למנוע ספק- לכו"ע מדובר כאן בחיבור בשם ה' באותיות, באופן "שכל אות ניכרת". כי אם לא זה פסול גם למ"ב.
כלל: מרן לא מבדיל בדיבוק בין בשעת כתיבה או לאחר כתיבה, (סע' יח- ואם נדבקה אות לאות בין קודם שתגמר בין אחר שנגמרה פסול)(אותיות של שם דבוקות יכול להפרידם) ולא משנה אם זה שם ה' או לא.
המ"ב מחמיר גם בשעת כתיבה וגם לאחר כתיבה : אם נדבק קודם שגמר האות, וזה קרה בשאר הכתב- לא יועיל להפריד כיוון שגמר האות בפיסול. חוץ מת"ומ, כדיעבד דמי
ואם נדבק אחר שגמר האות וזה קרה בשם ה' - לא יפריד כיוון שאולי הלכה כתירוץ הב' של הב"י "דלא בעי מוקף גויל רק בעת הכתיבה" ויהיה כשר גם ככה. (מ"ב)
מרן לא סובר כירושלמי / גם המאירי (אני חושב) בזה שבעינן רק אשעת כתיבה, ולאחר מכן לא אכפת לן.
אלא כל הזמן האות צריכה לעמוד בכשרותה.
ולגביי התרוץ הב' : רק "בנקב" אנו מבדילים אם נעשה בשעת כתיבה או לאחר כתיבה. הרי מרן הביא תירוץ זה לעניין נקב, ולא בדיבוק. ולכן אין לך בו אלא חידושו.
חוזר על שאלתך: ולפי התירוץ השני הייתה שעת כושר לאות ועכשיו שהיא לא מוקפת גוויל לא מפריע וזה כשר למהדרין כמו שהוא. תשובה: זה נכון בתנאי שהיא לא מוקפת גויל מחמת נקב, ולא מחמת דיבוק אות לאות.