פתיחת קונטרסהרב אמזלג

לציבור לומדי התורה ועוסקיה שלום וברכה.!

 

חב אני את שלמי תודותי בראש ובראשונה לבורא עולם שהביאני עד הלום, וכן לכל העוסקים במלאכת הקודש, אשר סייעוני להגיע לדרגת סגן מנהל מעבדת בניית מחשבים בחברה ידועה ומפורסמת אי שם.

 

תפקידי בחברה מסתכם בפן הרוחני והתורני, והנני אחראי על פרוייקטים תורניים גדולים ועצומים, מלבד הפן הניהולי-סמכותי.

 

ובאירוע חגיגי זה, הריני לבשר לכם בהתרגשות עצומה על פתיחת קונטרס ליום העצמאות אשר בו יתדיינו בחורים חריפים ולמדנים בעסקי מדינתינו הקטנה והמתגבשת.

 

החותם בברכה ובהתרגשות גדולה

 

הרב יוסי אמזלג(זעליג)

 

ראש ישיבת אור טובע, וסגן מנהל מעבדת בניות מחשבים(ח"פ)

בדבר שמו של היום הגדול והמוהלל הזהybs
הנה מצאתי בספרם של גדולי סאטמר אשר קראו ליום נורא ונשגב זה יום העצמות
מקורו של המנהג הוא ככל הנראה שאותם גאוני עולם השייכים לקבוצה הקדושה אשר כל המעלה את שמם הקדוש(סאטמר) יחוש חיל ורעדה בכל גופו.....הינם קובצה אשר החימרו וקידשו את יום זה בצורה עצומה עד כדי כך שהשוו אותו (ע"י סודות קבלה היודעים רק להם ולי....) לחג הפסח הקדוש ועשו גזרה שווה שגם בחג זה אסור לשבור שום עצם מהבשר של העגל ששוחטים למנגל לכן החליטו על מנת לפאר את שמו של חג זה לשנות את שמו ל"חג העצמות..."
"חג גדול למנגלים"אלעד
יום זה חג גדול הוא לנו. יום אשר בו המוני בית ישראל. מי מלאכתו בעיר ומי
מלאכתו בשדה, יוצאים לשווקים ולרחובות, ועם נשיהם בניהם בנותיהם וכל אשר
להם אוכלים לשובע עופות בקר וצאן קודשים.
יום בו אין ולא יהודי אחד שימצא צופה במכשיר השחור הקטן שבסלון, מאזין
לרכילויות ברדיו או גולש באינטרנט המסוכן והחלקלק.
יום בו חלף עשן הסגריות הממאיר עולים באפינו ניחוחות צלי ברוטבי סויה וצ'ילי.
יום בו עם ישראל דששן ושבע. איש תחת גפנו ותחת תאנתו, וירושלים תשכון לבטח.
שנזכה ליום עצמות מלא בשר. וכן יהיר רצון ונאמר בתיאבון
עצמאות במקורותהרב אמזלג
שלום לציבור הקדוש.

ראיתי לנכון להוסיף האי מאמר לזיכוי הרבים.
ידוע הסיפור המופלא בבראית על דבר הריגתו של קין ע"י למך. ונראה כי הדבר דגרם לרב למך לעשות האי מעשה ולהרוג את קין, אשר ההורג אותו יוקם שבעתים, הינו נכדו תובל קין, אשר כיוון. אותו.

מה היו מניעיו של תובל קין?

אם נרד לסוף דעת הכתוב נלענ"ד דתובל קין עשה זאת בגילוי עצמאות חד פעמי שנבע ככל הנראה מגילו או ממניעים אחרים אשר אינם ידועים, וזהו גילוי העצמאות הראשון.

וא"ת והרי קין והבל אחזו בעצמאותן ו במקצועותיהם השונים מכל וכל?!

וי"ל דקין והבל אמנם עשו את מעשיהם בעצמאות אך לא התגלה לנו גילוי המעשה הראשון של עצמאותם, אלא שיא פריחתם ושגשוגם הכלכלי אשר נגדע בטרם עת באסון הנורא אשר פקדם.

ואכתי קשה, דקין בנה עיר על שם בנו חנוך וזהו גילוי עצמאות נוסף אשר נכתב לפני הריגתו של קין.

ועכשיו זכיתי להבין דברי רבותי הגדולים- אין מוקדם ומאוחר בתורה.

אך התקיף תשובה זו הר"ך- וכי איכא מצב דלמרות דאין מוקדם ומאוחר בתורה- נעשה מעשה עצמאותו הראשון של תובל קין(הריגת קין) לפני דבנה קין עיר, והרי לאחר הריגתו היאך יוכל לנות עיר?

וי"ל דמעשים אלו קרו לפני סילוקם מגן עדן דהתם לא נודע דבר המוות בארץ וכל המת- וחיה.

יה"ר דנזכה לתחיית המתים במהרה בימינו

הרב יוסי אמזלג(זעליג)

ראש ישיבת אור טובע
אאין עליך זליעג. אין עליך..אלעד
לרב אלעד!הרב אמזלג
בקשר להודעתך על חג המנגלים ראיתי לנכון לתקנך, בשורה:"יום בו אין ולו יהודי אחד שימצא צופה במכשיר הקטן שבסלון", ונלענ"ד דההיפך הוא הנכון דאז מתרבים המוני בית ישראל למופע יום העצמאות בקופסה השחורה ללולינות, זיקוקים וכו', ויש לציין דהמופע הגדול בערב, אך ידוע ברבים ומקובל כי ערב היינו בוקר שהא':ויהי ערב ויהי בוקר יום..."

החותם לכוד התורה,

הרב יוסי אמזלג(זעליג)

ראש ישיבת אור טובע
קושיא על גברי כמהור"רybs
תמה אני על כבוד כיצד מרשה לעצמו להקראות רב אם אינו יודע ולו מעט בטיכנוליגיה של ימינו האיך יוכל לפסוק
ושמה יגיד לי כבודו שהטיכנוליגיה היא רחוק מהותרה כרחוק מזרח ממערב הענה לך שמה לעשות אבל צריך להתאים את עצמנו לזמן שבו אנו חיים ולא להתעלם אחרת אולי גם יפסוק רבנו כהאי רב שפסק שאין איסור להדליק גפרור ביום כי את לא מבעיר אש אלא "רק משחחר" את האש שהיתה בתוך הגפרור אי לכך יאה לכל מן דחקשה ליה נפשא בתואר רב לדעת טיפה מהטיכנוליגיה לכך תמה אני על כבודו כיצד כתב:במכשיר הקטן שבסלון
האיך יעז לקרוא לקיר שלם בסלון מכשיר קטן זה הרי מכשי[ל]ר גדול מגדול!!!!!!!!!!!!
ותמה אני יותר על כבוד מורנו ועטרת ראשנו ראש ישיבתנו הגדולה ומהוללה "אור טובע" כיצד לא העיר לכבודו על הדבר
הקורא לך מראש הצוקים לשוב וללמוד מחדש את נפלאות הבורא הנקראות טכנוליגיה מתקדמת
דברי*ybs
קצת כבוד לרבנים בחור צעיראלעד
"העיקר חסר מן הספר"-לא שכנעת אותיybs
למה אתה העיקר?   אלעד
העיקר הוא להסביר לי מהיכן לקחתybs
דבר מהוות זה ולהאשים אותי שאני ח"ו מזלזל בכבוד קדושתכם שליט"א
למקשן הקטןהרב אמזלג
כתבתי בלשונו של הכותב שעליו הקשיתי, ודע לך שאני בקיא מאד בכל רזי ומכמני התקשורת

בכבוד

הרב יוסי אמזלג(זעליג)

ראש ישיבת אור טובע
כולי פצוע ונעלב, ובאתי להגן על כבוד אאמו"ר שליט"אמ.מ.י.ר
הכיצד אפשר לחלוק על אבי מורי הגאון שליט"א?
הכיצד אפרוחים מעיזים לחלוק על גדול דורינו?
ועוד בלשון "תמה אני"? צריך ענווה, לומר - "ואני בעניי לא הצלחתי להבין את דעת ורוח קדשו".

קודם כל, מתחילה - הכיצד קורא אתה למכשיר הקדוש הנ"ל כ"מכשיל"? הרי סוף סוף תלוי הדבר באדם עצמו. גם לו ילך ברחוב, יכול הוא לילך למקום בושת ותועבה ויכול הוא לילך למקום תורה ובית הועד של ת"ח.
וכן הוא בטלוויזיה, ובמחשב, שהדבר בשליטתו. ויש גם ערוצי קודש בטלוויזיה הקדושה שלנו.

ובנוסף, לא הבין כלל את דברי קדשו של אאמו"ר. לאחר שיחזור על כל הש"ס עם טור ושו"ע ארבע מאות פעמים לפחות, אז נדבר בע"ה.

החותם בדמע ובכאב, מ.מ.יר בן אאמו"ר הגאון רבנו יוסף אמזלג שליט"א, ראש הישיבה הקדושה אור טובע.
למ.מ.י.ראלעד
במחילה מכבוד הדרת גאונו הריני לחלוק עליו בעניין המכשיר השחור הנ"ל
ולהתריע בפני צבור הקוראים למנוע המכשלה ולחזק פרצות דורינו היתום..
"אין אפוטרופוס לעריות" אומרים חז"ל הקדושים, כך שבנוגע למה שאמר מר
שהדבר נתון בשליטתינו אין הדבר כן, יען כי עולם הרגש והדמיון מופעלים ע"י
השמיעה והראיה, ועין ולב שני סרסורי עבירה, וכבר נאמר עין רואה ולב חומד,
וליבא בעיינא תליא, ועוד.
וכיוון שקרבניטי המערכות אשר מפעילים את רשתות השידור וכו' לא אמונים על
תורתינו הקדו' וד"ל, ולא רק זאת אלא שמנסים בדרכים לא דרכים לפתות
ולהעביר מסרים מקוקלים, ועולה בידם, אשר על כן כל בעל נפש ירחיק אותו מזו
המארה ותבוא עליו ברכה.

כה דברי כאש,
זעיריא דמן חבריא
הק' אלעד
לכבוד הגאון שליט"א.מ.מ.י.ר
הריני חוזר בי ממה שכתבתי בעניין זה.
וכן חיזק את העניין ר' דוד בן גוריון, שלא הסכים להכניס למדינתנו הקדושה טלוויזיה, כיוון שראה את מה שקורה בחו"ל מהמכשיר השחור הנורא הנ"ל. ואם כן, אין כאן אפילו מקום לערעור.
הריני חוזר בי מכל וכל.

כאש באו דבריך בעצמותי,
הג' מ.מ.י.ר (ס"ט) בן לאאמו"ר מרן הגר"י אמזלג שליט"א
וכמו שאמרנו אנשי השחורגייטל רייזל
הקרואים בסלנג "חרדים".
"ריבוע שחור, לוחצים על כפתור ואסור להתסכל"..


מדינת ישראל במקורות.מאמין בן מאמין
כתיב "בשנת היובל תשובו איש אל אחוזתו" ראה ראיתי בספרים הקדושים שמפה רואים רמז להקמת המדינה הקדושה, שתשובו (בכתיב חסר) גימטריא תש"ח.
ועד כתוב בספה"ק ש'יום העצמאות' בגימאטריע 'אור אמיתי'. אך ראה ראיתי בספה"ט שכתב שיום העצמאות בגימטריה 'בטול תורה'. והזדעזתי נורא! דאיך אפשר להגיד על החג קדוש ונורא זה שהוא ביטול תורה וגם אם דבריו נכונים הרי ביטולה היא קיומה, ועוד דמעלים את הניצוצות מהמנגעל ועל ידי זה מתבטלים כל הקליפות. וראיתי להאדמו"ר בנימין זאב שכתב בספרו הקדוש והנעלה ה'גאולה השלמה' ש'ציוני' בגימעטריה 'המנהיג הגדול' ועוד ראיתי להאדמו"ר מגור להרב רבי דוד בן ‏‏גור(יון) ש'ציונות' בגימטריה 'אור וחשך'. וקצת תמהתי אני הקטן והשפל על דבריו איך אפשר להגיד על הציונות שיש בה צד של חושך, ותירץ לי שהחכם מכל אדם אמר יתרון האור מן החושך שהאור נובע מתוך חושך הגלות. וראיתי בשו"ת 'צניחת גאולתנו' שאין להגיד 'ויהי נעם' במוצ"ש שהרי זה שבוע שחל בו...
מאמין בן מאמין, זכית.מ.מ.י.ר
אאמו"ר מרן הגר"י אמזלג שליט"א כתב לי העני שהוא מסכים בפה מלא לדבריך. כנראה זכית שגדול התורה האדיר, ארש ישיבת אור טובע, יסכים לדבריך עקב אמונתך העזה. אשריך ואשרי חלקך.
וזו טובה עוד יותר.פלספנית
חדש ימינו כקדםחאכ סוכן שב"כ
^בהחלט.פלספנית
מיתוך הכנעה לר' המקובלפעמיים חי

באתי להזכיר הלכות שנשכחו איי שם...

ואני ראיתי בכמה מקומות שנוהגים היו ללכת למקום בירושלים ושמו גן סאקר (סאייעקר בלע"ז) ולעשות שם מעשה צליה..

וכך היו נוהגים "שש כנפיים לאחד שש כנפיים לאחד" והיו צולים לזכר פסוק זה כנפי תרנגולים. והזכירו לי מעשה אבות המדובר בפטיש (העמאאר בלע"ז) שהיו חובטים איש ברעו לזכר אותו המאורע. וגם מן הראוי הוא להקשיב לנערים בחידון התנ"כ באותו זמן נורא ואיום.

 

בהכנעה רבה פעמיים חי.

הנושא של חידון התנ"ך.אנונימי (פותח)

זה חידון אתה נח. בניגוד לחידונים אינדבודאולים שכל הצופים גם כן משתתפים.

"והבית ימלא עשן"מ. שלוםאחרונה

ואכמ"ל

לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך