שאלהפיתה פיתה

במבט מהיום, מה היה עדיף פעם לפני קום המדינה,

לעלות לארץ ולהיות חילונים או להישאר בחו"ל ולהישאר דתיים?

לעלות לארץ ולהיות דתיים.לך דומיה תהילה

השאלה לא ממש ברורה.


את מתכוונת לשאול על הבחירה בין ה"חממה" הרוחנית בחו''ל לבין העליה וההתמודדות עם המצב כאן?


אם כן, אז גם כאן לא הכל היה תוהו ובוהו (למרות שבקיבוצים כן הייתה התמודדות קשה יותר).

אולי בקיבוץ הדתי היה המצב פשוט יותר.

לדעתי להיות בארץ חילוני...צ'יפופו

כי הדתיים בחו"ל בגלות.. בין כל הגויים.. אז מה זה שווה?!

ובארץ לפחות הם מושפעים מהסובבים..


גם תורה ומצוות בחו''ל יש להם ערך.לך דומיה תהילה


במסעות הצלב ניסו להכריח יהודים להמיר את דתםאבגדה

רובם המוחלט לא הסכים, ומת על קידוש ה', אם עדיף להיות בארץ, בלי עבודת ה', אז למה אותם יהודים לא התנצרו והצטרפו למסע הצלב?

 

עדיף לקבל עול מלכות שמים ולהיות במקום שמצוותיך לא נחשבות, מאשר לפרוק עול מלכות שמים, במקום שבו יש ערך למצוות.

"אמר הקב"ה:אריאל יוסף

 הלואי יהוון בני עמי בארץ-ישראל אף-על-פי שמטמאין אותה".

(ילקוט, רמז תתרלח)

 

ובאריכות: http://www.yeshiva.org.il/midrash/shiur.asp?id=294#1a

הדבר היחיד שאפשר להסיק מזה הוא,אבגדה

שחילוני בארץ עדיף מחילוני בחו"ל...

ואגב, הפירוש שמובא שם בקישור, הוא בעייתי מאוד,אבגדה

כי הוא מסתבך עם אברהם אבינו (לפי חלק מהדעות), עם יעקב (וגם עם יצחק ששולח אותו לחו"ל), עם 12 השבטים, עם כל הדורות שהיו במצריים, עם עשרת השבטים שגלו, עם יהויכין והחרש והמסגר (שהיו צדיקים), עם ירמיה שרצה לגלות, עם יחזקאל, עם כל הדורות עד השיבה לארץ, כולל מרדכי היהודי, עם חלק גדול מאוד מהאמוראים, ועם חלק עצום מהראשונים והאחרונים.

וגם עם ההלכה שיש שלושה דבראים שמותר לצאת בשבילם מהארץ.

 

ע"פ ההסבר שלו, כל אלו, היו צריכים למסור את נפשם ולא לצאת מהארץ/לחזור לארץ, וגם לא ייתכן שתהיה הלכה שתתיר לאדם לכפור בשביל פרנסה/תורה/אשה.

אא"כ הרב מוהליבר ובעל ההפלאה לא באמת מאמין שזה פשט העניין ושזה ביאורו, ואז גם ככה כל מה שכתוב שם כבר לא רלוונטי.

 

שאלת הבהרה:אלישע בן אבויה

בס"ד


מה עדיף, יריב אופנהיימר או הגאון מוילנא? (רוצים עוד שלב? מי עדיף, משה רבנו או ירבעם בן נבט?)

לא כזה פשוט.הסנה-בוער

יש דעות שהמצוות בחו"ל זה רק כדי לשמר, שבעצם כל המצוות קשורות לארץ.

חיים בגלות הם מצומצמים, זה לא 'דתי' מאה אחוז. זה לא לקיים את התורה ב-אמת.

וזה קשה לי לומר את זה, כי יש לי חברות דתיות מחו"ל ולפעמים אני מסתכלת על השמירת תו"מ שלהן ואומרת שלא יכול להיות שזה לא עדיף מלהיות פה חילוני> אבל זה באמת לא ברור שזה ככה..

את באמת חושבת שירבעם בן נבט היה עדיף ממשה רבינו?אבגדה
אתה באמת חושב שמשה רבינו אפשר להשוות לחרדים שבחו"להסנה-בוער

?

משה היה מכוונן לא"י,

היה לו קשר ישיר עם ה'- ישיר!!!.

הוא קבל את התורה המלאה ממקור ראשון וכו'..

זה לא אותו דבר כמו חרדי בחו"ל בימנו.




כאילו שיש רק חרדים בחו״ל, ולא דתיים לאומיים.אביר על סוס
אם ככה אז הטענה שלך היא אחרת לגמרי, הטענה שלךאבגדה

היא שחרדי בחו"ל, לא מעוניין להגיע לארץ, וזה סיפור אחר לגמרי...

 

ומה עם הגאון מווילנא?

מה עדיף - שחור או לבן?האדמו"ר מצנעא
זה לא ברור שאם תעלה תהיה חילוני, אבלר"ח

ברור שעדיף דתי בחו"ל!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

כ

אם היינו חילוניים - כבר לא היינו חילונייםהפונצ'יקים

אלא היינו צריכים מזמן להיות רוסיה2/ רומניה 2/ אריתראה2 / כל העולה על רוחכם...

לחילוני שאין לו ערכים, שאין לו בסיס של יהדות- אין לוגם עניין לדבוק ביהדותו!

עניות דעתיaafdaa

דתי בחו"ל.


למה? קיום מצוות זה דבר ששווה המון (ואפ' בחו"ל).

חוץ מזה, אם הדתי הנ"ל יכול לעלות לארץ, למה לא לעלות? הוא יכול לקיים עוד מצווה! (כנראה שהוא כן יעלה, במיוחד אם הוא רואה שכל חבריו החילוניים כן עולים לארץ - זאת אומרת שגם הוא יכול וא"כ -הוא הרי דתי אז הוא יעלה לארץ כי יש מצוות ישוב הארץ!

ואם הוא לא יכול (יכול להיות אפ' פרנסה), אז מה הבעיה? מותר לו להישאר בחו"ל! או במילים אחרות:"נתכוון לעשות מצווה ונאנס ולא עשאה -כאילו עשאה".



ולכן ברור שהכי טוב זה להיות דתי בארץ ואם הוא לא יכול, שיהיה דתי בחו"ל, אבל אין שום סיבה שהבן-אדם יהיה חילוני רק בגלל שהוא עלה לארץ.




גם אני חושבת כמו רוב המגיביםענבל

בלי יהדות לא תהיה מדינה ואז השאלה בכלל לא תהיה רלונטית.

באמת רואים כמה שהמדינה שלנו יהודית ונוטה ליהדות..תן חיוך....=)
בטח באיזה עוד מדינה יש בגרות קבע על תנ"ךמשה משה

ולומדים אותו מהכיתות הנמוכות

אביגיל התכונתי אם לא היה יהדות בארץענבל

ללא קשר למדינה.

לעלות לארץמאמע צאדיקה

אולי היו דתיים

אבל הילדים או הנכדים או הנינים- כבר יתקרבו חזרה לדת

מי שבחו"ל-

או מת בשואה

או התבולל- או בסכנה גדולה בכיוון ההוא

(או חרדי סגור שלא רואה   כופר באור גאולת ישראל בא"י)

עצם השאלה היא מזעזעת.אביר על סוס
להיות חילוני בארץ זה חמור הרבה יותר מלהיות חילוני בחו״ל, כי ארץ ישראל היא פלטרין של מלך, ועל זה נאמר: ותבואו ותטמאו את ארצי, ונחלתי שמתם לתועבה׳. מי שגר בארץ ישראל בלי תורה, עדיף שילך לחו״ל. אין שום ערך בארץ ישראל בלי תורה. לדתיים לאומיים לא חשובה התורה אלא הציונות, ולכן הם עונים ככה, שעדיף להיות בארץ. מה שהם שכחו זה שהיום גם הציונים לא מחשיבים את ארץ ישראל, והם עדיין אוחזים בציונות הישנה, שלכל החילונים כבר נמאס ממנה.
אה באמת? לדתיים הציונים לא חשובה התורה?אנונימי (פותח)

מאיפה הגעת למסקנה נפלאה זו?

אולי אתה מרגיש  ככה כלפי עצמך?!?

אתה מכליל בצורה חדה מדי, ולא ממש מדויקת, אפשר לומר..

אין שום ערך לארץ ישראל בלי התורה?!משה משה

זה יריקה בפרצוף לדור שלם

וזאת האמת, ע״פ התורה.אביר על סוס
והיום רואים שאלו שהקימו את המדינה, כל הממשיכים שלהם מתאמצים בכל כוחם לתת את ארץ ישראל לערבים. כי מלכתחילה הם עשו את זה לא לשם שמים- ולכן לא נשאר מזה שום דבר.
ואיפה זה כתוב? אנשים-לא להמציא דברים!תן חיוך....=)אחרונה
אולי לא כולם אבל הרבה מהם.אביר על סוס
מי שמסוגל לומר שעדיף לחיות בארץ חילוני מאשר דתי בחו״ל - אין זלזול גדול בתורה יותר מזה. לפי התורה, הדבר הכי חמור זה להיות חילוני בארץ ישראל, כי זה מטמא את הארץ, והם אומרים בדיוק הפוך: שזה עדיף מלהיות דתי בחו״ל.
לא נכוןמשה משה

כל הגר בחו"ל מעל עילו הכתוב כאילו אין לו ה'

ישראל שבגולה עובדי ע"ז בטהרה הן

אביר על סוס- מאיפה ההצהרות האלה?אנונימי (פותח)

יש סדרי עדיפויות, ברור שצריך ללכת עפ"י התורה מאשר לא.

וברור שצריך לגור בא"י מאשר לא.

כל השאר (אלא אם יש לזה מקור) הוא רק עניים שיפוטיות.

איך אתה יכול להגיד שמצווה אחת עדיפה על מצווה אחרת?

(היית חושב שהשכר של כבוד הורים שווה לשכר של שילוח הקן?)

כי אסור לזרוק 612 מצוות בשביל מצווה אחת.אביר על סוס
שגם אותה עושים לא לשם מצווה.
סתם הערה-תן חיוך....=)

זה הרבה פחות מ612 כי יש מלא מצוות שאי אפשר לקיים אותם היום..

נכון, אבל התכוונתי 'לכל התורה.אביר על סוס
נו..אבל אנחנו לא מקיימים את כל התורה..תן חיוך....=)

ונראלי שזה קצת ניצלו"ש...

אז אני פתחתי את זה ואני סוגרת את זה כאן..

היאך אתה קובע שהתורה משנית בשבילנו?האדמו"ר מצנעא

איך אתה מעז להגיד דבר כזה?

למה זה או או?צמבל
פעם חשבתי דבר אחד..צעיר רענן

היום אני דן בסוגיא הזאת עם עצמי שוב שמא טעיתי..

יש עיניין מצד אחד של לקיים תו"מ בא"י ובחו"ל זה רק הציבי לך ציונים שמא תשכח..

מצד שני רואים בארץ מה היה התוצאה של החילונים הכופרים..

מה שבטוח שצריך לחיות בלי גלותיות שבלב..יכולים להיות אנשים שחיים בחו"ל חיים ארץ ישראלים במובן מסויים, ויש כאלה שחיים בארץ בגלותיות..

אמ..

בעצם תמיד אמרנו שהחרדים הם הגלותיים, אבל זה לא מדויק, אולי פעם הדבר היה נכון, אבל היום גם הרבה מאוד חיולנים הם גלותיים גם אם הם מתגיסיים לצה"ל ואוהבים את הארץ. [עובדה שהרבה מאוד טסים אחרי הצבא להודו/חו"ל כדי להתאוור.. ואחוז הירידה מהארץ, והתבוללות..]

מסורתיים זה לא כך.. חילונים כופרים זה כך ממש..

 

לפי דעתי להיות חילוני בארץshlomodrori

הרב קוק אמר שבגלל שאנחנו הגענו לחו"ל ונעשינו חולים (לא דתיים) אז הקב"ה הקדים רפואה למכה ונתן לנו את הזיקה לא"י ומתוך כך שהגענו למקום המרפא אז נשוב להיות בריאים (הוא אמר את זה בעקבות שיחה עם מישהו שאמר לו שהוא חוזר לחו"ל  בגלל כל החילונים שיש בארץ)

זו כפירה לומר כך. זו יריקה בקב"ה ובתורה.אביר על סוס

הרמב"ן אומר בפירושו לתורה שאנשי סדום נענשו, בגלל שחטאו בארץ ישראל, ואילו היו בחו"ל לא היו נענשים כך.

כלומר, מפני קדשות הארץ, לחטוא בארץ ישראל חמור יותר מלחטוא בח"ול, ולכן ברור שעדיף להיות יהודי שומר מצוות בחו"ל, מלהיות חילוני בארץ (הכי טוב כמובן זה לשמור מצוות בארץ ישראל).

אל תגיד דברים כאלה על דברי הרב קוק זצ"ל...האדמו"ר מצנעא

קצת ענווה, גם אם אתה חושב שיש רמב"ן שסותר את הרב קוק - אל תגיד דברים כאלה. גש לתלמידיו, שאל והבן ששגית. להגיד שדבריו הם כפירה, יריקה בקב"ה ובתורה זו חוצפה גדולה. 

הרב קוק לא אמר את זה ולא קרוב לכך.אביר על סוס
מאיפה אתה כ"כ בטוח? למדת את כל תורתו?האדמו"ר מצנעא

למדת את רוב תורתו, לפחות? אתה יכול למנות לי עכשיו בלי לחשוב יותר מדי עשרה ספרים לא-השקפתיים שהוא כתב (סתם שאלה, לא מעשית)?

הרב קוק אומר משהו חשוב באורות...האדמו"ר מצנעא

"יצירה עצמית ישראלית אי-אפשר שתהא אלא בא"י." (י)

זה לא אומר שעדיף להיות חילוני בארץ, אבל כן, זה ממש לא טוב להיות בחו"ל.

אוקי כנסו!!סנופי=)

זה כמו לישאול אותך האם להרוג את אבא\ אמא?!

 

עדיף להיות חילנוי בארץ... אולי יהיה סיכו שתתחזק...

 

אבל דתי בחו"ל לא משנה כמה תישמור את המצוות סיכויים גבוהים שהילדים שלך התבוללו..

אם כבר הפוך אבל לומשנה.אביר על סוס
דעתי....פיתה פיתה

להיות דתי בחו"ל.

בחו"ל היתה השואה ונספו בה מלא יהודים.

גם יש משפחות שלא רוצות לעלות לארץ (כיום) וההתבוללות גדלה, ז"א שהם נכחדים...

לעלותאנונימי (פותח)

הם חילונים,

אבל כיום חוזרים הרבה בתשובה,

הציונות זה רעיון אדיר שטמון בתורה,

אשרי מי שהיה ציוני בהקמת המדינה

מילא שיהיו חילונים, אבל למה להיות בארץ?אביר על סוס
ברור ש.............משודרג

אני לא סגור על זה אבל נראה לי לעלות לארץ ולנסות כמה שיותר להיות מחובר לדת

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך