קושיא קשה מקשybs

הקדמה קטנה:

כבר ידוע ומפרסום פסק הגאון הרב נח ראש ישיבת כיף חיים בתשובת לשאלה על דין שלושה שאכלו כאחד חייבים לזמן מה הדין אחד שאכל כשלושה וכבר ענה הגאון הנ"ל שדבר זה פשוט שחייב לזמן עיין תשובתו בספרו שו"ת על הברזלים ואני הקטן הסתפקתי הרי ידועם הדין של עשרה שאכלו על שולחן אחד שחיבים לזמן עם הזכרת השם....אם כן מה דינו של אחד שאכל עשרה שולחנות האם יכול לזמן בהזכרת השם??????

לרעי וידידי ybs שליט"אהרב אמזלג
שלום רב!

ראיתי את שאלתך בנוגע ל1 שאכל כשלושה וכן כעשרה, ועיינתי בדבר רבות ועמוקות עד הגיעי למסקנה זו:
ידועה פסיקתו של הגד"ד(שו"ת שלולארי) דבברכת המפיל דמברך בעת שכבו לישון על מיטתו, יש להסתפק אם שרי לברך ללא שם ולדבר ולפטפט לאחר ברכתו כלאחר יד(עקב דודאי שינה ע"ע)
והלכתא דשרי.

אי לכך ובהתאם לזאת, נלענ"ד דאם לא ידבר בזמן אכילתו ולאחריה עד לארוחתו הבאה, צריך הנ"ל לברך בשם, וכן להקפיד על שאר הלכות זימון באוכל כדי מאה, ואף יותר.

אך השאלה הנשאלת היא, האם האוכל כדי מעה כסף, חייב בדיני זימון של מאה?

וי"ל דמצינו בריש מסכת חגיגה מחלוקת ב"ש וב"ה בעניין שווי קרבן חגיגה. אחת מן הדעות סוברת ללא ספק דקרבן חגיגה שווה מעה כסף.
ועל כן- אטו דאנן מברכינן על קרבן חגיגה, נלענ"ד דיש לומר כן גם על האוכל בשווי מעה כסף, וכן הלכתא.

החותם לכבוד התורה

הרב יוסי אמזלג(זעליג)

ראש ישיבת אור טובע

מה ענין שביעית לענו שבהרים???ybs
מה שיכול להמשיך לדבר לאחר המפיל ללא הזכרת השם זה כי האיסור לדבר הוא מכורח הזכרת השם מה זאין כן אצלנו שהדבר הפוך על הפוך (גרסא 5.1 הטובה ביותר םולש>שלום) שהחיוב להזכרת השם נובע מהאכילה או בקיצור נמרץ בקר"ש החיוב
נובע מהקדושה (הזכרת השם) על האדם הפשטני ובזימון הדבר הפוך מהאדם הפשטני (אכילה) על הקדושה (הזכרת השם בזימון) וזהו רז אשר אסור ללמודו לכל אחד אבל בשל היותך ראש ישיבה גדולה ומכבדות (אור טובע ע"ר לתרומות וכו'...)התגלה לי בחלומי להתיר לגלות לך רז זה ולכן שב דבר לראשיתו וקושיתי לקושייתה
לכבוד ה"ה יוסי בן סעדיה הי"ו (זה הראשי תיבות-לא?)אלעד
קראתי את דברי הר' יוסל'ה שליט"א ותמהני עליו ואילולי דמסתפינא נ"ל לומר שטעות גמורה בידו ולא ראה גמרא ערוכה במסכת נזקין דאמר רב פורים: האוכל כדי מאה לא עשה ולא כלום, וקשיא לתוס' התם דלמה לא עשה ולא כלום? והלוא אין ספק מוציא מידי ודאי ואיך יוכל החי להכחיש את החי וכ"ש המת? (עיין שם באריכות וסברתו של ר"ח).
ונ"ל פשוט דאחד שאכל כעשרה דהוא הנידון דידן לא שוויא אכילתו כלל כדפס' התוס' שם ולא מטעמיה, דאילו לסברתי חשיב כאכילה גסה לכו"ע דלא מצינו אדם שיאכל כמות כזו כדהקשה המקשן, ואין בזה פקפוק כלל וכל מקום שהלכה רופפת בידך הלך אחר המנהג- ואין מנהגינו לאכול כ"כ. ופשוט.
ואם בכ"א ימצא אדם בהיכי-תמצי שיאכל עכ"כ- שלח תשלחנו לישיבתו של הרב אמזעלג שליט"א ויאכלו ענוים וישבעו.

כה דברי כאש, זעירא דמן חבריא (בעל שו"ת דברי ריבות ושאר ספרי'
הק' אלעד
באשר לתושבתו של הגאוןybs
לא טרחתי אף לקרוא את תשובותו בשל טעותו החריפה בדבר ניחוש שמי אשר גם דבר זה הוא רז גמור אשר לא ידעו האדם וחי (מלבד ראשי ישבות שליט"א וכן עשקני ציבור(=עסקני ציבור [היינו אך]) חשובים
אל תסתכל בקנקן תלמידי הפוחז אלא במה שיש בואלעד
שכנעת אותי ידידי ורעיי והנה נמצא בתשובתך כוונת הגמybs
"חייתא דקיטרי סברת וקיבלת"
יותר נכוןybs
שזה מה שאני קיבלתי כלומר שאתה מכרת לי....
רבי ותלמידי:אלעד
רבי בענווה ותלמידי שקבלת את דברי
לא קיבלתיybs
עיין בשטינזלציץ ו\או בשוטנישטיין מה פרוש המושג "חייתא דקיטרי סברת וקיבלת"
"חייתא (שק קטן) דקיטרי (מלא קשרים) סברת וקבילת (בדמי חתיכות כסף)"
או בעברית עבדת עליי.....
היא לכך ובהתאם לזאת אני מכריז בזאת קבל עם ופורום על כך שאיני מקבל יותר את פסיקותך ומרותך עליי
אחלה אז המשיח יכול להגיע. עיין סוף מסכת סוטהאלעד
דף??ybs
בסוף שלומפראלעד
ובמידה ועדיין אינך יודע הכפף נא את ראשך ושוב להיות תלמידי..
בצחתי רבי אלופי ומיודעי(ל"ת)ybs
*נצחתניybs
לרבותי ומיודעי שליט"אהרב אמזלג
ראיתי את התחבטותכם בקשר לשאלתו של הרב ybs שליט"א, וראיתי לנכון לענות על שאלתו אחת ולתמיד, אשר תקובל ע"י כולי עלמא.

פסק רבינו הראשון לטבעון, כי במקרה דאוכל כעשרה גברי, הוה ליה לברך בהזכרת ה'.

וקשה, דא"כ מאי דכתיב,: "אכול יאכל"(שם,שם) ומסמיכות פסוקים: "...ה'...", אם כן תימא דאפילו האוכל כתרי גברי יוצרך זימון בהזכרת ה', אף על גב דתרי גברי אינם צריכין לזמן וודאי דלא בהזכרת ה'?!

ומצאתי דאמר רבינו הטב"ע וכן המצי"ל דמה דכתיב אכול יאכל, על זמן דיבר וכן ראיתי דדיבר הכתוב על זמן אכילת הקרבנות, ומשום כך נלענ"ד שהדבר תלוי בזמן האכילה. באם האוכל אכל כזמן דעשרה גברי הוו אוכלים, יוצרך לזמן בשם, ואם כזמן אכילת תרי גברי לא יוצרך לזמן כלל וכלל.

החותם לכבוד התורה

הרב יוסי אמזלג(זעליג)

ראש ישיבת אור טובע
לכבוד ההה"ה הגאון הרבני החשוב המפורסםאלעד
האי בר פלוגתאי הרב הגדול מעוז ומגדול הגאון ריבי זעליג שליט"א יצ"ו.

נראה לי לדחות דבריך הסתומים ותמהני על מר מה שהביא ראיות שלית בהן בית מיחוש.
חדא דזמן לא שייך כלל בהאי גוונא דלא דמי לכדי אכילת פרס המוזכר בדינא
דתלמודא הואי' ופרס אין מאכלו רב כדחזינן במציא', ותו נראה לומר דלא דמי כלל
ותלי בוקי סריקי בגאון הנ"ל יעו"ש במצי"ל ותמצא דבריי מכוונים.
והנני רואה חובה קדושה להביא ראיה גמורה ומופת ברור לסברתי לעיל דאכילה
כהאי גוונא חשיב אכילה גסה וע"כ אין לברך עלי' כלל, דבכ"מ שמצינו אכילה
גדולה וסעודה רבתא בכתובים לא נזכר עניין ברכה. וכבר מצינו מרבוותא סוברים
כן, הלא המה הגאון רבי אור הגנוז, הר"ר אור חוזר, הרב בעל "אור מקיף", כ"ק אדמו"ר שליט"א ועוד.

ומה שהביא הגאון הנ"ל ראיה מההפסוקי' אינה משנה דלא שייך לחדש מסמיכות
הפסוקים ולפלא הוא בעיניי מה שהעיז לעשות כך וד"ל.
ומה עניין קרבנות לאכילת כדי פרס לא זיכני הבורא להבין ואין אני יכול לרדת
לסוף דעתו (לרדת דייקא) ואולי יחונני ויואל בטובו להרצות דבריו בהרחבה למען
ירוצו בו עייני הקורא.

כה דברי כאש,
זעירא דמן חבריא,
הק' אלעד
נצחוני בני נצחוני!הרב אמזלג
עם אבא כזה עדיף להיות יתום  אלעד
|נקרע מצחוק|גייטל רייזל
אלעד,
ההערה שלך בסוף קרעה אותי..
"עם אבא כזה עדיף להיות יתום"..
אתה מוזמןהרב אמזלג
מקפיץ בתגובה לשירשור החדש שדן באותה השאלהאלעדאחרונה
לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך