ממה ש"עלה במחשבה" בשבת קודש פ' שמות
כתוב – על ירבעם בן נבט "אשר חטא והחטיא את ישראל"
מה עשה? כידוע – העמיד שני עגלי זהב א' בדן וא' בבאר שבע, שלא יבואו להשתחוות בבית המקדש אשר בירושלים
חשבתי לעצמי:
הרי הוא הי' תלמיד חכם עצום, ולא שייך לומר שהוא בעצמו טעה. רק – משיקולים פוליטיים נטו הוא עשה את מה שעשה – כנראה שאצלו האינטרס הפוליטי הי' עולה על אינטרס דתי.
שכרו ג"כ מפורש – הוא מאלה שאין להם חלק לעולם הבא.
כלפי מה אני אומר את זה?
כלפי המצב כיום בחב"ד
הגעתי למסקנה מצערת למדי, שהמצב הנוכחי בחב"ד, האמונה ה"לוהטת" ב"הרבי חי וקיים" כפי שהורגל בפי ה"עמא דבר" להאמין – אינה אלא פרי פעלם של כמה "ירבעם בן נבטים" – שאך אינטרס פוליטי הי' לנגד עיניהם כשהם המציאו את השיטה הנפוצה דהיום של "אמונה בהרבי" הנוגדת את שכל הישר, הנוגדת את מסורת החסידות מדורי דורות, הנוגדת הנהגה בפועל במשך 3000 שנה, ועל מה היא "מתבססת" – על הבנה מילולית של כו"כ שיחות מובחרות.
וכוונתם ברורה – ואולי אפי' רצוי'ה – לשמור על "אחדות המחנה"…
ואיך משיגים "אחדות המחנה"? – כנ"ל – מעמידים שנים – או יותר – "עגלי זהב" (טוב, נפרש בשמם – אגרות קודש, "הכרזת קודש", "נסיעה לרבי", וידאו, תמונות וכו')
ניתן לומר אולי ש"עגל" – זה משהו עגול – המרמז על מקיף, וכידוע שיניקת החיצונים היא מהמקיף, אז "עגלי זהב" – זהו בחינת מקיף, ויכול להיות שהמקיף כשלעצמו הוא מאד נעלה, אבל כל כוונתם – ע"י ה"מקיפים" האלה – למנוע את העם מלהגיע לצדיק אמת, "דבר א' לדור", להגיע ל"ירושלים" – יראה שלימה.
בודאי שההתקשרות עם הצדיק אחרי הסתלקותו היא ג"כ דרגא נעלית – אבל היא ס"ה מקיף, וכפי שמפורש בכו"כ שיחות של הרבי בעצמו.
אבל זה עדיין התקשרות מקיפית, וכפי שרואים בפועל – שישנם עניינים שבהם "התקשרות" היא חזקה מאד – כמו לדוגמה ב"שיעורי חיתת", ויש דברים שהתקשרות שמה חלשה ביותר – כמו כל ענייני השליחות, ענייני שלימות הארץ וכו'. בקיצור – איפה שיש "חסרון כיס" – כבר אין התקשרות כ"כ ניכרת. כנ"ל כי היא סה"כ מקיף אפי' אצל אלה התמימים והרציניים.
(מה גם – שכפי שכתוב בהפטרה – ה"עגלי זהב" האלה מלווים ב"ניסוך מים, ניסוך יין וניסוך משקה – וכפי שישעי'ה הנביא מתאר את ה"התוועדות החסידית" של אותו הדור…)
אבל אם המקיף הזה מונע מהבן אדם להתקדם הלאה ולהגיע לירושלים, לצדיק אמת של הדור – הרי זה עבודה זרה ממש ח"ו.
זה פחות או יותר מה שחשבתי ומה שאמרתי לכו"כ אנשים.
