שפעם תימנים היו כמו אתיופים?!
אני כלכך לא אוהב להיות גזעני..
ואיך שהבנתי יש פה הרבה..
אפשר לשאול למה?
שפעם תימנים היו כמו אתיופים?!
אני כלכך לא אוהב להיות גזעני..
ואיך שהבנתי יש פה הרבה..
אפשר לשאול למה?
שמעו.
אני מכיר אחד שלא התחתן עם אחת כי היא תימנייה
טוב זה יוצא דופן..
אבל בעצם עם ישראל הוא עם אחד
אז למה יש את הגזענות הזו?!
בל"חיתלצערינו....
יש הרבה כאלו....
ולמה יש את הגזענות? -
כי לכל אחד נוח בחיק המשפחתי והעדתי שלו וזה יוצר מצב של דחיה מהעדה השונה משלו...
מהמנהגים השונים שלו, ממש אטנוצרטיות!
וחבל....
(כי בסה"כ אנחנו חמודים, אני מבטיחה לכם
, אנחנו התימנים - אוכלים רק בצק..
אז אתם יכולים להיות רגועים.
)
בעז"ה יהיה טוב
בס"ד
כי הם מרגישים מקופחים.
"אוי, אני גרוע, אני לא טוב...באו נלך לצחוק על מישהו אחר כדי להרגיש טוב יותר".
עמך הסליחה.
בשבת בדיוק דיברנו על זה והתכחנו הרבה זמן.
אני חושבת שאם נפגשים עם מישהו והכל טוב ורק ממש לקראת הסוף מגלים את מוצאו אז אין סיבה לפסול.
אבל, הרבה פעמים באמצע אנחנו רואים שיש לו מנטליות כזאת, אורח חיים אחר משלנו,
וכן יש אנשים שקשה להם להסתגל ושלא יתחברו למנטליות כל כך שונה ואני למשל בינהם.
לא, לא אפסול בגלל זה אבל כן אשים לב יותר.
וכן אם אפרד ממישהו כזה לא תהיה לי בעיה להגיד "נפרדתי ממנו כי הוא ספרדי\תימני\אתיופי"
תוכלו לקרוא לי גזענית, תוכלו לקרוא לי בכל שם שבא לכם, אני יודעת את האמת ואני יודעת את הסיבות.
ת'פאות המגוגלות של הילדים הקטנים איזה בובים!!!!!!!
למה להיות בן אדם גזען אם הוא שונה ממך במנהגים ובאורח חיים... מה תימנים הם חייזרים או חיות??? אז מה אם כל אחד נוהג אחרת..בגלל שנולדתי בבית כזה אני אשנא מישהו שונה ממני??.
ענבל-זה נשמע לי כ"כ לא נכון להגיד:"נפרדתי ממנו כי הוא ספרדי/תימני/אתיופי"..לפחות אם זה המניעים שלך אל תגידי את זה כי בכל זאת,זה נשמע ממש ממש לא טוב.
יבין את זה לא טוב זה רק כי הוא לא מכיר אותי, ואז ממש לא אכפת לי מה הוא יבין כי זה לא ענינו של אף אחד חוץ משלי.
זה נכון כי זאת הסיבה ואני לא אשקר למי שישאל.
אני לא מתאימה למנטליות כל כך שונה אז כן תהיה לי בעיה עם ספרדיאו אתיופי או תימני בעל מנטליות ממש שונה משלי.
לא אמרתי שאפסול, אמרתי שאם ניפרד לא יהיה אכפת לי להגיד את זה!
אלא שלפעמים יש אנשים שהם מעדה שונה (ועוד לא ממש ישראלים) יש גם הרבה סיכויים שתהיה להם גישה שמתאימה לעדה שלהם וזאת גישה שלא תתאים למישהו מעדה אחרת....
מצד שני יכול להיות אדם מעדה מסויימת אבל חוץ מצבע עור הוא "צברי" לגמרי (נולד וגדל בארץ) ויש לו השקפת עולם מסוימת אז יש הרבה סיכויים שהוא יתחתן עם מישהי מעדה אחרת לגמרי אבל עם אותה השקפת עולם.
וגם יכול להיות מישהו מעדה מסויימת שלא יתאים למישהי מהעדה שלו,למרות שהם עם אותו מוצא/צבע עור/ עניים וכו' כי הם פשוט לא מתאימים! זה הכל... אל תסתבכו יותר מדי...
חח... אל תעלבו, אנחנו משפחה של גזענים (או כמו שאבא שלי אומר: "אני שונא גזענים ומרוקאים"....)
סתם... אל תעלבו, יש לנו גאווה עיראקית (וזה כשאני 3/4 אשכנזיה ורק אבא של אבא שלי [=סבא] היה עיראקי)
תכל'ס אני לא באמת ממש גזענית... אני רק נשמעת כזו (אפילו יש לי חברות אשכנזיות!!! ר"ל ל"ע)...

יש מצב בו קיימים פערי מנטליות בין בני הזוג או המשפחה. דברים כאלה כן יכולים להיות מכשול. אם המוצא משפיע על התנהלות הזוג לכיוון לא רצוי, אז אפשר "לחתוך".
אב אם המוצא לא מהווה קושי, והוא והיא שניהם מתנהלים כצברים אין סיבה שהיא/ הוא יפסולו בגלל זה. כמו כן, אם המוצא התגלה לו/ לה אחרי היכרות ממושכת. אם זה לא הפריע עד עכשיו, אין סיבה שכעת זה כן ישפיע.
בנוגע למשפחה: יש כאלו שהמשפחה מפריעה להם פחות ויש כאלו שיותר, וכל משפחה שונה מחברתה. לא נכנסתי עדיין לעסקים האלה, אז אני לא יודע על מידת ההשפעה של המשפחה. ![]()
אני יודעת ומכירה את עצמי ויודעת שלי לא מתאים מנטליות כל כך שונה, ברור שאם הוא יהיה עם מנטליות צברית זה יהיה בסדר.
בקשר למשפחה- אני לא חושבת שמשפחה קובעת אבל המשפחה שלי יחסית מעדיפה אשכנזים.
יש לי גיס וגיסה ספרדים והם סובלים ירידות 
וזה לא שונה מתכונות אחרות בבני-אדם.
"נפרדתי ממנו כי הוא ספרדי"
מי שיפרש אמירה כזאת כגזענית ממש לא מכיר אותי.
כנראה שאתם באמת מרגישים ככה...
אנחנו רואים בשטח שיש גזענות. (או שנאת חינם כמו שהאדמו"ר סובר.)
זו מציאות ממשית ולא המצאה. ולמה שלא ירגישו שיש גזענות אם באמת יש?
לספר שאני מת על כל מיני עדות לא יעזור לנו להלחם בזה,נכון?צריך לשלב כל עדה בכל דבר בארץ הזו..הלוואי ויתגשם..
כי הם הכי טובים
!!!!
אשכנזים לשלטון!!!!! (הם כבר שם, אבל לא משנה...
)
(הכל נכתב בהומור ובלי כוונה להעליב. אם מישהו נפגע- בעיה שלו...
)
ממה שאשכנזי\ה כתב\ה?!
|לא מפסיק לצחוק|-בדיחת השנה!!!
(הכל נכתב בצחוק...
)
כל אלה שאומרים שיענו הם לא גזענים , הם פשוט גאים בזה שהם ספרדים\אשכנזים\מרוקאים , אז מזה אומר נגיד להיות ספרדי ? שבאת מספרד ? מהארצות באיזור ? כאילו , רק לי זה נשמע דפוק ?
מילא זה היה פעם , שהיו לבושים שונים , מאכלים שונים , תרבויות שונות , [גם אז אני לא אומרת שזה נכון ,אבל אז אולי היה אפשר להגיד שיש אנשים שקשה להם עם אנשים שונים מהם] אבל כיום ? שכולנו אותו דבר [ברמת העיקרון] מה הקטע ?
וחוצמזה , מה כבר ההבדלים נגיד בין אשכנזים לספרדים ? צבע העור ? להה. מאכלים ? כולם אוכלים היום את אותם מאכלים. לבוש ? כולם לבושים אותו דבר . תרבויות ? כנ"ל . בתי כנסת ? אוקי , הדבר היחיד .[גם זה כבר לא כ"כ] .
אז חבר'ה , קצת הגיון .. 
[שאפ'חד לא יראה את זה אישי , ולא התכוונתי לפגוע .. ]
והעיקר , תזכרו , שכולנו יהודים ! (:
ערב טוב !
א. אין בעיה להיות גאה במוצאך. אני גאה בזה שבאתי ממוצא כזה ותתפלאי יש המון הבדלים במנהגים, באורח חיים.
ב. אני חושבת שלא להיות גאה במוצאך זה הדבר הכי גרוע שקיים! אין עניין להפוך את כולנו לאותו דבר, יש עניין שנקבל אחד את השני למרות השוני.
אבל כל אחד והמנהגים שלו!
שמעת פעם על כור ההיתוך?
אם לא אז אספר לך (למרות שאמורים ללמוד את זה בכיתה ט')
כמה שנים לאחר קום המדינה החליטה המדינה שכולם צריכים להראות אותו דבר, אותם מנהגים, אותה תרבות, אותו אורח חיים, אותן תפילות הכל הכל אותו דבר.
זה לא הצליח.
כי לכל אחד יש את הייחודיות שלו וזה טוב ונכון!
ברור שאנחנו שונים .
אבל בת'כלס , בואי תגידי לי במה שתינו שונות [ בקטע של המוצא] אוקי , אז סבא שלי בא מארצות אשכנז וסבא שלך בא מאנערף מה .
ו.. מה ? זהו ?
כאלו תחשבי בהגיון במה את גאה .
בזה שסבא שלך בא מארץ זו או אחרת ? וואלה .
את רואה בעצמך שזה נשמע דפוק ..
אין לי בעיה של תפילות שונות , או תרבויות שונות , או מאכלים שונים וכאלה .
אבל להפוך את זה ל- 'אני יותר טוב' וזה , אז ממש לא !
ושוב , כיום אין כ"כ שוני בין העדות .
מה שאת מדברת - זה על איך שהיה פעם , שהכל היה ממש שונה .
ואמרתי שגזענות זה לא טוב אבל להיות גאה במוצאי זה לא גזענות אלא להיות גאה במה שאני.
אני לא אומר שאני יותר טובה מאיקס אבל אני כן אומר שאני גאה במה שאני.
וגם כיום יש שוני אמנם פחות מבעבר (ואני ממש נגד זה) אבל יש.
והלואי והיינו מצליחים לשמור על היחודיות של כל אחד ואחד ושלא יהיה שכנוז או ספרוד (מלשון להפוך לספרדי)
כי היחודיות חשובה.
גם אבא שלי, לפני שעלה לארץ מאיפה שעלה, אבות אבותיו היו בישראל.. (נכון מגניב שאבא שלי אשכרה עלה לארץ?
)
(אולי כולנו מחרן?!XD)
פעם המחנכת שלי שאלה אותי מה העדה שלי ועניתי לה שאני ישראלית.
היא התחילה לחפור לי שאני לא צריכה להתבייש בעדה שלי ובלה בלה בלה.
אני עניתי לה שזה גלותי לחשוב ככה. ארג. עד שהצלחתי לברוח משם..
בכל אופן, הצתרפו אלי למאבק, אין מרוקאי אשכנזי וכו', כולנו ישראלים!!
ומקשר לנוסחים בתפילה ומנהגים, הייתה תקופה הערצתי את אותו רב שהמציא את הנוסח האחיד, עד שגיליתי שזה אשכנזי להחריד עם פיוט ספרדי אחד מסכן... אז אני בעד להוציא נוסח אחיד באמת, להעיף את המנהגים לעזאזל ולמצא הלכות אחידות, להיות עם אחד!
(אני קוראת, די לגלותיות!
)
כל היופי אצלינו זה השוני.
לא צריך להיות אותו דבר!
תפנימו!
אין בעיה בלהיות מרוקאי\תימני\אשכנזי\יקה\פולני\תוניסאי\אתיופי וכו'
יש בעיה כשזה הופך לגזענות.
יש בעיה כשמישהו בא ואומר הוא פחות ממני כיא ני אשכנזי והוא אתיופי או תימני או ספרדי.
בצורה מסויימת.
כן. יום יבא והנכד שלי לא ידע מאיפה אבא שלי עלה, אז למה לא להתחיל מזה מעכשיו?
זה נותן עילה לגזענות.
אני לא רואה למה לי להיות גאה בארץ מוצא של אבא שלי? הוא נולד ב*** ואני נולדתי בארץ אז אני ישראלית.
זה לא עניין שכולם צריכים להיות אותו דבר, לא אמרתי לך מה לאכול או מה ללבוש, זה עניין של תרבות ישראלית וזקירת הגלותיות.
זה פשוט כלכך כיף שבאולפנה ביום כיפור יש שני מניינים. זה סתם יוצא פירוד. אין עניין לשמור את הגלותיות של סבתא שלי או את מה שהיא נהגה לעשות. אנחנו בארץ ישראל. (תפנימי!)
לא אמרתי אחידות, אמרתי אחדות.
שבת שלום!
(התרבות דיון כאן הורגת אותי..)
תלכי את ותתפללי אשכנזי!
אני יתפלל במנהג ההורים שלי!
וכדי שתהיה התאחדות צריך לוותר על כל מיני מסורות. וזה לא בא בחשבון.
"שמע בני מוסר אביך..."-מוסר-מסורת...כל אחד ומנהגיו.
צריך פשוט להבין שזה שאנחנו נוהגים שונה הופך את אחד מאיתנו ליותר טוב..
ואני נוהגת להתפלל בנוסח ספרד. בכל מקרה- אני לא יודעת אם שמעת אבל לפני שהתפצלו לפי נוסחים הרב אמר שבנות יכולות ללכת להתפלל תפילה ספרדית/ אשכנזית גם אם זאת לא העדה שלהם. אין גם שום בעיה בלהתחתן עם אדם מעדה אחרת.
המנהגים לא אמורים להשפיע על האופי של בן אדם אבל לדעתי צריך לשמור עליהם (בלי כל מיני השווצות מטופשות ש"העדה שלי יותר טובה")
כי הבדלים תמיד היו, ותמיד יהיו. השבטים משלימים את עמ"י, כל אחד בדרכו הוא. וכן, המנהגים שאבותינו נהגו בארצות הגלות הם הדרך המיוחדת להם, ובה אנו צריכים לדבוק כדי להשלים את עמ"י.
שב"ש.
ומה יש לך לעזאזל נגד תרבות הדיון פה???
לא ראיתי פה משהו רע.
ועכשיו בקשר למה שהעלית- אני גאה באבות אבותי (ויש לי ייחוס לרבנים וכדומה) ואם את לא גאה בהם את בבעיה ענקית.
אני לא גאה בזה שסבי וסבתי חיו בפולין\שויצריה\אוסטריה אבל אני כן גאה בהיותי יהודיה אשכנזיה כמו שספרדי גאה בהיותו יהודי ספרדי.
גם אם אתחתן עם ספרדי אהיה גאה במשפחתי אבל זה לא סותר את זה שאקבל עלי את המנהגים שלו.
אני לא מבינה איפה מנעתי.
זה באמת כיף שיש שני מנינים!
לא צריך לעשות את מנהג ארץ ישראל!
צריך לקיים את המנהגים שלנו!
אם אני אשכנזיה אני אתפלל אשכנזי ואם אני ספרדיה אני אתפלל ספרדי למרות שאפשר להתיר לי להתפלל אחרת.
אני לא רוצה!
כי זאת המסורת שלי!
גם אם אתחתן עם ספרדי אין עלי שום חובה להתפלל או לברך ספרדי.
מה שאת אומרת זה כן ליצור אחידות!
כי לקיים מניין אחד (לדוגמה) זה אחידות וממש לא אחדות.
אני בכיתתי מתפללת אשכנזי וכל הכיתה שלי למעט 4 בנות כולל אותי הן ספרדיות.
באולפנית מתפללים ספרדי והכל ספרדי (חוץ משבתות אולפנית שאז המדריכים לרוב אשכנזים והרב ראש האולפנית אשכנזי ולכן רוב המניין אשכנזי)
אין לי שום רצון ואפילו להפך אני אמוד על להתפלל אשכנזי ולא ספרדי!
כי לשנות את מנהג אבותי
א. זה מסובך, התרת נדרים וכו'
ב. לא רוצה! עד שאתחתן לא אשנה. (וגם אז לא בטוח שאשנה אם אתחתן עם אשכנזי לא אצטרך לשנות הרבה)
שיש עניין שמי שבא מקהילה או עדה מסויימת, ראוי שישמר את המורשת שלה.
להעמיק בהיסטוריה שלה, להכיר את המנהגים שלה, ללמוד את מאפיינים שלה.
ואם יוצאי אותה עדה לא יעשו זאת, מי כן?
אין פירושו לסגור את עצמנו לכל דבר שבא מבחוץ. זו קיצוניות מוגזמת.
מצד שני, לשכוח מה שהיה עד עכשיו ולזרוק את המורשת מעבר לכתף,
זו התנהגות פסולה לא פחות.
ב"מודרנית" קוראים לזה פלורליזם. ![]()
כן, אנחנו קודם כל יהודים ישראלים.
אבל בתור דור שנולד לתוך מדינה, לפעמים אנחנו מקבלים אותה כמובן מאליו.
דווקא עולים חדשים רואים את החשיבות והיופי בזה שיש מדינה יהודית, צבא יהודי, קהילות יהודיות גאות.
כל קהילה שעלתה לארץ וראתה במו עיניה חיילים יהודים, דגל ישראל פרצה בבכי. דווקא הזיכרון מאיפה באנו מזכיר לנו למה אנחנו לא רוצים לחזור ולאיפה אנחנו צריכים עוד לשאוף כדי לשפר או לשמר את המצב הקיים.
[עוד לא נכנסתי לנושא ההלכתי]
"...מיוחדים הם כל אחד ואחד, בערכי חיים פנימיים וחיצוניים, בצביונות והרגשות, בלמודים והדרכות, במנהגים ובתפילות המיוחדות וראויות לכל שבט ושבט בפני עצמו, לתכלית תקון העם והעולם..." (רבנו הרצי"ה זיע"א)
הרצי"ה אומר לעיל, שבגאולה (שימי לב, לא בגלות!) העם חייב להתחלק לשבטים. למה? כי כל שבט מוסיף מעצמו עוד דבר - נוסח התפילה, המנהגים, צורת הלימוד וכו'. וכל שבט ע"י זה משלים את כלל"י, כמאמר הרב (אורוה"ק, ג ז) ש"החטא מצוי רק בפרטים".
אמנם בגלות, אסור לשבטים להתחלק, כיוון שאם יתחלקו "ארס הנוכריות יחדור לחלקים המיוחדים והבדודים", ח"ו.
וכן גם לעניין העדות השונות, קה"ק ששבו ארצה.
כל ערכה השגוי של תגובתך לא נובע מכך שאחרים יפגעו, אלא יש לה ערך שגוי עצמי.
בס"ד.
אני חושבת שהכל עניין של מנטליות.
לבנ"א קשה להסתדר כאשר התנהלותם שונה.
עם ישראל חי!
שמישהו חושב שהוא הכי,
ולפי זה הוא מנתהג אל הסובבים בנחיתות ככל שהוא שונה ממנו
לדוגמא אתיופים שחורים, ועולים חדשים.
אפשר לראות גם בחלק מהמוסדות החרדים את זה שמקבלים רק אשכנזים, למה?
כי אתה ספרדי אתה לא טוב. למה? פשוט כי אתה לא כמוני...
אז זו דרך לא נכונה ומעוותת, ומי שמחובר באמת לתורה או לפחות עם אמות מוסר בסיסיות
מבין שכולנו עם ישראל ואסור אסור אסור להתנהג ככה
תן חיוך....=)זה שאין מוסדות היום שהם לא אשכנזים. (כמעט!) לפחות בציבור שלנו..
הדגשתי מה שמצאתי כחידוש או עיקרי. אשמח אם תקראו, לקח לי זמן להעתיק...
כה. אשכנזים וספרדים
שאלה:
האם המצב הקיים היום, לפיו יש עדות בעם ישראל כמו שיצרה הגלות, אשכנזים וספרדים וכו', הוא לכתחילה, שהרי ישנם כמה גוונים בעם ישראל שכל אחד מבטא תכנות מסוימות חיוביות שאינן נמצאות בעדות האחרות, או שלעתיד לבוא יהיה נוסח אחיד בתפילה לכל עם ישראל והלכות אחידות?
תשובה:
אין אידיאל שיהיו בעם ישראל עדות שונות, אל תורה אחת לכל עם ישראל, ולפעמים יש בזה אפילו בעיה של "לא תתגודדו" (דברים יד א) - "לא תעשו אגודות אגודות" (יבמות יב א). אלא שאת הבעיה הזאת לא נפתור על-ידי שנטשטש את חילוקי ההנהגות וההלכות, וכל אחד חייב להיות נאמן למסורת אבותיו, ו"אל תטוש תורת אמך" (משלי א ח). כן כותב מרן הרב קוק, שהטרקלין הוא שלכל עם ישראל תהיה הלכה אחת, מה שיתוקן עם חידוש הסנהדרין, אך הדרך לכך היא הפרוזדור, שכל אחד יחזיק במנהגו ויכבד את דרכו של הזולת. (אגרות הראי''ה ב, עמוד רג-רד, ועיין שם עמ' רה, רטז)
מה שיש תכונות שונות לחלקים שונים של האומה, כגון אשכנזים וספרדים הוא ודאי לטובה ולברכה, ובונה את שיעור הקומה השלם של עם ישראל, אך אין הדבר חייב להתבטא בהבדלים הלכתיים, שהרי זה דומה לשבטים שהיוו כולם אבני בניין של כלל-ישראל, כל שבט ותכונתו, כל שבט וברכתו מפי יעקב אבינו ומפי משה רבנו, אך הלכה אחת לכולם, ועתידה החלוקה לשבטים לחזור לעם ישראל כמבואר בסוף ספר יחזקאל (פרקים מז-מח), אך לעת עתה המאמץ שלנו צריך להיות בכיוון המאחד של האומה (אורות ישראל ותחיתו, כז, עמ' מג). אמנם האר''י ז''ל כותב שלכל שבט היתה תפילה שונה במקצת משל זולתו וכל אחת מכוונת לפתח אחר בשמיים (מג''א סי' סח ס''ק א. פאת השולחן סי' ג ס''ק לא). אמנם אין לדבר הזה זכר בגמרא, אך אין זה קושיא, כי פרטי נוסחאות התפילה לא נמצאים בגמרא. ועוד, הבדלי מנהגים דקים אינם נוגעים ל"לא תתגודדדו" לפי הרבה שיטות.
(מתוך "שאל נא", הרב אבינר)

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הספר:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.
אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.
אולי די כבר?!
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!