לגבי החדירה לבסיס מפקדת החטיבה המרחבית אפריםשואף לאור

אני פשוט לא מבין,לא את התופעה ולא את הצידוק שמצאו לעצמם אותם אנשים שנכנסו לשם.

הרי מי מתיר דבר כזה מבחינה הלכתית ? לחדור לבסיס צבאי שמגן על ישראל ? להשחית רכוש ? לגרום לקטטה בין אחים ?

וזה אפילו לא מועיל לאנטרסי ההתיישבות ! מה יצא מדבר כזה  מלבד הפך גמור ?? במקום לחזק את ההתיישבות זה מחליש את ההתיישבות,חילוניים חושבים שהמתיישבים הם משוגעים,סוג של מחבלים יהודים ח"ו וכו'... זה רק מחליש את הלגיטמיות של ההתיישבות ומחזק את היחס השלילי של הציבור אליה ושל מפקדי צה"ל וחיילי צה"ל בפרט.

כמובן שאני יודע שזה מיעוט,מיעוט זערורי...

עוד מקומם אותי זה התגובות כאן בערוץ (במערכת החדשות)שהן גם כן לא מהוות יצוג הולם לציונות הדתית אפילו מבחינה סטטיסטית והן מבחינת כך שנראה שמגיבי הערוץ בנושאים האלו רובם שייכים למחנה מאוד קיצוני של אותו מיעוט זערורי שמגיב רק כאן.

כך לדוגמא כשרב מגנה את התופעה ואומר שהיא אסורה מבחינה הלכתית,מבזים אותו מגיבי הכתבה בצורה מחפירה ומקוממת וגורמים לביזוי תלמידי חכמים..

מה בעצם נעשה כאן ? זוהי העדפת הפוליטיקה על פני התורה (!) שאומרת שאסור לבזות אנשים כל שכן ת"ח.אבל לדעתי יש כאן משהו עמוק יותר והרבה יותר נחבא וכאן אני גם מוצא מקום לדון לכך זכות,אולי אנשים חושבים (בצדק) שההתיישבות בא"י היא מצווה חשובה וגדולה מהתורה(עד כאן בצדק) ולפיכך היא עולה על כל המצוות (או על רובן) והיא בראשית רשימת המצוות ההלכתית וכאשר ישנה מציאות מורכבת יש להעדיף אותה ולדחות כל מצווה אחרת (וזה כמובן שלא בצדק).והרי במציאות מורכבת עושים שיקול הלכתי-יהודי נכון ! לא מדיחים לצד מצוות ח"ו ,אלא מבינים את המציאות המורכבת ובד בבד שחשים את הצורך לחזק את ההתיישבות לא מבזים ת"ח ומגנים פעולות אנטי הלכתיות !!.

כמו כן עלי להדגיש ולדון לכף זכות שאותו מיעוט שמגיב בכתבות החדשות בערוץ שבע הוא זה שבעיקר מגיב בכתבות על תג מחיר וכדומה ואל לי להכליל את כלל המגיבים בנושאים אחרים,וכמובן את אלו שמגנים את הדברים...


אני באמת כותב כי זה נראה לי עובר כל גבול כאשר זונחים חלקים חשובים מן ההלכה לטובת חלקים חשובים אחרים ללא עשיית שקלול הלכתי נכון כמו שצריך להיות.


אני כותב את זה כי אני כבר לא יכול לשתוק...


ואני מצטער שאני הקטן מעיר,אבל אני לא חושב שאני צריך לשתוק בנושא הזה אפילו שאני קטן..

זה ממש עצוב!!~#רות#~

הם מוצאים אותנו לאנשים מגעילים שלא אכפת לנו מכלום!!


היום הלכנו קצת לחזק שם את החיילים ולהגיד להם שאנחנו אוהבים אתם..!!

הם מוציאים?!תן חיוך....=)

ככה את מדברת על אנשים מהעם שלך?!

גועל נפש! קודם תדברי לאנשים מהעם שלך כאילו את חלק מהם! אחר כך תגידי דברים על המעשים שלהם!

תפסיקו לחשוב שאתם יותר טובים מאחרים! קודם כל אל תכתבו פה "הם..." ואח"כ דברו על המעשים שלהם!

אני לא מצדיקה את המעשים האלו אבל מגעיל אותי שתייחסים לזה בצורה נפרדת מהעם...

גועל נפש.

במחילה,אני לא מבין היכן את רואה את הדברים האלו..שואף לאור

מה גם שאני לא חושב שאני גדול אפילו ממשתמש אחד מן הפורום הזה או מכל יהודי אחר וכתבתי את זה במפורש בסוף דברי ואני בטוח שגם אף אחד אחר שהגיב כאן לא חושב שהוא גדול מכולם.

הנה...אני מצטטת...מה שרות כתבה-תן חיוך....=)

הם מוצאים אותנו לאנשים מגעילים שלא אכפת לנו מכלום!!

היום הלכנו קצת לחזק שם את החיילים ולהגיד להם שאנחנו אוהבים אתם..!!

 

למי היא נראה לך התכוונה? לחיילים שעשו את זה?לא! וגם אם כן- גם החיילים חלק מהעם שלנו...

היא ביקרה את ההתנהגות הזאתשואף לאור

היא לא אמרה שהיא חושבת שצריך לסלק אותם מהעם היהודי ח"ו או להתחייס אליהם כיאלו הם לא מהעם שלנו ח"ו..

עצם זה שהיא כותבת-תן חיוך....=)

" הם מוציאים אותנו מגעילים..." - סליחה?! מה זה הם?! את גם חלק מהם! במקום לשבת כמו ******* על המחשב ולבקר את ההתנהגות שלהם, תלכי, תעשי, תדברי איתם ולא תוציאי את עצמך מהכלל ותשבי לכתוב דברים מפגרים (מצטערת!) !

במחילה אבל לא ניתן להגיב כךשואף לאור

אני חושב שאת לא הבנת את כונתה אבל מכל מקום אי אפשר להגיב כך..

"הם" - גוף שלישי רבים. עברית תקינה.לך דומיה תהילה

אני מבין מה את מנסה להגיד, שכל עם ישראל הוא אחד, אבל האם פירוש הדבר שישי להשמיט את המילה "הם" מהלקסיקון שלנו?

הצעת שלא נכתוב "הם". מה החלופה? "אנחנו"?


לא חושב שהיא התכוונה לפירוש שנתת לדבריה.

קל לאנשים פה לדבר-משה ר-

מתוך הבית המוגן שלכם, הרי עליכם לא חלה סכנת פינוי והרס נכון?

לכם לא באו ושברו את הרהיטים וגררו את משפחותיכם ב-3 בלילה אז קל להגיד הם אשמים..

אבל תשימו את עצמכם לרגע במקומם ואז תגידו איך הייתם מגיבים..


זה לא נכון מה שאתה אומר!כנרית על הגג=)

בסדר, אותי ב"ה לא גירשו מהבית, (ואני מתעלמת מהעובדה שאת כמה מהדודים שלי כן, ושגרנו כמה חודשים בחומש...) אבל זה אומר שאנחנו אטומים? ממש לא!

כן, בחיים לא הייתי מגיבה ככה! ברור שהייתי מתנגדת, ועושה מה שאני יכולה כדי למנוע, אבל לא לפגוע ככה בלי חשבון!

תעשי טובה ותהיי אמיתית עם עצמך-משה ר-

כל עוד לא חווית ומקווה שגם לא תחווי את הגירוש הזה והאכזריות הבלתי נסבלת של השוטרים אז אל תשפטי אף אחד...

אני לא שופטת!כנרית על הגג=)

מי אני שאשפוט?

אמרתי שאני מבינה מאוד למה הם הגיבו ככה, מה שאמרתי זה שזה לא בסדר להגיב ככה!

אני גם נגד פגיעה בחיילי צה"ל אבל-משה ר-

המדינה אשמה בזה שהיא דוחקת את האנשים לקיר, אז א"א להאשים אותם..

לא נכוןשואף לאור
עבר עריכה על ידי _אמיר_ בתאריך י"ז כסלו תשע"ב 21:42

א.לא קל לי לדבר מעצם כך שאני רואה בהם אחים ממש.אני חולק על דבריך בתוקף..

ב.אז לא צריך לגנות דבר שאסור הלכתית ? אני מבין את הכאב,אולי לא מבין עד כמה,אבל מבין שהוא קיים.אך זה לא נותן צידוק לעניין מבחינה הלכתית.

בעקבות התגובות כאן הבנתי טוב יותר את כאבם של אותם אנשים ואולי הייתי משנה מנוסח המשפט הראשון(למרות שהוא לא בא כדי לתקוף אלא מחוסר הבנה גרידא).

אני לא יודע אם אפשר להאשים או אי אפשר להאשים אני אישית בכתיבת הדברים כיונתי לגינוי המעשה ותופעה מסויימת של תעידוף של מצוות מבחינה מוחלטת במקום לעשות שקלול הלכתי יהודי נכון. (כדוגמא נוספת,הבאתי ביזוי של תלמיד חכם בגלל שגינה את התרחיש).

כל זאת לא מתוך התנשאות,אלא מתוך זעקה יהודית, אקרא לזה כך.. אינני חושב שאני גבוה,או צדיק מהם,למעשה אני בטוח שההפך הוא הנכון,אך זה לא פוטר אותי מלהעיר כאשר נעשה מעשה אנטי הלכתי.


זה הכי גרועמרדכי
עבר עריכה על ידי gbck630 בתאריך י"ז כסלו תשע"ב 22:47

מה זה לחזק אותם??

 

הכוחות שהיו בחטיבת שומרון היו בדרכם לפינוי!!!!

לא להגן עלייך, לפנות


את מחזקת חיילים שבאו לפנות יהודים (תקראי שוב את המשפט הזה אם זה לא נכנס לך לראש)

כמה דבריםשואף לאור
עבר עריכה על ידי gbck630 בתאריך י"ז כסלו תשע"ב 22:48
 

ב.היא בודאי באה לחזק אותם על הטראומה שעברו,יהודים התייחסו אליהם באלימות... לרוב מדובר בילדים בני 18 על מדים (כמדומני שאלו חיילי סדיר ?).

ג.הם עושים טעות חמורה,אבל זה לא מצדיק את ההתנהגות האנטי הלכתית שהתרחשה שם.גם גינויים על מעשים חמורים צריכים להיות לפי ההלכה..

מה גם שאי אפשר להתעלם ממציאות של תינוקות שנשבו...

דווקא אני מסוגל להבין את מי ששבר שם קצת מכוניותמשה

לא שהייתי עושה את זה או תומך בזה, אבל אפשר להבין את השבר והכאב כשבבסיס הזה ארגנו באותו רגע עקירת מאחזים.

יש הבדלשואף לאור
עבר עריכה על ידי _אמיר_ בתאריך י"ז כסלו תשע"ב 19:43

בן הבנת הכאב לבין מתן לגיטמציה או עשיית פעולות כאלו בעיקבות כאב.צריך להפריד בין השניים.

וכאן אכניס הערה שאני אכן מבין את הכאב ואכן צריך לציין זאת שזה לא סתם מעשה של שעמום בשביל לדבר בדיוק על התופעה ולא להאשים האשמות שוא,אבל כאמור כאב (בלי להפחית ממנו כלל) לא מצדיק עשיית פעולות אנטי הלכתיות שכאלו ובכלל.

ואני אומר דברים אלו שלא מהתנשאות עליהם חלילה.

אפשר להבין ממה זה נבע...כנרית על הגג=)

זה לא אומר שזה בסדר! זה דבר נורא!

בידיוק עוד אחת פתחה שירשור דומהידיד

אתה צודק

זה חבר'ה שהרסו להם את הבית לעיתים בפעם העשיריתמשה

עצרו אותם, הכו אותם, שדדו וניפצו את כל רכושם (או דאגו שהערבים יעשו את זה).

 

אני לא חושב שמוצדק להרים יד על בסיס צבאי, אבל לצערי הרב כבר מסוגל להבין מה עבר בראש של מי שתכנן את ההתפרעות הזו.

אני עדיין לא מביןשואף לאור

שוב יש לעשות הפרדה של כאב ממעשה שכזה.

זה אנטי הלכתי,זה לא תורם במאומה.

ואני חושב שכל הדיון שלנו הוא בסה"כ (מקווה) טרימינולוגיה של מילים,אנחנו מבינים את הכאב אך מגנים כי זה לא מוצדק משום נק'..

נכון אתה צודק, אבל...הפונצ'יקים

יש היתר הלכתי למנוע פינוי גם בדרך של פינצ'ור ג'יפים או זריקת שקיות צבע!. במקרה שזה באמת ללא מטרה אמיתית- אתה צודק, אבל כאן זהו מקרה אחר-

הכוחות התרכזו אמש בחטמ"ר אפרים על מנת לפנות את רמת גלעד ומצפה יצהר. אני לא יודע מה איתך אבל אם יבואו לפנות את הבית שלי אני ימנע אותו ככל האפשר ולא יניח להם לעשות זאת בנוחות, גם אם זה כולל פינצ'ור של ג'יפים שבגלל זה הם לא יבואו לפנות. ההכנעות לצבא כמו בגוש קטיף- חלפה מן העולם!!!!!!

ועוד משהו-

שם רע יוצא עלינו גם כשאתה ואני שוחים דווקא בבריכה נפרדת או הולכים לחדר כושר נפרד.- מה לעשות, החיים שלנו לא נראים כל כך בעיני אנשים אתאיסטים שונאי תורה ומצוות.ההתנקות נעשתה באופן כללי בנעימות יתר אך זה לא אומר שהסיקור בה לא היה שלילי במיוחד.  הפתרון היחיד לבעיה הוא הסברה!

לילה טוב ובשורות טובות.

למנוע פנוי? נראה לך שזה ימנע פינוי?מרווין42
המטרה היחידה שלשמה אנחנו שם היא כדי להפגין נגד. למנוע? אין לך סיכוי. אז למה לעשות חילול ה׳ מפורש?! (וכן, למקרה שלא היית מודע לכך, ברגע שאדם אומר ״הדתיים האלה כך וכך״ - ביצעת חילול ה׳ מפורש. ועקירה של אלף מאחזים לא שווה את זה. וכן, גם אם תגיד שלא אכפת לך, ו״אני אעשה מה שבא לח, מה זה מפריע לך״ אז מפריע ועוד איך ואעצור אותך בגופי מחילול ה׳). בתפילה לשלום המאחזים. נריה.
אולי זה יעודד אותך...חופשיה ומאושרת

 

שאלה בקשר לנושא הזה ששאלו את הרב מלמד... (התפרסם פה בערוץ 7)

 

שאלה: כיצד כבוד הרב מתייחס לאירועים האלימים שהתרחשו בליל שלישי בשומרון כלפי מח"ט, סמח"ט וחיילים?

תשובה: אינני יודע מה בדיוק היה, בדבר אחד אני בטוח: מה שהתקשורת מדווחת מוגזם מאוד. את המוניטין המפוקפקים האלה התקשורת וצה"ל קנו במשך שנים רבות. לא היה עד כה סיפור אחד שהכרתי ודווח כהלכה. ואינני מתכוון להטיה קלה שנובעת מטעות אנושית, או אפילו על הטיה הנובעת מתפישת עולם שמאלית שמתקשה עקב כך להבין את האירועים כהלכה, אלא מדובר בהטיה פושעת ומכוונת.

דוברי הצבא נוקטים בדרך זו מפני שכך טבעו של הצבא, שהוא משתמש בכל האמצעים העומדים לרשותו כדי לנצח את האויב - ובכלל זה הטעיה, תרמית, הסחה וכו'. אוי לנו אם הצבא לא היה מכשיר את עצמו לכך אל מול האויב, אבוי לנו שבשנים האחרונות הממשלה ושר הביטחון מפעילים את הצבא ושיטותיו נגד המתנחלים - נציגי העם היהודי לדורותיו.

אצל התקשורת נובע הדיווח המעוות מהתגייסות ברורה להשחיר את פני המתנחלים בכל האמצעים האפשריים, כדי להחריב את מפעל ההתנחלות ביהודה ושומרון.

גם עכשיו, המניע שמביא להכפשת המתנחלים ולזריית פירוד בשורותיהם על ידי ליבוי גל של גינויים מתוך המחנה הוא ברור - לפתוח את הדרך להחרבת המאחזים. והנה, המזימה מצליחה. לפי הדיווחים, ראש הממשלה מטעם הליכוד כבר כינס את גורמי הביטחון כדי לטפל ב"יד קשה" ב"טרור היהודי" - כלומר לתכנן הרס פרוע של בתים במאחזים.

עמדתי זאת גובשה מתוך ניסיון אישי ממושך. רבים מכם זוכרים את דברי הדיבה שהוציאו נגדי בעת ששר הביטחון החליט להוציא את ישיבת הר ברכה ממסלול ההסדר. אבל כאן אספר לכם דוגמא אחת מתוך רבות.

"רגלו השבורה" של מג"ד הצנחנים גיא חזות

בערב חג שביעי של פסח תשס"ה שהיתי בכפר הרואה, כאשר בחדשות הודיעו שהתרחש עימות קשה בהר ברכה בין מתנחלים לחיילים, והמתנחלים סגרו את שער היישוב על רגלו של המג"ד, ורגלו נשברה. כאבתי וכעסתי, איך אנשים מהיישוב שלנו העזו לעשות דבר כזה. ידעתי שהתקשורת לא אוהבת אותנו, אבל לא העליתי בדעתי שימציאו דבר שלא היה. בהכירי את שער הברזל הכבד של היישוב, חשבתי שקבוצת אנשים התעמתה עם המג"ד, ותוך שהוא מנסה להיכנס ליישוב סגרה בכוח רב את השער על רגלו.

המציאות היתה אחרת לגמרי. השער שעליו דובר הוא שער קטן וקל, בגובה מטר, של מכלאת עזים בגבעה הנמצאת במרחק שני ק"מ מהיישוב. המג"ד רדף אחרי נער, שלטענתו זרק לפני כן אבנים על רכב ערבי, במרחק של ארבעה ק"מ מהיישוב. במהלך הרדיפה נתקל המג"ד בעמוד הקטן של השער וקיבל מכה. המג"ד הפצוע כביכול עוד המשיך אח"כ להסתובב בשטח במשך חצי שעה, גידף את המתנחלים, וציווה על חייליו לסגור את שתי הדרכים המובילות ליישוב - שמנה אז מאה וחמישים משפחות. וכל זה בערב חג. גם לחולים בני היישוב לא הותר לחזור מטיפול רפואי לביתם במשך זמן רב. בתוך כך, בשלושה אירועים שונים, חייליו של המג"ד חזות איימו בנשק דרוך על מתיישבים.

יש לציין (כפי שהיו מציינים יהודים בגלות בבואם להשתדל בפני השלטונות) כי מקרב בני היישוב והישיבה היו אז יותר ממאתיים וחמישים לוחמים ששירתו בסדיר ומילואים. עליהם ועל משפחותיהם איימו החיילים בנשק דרוך.

פועלו של גיא חזות בשדה התקשורת

מבחינה תקשורתית, גיא חזות הוא רב פעלים. כל אירוע בהשתתפותו היה מגיע לתקשורת תוך כדי התרחשותו - על פי גרסתו, כמובן. לאחר סיום התנכלותו לתושבים הוא נסע לבית החולים לבדוק את רגלו, תוך שהוא מפיץ את דיבת המתנחלים ששברו את רגלו. בבית החולים נמצא כי רגלו של המג"ד שלמה ושחררוהו לאלתר. חברים מהיישוב התקשרו לכתבים שונים כדי להכחיש, אולם בתקשורת המשיכו לפרסם את דברי השקר כאילו מתנחלים הכו ופצעו את המג"ד.

את השם הרע שגיא חזות הוציא ליישוב ולמתנחלים היה קשה לנקות. להתווכח לא שייך, אין מי שיקשיב. הדבר היחיד שאפשר לומר הוא - אל תאמינו לתקשורת ולדוברי צה"ל. כמה שתחשבו שהם משקרים, עדיין תטעו - הם משקרים יותר.

השקרים בגזרת חברון

הבאתי דוגמא זאת מפני שעד כה גיא חזות עוד לא התנצל. אגב, עכשיו הוא מח"ט חברון, ובשטחו הרג חייל בשוגג את הרב דן מרצבך ז"ל. אבל כמקובל בצה"ל ואצל גיא חזות, עוד באותו בוקר היתמר מסך עשן של שקרים, הטיות והוצאות דיבה כנגד הרב מרצבך, שאשם כביכול בהריגתו.

חודשיים לפני כן, גם בגזרת חברון, דוברי צה"ל שיקרו במצח נחושה בקשר לרצח של אשר פלמר ובנו התינוק יונתן, שכביכול מתו בתאונת דרכים שבה הוא היה אשם, מכיוון שנרדם על ההגה. רק לאחר מאבקים קשים של המשפחה, אישי ציבור וידידים, התבררה האמת שהם נהרגו עקב יידוי אבנים. וזאת למרות שהאמת היתה ידועה מהשעה הראשונה. וגם צה"ל ידע זאת - עובדה שלקראת אותה שבת ביטל את חופשות החיילים ביהודה ושומרון מחשש לפעולות תגובה של מתנחלים.

השוטרים פצועי ההפגנות

אגב, בכל הפגנה שבה נפצעים אזרחים, מייד מורה אחד ממפקדי המשטרה לכמה שוטרים לשכב על אלונקות ולטעון שהם פצועים, להצטלם לטלוויזיה ולהתפנות לבית חולים. אח"כ אתם שומעים בחדשות: "בהפגנה נפצעו שלושה עשר שוטרים וכמו כן נפצעו גם שבעה מפגינים". רופאים סיפרו לי שרוב השוטרים שמגיעים לבתי החולים לאחר ההפגנות הם רמאים, דבר לא ארע להם, הם כנראה ממלאים פקודה להיות פצועים ולהתאשפז.

אני יודע מה היה שם.. מחברים שלי..<יוני>

הוא נסע, בתוך ג'יפ קרקל, ואז בא מישהו ופתח את הדלת, ומישהו אחר השחיל אבן לבפנים, ופגעו בו!

לא משנה מה היה, ברור שהיתה שם איזה פגיעה...אדם אחד

וברמה יותר גבוהה מסתם ארוע רגיל...

אם כך-פולקעאחרונה

אם אומרים למשל: הדתיים האלה משרתים פחות מכולם- זה גם יהיה חילול ה'?

'לדתיים האלה יש פאות וכיפות גדולות'/ גונבים כסף מהמדינה לישיבות שלהם' / 'מוציאים אותנו רעים בעולם' -כל אלה זה חילול ה'? יש גבול לחילול ה'!

^^ זה מה שקורה שמקשיבים לתקשורת כמו עיוורים.מוריה
תקרא מה שהרב אליעזר מלמד אמר בכתבה כאן בערוץ.

כשהתקשורת תהיה אמינה, אאמין שזה מה שקרה. ואז אחשוב כמה זה מזעזע אותי אם בכלל.
תגובהשואף לאור

קיבלתי את ההערה שלך ואקח אותה לתשומת לבי כי אני יודע שיש בה אמת.

ב.עיקר הדברים שעוררו אותי לכתוב דברים אלו היא הלגטימציה של אנשים לתרחיש באם הוא באמת היה מדוייק כפי שהתקשורת דיוחה,כלומר גם אם זה לא התרחש נתנו לזה לגיטמציה וחשבו שזה לגיטמי ולכן אין זה משנה אם התקשורת דייקה או לא אך פה אוסיף שאני באמת לא יודע מה הפרטים המדוייקים שהיו שם ואכון ברשותכם את השרשור להיות יותר כללי כלפי הלגיטמציה שנתנו לדברים.

כמו כן יצאתי נגד התופעה של ביזוי כל אדם שהתנגד לתופעה כולל תלמיד חכם(ואני מניח שעוד כמה וכמה)...כלומר אי עשיית שיקלול הלכתי נכון ובחירה בחלקים מן ההלכה כאשר ישנה מציאות מורכבת.

רק לציונים מותר להרביץ??? באשכרה מגיע להם!!66


בבסיס חטיבת אפרים היו ועדיין יש את הכלים שמיועדים להרוס בגזרת

שומרון זאת לא הייתה סתם פריצה לבסיס צה"ל לא קשור כמו שאנשים

מסויימים מנסים לטשטש.


ממלכתים תתחילו להתעורר צה"ל הוא צבא שנגד יהודים!!!!



כשמישהו מהמתנחלים עושה את זה כולם נבהלים אבל..חופשיה ומאושרת

כשהיסמניקים רמסו עם הסוסים מפגינים, התקשורת שתקה. (התעלמה!!!!)

ולא חסרות דוגמאות.

אז אולי זה לא בסדר, אבל היי!!! הצד השני לא יותר צודק!!!!

אף אחד לא אומר שהצד השני צודק.שואף לאור
אנחנושואף לאור
עבר עריכה על ידי _אמיר_ בתאריך י"ח כסלו תשע"ב 15:36

אנחנו לעומתם הולכים לפי ההלכה.

ב.התיוג שלך "ציונים" כלפי אלו המנסים לעקור ישובים הוא תיוג שגוי מבחינה הגדרתית,אך אפשר בכלל לטעון כך ?

ג.צה"ל אינו קשור לעניין כלל ועיקר,צה"ל הוא כלי ביד הממשלה.

עיקר הדברים שעוררו אותי לכתוב דברים אלו היא הלגטימציה של אנשים לתרחיש באם הוא באמת היה מדוייק כפי שהתקשורת דיוחה,כלומר גם אם זה לא התרחש נתנו לזה לגיטמציה וחשבו שזה לגיטמי ולכן אין זה משנה אם התקשורת דייקה או לא אך פה אוסיף שאני באמת לא יודע מה הפרטים המדוייקים שהיו שם ואכון ברשותכם את השרשור להיות יותר כללי כלפי הלגיטמציה שנתנו לדברים.

כמו כן יצאתי נגד התופעה של ביזוי כל אדם שהתנגד לתופעה כולל תלמיד חכם(ואני מניח שעוד כמה וכמה)...כלומר אי עשיית שיקלול הלכתי נכון ובחירה בחלקים מן ההלכה כאשר ישנה מציאות מורכבת.

בכל מקרה לא לגנות אותם ולרדת עליהםאייל גולן
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך