אבד צדיק מן הארץ!הרב אמזלג

עין במר תבכה כי אבד צדיק מן הארץ

אויה לנו כי נשברנו.

אתמול, אור ליום חמישי, עזב הצדיק המקובל

מו"ר הגדול בתורה ובהלכה

משיב גדול ובקיא למדן,חריף ומפולפל

ה"ה מר"ן עמישב  שליט"א

אשר עזבנו ויותירנו כספינה שאבד לה קברניטה

כיתומים ללא אב ואם

כאבודים ללא מוצא

הרב יוסי אמזלג(זעליג)                                                                                              הרב אלעדי

ראש ישיבת אור טובע                                                                                            משיב בפרויקט 

מה עבר עליכם?ruthi
הלך הרב ללמוד וכזו התקפה... הוא אפילו לא יכול להתגונן..
להתגונן? למה להתגונן?אלעד
תראי לאיזה כבוד מלכים הוא זכה..
"מאן מלכי- רבנן"
"כל המספידים אותו בחייו זוכה ומאריך ימים" (שם, שם)אלעד
אויה לנו,גייטל רייזל
כי בגלל מעשינו הנזולים הצדיק עזב את הפורום של השוטים הזה לטעמו.
ואנחנו? מה נעשה בלעדיו? ומי יגיד לנו במקומו פיוטי קודש? הלכות יומא? תקנות לדור הנלוז הזה?
קשה, קשה ההודעה.
אנא, עשו עמדנו חסד, ופעם הבאה כתבו נא בהודעות עצובות ויגון אלב שיש להצטייד בטישו לפני הקריאה, כדי שלא תהיה הצפה מדמעות טהורות.

בברכת
"ויבוא רב אחר, ושמו אלעד, ויכבוש את הפורום"

???????????ybs
קשה לי כיצד מעיזה את להכתיר רב בהנף עפעף בעוד יושבי[ם אנו ב] חושך וצלמוות על מנת למצוא מחליף לכ''ק האדמו''ר שליטת''א אף על פי שכבוד הרבנית תליט''א ידוע בקדשותה אין זה מן הראוי שתכתיר היא רב על כל גולשי הפורום שיחיו
****ybs
במחילה על הקיצור הנמרץ אני מפלא'.....
לכבוד הגאון ybs נ"יגייטל רייזל
מיושבי פורום קדוש זה..
ההכתרה בהחלט לא היתה בנף עפעף אלא נעשתה אחרי חשיבה יסודית ודיקדוקית ואחרי שקראתי כמה מדיונכם המפולפלים.
אין ספק שכבוד הרב הקרוי בשם אלעדי-אף על פי כן שראוי לו להוריד את הי' בסוף שמו, כי הרי שם חיבה לקדושים וצדיקי עולם זה דבר שטרם נעשה- הוא מגאוני הדור והוא צדיק נסתר שרוצה להצתנע ובכלל לא חפץ בתפקיד הרם והנישא של "רב הפורום" אבל מחובתינו כאחים וכעמ"י לא לתת לו [ולנו] לפספס ניצוצות של קדושה.

התלבטי רבות בעניין..הרי רב ישיבת "אור טובע" הוא גם קדוש וחכם, וגם ראיתי וקראתי פה עוד פלפלים חריפים מאוד, אך, החלטתי, רב אלעדי הוא רבינו.

בצפייה שרבינו הקודם הלא הוא עמישב נ"י יחזור לכהן שהרי "רבו של רבו קודם".

בברכת-
"גאוני הדור המה, התקבצו כולם ביחד, להלל, לשבח את הרב הנישא"
לצערי איני יכול להגיב כעת בעז''ה במוצא''שybs
מתוך דבריך נראה שאינך מבינא אפילו כפרור השומשוםybs
דבר ראשון התחיל ואמור שאין אני רוצה להפיל את כבוד קדשותו הלא הוא רבינו אלעדי שליט"א ואין ברצוני לנסות ולקבל תפקיד אשר איני ראוי לו רק באתי להראות לכבודה תליט"א שאין בוחרים רב בצורה מוזרה כזו ואני בא ע"מ להמשיך לחפש ולחקור ולדרוש אפילו בתמורה לזה של"ע הפורם הקד' יצטרך להיות כמה ימים ללא מנהיג
אפתח ב:
אשר ידוע דבר שלא מספיק להיות גאון וקדוש וענו ע"מ להיות רב
וזאת ע"פ הסיפור בגמ' מסכת ברכות דף כ"ז עמ' :
"....מאן נוקים ליה נוקמיה[את מי נמנה במקום רבן גמליאל] לרבי יהושע[אם רבי יהושע] בעל מעשה הוא
נוקמיה[נמנה] לר' עקיבא דילמא עניש ליה דלית ליה זכות אבות [הוא יוכל להעניש אותו כי הרי אין לו זכות אבות]
אלא נוקמיה [נמנה] לר' אלעזר בן עזריה דהוא חכם והוא עשיר והוא עשירי לעזרא ...אתו ואמרו ליה ניחא ליה למר דליהוי ריש מתיבתא אמר להו איזיל ואימליך באינשי ביתי [באו ואמרו לו נוח לרבנו להיות הראש ישיבה אמר להם אני צריך לשאול את בני ביתי"
מהאמור לעייל נראה ש"הרב" צריך להיות א.חכם ב. עשיר ג. זכות אבות ד.צריך אישור מבני ביתו

האדמו"ר המוצא(אלעד) הינו מתאים מכל הבחינות שהרי ידוע שהוא עשיר (כל ר"ח הוא שולח לי מגש פיצה על חשבונו.....)
הוא חכם (אין ספק בדבר)
וזכות אבות(מפעט כבודו לא נחשוף כאן פרטים נוספים שהרי לא יהיה לו כח לברך את כולם במסר"ש)
הבעיה היא שהוא לא יכול לשאול את בני ביתו (מכיוון שבנו הפעוט יורש העצר לא יכול להשיב מפעט גילו הצעיר) לכן נראה שלא יוכל לעמוד בראש הפורם


בצייפיה למציאת רב חדש
התלמיד הפשוט יוסף
ומה בדבר-גייטל רייזל
"והעומד על 3 מתוך הארבעה, מוחלים לו על הרביעי?"-והרי, רבינו הקדוש, גאון עולם, חסיד עליון וקדוש עומד על שלושה דברים נשגבים וחשובים, ורק על הנקודה של שאילת בני ביתו אין הוא עומד.
והרי, גם על זה כבר אמרו קודמי "וכל השואל על ביתו לא נקרא, שכן ביתו אינו אובקטיבים"-והרי, יכול להיות שאנשי ביתו חושבים שמא הוא אינו צדיק עליון וקדוש וכו' מכיוון שוראים אותו אוכל, שותה וכו' וחושבים שצדיקים הם מלאכים שלא עושים זאת? וע"י כך יעידו שקר, שרב אלעד לא צדיק. אויה לנו לאותה בושה.
אם כך,
אני קוראת שוב, להמליך את רב אלעד בשמן.
דבר מה שאמרת על בני ביתוybs
נראה מדבריך שוב שאינך מבינה שהרי בני ביתו הכוונה אשתו וילדיו וכיצד זה יתכן שאישתו אינה יודעת בטיבו והלא כבר נאמר אישתו כגופו
החותם בתמיהה יוסף
לחותם בתמיהה יוסף,גייטל רייזל
הלא ברור הדבר שאשתו יודעת את טיבו, ואין לומר את הדבר הידוע והנגלה. אלא שהוספתי בתגובתי שהיא חושבת לבטח שמכיוון שאוכל וכו' וגו' אינו צדיק..והרי מישהו צריך ללכת ולהגיד לה את האמת הזועקת.
"אשתו כגופו"-הרי נאמר העניין בדברים אחרים, לא בדבר המלכתו של הבעל, שהרי בדברים כאלה, אין להתחשב בדעת האישה.

[
עכשיו הוכחת לי שאינך מבינהybs
בתגובתך כתבת :"לא בדבר המלכתו של הבעל, שהרי בדברים כאלה, אין להתחשב בדעת האישה."

ודבר זה הינו שטות מארץ עוץ שהרי הגמ' אומרת (ברכות כז עמוד ב-דף כח עמוד א'):
אמר להו איזיל ואימליך[אני צריך לישאול את בני ביתי] באינשי ביתי אזל ואמליך בדביתהו [הלך ושאל בבני ביתו]אמרה ליה דלמא מעברין[אולי הם "יעיפו" גם אותך] לך אמר לה לשתמש אינש יומא חדא בכסא דמוקרא ולמחר ליתבר[להשתמש היום בכוס יקרה שמחר תישבר (כלומר זה לא סיבה למה לא)] אמרה ליה לית לך חיורתא[אין לך זקן] ההוא יומא בר תמני סרי שני הוה אתרחיש ליה ניסא ואהדרו ליה תמני סרי דרי חיורתא[באותו יום היה בן 18 שנה ונעשה לו נס וגדלו 18 שערות לבנות בזקנו]היינו דקאמר[וזה מה שאמר] ר' אלעזר בן עזריה הרי אני כבן שבעים שנה ולא בן שבעים

מהאמור לעייל עולה שחייב "הרב" לשאול בביתו לפני שיתמנה ודבר זה אכן מעכב
דבר נוסף שאלה בעת עיוני בהגמרא הנ"ל הוא שעל רבינו לגדל את זקנו [כאמור בפרשת השבוע "לא תקיפו פאת ראשכם ולא תגלח פאת זקנך"(פרשת קדושים)
כבודו,גייטל רייזל
והרי, אם אנשי ביתו ח"ו אינם שפויים בדעתם, שהרי דעתם לא נחשבת..
יודעת אני, כי נפשך חושקת היא להיות רב הפורום..לא ולא, טעות כזאת לא תיעשה.

[הכל עם חיוך..]
מפאת ענוותנותי המפורסמתאלעד
אני מנוע מלהגיב לכל דברי הבלע הל"ז, ורק אנצל את המעמד המפוקפק-משהו כדי להכחיש בכל תוקף ולהודיע בשער בת-רבים: יש לי זקן!!!
הריני להשחיל כמה מילים.מ.מ.י.ר
הריני להשיג על רבינו הגאון ר' יוסף שליט"א, ולומר שאין תנאי לומר לבני ביתו. הרב עושה זאת מענוותנותו, אך אין הוא צריך לשאול את אשתו שהרי "נשים דעתן קלה עליהן" וגם ידוע מה שהגמרא כתבה על מנוח שהלך אחרי אשתו.
ואדרבא, כיוון שאשתו רואה שהוא ענוותן כהילל, היא מודה להצעתו.
ומלבד זאת - גם אם כדבריכם (אבל אני הקטן אומר שאתם טועים), הרי הוא צריך לשאול את ביתו, וביתו זו אשתו, ולא את ילדיו.
ודבר נוסף - אפילו אם כדבריכם הוא (למרות, שאני הקטן, חושב שאתם טועים), הרי יש ונבואה נזרקת בתינוקות, ולכן יכול מרן אלעדי שליט"א להתייעץ בילדו הקט.

ולכן, יש לענ"ד ליתן את הצאן לידי רבינו אלעדי שליט"א, ובעז"ה כשיחזרו מרן אאמו"ר הגר"י אמזלג שליט"א ומרן עמישב שליט"א, יהיו שלושה מלכים על הצאן, ומאן מלכי? רבנן.

והנה, פחדתי לכתוב זאת, כל עוד לא תינתן הרשות מאבי מורי הגר"י אמזלג שליט"א, וב"ה כתב לי מרן שליט"א, וזו לשונו:"אפשר להכתיר אותו", והנה אם כן תלוי הדבר באילנא רברבי.
מילותייך כדבש לי.גייטל רייזל
אין לי לאמר אך את זאת:אלעד
אוי לו לדור שאלה רבניו
דבריך כאש באמצע האוקיינוסybs
הנה ראיתי בתשובתך: יש לענ"ד ליתן את הצאן לידי רבינו אלעדי שליט"א, ובעז"ה כשיחזרו מרן אאמו"ר הגר"י אמזלג שליט"א ומרן עמישב שליט"א, יהיו שלושה מלכים על הצאן, ומאן מלכי? רבנן.

וכן בתשוב[תהום]:בצפייה שרבינו הקודם הלא הוא עמישב נ"י יחזור לכהן שהרי "רבו של רבו קודם".

ניכר שוב שהינכם מנסים להכתיר את כמוהר"ר משיקולים פולטיים וכספיים בלבד {צחוק כן..} שהרי אין אתם מעינים במקורות אשר הובאו לפניכים הגמ' בברכות שהרי המשך הסיפור בגמ' הוא:
תלמוד בבלי מסכת ברכות דף כח עמוד א

לאחר שרבן גמליאל פייס את רבי יהושע:...
"אמר לו רבי עקיבא: רבי יהושע, נתפייסת?..... אמרי: היכי נעביד?(איך נעשה) נעבריה - גמיר(נעביר אותו[רבי אלעזר בן עזריה] לגמרי)י: מעלין בקדש ואין מורידין!(לא עושים דבר כזה) נדרוש מר חדא שבתא ומר חדא שבתא(כל רב ידרוש שבוע) - אתי לקנאויי!(יבואו לידי קינא) אלא: לדרוש רבן גמליאל תלתא שבתי, ורבי אלעזר בן עזריה חדא שבתא.(אלא רבן גמליאל 3 שבתות ורבי אלעזר שבת אחת )


לכן ניכר מדברכים שאינכים ביקאים בטיב הכתרת רבנים
שהרי א"א להביא רב ולהעיפו כלאחר יד לכן אין מן הראוי שאתייחס לדברכים השוטים הנאמרים ע"מ לזכות בתארים מתארים שונים

אי לכך הצעתי היא למנות את כמוהר"ר אלעד בתור "רב פורום על תנאי" שביום שיחוזר כמוהר"ר יפנה אתמקומו כלעמות שבא (ע"מ לצאת ידי חובת תנאי גם לפי הפוסקים שמצריכים תנאי כפול : אם כמוהר"ר עמישב לא יחזור כמוהר"ר אלעד יהיה רבינו ואם יחזור כמהור"ר עמישב אזי כמהור"ר אלעד יפנה את מקומו)
האם אני שומעת דברי זלזולגייטל רייזל
בדבריך?
"לכן ניכר מדברכים שאינכים ביקאים בטיב הכתרת רבנים
שהרי א"א להביא רב ולהעיפו כלאחר יד לכן אין מן הראוי שאתייחס לדברכים השוטים הנאמרים ע"מ לזכות בתארים מתארים שונים"-הרי, הבאנו לך פסוקים ומקורות המביעים ענינית את העובדה המכרעת רב-אלעד לשלטון,והיאך אתה מעיז לקרוא לדברינו "דברי שוטים"..?הו..עמ"י..הופכים את הטוב לרע ואת הרע לטוב..את דברי החכמים לדברי שוטים..בכי רב אבכה כעת..
ואתה ידידי, נראה לי, חומד לעצמך את המלוכה? הלא כן?
ומה זה וכזאת נשמע בישראל? "רב פורום על תנאי"-שאין לך ביזיון יותר גדול מכך..זוועה ותועבה קשה זו לא תיעשה בישראל. וכבר אמרו חז"ל במצוות כבוד חכמים, שצריך לנהוג בחכמים כבוד, לא לבזותם, לא לסתור את דעתם, וכמובן, לא להביא להם לשלם מיסים, ורב אלעד כה צדיק ומוחל על כבודו בעניין ומשלם. כמו שאמרת ..
" (כל ר"ח הוא שולח לי מגש פיצה על חשבונו.....)"דבר גדול ונשגב אשר כמונו לא ראיתי בשום מקום..[רבי, מה עלי לעשות כדי לזכות גם בפיצה על חשבונך הקדוש כל ר"ח?!] מוחל על כבודו-כבודו מחול..

יחי אדוננו..


ע"מ להעמיד דברים במקוםybs
אייני רוצה לזכות בתארים מתאים שונים
וגם אם הייתי רוצה איני יכול מסיבות אלו:
1.אינני נשוי
2.אני לא מגדל זקן
3.אינני עשיר
4.זה דווקא יש לי זכות אבות (דור שביעי להחיד"א)
"2 מתווכחים השלישי מכריע"גייטל רייזל
אם כך, יבוא רב אחר, ויכריע את המחלוקת ביני לבין הרב הקדוש ר' יוסף נ"י הידוע בפילפולו ובחדות לשונו...
איתא בש"ס:אלעד
"שני תלמידי חכמים הדרים בעיר אחת וניצים זה לזה-אחד מת והשני גולה"

אני מתנדב לגלות..
לצערי הרב נראה שאינך מבין את דבריybs
אני לפוך לא "נץ" לך סה"כ "פילפולא דאורייתא"
והרי כבר נאמר "קנאת סופרים תרבה חוכמה"(מסכת בבא בתרא דף כא עמוד א')
אי לכך הרי מזמניך רבי ומורי לחזור לשבת בצל עירנו על כס הרבנות (כן זה המלצה שלי להעמדת הרב אלעד על כס זה.....)
^^גייטל רייזל
מסכימה עם כל מילה!!
אז זהו? סגרנו? אלעד
אהה..גייטל רייזל
אבל זה לא נקרא..
כי הרב בקושי נמצא כבר [ב"ה???] בפורום, ולא יכול להנהיג את הקהילה בעניני הלכה לרבים...
אז אולי תהיי את הרבנית?אלעד
את בהחלט ראויה לייצג את רוח ההנהלת הרבנות בפורום
שלילי לחלוטין.גייטל רייזל
מה לי ולהנהגת קהילה שלמה וחפרנית שכזאת?
אות קלון היא.
ומה יגידו בשידוכים?!
לשידוכים יש לך עוד זמן, והקהילה בהחלט ראויה לך..אלעדאחרונה
בוריך דיון הואמיס'אנונימי (פותח)
תחומים תחומים למישפחות האבלות.
לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך