נראלכם הגיוני?עמוק בפנים.

לפני איזה חודש חברה שלי הועפה מהפנימיה.

ולמה?

הרב ראה אותה במצלמות שהשתילו בפנימיה בחוץ אחרי 3 בלילה.

לא נראלכם הזוי?

הוא רב והכל אז אין אפשרות לטעון טענות.

אבל אם אתם הייתם הרב הייתם נוקטים בדרך זו?

ולדעתכם יש בעיה להיות בחוץ אחרי 3 בלילה? 

נראלי כל אחד אמור להחליט לעצמו באיזה שעה הוא הולך לישון.

ומה שייך לפה הרב? 

העניין הזה מאוד תמוה בעיני. ואני מנסה להבין את כוונת הרב כבר חודש ללא הצלחה...

לא הזוי בכלל-משה ר-

א. זאת שעה לא סבירה בכלל ל"טיולים" וסביר להניח שהייתה לו סיבה טובה למה הוא העיף אותה...

ב.אכן כל אחד יכול להחליט מתי הוא לישון, אבל... בתוך הפנימיה ולא בחוץ, יש מסגרת וצריך לעמוד בכללים שהיא מציבה.. א"א שכל אחד יעשה מה שהוא רוצה..

ג.הרב מאד שייך, בתור איש חינוך מתוקף תפקידו לדאוג שלא יהיו בעיות במסגרת האולפנה/ישיבה...

מי שעוקב במצלמות אחר תלמידיו-הפונצ'יקים

הוא בן אדם מסכן שמראה עד כמה הוא לא יכול לחנך את תלמידיו/תלמידותיו, ועד כמה הוא לא מצליח להשליט משמעת- כך שהוא מסתכל במצלמות כדי לראות מה הם עושים.

אצלנו בישיבה התקינו מצלמות רק בשביל לתפוס גנבים שמגיעים בשעות שאין תלמידים בפנימיה ולא משתמשים בהם על מנת לעקוב אחר תלמידים (אולי רק במקרים חמורים כשתלמיד גורם נזק לישיבה). 

ומי אמר שזה לא נועד בשביל זה-משה ר-

וזה רק בדרך אגב...


למה ישר לשפוט??

מסובך.מחפש את האור..

מצד אחד כמו שאמר כבר שדרותי, זכותו של כל מוסד לקבוע לעצמו סייגים וגבולות, מה מותר ומה אסור.

כך שכמובן אי אפשר לצאת בטענות כנגד אוותו הרב - התלמידה בחרה ללמוד באולפנה, על סמך זה שהיא כפופה לחוקיה...

 

מבחינת מה אני אומר על זה - לי באמת קצת צורם המעקב התמידי הזה אחרי תלמיד. מצלמות מושלות נשמעות מתאימות יותר לסרט מתח ולא לאולפנה. במוסדות החינוך שלנו צריכים לחנך לערכים נעלים וביניהם בין השאר נתינת אמון בתלמיד. אצלנו בישיבה התיכונית (כשהייתי בה...) היחס הושתת ממש על אמון - לא נתנו שעת כיבוי אורות, לא השכמה על ידי מדריכים, ובאופן כללי ציפו מהתלמידים להיות בסדר מצד עצמם. וראי איזה פלא - 90% מהתלמדים דיי עמדו בציפיות. נכון, גם למוסד שלנו יש גבולות ואפילו נוקשים, אך הוא לא יעקוב אחרי תלמידים בכוח - אם הרב שומע או יודע על מישהו שמעשן, הוא יזמין אותו לשיחה ובמקרה הצורך אף יועף מהישיבה ויוחזר לאחר חתימת הסכם אמון מחודש - אבל כל זה יתנהל מול התלמיד ולא דרך מצלמות מושתלות. כנ"ל לגבי כל המבחנים אצלנו שהיו בלי פיקוח  (כולל מתכונות) - הכל מושתת על אמון. לכן קשה לי עם הסיואציה שתיארת.

 

ובכל זאת- החלטה של מוסד היא החלטה של מוסד. לכן אל לאותה תלמידה וגם לך להלין על תגובת הרב...

זה לא הגיוני להעיף בגללל דבר כזהסולי הגינגי"



זה נכון שלכל אולפנה (או ישיבה) יש את הכללים שלה,אדם אחד

אבל יש גם נורמות כלליות שאמורות להשפיע על כל מוסד.

הרי לא הייתם אומרים את זה אם מנהל מוסד היה מרביץ עם שוט לתלמידים שלו (), או אפי' רוצח אותם...

הרי כל בן\בת שבאה למוסד ציפתה שיהיו בו כללים ברורים...

ולגבי המקרה הצפיציפי, זה תלוי כמה זה נחשב חמור אצלכם... אצלנו בישיבה זה לא נחשב חמור כמעט...

לדעתי זה חוצפה להסתכל במצלמות-נגד תלמידים!<יוני>

זה אי אמון מוחלט!!  אצלינו בעיקרון- לא מסתכלים במצלמות על תלמידים, רק על גנבות או משהו כזה..  אבל אני מדגיש את הבעיקרון..

אולי זה לא בסדר, אבל להעיף על דבר כזה?..ניגונים

אני חושבת שזה מעט מוגזם.

גם אצלנו המצלמות נועדו-עמוק בפנים.

לתפוס גנבים_

וכנראה כשיש צורך מיוחד משתמשים בה לעוד מטרות..

וזה מוזר בכל אופן כי היא לא ילדה בעייתית או משו. היא בסדר גמור.

ואם אתם שואלים- היא לא יצאה לעשן. היא סה"כ יצאה עם חברה החוצה.

והרב התעלם לגמרי מהחברה שהייתה איתה.

ולא נראלי לצוות ולרב יש מטרה למצוא על מה להעיף אותה,

אז מה הקטע???


אז אולי באמת הייתה לו סיבה טובה להעיף דווקא אותה-משה ר-

וזה לאו דווקא בגלל היציאה  מהפנימיה..

לא. בהחלט לא הגיוני.הרהור

(את בטוחה שאת מודעת לכל הסיפור?)

בכללי הרעיון של המצלמות-הזוי... ומזעזע!!..(=א.ש=)

חוסר אמון לדעתי הדבר הכי גרוע שיכול להיות בין מורה\מנהל לתלמידים!!...

ובכלל באיזה זכות מותר לו לעקוב אחריכם??!

אבל בקשר לזה שהוא העיף אותה, יכוליות שקרו עוד דברים ואת לא יודעת עליהם..ואולי גם ככה היא היתה על הכוונת...

היא כתבה שזה נועד למנוע גניבות-משה ר-

הבנת הנקרא

ברגע שהיא הולכת לפנימייה היא באחריותו,כנרית על הגג=)

הוא קובע את הכללים, הוא מחליט מה לעשות,

אם הכללים שלו הם שלא יוצאים מאוחר בלילה, אז היא צריכה להשלים עם זה.

אם לא, שלא תהיה...

מעט ענווה...האדמו"ר מצנעא

אף אחד כאן (כנראה...) לא מבין בחינוך יותר מאותו רב. א"כ, אתם יכולים לשאול, להקשות וכו', אבל לא לקבוע שזה לא נכון. קצת ענווה כלפי מישהו שמבין יותר מכם.

אתם גם לא מכירים את כלל קורותיה של התלמידה...האדמו"ר מצנעא
מעט ענווה...האדמו"ר מצנעא

אף אחד כאן (כנראה...) לא מבין בחינוך יותר מאותו רב. א"כ, אתם יכולים לשאול, להקשות וכו', אבל לא לקבוע שזה לא נכון. קצת ענווה כלפי מישהו שמבין יותר מכם.

יכול להיות...תיפי

שהמקרה הזה הצטרף לכמה מקרים שהבת עברה על הכללים שלכם באולפנה...


לא יודעת,להעיף מישהי רק בגלל שהיא הסתובבה אחרי 3 בלילה נשמע לי מוגזם!!!

הי- אני חברה שלה. נראלי אני יודעת את סיפוריה מספיקעמוק בפנים.

טוב. (להרהור עמוק)

והאדמו"ר מצנעא זה מה שאמרתי שהוא רב והכל אז אין לי טענות. 

אז ביקשתי שיאמרו פה דעות ולא טענות נגד מה שהרב אמר. ונראלי די עשו מה ביקשתי, לא?!

והבהרה אם מישו לא הבין את המצב: היא הועפה מהפנימיה, לא מהאולפנה!! (שזה אומר שכל יום היא הולכת הביתה אחרי הלימודים)

ומעולם לא היה אצלנו כלל רשמי שאסור לצאת מהפנימיות אחרי 3 בלילה. ואני חייבת לציין שהם גם לא פעלו לפי- "אין מענישין אלא אם כן מזהירין".

שוב אין לי תלונות על ההחלטה של הצוות.

אבל זה עדיין תמוה, ולא נראה הוגן בכלל.

אז זה מוזר ממש....אנונימי (פותח)

את בטוחה 100% שלא הייתה להם עוד סיבה?

להעיף לכל הזמן?ידידאחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך