

 

 

שנית, את הדיעה שלי את כבר יודעת.  \(וגם כל מי שיקפוץ לדף האישי שלי, מזה שרב תגובותיי הם בפורום של החידון.) אבל הסיבה האמיתית לחידון, הוא לימוד לשמה, (או האתגר האינטלקטואלי, אבל זה כבר דיון אחר ומאוחר.)

 

לדעתי - תנ"ך ברמה של בקיאות בסיסית, זה משהוא שראוי להיות לכל אדם, ואם החידון הוא מה שיגרום לך ללמוד בהפסקה, באוטובוס, או ב5:00 לפנות בוקר, אז לכי על זה.

 

(ולגבי התחרותיות, בבקשה אל תנפחו אותה. אומנם יש מעט מאוד, אבל באופן כללי, האוירה היא מאוד תומכת, לפחות ממה שראיתי.

עד כדי כך, שאם עליתי, אני מצטערת שהעלייה שלי גרמה לאחרים לא לעלות. ואם לא עליתי, ואני חושבת על מה היה קורה אם רק הייתי עונה...  אני מפסיקה, כי עלייה שלי היתה מונעת מאלו שכן עלו, (ובצדק) לעלות.)

מסכימה עם אילת ב100%~מישי~

ואני רוצה לחדד את זה שאם הייתי הולכת על זה כדי להרגיש איזה חכמה אני אז בדיוק לא הייתי הולכת לזה אלא הייתי במקום זה עושה כמה שיותר מגמות, כמו ביטוכנלוגיה וכד' ומרגישה מזה חכמה וגם הייתי מרוויחה מזה.
ב. גם המלגות שמקבלים (שכמובן גם זה רק החתן\הכלה והסגן\סגנית- שלהזכירכם יש רק 2 כאלה בשנה... וגם מי שחורש ת'חיים שלו לא יכול להיות סמוך ובטוח שיעלה לעולמי. כמו שלמשל ראינו בחידון הארצי השנה)- הם לחתן\כלה- לאונברסיטה (העברירת נראלי) וללסגן\סגנית מכון לב\טל. ולא בטוח שהם בהכרח ירצו ללמוד במקום שיקבלו אליו מלגה. גם שמעתי על כלת תנ"ך אחת שלא השתמשה במילגה שלה מהחידון כיוון שאח"כ קיבלה מילגה יותר טובה.


ולגבי התחרותיות- זה נכון יש כי זה חידון אבל המתמודדים מאוד מאוד מפרגנים אחד לשני. אני ממש הייתי בהלם מזה השנה כמה שלא אכפת לאנשים שהם לא עלו והם יפרגנו לאחרים ויעזרו להם בחידון. זה פשוט דבר מדהים!!!!

^^^^^^ וכמה דבריםענבל

במיוחד הסכמתי עם הקטע שלא כל אחד יכול להיות בטוח שיגיע גבוה.

אני ממש לא מצפה להגיע לעולמי כי יש רבים וטובים ממני.

 

עכשיו אחרי שהחלטתי כן לגשת אני יכולה לומר שאני נטו רוצה את זה כדי ללמוד, בשביל שימריץ אותי.

הסיכויים שלי להגיע גבוה הם אפסיים כי גם אם אגיע לארצי (שזה חלק שהוא לא כל כך קשה ולא כל כך קל במיוחד במחוז שלי.) לעבור את הארצי כמעט ולא יהיה לי סיכוי כי יש מחוזות מעולים כגון מחוז ירושלים והסיכויים שאצליח לעבור אותם הם קלושים ואני יודעת את זה.

 

אני חושבת שרוב מי שעושה את זה עושה את זה בשביל הלימוד.

חוץ מאלה שאומרים שלא וכבר היה אחד בחידון שאמר שהוא ניגש סתם לכיף ועלה אז למה לא לעלות עוד?

והוא אמר את זה מפורשות בטלויזיה.

הרוב המוחלט ל החידון ממש לא עושה את זה כדי להראות "וואו תראו איזה חכם אני" ורוצים עוד סיבה למה אף אחד לא יגיד דבר כזה?

כי אנחנו (אנחנו=מי שמתמודד) לא יותר חכמים פה מאף אחד!

אנחנו בוחרים להשקיע אבל אנחנו לא יותר חכמים כי כל אחד פה יכול לנסות להשקיע ולהגיע.

ככה שאין לנו שום סיבה להשויץ.

אני לא מרגישה יור חכמה פה מאף אחד ולהפך אני מרגישה יותר טיפשה פה מהמון אנשים חכמים באמת!

אבל אני בוחרת להשקיע.

 

 

טוב כמה תגובות-ענבל

אור- אני חושבת שאם נשתדל לזכור שזה לא אנחנו אז אפשר להתגבר על גאווה.

ואני אשתדל לא ליפול לידי גאווה כי תכל'ס אין לי על מה.

זה להשקיע וכל אחד יכול לעשות את זה אני לא יותר מיוחדת פה  מאף אחד ככה שמסתמא שאין לי מה להתגאות מעליהם.

 

אילת- תודה רבה על התגובה (ועל שירדת אל העם )

ממש מסכימה איתך לגבי התחרותיות.

שנה שעברה בחידון המחוזי אצלינו היה מישהו בגילי שאחרי החידון (הוא לא זכה) אמרתי לחברה שלי שחבר שלה לימד אותו שהוא חייב גם שנה הבאה (דהיינו השנה) להתמודד אפילו אם זה יבוא על חשבוני.

אני חושבת שזה באמת מראה שאנחנו לא עושים את זה לפרס אלא ללימוד ולעצם החידון.

אני יודעת שתמכנו אחד בשני בחידון ברמות של כאילו וואו באמת אתם מתחרים או חברים בקבוצות?

 

כל השאר- תודה רבה רבה אני כרגע אלך על זה משבוע הבא אתחיל ללמוד לפי תוכנית לימודים מסודרת.

 

 

יוו, אני מקווה שתצליחי, ב"הצלחה!!!אש להבה
תילכי מקסימום תיפליידיד
לפחות תרוויחי ידע..אש להבהאחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך