מלאכת דש בשבתעמישב

בס"ד לק"י

לכבוד הרה"ח הגריר"ה דקהילת מחרשה שליט"א, רצוני לשטוח בפני הרב הגאון, אשר שמעו מהלך לפניו ד' אמות של הלכה, שאלה גדולה אשר נתקשתי בה, ואשר הועלתה בפני עת דברי עם חברי הרה"ג החסיד הבוער והמועפף יצחק פ(ל)יירמן שליט"א.

שהנה ראינו בתחילת פרשת עקב, שכתב רש"י על הפסוק "והיה עקב תשמעו", "מצוות שאדם דש בעקביו", ונראה בעינינו שמצוות אלו, אסור לעשותן בשבת משום מלאכת דש. אך נתקשנו שהרי ראינו דכל ישראל לא נהגו בכהאי גוונא, לאסור המצוות הללו, ולא ידענו מדוע? ורצוננו שהרב ישיב על שאלותנו וישיב לנו נשמתנו אשר נעתקה מפינו.

לכבוד הרה"צ המקובל בחברה ובבנק הגרי"ס טחון שליט"א.

הן ראיתי מכתבך היקר, בו נסתפקת בשאלה ש"נתקשת בה", כדבריך, ואין אני יודע דבריך כלל, ואיזה קושי כלל יש כאן. שהרי הדש בעקביו המצוות, אין עושה זאת בסתם ככה, אלא כ"מתעסק" במצוות, וידוע שמתעסק פטור. ועוד שהוא בכלל דין של "פסיק רישיה דלא ניחא ליה", שכן אילו לא יעשה המצוות, יכרתו מהשמים את ראשו, וכן אין נוח לו בעשיית המצוות (כדברי בעל הספר "העור השזוף": 'ואין נוח לנו בעשיית המצוות, ועל כן כל המקל מקילים עליו מן השמים"). וגם פסיק רישיה דלא ניחא ליה פטור.

אך יש להסתפק מעט, שכן נכתב במשנה "רצה הקב"ה לזכות את ישראל לפיכך הרבה להם תורה ומצוות", ונמצא שנהנין ישראל מהמצוות. אך אין בכך כל בעיה, שכן יש לחלק בין הדברים שני חילוקים: א. ה' רצה לזכות, אך בשבילנו זה צער. ב. בעולם הזה הוא צער, ובעולם הבא הוא זכות, ומכיוון שהתורה לא בשמים היא, ועשיית המצוות היא בארץ, הולכים אחר העוה"ז, ומה שלא נוח כאן אינו נחשב לנוח כלל, על אף שבעולם הבא הוא נוח טובא.

אך יש עדיין להסתפק שכן צריך לשבות ממלאכה בשבת, ומכיוון שכל השבוע מלאכתנו היא בקיום המצוות, נראה דבשבת צריך לשבות, ואף כאן אין לומר כן. שהרי מצינו שהדבר שאסור הוא מלאכת מחשבת, והאי אינו מלאכת מחשבת. והמשתמע מכאן שלימוד העוין בשבת אסור, שכן הוא מלאכת מחשבת, של מחשבה עמוקה וגדולה, והוא יגיע גדולה דאסרה התורה. וכן מצינו לאמוראים שישבו ולמדו אגדתות בשבת, ונראה שמטעם זה עשו כן. וכן נלענ"ד.

הגריר"ה דקהילת מחרשה תובב"א (תחרוש ותקצור בשמיטה במהרה אמן)

תשובה:קוקו
לאחר עיון ארוך ומעמיק בסוגיא ראיתי לנכון להשיב לך, שאע"פ שאין כאן מקום להאריך ודי לחכימא ברמיזא, אפשר להביא קל-ןחומר מממקום אחר כנזכר לעיל במקום אחר עין שם שם כג'.
ולענין השאלה השניה- אפשר למצוא קולות וחומרות לכאן ולכאן,
ולמען האמת אומר, שבכלל לא קראתי את השאלה, אבל בגלל שיש כאן תשובה כל כך מענינת- אני תכף ומיד יעין בשאלה הנ"ל כנ"ל.
בב"ח לתו"ע טפו טפו טפו וכל טוב סלה!
ע" באתי על החתום-
הרב הראשי דקהילת קהל עדת ישראל בארץ הקוטג'-
כאן -
ניו יארק
תגובה לקוקו, אשר כשמו כן הוא...עמישב
בס"ד לק"י

לכבוד תושב כפר שאול הנכבדה, אשר שיגעונו יצא למרחקים לפניו, ואשר שמו כראשו, הרה"ג בעל מחבר הספר "קוקו בראש".

הנה ראיתי תשובתך חסרת התוכן והצורה, אשר כל שומענה חי-חי-חי ישמיע מפיו, ואף גיחוך גדול לא יחסיר, אשר על כן רק כתבת שיש לעשות ק"ו או להקל ללא טעם ודעת וסיבה הנראת למוח ולשכל הישר, והנה אתה נדמת כהמון העם המזרעחניקע'ס, אשר ללא כחל ודעת מתירים הם את החמור ומחמירים על המותר, ודתיהם שונות מן היהדות האמיתית והישרה.

ואי לכך אני מסרב להשיב לדבריך, כמאמר הכתוב: "אין שלום לרשעים", ואומר: "רחוק מרשעים ישועה", ועוד נאמר: "בן נעוות המרדות", ואכהמ"ל.

הדורש שתיקתך תמיד,
הגריר"ה דקהילת מחרשה.
חובה לציין שכל הדברים נאמרו ברוח טובה וחיוך.עמישב
מותר לדוש בעקב בשבת כי זה ב"שינוי" וד"ל וכט"סאלעד
אין זה שינוי, שכן כך גם דרכו בחולעמישב
בס"ד לק"י

וכבר אמרו חז"ל: "שלא יהא הילוכך בחול כהלוכך בשבת" [ראה רמב"ם סוף פרק כ"ד מהלכות שבת].
מודעא רבה לאורייתאהאריאלניקהנאמן
ראה ראינו את פסקו של ההוא גברא רבא הגר"עמישב שליט"א שפסק שלימוד עיון בשבת הוא מלאכת מחשבת, ופשוט וברור שהתכוון ללימוד של אחינו הטועים ה' יחזירם בתשובה הלומדים בעיון ליטאי (בר מנן היו לא תהיה) וודאי שלא התכוון ללימוד העיון הנהוג בישיבות הספרדיות הקדושות ובפרט בישיבת הקדושה אשר בישוב יד בנימין(בינתיים הי"ד החזקה) ה"ה ישיבת תורת החיים(בינתיים משנה תורה ) (הרב אליקים צדוק שליט"א, תימני)
אשר הלימוד הקרוי בפי ההמון אליבא דהלכתא אינו טורח אלא עונג גדול ואליבא דליטאים אין בלימוד זה מלאכת מחשבת(עפר לפיהם)

ומכאן פשוט וברור שהנכשלים ולומדים בעיון אשכנזי בימי החול ל"ע, בשבת איסורא איכא! ויפרשו מלמוד זה בשבת (וכאשר יערה ה' עליהם רוח קדושה יפרשו מלימוד זה אף בימי החול)
פסק הלכה מפי מו"ר לכל ק"ק.אנונימי (פותח)
בתגובה לשאלת ה"מחבר"(במלעיל), קשיא לי על שאלתו ועל גודל שאלתו.
שהרי ידוע הדבר ברבים כתשובה על שאלתו("דכל ישראל לא נהגו בכהאי גוונא לאסור"פסקה 2, שורה 5), שאכן הקלו גדולי החשובים בדבר הלכות רבות בשבת.
וכגון הדש בשבת כשאלתו של ה"מחבר", אשר ראוי להקל משום דין ריצה בשבת, פסק מו"ר הראשון לטבעון, ראש ישיבת "אור טובע", שאם ריצתו היא לשום הנאה, מותר, וכן מצינו בשחייה, ובשאר עיסוקי דורנו.
ולבי נוקפי על כך. דא"כ, הוה ליה להתיר שאר איסורים, כשטעם ההיתר הוא משום הנאה, כגון האוכל חזיר(ל"ע) ושאר איסורים כהאי גוונא, ונמצא שהקלנו בדברים רבים. ומשום כך שאל ה"מחבר" את שאלתו, אשר ראוי היה ליתן עליה את מלוא הדעת.

מר"ן, הראשון למרתון, ר' יוסי אמזלג(זעליג)

ראש ישיבת אור זרוע.
ועכשיו בתרגום לעברית-אלעד
השגות על דברי האריאלניקהנאמןהרב אמזלג
הריני לציין כי אני מכיר את הבחורים החשובים, אשר בשלטון הכופרים אינם מאמינים, ומאמינים רק באידיאליה השלמה, הריהם אחיה ראשל"צ בסניף אריאל.
אך תמוה לי מדוע נקטו בדברים לטובת ורווחת הישיבה הקדושה תורת החיים אשר ביישוב יד בנימין(הי"ד החזקה כדבריהם), בעוד שרוב הבחורים המוזכרים לעיל הינם לומדים בקייטנה המדעית בראשון לציון, חוץ מצדיק בסדום הלומד בישיבה התורנית מדעית(מכוען לייב בלע"ז), על כן הס מלהזכיר ישיבות קדושות אשר עסוקות כל היום בלימוד התורה הקדושה, ואל לכם- מלהפריעם מלימודם.
וכן יש לי להמליץ בפניכם על הבחור החשוב דביר קורענבערג אשר דרך ה"ה הנ"ל זכיתי להכירכם.

הרב יוסי אמזלג(זעליג)

ראש ישיבת אור טובע
כלטובסלה!קוקו
ראיתי אתהשגותיך והתבישתי בעצם קיומך בזה העולם!
איך נפלו גיבורים!??? (שמו להם רגל...)
לבחור קוקוהרב אמזלג
הנני מסכים עם ה"ה עמישב בכל דבריו, הנך קוקו מוחלט, בור ועם הארץ.
אני בטוח שצריך להגדיל תורה ולהאדירה, אך לא לכל הישיבות, אשר בהם רק השם הולך לפניהם, אך בחוריהם מבזים את עולם התורה.
ועל כן אני קורא לכל קהלא קדישא הדין!
אנא תרמו לישיבת אור טובע, ותהנו מכל טוב וכל מילי דמיטב, ותזכו ע"י תרומתכם להגדיל תורה ולהאדירה בישיבה אשר הלומדים בה לומדים לשמה, ונהנים מפסקיו של הראשון לטבעון, ישיבתי(החתום מטה) מחנכת בחורים ללמוד תורה באמת ולא רק בשביל השם הטוב שיוצא להם.
ולך קוקו ולכל המפקפקים, תרמו לאחזקת הישיבה ותינצלו מן העונש של המבזה תלמיד חכם,
"
יוסי אמזלג(זעליג)

ראש ישיבת אור טובע
לחביבי האריאלניקהנאמןהרב אמזלג
לכבוד ה"ה חביבי, יקיר נפשי!
הנני מעריכך מאד, ארצה שתמשיך ליצור עמדי קשר, דרך הפורום הזה(צאעט בלעז).
נתוודעתי לגודל חריפותך מפאת שאלותיך העולות על כל הקושיות של הבחורים הפשוטים, ונתוודעתי לפני הגאון הכ"ק גד"ד ועמדנו על קנקנך, וראינו בך עילוי, וכן אשמח אם תעמוד לשירותי ותוכל לעזור לי בדבר מה.
הנני יודע שאחד מחסידיך הנו הבחור החשוב דביר קורענבערג נ"י, ואשמח אם תעביר לו ותודיע לו שאני כמה לקשר עמו, ושאשמח אם ישתתף בפורום הזה, אשר ללא ספק יתאים לרמתו ולרמת לימודו המפולפלת והחריפה.
ויתקיים בך מקרא שכתוב:"ופדויי ה' ישובון ובאו (ראשון ל)ציון ברינה"
והנני עומד על כך שתמליץ בפני הרב אליעד שליט"א, שהבחור הנ"ל הינו עומד בכל דרישות תפקידי ההדרכה ונספחיה ומלקחיה ומחתותיה, ואין סיבה שיחפש בפורומים מפוקפקים מדריכים, בהתעלמות מוחלטת מהמונח תחת לאפו- אחיו נ"י.

החותם לכבוד התורה

הרב אמזלג(זעליג), ראש ישיבת אור טובע.
שאלה: האם יש לדון מכאן למסירת ד"ש בשבת?yoavmil
בהיותי קטן, ידיד נפשי שלח לי (דרך אחותי - ר"ל, מדבר עם בנות) "ד"ש ודרישת שלום", אך כיוון ש'ד"ש' זה ראשי תיבות של דרישת שלום לא הבנתי תורף כוונתו וחשבתיו לאחד מהמשוגעים.
אך כעבור שנים רבות בראותי את הדיון הזה דלעיל, (שהוא בזיון לעולם התורה והקב"ה קורא אותו ומעדיף לשחק רביעיות עם הלויתן), הבנתי שאולי רמז לי שיש במסירת ד"ש בשבת משום איסור דש.
אבל אני מתקשה ליישב את רמיזתו ופסיקתו עם המונח 'שבת שלום' שמשמע ששבת אמורה להשרות שלום בין היהודים על הארץ, אם כן מדוע יש איסור במסירת ד"ש?
אשמח לשמוע את עניות דעתכם למבוכתי, פסח שמח.
לכבוד התועה יואב נ"י, יבדלח"א.הרב אמזלג
ד"ש עם גרשיים נחשב "שינוי" ולכן מותר בשבת. ברור?אלעד
וכבר נהגו ישראל למסור דרישות שלום גם בשבתות ואפילואלעד
בחגים, ופוק חזי מאי עמא דבר ולא מיחו בידם חכמים ולכן נ"ל דאפילו בדיע' שרי ואין שום חששא בזה כלל ובכל זאת אי אתינן להכי אומר שכל המחמיר תבוא עליו ברכה ובפרט בדורינו הפרוץ חוצ' יסגא שרבה הסתירה על הבנין וגדולה המכשלה וכמו שתארת בכאב לבך הטהור שאף חברך הקרוב אליך ר"ל נכשל בעוון חמור זה של שיחה יתירה עד כדי שאילת שלום ממש! וכל השומע תצילנה שתי אוזניו ואוי לנו מיום הדין ואוי לנו מיום התוכחה ואוי לי מיצרי ואוי לי מיוצרי ובכלל אוי ואבוי לנו ולבננו וכו' וכו'
וכן יהי רצן ונאמר אמן!
לכבוד בן מואב היקר יואב, וכל שאר החברים המגיבים.עמישב
בס"ד לק"י

ראיתי שאלתך היקרה, בעניין ד"ש, האם הוא אסור כמלאכת דש.

ונלענ"ד, שאין בכך כל איסור, שהרי הפעולה של הד"ש, היא לדרוש, ובכך ראינו שאין כל איסור, שכן כבר נהגו כל רבני ישראל וגדוליהם לדרוש (ואין להקשות מזה שהם דורשים בפני הציבור, ואולי דרישת היחיד נאסרה. כל זאת כיוון שמצינו גם לדרישות בפני היחיד, ואין לחלק. ואז"ג). לעומת זאת, פעולת מלאכת הד"ש, היא לדוש. ואין להקשות משפת אמות הארץ, הקרויות בלע"ז אאלפאניסטיאת, הנוהגות לדשדש ד"שים, שכן כבר ראינו שמאז ומעולם אין נוהגות הן בעברית אמיתית ותקינה (כפי שנהגו לומר, כך שמעתי ר"ל, "לרשפב", מלשון תורה רפ"ב, ועוד כהנה וכהנה כינויים וביטויים אשר כל שמענה תצלנה שתי אוזניו), ואין ללמוד מהן.

ומה שדייקת מידיד נפשך, הכופר וסר מטוב, אשר מדבר דיבורים בטלים וסכלים עם בנות מערב ועד בוקר, אין לדייק כולי האי, שכן כבר הרגיל עצמו בשיחה ובטלה ומילים מיותרות, ואין דבריו תורה מן השמים שצריך לדייק בהם כלל, וכל אשר התכוון הוא כדיבורי הסכלות אשר הוזכרו כאן לפני כן, ורק למד מהן לדבר ולקשקש, וכבר אמרו חז"ל: "סייג לחכמה שתיקה", ונהגו לומר החברים הישובים על הברזל: "שתיקה יפה לחכמים וק"ו לטיפשים", והבן.

ועוד אין אני יודע מדוע אתה מרשה לאחותך להסתובב עם כאלה בחורים, ועוד נדבר מזה בבוא המועד.

ובעניין דברי ידידי החשוב, האריאלניק,
אין לדייק כדבריך, שכן בין להאי ובין להאי היא מלאכת מחשבת ומאי נפקא מינא אי בעיון אשכנזי עסקינן אי בעיון ספרדי? ואין לחלק ביניהם, וכל מלאכת מחשבת נאסרה. וכבר אמר הגאון בעל ה"רז מהא-ל": "אז אל תחשוב יותר מידי כי זה אף פעם לא כדאי... ואל תחשוב כל כך הרבה כי זה אף פעם לא שווה", ובוודאי שהתכוון ליום השבת, שהרי דבריו בזמן הגאולה עסקו, וכבר ידוע שהגאולה היא "יום שכולו שבת", והדברים שווים, וניכרים דברי אמת.

החותך ראשים לכבוד התורה

הגריר"ה דקהילת חרשה
לבחור התועה- יואב נ"יהרב אמזלג
אשתדל להפריך את שאלתך ובכך, תיושב דעתך.
במסכת גיטין(כא, כתבו רבותינו, :"אין כותבין(גיטין) במחובר לקרקע, כתבו במחובר, תלשו וחתמו ונתנו לה, כשר"
הגמ' במקום דנה בנושא, ומקשה: "והאמרת רישא- אין כותבין?!
אמר רב יהודה אמר שמואל והוא ששייר מקום התורף וכו'"
משמע מן הגמ', שכתיבת התורף(עיקר הגט) בתלוש מן הקרקע- כשר.
ולענייננו, מתוקף כך שלא הבנת את תורף(עיקר) דבריו של ידיד נפשך, הבה ננסה לרדת לעומק דבריו ולהבין גם את הטופס(התפל) שבדבריו.
ד"ש, לשון דישדוש. אדם המדשדש באותו מקום ואינו זז או אינו מתקדם.
כבר פסק רבינו הגד"ד, וכן הסכימו עמו גדולי הפ"ך הח' תצ"מ וסד"ש, שדשדוש, כלומר עצירה במקום בשבת מותרת בשבת, ואין הלכה כמחמירים שאין מדשדשים בשבת.
ומשום כך, קושייתך מתיישבת.

סיכום: ד"ש מלשון דשדוש ולא מלשון דישה, ודשדוש- מותר בשבת.

ויה"ר שיתקיים בך מקרא שכתוב:

"תעו בישימון דרך עיר מושב לא מצאו...ויזעקו אל ה' בצר להם ממצוקותיהם יוציאם"

בכבוד רב ובהערכה

הרב יוסי אמזלג

ראש ישיבת אור טובע
ראה אשר כתבתי והשבתי לפניך.עמישב
לכבוד ה"ה עמישב ולכל מאן דבעי!הרב אמזלג
אשמח לקבל תירוץ לקושייתי, דלעיל.

בכבוד רב,

הרב יוסי אמזלג(זעליג)

ראש ישיבת אור טובע
כונתי היתה לקושייתי בפועוראם של הרבנית ש(י)ר(וש)קיהרב אמזלג
כוונתי הייתה בפורום של הרבנית ש(י)ר(וש)קי, עיין לקמן.

בתומ"ר

הרב יוסי אמזלג

ראש ישיבת אור טובע
כיצד זה כבוד רבינו משוחח עם נשים?? אוי גוואלד!!אלעד
ואם כבר אז כבר- יש לי שאלה חשובהאלעד
שמטרידה אותי מזה זמן רב ולמרבה הפלא גדולי הפוסקים של דורינו לא עמדו על שאלה נחוצה זו. ובכן, כיצד נוהגים בשביעי של פסח שחל בראש חודש? האם גם במקרה דנן נוכל לאמר שתדיר ושאינו תדיר תדיר קודם ולפיכל נחוג ונאכל לכבוד ר"ח או שמא כיוון שהיתה ביום זה הצלה לכלל ישראל זה עדיפא משום פיקוח נפש?
הנבוך, אלעד
לבחור הנבוך אלעדי נ"יהרב אמזלג
שלום רב!

אענה על ראשון- ראשון, ועל אחרון- אחרון.
לשאלתך הראשונה- האי צורבא מרבנן דהפנה אותי למאמרה של הרבנית חייב אותי להשיב לה תשובה חד צדדית, ללא שיחה(דיאלועג) ביננו.(עיין בפורועם בראש צעיר וראה אשר הרחבתי במאמרי על יחסי בנים ובנות).

ולשאלתך השנייה- לאחר עיונים ופשפושים רבים מצאתי התייחסות של ראשוני הראשונים ואחרוני האחרונים לעניין זה, ונראה מפסיקתם כי די תדיר ושאינו תדיר - אינו חל פה.

ונלענ"ד, דהאי הלכה, אינה למעשה בדורנו משום דליכא מצב דבו יחול שביע של פסח בר"ח, אמנם בעבר מדי שנה בשנה נוצר מצב כזה, ולכן רק חכמיהם התייחסו לדין זה, אך בימינו אנו לא תמצא התייחסות, מכיוון שדין זה אינו רלוונטי לשומרי תומ"צ בני זמננו.

החותם לכבוד התורה

הרב יוסי אמזלג(זעליג)

ראש ישיבת אור טובע
לכבוד רבינו הנעלה, הרב אמזלג שליט"אמאחורי הקו
בע"ה

מחובתי לציין בפניך ובפני הציבור הרחב שרב שמכנה את עצמו רב נחשב למשהו מוזר (=לא מן הרגיל.), ולכן אני אבקש הסבר לדבר!

תודה רבה,
מזכ"לית האגודה לחפרנות בעב"מ (וזה כן תואר שבאפשרותו של בעליו לציין אותו... זה לא תפקיד כ"כ נעלה- לפחות עדיין! עד שהאגודה תתפתח ואז נצטנע... |*|).

|הועתק מפה: Forum/Forum.aspx/t39780#425744|
לחברת אגודת החפרנות בע"מהרב אמזלג
השלום והברכה!
ראשונה, אציין שאין באפשרותי לענות על שאלתך מכיוון שלא הבנתי את הניסוח הכ"כ גבוה... אשמח אם תסבירי את שאלתך.

ושנית, חוששני שהאגודה התפרקה, אז היאך תוכלי להמשיך ולחתום בשם חברת האגודה?

בכבוד רב,

הרב יוסי אמזלג

ראש ישיבת אור טובע
לכל תלמידי ושומעי דבר ה'!הרב אמזלג
השלום והברכה!

זה זמן ציבור הבחורים הלמדנים והחריפים, אינו שלח שאלות ובקשות, בהלכה ובאגדה.
אשמח לענות על שאלות בכל שעות היממה בפרויקט זה, או במסרים אישיים.

בכבוד רב

הרב יוסי אמזלג(זעליג)

ראש ישיבת אור טובע
לכבוד הר"ר יוסל'ה הטובע שליט"א, האדמו"ר המלוב"ןאלעד
אנו מלאים קושיות חריפות כרימון, ושאלות חדות ותקיפות, אך לפי מאי דחיזן
בתשובותיו ותירוציו של מר מעדיפינן אנן להרצות מעותינו לפני כל בר בי רב למעט
כבודו, המכתיר עצמו בשם רב על לא עוול בכפינו וגורם בזה חילול שם שמים
שכמותו לא ראה הפורום זה עידן ועידנים. יניח נא את כתרו ויצטרף לשורות
התלמידים ואל יהי ראש לשועלים.
החותם לכבוד התורה, הק' אלעד
צורבא מרבנן, זעירא דמן דחבריא
לחביבי ויקירי אלעדי נ"יהרב אמזלג
קרתה תקלה טכנית הנה המוגמר:הרב אמזלגאחרונה
קראתי את דבריך ואת גודל ענוונותך, המשך בדרך זו, ואל תפגע בת"ח הרוצים בסה"כ לעזור לקהל לומדי התורה הקדושים והחביבים.

בכבוד רב

הרב יוסי אמזלג(זעליג)

ראש ישיבת אור טובע
לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך