כך קיבלתי מר' חיים ושמרתי פעם בקובץ.(בשם אומרו)
ובכן הנה כל הסיפור במלואו כפי שמופיע בספר שמועות וסיפורים חלק א' עמוד 34:
בימי אדמו"ר הזקן היה איש אחד שלמד קבלה והעריך עצמו כידען.
פעם היו לו אי אלה קושיות בקבלה. החליט לנסוע אל אדמו"ר הזקן ולנסותו אם אומנם אדם כה גדול הוא כפי שמפורסם.
בדרכו נפגש עם החסיד ר' שמואל מונקס, וישאלהו ר' שמואל מי הוא ולאן הוא נוסע?
סיפר לו המקובל.
אמר לו ר' שמואל גם אני נוסע ללוזנא לתהות על קנקנו ומה טוב ומה נעים שנפשגנו.
ור' שמואל ביקש שסיפר לו מהן השאלותיו, וסיפר לו.
אחר כך אמר לו ר' שמואל: גם לי יש שאלה נפלאה בקבלה והיא:
כתוב באחד מספרי הקבלה בזה הלשון:
בתחילה היה מפוזר ומפורד
ואחר כך נעשה דבוק ובא בבחינת עיגול גדול
ואח"כ נמשך קווים קווים ונעשה בבחינת תלתא קרנתא ונקודה באמצע
וע"י התכללות יסוד המים ביסוד האש נגמר ונעשה טוב.
לשון זה כתוב שם והוא תמוה.
והואיל וכבוד תורתו גדול ממני הרי אבקשהו שבהכנסו לרבי ישאל גם שאלה זו.
בשמוע אדמו"ר הזקן את השאלה ענה בשחוק ואמר: זהו קרעפלך (כיסון).
בתחילה זה קמח,
לאחר הלישה נדבק,
אח"כ מגלגלים את העיסה,
מעגלים וחותכים לקווים,
ממלאים בבשר ונוצרת נקודה באמצע,
ועוגיה זו היא בעלת שלוש קצוות,
לבשלם במים על גבי האש, וטובה למאכל.
ויכלם האיש.
כשנכנס אחריו ר' שמואל מונקס שאלו האדמו"ר: זוהי עבודתך?