זהירות: מתבולל ועובד ע"ז עלול להופיע על שטר בישראלאל-אחד

המדינה עומדת להנפיק סדרת שטרות חדשה. 'סדרת משוררים'. לא שמעתם על זה? לא נורא, ככה זה במדינה.
על שטר החמישים מתוכנן להדפיס את דיוקנו שאול טשרניחובסקי. לא יודעים מה הוא היה? קורה, אולי יש מה להסתיר.
 
למישהו במדינה חשוב להעלים זאת, אבל אלה העובדות:
·         טשרניחובסקי היה מתבולל, הוא נשא לאשה את מילניה גורבצ'ביץ, בת אצולה נוצריה.
·         טשרניחובסקי הוקיר והעריץ את אלילי יוון וכנען, חגג את חגיהם הפגאניים ואולי אף סגד להם בפועל.
הדבר בא לידי ביטוי ברבים משיריו, כאשר כותרתם לבדה זועקת זאת, כגון – 'שיר לעשתורת ולבל' (עשתורת=אלילה כנענית, בל=אליל בבלי), 'עשתרתי, הלא תסיחי לי' ועוד רבים.
 
די בעובדות אלה כדי להבהיר: הופעת אישיות כזו על שטרותיה של המדינה היהודית משמעה חילול שם השם יתברך. 
 
אם אתה מחשיב את עצמך קשור ליהדות, צרף את חתימתך לעצומה.
 
מלבד זאת, לכל מי שקשור לעם ישראל:
א. העולם זרק לאשפתות את עבודת האלילים לפני יותר מ-1000 שנה. אנחנו, כמדינה מודרנית מהמתקדמות בעולם, פשוט לא מוכנים לרדת לכזה שפל תרבותי ולפאר כסמל אדם בעל הגיונות נפש אשר העולם מזמן הבין כי הם ריקים מתוכן!
 
ב. אלפים מעמנו נהרגו באכזריות 'רק' בשביל לא להשתחוות לפסלים אותם הוא מהלל בכל פה. אנחנו לא מוכנים להנציח בצורה כזו אדם אשר אמונותיו ושיריו מהווים עלבון בוטה ויריקה בפניהם של אלפים מאחינו שמסרו נפשם על מנת לא לבגוד באמונות עמנו!
 
ג. הדמויות המונצחות על השטרות אמורות להיות, בדרך זו או אחרת, דמויות שהמדינה הולכת לאורן, דמויות לחיקוי שיש לפעול ע"פ רוחם, דמויות שהשקפתן עולה בקנה אחד עם השקפתו של חלק ניכר בעם, זו שערוריה אם על שטרות רשמיים של המדינה תונצח דמות שהשקפתה מנוגדת בתכלית להשקפת רוב מוחלט של הציבור במדינה!
 
כדי למנוע את הטירוף הזה, הצבע עכשיו להחרים את המתבולל!

 

למי שהקישורים לא עובדים אצלו, זו הכתובת להצטרף: https://www.atzuma.co.il/el1
 
לפניות, הערות והארות –
ארגון אל-אחד -elechad1@gmail.com

מחזק! שכויחצחקן
עובדה חשובה!!!!!!!!חגי לנדסברג

כשבאו להציע לשאול טשרניחובסקי להיות פוליטיקאי הוא סרב כי הוא התבייש בזה שיש לו אישה גויה.

 

הראי"ה קוק זצ"ל אמר עליו שאסורלבזותו כי בסוף ימיו הוא חזר בתשובה.

 

 

עליו אתה אומר שחילול ה' שהוא יופיע על שטר?!

 

הרי "במקום שבעלי תשובה עומדים אין צדיקים גמורים יכולים לעמוד"?!

אתה יכול להביא מקור לדברי הראי"ה?שיראל.
מקור להתייחסות של הרצי"ה אל טשרניחובסקי...אדם כל שהוא
אהמ אהמ...אני17

זה שאסור לבזות אותו ממש לא אומר שצריך לכבד אותו! ג אותי אסור לבזות, גם אותך, זה אומר שיתנו לנו כזה כבוד??

אני מבקש מקור...האדמו"ר מצנעא

ידועים דברי הרב "בעל הגויה" על אותו האיש...

מה זה "דברי הרב 'בעל הגויה'"?? הסבר עכשיו.שיראל.
^^^^^^. ???אני17
הרב קרא לאחד הרשעים "בעל הגויה"...האדמו"ר מצנעא
אוקי. מי אמר שעליו?שיראל.
לא על טשרניחובסקי...האדמו"ר מצנעא

ואם לא הבנת, ביקשתי מקור כי זה לא נשמע לי הגיוני...

אז מה עניין "בעל הגויה" הזה פה? |לא מבין|שיראל.
הוא אמר את זה על הנרי קיסינג'ר האנטישמי.אביר על סוס
מכס נורדאו- סגנו של הרצלron414

מכס נורדאו היה נשוי לגויה ובניגוד ליחס החם שגילה מרן הרב זצ"ל להרצל, לנורדאו- אע"פ שהיה פעיל בתנועה הציונית, הרב גילה יחס קר ומגנה מאוד בגלל שהיה נשוי לגויה..והדברים ידועים רבותיי

אתה טועה בקשר לבעל הגויהאנונימי (פותח)

בעל הגויה נאמר על סגן נשיא ארצות הברית הנרי קיסינג'ר בתקופת ההסכם עם מצרים! הרב קוק מזמן לא חי. אולי מזה מיוחס לרב צבי יהודה וגם לא בטוח.

כמובן מדובר על אדם שהפעולות שלו היו במוצהר נגד עם ישראל. להבדיל מטשרניחובסקי

נדמה לי שהדברים נאמרו על נורדאואדם כל שהוא

ואולי ע"י הרב צבי יהודה. למעשה ע"פ ויקיפדיה, סוף ימיו של טשרניחובסקי היו אחרי פטירתו של הראי"ה. לגבי שאול טשרניחובסקי איני יודע לא את נכונות העובדות השליליות והחיוביות, ולא מה היה יחסם של הראי"ה/ הרצי"ה אליו.

תכלס? כולה שטר.. מי מסתכל על זה בכלל?אבודה!
אבל זה מסמל משהו.. זה לא חייב למשוך תשומת לב בהכרחט!הר
איזה נוראי!!!!אנונימי (פותח)

זו ממש חוצפה!!!אי אפשר לעשות כזה דבר!!!אפשר לעשות עוד משו חוץ מלחתום??

אז זה מסמל משהו...אבודה!

כסף, שטר,נייר, חומריות...הייתם רוצים שרב יהיה על דבר שכזה?

זה מסמל המוןאנונימי (פותח)

זה לא משנה מה היינו רוצים...

השטר הזה שייך למדינת ישראל והווא  דבר חשוב כשלעצמו.

כי הוא שייך לנו ו. אחרי המון שנים שהיינו בגלות. מפוזרים ללא מדינה. יש לנו מדינה ואפילו שטרות משלנו

ואם עד עכשיו שמנו אנשים שראויים לכבוד הזה.

אין שום סיבה שזה ישתנהה

גורבצביץ... נשמע שם של יהודים דווקא..<יוני>
ואם היה בשטר תמונה של הרצל ימ"ש שר"י..?שמוליק פיין

בס"ד


או רשעים אחרים כמו שרון,רבין,פרס גם אז היית אומרת את זה..?


תראו מה הציונות עשתה לכם..

למה ימ"ש?אנונימי (פותח)

הוא הרי היה אבי התנועה הציונית,

אם הוא לא היה מי היה מבין שהמקום היחיד של היהודים זה א"י.



אני חושב שהיחס שלך כלפי הרצל שגוישואף לאור

מוטב לברר את כל יחס היהדות אליו עם רב..

הלו!!!! די להיסחפות!צמבל

אתה אולי לא מסכים עם הדרך שלו ושל דומיו, אבל מכאן ועד לומר ימ"ש או שר"י המרחק גדול מאד!!!

אל תשכח שבלעדיהם ספק אם היתה לך מדינה היום, ספק אם היינו קרובים בכלל להקמת מדינה היום.

ולענ"ד ברור שהמדינה היום, על אף כל החסרונות שבה, עדיפה על פני מצב שאין לנו מדינה בכלל.

 

ובקשר לטשרניחובסקי על השטר -

אני לא מכירה את קורות חייו, כך שאין לי דעה בנושא כרגע.. ;)

הגזמת פראית! ימ"ש ושר"י לא אומרים על יהודים!!!אנונימי (פותח)

 

מישהו פה שהגיב בדק בכלל ת'עניין לעומק???מתנחלת קטנה=)

לפני שאתם ישר קונים את מה שנכתב פה, בבקשה תבררו עד כמה יש דברים בגו ואז תגיבו וגם אז בכבוד!

לקדש את החול או לא?צחקןאחרונה

 

מקפיץ, בבקשה להפיץ במייל ובכל מקום אפשריאל-אחד

 

הערהשואף לאור

צריך להזהר מלשון הרע בעניינים האלו ובמיוחד כלפי אדם שנפטר,צריך מקורות ברורים להאשמות ולעשות את הקמפיין לפי ההלכה(לא אמרתי שלא עשיתם כך אבל אינני יודע...).

הוי ארצי מולדתי- שיר של טשרניחובסקיאנונימי (פותח)

איזה שיר אהבה לארץ ישראל.. זאת לא התבוללות ועיין במאמר הדור שמסביר את הניגוד שקיים בין מה שכתבת לבין השיר הזה

 

 

 

הוי ארצי מולדתי
שולי נתן
מילים: שאול טשרניחובסקי
לחן: נעמי שמר
קיימים 10 ביצועים נוספים לשיר זה



הוי ארצי! מולדתי!
הר טרשים קרח.
עדר עלפה: שה וגדי.
זהב הדר שמח.
מנזרים, גל, מצבה,
כיפות טיט על בית.
מושבה לא נושבה,
זית אצל זית.

ארץ! ארץ מורשה!
דקל רב כפים.
גדר קו צבר רשע.
נחל כמה מים.
ריח פרדסי אביב.
שיר צלצל גמלת.
חל חולות לים סביב.
צל שקמה נופלת.

ארץ נחלת מדבר סין!
קסם כוכבי לכת.
הבל זעם החמסין.
מלונה בשלכת.
כרם גפן נים לא נים.
תל חורבה נחרשת.
תכול לילות וילל תנים.
משאבה נוקשת.

הוי, הוי, ארץ חמדת לב!
השמיר, השית.
ביר סוד יתום בגב.
בשמים עיט.
ריח פרדסי אביב
שיר צלצל גמלת
בים של אור טובע כל,
ועל פני כל התכלת.


כנראה לא קראת את השיר.דורום
בקיצור, תקרא. "הר טרשים קרח", "מושבה לא נושבה"....דורום

וכל הבית הראשון (ולא רק), זה לא בדיוק שיר הערצה לארץ. נעמי שמר העניקה לו לחן שהציל אותו, ושוקולד מנטה מסטיק שרות אותו בעליצות צינית. אם לא שמת לב, השיר מתאר ארץ לוהטת, יבשה ופרימיטיבית.

אהבת הארץ ואהבת ה' דברים שונים הםאל-אחד

כרגיל, וכמו שהעיר _אמיר_ עלינו לפנות למקורותנו.

חיפוש קצר בתנ"ך ומצאנו פסוק מעניין: "ויאמר מלך ישראל אל עבדיו, הידעתם כי לנו רמות גלעד ואנחנו מחשים מקחת אותה מיד מלך ארם" (מל"א כב, ג)

אה, איזה פטריוט! איזו אהבת הארץ!

טוב, אז ככה, כנראה שבאמת הוא אהב את הארץ, את זה לא ניתן להכחיש. אך מי זה 'הוא'? מי היה המלך הזה?

מעניין לדעת, למלך קראו 'אחאב'. ועוד כתוב עליו שנכנע לפני ה' (מל"א כא,כז) ולמרות זאת עליו חכמים אמרו שאין לו חלק לעולם הבא (משנה סנהדרין י, ב).

אין בכוונתי לומר ח"ו שטשרניחובסקי היה כמו אחאב או קרוב אליו, אלא שלמרות אהבת הארץ הגדולה (יש ראש ממשלה שאמר משפט כזה פטריוטי???), היחס מצד ההלכה אינו נמדד לפי כמות האהבה לארץ אלא לפי קריטריונים שונים בתכלית (למשל, תרי"ג מצוות...).

כפירה בה' יש בה הרבה מן הבעיתיות... מי שלא מסכים שיצביע. והתבוללות היא לא דבר של מה בכך.... עיינו בספר עזרא.

לסיכום, אהבת הארץ ואהבת ה' דברים שונים הם.

העבודה הזרה לא נעלמה מהעולםמורדו

הכתיבה שהעבודה הזרה נעלמה מהעולם לפני 1000 שנה , אומרת די במישרין כאילו נצרות אינה עבודה זרה.

  בנוסף על הצרות יש דתות עבודה זרה בסגנון הקדום כגון  מקדשים ביפן לאלילים שונים , ששפ סוגדים לפסלים דמויי אדם.

 

 ולמעשה , אפשר יהיה להוסיף לכל שטר התיחסות קצרה למהותו של  האיש הלז.

אם המשטרה תגלה מי הוסיף משהו לשטר , יש בזה איזו עברה על חוק מדינה כל שהוא ?

מכתב לא ענייני.דורום

אין לי ספק שלא ראוי שד"ר שאול טשרניחובסקי ז"ל יופיע על שטר רשמי של מדינת ישראל, ובכך יהוה את פניה למשך שנים רבות.

אבל עם זה, לעניות דעתי אין כל הצדקה להכריז כי הוא מוגדר עובד עבודה זרה, ר"ל. טשרניחובסקי היה יהודי ששאף להתנתק מ"הגלותיות" היהודית, ואחת מהדרכים שלו לבצע זאת היתה חיפוש אחר מיתולוגיות חופשיות עתיקות - בעיקר המיתולוגיה היוונית. הוא מצא בה הרבה יופי, וכתב שירים רבים בהשפעתה. אבל חלילה להגיד שהיה עובד ע"ז!

הוא חקר מיתולוגיות, ואולי העריץ אותן; אבל לא עבד מימיו ע"ז, ככל הידוע לנו. "עיקר הציווי בעבודה זרה, שלא לעבוד אחד מכל הברואים", כך הרמב"ם. בקיצור, מנהלים - אנא, מחקו את השורה הרעה והאומללה הזאת.

הוא עשה משהו למען המדינה ?ע*נ2!ש
כן . הוא עשה....אנונימי (פותח)

הוא פיתח לנו תרבות משלנו.... עזר לפחות..... לשמוע שירים שלנו זה הרבה יותר טוב מלשמוע שירים בלועזית ...

לפחות השירים שלו מחוברים לנו ולעם שלנו....

ומהשירים שלו ועד שלהגיד שזה עבודה זרה....

לא כל אחד חייב ללכת בדרך שבחרנו אנחנו.... בין אם שמר מצוות ובין אם לא ...

בין אם האמין לאלוקים ובין אם לא...

הוא עשה למען המדינה הזאת ... הוא לא הסית אחרים לעשות כמוהו ולא הסית אחרים כנגד התורה...

מה שעשה עשה הוא בחייו הפרטיים.... וזוהי זכותו האישית של כל אדם באשר הוא...

שטרות זה מיצג את האופי של העם והמדינהאנונימי (פותח)

אז צריך לשים שם דמויות שכמותם רוצים שהמדינה תיראה, ואם הממשלה רוצה שהמדינה תיראה כמוהו זה קצת בעייתי.... אבל לא נראה לי שאפשר לשנות את זה, זה לא דבר כ"כ עקרוני ששווה לריב עליו יש עינינים יותר חשובים!!!!!!!!!!!!!!

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך