(ועדיף, בד"כ, ללמוד יומיים לפני מבחן, ולא יום לפני. היום שלפני משמש בד"כ כחזרה על כל החומר בקצרה. כך יוצא שאת חזורת על אותו חומר פעמיים.)
בכ"מ, תזכורת בפלא', עם צליל יחסית רועש, אל תכבי את התזכורת עד שאת מתחילה ללמוד, אחרת את תכבי ותגידי 'טוב,אני אלמד', ותמרחי את הזמן ולא תלמדי.
דרך נוספת, כמו שנאמר למעלה, זה ללמוד עם חברה, ועדיף עם חברה שיש לה הרגלי למידה טובים, אחת שיודעת ללמוד וכו'. (לדוג'- זאת שבד"כ מצלמים ממנה את החומר...)
בנוגע לאיך ללמוד - איך שאת קולטת הכי טוב. את זוכרת הכי טוב כשאת קוראת את החומר בזמן עמידת ראש? סבבה, תעמדי על הראש ותלמדי ככה.
קריאה של החומר - לא. את תקראי, תחשבי שאת זוכרת, וכשתתחילי לקרוא משהו אחר - תשכחי, את צריכה להכניס את החומר לתוך הזיכרון לטווח הארוך שלך. (כמובן, הערה זו יוצאת מן הכלל במקרה שיש לך זיכרון צילומי יוצא מן הכלל.
)
סיכום החומר - דרך מעולה לזכור את החומר! במיוחד במקרים שיש הרבה מה לזכור, כותבים את הנושאים בנקודות, על כל נושא מפרטים ממש בקצרה, בעיקר עם מילים שיזכירו לך אסוציאטיבית את שאר החומר.
לדוג', הקרב על מצדה-
* רקע גיאוגרפי: הררי, שטוח, מבוצר, ים המלח.
* רקע היסטורי: הורדוס, ארמונות, רומאים, מורדים, רומאים.
כמובן, המילים ייחשבו כסינית בעיני כולם חוץ מלך. את הדף בו את כותבת את הנקודות האלה תשמרי לעצמך ותשתמשי בו ביום שלפני המבחן לחזרה מהירה, לבדיקה שאת יודעת את החומר. נושאים שאת יודעת שעדיין קשה לך לזכור - תכתבי אותם ביתר אריכות.
דרך נוספת זה הרצאה של החומר - לארון, לקיר, למראה או למישהו מאוד משועמם שמסכים להקשיב לזה. את פשוט מלמדת את החומר, מקריאה אותו בקול ואז מסבירה, מתמצת לך אותו, אומרת "לסיכום, אמרנו שבלה-בלה-בלה." וכו' וכו'.