חייבים לנו עוד יום של חנוכה!סוג'וק
למה?
 
הנצחון והחניה מהמלחמה היו כידוע בכ"ה כסליו.
אם כן, את המנורה החלו להדליק בכ"ה כסליו לפנות ערב, אור לכ"ו כסליו, ודלקה בנס שמונה ימים מאותו לילה.
לפי זה, חנוכה החל בנס הנצחון בכ"ה כסליו ואח"כ עוד 8 ימי הנס במקדש, סה"כ 9 ימים!
אז למה חוגגים 8 ימים ולא 9 ?!
 
לשאלה זו כמה תשובות אפשריות;
הנס היה בעצם שמונה ימים כי ליום אחד כבר היה שמן,
ובנוסף - את היום התשיעי החלו להדליק כבר מבעוד יום, ביום השמיני.
כמו כן, יש עניין דווקא ב8 ימים (כמו סוכות), ועוד תשובות.
 
שלושת הרגלים מקבילים לשלושה אבות, כשסוכות כנגד יעקב.
חנוכה הוא כנגד יוסף. ההקבלה נראית בכמה דברים כשבראשם הדמיון בשמונת הימים.
יוסף הוא השבט הנבחר, הבכור המקבל פי שניים, הדומה ליעקב אביו,
ולא לחינם מקבל יחס רב בפרשיות השבוע, ובדיוק בתקופה זו.
 
יוסף הוא המביא לאיחוד השבטים, כמו חנוכה - החג היחיד שמחבר 2 חודשים נפרדים,
מחבר 2 פרשיות נפרדות בקריאת התורה (נשוא ובהעלותך),
מחבר את מלכות ישראל שהיתה נפרדת בימי בית ראשון, למלכות אחת בא"י מימי בית שני.
יוסף הוא הצד הלאומי, המאחד את ישראל בארצם.
 
ה"מקופח" של היום התשיעי, שלא נקרא ולא נחגג בחנוכה בפני עצמו, הוא נשיא בנימין - המשלים של יוסף אחיו.
כשם שבפרשיות השבוע, יוסף מתאמץ לאחד את השבטים ע"י החיבור עם בנימין אחיו.
בנימין הוא החוליה המקשרת בין יוסף לשאר השבטים בראשות יהודה.
 
ההשלמה של מהות חנוכה היא בפורים, בנס שקרה ל"יהודים" משבט יהודה, ע"י מרדכי ואסתר משבט בנימין -
הנס שהפך את הקערה והעלה את עם ישראל מעל הגויים, אלא שאז זה היה בחו"ל, בגלות.
בחנוכה הגענו לעצמאות ולמלכות ישראלית מאוחדת בא"י.
 
מכאן, לאחר חנוכה, דרך ט"ו בשבט הארצישראלי, ממשיכים לפורים,
והפעם להשפעה מאוחדת מישראל ומא"י, גם לעולם כולו, ועם בית מקדש נצחי בחלקו של.. בנימין!
יפה מאוד! (:תן חיוך....=)
למה 9 ימים?talr123

צריך לשאול- למה החג הוא לא 7 ימים!

השמן הספיק ל8 ימים, כאשר היום הראשון לא בגדר נס- הרי בכל מקרה הייתה כמות שהספיקה ליום אחד!

כלומר, המנורה דלקה 7 ימים יותר ממה שהייתה אמורה לדלוק. (8ימים פחות היום הראשון שגם ככה הספיק לו השמן..)

זה לא יכול להיות 8 ימים+היום הראשון, כי לוקח 8 ימים להפיק את השמן ולהעלות אותו לירושלים. אחרי 8 ימים כבר לא צריך את הנס...

עכשיו זה הזמן לשאול למה חוגגים 8 ימים, ולא שבעה...

טל בלי רעיונות!! סתם אחת
על שאלה זו נכתבו עשרות תירוצים ועבר זמנה...סוג'וק
סוג'וק - לא עשרות תירוצים...מחפש את האור..אחרונה

מאות.

בפי שמעתי מרב גדול מאוד, שכיום ידועים לפחות חמש מאות תירוצים לשאלה הזאת. הוא בעצמו הביא תירוץ שלו, שלמעשה ביטל בכלל את השאלה - כי היא לא רלוונטית לטעמו. לטענתו, את החג לא חוגגים בגלל משך זמן הנס שהיה, בדיוק כמו שבפסח נס יציאת מצריים לא היה שבעה ימים ובכל זאת חוגגים אותו שבעה ימים, ובדיוק כמו שאת סוכות שחוגגים בגלל ענני הכבוד, שהיו במשך 40 שנה - את סוכות לעומת זאת חוגגים רק שבעה ימים. כלומר, חג שנחגג, לאו בהכרח נחגג בגלל אורך ה"נס" שהיה בו, אלא נחגג לפי הזמן שנקבע על ידי חכמים. במקרה שלנו, גם אם נגיד שהנס היה רק שבעה ימים - הרי שמכ"ה בכסליו הדליקו מחדש את המנורה, למשך שמונה ימים, שבהם הנס היה "רק" שבעה ימים, אולם את החג קבעו לשמונה ימים, כולל כ"ה בכסליו, כי לא קבעו את החג לפי אורך הנס, אלא לפי המציאות. זאת התשובה של הרב ששמעתי. וכאמור, גם בלי זה יש מאות תשובות...

תשובה לשתי השאלותshlomodrori

בגלל שאנחנו לא חוגגים את הנס.
אנחנו חוגגים את המציאות הרוחנית של נצחון האור על החושך ואנחנו חוגגים את זה  8 ימים כי היה חג מזמן אדם הראשון שקראו לו חג האורות (בגלל שהיום התחיל להתארך)והוא היה בזמן הזה 8 ימים ולכן אנחנו חוגגים שמונה ימים.(בגלל שאני מרגיש שהפלתי פצצה אז כולם לדעת שזה דבר תורה של ראש הישיבה שלנו)

צודק וטועה..סוג'וק

זה שאנו חוגגים את הנס, זה לא סותר את זה שמקורם של הימים הם כבר מימי אדם והתגברות האור...

להיפךמיים ועע"ז

- הנס התרחש בגלל סגולתם של הימים, בבחינת מגלגלים זכות...

ואגב - אותם 8 ימים קדומים נחגגים גם אצל הנוצרים מ25 (=כ"ה) לדצמבר עד ה1 לינואר וכפי שהגמרא אומרת שאדם הראשון קבעם לשם שמיים ואחכ בדורות אחריו נחגגו לע"ז

נכון שאדם הראשון קבעם לשם שמיםshlomodrori

והם קבעו אותם לעבודת כוכבים אבל גם היונים טמאו את בית המקדש דווקא בתאריך הזה והמכבים כיונו לתאריך הזה לטהר אותו ולכן אנחנו חוגגים את התאריך הנס הוא דרך אגב להתעלות האור על החושך (חוץ מזה הם שאלו על מספר הימים וזה בגלל שזה היה חג 8 ימים מאז ומעולם)

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך