מה דעתכם?אנונימי (פותח)

קראתי את הדבר הבא השבת, ומעניין אותי מאוד לשמוע את דעתכם בעניין.

יש מצב שהוא צודק?

 

"למה יצאתי בשאלה?

מבחינתי, השאלה המעניינת היא הפוכה: למה רוב (בינתיים) הדתיים נשארים דתיים?

אני מניח שהתשובה לכך קשורה לשני הסברים מרכזיים המשלימים זה את זה:

חינוך והנטייה של כל עצם להמשיך ולהיות במצבו. וכך, ומשל, החינוך הדתי מתאמץ מאוד ליצור את המסגרת הנכונה להשלטת האמונה הדתית (עובדה כי כמעט כל מי שלא נולד דתי ולא למד במוסדות "הנכונים" אינו דתי).

באופן אישי, החלטתי לקבל אחריות על חיי ממקום אמיתי ואותנטי. וכך, למרות שהיהדות קרובה לליבי ביותר ואני מקדיש את חיי להוראה וחינוך יהודי, הרי מבחינה סוציולוגית אני הולך ומתרחק מהציבור הדתי, הנתפש בעיני כדוגמטי, שבניו הם התינוקות שנשבו האמיתיים. אני מאושר לחיות את חיי בדרך המתאימה לי, לנצל את זמני בצורה המדויקת ביותר ללא השעות המיותרות של תפילה (למרות שאני עורך בשמחה גדולה קבלות שבת לציבור הכללי) ומוצא את עצמי יותר ויותר פועל בדרך רוחנית ואידיאולוגית (פחות א"י השלמה ויותר צדק חברתי וזהות יהודית) מאשר בזמן היותי "דתי".

גם ההקצנה של הציבור הדתי בשנים האחרונות ודאי לא עושה חשק לחזור חזרה. לסיכום, אני מרגיש עצמי יהודי כיום הרבה יותר מאשר לפני החזרה בשאלה. דתי בכל רמ"ח אבריי, ולא רק מהמצח ומעלה.

(אבי י', מהנדס)"

 

למה אנחנו באמת נשארים דתיים? למה אנחנו כ"כ בטוחים בדרך שלנו? האם אנחנו באמת תינוקות שנשבו?

. למחשבה

אה קראתי במוצאבודה!
קראתי במוצ"ש,ובאמת לא הייתה לי תשובה.טובי =][=
בכל דבר בחיים אפשר לראות את הקב"ה .אנאל

לכל דבר יש יד מכוונת . אין בלעדיו ..

 

בגלל זה אני דתיה .

איפה קראת?אבגדה

 

במוצ"ש, מגזין של מקור ראשון.אני17

הם עשו כמעט את כל המגזין השבוע על תדל"שים

טוב, זה הגיוני וידוע.הרהור

חינוך זה סוג של שטיפת מוח, גם אני חושבת שלחנך אדם לדת, זה סוג של כבילה של הבן שלי לדת ואני באמת לא בטוחה שאני מעוניינת בזה.

אז, כשלילד יש משבר אמונה, הוא לא הולך לברר הכל מהתחלה, אלא בא ומנסה לראות למה הדת צודקת, ובקלות מעוות הכל לטובתו, כי בתכלס, הרבה יותר קל אחרי שחונכת וגדלת במקום של דת להשאר בדת מאשר לחזור בשאלה.

בדרך כלל.


הייתי רוצה שלילדים שלי תהיה את זכות הבחירה, ושהחינוך היחיד יהיה חינוך לפתיחות וערכים. ערכים שלא תלויים באמונות או דעות. 

כמו שאמרה אוסנת בעבר אאל"ט, חלק מהקושי הוא לתת לילדים שלך לעשות את הטעות בעצמם. אם הם יבחרו בדרך שאני לא מאמינה בה, גם שאני מאמינה בכל ליבי שהדרך השניה היא דרך האמת, אני לא רוצה למנוע מבעדם לעשות את הבחירות שלהם בעצמם.

וכן, גם מגיל שנה.


למה אנשים נשארים דתיים, כי הם מאמינים בזה, בכל ליבם ונפשם ומי שלא מאמין באמונה, הופך לאתאיסט. למה אנחנו כלכך בטוחים? ככה זה. נוצרים בטוחים בנצרות, מוסלמים באיסלם, כי נולדנו ככה, אני יודעת, זאת אמת קצת מרה. כן, יכול להיות שאנחנו תינוקות שנשבו, הגיוני.

זה לא אמור להרוס לך את האמונה שלך, תאמיני! יש לך אמונה שנותנת לך כוח, אל תנטשי אותה! 

אמת. זאת האמת שלך

כתבתי המון, אמנם קפץ לי...האדמו"ר מצנעא

את נותנת להם זכות לבחור? כולל אם הדברים יהיו מינות וכפירה ל"ע ר"ל?

כפירה? כן. בהחלט.הרהור
אז את מפקירה אותם?האדמו"ר מצנעא

ילדייך מחמדייך, אותם את שולחת למרעין בישין?

לפי דבריך, כן.הרהור
ואיך את מאפשרת דבר כזה לילדייך אהובייך?האדמו"ר מצנעא
הבחירה שלהם חשובה לי יותר.הרהור

מה יהיו שויים חייהם ללא הבחירה? 


הבחירה שלהם חשובה כל עוד היא נכונה.האדמו"ר מצנעא

אם היא לא נכונה, מתפקידך כאם ומחנכת להצילם מיד השגיאה הנוראה שעלולים הם לעשות.

אני חושבת שזאת שגיאה לחנך את ילדים לאמונההרהור
עבר עריכה על ידי הרהור עמוק בתאריך ח' חשון תשע"ב 22:51

מסויימת.


הבחירה שלהם מצידי חשובה תמיד! יותר מכל דבר אחר.

אני לא חושבת שיש כאן על מה להתווכח. 

 

שבוע טוב!

תחנכי אותם גם לבחירה באמונה שיש מצווה בה להתאבד?האדמו"ר מצנעא
כבר אמרתי שאני לא רוצה לחנך אותם לאמונההרהור

במשהו.

אם הם ירצו להתאבד, כמובן שאנסה להניע אותם מזה. אבל זה שונה מלחנך מגיל צעיר לאמונה באל מסויים. 


(כן, שמתי לב לחתירה שלך למחבלים מתאבדים, איסלם וכו'.

כבר אמרתי, אין לנו על מה להתווכח.)

לאו דווקא, סתם הבאתי משהו מופרך...האדמו"ר מצנעא

זה לא שונה. הכל עניין של חינוך.

זה כן שונה. כשזה מגיל קטן, זאת שטיפת מוח.הרהור


ומה רע בשטיפת מוח?האדמו"ר מצנעא

כותב רבנו נחמן זיע"א (שיחות הר"ן קג), דבר מדהים:

"טוב יותר להיות פתי יאמין לכל דבר, דהיינו להאמין אפילו בשטותים ושקרים כדי להאמין גם באמת מלהיות חכם ולכפור בכל חס וחלילה..."

^^ הו! חיכיתי (גם) לזה.אלעזר300

ר' נחמן באמת מביא חידוש גדול, אבל "שטיפת מוח" הפכה באופן ברור מאוד לסיסמה.

לא תחנכי את ילדייך לדבר שאת חושבת אותו לטוב?ענבל

וואלה מעניין אותי איך תחנכי אותם.

צריכה להיות דרך חינוך מוגדרת.

ערכים גם החילוני מחנכים ואממ... בואי נאמר שבמילים עדינות אני לא חושבת שזה מצליח להם כל כך (וכן אתם יכולים להרוג אותי עכשיו זה ממש לא ישנה לי. זאת דעתי ואני אעמוד עליה).

יהדות זאת דרך חינוך מסוימת.

ותכל'ס אם את לא רוצה לחנך אותם לאמונה אז את לא יכולה להיות מאמינה בעצמך כי מה יקרה אם הילד שלך יבוא וישאל "אימא, יש אלוקים??" מה תגידי לו?

"לך תבדוק"?

הוא צריך תשובה ולא הכוונה היא לא לתשובה כזאת.

טוב זה לא בהכרח יהדות.הרהור
עבר עריכה על ידי הרהור עמוק בתאריך ט' חשון תשע"ב 06:27

ואני ראיתי משפחות חילוניות שחינכו יותר טוב מכל חינוך דתי שראיתי.


ואם הבן שלי ישאל אם יש אלוקים בוודאי ובוודאי שלא אענה לו בכi או לא, זה תפקיד שלו לדרוש ולהבין. 

את לא תחנכי אותו לחבוש כיפה? ללבוש ציצית?האדמו"ר מצנעא
ואת חושבת שהחינוך הזה יחזיק?ענבל

חינוך ללא כל בסיס כלשהו חוץ ממוסר.

זה אומר שברגע שימאס להם מהמוסר הזה הם יזרקו אותו לכל הרוחות.

חינוך חילוני ללא שום תורה וןספר הוראה הוא חינוך שיכשל.

אם ילד בן 8 בא ושואל אותך אם יש אלוקים את לא תעני לו?!

את לא חושבסת שזה הסחפות?!

צריך להיות בסיס!

הילד שלך יהיה מבולבל, הוא לא יבין מה הוא צריך לעשות.

צריכה להיות דרך חינוך בבית ודרך חינוך הולכת לפי משהו!

בגלל זה דרך חינוך חילונית לא מחזיקה הרבה זמן מעמד.

 

ואו! הרהור עמוק אני לא מסכימה איתךאנונימי (פותח)

לפני הכל יש לי שאלה, את מצטערת על כך שההורים שלך חינכו אותך לדרך מסויימת? היית שמחה אם הם היו מחנכים אותך לדרך שונה? לדרך דומה לזאת של החיילונים? או אולי אותה הדרך?

כי אם כן, אז עכשיו הכל מובן ובאמת אין על מה להתווכח.

אבל אם לא, אז זה די סותר את דברייך.

את רוצה שהיה לילדך טוב? אז מדוע לחסום ביפנהם את הדרך שלך עשתה טוב?

את צודקת, הילד צריך בחירה חופשית. אבל הוא צריך בחירה חופשית שתבוא מעצמו. לא בחירה חופשית שתבוא מההורים. אחרת, זה די ברור שהוא יבחר בדרך של להוריד את הכיפה (כי באיזשהו מקום זוהי דרך הרבה יותר קלה וכפיית).

אני לא חוסמת. אני פותחת בפניהם פשוט את כלהרהור

הדרכים.

איך אפשר לפתוח את כל הדרכים כשאתאנונימי (פותח)

מחנכת על משהו שסותר אותם?

אם הבן שלך יחזור בשאלה לא יכאב לך?ענבל

לא תרצי שהוא יהיה יהודי דתי ומאמין?

אמונה היא מעל השכלטוביה2

אנו נשארים דתיים כי אנו מאמינים בה'

אבל אני אכתוב את כול הקטע הזה הפוך ממש וזה ישמע אומנם קצת הרב אמנון יצחק אבל לא פחות הגיוני

 

למה חזרתי בתשובה?

מבחינתי, השאלה המעניינת היא הפוכה: למה רוב (בינתיים) החילונים נשארים חילונים?

אני מניח שהתשובה לכך קשורה לשני הסברים מרכזיים המשלימים זה את זה:

חינוך והנטייה של כל עצם להמשיך ולהיות במצבו. וכך, ומשל, החינוך החילוני מתאמץ מאוד ליצור את המסגרת הנכונה להשלטת חוסר האמונה באל (עובדה כי רוב מי שלא נולד חילוני ולא למד במוסדות "הנכונים" אינו חילוני).

באופן אישי, החלטתי לקבל אחריות על חיי ממקום אמיתי ואותנטי. וכך, למרות שהחופש לנהוג כרצוני קרוב לליבי ביותר ואני הקדשתי את חיי להוראה וחינוך למחשבה פתוחה, הרי מבחינה סוציולוגית אני הולך ומתרחק מהציבור החילוני, הנתפש בעיני כדוגמטי, שבניו הם תינוקות שנשבו. אני מאושר לחיות את חיי בדרך המתאימה לי, לנצל את זמני בצורה המדויקת ביותר ללא השעות המיותרות של טלביזיה (למרות שאני עדיין משתמש במחשב מידי פעם) ומוצא את עצמי יותר ויותר פועל בדרך רוחנית ואידיאולוגית (פחות דאגה לנוחותי האישית ויותר זהות יהודית) מאשר בזמן היותי "חילוני".

גם ההקצנה של הציבור החילוני בשנים האחרונות ודאי לא עושה חשק לחזור חזרה. לסיכום, אני מרגיש עצמי יהודי כיום הרבה יותר מאשר לפני החזרה בתשובה. דתי בכל רמ"ח אבריי, ולא רק מהמצח ומעלה.

 

 

 

ומאיפה האמונה הזאת?אנונימי (פותח)

"אנחנו נשארים דתיים כי אנחנו מאמינים"?! לא נראה לי...

אנחנו נשארים דתיים כי אנחנו מפחדים (או לפחות רובנו).

אחרת, ממזמן רוב הנוער הדתי היה זורק הכל.

אם את לא מאמינה- אז למה את מפחדת?הפונצ'יקים

שכר ועונש דברו אל הדורות הקודמים.

היום לרוב האנשים הדרך הזו לא מדברת.


רגע, אתם רוצים לומר שאתם באמת חושבים שיותר נורמליר"ח

להיות חילונים?

מצטערת, אבל אלה שאומרים את זה חושבים רק מטעמי נוחות.

אין לי כח לתפילות, כיפה, חצאית, ציצית, כשר, רבנים וכו'

אבל החיים עצמם הרבה יותר נורמלים אצל הדתיים, עם כל הכבוד

 

יהדות זו לא חובה, היא זכות!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

אני לגמרי לא מסכימה עם כל מילה ממה שהוא חירבשר"ח

אני דתיה בגלל שאני מאמינה בדרך שלי

אולי הוא צודק בקטע שהוא אומר שלא ללכת כמו פסיכי אחרי כלם אלא לבדוק מה אתה עושה, תכלס יש הרבה אנשים שפשוט עושים את זה, אבל שלא יכליל את כלם!!!

אבל סתם ככה אם תבדקו תראו שאצל הדתיים הרבה יותר נורמלי מאצל החילונים

אין אצלינו  סתם רציחות משוגעות ואלימות בסכינים בין התלמידים

יש יותר מוסריות(בד"כ ,בלי לזלזל בחילונים)

יותר חסד ויותר ויותר ויותר..........

 

תבדקו ותראו!

 

ומי שרוצה - שיהיה "דתי בלב"

רק שקודם יבדוק שזה נכון ולדעתי אם הוא באמת יבדוק הוא יראה שזה שטויות

אז מה אם יש יותר מוסריות?הרהור

זה לא הופך את הדת שלנו לנכונה, רק שיש בה הרבה ציווים על מוסריות.

אני לא כל כך מסכימה....ענבל

(לא קראתי תגובות אז סליחה אם אני חוזרת )

 

עד גיל מסוים זה באמת היה כי ככה חינכו אותי.

אבל מגיל שהתחלתי לחשוב "רגע, למה אני עושה את זה? למה לי לשמור מצוות? למה לי ללכת עם חצאית ארוכה? למה לי לשמור נגיעה?" וכו' זה כבר נהיה בחירה שלי.

הלכתי, חיפשתי, בדקתי, ראיתי והגעתי למזקנה שזאת הדרך הכי טובה בשבילי.

אתם יכולים להגיד זה רק כי חינכו אותך ככה ואני אגיד לכם "אתם טועים!"

אם הייתי הולכת איך שחינכו אותי סמכו עלי לא הייתי פה בטח שלא בתור מנהלת.

 

תינוקות שנשבו אנחנו לא כי אנחנו מאמינים בתורה.

זאת דעתי לפחות.

 

למה אנחנו בטוחים בדרך שלנו? כי זאת הדרך שלנו.

כי זה מה שאנחנו מאמינים בו.

אני לא כל כך מבינה את השאלה.

למה שלא נאמין בדרך שלנו אם זאת הדרך שלנו?

 

ממש מסכימה עם ענבלל...!!נועוש=]]!!

בס"ד.

אני לא חושבת שאני תינוקת שנשבית.. ממש לא!

אני שלמה עם הדרך שלי לגמריי!

ובאמת חושבת שהם תינוקות שנשבו.. כי חיים בלי מטרה לדעתי הם לא חיים..

זה ארוך, אבל אני ממש מבקש שתקראו, בשביל שהעולםאבגדה
עבר עריכה על ידי אבגדה בתאריך ח' חשון תשע"ב 23:42

יהיה טוב יותר-זה חיוני!

 

האדם הזה דיבר שטיות גמורות, אבל אני מבין אותו כי בסופו של דבר, לצערי הרב, רוב הציבור (גם הדתי!) מסכים עם אותן הנחות שמאפשרות את הטעות הנוראה שלו.

 

דבר ראשון, בבסיסה של היהדות-זה שהיא דת האמת, מי שלא מאמין-יש ספרים רבים שעוסקים בנושאים הללו, ומוכיחים בבירור היכן האמת.

באמת ממש לא ברור למה אנשים לא יודעים את זה. משהו מוזר ולא ידוע, גורם לאנשים לחשוב שאנחנו מאמינים באמונה שהיא מעל לשכל, ושאפשר ללכת ע"פ התחושה הפנימית, או שפשוט הדת שלנו היא הכי יפה ונחמדה, ולכן נלך בה... או כי זה כיף ללכת בה, ואולי בכלל, כי מי שהולך בה-מקבל שכר, ומי שלא-נענש.

(גם לפי אלו (הנורמליים) שאומרים שלא צריך לעסוק בחקירות, ברור הדבר שישנם הוכחות, רק שאין צורך להוגיע את מוחנו בדברים קשים ומסובכים אלו, שעלולים גם להביא לכפירה, ע"י טעות קטנה בהוכחה...)

סיכום-אנחנו הולכים ע"פ הדת היהודית, כי היא האמת, ואפשר לדעת את זה, ולא משום סיבה אחרת. 

 

דבר שני-בחירה חופשית אינה זכות בחירה, כי אם-יכולת בחירה (טכנית, למי שלא קלט עדיין), ז"א-

יש אמת. כולם חייבים ללכת ע"פ האמת הזו. מי שמעז ללכת נגד האמת-הוא פושע, אין לו הזכות למרוד באמת!

העבירה מהסוג הגרוע ביותר היא-המכיר את ריבונו ומורד בו-ככל שאדם מודע לאמת חזק יותר, כך פשעו גדול יותר.

נכון אמנם, שיש לו האפשרות הטכנית לבצע את הפשע, אבל כמו שברור לכל אחד, שאם מישהו רוצה לרצוח מישהו, צריך למנוע אותו מכך, אע"פ שהיתה בידו היכולת הטכנית לרצוח-היא אינה מקנה לו שום זכות! כי לכל אחד ברור שהאמת היא שאסור לרצוח, ולכן הרוצח-הוא רע!

מה שצריך זה, לדאוג שיהיה לאנשים ברור שהדת היא אמת, לא פחות מהמוסר, ולא רק זה, אלא שהמוסר, אינו אמת בפני עצמו, אלא אך ורק כאשר הוא משרת את האמת (או שקר, שאנשים חושבים אותו לאמת).

לדוג'-חילוני יגיד שאסור לרצוח-כי אין לאדם זכות למנוע מחבירו את היופי של החיים,-ז"א-הם מאמינים שיש בחיים יופי, ושבשביל זה אדם אמור לחיות, ולכן המוות הוא רע....

 

אני חושב שהבסיס לשתי הטעיות הבסיסיות האלו באמונה, זה הדמוקרטיה והפלורליזם, שהטענה הבסיסית שלהם היא, שלכל אדם יש הזכות לחיות ע"פ האמת שלו.

וזה מה שמשלב את שתי הטעויות האיומות האלו יחד-לכל אחד יש אמת שלו-אין אמת אמיתית, ברורה, יציבה.

ומזה נובע גם-לכל אחד יש זכות לבחור כאוות נפשו, כי הוא יכול לטעון שזו האמת שלו...

איכשהו הדמוקרטיה והפלורליזם חדרו עמוק לתוכנו ובילבלו הכל...

 

אם מישהו מהקוראים לא מאמין לי שזו השקפתה של היהדות-אני מוכן לעמוד מאחורי כל מה שכתבתי כאן (אני מעדיף במסרים, כי כנראה אהיה פה בהפרשים של שבוע/שבועיים), ואני מאמין שכל רב (לפחות מהנורמליים, לצערי כבר א"א להיות בטוחים שאין רבנים הנגועים בנגע הרע הזה) יסכים עם מה שאמרתי (ושאלתי על זה רבנים בעבר), לגבי ספרים מלפני מאה שנה, זה כבר מקור די אמין שאפשר לסמוך עליו (כמובן, ספרים דתיים יהודיים אורתודוכסיים).

אם מישהו חולק על הדבר הראשון-שהיהדות היא האמת הברורה, ישנם הרבה ספרי אמונה, מחשבה ופילוסופיה יהודיים שטרחו בשבילכם, אם אינכם מעוניינים לבדוק אותם-זוהי עצלות איומה וחוסר אכפתיות כלפי האמת, -וזה לבד כבר פשע כלפי האמת.

(וממילא הדבר השני כבר מוכרח-אם ישנה אמת ברורה-חייבים לפעול על פיה....)

 

(אגב, ע"פ מה שבדקתי וראיתי, גם החילונים, מחנכים שיש משהו שאותו צריך לעבוד-האדם.

תבדקו ותראו איזו תרבות שעבוד וכבוד לאדם, ונסיון לספק את האדם נוצרה סביבנו. סביב האדם והאני העצמי שלו...

"חיי אדם", "כבוד האדם", "זכויות אדם", "אהבת האדם", "ביטחון עצמי", "עצמאות", "כבוד עצמי", ישנם עוד ערכים שכאלו, אבל קצרה היריעה (וגם קצר זמני))

 

(הערה-ייתכן והיו נקודות שתקפתי ממש את מי שלא הולך בדרך שלי, אבל אני מאמין שרוב (למעט רשעים במיוחד, שזה דבר נדיר מאוד, מאוד, מאוד) האנשים שיקראו את מה שכתבתי כאן, יש להם כבוד לאמת, והם יבדקו מה באמת האמת, והאם אמת דיברתי, ולכשיגיעו לאמת, ילכו על פיה, וזה שלא הלכו על פיה עד עכשיו, זה פשוט טעות, שגגה...

תוקפנותי מכוונת אך ורק כלפי מי שאכן יודע שהוא הולך בשקר, היודע את ריבונו ומורד בו.)

וואו קראתי הכל ועכשיו תגובתי לעניין ענבל

"לצערי הרב, רוב הציבור (גם הדתי!) מסכים עם אותן הנחות שמאפשרות את הטעות הנוראה שלו."

 

מותר לשאול על איזה הנחות אתה  מדבר?

 

ובקשר לשאר נראה לי שפעם אמרתי לך את זה אבל אני אחזור על זה שנית-

יש המון דרכים לעבוד את ה'.

תבהיר שאתה מתכוון שהכל צריך להיות לשם שמיים גם אם הדעות שונות.

אני לא סותרת אותך רק מסבירה

יש המון דעות בהלכה ואין דעה אחת שצודקת כי כולם יכולים לצדוק או חלקם יכולים לצדוק.

האמת היחידה היא שכל דבר שאנחנו עושים צריך להיות לשם שמיים!.

בקשר למשפט שהעתקתי בהתחלה- אני מגדירה את עצמי דתיה, וככל הידוע לי אני לא הולכת להיות חילוניה בזמן הקרוב.

לא כולנו כאלה.

חלקנו רוצים בדרך הזאת.

חלקנו מאמינים בה.

חלקנו יחיו אותה.

 

מקווה שהובנתי.

אני מדבר על זה שהאמונה אינה מבוססת על ההגיוןאבגדה

(לדעתו), ושיש לאדם זכות בחירה (ועוד כמה טעויות קטנות יותר שנגזרות מזה, אבל אני לא הולך לפרט הכל).

 

יש דעה אחת נכונה, רק שבגלל שכל הסברות מקורם ברעיונות נכונים, אז למרות שלא כל הסברות נכונות-זה נקרא דברי אלוקים חיים, ואננחנו הולכים על פי הרוב, מכיוון שאין לנו דרך אחרת לדעת מהי האמת...

מממ... אני מגיבה יחסית בזריזות אז אם יש שאלות....ענבל

דעה אחת נכונה?

איך תסביר את 70פנים לתורה?

איך תסביר את כל הפסיקות הלכה השונות בין הרבנים?

 

אנחנו הולכים על פי הרוב?

וואלה? רוצה לספר לנו משהו?

 

עד כמה שידוע לי אנחנו הולכים לפי עשה לך רב

דהיינו כל אחד לפי רבו ותסכים איתי שכל רב פוסק אחרת?

 

העניין הוא שכולם כולל כולם עושים זאת לשם שמיים כי ככה הם מאמינים שצריך לעבוד את ה'.

אין שום עניין שכולם יהיו אותו דבר (לא נראה לי לפחות)

אבל יש עניין שכולם יעבדו בשבילו ^^.

 

אם יהיו שאלות אני אענה אחר כך.

אם אפשר להוכיח את נכונות היהדות,הרהור

מה העניין באמונה?


בסופו של דבר אתה תצתרך להגיע למקום שכדי להמשיך ממנו אתה תצתרך להאמין במשהו, ואם היתה אפשרות להוכיח אמונה במשהו, זה בדיוק הקטע שיסתור אותה.


ד"א, אני כמעט בטוחה שהייתה אומר את אותם דברים אם היית נולד לדת אחרת.



העניין באמונה, מחולק לשניים-אבגדה

1-להתייחס להוכחות, לא להתעלם מהן...

2-יש דברים שאין להם הוכחות מצד הסברא, אבל אנו מאמינים בהם, כי הם כתובים בתורה, וגם זו הוכחה מספיק טובה, כי אם כתוב בתורה הנכונה (וזה כן מבוסס על ההגיון), כך וכך, אז כנראה שכך וכך נכונים, וצריך להאמין בהם, אע"פ שאין להם הוכחה על דרך הסברא.

 

אמונה היא לא עיוורת, זוהי שטות, וזו לא דרך היהדות, יש הוכחות לכך שיש אלוקים, לכך שהתורה נכונה, ומי שמאמין בזה כבר יודע בבירור שכל שאר היהדות נכונה-כי כל השאר כבר כתוב בתורה-שהיא חלק מהעיקרים.

 

להוכיח אמונה, לא סותר אותה.

גם אמונה שאין לה הוכחה (לדוגמא זה שאם נעבוד את ה' כראוי, ננצח במלחמות), אין אנחנו מאמינים לה סתם, אלא כי יש מישהו שאנו סומכים עליו שאמר לנו, כמו שאם מישהו הולך לפניך, ואומר לך, שהוא רואה משהו מסוים, את תאמיני לו, כי את יודעת שהוא יכול לראות יותר ממך, ואם יש לך הוכחה ברורה שאדם זה אף פעם לא משקר-אז כבר אין בכלל שום מקום שלא להאמין בו...

 

אם הייתי נולד לדת אחרת, אולי ייתכן שבהתחלה באמת הייתי חושב שהיא מבוססת על היגיון, אבל כשהייתי מתחיל לחפש, הייתי רואה שזה לא נכון....

כל ספרי הפילוסופיה הזרים, עוסקים רק בשאלה-איך אנו מקיימים את הדת שלנו (או את הכפירה שלנו), ולא בשאלה,

 איך אנחנו יודעים שאנחנו צודקים, לעומת זאת ביהדות ישנן הוכחות ברורות לכל בר דעת שהיא הנכונה והצודקת, וכמו שאמרתי-את לא מאמינה-אז לכי תבדקי!

תחפשי טוב, ותשאלי רבנים, ותראי שלאמונה יש בסיס והגיון.

 

וגם כשאומרים לך שצריך להאמין למה שהרבנים אומרים, וכדו', אין הכוונה, להאמין סתם, אלא מכיוון שהם חכמים, ויודעים על מה הם מדברים, ולכן את צריכה לסמוך עליהם שהם צודקים, כמו שאם מתמטיקאי יגיד לך משפט מסובך במתמטיקה, את תאמיני לו שזה נכון, כי את יודעת שהוא מבין את זה...

כך גם פה, מי שמעביר לך את האמונה, ואת ההלכות, יודעים מה הם מדברים, ולא ממציאים שטויות.

 

את יכולה לבדוק את מה שאמרתי, ותראי שאני צודק, כל מה שאמרו לך שסותר את זה-אלו שטויות מופרכות!

איזה מסכן!! פשוט רחמנות!מוריה(!)

קראתי ופשוט חשבתי על היותו אומלל כ"כ..
פיצול אישיות חיה לנגד עיננו!

1)לעשות קבלות שבת ציבוריות- בלי להאמין בזה??-כי זה סתם כייף? רוחני כזה מושך..?
2)הכיצד אפשר להסביר ע"פ דבריו את עיקרון החזרה בתשובה. של נוער הגדל במוסדות חילוניים, שלא פעם אחת, פשוט עוזבים הכל, את כל הטוהר והיופי בליברליות, וחושקים למעט קדושה?!
האם כ"כ הרבה אנשים שחיו בצורה חיצונית ויחצנית, הגיעו למסקנה הכ"כ בהירה, שדרכם לוטה בערפל??!
3) אינני שופטת אותו כלל. הוא פשוט אומלל!
כנהראה שכל הדרך החינוכית איתה הוג גדל, פשוט סיבנה לו את המח סובבה אותו, עד כדי שלטא יכל להבחין בין טוב לרע,
אף פעם לא חווה מהי קדושה אמיתי.. מהיו רצון ה' בהתגלמותו..
ולכן פשוט הרגיש חסר, והלך לחטט רגליו בחלק האפור שמדבר אל אידיאולוגיות יפות ונהורות, והרי הינה למול עיננו אנו רואים את העיוות שהתחיל להתפשט באותו אדם, שחש שארץ ישראל השלימה פחות מעניינת אותו- ההבדלים בין טוב לרע- מטשתשים אצלו..
מסכן!- זוהי המילה! 

זוית קצת אחרת..חשוב!!הסטלן הקטן

כהקדמה אני אכתוב שכיום אני דתל"ש (אם נכנס להגדרות)ובטח שלא דתי פורמלי...וכמובן שכמו כולכם או לפחות רובכם התחנכתי בבית דתי מעולה ובמסגרות דתיות..

 

כדתי ברור שהייתי מחנך את הילדים שלי בדרך שבה אני מאמין דבר ראשון מפני שאני מאמין בה!!וזה הכי בסיסי ואני חושב שזו הדרך הנכונה ודבר שני מפני שהילד חייב להיות מחונך ומונחה בדרך מסויימת ולא לחיות בתחום אפור.

ברגע שבו הילד יגיע למצב שלדעתי הוא כבר יכול לברר לבד ולחזק לבד את האמונה ודרך החיים שניסיתי להקנות לו אז אני אעודד אותו לברר ולהוסיף לבד וכמובן שאני עדין אמשיך לטפטף לו בעצמי..

אם אני אראה שלצערי הילד כבר לא הולך בדרך אני לא אלחץ עליו עוד ועוד שכן ילך..כי במצב כזה סבירות גבוהה שלהפך הוא רק יפנה יותר עורף למה שאני מכריח אותו..או שיש מצב שהאדם טעם קצת מהעולם שבחוץ(אני לא מתכוון לצייר פה מצב של בועה וכשאני אומר העולם שבחוץ אני מתכוון למה שמעבר למה שאני חינכתי אותו-דברים שלא הייתי רוצה שיעשה)אז הוא רוצה "למצות"ואז לחזור ואם לא במודע אז בתת מודע וכשלוחצים עליו ולא מאפשרים לו אז זמן המיצוי לוקח יותר ויותר עד שאפשר להגיע לנקודה שהיא כמעט אל-חזור...

 

מה כן כדאי לעשות??ליצור חוויות דתיות ולא כמו קבלת שבת בציבור שזה פולקלור נחמד אלא משהו מחובר באמת כי כיום לעולם הדתי אין כמעט מה להציע בעולם הרגש שללא ספק אצל רוב בני הנוער הוא הצד השולט...ולכן העולם החילוני מושך הרבה יותר..

 

 

אלו דברים שאני מאמין בהם..באמת..כיום אני לא חי ככה ...אני מנהל דו-שיח משלי עם אלוהים..והוא נוכח בחיי בצורה מדהימה(ואני יודע שכאן כולכם תקפצו עלי אבל לא אכפת לי זה דבר כ"כ עמוק ושלם ופנימי שזה פשוט יותר גדול מכל זה)אני חשפתי פה את עצמי,מחשבותי ורגשותיי..וזה לא היה פשוט אז באמת תתיחסו יפהשאלות באישי\בתגובות...אני מקווה שאניאהיה על מחשב כדי להגיב..אם לא מקסימום נקפיץ עוד שבוע

ממש מסכימהענבל

ואף אחד לא יקפוץ עליך!

אם מישהו יקפוץ עליך יהיה לו עסק איתי שד

 

 

אנחנו לא צריכים אמונה בכלל שד' קיים...האדמו"ר מצנעא

כי ודאי שהוא קיים. הוכחה? כל העולם הזה הוא הוכחה אחת גדולה בשביל זה!

אנחנו מאמינים אמנם שד' מנהיג את העולם...

אתה אולי לא צריךאני17

לא כולם כמוך

כל בר דעת לא צריך...האדמו"ר מצנעא

עיין במאמר שהצעתי לקרוא בנושא.

אז אולי לא כולם ברי דעתאני17

למה אתה חושב שכולם כמוך?

 יש אנשים שכן צריך אמונה  שה' קיים.

אני מציע לחפש את "שבת בשבתו" של השבת שעברה...האדמו"ר מצנעא

ושם יש מאמר השער של הגאון הרב מרדכי גרינברג שליט"א, רה"י הק' 'כרם ביבנה' הי"ו כתוכ"ת. למאמר קוראים "מה בין ראייה לאמונה?". מאמר חשוב ביותר בקשר לאמונה ועובדות.

קצת הפסדתי ממה שלא עניתי עד עכשיו,אלעזר300

וחיכיתי עם זה, כי עכשיו אין לי זמן להגיב כמו שצריך... אז רק כמה נקודות שאולי יהיו רלוונטיות לכמה מהתגובות במהלך השרשור:

- אכן תורתנו תורת אמת. גם מלבד מה שראינו בנפלאות ה' ביציאת מצרים וקבלנו ממנו תורת אמת בחסדו, מציאות ה' יתברך ניתנת להשגה גם מחקירות פילוסופיות - אמנם הן מורכבות וכמעט אין מי שמסוגל לעבור אותן (ע"פ דרך ה' לרמח"ל. אמנם יתכן שריה"ל חולק על זה). גם התורה נראית בעולם וניתן ללמוד אותה על ידי התבוננות בו - מה שעשה אברהם אבינו למשל, שוב בכלל לא כל אחד מצליח, אבל זה נובע מהרעיון שכל העולם כולו יוסד על פי התורה, כשם שהאדם יוסד על פיה והיא הראוי לו.

- "שטיפת מוח" נעשתה סיסמה, וזורקים אותה במשמעות שלילית בכל הזדמנות כמעט. לכאורה אם "שוטפים לך את המוח" ברעיונות אמיתיים לא היתה אמורה להיות שום בעיה בזה. רוב הפחד מהמושג הוא הסכמתי, ונובע מחשש להיחשף לרעיונות שקריים. - לכאורה, למה לא יאמרו שללמד ילד עברית, או יותר טוב - פיסיקה, זאת שטיפת מוח? הרי אלה רעיונות שלא באו ממנו? - פשוט, הם אכן לא באו ממנו, ואנחנו מלמדים אותו - נותנים לו רעיונות מההשגות שלנו כדי שידע על האמת יותר ויזהר. - בן אדם לא צריך לבוא בגישה שכל תפיסת עולמו צריכה לבוא ממנו. לא יזיק גם לשמור בענווה את המקום ללמוד ממי שיודע יותר, ולתת לרעיונות לתפוס, להיראות ולהתגלות אחר כך. לא הכל יזכה לבוא דרכך - וגם לא כל מה שבא דרכך יבוא בזכותך.

- כמובן הכל מבוסס על הסיבה האמיתית ללימוד האמת - אם יש בור באדמה, מי שהולך אליו ייפול אם הוא ידע עליו ואם לא. אם יש כוח משיכה, אנשים ייפלו מהחלון גם אם הם ינסו לעוף. - הלימוד מקנה לאדם תמונה הולכת ומתבררת של העולם שלפיה הוא יודע להיזהר ולהתנהל - וכן הוא בעניין לימוד התורה והדת, לא פחות.

- ציטוט כאן - "מאמין אמיתי ושלם אינו מי שאומר 'אני מאמין שה  הוא אלהי האמת והוא ברא את כל הנמצאים ומשגיח וכו '. מאמין אמיתי ושלם הוא האיש האומר 'ה  הוא אלהי האמת והוא ברא את כל הנמצאים ומשגיח וכו '". מכאן. דברי אמת - אפילו כאלה שאי אפשר היה באמת לחשוב אחרת, ולו באופן קביל סינטקטית (דקדוקית) / טרמינולוגית (מושגית).

.

"עלינו לשבח לאדון הכל, לתת גדולה ליוצר בראשית, שלא עשנו כגויי הארצות, ולא שמנו כמשפחות האדמה, שלא שם חלקנו כהם וגורלנו ככל המונם. שהם משתחווים להבל וריק ומתפללים אל אל לא יושיע," וגם אנחנו היינו כל כך קרובים וקלים לטעות ח"ו, ובא הקב"ה בחסדו והאיר את עינינו, "ואנחנו כורעים ומשתחווים ומודים לפני מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא".


(ראו חתימה)

ברכה והצלחה!

אלעזר

^^ כתבת ממש יפה. מסכימה נושי104

[וסתם משו ,שהרבה פעמים עולה לי .. כל אלו שאומרים -  אני מאמין בלב , ככה אני יותר מתחבר לאלוקים וכ'ו. אבל כאילו , עם כל הכבוד , רק להאמין בו זה לא מספיק .. אם אתה מאמין בו - אז תקיים את מה שהוא אומר .. ]

אני חושב שהדברים רחוקים מן האמתשואף לאור

אין לי זמן להסביר אבל בודאי שניתן לבסס את אמיתות תורת ישראל. ולכן כל הטקסט הזה לא רלוונטי ועקור..

אלעזר-זה יפה מאוד אבל...הסטלן הקטן

נראה לך שהסיפור עם הדתל"שים ודומיהם זה ענין שכלי פשוט??

 

היום יש בעולם מעט  אוד אנשים שלא מאמינים שיש אלוהים או "ישות עליונה" כל שהיא..

 

הענין הוא לרוב רגשי..אני לא "מתחבר"..וכ"ו..

 

 

כמובן שיש גם שאלות  יותר שכלתניות אבל הם יותר על דרך חיים ע"פ "ספר חוקים" או על מצוות מסוימות וכ"ו..

זאת הבעיה...ענבלאחרונה

שאנשים לא מבינים שלא יש דברים שלעולם לא נדע.

שאנחנו חושבים שהכל אנחנו צריכים לדעת ולהבין.

לפעמים יש דברים שלא נבין ולא נתחבר וכדאי לנו להפנים את זה.

הבעיה היא שכיום אנשים כל כך לא מסוגלים לעשות דברים שהם לא מבינים.

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך