http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4172421,00.html
כתבה בynet על הרב מלמד בקשר לשירת נשים.
אני מסכימה איתו- ההלכה והתורה חשובים יותר מפקודות הצבא.
מה דעתכם?
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4172421,00.html
כתבה בynet על הרב מלמד בקשר לשירת נשים.
אני מסכימה איתו- ההלכה והתורה חשובים יותר מפקודות הצבא.
מה דעתכם?
צנועות(אולי ניתן לפתור זאת,אינני יודע) והן מהצורה המעוותת בה הם מציגים את היהדות ויהודים שומרי מצוות.
ורבות מן התגובות שם אינן חביבות כלל ועיקר בלשון המעטה,כואב לי לראות אנטישמיות ובורות באתרים כאלה.ואני כלל לא מגזים שאני משתמש במילה אנטישמיות כלפי חלק מן התגובות שם (אני מדבר על העבר כאשר גלשתי שם) ובאמירה "בורות" אף המעטתי,וזה יותר מכל עצוב עד דמעות,יהודים מוחונכים לא להכיר את זהותם במזיד.
בס"ד
לשום מפקד או כל נבחר ציבור אחר אין זכות לצאת כנגד התורה הקדושה, ואם היא מצווה אותנו לא להקשיב לשירת נשים, אז אנחנו לא נקשיב לשירה, למרות שזה סותר את מה שהמפקד "הקדוש" אמר.
אבל אם התורה אומרת שאתה צריך לשמוע למפקד שלך בצבא ההגנה לישראל אז אם אתה מסרב פקודה אז אתה עובר על חוק מהתורה [ולא צריכים להזכיר על במה זו את הדיון שיצאת שידך על התחתונה]
ולכל השאר לא צריכים לקפוץ כל שנייה ולצעוק :"חילול ה',שירת נשים" וכו' יש הרבה דברים שצריכים לתקן בעצמכם בכל הקשור לעניני דת/הלכה [דברים הרבה יותר בסיסים] לפני שיוצאים בהפגנתיות כשיש שירת נשים.
ואפשר למצוא פתרונות במקום לשבור את הכלים ואז לגרום עוד חילול ה' כמו שהרב הראשי לישראל הרב מצגר עשה,
http://www.kipa.co.il/now/47219.html
שבוע טוב לכל בית ישראל
התורה איננה פאשיזם, וקשקושי המכינות על 'אחדות הצבא' אינם ערכים תורניים.
לפי ההבל הזה, הרי כל דברי הרמב"ם שקובע כי 'דברי הרב ודברי התלמיד - דברי הרב קודמים, מתבטלים ח"ו, כי הרב בעצמו מורה שיש לשמוע לתמלמיד, וכמובן שזה הבל ורעות רוח, שרק פאשיסטים נקלים צד אחד או בורים ועמי ארצות מצד שני יכולים להתלות בו.
וכמובן שאין שום עניין ב'פתרונות יצירתיים' - כי ברגע שמכריזים מלמה על הדת - יש להראות בגאון את עליונות התורה על חוקי העברה על הדת, ובטח ובטח לא להתייפייף בפני הרשעים.
שהתורה אומרת שצריך לשמוע בקול המפקד??
התורה מצווה על "לא תעמוד על דם רעיך" ויש מצוות עזרת ישראל מיד צר, ב"ה זכינו לזה שיש צבא ותפקידנו לשמור על יהודים ולא מעבר לזה....
זה אומר שכל פקודה אחרת שהיא מנוגדת להלכה היא לא חוקית ואסור לנו לבצע אותה....
התורה אומרת לשמוע למלך/סנהדרין וכו' וכו' ואם כשאין מלך/סנהדרין אז השלטון וההחלטות הולכות למי??
ניחשת נכון - לעם ישראל.
ואם עם ישראל בחר את השלטון הזה כרגע [למיטב ידיעתי יש פה בחירות דמוקרטיות ועד כמה שקשה לכם אם העובדה נבחרה מפלגה ויש לה את הזכות לקבוע דברים פה] ואם המדינה אומרת שלמפקד יש זכות לקבוע משהו מסויים אז אם עוברים על פקודה שהמפקד אומר אז עוברים על חוק של המדינה ולכן עוברים על חוק מהתורה...
יש מבין???
ואם אתה לא מסכים אם העובדה שברגע שאין סנהדרין/מלך השלטון הולך לעם אז אני משתוקק לדעת לאיזו סוג סמכות יש את הזכות לקבוע מה ילך כאן...
בס"ד
אולי כדאי לעשות רענון קטן לסיפור:
זה לא שהחיילים באו בכוונה לעשות פרובוקצייה ולצאת בכוונה אלא מה שהיה זה שהם שמעו מראש שיש שירת נשים וביקשו מהמפקד שבקטע הזה הם פשוט יעזבו את האולם (חשוב לציין שזה היה לא היה איזה טקס רישמי או אירוע אלא סתם ערב הוואי לחיילים). משום מה החליט המפקד שאותו זה לא מעניין הבקשה שלהם ושזה פוגע בהם, אז הוא אסר עליהם, ובזה לא החיילים עברו על פקודה אלא המפקד, כי הוא החליט על דעת עצמו לא לאפשר להם לצאת.
לאחר שראה המפקד שאותו חיילים שמו על הפקודה שלו פס, והם החליטו ללכת על פי מה שהתורה מצווה, הו פנה לתקשורת ופרסם את הסיפור ומי זה יצא ראש אכ"א בהודעה שמטרתה היא לפגוע במכוון בדתיים והוא החליט שהוא יחייב את הדתיים להשתתף בכל אירוע שירת נשים למרות שהתורה אומרת שקול באישה זה ערווה.
חשוב מאוד לזכור נגד מי יוצא הצבא. נגד הציבור שמתגייס הכי גדול שמתגייס. נגד הציבור שהוציא מפקדים, קצינים, אלופים, ואנשים שהקריבו את עצמם.
מצטער אבל אני לצבא כזה שיוצא דווקא נגד הדתיים, לא רוצה להתגייס. ב"ה אני יהודי ולא נוצרי ואם סותרים לי על לחי אחת אני לא אגיש את הלחי השנייה. אני לא אתגייס לצבא שכל פעם פוגע בי מחדש, מגרש אותי מהבית, מחייב אותי לעבור על התורה וכו'. לכן במצב הנוחכי אני (ועוד רבים אחרים) לא נתגייס!!!!
לגבי יציאה מהשירה בהפגנתיות, גם זה לא נכון: אף אחד לא שם לב לזה שהם יצאו חוץ מהמפקד שלהם שידע שהם רצים לצאת (ועכשיו תחשוב מה היה קורה אם הם לא היו מבקשים רשות מהמפקד).
הוחלט שחייל דתי רשאי לעזוב את אולם כשיש שירת נשים בערבי הוואי [רואה כמה הידברות יכולה לעשות?]
דבר שני אתה מתייחס לצה"ל כאל גוף שחושב כל היום איך לפגוע בך...אז כשתצא מהסרט הזה דבר איתי שוב...
בס"ד
חוץ מי זה שאתה מדבר על הידברות ועל הייחס של צה"ל אז אני רוצה להזכיר לך שלפני שלושה שבועות (+) הייתה הידברות בין הממשלה לתושבי חוות גלעד בנוגע להעתקתם (כמו כם היה הסכם שכל עוד יש הידברות, אין הזזה). אבל את אהוד ברק (עוד איזה מפגר אחד שבטעות הגיע לתפקיד הזה) זה לא עניין אותו שיש הסכמים ובכל זאת הוא שלח את הכוחות לפנות (וכיום זה כבר ברור שבאותו הלילה היה אמור להתקיים פינוי). אז למה שפתאום עכשיו הוא כן יכבד את ההסכם שחיילים דתיים לא יחויבו להשתתף בערבי הוואי (וזה היה עוד לפני כל האירועים הללו של יציאת הצוערים מהאולם, ולכן מי שצריך לחטוף זה אתו המפקד ולא הצוערים).
לגבי הייחס לצבא: בתוך עמי אני יושב, ואני מכיר את המציאות שבשטח. לצערנו יש הרבה מאוד מקרים בהם צה"ל שוכח על מי הוא צריך להגן, ובמקום להגן על היהודים הוא מגן על הערבים (ולצערי אני יכול להביא כמה וכמה הוכחות לכך).
כשיש שירת נשים בערבי הווי הדבר נתון לשיקול דעת המפקד! ויש מפקדים שלא ישחררו את החילים שלהם בקיוק כמו המקרה הזה שהחילים סירבו פקודה, ההידברות לא עזרה כלום! (אולי בגלל הדוברים הנמושות שמיצגים אותנו...)
אני חושב שיש כאן אי-הבנה מוחלטת של כל הסוגיא. ודאי שכו"ע לא פליגי שאכן פקודות התורה חשובות מפקודות הצבא, וזה פשוט, כיוון שהתורה מצווה על ציות למפקד, אזי ודאי שבמקרה שהמפקד סותר אותה אין שום תוקף לפקודה, וכן למפקד.
עיקר המחלוקת, הוא האם זו שעת שמד או לא.
אם זו שעת שמד שבה המלך רוצה לבטל מצוה, מנהג, הלכה ואפי' משהו שרק יהודים נוהגים בו, למרות שאין לו שום תוקף בהלכה - יש להיהרג ולא לעבור.
אם זו לא שעת שמד, הרי שיציאה מהטקס היא גורם שבכוחו לפלג את עמ"י וכו', ע"כ ניתן לסמוך על כל מיני היתרים (הנאה שבאה לאדם בעל כרחו וכו').
ברור שעכשיו המטרה שלהם היא שתשמע שירת נשים ואין בזה שום צורך צבאי ולכן אם אנחנו נכנע עכשיו בפעם הבאה הם יחיבו אתונו לעשות דברים יותר חמורים
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...