זה הפתרון שלהם?? לזה הם חושבים שנועדנו??הדר!ש=)
עבר עריכה על ידי שיראל. בתאריך ב' טבת תשע"ב 00:36

 

הייתי בטיול של הנוער שלנו ראשון-שני בדרום והיו לנו 2 נהגים חח מזה חמודים (הרסנו להם את היום קצת עם הבלגנים והאי הבנות)

אבל ביום השני לא יצאתי למסלול ונשארתי באוטובוס עם עוד 3 בנות.. ואז עד שהם הגיעו מהסלול לאיפו שחיכנו להם(לא משנה שחיכנו  להם במקום הלא נכון ואז קלטנו שאנחנו בלי קליטה ועוד רגע חושך..) אכלנו/דיברנו/שמענו מזרחים/ישנו ועשינו צחוקים איתם איכשהו הגענו לחרדים ואז אחד הנהגים אמר(הוא עם כיפה סרוגה) (השני ישן באותו זמן..) כיפות סרוגות זה הכי טוב בשביל מה האישה צריכה את כל הכייסויים האלה על הראש וכל הבגידים על הגוף שלה?? שרוולים ארוכים חצאיות ארוכות ושמירת נגיעה וכל זה?? זה באמת סתם עם הכיפות הסרוגות אתה לובש כיפה מתפלל 3 פעמים ביום אוכל כשר ועוד כמה דברים חשובים אבל זהו סלאמט..! לא צריך יותר מזה!

אח"כ הבנתי למה כשישבתי מקדימה ליד הדלת של האוטובוס הוא נגע בי לפעמים ואמרתי לעצמי איך הוא לא מתבייש? הוא רואה שאני דתיה והוא דתי ועדיין לא מכבד את דעתנו??

 

בקיצור אשמח לשמוע מה אתם חושבים.. מה זה שאנחנו לא חרדים זה אומר שאנחנו צריכים להיות מסורתיים?? אנחנו לא צריכים לשמור תורה ומצוות? ככה באמת חושבים שאנחנו??

 

לילה טוב!

נצלו את היום האחרון של החופש!

דבר ראשון-הערה חשובה-אבגדה

זה שאנחנו לא חרדים, לא אמור לגרום לנו לעשות או לא לעשות משהו.

אני בטוח שכשמישהו מאתנו יגיע לבית דין של מעלה וישאלו אותו למה עשית/לא עשית כך וכך, הוא לא יענה-"כי אני לא חרדי", כי בעולם האמת, ברור לכולם שהמדד למה לעשות ולא לעשות זה האמת, ולא שום דבר אחר, אז למה שפה זה לא יהיה ברור גם?

 

ע"פ האמת, שהדרך לדעת אותה היא לימוד התורה-תורת אמת-וודאי שצריך לשמור נגיעה ולשמור על צניעות כראוי (לפחות באופן בסיסי-ומשם-כל אחד כמה שנראה לו..).

 

אם מי שהולך ע"פ האמת בעניינים כאלו נחשב חרדי-אז זה שבח להיות חרדי-אחד שהולך ע"פ האמת, ואם גם דתיים לאומיים הולכים ע"פ האמת-אז אין שום סתירה בין זה שאנחנו לא חרדים לבין זה שאנחנו שומרים על צניעות, ומקפידים על קיום התורה-תורת אמת.

 

מקווה שעזרתי,.

גם לי יש הערה חשובה:יבחוש חרצוליים

לי זה לא היום האחרון של החופש! גשר!!

גם לי!אני17

ואין לי גשר..

הגישה שלולך דומיה תהילה

היא מה שנקרא "להפוך כישלון לתיאוריה".


לקחת מצב בו אני לא יכול או לא רוצה לעשות משהו

והופך את זה לאידיאל וטוען שזה לכתחילה כדי לתרץ

את ההתנהגות שלי. זו דרך חשיבה לא בוגרת. שביל

עקום ללכת בו.

כשהוא אומר שכיפות סרוגות (ע''פ הגדרתו) זה יותר טוב

הוא בעצם מתכוון ליותר נוח.


לחבוש כיפה זה יותר חשוב משמירת נגיעה? מנהג 

מול דאורייתא? הדברים שלו עושים רושם של אדם 

בעל ידע תורני לא נרחב במיוחד. חבל... כדאי שהיה

מוסיף 'לימוד' לרשימת "הדברים החשובים".


תנוח דעתך, הרוב המכריע לא רואה אותנו כך.

אממ..... אנסה לענותענבלאחרונה

מה שמגדירים היום הציבור החרדי הוא בדרך כלל יותר מחמיר ויותר סגור ממנו ולכן נראה לאנשים מבחוץ כל כך מאיים.

אבל זה שאני דתיה לא אומר שאני פחות מקיימת מצוות מחרדים!

את המצוות כולם צריכים לקיים בלי הבדלי מגזריות.

זה שהנהג הזה חושב שלהיות דתי אומר לחפף זאת בעיה שלו ואך ורק שלו.

את הולכת עם האמת שלך ולא עם מה שהוא אמר.

 

בקשר ללא מכבד- לא יודעת מה עבר לו בראש אבל בעקרון הוא לא יכול לנחש שאת שומרת נגיעה.

אני מכירה יותר מדי דתיות לצערי שהן ממש אבל ממש לא שומרות נגיעה.

אז במקרה שמישהו נוגע אפשר להגיד לו סליחה אני שומרת נגיעה.

זה לא בושה.

 

אם את מרגישה שאת מחפפת תנסי לשפר אבל אם זה רק בגלל מה שהוא אמר אז מי הוא בכלל?

 

ומסכימה גם עם אבגדה (בגלל זה לא רשמתי גם על הנקודה ההיא)

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך