נושא חשוב!..brazilao

שלום!

אני אולי  קצת קטן בשביל לדבר על זה (בן 14)

אבבל חשבתי על העניין שלההתגייסות לצה"ל.. מאז שאני זוכר ת'צמי החלום שלי הוא להיות בשייטת 13 אני וחברים שלי הגענו לדיון על זה רובנו רוצים להגיע לקרבי וכול זה.. ועם הדיבורים שלנו זה התגלגל לדיבור על חרדים שאני לא רוצה להוציא לשון הרע או לדבר שטויות אבל אני רוצה לשמוע את דעתכם:

לרוב חרדים לא מתגיייסים אלא הולכים ללמוד תורה זה לא נקרא אגואיסטיות??! יש חיילים שלא ישנים כדי להגן עלינו ואז שמגיעה תקופתינו אנחנו לא מתגייסים?

מקווה לתשובות רציניות ולא קטנוניות...

לדעתי זה כן נקרא קצת אגואיסטיות...נשמה שלי!!=]

הרי הם מאמינים בתורה,נכון??אוקיי אבל בתורה כתוב שצריך להגן על הארץ ולהמשיך לכבוש אותה ולהלחם באויבים...

אז מה אם ה' יעזור...אי אפשר לשבת בבית ולומר-אלוקים יעשה,אלוקים ידאג,אלוקים,אלוקים,אלוקים...

אנחנו צריכים להראות שאנחנו רוצים שאנחנו מוכנים ושאנחנו נלחמים על הארץ שלנו וכשאנחנו נבוא ונראה שאנחנו מוכנים הוא יעזור לנו...

זה כמו שאם תשב בכיתה ותראה תרגיל שאתה לא מצליח לפתור המורה לא תבוא ותפתור לך..המורה תבוא ותעזור אבל אם היא תראה שאתה יושב רגל על רגל ומחכה שיקרא נס..אז לא היא תיהיה מוכנה לעזור אם אתה תנסה ותשתדל ותיהיה מוכן היא תעזור ותצליח...

אותו דבר...

ואם הם באמת רוצים גם ללמוד אז בבקשה הם יכולים לעשות הסדר עם שנה של צבא(אם אני לא טועה..משו בסגנון)

ואם הארץ שלנו כ"כ חשובה להם שיבואו וילחמו שיראו שגם להם זה חשוב!!!!

למה אנחנו צריכים לעשות ת'עבודה בשבילם??? הם לא חלק מהארץ הזאת??

טוב יש לי עוד הרבה אם אתה רוצה באישי....

זה בדיוק מה שאני אומר...brazilao
חחחח וואי יש לי עוד מלא דברים לומר על זה!!!נשמה שלי!!=]
נושא ההשתדלות לא קשור לכאן...האדמו"ר מצנעא

ההשתדלות מקומה אינו כאן, כיוון שבלאו הכי מצווה לכבוש הארץ, אזי אין כאן ולו מעט מההשתדלות.

למלחמת רשות לומדי תורה בסדיר לא יוצאים. כעת השאלה היא מתי המלחמה מלחמת רשות.

במלחמת מצווה, מאידך, כולם יוצאים (אף הת"ח הכי גדול - וכולם מכירים את הסיפור על רבנו הרצי"ה זצ"ל שרצה ללחום באחת ממלחמות ישראל ולא נתנו לו מסיבות טכניות...). 

גם בזמן הגמרא ת"ח היו פטורים מהגנה על ערי ישראל...אנונימי (פותח)

מאז ומעולם הבוחרים בציבור היהודי היו יושבים בעולמה של תורה מקטנות ועד גדלות. כך היה בפולין בעיראק וכך גם יהיה בארץ ישראל.

ובאשר לאמירתך שזהו מעשה אגואיסטי דע לך שכבר בתקופת הגמרא תלמידי חכמים שתורתם הייתה אומנותם היו פטורים הם מלשמור על ערי ישראל ויותר מכך מובא בגמרא שתלמידי חכמים הממיתים עצמם באהלה של תורה פטורים מתשלום בניית החומה המגנה על העיר מפני האייב. זוהיא פסיקה המובאת בגמרא. הטעם לכך הוא פשוט חז"ל הסבירו שתלמידי חכמים תורתם מצלי ואינם צריכם נטירותא. (תרגום: תלמידי חכמים תורתם מגנה ואינם צריכים שמירה) מוטב שגם אנו בארץ ישראל נדע להוקיר ולהעריך את אותם תלמידי ישיבות שנותנים את כל חייהם למען לימוד התורה.

ולשמור 20 שעות ביממה ולא ללמוד תורה זה לא אגואיזם?האדמו"ר מצנעא

צריך גם ללמוד תורה וגם להתגייס לצבא קודשנו, כן ירבה וכן יפרוץ. 

אם חלומך הינו להיות בשייטת 13 - אתה בפרובלמה גדולה. שייטת 13 היא לא יעד, היא אמצעי להגעה ליעד - קידוש שם שמיים בעולם באופן היותר נרחב, והוא ע"י הגשמת האידיאות הגדולות של אומתנו.

מי שמסתכל על שייטת 13 כיעד כנראה חושב כן מכיוון שהוא חפץ בתהילה שמגיעה לשייטים. 

שאל פעם יהודי אחד שאלה חשובה: למה אני צריך לקום בשש בבוקר ע"מ ללכת ולעבוד עד שבע בערב, בו בזמן שאיזה אברך חריידי ליטוואק אחד בכולל ע"ש הרב שך זצ"ל או הסטייפלער זי"ע, קם בשבע וחצי, מתחיל להתפלל בשמונה, עד שהוא מתחיל ללמוד מגיעה כבר השעה תשע ורבע, ואז הוא לומד עד ארבע אחה"צ כשבאמצע הפסקה של שעה וחצי?

השאלה לעיל היא שאלה אמיתית, נכונה, על גבול הביקורת הבונה. אמנם השאלה שאתה שואל היא פרי אי-ההכרה בחשיבות תלמוד התורה, שבונה לא פחות (ואולי אף יותר) את עולם האידיאות היותר נפלאות שלנו.

לא...כי התורה בשבילך!!!!!נשמה שלי!!=]

השמירה והצבא זה לכל המדינה...

תורה זה בשבילך!!!!!!!!!

לא יקרה כלום לאף אחד אם לא תלמד חוץ מזה שאתה תרגיש אולי רע!

אבל ברגע שלא תעזור להלחם בארץ כן זה לכל הארץ!!!!!

אז שכל מי שנגד תסתכלו על העולם מסביבכם ו..וואלה????יש עוד אנשים פה!! אז תפסיקו לחשוב על עצמכם ותעשו כזה למען האחר למען המדינה שאתם חיים בה!!!

וואי נשבעת לכם..אם הייתי יכולה להוציא מהארץ את כל מי שאגואיסט והארץ לא חשובה לו ברמה שהוא לא יכול לוותר קצת על לימוד תורה ולעזור להגן על הארץ הייתי עושה את זה!!!

מזל שאת לא יכולה...כנרית על הגג=)

ואת טועה! לימוד תודה זה לא רק בשביל מי שלומד! זה עושה טוב בעולם ולעם ישראל בפרט!

 

וברור שיש בעייה בזה שלא הולכים לצבא, כמו שיש בעייה בזה שלא לומדים תורה...

בדיוק בגלל זה אנחנו "ציונים דתיים"... בע"ה שנזכה לגאולה במהרה!!!

כמה אני אוהב אנשים שקוראים רק כותרות...האדמו"ר מצנעא

תורה זה רק בשבילי? מי שלא מכיר בחשיבות התורה ובחשיבות יישוב הדעת ללומדי התורה מחריב את עולם התורה של הדורות הבאים

לו היית קוראת את כל תגובתי, ולו מעט ממנה, היית מגיבה אחרת לחלוטין, לפחות אליי.

וכבר אמרו מה שאמרו רבותינו על אלה שאומרים שמצווה דאורייתא לתור אחר הלב והעיניים, שנאמר: "תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם"... לעוות אפשר תמיד לעשות. כל הכבוד, המחשת את זה בצורה היותר גדולה.

הייתי ממליץ לקרוא את המאמר להלן:

http://www.daat.ac.il/DAAT/tsava/maamar/gdoley-2.htm

שטויות. התורה עוזרת לכלל ישראלצחקן

והשמירה בבסיס עוזרת לערביי ישראל לחיות על חשבון כולנו..

איזה עיוות...האדמו"ר מצנעא

לא זו בלבד שמצוות כיבוש הארץ והגנת ישראל קלות בעיניך, אלא שגם מצוות יישוב הארץ קלה בעיניך...

אותו אחד שעובד כ"כ הרבה...האדמו"ר מצנעא

מקציב מכספו ברצונו ובשלא ברצונו כדי לממן ישיבות ק' ותלמידיהן. א"כ, זכות מתיחת הביקורת נתונה לו.

גם להם נתונה זכות הביקורת, אבל לא בהם עסקינן.האדמו"ר מצנעא
דעתי ..נושי104

לדעתי זה חשוב שיש את לומדתי התורה , ואת אלה שמתגייסים לצבא . 

בעם שלנו מורכב מכמה חלקים , וטוב שכך . 

כל אחד תורם במה שהוא יכול ..

לא היינו מתקיימים כאן אם לא היו מי שילמדו תורה , או לא היו מי שיתגייסו לצבא .


לדעתי זה לא מגיע ממקום כזה.tomerittal

לענ"ד זה מגיע באמת ממקום טהור וקדוש, רצון להידבק בקב"ה ולעשות רצונו.

ע"ג זה, יש חששות פרטיות חינוכיות: שלא נצא מהבית מדרש ונושפע לרע מהסיביבה החילונית, שלא נאכל הכשר של ה'רבנות' ח"ו, וכ'ו..  


אבל לשיטתנו:

גמרא קידושין: "גדול התלמוד שמביא לידי מעשה", ונחלקו הראשונים מה יותר גדול. וזה באמת לא משנה בשביל העניין הזה. כי הרי לכולם חייבים ללמוד, ולכולם- יש ערך למעשה, שהוא מגיע מיתוך הלימוד. 


מצוות הגיוס לצבא, מתבססת על שתי מצוות, שכל אחת שקולה כנגד כל המצוות: 1.להגן על ישראל מאויביהם, 2.יישוב הארץ (ולהרחבה עיין פניני הלכה: http://www.yeshiva.org.il/midrash/shiur.asp?cat=449&id=4028&q= ) 


ואתה צעיר.. תהנה מהחיים!! אל תחשוב יותר מידי על השייטת

>>ע*נ2!ש

אני לא באמת חושבת שהם עושים את זה ממקום של אגואסטיות אבל כן , זה מעצבן . אם כל הכבוד אנחנו מדינה עם המון אוייבים ואנחנו צריכים מי שיגן עלינו .

זה שיא האגואיסטיות....1

כאילו אשכרה... הם לא ישנים כדי לשמור עלינו וככה החרדים מחזירים.. הנה.. מה שקרה לא מזמן שדפקו לקצין אבן בעין.. זה דווקא היה נוער גבעות... בקיצור לא כל החרדים משתמטים כאילו רובם אבל.. יש כמה שאני מכיר שהתגייסו

ושוב אני תמה - ומי שלא לומד תורה איננו אגואיסט?האדמו"ר מצנעא

כל דבריכם נובעים מאי-הכרה מוחלטת בחשיבות התורה ובייעודה הכלל-ישראלי.

מי שלא לומד תורה לא יודע מה המשמעות של זהצורניקית

הוא לא מבין כמה זה יכול להשפיע על הכלל וכמה זה חשוב, ולכן לא דחוף לו ללמוד.

לעומת זאת הרבה יותר פשוט להבין שאם לא נלחמים ומגנים- מתים, אנחנו לא יכולים לסמוך על הנס, ומי שלא נלחם יודע את זה טוב מאוד, ובכל זאת לא מקדיש מזמנו להתגייס. הבעיה העיקרית היא לא רק שהם לא נלחמים אלא הם גם מוגנים על ידי מי שכן נלחם ואפילו לא מודים לו על זה...

אין נ"מ במה שהוא יודע...האדמו"ר מצנעא

אם הוא לא לומד תורה - הוא פוגם בכלל-ישראל. 

הרב קוק זצ"ל כותב באורות התורה שכשם שא"י היא קרקע הגידול הנורמלית והבריאה היחידה לעמ"י מבחינה גשמית, כן התורה היא קרקע הגידול הנורמלית והבריאה היחידה לעמ"י מבחינה רוחנית.

לא אמרתי שהוא לא פוגע, אבל זו לא היתה השאלהצורניקית

השאלה היתה אם הוא אגואיסט שהוא לא לומד, אז התשובה היא- לא, הוא לא אגואיסט כי הוא לא מודע לזה שהוא פוגע בכלל ישראל.

והחריידים לא מודעים לכך שהם פוגעים בכל"י...האדמו"ר מצנעא

החריידים (חלקם, לפחות) חושבים שאם הם ישבו בישיבה וילמדו יסייע הדבר לכלל יותר מלחימתם. אזי לא זו בלבד שהם אינם מודעים לכך שהם פוגעים בכל"י (אז צריך ללמד עליהם זכות לפחות כמו על אותו חילוני שלא לומד תורה), אלא הם גם חפצים בתרומה לכל"י.

שוב, חלק גדול מהבעיה הוא שהם גם לא מעריכיםצורניקית

את אלה שכן נלחמים. למה אי אפשר לפרגן וגם להגיד את התפילה לשלום חיילי צה"ל? לא עד כדי כך קשה להבין שבלי צבא אי אפשר לחיות כאן, אז לפחות תעריכו את זה שעושים בשבילכם משהו...

יש כאן גם שיקולים הלכתיים...האדמו"ר מצנעא

שמעתי בשם הרב אלישיב הי"ו שאת התפילה לשלום המדינה (ומי שבירך לחיילי צבא קודשנו מוקש הימנה) כתבו אנשים גדולים, אמנם הוא נגד תוספות בתפילה (דעה דומה היתה למארי קאפח זצ"ל בנוגע להלל ביום העצמאות, שאע"ג שטען שזהו יום חג וכו', אין לומר בו הלל מכיוון שלקביעת הלל לדידו מוכרחת סנהדרין).

אמנם המקור לעיל לא אמין בעליל, אז לא לסמוך ולצטט...


ובקשר לאי-ההערכה - לא שמעתי כדבר הזה בלתי היום. אני לא מדבר על האנטי-ציונים, אני מדבר על השאר...

זו פשוט כפירה. אנו קיימים פה למרות צה"ל ולא בזכותואביר על סוס
מרגע לרגע אני משתכנעת שאתה פשוט עושה דווקאצורניקית

שאני אבין- אתה באמת חושב שהיית מסתדר פה בלי צבא?! אני לא רוצה להגיד דברים פוגעים או בוטים אבל באופן כללי אני חושבת שזה פשוט פסיכי לחשוב דבר כזה, מצטערת,זו לא מחשבה עם היגיון.

יהודים חיו פה לפני צה"ל ויחיו פה לאחריו.אביר על סוס

בדקי סטטיסטית ותראי מתי נהרגו יותר יהודיםמכלל האוכלוסיה בארץ, לפני צה"ל או לאחריו (באחוזים).

כל הטרור מעזה כיום הוא תוצאה של פשע הגירוש של צה"ל.

צה"ל לא מגן יותר משהגן עלינו הצבא הבריטי.

 

צה"ל או לא צה"ל, תמיד היו יהודים שיגנוצורניקית

ועכשיו זה פשוט מאורגן וחוקי. אז נכון שיש גם הרבה דברים שלא מסתדרים לנו שם, אבל זו לא סיבה לפסול הכל. וקח בחשבון שיש עוד גורמים לזה שיותר מתים, לא  הכל תלוי רק בזה,זה תלוי גם באומץ של המנהיגים, וטוב, כמובן גם באויבים... לא נראה לי שאם לא היה צבא הכל היה בסדר. אני בטוחה שלא.

פוגעים בכלל ישראל!?...צחינא מיא

לא בגלל זה הם לא בצבא, אלא, בין השאר, בגלל שצבאנו המפואר לא מאפשר כ"כ לצערנו

לחייל יהודי לשמור על זהותו היהודית הבריאה בקלות הנדרשת.

אני לא מדבר על מצוות שנדחות מפני מצוות המלחמה ופיקוח נפש. אני מדבר על ההווי הצבאי

הכללי, היום-יומי.

 

בכל מקרה - פשוט לי שבן תורה (שיושב ללמוד ברצינות) תורם לכלל הרבה יותר מחייל (רציני

ככל שיהיה).

וזאת, בלי לזלזל בחיילים חלילה. פשוט - זה בונה את הקומה הפנימית, וזה - את ה"שומר"

לפרי.

זה שיש בעיה הלכתית וצניעותית לשרת בצבא זו אכן בעיהצורניקית

אבל בקשר למה שאמרת- זה שבן תורה תורם הרבה יותר מחייל- זה מאוד בעייתי...

אתה מסכים שבלי צבא אי אפשר להסתדר?- אני מניחה שאתה מסכים.

ואתה אומר שבן תורה תורם יותר מחייל לכלל ישראל.

אז בעצם נוצר מצב שבו מישהו חייב להידפק כי אין מצב שבו כולם ילמדו- כי אין מי שיילחם- ואם צריך לבחור מישהו לצבא אתה בעצם מונע ממנו לתרום יותר- לפי גישתך. 

(אני כמובן מכלילה כאן רק חרדים וביינישים שבאמת רוצים ללמוד ולא חילונים שדי ברור שלא מפריע להם לא ללמוד... אבל אי אפשר שיהיה צבא של חילונים זה לא נראה לי הגיוני)

אפשר גם לקבוע עיתים לתורה וגם להתגייס..brazilao
אני חושבת שאביאל צודק!תהילול

יש אפילו נח"ל חרדי בשבילם.. אז למה שלא יתגייסו!?!!?!?!

ככה גם אני חושבת, רק עניתי על מה שהוא אמרצורניקית
‏...מוריה
אני חושבת שאתה לא מודע לזה שביחס לעבר הרבה חרדים מתגייסים. גם אם זה בגיל 30.

זה שהם לא התגייסו עד השנים האחרונות זה לא רק בגלל "תורתו אמונתו". זה בעייתי להיכנס למקום שלא מכבד את השקפותייך ורצונייך ומצוותייך.
היום יש יותר מסלולים שמתאימים, אז גם יותר מתגייסים.

וכן 'תורה מגינה ומצילה'. אין ממש מה לעשות. חלק צריכים ללמוד, וחלק לשמור.

ועוד משו, יש גם הרבה 'מצפוניקים' ומשתמטים ממגזרים אחרים, זה בסדר? מה הם עושים לכלל עם ישראל?
במלחמת מצווה כולם יוצאים, כולל ת"ח.האדמו"ר מצנעא

והיאך יצאו ללא הכשרה מוקדמת?

לת.ח. יש הרבה יותר יידע,מוריה
מאשר לאחד שהתאמן שעות.
מה שאדם רגיל קולט בימים, ת.ח. מסוגל לקלוט בדקות.

ב. איפה יש פה מלחמת מצוה?
"אלמלא דוד - לא עשה יואב מלחמה,לך דומיה תהילה

ואלמלא יואב - לא עסק דוד בתורה".

יש כאלו שמתגייסים לנח"ל חרדי.......1

לא כולם ככה... ומה עם כל התל אביבים שלא עושים צבא?? מדברים רק על חרדים.. 

אני מדבר רק על החרדים כי זה מצווה להגן על הארץbrazilao
אהה וואו בדיוק היה לנו עלזה דיון בכיתה...עכבר הכפר

אז זה בערך מה שהמורה שלי אמרה: חילונים בעיקר מתמקדים בעבודה [צבא וכו'] תורה פחות מעניינת אותם. אצל חרדים זה ההפך לגמרי - לומדים המווון תורה. בעיקרון יהודים צריכים לשלב בין תורה לעבודה, בין טבע לאלוקות - וזה מה שדתיים לאומים מנסים לעשות. זה קשה! לנסות לשלב בין טבע לאלוקות, לניסים.

עכשיו ככה: בעצם התפקיד של חילונים זה ללכת לצבא, אומנם חרדים מתנגדים לצבא וגם לי יש כעס עליהם בגלל זה, אבל תכל'ס, הם רק עוזרים לעולם בכך שהם לומדים. למשל - במלחמת יום הכיפורים אם אני לא טועה היו חיילים שהלכו למלחמה אבל חבר'ה חרדים נשארו ללמוד בבית המדרש ושם הם החליטו - "לא יכול להיות שאחינו היהודים הולכים להלחם ואנחנו נשב בלי לעשות כלום. צריך עכשיו ללמוד. אסור שייפסק פה הלימוד אפילו לרגע אחד." אז הם עשו משמרות - כל כמה זמן מתחלפים החבר'ה שלומדים להצלחת המלחמה - כך לא נפסק הלימוד.

בקיצור, מה שאני מנסה להגיד - כל אחד עוזר לעמ"י בדרכו שלו. בדיוק כמו שאתם כועסים שהם לא הולכים לצבא - גם הם כועסים שאתם לא לומדים מספיק תורה - יחסית אליהם.

לכל אחד יש את הדרך שלו לבטא את הקרבה שלו לעמ"י ולא"י.

גם תורה חשובה, מאוד! נאמר שבלי תורה העולם לא יכול להתקיים אפילו שעה אחת!

אל תזלזלו באף אחד, אל תזלזלו בדרכו של אף אדם. אתם לא יודעים מה עובר לאנשים בראש - חרדים, דתיים-לאומים, חילונים

והלוואי שבעז"ה יום אחד כולנו נתאחד.

 

 

 

[הערת אגב - אני חושבת שהכי נכון זה ללמוד בישיבת הסדר - בערך שנה וחצי ללמוד ואז עוד שנה וחצי בערך לשרת בצבא. (אם אני לא טועה זה בערך ככה) אבל זו רק דעתי.]

לא אמרתי שזה קל. אמרתי שזה קשה.עכבר הכפר

וגם לא אמרתי שהיא קובעת. היא אמרה את זה ואני מצוטטת את דבריה כי אני מסכימה איתה בלב שלם.

אם זה כ"כ קל למה אתה בעצמך מתנגד לכך?עכבר הכפר

מבולבל

בקשר להערת האגב...האדמו"ר מצנעא

האידיאה היא שבשנות הגידול העיקריות התלמיד לא יעשה כלום מלבד ישיבה באהלה של תורה ולמודה (מחלוקת ר' נחמיה ור' יהודה - חד אומר, גילאים 16-22; חד אומר, גילאים 18-24).

לא הבנתי מילה...האדמו"ר מצנעא
מה קשורה כאן ישיבת הר המור?...האדמו"ר מצנעא

השיטה שלי איננה השיטה של הר המור (האמת שבמקרה הספציפי הזה היא די דומה לה, אבל ברוב המקרים לא).

המחלוקת מובאת בקידושין ל.

היא מדברת אכן על חנוך לנער ע"פ דרכו, ושים לב מה כותב רד"ה "ע"פ דרכו", שם:

"דרך שכל ימיו יהא מתנהג בו חנוך לו בנערותו. ואיזוהי נערותו? ר' יהודה ור' נחמיה וכו'"

כלומר, אם אנו רוצים שהתלמיד יהיה בן תורה, ת"ח, למדן - אלו השנים בהן אנו צריכים להשקיע בו. התלמיד בשנים הללו צריך להתמסר רק ללימוד תורה כדי לגדול כמו שצריך (זו לפחות האידיאה שלנו).

ומאמר יסוד בנושא הוא המאמר החשוב "גדולי תורה - זהו צורך האומה" של הרב זלמן ברוך מלמד (הופיע בתחומין כרך ז [ה'תשמ"ו], עמ' 230-234). והנה הוא:

http://www.daat.ac.il/daat/tsava/maamar/gdoley-2.htm

לא, זו פשוט חשיבה לעבר עוד שלב.האדמו"ר מצנעא
שהמה אתה מדבר שטויות בכמויות..brazilao

אז אתה בעד לא ללכת לצבא.. זאת אומר אין צבא = מוות

וצה"ל-משה ר-

זה הגוף שבלעדיו הערבים היו שוחטים אותך כמו בתרפ"ט חתיכת כפוי טובה...

"שהמה" אתה מרתיח אותי כמו "שרייבר" ההוא שכתב על -עכבר הכפר
עבר עריכה על ידי שוש קשקוש=) בתאריך כ"ב כסלו תשע"ב 17:19
עבר עריכה על ידי שוש קשקוש=) בתאריך כ"ב כסלו תשע"ב 17:18

תנועות הנוער.

יא חתיכת כפוי טובה. למה אתה מסתכל רק על הרע שיש פה?! אני לא אומרת שאין!! בכלל-בכלל לא! אבל אהממ!!!! יש פה גם הרבה דברים טובים!

תשתוק קצת בדברים שאתה לא מבין! אתה יודע כמההה חיילים נהרגו על הארץ הזאת?! אתה יודע כמה דם של חיילים צדיקים ספוג באדמת הקודש הזאת?!

אז נכון, יש הרבה חיילים שמולאנים בצבא, אבל מה, לא שמעת על כל החבר'ה שסרבו פקודה וישבו על זה בכלא?

ואתה יודע איך אח שלי כמעט נהרג כשניסה להגן על הארץ?! ושני האחים האחרים שלי גם יעשו את זה עוד מעט!

ואתה יודע כמה אחים של אנשים אחרים נהרגו בשביל הארץ שאתה חיי עליה עכשיו, שאתה נושם את האוויר שלה?!

ואתה יודע למה בכלל יש את יום הזיכרון?! למה באמת, הא? בגלל חיילים שמתו טרם זמנם. למה הם מתו טרם זמנם? כי הם הלכו לנסות להגןןןן על הארץ!

חוץ מזה - מה אתה יודע?! זה לא החיילים שממציאים את פעולות הגירוש שהיו עד עכשיו! זה מישהו אחר, גוף אחר שפוקד עליהם מלמעלה.

אמרת למעלה שאנשים מתו משברון לב על גוש קטיף? ואתה יודע שחיילים התאבדו בגלל שהם עשו את זה?!

 

אז לך, לך ותכעס על מישו אחר!!! ועדיף שזה יהיה אתה בעצמך - כי אמרת פה דברים נוראיים.

 

ועוד משהו!!! יודע מה?! מי צריך אותך בכלל?! לך תחייה באמריקה חיים יפים וטובים כמו הפחדנים שברחו לשם.

שוש מסכימה עם כל מילה שלך!!!!!!!!!!!אנונימי (פותח)

לא נראה לי שכולם פה מבינים על מה הם מדברים......... כנראה שאין עם מי לדבר!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


צהל צהל צהל צהל צהל צהל צהל צהל צהל צהל צהל צהל צהל צהל צהל צהל צהל צהל צהל צהל צהל צהל בנשמה

חרדים!!!ahr

לכו תהיו ביינישים וזהו!

תלמידי חכמים אינם צריכם נטירותא.אנונימי (פותח)

זוהיא גמרא מפורשת האומרת שתלמידי חכמים אינם צריכים שמירה כיון שתורתם היא זו שמצילה. וכך היה שבזמן הגמרא תלמידי חכמים שתורתם הייתה אומנותם לא נטלו חלק בשמירה על ערי ישראל וכן לא חוייבו במס בניית החומה שתגן על ערי היישוב.

שהמה - לא הבנת אותי בכלל!עכבר הכפר

אני פשוט רציתי להגיד: אל תשמיץ סתם את האנשים שנמצאים בצבא!! הם מתים בשבילך ובשביל שיום אחד תוכל לחיות פה בשקט, אלא אם כן תחליט ללכת לגור באמריקה...!... לפי מה שהבנתי מדבריך שם יותר טוב. אז פשוט לך!

קשקשן היה ליהודה המכבי צבא-משה ר-

תלמד היסטוריה ותקרא ספרים על חנוכה לפני שאתה ממציא שטויות..

הממ... צבאו של יהודה המכבי היה קטן כיעכבר הכפר

לא הייתה ברירה אחרת. רוב היהודים האחרים היו מתייונים.

ב"ה הם האמינו בה', אבל היום, כשיש לנו אפשרות, למה אי אפשר לבנות צבא כמו שצריך?! אני לא אומרת שלא להאמין בה' כי יש לנו צבא, אני פשוט אומרת שאסור לסמוך על נס! בעיקר לא כשבדור הזה אנחנו לא כ"כ ראויים.

שמעת על הקרב באמאוס?-משה ר-

בקרב הזה היה ליהודה ששת אלפים לוחמים, אני לא יודע מאיפה המצאת את ה-5, כנראה מהסיפורים של הגננת...

סליחה?! "שהמה", אם הבנתי אותך נכון:עכבר הכפר

אתה טוען שחלק מהדתיים מתנהגים כמו מתייונים?!

אז אתה מ-מ-ש לא מבין כלום,על אף גילך המופלג לעומתי [ניראלי אתה בן 22? לפי בקשתך לעבודה בפורום ילדודס]

הרשה לי לסטור את דבריך, בגלל שרוב הדתיים שאני מכירה הם צדיקים! גם מבחינת צניעות והתנהגות! ובקשר לאלה שאני מכירה והם לא מתלבשים בצניעות וכו' - הם מאמינים גדולים בה', צדיקים שפשוט מחפשים את עצמם ועדיין לא מצאו.

אז אל תהיה קיצוני יותר מדי, בסדר?

 

הממ לא.עכבר הכפר
עבר עריכה על ידי שוש קשקוש=) בתאריך כ"ב כסלו תשע"ב 22:02

מתייונים כבר ידעו מה קורה כשהם חלק מעמ"י וידעו מה קורה כשהם מתנהגים כמו מייונים. הם בחרו בדרך של היוונים וזה משו אחר..

 

והאמת גם שאתה לא אמור לדעת שאני טיפוס נאיבי.. אתה מכיר אותי בכלל? לא.

שהמה י'חתיכת כפוי טובה!brazilao

את מגעיל אותי ברמות מטורפות אנשים מתים על המדינה שלנו מתים ואתה כמה דפוק בא ומזלזל? סליחה על ההתבטאות... אני רוצה לחיות ואנ י שמח שצהל קיים . אני רוצה לראות איך הינו מסתדרים בלי צבא וכשאתה מדבר אתה נשמע ממש כמוהם..

רק נשתדל לא להפוך את השרשור לשרשור העלבות!כנרית על הגג=)

זה הורס את כל הפואנטה של הדיון!

אמנם זה קשה, אבל בואו ננסה להגיד את הדעות שלנו בעדינות...

אוקיי ..brazilao
זה מה שהם חושביםאנונימי (פותח)

הם חושבים שמה שיעזור לעם ישראל זה רק ללמוד תורה,

כל אחד והדעה שלו.

אנשושים- זה ממש לא קשורהחיים יפים...

לאגואיסטים.

כל אחד מנסה לתרום בדרך שלו ולכל אחד יש סדר עדיפויות משלו.


להחיים יפים-משפט יפה!אנונימי (פותח)
צהל והמדינה מצוייניםאנונימי (פותח)

צהל והמדינה מצויינים ולו מושלמים כמו כל דבר-צריך תיקון

את\ה תתקן\י!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

"שהמה" זאת בחירה שלהם בלבד.עכבר הכפר

כל אחד והשיקולים שלו בפני עצמו, כל אחד עם מה שמרגיש לו נוח יותר.

אבל אני בהחלט לא מצודדת במשתמטים.

החרידים הם החיליים מבחינה רוחנית!ציפי1111

הם מוכנים לקבל משכורת נמוכה של אברך אפילו שהם לומדים כל היום!

 

לדעתי לא לכל חרדי מתאים לשבת וללמוד כל היום צריך לעשות "חנוך הנער עפ"י דרכו" כל אחד ומה שמתאים לו, יש אנשים שמסוגלים לשבת וללמוד כל חייהם - אשרם! כאלה בוודאי ובוודאי אינם צריכים להתגייס ,מוטב שילמדו!

יודע מה בלי לזלזל בחרדים כי כל אחד לפי דעתוbrazilao

אתה טוען שהצבא של מדינתנו לא נחוץ או במילים אחרות מיותר?

פחח זה היה אמור להיות עוקצני?!brazilao
"שהמה" -עכבר הכפר

כל אחד עושה מה שנוח לו. לא אמרתי שזה תמיד מועיל, אבל באמת - כל אחד עושה את מה שנוח לו, את מה שהוא מאמין בו, את מה שמועיל לו עצמו לבנות את אישיותו ולעצב אותה.

אמרת - "כשהם מסתובבים בחוץ הם כמו ישראלים רגילים לא מתחשבים ולא עוזרים לא מסתכלים עליך ממטר" לומר לך משהו? גם חרדים בדרך כלל לא מסתכלים עליך ממטר - לפחות לא על בנות. שום דבר. אני עוברת ליד חרדי ברחוב - הוא עוצם עיניים. לא, בת זה טומאה, אסור לחלל את העיניים בבנות.

עוד משהו - אני וחברות שלי הסתובבנו בשכונה חרדית - היינו בכתה ה'! נערים חרדים התחילו לזרוק עלינו אבנים, צעקו קללות והטיחו עלבונות ומחלונות הבניינים ניתן היה לראות את הוריהם של אותם נערים, מסתכלים עלינו וצוחקים.

אם זו תוצאה של לימוד תורה רצוף - אני בהחלט לא ממליצה לשקוע בכך יותר מדי.

 

אבל! אני עדיין מחזיקה בדעה שגם צה"ל וגם תורה חשובים, אז יש חרדים שלומדים תורה והאחרים בצבא...  אני יותר מעריכה את אלה שמשלבים בינהם - שנה וחצי [בערך] לימוד תורה בישיבה ואח"כ עוד שנה וחצי [בערך] צבא. [ - כמו אמרתי בתגובתי הראשונה] ואחרי הצבא לחזור ללמוד בישיבה. שני הגיסים שלי ואחי עשו זאת. [אח אחר שלי נכנס לצבא בסביבות פורים - פסח אם אני לא טועה.]

 

"שהמה" - נשמח שגם תוסיף פיסוק לתגובותיך. זה מבלבל.

שהמה.. זה החתימה שלי לידיעתך...brazilao

שים לב שכשאתה רואה שאתה טועה אתה הופך לעוקצני..

יואו אחי תפסק לא הבנתי כלום...brazilao
אאז מה זה אומר שכולם ככה..?!brazilao
מה הקשר שהוא סופר ממטר רק בנות?!עכבר הכפר

אני אמרתי את זה? תוכיח.

 

ולא הסקתי שאתה חרדי. לא חשבתי על זה אפילו. בטח אתה אחד מ"נוער הגבעות"

 

.

 

.

 

.

 

.

 

.

 

.

 

.

 

.

 

.

 

.

 

.

 

.

 

.

 

.

 

.

 

.

 

.

 

.

או סוכן שב"כ. למה? כי אתה מנסה להסעיר את הציבור, לטעון בתוקף שצבא זה לא טוב, שלימוד התורה זהו הערך הנעלה ביותר - אבל אתה גם מחפש לעבוד בחווה - שזו עבודה תובענית ביותר [צריך לקום מוקדם, ללכת לישון מאוחר, לטפל בחיות וכו'] בכלל - יכול להיות שאתה רוצה גם להגיע לחוות גלעד למשל במסווה של בחור המחפש עבודה. "דתי בן 22 מעוניין בעבודה חקלאית בשכר עם מגורים אם מישהו מיכם מעוניין או מכיר מעסיק אתם מוזמנים להציע. חובה לציין מספר של המעסיק ועדיף משרה שידוע לכם שהיא אקטואלית אם יש לכם משהו אתם מוזמנים ליצור איתי קשר במייל yonahubv@gmail.com טלפון 025710635 מתאים ליסבביבה דתי או חילונית אבל סביבה חרדית לא כל כך מתאימה לי תודה רבה שוהם"

אבל אולי אני מסיקה מסקנות מהר מדי. [אבל למה אתה טוען שסביבה חרדית לא כ"כ מתאימה לך?מבולבל  חשבתי שעדיף להיות חרדי וללמוד תורה במקום ללכת לצבא!]

שוש מסכים עם כול מילה שלך..brazilao
עבודה תובענית - ציינתי את זה כי התכוונתי לכך שלאעכבר הכפר

יהיה לך זמן ללמוד תורה אם תעבוד בחווה.

תודיע לנו כשתחליט מה עדיף.

ברזילאו - תודה

"שהמה" -עכבר הכפר

אני נשבעת שלא הוספתי כלום למודעה שלך. רק נכנסתי לכ"א שלך וראיתי את כל תגובותיך בכל מיני פורומים. משהו אחד היה מפורום "כולם בשביל אחד!" ופשוט העתקתי את זה משם.

 

אתה אולי קורא בין השורות. אבל זה בכלל לא נכון. אני לא חשבתי שאתה חרדי, אבל אל תאמין אם אתה לא רוצה.

 

 

פשוט לך לאמריקה. אולי שם תמצא חווה לעבוד בה.

קישור לבקשתך לעבודה:עכבר הכפר
יופי גאון גדול. עכשיו ערכת את זה?עכבר הכפר
עבר עריכה על ידי שוש קשקוש=) בתאריך כ"ג כסלו תשע"ב 17:31

לא קשה לראות שכתוב שערכת את זה.

ומה עם הלבנת פנים זה לא מעניין אותך?brazilao
"שהמה" נראלי לא הבנת ת'מושג להלבין פני חברו ברבים.עכבר הכפר
עבר עריכה על ידי שוש קשקוש=) בתאריך כ"ה כסלו תשע"ב 09:44

זה לא משנה שהם לא מכירים אותו.

 

בקשר לבקשתך לעבודה - טעיתי. אני מבקשת סליחה.

 

ושוב, בקשר להלבנת פנים - אפשר מקור לכך שהעברות עוברות אלינו והמצוות עובורת אליך? כי זה נראלי דיבורים של ילדים בגן.

תשמע, במילים שלך יש כפיות טובה כלפיי הצבא, אז אל תעלב עכשיו שאמרנו שאתה כפוי טובה, או שכולנו נתחיל להעלב שאתה משמיץ את הצבא.

אנחנו מקדשים ש"ש במלחמות!האדמו"ר מצנעא

רבנו הרצי"ה זצ"ל היה אומר: "כתיב: "וזכרת את ד' א-להיך כי הוא הנותן לך כח לעשות חיל" - לא כתוב עושה לך חיל, אלא נותן לך כח לעשות חיל!"

כלומר, רבש"ע לא רוצה שתשב בישיבה ותלמד כל היום ותתפלל שד' יציל אותך. רבש"ע רוצה שתצא למלחמה, ותנצח בה בשמו ית'! כך תקדש את שמו יתעלה ויתהלל!

"ימין ה' עושה חיל!"אבגדה
עבר עריכה על ידי אבגדה בתאריך כ"ה כסלו תשע"ב 22:48

"ה' עזוז וגיבור ה' גיבור מלחמה!"

"ה' איש מלחמה!"

 

(זאת לא סיבה לא ללכת לצבא, אבל כדאי שתדע ותזכור שמה שאמרת לא לגמרי מדויק...)

מדוייק גם מדוייק.האדמו"ר מצנעא

אין אני אומר שחלילה ד' לא איתנו במלחמותינו, אלא שד' נותן לנו כח לקיים את מלחמותינו, ואנו, כבאי כוחו, עושים חיל בשמו ית'.

אתה רוצה שלום?האדמו"ר מצנעא

שלום זה רק במלחמת רשות, במלחמת מצווה אין שלום! 

חלק מהחוקות שמצווה ד' זה לכבוש הארץ, אז...

אתה מדבר בסטיקרים, במקום קצת להעמיק במה שאתה אומר בעצמך.

מי רוצה בכלל ניסים?!האדמו"ר מצנעא

שמעת את השיעור הקצר שנתתי? הנצי"ב כותב ב'העמק דבר' על תחילת ספר במדבר שההנהגה הניסית נעלמה מאיתנו לקראת הכניסה לארץ, ואז באה ההנהגה הטבעית.

מה הקשר?...האדמו"ר מצנעא

וגם נס ששת הימים היה אחרי הכניסה לארץ... כשאומרים הנהגה טבעית לא מתכוונים להנהגה ללא ניסים, אלא להנהגה ניסית נסתרת...

ד' יעשה ניסים...האדמו"ר מצנעא

לא הבנתי...

הנהגה טבעית - הנהגה שבה אנו עושים חיל, אבל הקב"ה נותן לנו את הכל לעשות החיל (וזכרת את ד' א-להיך כי הוא הנותך לך כח לעשות חיל...).

על מחלקות בני"ש שמעת?האדמו"ר מצנעא
רוצה את המס' של חייל במח' בני"ש לדבר איתו?האדמו"ר מצנעא

שאל אותו הכל! תיווכח לדעת שיש מסגרות כשרות וטובות לחיילים שומרי מצוות, וכן ירבו.

איזה טיעון? של אי-שמירת ההלכה בצבא?האדמו"ר מצנעא

אזי עניתי שאתה מוזמן לדבר עם חייל במחל' בני"ש ולשאול אותו על כך. 

לא.אבגדה

הטיעון שלו הוא שהצבא לא מחזיר מהמלחמה את אותם שאינם ראויים ע"פ התורה לערוך מלחמה (והם רבים מאוד, ע"פ התורה, הצדיקים הם אלו שאמורים להלחם, וצדיקים הכוונה לאנשים שמקפידים על כל הלכה והלכה והם אנשי קודש), ושאינו מקפיד על קדושת המחנה.

אבל זה לא לעיכובא...האדמו"ר מצנעא
א'-תוכיח. (אינני אומר שאינך צודק, מעולם לא בדקתיאבגדה

את הנושא הזה, השאלה היא אם אתה בדקת, או שאתה סתם מניח שזה לא לעיכובא)

ב'-גם אם זה לא לעיכובא מבחינה הלכתית, זה לעיכובא מבחינה מעשית, הרי כידוע, התורה מדברת על הדברים האלו בתור הגורמים שמכריעים את המלחמה ("הירא ורך הלבב"-הירא מעבירות שבידו), אז איזה טעם יש לצאת למלחמה עם צבא שה' אינו איתו?

לא התכוונתי לעיכובא הלכתית...האדמו"ר מצנעא

זה לא אמור לדחות את מצות השירות בצבא.

אני לא חושב שזה מעכב ודוחה את מצות השירות בצבא.האדמו"ר מצנעא

http://www.yeshiva.org.il/midrash/video/?id=17421

אני לא מבין מה הבעיה שלך עם שיעורים שנתנו (רובם לפחות) בישיבה הק' בבית אל כתוכ"ת, ולקוחים מאתר הישיבה...

אותה משמעות לכל הביטויים...האדמו"ר מצנעא

הבאתי שיעור לראיה בתגובה הקודמת...

שיעור במאמר 'למצות הארץ' של הרצי"ה.האדמו"ר מצנעא

מופיע ב'לנתיבות ישראל' ח"א. אתה יכול גם לנסות למצוא את המאמר.

אפח'ד לא שואל אותי אבל בכל זאת.....אנונימי (פותח)

אני חושבת שכן חשוב להתגייס,אפילו רק שנה וחצי (כמו הסדר, נגיד). מצד שני אני מבינה מאוד את השיקולים של החרדים, לדוגמא, למה לא להתגייס. נגיד: שומרים על כשרות בצבא, נכון? אבל נגיד שהטבח לא דתי, סבבה? והוא מחליט לבשל לעצמו נקניק בשרי (כשר) עם גבינה (כשרה) במחבת של כולם. אני חושבת שמבחינת  השיקול של ביטול תורה, צריך להתגייס, כי השנה, שנתיים, שלוש האלה- לא יבטלו באמת יותר מידי, ב"ה יש אחרים שלומדים, אבל.....כנראה שהם לא חושבים כמונו, ואני בכלל לא חושבת שזו אגואיסטיות.(דברים אחרים אולי כן, אבל לא זה) 

על פי מה שידוע לי:לך דומיה תהילה

ראשית, יש משגיחי כשרות מטעם הרבנות הצבאית. זה לא שכל אחד עושה ככל הבא על רוחו.

בנוסף, בצבא אסור לבשל מאכלי חלב. יש מוצרי חלב ארוזים, אבל הם לא משמשים לבישול/ אפיה וכדו' במטבח.


אגב, צה''ל מכשיר כעת מטבחי מהדרין.

אני בטוחה שייתנו להם אישור...נשמה שלי!!=]

וחוצמיזה לפי מה שאני יודעת יש מסלול לחרדים ששמה אין בנות!!!!

 

וסליחה על השאלה...אבל אם מישהו עכשיו לומד תורה איך זה משפיע עלי????פתאום אני ארגיש שמחה כי איזה צדיק אחד מחור בצפון ילמד תורה????הוא אפילו לא מכיר אותי...

 

חרדים חושבים רק על עצמם!!על הרצונות שלהם!!ועל מה שנוח להם!!!

אבל לפחות החייל תורם משו בשבילי...brazilao
אתה יודע שזה לא רצונו ! עובדה שהם יצאו מהטקס...סעבשבשי

יש מפקדים והם יגידו  לחייל מה לעשות...   ובקשר לגירוש אני לא מאמין שאם היו שואלים את החייל מה הוא מעדיף הוא יעדיף לגרש....זה באשמת ראש נהממשלה  ה"גאון" שהיה לנו שנתן לזה אישור...

"שהמה" - אתה טוען שצבא לא מועיל..עכבר הכפר
עבר עריכה על ידי שוש קשקוש=) בתאריך כ"ו כסלו תשע"ב 14:09

שים לב שאמרת שצבא לא מועיל לך. לארץ ישראל הוא כ-ן מועיל.

אתה טוען שללמוד תורה כ"כ הרבה יותר חשוב מצבא, אז כדאי שתלך לאמריקה ושם תוכל ללמוד תורה  בשקט, בלי כל ה"שטויות" של צה"ל.

[משהו קטן שאני לא מבינה - אתה כבר בן 22. עברת את שנות השרות בצה"ל. למה אתה כ"כ מתווכח? יכול להיות שאתה "משתמט" ומרגיע את מצפונך בכך שאמרת  את כל מה שאמרת? סליחה שאני אומרת את זה, אבל זו שאלה שבאמת מציקה לי.]

שהמה-מה הקשר???דיברתי בתור עצמי!!נשמה שלי!!=]
נשמה שלי- מסכימה איתך בחלק מהמקרים.......אנונימי (פותח)
לא מדוייק...האדמו"ר מצנעא

ממקור ראשון שמעתי על מחלקה שבאופן שיטתי בטקסים עם שירת נשים יוצאים בזמן הנכון, באישור המפקד שלהם. 

אם הבנתי נכון..אז...ב-ב-ק-ש-ה!!!!!אז די לתירוצים!!נשמה שלי!!=]
תיקון טעות:האדמו"ר מצנעא

לא באישור המפקד שלהם, ביוזמתו!!!

טוב, לאחר שקראתי את רוב השרשור תגובתי:ענבל

לגבי החרדים- הם לומדים תורה גם בשבילנו.

וחוץ מזה שמי שרשמה שהם לא מתענינים בצבא אני ממש ממליצה לה ללכת לדבר איתם פעם אחת בחייה.

רוב החברים שלנו חרדים והם יותר קרובים אלי ממשפחתי הביולוגית.

במלחמות הם אומרים תהילים לשלום החילים!

זה לא נכון להגיד שבכלל לא אכפת להם.

 

לגבי הצבא- אני חושבת שצריך להתגייס אבל צריך גם לדעת למה להתגייס (הכוונה לאיזה חיל וכו') וגם לדעת מתי צריך לסרב.

הצבא בסופו של דבר שומר עלינו ובלעדיו לא היינו פה.

בפינויים וכו' אני בעד סירוב.

 

אבל אני כן מבינה את החרדים.

א. יש בעיות הלכתיות רבות והנחל החרדי אני לא יודעת עד כמה זה פותר הכל.

ב. לימוד תורה זה דבר חשוב!!!

התורה שומרת עלינו!

ואם לא יהיה את לומדי התורה אז גם לא יהיה צבא.

אשמח אם תפרטי את ה"בעיות" ההלכתיות-משה ר-

כי לי לא זכור שהיו כאלה..

לא זכור? כל הצבא הוא בעיה אחת גדולה.אביר על סוס
ילד אל תבלבל את המוח טוב?-משה ר-

אם אין לך משהו חכם לומר תסתום, עד עכשיו בכל השרשורים לא הבאת דבר אחד חכם רק התלהמת...

יש הרבה אפשר לומר שכל דבר שעשינו התנהל ע"פ-משה ר-

ההלכה ב"ה 

אז אני מבין שאתה מדבר מתוך שנים של נסיון-משה ר-

בצבא נכון??

בינתיים מי שהיה זה אני ולא אתה אני מכיר את המערכת ואתה מדבר מתוך בורות, אין לך שמץ של מושג מה הולך שם וכל מה שאתה יודע זה ממה שאתה שומע בארץ מולדת וגם הם לא יודעים כלום..

לפי איך שאתה מדבר נראה שאתה לא יודע איך נראה הצבא-משה ר-

מבפנים

תגיד יש לך טענה עניינית ואמתית או שבאת לבלבל את-משה ר-
עבר עריכה על ידי שדרותי בתאריך ל' כסלו תשע"ב 05:21

המח? אם אין לך מה לומר עדיף שתשתוק שלא תצא טיפש....


למה?‏ כי הוא מוציא את כולם שקרנים ולא מעלה טיעו אח-משה ר-
נורמלי...
כל מה ששומעים היום....ענבל

נכון שאפשר למצוא התרים אבל החרדים הם מחמירים.

 

שירת נשים, בעיות של בנות בכללי, בעיות של פינוי, בעיות של מה שקרה נגיד בחטמר אפרים....

 

יש כל מיני ואני לא יכולה לפרט את כולן כי אני לא יודעת את כולן.

 

אגב, מה שלך לא נראה בעיה, בשביל החרדים יכול להוות בעיה גדולה.

לדברייך-ב.ש.

"להחמיר" זו מילה גסה?

בכל הדברים האלה לא נתקלתי פעם אחת-משה ר-

במהלך שירותי הצבאי

ב"ה היום יש דבר שנקרא מחלקת בייני"ש ששם לא נתקלים בזה וגם אם כן הרבה יותר קל להתמודד...

לא קראתי את התגובות אז מקווה שלא חוזר על מה שנאמר.הסטלן הקטן

רוב החרדים מאמינים שאין כזה דבר "אתחלתה דגאולה"..ומתוך זה הם אומרים שאסור לעשות שום דבר טכני כדי להביא את הגאולה אלא לחזור בתשובה וכ"ו...ולכן רובם לא משתפים פעולה עם המדינה (יש גם את הפן שהמדינה היא חילונית וזו עוד סיבה...) וגם לא מתגייסים לצבא (למרות שבשנים האחרונות יש מגמה הולכת וגדלה של חרדים שמתגייסים...) רובם לומדים תורה בישיבות..וכאן נכנס גם הנושא של מסלול ביני"ש שבו משרתים רק שנה ו4 חודשים...מתוך אמונה שלימוד תורה מחזק את הרוח של הצבא והעם ואפ' גורם לכך שיצליחו במישור הפיזי (=יעני במחלמה..)...אם אתה מאמין בזה או לא זה כבר עניין אחר...אני עניתי מה שאני יודע...

תגיד לחברים שלךב.ש.

שכדי לדבר על נושאים כאלו צריך לדעת כמה מושגי יסוד: חרדים, עם ישראל, צבא ועוד...

בכולופן תהנו המון.

בתור בייניש- חייב להגיב.<אריאל>

אגואיזם- לא. בפירוש.  ללמוד יום שלם, לפעמים יותר קשה מלזחול בחולות יום שלם.


מה כן? פספוס. 


לפני קידוש המדינה וצוויה, (שהוא במידה, דיי חשוב- נושא ארוך ואחר) אדם מתגייס כי זו מצווה. מלחמת מצווה.

הגנה ושמירה על גבולותיה של ארץ הקודש מפני גורמים המנסים לערער את השלטון היהודי הייחודי שבה. 


הרמב"ם, היחידי מעמודי ההוראה שלא מתייחס רק לענייני גלות- מציין ששירות בצבא זו מלחמת מצווה. 

כמו שיהודי מניח תפילין- הוא צריך להיות מוכשר לצאת למלחמה במידת הצורך- שזה אומר, אולי מחר, או עוד חודש. 


המדינה קבעה חוק גיוס לשלוש שנים. המדינה גם קבע גיוס לבני ישיבות לשנה וארבע( זמן מספיק להכשרה של חיילים טובים ואיכותיים). 

הסדרניק, לא בהכרח פחות ממלכתי מאחד שעושה שלוש שנים- אבל שוב, נושא אחר. 


לא נמשיך ונספר את כל הקיצוניות שלי לגבי משתמטים למינהם וסוגיהם....   -- בגדול, כל עוד עמ"י לא יפסיד אם תתגייס, צא וקיים את המצווה המוטלת עליך.



חוק שקבע בן גוריון פוטר בני"שים בכללי מגיוס.האדמו"ר מצנעא

כלומר, המדינה מכירה בחשיבות לימוד התורה. אמנם אכן יש מצווה בגיוס, ע"כ אעפ"כ שניתן "לחמוק" מהגיוס - צריך להתגייס.

ואכן אם אין צורך בבני"ש אין סיבה שהם יתגייסו.האדמו"ר מצנעא


למה שהצדיקים לא יילחמו?אבגדה

הם אמורים להיות הכוח העיקרי במלחמה!

"שהמה"-אתה בעצמך אומר שצריך להחזיר את אלו שאינם ראויים לערוך מלחמה מהקרב-אז מי יישאר?-לומדי התורה הצדיקים!

ומה עם-אבגדה

"אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוון ליבו לשמים"?

כי למי שלא שומע שירת נשים - אין מקום בצה"ל!אביר על סוס

אנשים חשוכים כאלו שמדירים נשים, אינם ראויים להיות חיילים בצה"ל.

זה נשמע ציני, אבל זו דעת הצבא, ולכן את השאלות יש להפנות אליו.

שהמה! אני חושב שהוא דיבר על מלחמת רשות אבל היוםסעבשבשי

כל המלחמות על הארץ הם מלחמות מצווה... שאפילו אדם שאירס אישה ולא... חייב לצאת למלחמות ואם אין אימונים במלחמות לא יצליחו...

ו<אריאל> זה שזה יותר קשה זה אומר שזה לא אגואיזם?! והרי למי הוא תורם(מי שלומד ולא מתגייס)?! רק לשכר שלו..

התורה היא בשביל כל"י!האדמו"ר מצנעא

הרב קוק זצ"ל כותב באורות התורה:

"בכל למוד יש ניצוץ של האור הכללי המתגלה בכל, ויוקרו של הניצוץ הוא מפני יחושו אל הכלליות, אע"פ שהוא בהעלם מאד, וגילויו הוא רק מצד הפרטיות. והעוסק בתורה לשמה דעתו ולבו נתונים אל הצפיה הכללית שלה, ע"כ אורה הכללי מתגלה עליו, ובא למדרגות גדולות בהשגה."

(ג, ז)


ובעקבות זאת אתה אומר שכל החיילים אגואיסטים?האדמו"ר מצנעא
אני מכיר חיילים לא אגואיסטים, מרוצה?אבגדה
באמת קל לומר דברים שא"א להכחיש...אבגדה

"אני מכיר הרבה שהלכו לצבא ואני לא מכיר אפילו אחד מהם שהוא לא אגואיסטי"

 

גם אני חושב שיש מיעוט, שיש כמה חיילים רשעים, אבל הרוב?

תסביר איך זה הגיוני שמישו שמגן עליך כמעט תמורתסעבשבשי

כלום הוא נחשב בעיניך אגואיסט?! זה לא מסתדר לי בכלל!!!

אל תגיד על כולם. כמה אתה כבר מכיר?אבגדה

ואגב, לא עניתי לי על זה-

www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t398462#4786773

יש שם שאלה בשרשור שלא ענית עליהענבל
שהמה- להכיר לך את אחים שלי?ענבל

שלושת אחיי שירתו.

אח אחד מתגייס

ועוד אח שנה הבאה בעזרת ה'.

 

לא יודעת מה איתך אבל הם לא אגואיסטים והם ממש צדיקים.

 

אל תכליל.

רק מדבריך אפשר להבין כמה חילים אתה מכיר (5? 7? או שאתה מכליל גם את אלה שראית בחדשות או ששמעת בגלי צהל?).

^^^ תקראו ותבינו..יהדות וציונות לא הולכים ביחד..שמוליק פייןאחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך