העם הנבחר או העם הנגרר?מרדכי

בס"ד


היום יחגגו בכל העולם (ולצערנו גם בישראל) את החג של הנוצרים שנקרא סילבסטר.

הסילבסטר זה היום שבו מתחלפת השנה האזרחית, לפי התאריך הלועזי. בעצם על אדם שחוגג את היום הזה, ומשתמש בכלל בתאריך לועזי, משתעבד לספירה הנוצרית. 


אבל מאיפה הכל התחיל?

היום יחגגו הנוצרים וכל המשתעבדים שלהם 2012 שנים למותו של מקים הנוצרות, יש"ו. בניגוד לסיפרה של לוח השנה העברי שבה שחגגנו תשע"ב שנים לבריאת העולם.


וכאן אני גם רוצה לצאת כנגד כל האלו שמתמשים בתאריך הלועזי. עצם העובדה שמתשתשים בארץ ישראל בתאריך לועזי זה כבר אבסורד, האם אנחנו העם הנבחר או שאנחנו עם שהולך שלל אחרי חוקות הגויים? האם אנחנו צריכים לספור את הסיפרה של הנוצרים ימח שמם או את הספירה היהודית? האם אנחנו חוגגים את הולגתו של האפיפיור ה-13 (שעל שמו נקרא הסילבסטר) או שאנחנו חוגגים את בריאת העולם?


אני מקווה שבניגוד לאחרים ברחבי הארץ, את הנשיקת חצות שלכם, אתם תתנו להורים שלכם בתור נשיקת לילה טוב, לפני אתם הולכים לישון.


נכון צודק במאה אחוז אבל מה עושיםידיד

אולי צריך להגיד לחברות הפלאפונים שישימו בפלאפון גם תאריך עברי אם לא רק תאריך עברי

מרדכי, תיקון חביבעץ על מים

חגגגנו התשע"ב


תשע"ב זה 772 שנה, אנחנו ב5772 שנה, מאד משמעותי

^^ הוצאת לי ת'מילים מהפה..מעפר אני באה
מאד נכון!!! וחשוב!!!סעבשבשי
ל"ע, ר"ל!האדמו"ר מצנעא
עבר עריכה על ידי האדמו"ר מצנעא בתאריך ה' טבת תשע"ב 23:15

על הטבעת תאריך לועזי במטבע ישראלית שהוצאה במיוחד לפדיון הבן, כתב רבנו הרצי"ה זצ"ל: "... הנני להודיע כי לא אקבל את המטבע הזאת לפדיון הבן (= הרצי"ה זי"ע היה כהן), אשר בה ספירת השנה הנוצריתף ואקוה כי כל כהן בעל תודעה יהודית בריאה לא יקבל אותה, כל זמן שנמצא בה הניוול הזה. בצפית הישועה השלמה ושברון עול הגוים מעל צוארנו." ('הצופה' יג באדר, ה'תשלב)

ע"פ השורה האחרונה אנו מבינים כי אכן, שימוש באתריכים לועזיים בפרט ונוצריים בכלל, הוא שעבוד לעובדי הע"ז האמורים. 

עוד הוסיף רבנו זצ"ל באותה הזדמנות, כי החת"ס (בדרשותיו לז באב ה'תקע ולח בטבת ה'תקצג) והמהר"ם שיק (בשו"תו יו"ד סי' קעא) פסקו כי הזכרת תאריך לועזי היא איסור דאורייתא של "ושם אלהים אחרים לא תזכירו" (שמות כג, יג)! עיינו ב'להלכות ציבור' כרוז קסט עמ' קנא.

http://www.yeshiva.org.il/midrash/shiur.asp?cat=784&id=10975&q=%fa%e0%f8%e9%ea+%ec%e5%f2%e6%e9

ת'כלס, זה ממש ממש נכון, אבל>>>hodayahi

גמני תמיד לא הבנתי בתאריכים לועזיים, והתנגדתי אליהם

 

אבל עם הזמן מבינים שאין מה לעשות...

 

למרות שזה עצוב, זה ככה, וכולם משתמשים בתאריכים האלו

 

אתה רוצה לקבוע תור לרופא? להירשם למשהו? לתכנן משהו?

 

עם מי שלא תדבר - הוא ידבר איתך בתאריכים לועזיים

 

ואפשר גם להבין את זה - כל מי שיש לו קשרי חוץ לא יכול לדבר בתאריכים עבריים, וזה נכנס ומחלחל אצל כולנו...

 

ככה שלדעתי אין איך להילחם בזה!

 

איפה שאתה יכול - תמשיך לדבר עברי!

 

מה יהיה בסוף? רק גאולה!! בעז"ה בקרוב ממש!

ניתן וראוי להגיד אחרי התאריך - "למניינם".האדמו"ר מצנעא

או כמו שאומר את זה יהודי קדוש הי"ו שאני מכיר - "לטעותם!"

את זה אתה יכול להגיד גם אם אתה אנוס ואתה חייב להשתמש בתאריכים לועזיים.

אבל מה לעשות?!אדם אחד

היום כולם כמעט משתמשים בתאריך לועזי, ולפעמים אתה חייב להשתמש בו!

מתי שאפשר עדיף להשתמש בעברי, אבל א"א להתעלם לגמרי מהלועזי, כי אתה לא תשנה עכשיו את כל העולם שיספרו לספירה שלך!

צריך להתחיל את השינוימרדכי

בס"ד


בואו נגיע להחלטה שיותר לא מתשמשים בנוג"ה בתאריכים לועזיים...

ולאט, לאט זה יופץ לשאר הפורומים ושעוד אנשים יתרגלו זה יופץ בעז"ה הלאה


במדינה לפי החוק מותר להשתמש בתאריכים עבריים!עץ על מים

מחשיבים את זה בהכל!


ואם יהיה לך משפט על משו נגיד שהולך לפי תאריך יומהולדת שלך ותגיד שלפי העברי מותר לך תצא זכאי! שמעתי על זה סיפור כבר.


וגם בצ'קים ניתן לכתוב תאריך עברי וזה מתקבל! אדרבה זה קידוש ה' גדול לדעתי.

לא אומרת שאני לא משתמשת בלועזי כי אני כן משתמשת כשצריך, ובא נגיד בדר"כ שישאלו אותי מה התאריך אני אדע לענות גם, אבל זה בהחלט אפשרי.

ובהקשר לזה..חרותיק

כרטיס הרב קו שלי הולך לפוג תוקפו עוד שבוע.

וואלה?

אני הולכת להיות בת 18 רק בסוף חודש טבת.

אז למה אני אמורה להלחץ מהעניין?

אני יודעת שכל עוד אני תלמידה אני משלמת כמו נוער,

אבל בכ"ז!!!!!

ופעם אחת, קבעתי לי תור לאורטודנט בצום,

למה אמרו לי תאריך לועזי

בפלא' יש תאריך לועזי.

יום ריק-סבבה!

אז זהו שלא..

מאז אני מסמנת בפלא' ימים חשובים כמו ר"ח וחגים..

 

 

אני מחכה ליום שיהיה אפשר להשתמש רק בעברי |חולם|

באמת???י. הולשטיין

אם אני תלמיד אני משלם כמו נוער גם אם אני מעל גיל 18?

 

כן, עד סוף השנה.חרותיק
כן יוסףעץ על מים

וכאלה שנשארו שנה מוציאים אישור לימודים ויש להם גם עד סוף י"ב...


גם שהם עברו עד גיל 19... עד סוף י"ב.

נכון נכון נכון!כנרית על הגג=)

ולכל אלה שאומרים "אי אפשר לשנות, כולם הולכים לפי הלועזי, הרופא וכו'..."

מי זה כולם? יצור כזה שאי אפשר לשנות? גוף אחד?

לא, ה"כולם" הזה בנוי ממנו, מכל אחד ואחד, אם כל אחד עושה שינוי, יוצא ש"כולם" עושה שינוי, אמנם האחוז של השינוי קטן ביחס ל"כולם", אבל עוד אחוז ועוד אחוז נותן את הסה"כ!

למה להתייאש עוד לפני שמתחילים? וגם אם חלילה לעד נשתמש בעבודה הזרה הזאת, אנחנו את שלנו עשינו, אנחנו לא הלכנו אחרי "כולם", הלכנו עם האמת שלנו!

וכן, כשאני הולכת לאנשהו ואומרים לי תאריך לועזי לא עלינו, אני עונה בגאווה: "מה התאריך העברי? אני לא יודעת לועזי"

זה כל כך משמעותי!

אם עוד אחד ועוד אחד שואל על תאריך עברי, הקופאית הזאת לא תברר מה התאריך?

^^^^^^^ענבלאחרונה

זה ככה בכל דבר.

גם בעברית למשל.

 

למה אנחנו צריכים להיות כמו כולם???

אם כל אחד מאיתנו ייקח על עצמו להשתמש בתאריכים עבריים ולדבר רק בעברית (להשתדל לפחות) אז נצליח להחדיר את זה.

וגם אם לא, נוכל להגיד שאנחנו את שלנו עשינו.

ובעזרת ה' בהמשך זה יהפוך לנחלת הכלל.

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך