למה אתם חוגגים את חנוכה?אביר על סוס
אה, ואתה לא חוגג?אנונימי (פותח)
אל תתימר כ"כ להיות נאור ומשכיל,
כי זה שזה מה ש"נחשב" להיות-
זה לא אומר שזה מה שאנחנו.
כן, אנחנו (אני בעצם) פרמיטיבים,
הולכים עפ"י התורה, האחת.
אז דבר ראשון כנס לפורפורציה,
מתיתהיו גדול עליך בכמה מידות. (וסליחה..)
ודבר שני- איפה הכפייה הדתית פה?
יוון היו האויבים שלנו,
האם במלחמה לא הורגים אדם שבגד???
להיפך. אני חוגג בגאוה.אביר על סוס
מתיתיהו לא נלחם נגד העם שלו.הוא נלחם נגד אויביו...תן חיוך....=)
אותם חרדים שאתה מתכוון אליהם עושים הכל כדי שלהם יהיה קל, אבל הם לא חושבים על התוצאות!
מתיתיהו היה כהן גדול, הוא דיבר עם ה', הוא בא בשם ה', אותם חרדים לא שאלו רב אחד על אם אפשר לירוק ולבזות אדם.
וגם אם רב היה מתיר- נתערב שלרב אין דיבור עם ה' כמו שלמתיתיהו היה..?!
אף רב בודאי לא מתיר...שואף לאור
מכאן התגובה לפותח השרשור: אולם אני לא יודע אם לסוגית זריקת האבן כיונת,אנחנו לא שותפים לעיוותי התקשורת ועיוות מושגים,לבורות,לשנאה,להכללה וההסתה שהם מפיצים כהוא זה.
רק תיקון- הוא נראלי מדבר על הפעולות תג מחיר...כנרית על הגג=)
בדיוק קראתי דבר דומה בעולם קטן,כנרית על הגג=)
שכחת הבדל קטן אבל מאוד מאוד משמעותי!
המכבים היו רבנים, היו מנהיגי העם, ופה, יש לך רשימה ענקית של רבנים שמתנגדים!
ורבנים שמתירים (אם יש כאלה...) קשה מאוד למצוא...
לא דיברתי על תג מחיר.אביר על סוס
ו...?כנרית על הגג=)
ואותם אנשים סוברים שאסור להלחם במתיוונים.אביר על סוס
אני לא כ"כ מבין למה אתה מכוןשואף לאור
אני חושב שדיברתי מאוד ברור.אביר על סוס
יכול להיות שדיברת ברור,כנרית על הגג=)
אבל לא הצלחנו להבין..
על מה אתה מדבר?
היום מעדיפים מתיוונים על חשמונאים.אביר על סוס
לא נכון!כנרית על הגג=)
פשוט ההשוואה שלך לא נכונה,
אתה משייך את המושג חשמונאים לכיוון הלא נכון.
הוא אומר את זה הרבה יותר טוב ממני:אביר על סוסאחרונה
מותר...{ר}צינית
להרוג אדם שמנסה להרוג אותך אותך לפגוע לך במצוות בדת.
"הקם להורגך השכם להורגו.
זה אינו קשור למציאות שלנושואף לאור
ב.יש לך מקור לזה ? מן הסתם לא מדובר במציאות הזאת..
ואצל היוונים לא היתה כפיה דתית?שפמנון
היוונים היו אוייבי העם- הם הרגו את מי שלא עשה כדעתם (רק בעם ישראל).
היוונים חייבו את עם ישראל לעבור עבירות חמורות- ע"ז, חילול שבת, אי-עשיית ברית מילה, לא לשמור על קדושת המשפחה, לאכול מאכלים טמאים, ובייחוד בשר חזיר, ועוד פעם, מי שלא הקשיב להם- נרצח (עיין ערך חנה ושבעת בניה)-זה לא כפייה דתית?.
ברור שהמצב ביהודה לא היה משהו- אנשים מחוייבים לעבור על דתם, והמצב בארץ הוא שבבית המקדש מוצב פסל, הכהן הגדול בזמן הזההוא מנלאוס, שרק משמו אפשר להבין איזה יהודי הוא היה. ירושלים היתה מלאה במתיוונים ובזמן הזה לא היו סידורים, חומשים (בהתחשב בזה שהיוונים שרפו כל ספר קודש שמצאו/ לקחו אותו ליוון) ותורה שבעל פה לא הייתה כתובה - כך שמתתיהו (שהיה כהן גדול כפי שהוזכר פה כבר או בנו של כהן גדול) ידע שאם לא נלחמים עכשיו ביוונים- יהיה קשה מאוד לשמור על קיום עם ישראל, אז הוא נאבק, והוא ידע שהרבה יצטרפו אליו- לקחו לאנשים את אמונתם, את עצמאותם, וזה מספיק כדי לצאת למלחמה, ומי שיוצא למרד עושה זאת או כי אין לו מה להפסיד, או כי הוא חושב שיש לו סיכוי לנצח- ובמקרה הזה אין לי מושג מהי הסיבה הנכונה (אולי שתיהן?).
בכל מקרה, החשמונאים לא היו קיצונים ולא כפו את היהדות על אף אחד, הם פשוט רצו שעם ישראל יהיה חופשי בארצו לעבוד את ה' ולקיים את המצוות בלי חשש.
וחוץ מזה,היוונים היו "נאורים" ותראה מה יצא מזה- אונס, הרג לשם שעשוע, פריצות- אז היה עדיף להשאיר אותם בארץ? לתת להם להדביק את כולם בתרבות הטמאה שלהם?
ואני אביא רק עוד טיעון אחד למלחמת החשמונאים- עם כובש עם - לא היית מצפה מהעם הנכבש למרוד בעם הכובש?
והמלצה: תקראו את "מגילת חנוכה" מאת ד"ר חגי בן-ארצי (זה מאוד עוזר להבין באיזה תקופה חיו החשמונאים)
מי שהצליח לקרוא עד כאן- אשריו!
אשמח לקבל תיקונים, הערותה וארות.
ערב טוב!
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
אני חדשההרהמורניק
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
הפצות!!יהודי חסידי
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
וואודומיה תהילהאחרונה
שלוםטאטע מלך העולם
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
אמממטאטע מלך העולם
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
בד"כ זה כן סותריהודי חסידי
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
כן...יהודי חסידי
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
וואי תודה!טאטע מלך העולם
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...
בדידותהרשפון הנודד
למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?
לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.
אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?
אתה לא חבר בתנועת נוער?
זה לא זההרשפון הנודדאחרונה
זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)
...הרמוניה
א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך?
מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?
תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.
ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...