בני עקיבא: "תנועה של עם"?'"אורות'"

למה כשיוסי ורדי (מזכל אריאל) ביקש לאחד את התנועות, תנועת בני עקיבא נענתה בשלילה.
הרי אנו דוגלים בזה שאנחנו "תנועה של עם"?
ומיבחינתי האיחוד של התנעות זה דבר שלא יחייב את הסניפים המעורבים להפריד ת'סניף. או להפך...


.מדריך בבני עקיבא.

 

עם בנוי מהרבה סוגים, גוונים...כנרית על הגג=)

עם ישראל עוד מההתחלה מחולק לפי תכונות אופי וסוגים, יעקב אבינו בירך כל שבט לפי התכונה הבולטת שלו, לפי האופי.

ככה זה עם, לכל אחד מתאים משהו אחר, לא חייבים שכולם יהיו אותו דבר.

לא בטוח שהאחדות הזאת בין התנועות תהיה טובה, אריאל זה סגנון אחד ובני עקיבא זה סגנון שונה לגמרי.

ואני לא מתכוונת לאחדות במובן של חיבור ואהבה, אלא רק על אחדות פיזית, כמובן שכל עם ישראל מאוחד!


.מדריכה באריאל.

אני שמעתי הפוך.לך דומיה תהילה

אותו סיפור, אותה תוצאה. רק ששם אריאל היו אלו שדחו את ההצעה.

כך אמר לנו המזכ''ל, דני הירשברג. מה המקור שלך?


אני מתאר לעצמי שאיחוד תנועות הוא לא פשוט.

אני חושב שכולם מסכימים שלמקומות שונים דרושים סניפים שונים.

החילוק העיקרי הוא ברמה התנועתית (מחנות, מסעות, סמינריונים וכו'...)


זה לא שהמזכ''לים לא רוצים להתאחד - הם פשוט לא רוצים להתאחד בתנאים מסויימים.

אני דווקא חושב שריבוי תנועות הוא לא מזיק. אולי אפילו טוב.



גם, מדריך בבני-עקיבא. 

אריאל רצו ואני חושבת שעדיין רוציםענבל

להיות תנועה נפרדת.

בני עקיבא לא רוצים בזה.

אני יכולה להראות לך מה אמר המזכל על מה ששאלתי אותו בטלפון:

 

שאלה: איך אתה בתור אחד שבא מיישוב בו יש סניף נפרד רואה את תופעת הסניפים המעורבים?

תשובה: שוב, בני עקיבא היא תנועה של עם, וכתנועה של עם אנחנו צריכים לזכור שהתפקיד שלנו הוא להוות בית למכלול רחב של אוכלוסייה. השיקול של נפרד או מעורב הוא לא השיקול הבלעדי, בני עקיבא בחרה להיות תנועה מעורבת שמאמינה שהחברה הישראלית והציונות הדתית חלה בלבד בקהילות מעורבות, ככה אנחנו מחנכים את חניכנו להשתלב בחברה , באקדמיה, בעולם הצבא, בעולם העשייה, בעשייה הפוליטית, והיא חברה של גברים ונשים, וגם תנועת הנוער היא בבואה של אותה חברה. אנחנו רוצים להישאר רלוונטיים למרחב עצום של חניכים, וההצטמצמות לשאלה המגדרית ולצביון הדתי, רק החשיבה הזאת, דבר שמאוד מאוד מצמצם ויכול לגרום לחלק גדול מהחניכים שחברים היום בבני עקיבא שלא להגיע, ולכן גוף שהציבור שלו חי בנפרד, שיחיה בנפרד, אבל אם הציבור כתנועה, חי במעורב, זה בסדר, זה לגיטימי וזאת הציונות הדתית.

 

(לראיון המלא ניתן לפנות אלי מספר: תשיגו ממישהו שמכיר אותי ואתכם )

ובכל זאת,לך דומיה תהילה

הוא מאמין שאם הקהילה של היישוב היא קהילה שמתנהלת בהפרדה - הסניף יהיה נפרד.

הרצון הוא שהסניף יתאים לקהילה.


(כשהוא אומר מעורב ונפרד, הוא מתכוון התנהלות לפעולה משותפת? של מסע? או הפרדה מוחלטת: סניף בנים, סניף בנות?)

אני גרה ביישוב של המזכ"ל והסניף שלנו לא לגמרי נפרדמתנחלת קטנה=)

הסניף עצמו הוא גם של הבנים וגם של הבנות, אבל השבטים נפרדים (יש מדריכות לבנות ומדריכים לבנים), זה מה שנקרא נפרד אצל בנ"ע.

בנ"ע לא מסכימים להפריד לגמרי (ברמה של סניף בנים סניף בנות) כי זו לא הדרך שבה הם מאמינים.

אני נגד הפרדה כמו באריאל אבל ממש בעד הפרדה כמו אצלנו. אצלנו זה גורם לזה שיודעים מה הגבול אבל גם לא חיים באשליה שיש רק בנות בעולם! מה לעשות, יש בנים בעולם ואנחנו צריכים לחיות איתם!! גם הם בני אדם (וגם על זה יש שחולקים )

בקיצור, אני לא באמת יודעת מה הסיפור ולכן לא שופטת אבל גם אם זה כמו שכתבת, אז זה נשמע כאילו היו תנאים שבנ"ע לא הסכימו אליהם ולא כאילו הם סתם לא רצו.... בטוח יש להם סיבות משלהם, כתהיו בהנהלה תוכלו להחליט...

בני עקיבא- תנועה של עם!פצפונית

בתנועת בני עקיבא- ישנם גוונים רבים מאוד!

בני עקיבא מכילים כ"כ הרבה סוגים של אנשים.. דוסים/מסורתיים/חילוניים וכ'..

אריאל פועלת במישור אחר וכבודה במקומה מונח..

לשתיהם אידיאל ומטרה מאוד חשובה ויפה אבל לשתיהן דרכים שונות מאוד..

את יכולה לראות זאת לפי קהל החניכים של כל תנועה.. ולפי כל הסטיגמות (שאני לא ממש אוהב אבל אין מה לעשות איתן) שאריאל זה של ה"דוסים" בני עקיבא זה של ה"לייטים"..

אני לא חושבת שיש כ"כ הרבה סניפים באריאל כמו בבני עקיבא שישנן חניכים וחניכות לא דתיות שלראשונה נפגשות עם ערכים/ היהדות/ ההלכה/ התורה וכ'..שזה דבר עצום! זוהי זכות גדולה ונתינה ועשיית חסד ברמות שאי אפשר לתאר!!

 

ולכן מלכתחילה השוני הוא כ"כ גדול שאני באמת מבינה כמה זה קשה לביצוע..

ברור שכולנו רוצים שזה יקרה אבל אני מאמינה שאם זה לא יצא לפעול זה כי אנשים גדולים יותר החליטו וראו לנכון להחליט ככה מסיבות שאולי אנחנו לא רואים..

ברור שאם זה היה קורה זה היה נפלא עצום משמח ומרגש! 

זה עוד יבוא! בע"ה!!

 

 

מדריכה בבנ"ע.. 

 

 

 

אני שמעתי שזה היה בכלל ההפך,סתם אחת

בני עקיבא פנתה לאריאל וביקשה להתאחד, ואריאל לא הסכימו.

ועדין אני חושב...'"אורות'"

נכון אני מבין שבלתי אפשרי לכפות את הציבור שלנו לדרך אחידה, אבל זה עדין לא סותר שיאחדו את התנועות.  בשנים האחרונות יש בבני עקיבא יותר ויותר סניפים ניפרדים, ועקב זה התנועה מוציאה אותם למחנות ניפרדים. בקיצור התנועה זזה לכיון הדוס.
ואפילו אפשר שהשינוי יהיה שכולם יקראו בני עקיבא, ופחות במעשים. 

וגם אם האיחוד לא יצא בדיוק, זה שווה את זה כי. ככל שתנועת בני עקיבא תהיה יותר גדולה ותקיף יותר גונים בציבור ובעם (מהדוסים ועד לחילונים) תהיה יותר השפעה גם על מי שלא כפוף לתנועה. 

 

מחנות נפרדים?לך דומיה תהילה

לא שמעתי על זה.

אולי עדות ורובעים נפרדים.

יש סניפים נפרדים אבל לא ברמה של אריאל...מתנחלת קטנה=)אחרונה
כי איחוד יהרוס לה את האידיאלים.הרהור

אם בני עקיבא תתאחד אם אריאל למשל, הם לעולם לא יגיעו להסכמה מבחינת ערכים, ואז בכל אופן לא תהיה את התנועה של עם שאנחנו רוצים.



מצתער שאני שואל. אבל במה הערכים של התנועות שונה?'"אורות'"
היית פעם גם באריאל וגם בבני עקיבא?כנרית על הגג=)

אי אפשר כל כך להסביר את זה, אבל ההבדל והסגנון מהותיים, ברור שהרוב אותו דבר, אבל כל כך שונה!

אם כבר האיחוד יפגע באריאל ולא בבנ"ע~מישי~

 האריאל הם כמות זניחה לעומת תנועת בנ"ע וזה בסה"כ אומר שהם יעלו את התנועה ברמה דתית. לא אומרת שאין כאלה ברמה דתית גבוהה בבנ"ע, ברור שיש אבל יש גם מהצד השני ובסה"כ זה רק יוסיף לבנ"ע כאלה עם דעות קצת שונות יותר נחרצות בעניני הלכה זה לא רע.

אבל אריאל צריכים לקחת בחשבון שזה יפחית את כוחם ועלול קצת להוריד מהרמה התורנית שלהם כיום.



יפגע באריאל? אין דבר כזה.הרהור

זה פשוט אמירה מנקודת מבט של אריאלניקית.

 

כל צד יפגע. בני עקיבא מאמינים בדרך שלהם, אין להם את השאיפה להיות כמו אריאל. לא בהפרדה או ברמה דתית.

בני עקיבא אם נדבר מנקודת המבט שלך בהחלט יפגעו מהדרך של אריאל.

אריאל זה תורת חיים בעז...רבקה...

משתדלים לקיים את התורה בכל תחומי החיים בלי פשרות...

בבני עקיבא זה לא בדיוק הולך ככה....

לא מסכימה בכלל!!!כנרית על הגג=)
במילים אחרות- בני עקיבא עם פשרות?!פצפונית

את יודעת מה? סבבה ונגיד בני עקיבא עם פשרות.. אני ממש לא מסכימה עם זה אבל אני אזרום עם דעתך..

לאן יילכו כל הילדים המסורתיים או החילונים?

מה עדיף? שיילכו לצופים? לנוער העובד והלומד?

לא, אולי את מעדיפה שהם יילכו לשם וככה גם הקשר המועט שיש להם עם התורה והמסורת יילך!...

הרי ברור לכולנו שבאריאל.. הם לא יתאקלמו כ"כ..  וזה עוד בלשון המעטה!

 

בקיצור אין על מה להתווכח! בני עקיבא עושה דברים נפלאים.. ועובדה שהיא גם התנועה הגדולה ביותר ב"ה.. וכל עוד שני התנועות מושכות לכייוון התורני הרי זה משובח! דוס

 

 

לא אמרתי שאריאל זה יותר טוב....רבקה...

אבל כן, יש בבני עקיבא פשרות....

ואני לא אומרת שמה שבנ"ע עושה לא חשוב או לא נכון. ממש לא, פשוט הסברתי את ההבדל העקרוני בין שתי התנועות...

חניכים מאריאל שחשוב להם ההפרדה לא יכולים להצטרף לבנ"ע. וחוץ מזה שגם בבנ"ע לא בטוח שכולם יקבלו את אריאל.

שייכות לתנועה מסוימת אינה ערובה לרמה תורנית!לך דומיה תהילה

אנחנו תנועה של פשרנים?

לא יודע מה ראית, לאן שלא הלכתי חינכו אותנו בדיוק הפוך:

שכל מה שאנחנו עושים צריך להיות ברוח התורה.

ואם זה בלי רוח התורה - זה חסר.

ואם לתורה אין עשייה - גם זה חיסרון.


אני בכלל לא מבין מה את רוצה להגיד.

בתור חניכה לשעבר גם באריאל וגם בבני עקיבא-אורושקוש

בסופו של דבר- הערכים די דומים.(מה רציתם שגם ה"מוטו" של אריאל יהיה תורה ועבודה?)

יש כמה הבדלים מהותיים-

אריאל תנועה נפדרת ובני עקיבא לא.

בני עקיבא מגדירה את עצמה כתנועה של עם ואריאל לא.

 

לדעתי, זה יפה מאוד שבני עקיבא לוקחת על עצמה את האחריות על כל העם. אבל לפעמים יש תחושה שיורדים אל העם. אני בעד לצרף את כל העם גם מי ששונה ממנו אבל לא צריך לרדת בשביל זה. להפך לקחת את העם אתנו ולעלות ביחד איתו.

בסופו של דבר עם פשרות משני הצדדים אפשר להתחבר. אבל ת'אמת לא נראה לי שזה הכרחי אם נבין שיש כאלה שמתאים לי משו מסוים ויש כאלה שמתאים להם משהו אחר. זה מסוג הדברים שאני חושבת שאין נכון ולא נכון, לכל אחד מתאים דברים אחרים.

לא יורדים ונשארים שם.לך דומיה תהילה

וזה גם לא בדיוק לרדת. אנחנו לא אבא של אף אחד ולא מסתכלים על אף אחד מגבוה.

כן, אנחנו מתחברים אל אנשים רחוקים ומקרבים אותם.

לא מכיר מדריך שהחניכים קילקלו אותו.


ברור שיש הבדל בגישה כלפי חילוני ודתי מבית.

ל"אורות"{ר}צינית

אריאל דוגלת בכך שצריך להיות עם מאוחד והכל וצריך גם צניעות מה שבני עקיבא לא משדרת

להרהור עמוק{ר}צינית

אני לא  מסכימה איתך לאריאל ובני עקיבא יש אותם האידיאלים וזה לא נכון להגיד את זה .

למה "כ לחוץ לך לאחד את התנועות.. אני באמת שואלת?פצפונית
...אחת העם...

לפני שאנחנו מאחדים את התנועות כדאי קודם כל שנדע לכבד כל אחד את דרכו של השני...

אם יהיה כך... העניינים לא הגדולים, אבל הקטנים שנמצאים בין הסניפים ייפתרו.. והעניינים יהיו יותר פשוטים!

^^^לך דומיה תהילה

אני לא חושב שאיחוד של התנועות אמור לגרום פירוד. להיפך - להכיר את האחר זו הדרך להתאחד! זה שאנחנו רוצים למנוע פירוד ע''י איחוד התנועות זה כישלון בחוסר היכולת שלנו להכיל אנשים שונים. מה החכמה עם אנחנו מאוחדים כי כולנו דומים?

ואני בעד שתיים-שלוש תנועות!

כדי שתנועה אחת תוכל להוות קונטרה לאחרת.

שתוכל להביע דעה שונה וע''י הדיון להגיע כולם אל האמת.


פרוייקטים משותפים של התנועות יכולים לעשות דבר עצום!

הרבה יותר מאשר הפעילות הפרטית של כל תנועה.


אם יאחדו את התנועות, לתנועה הגדולה המאוחדתאדם אחד

יהיה הרבה יותר כח והיא תוכל לפעול בצורה הרבה יותר משמעותית.

ובאמת שאין סיבה להתווכח איזה תנועה יותר טובה, כי לכל תנועה יש את הדרך שלה והיחודיות שלה, ואני חושב שגם תנועה אחת תוכל להכיל ביחד את שתי הדרכים האלו.

וכן, יש הרבה מקומות, למשל אצלנו, שיש שיתוף פעולה מצויין בין אריאל לבני עקיבא!

 

מדריך ב----------אריאל.

לאדם אחד{ר}צינית

אני מסכימה ואני חושבת שאם נאחד גם נהיה כל עמ"י יותר מאוחד ונוכל להביא את המשיח וגם נחסוך  לעצמנו את כל הריבים והויכוחים השטותיים האלו על הבדל בתנועות שניהם זה תנועות שעושות למען עמ"י וזה לא משנה בכלל אם זה נפרד או מעורב(זהכן משנה אבל זה  סוגיה אחרת...) העיקר שאנחנו תורמים

צודק{ר}צינית

אח"כ בני עקיבא טוענים שאריאל זה סתם דוס מה הקטע שיהיה ריב זה תנועת נוער שאמורה לאחד את עמ"י ולא לגרום לריבים אז מה הקטע לסרב לבקשה הרי בסה"כ גם לאריאל ובני עקיבא יש אותה שאיפה

 

 

קומונרית באריאל שנפגעה מאוד מבני עקיבא

השאלה היאלך דומיה תהילה

מה הפיל את האיחוד?

כי הצעות איחוד באו גם מצד בני-עקיבא.


אני מאמין ששני הצדדים רוצים להתאחד, אבל בתנאים מסוימים

ששום צד לא רוצה להתפשר עליהם (בצדק או שלא בצדק).


כל עוד לא ידועים לנו פרטי השיחות ותוכנן,

אני ממליץ להשתדל לא להיפגע לחינם...


אני מניח שכולנו בעדהרועה

השאלה מה הדרישות, לבני עקיבא לא באמת איכפת שסניפי אריאל יעבורו להתנהל כמו סניפי בני עקיבא והפוך, השאלה היא כמה כל אחד מוכן לוותר, והאם זה שווה את זה.

אתה מניח לא נכון... לא כולנו בעד חיבור!כנרית על הגג=)
לאריאל לא יהיה אכפתהרועה

אם בני עקיבא יסגרו לגמרי, יפטרו את כל הרכזים והכל יפעילו את הסניפים כמו באריאל ויעברו להיות חלק מאריאל והפוך..


ה"בעיה" מתחילה כשכאנחנו לא באמת מוכנים לוותר, אם זה באמת היה כ"כ חשוב ואריאל לא היו מוכנים בלעדיו הם כלו פשוט לסגור את התנועה ולהודיע לחניכים לעבור לבני עקיבא (ואני לא נכנס כרגע לשאלה אם צריך לחבר ואשמת מי זה שלא מצליחים.).


חיבור כולנו בעד, השאלה היא מה המחיר.

זה מה שאני אומרת! שלא כולנו בעד החיבור!כנרית על הגג=)

לא קשור למחיר או לא מחיר...

כל תנועה היא סגנון ומיוחדות בפני עצמה, למה לחבר? כן ירבו!

אל תשפטו ישר! אולי התנאים שהם הציבו לא ממש התאימומתנחלת קטנה=)

לבנ"ע... מי שלא באמת יודע שלא יגיב...

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך