תגיד לאחותך שיש לה מקק על הצוואר ו...אח..

ספק אם לך ישאר איזשהו קשר בין הראש לצוואר.
אף פעם אל תנסה להגעיל בנות. אף פעם.
משום מה הן מדמיינות ת'תמר השחור הזה אומר להן -
'בואי אלי, כאפרה, בואי אלי'...



אחד הדברים היותר אכזריים שקיימים בעולם,
זה לתת - או יותר נכון 'לא לתת' - לתינוק, צרור מפתחות.
מכירים? אתה תולה את זה מעליו, הוא מושיט את היד, ו...
הופל'ה! אתה מרים את זה למעלה, עם חיוך מרוח על שפתייך.
יאלה, שוב! מוריד לכיוונו, ו -- הופל'ה! לא תקבל ולא תקבל.
עד שאחותך באה וצורחת עליך -
בואנה, למה להתעלל ככה באחיך הקטן?!...

אני?! מתעלל?! חס וחלילה. אני רק משחק איתו..!
אבל שוב, לכו תבינו בנות. אין ספק שזה עם מיוחד.


======

יצא לי לשבת עם חבר בישיבה, שחנ"ש טוב בין ביינישי"ם.
איכשהו זה הגיע לנושא - 'איך מתגברים שהולכים ברחוב'.
הוא כ"כ רוצה לחזור מהישיבה הביתה בלי להשחית חצי מהיראת שמיים
שספג בישיבה במשך כמה שבועות, ולעזאזל - איך עושים את זה?!..
אוווף! מה לעשות?! יש בנות שכאילו זועקות לך 'פססט, אני פה, רק תרים ת'מבט',
ואיך אפשר להתגבר על המצב? הרי אף אחד לא יכול להגיד -
'צריך פשוט להתחיל לשנוא ת'בנות', כי הרי בסופו של דבר כל אחד מאיתנו הולך
להתחתן עם אחת כזו, וחוץ מזה שזה איסור מהתורה. אסור לשנוא אף אדם מישראל.
מצד שני - הפתרון של "פשוט אל תסתכל", לא בדיוק עובד. ת'כלס בשטח.
מה לעשות, אווף! היצר הוא דבר כ"כ חשוב וטוב, ואי אפשר לענות עליו ככה בהינף יד..!

===


יש יצר, ויש סיפוק.
לדוגמא - אדם שמאוד רעב, לתת לו אוכל - זה חסד, מצווה גדולה.
כך אנחנו עונים גם על היצר שלו, וגם מספקים לו ת'כלס אוכל.
לעומת זאת, לקחת את האוכל ולנפנף לו במבט של - רואה? לא תקבל...!
זה --- פשוט אכזרי! או במילים אחרות אם נגדיר את הדברים:
להתסיס את היצר ולא לענות עליו = זו א-כ-ז-ר-י-ו-ת-!
איכס! פשוט להגעל ממעשה כזה...!

אם הייתי מביא ת'דוגמא על התינוק, שהיא בעצם באותו עקרון,
היינו אומרים - 'אכזריות', אבל עם חיוך גנוב מהצד.
הדוגמא עם האוכל - ממ, היא כבר נראת לנו יותר חמורה.
בכל זאת, הרי עלינו דרגה, והיצר באוכל כבר יותר חזק ונצרך.
אז -----
לקחת את היצר הכי עוצמתי בחיים ולהתסיס אותו -
זו לא א-כ-זר-י-ו-ת-?!....

====

א=י=כ=ס=!
ומכאן לתשובה - המשכנו שנינו ביחד להציף מחשבות -
אם רק נתבונן בכל המצב היום ברחוב, בכל הפרסומות,
שעל יד כל פירסומת של מכונית - תוקעים איזו בחורה חצי לבושה..
זו פשוט איכס! בעע! גועל נפש! אכזריות לשמה!
לקחת את יצר החיים, להתסיס אותו בלי לתת לו סיפוק,
זו ה-ת-ע-ל-ל-ו-ת. זה גועל וזה פשוט להקיא מאותם אנשים
שעושים את זה. מאותה דוגמנית או מאותם יצרני פרסומות...!
סליחה - לא מהם, אלא מהמעשים שלהם! בעע, פשוט להקיא.
"אחרי זה מתלוננים למה כל יום יש תקיפות נשים", הוא אמר,
"נו, דבילים. תעוררו ת'יצר, תנו לחתול לשמור על החלב, ואז
תבקשו - סליחה, אבל אתה לא אמור לגעת, תתגבר"...
תתגבר?! נכון, אנחנו בין כה וכה חייבים להתגבר,
אבל אתם - פשוט עושים מעשה מושחת. גועל נפש.
אין מילה אחרת.

~~~~~

בשבת האחרונה ישבתי בבית המדרש, ופתאום זבוב לפני.
זבוב? נו טוב, מה כבר אפשר 'להוציא' מהיצור הזה.
אלא, שאז עלתה לי מחשבה ש...
רגע, למה אני לא נגעל מהזבוב הזה?! אולי כי אני בן...
לא! גם אחותי, אפילו אם הוא ישב לה על היד, היא לא תצעק.
אלא - שפשוטה התשובה -
התרגלות לדבר = מורידה את הגועל. תנו לגבר להחליף טיטול,
ותבינו בדיוק במה מדובר. מי שלא מתרגל - נגעל...!


~~~~

- אחי, אבל אני ממש לא רואה את עצמי מקיא שאני גולש ב...
- ממ. אולי הנקודה היא שאנחנו כבר 'רגילים' למצב..?
- אז מה נעשה?! אולי ההסבר נכון, אבל זה לא עוזר להתגבר.
- בא נתחיל מזה שהרבה יותר קל לפתח גועל, מאשר להוריד ת'עיניים.
איך מפתחים גועל? פשוט, ע"י שנלמד יותר מה מגעיל פה. כמו שמי שלומד
ומבין יותר (!..) את כוונת הילטר ימ"ש בשואה - יותר נגעל מהילטר -
כך, מפתחים את חוש ה'טהרה' שבנו, להגעל מדברים אכזריים.
- וואלה נשמה, הולכים על זה? סגרנו. אי, באנו ללמוד מסילת ישרים,
והגענו ת'כלס איך ישרים צריכים ללכת במסילת הקודש של החיים...


======

אני לא נכנס אפילו לא לרגע איך 'להסתכל' גם על כאלה שהולכים (! ולא פרסומת)
ת'כלס ברחוב בלא צניעות, איך להגעל גם מהמעשה הזה, שלכאורה תמים...
את זה נשאיר לעצמנו למחשבה. ושלא נטעה לחשוב שכל בת
הולכת ככה כי - 'בואנה, נראה לך אני הולכת ככה בגלל הבנים?!
פשוט לא נוח לי חצאית ארוכה, פשוט קר לי בכלל עם חצאית'...
עכשיו חורף, ונוכל לראות בנות בשיר הקור, במקום הכי קר בעולם,
הולכות עם בגד ממש, אבל ממש לא חם, ואפילו לא מתקרב להיות פושר...
ומקצת אנשים - אפשר ללמוד על הרבה, מה היו עושים אם לא היה קר וכו'.
וזה לא רק קור, כי פתאום היום יותר נוח זה, ומחר - יותר נוח משהו שסותר
בדיוק למה שאמרנו שביום הראשון נוח. ועקבים 20 ק"מ גובה, למי נוח..?!
אז בואו נפתח ת'רעיון מכאן כבר לבד, בדיוק מאילו מעשים צריך להגעל,
וחלילה לנו להגעל מאנשים או מנשים. זה אסור, וזה פשוט חולי נפש...!
אלא - חייבים להגעל ממעשי האכזריות, גם אם הוא בא 'בלי כוונה' בכלל
מצידה, נקיא מיצר הרע שבתוכה, שמפתה אותה 'יענו' לתרץ תירוצים,
והעיקר - שתלך עם בגד מושך, צר, קצר, פצצר, שהעיניים של הגברים -
וזה לא משנה אם זו תל אביב או בני ברק - יסתכלו לכיוונה...

~~~~

ככה, נצליח לנתב את היצר, ולהוציא את הרע שבו.
ככה, נצליח לראות את האדם כבן אדם, ולא כחפץ...
ככה - נתקדם בעבודת ה', בקדושה ובטהרה.


אכזריות יכולה לבוא גם בעטיפה של אידיאולוגיה גדולה (ע"ע שואה),
אלא שהחכם תמיד מתבונן לאמת - אל שורש הדבר.



====


תמיד, אבל תמיד יקומו אותם אלה, שיגידו -
"בואנה, לדבר על צניעות זה לא צנוע". ויש בטענה הזו הרבה מן האמת.
אלא - שכאן, בקטע הזה, לא חדשתי ולא תארתי משהו לא צנוע, והשתדלתי
מאוד להלך בין הטיפות להעביר את המסר בצניעות. חוץ מזה, כל מי שנכנס
לאתר 'וואלה', אין ספק שזה אפילו לא 'דגדג' לו ת'יצר. אלא מה?
לפעמים דווקא היצר (הרע) אומר לנו - "לא צנוע, לא צנוע",
אז פשוט נשיב לו - "לא צנוע?! האא, זה נגדך אז אתה מרים גבה?
שב בצד, אכלת כבר ת'מנה שלך, ותתכונן מהיום להיות רעב, לעולם"...

או במילים אחרות, יצר העריות בנוי בצורה כזו -
"משביעו - רעב, ומרעיבו - שבע". (סוכה נב)
אם נתן לו את התאווה שלו, הוא רק יהיה רעב לעוד.
אם נתכונן למלחמה ברורה - ככל שננצח ביותר מלחמות -
הרי שאנחנו משביעים אותו יותר, שלא יקרקר ויפריע לנו...



~~~~~~

את היסוד הזה - צריך להכניס לכל תחומי החיים.
זה לא רק 'צניעות בלבוש', ואפילו לא רק 'צניעות בהתנהגות',
אלא יסוד חשוב שצריך להוביל אותנו בכל תחומי החיים.
בבחינת - "בתחבולות תעשה לך מלחמה".



שנזכה,
לעבוד את ה' מתוך קדושה וטהרה.
"לב טהור ברא לי אלוהי-ם ורוח נכון חדש בקרבי".





מי שיכול לכתוב בתגובה לשרשור אפילו נקודה,
העיקר שהקטע יעלה למעלה שנזכה עוד כמה להכניס ללב
.









יפה..... תודהענבל
שכוייח!מתוק מדבש

בסיעתא דשמייא!!

תודה רבה!
שבוע טוב!

ואיי..ממש יפה! שבוע טוב...(:תן חיוך....=)
וואו אח..הצלחת לרתק אותי עד לסוף!ילדה סוכר

ממש ממש יפה! שווה קריאה

ממש יפה!שלוימיאחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך