"אשר חטא והחטיא את ישראל"itzik770

ממה ש"עלה במחשבה" בשבת קודש פ' שמות


כתוב – על ירבעם בן נבט "אשר חטא והחטיא את ישראל"

מה עשה? כידוע – העמיד שני עגלי זהב א' בדן וא' בבאר שבע, שלא יבואו להשתחוות בבית המקדש אשר בירושלים


חשבתי לעצמי:

הרי הוא הי' תלמיד חכם עצום, ולא שייך לומר שהוא בעצמו טעה. רק – משיקולים פוליטיים נטו הוא עשה את מה שעשה – כנראה שאצלו האינטרס הפוליטי הי' עולה על אינטרס דתי.

שכרו ג"כ מפורש – הוא מאלה שאין להם חלק לעולם הבא.


כלפי מה אני אומר את זה?


כלפי המצב כיום בחב"ד


הגעתי למסקנה מצערת למדי, שהמצב הנוכחי בחב"ד, האמונה ה"לוהטת" ב"הרבי חי וקיים" כפי שהורגל בפי ה"עמא דבר" להאמין – אינה אלא פרי פעלם של כמה "ירבעם בן נבטים" – שאך אינטרס פוליטי הי' לנגד עיניהם כשהם המציאו את השיטה הנפוצה דהיום של "אמונה בהרבי" הנוגדת את שכל הישר, הנוגדת את מסורת החסידות מדורי דורות, הנוגדת הנהגה בפועל במשך 3000 שנה, ועל מה היא "מתבססת" – על הבנה מילולית של כו"כ שיחות מובחרות.


וכוונתם ברורה – ואולי אפי' רצוי'ה – לשמור על "אחדות המחנה"…

ואיך משיגים "אחדות המחנה"? – כנ"ל – מעמידים שנים – או יותר – "עגלי זהב" (טוב, נפרש בשמם – אגרות קודש, "הכרזת קודש", "נסיעה לרבי", וידאו, תמונות וכו')

ניתן לומר אולי ש"עגל" – זה משהו עגול – המרמז על מקיף, וכידוע שיניקת החיצונים היא מהמקיף, אז "עגלי זהב" – זהו בחינת מקיף, ויכול להיות שהמקיף כשלעצמו הוא מאד נעלה, אבל כל כוונתם – ע"י ה"מקיפים" האלה – למנוע את העם מלהגיע לצדיק אמת, "דבר א' לדור", להגיע ל"ירושלים" – יראה שלימה.

בודאי שההתקשרות עם הצדיק אחרי הסתלקותו היא ג"כ דרגא נעלית – אבל היא ס"ה מקיף, וכפי שמפורש בכו"כ שיחות של הרבי בעצמו.


אבל זה עדיין התקשרות מקיפית, וכפי שרואים בפועל – שישנם עניינים שבהם "התקשרות" היא חזקה מאד – כמו לדוגמה ב"שיעורי חיתת", ויש דברים שהתקשרות שמה חלשה ביותר – כמו כל ענייני השליחות, ענייני שלימות הארץ וכו'. בקיצור – איפה שיש "חסרון כיס" – כבר אין התקשרות כ"כ ניכרת. כנ"ל כי היא סה"כ מקיף אפי' אצל אלה התמימים והרציניים.


(מה גם – שכפי שכתוב בהפטרה – ה"עגלי זהב" האלה מלווים ב"ניסוך מים, ניסוך יין וניסוך משקה – וכפי שישעי'ה הנביא מתאר את ה"התוועדות החסידית" של אותו הדור…)


אבל אם המקיף הזה מונע מהבן אדם להתקדם הלאה ולהגיע לירושלים, לצדיק אמת של הדור – הרי זה עבודה זרה ממש ח"ו.


זה פחות או יותר מה שחשבתי ומה שאמרתי לכו"כ אנשים.

http://chabad8.org/asher-hoto-vehehti/

איציק רויטמןמושיקו
עבר עריכה על ידי מושיקו בתאריך י"ט טבת תשע"ב 22:33

לא מספיק אנשים אמרו שאתה כותב שטויות?

 

תורת החסידות הבסיסית סותרת כל מלה שאתה כותב כאן

תגובה לעניין...itzik770

תגובה לעניין, אין מה לומר...

אני שואל שאלה פשוטה, שעדיין לא זכיתי שמישהו יענה עלי'ה: מי קבע שההבנה הנפוצה של שיחות מסויימות - היא היא ההבנה הנכונה? רק תשאל את השאלה הנכונה - אתה כבר תקבל את התשובה הנכונה ממילא.


ולומר "הרבי אומר ברור" - זוהי עם הארצות מאין כמוה. "שיחת תלמידי חכמים צריכה לימוד". צריכים להבין משהו, לפני שמעיינים בשיחות - אחרת פשוט לא מבינים נכון, או שמבינים ממש לא נכון. צריכים רקע, צריכים בקיאות בכתבי החסידות - מה שהרבי דרש שילמדו חסידות בשופי ולא רק בעיון, שילמדו "ארום" של חסידות - היסטורי'ה, סיפורים וכו' - אז מבינים על מה מדובר, אז מבינים איך להתייחס לתופעה זו או אחרת. 


בדור שלנו גדל דור שלם של בורים ועמי הארץ, שבקיאים ס"ה בכמה שיחות בודדות של הרבי - בעיקר משנות נ"א נ"ב- ומוצצים מאצבע כמה פירושים מפוקפקים הנוגדים את ההלכה ואת המסורת של חסידות ואת השכל הבריא ואת דברי הרבי בעצמו - וצועקים בקולי קולות - היא היא הדרך של חב"ד!

שומו שמים!


מגלה פנים בתורה שלא כהלכהhaim770

ב"ה

אדון יצחק הנכבד,

הנני מציאה לך ללכת לחסיד חב"ד שיסביר לך את השיחות, והכוונה שלי בחסיד חב"ד היא אך ורק לעצמיך אל תלך לאף חסיד אחר כי הוא מסלף, לא מבין וכו' לדעתך.

לך לעצמיך 18 שנה רוורסרס, איך אתה הבנת את השיחות האלו, אותם שיחות לפני 18 שנה.

האם כשהרבי אמר שנלך לגאולה האמיתית והשלימה ללא הפסק בינתיים, האם אז הבנת שזו משאלה של הרבי או שזה מה שיהיה !!!

האם לפני 18 שנה, כשהרבי אמר שנשיא הדור הוא משיח שבדור, האם חשבת לרגע שהרבי דיבר על הריי"צ או על הרב גינזבורג???

אם אתה עונה "כן" אתה פשוט שקרן, גם ה"פסימיסתיים" ביותר בחב"ד דאז, לא חשבו לרגע שיקרא ג' תמוז.

אז בבקשה תהיה קצת כנה אם לא איתנו לפחות אם עצמיך, ןאל תתיל דופי בחסידי חב"ד היראים והשלמים ש"אמונתם גובלת בע"ז" כי משהו לא מסתדר לך בראש !!!!!

ריבוי פעמים עניתי לך בפורום זה, שאם רצונכם בכך לכו ותכתירו את הרב גינזבורג על ראשכם שיבוסם לכם, לנו יש רבי שהוא נושא הפכים, הוא יכול להיות בו זמנית בקבר במוטפיאורי וגם חי וקיים ב-770, אין לנו שום בעיה אם זה, כי איצלנו הרבי לא "מוגבל" בחזרת שיחות ובחלוקת דולרים (לזה יש כספומט, ויש טייפים).

אם ראשך מוגבל, תעשה טיפול הולם, לנו יש ראש פתוח.


אני מבין את הטענות, אבל המסקנות שלך שגויות!!!שלוימי
אמת הוא שהמשיחיסטים חוטאים ומחטיאים, מחללים שם שמים ושם הרבי זיע׳א,
אבל... זה חבד??? תראה את המפעל חיים של הרבי ממשיך לפעול ולצמוח, מכפיל משלש ומרבע את עצמו משנה לשנה, הרבי לא עזב אותנו ללא הנהגה, זה תקופה שההנהגה אינה מתוך גוף גשמי, וגם קודם פטירת הרבי היו אנשים דמיתקרו חסידי חב״ד שעשו הפך רצון הרבי, לכן מה? יש רבי חדש?
הרב יצחק גינזבורג חושב / אומר ככה??? מהיכרות קרובה עם הרב יצחק הוא זה לא דעתו, ובגלל אנשים כמוך זקני החסידים חורקים שינים כשיצהרניקים מגיעים לכפר,
מקיף ופנימייצחק רחובות

אני מוכרח ולחזור עוד פעם על הנקודה ממה שכתבתי:

התקשרות - במקיף - קיימת אף אחרי ההסתלקות.


אבל מי שחושב שההתקשרות המקיפית - ע"י וידאו, אגרות, תמונות, ואפי' לימוד שיחות וכו' - יכולה לשמש תחליף לקשר חי עם צדיק חי - אפי' אם הוא בבחי' "יפתח בדורו כשמואל בדורו" - טועה ומטעה.


והנקודה השני'ה - שאפי' אם תאמר שפשוטי עמך מבולבלים בין מקיף ולפנימי, ואינם רגילים בלשון הרבי ושפת החסידות והחסידים בכלל - ייתכן שהם טועים בעצמם - אבל אי אפשר להעלות על הדעת ש"ראשי עם" שרויים באותה טעות. אז מה שהם שותקים ובכך הם בעצם נותנים גושפנקא לפירוש הנפוץ ב"רבי חי" - שלא צריכים לחפש מישהו אחר - זהו בבחי' "מחטיאי הרבים".


וכבר כתב על זה רבי רש"ב בא' הקונטרוסים שלו (איני זוכר כעת הלשון המדוייקת אבל בערך כך):

יבוא יום והדור הצעיר יבוא בתביעה נפשית: למה לא אמרתם לנו את האמת, את כל האמת של התורה?


וכבר באה העת.


לאן אתה חותר??? ישלך דור שמיני? או דור11?שלוימי
לגבי התקשרות דרך אגרות וכו' וכו'מושיקו

הרבי דווקא לא סובר כך, החסידים ברוסיה שלא יכלו לכתוב להתקשר לרבי באופן ישיר התקשרו דרך חפץ של הרבי, תורתו וכו'

תן שיחה של הרבי לאחד שלא מכיר את תורת חב"ד ותן לא להסביר לך ואז תבין באופן אוביקטיבי כל מיני דברים שכרגע אתה תופס בהם צד ולכן אינך יכול להבין אותם כראוי.

אין מקור להתקשרות ע״י אגרות קודש!!שלוימי
זה פעולה שחסידים עשו אותה מתוך אחסידישע הרגש שאינה מדרכי ההתקשרות המסורות ביד רבותנו נשיאנו, כיום ישנם שועלים קטנים שהפכו את זה לעיקר, המקור היחיד שמזכיר דבר הדומה לזה, זה מכתב של הרבי למנהגי הילולא. לשים את הפ״נ באחד מספרי הרבי הריי״צ..
אך חדשים מקרוב באו...
חוץ מזה שחסידים שלא יכלו לכתוב לרבימושיקו

הכניסו בספר של הרבי וקיבלו דרך זה תשובות

פלא בעינייצחק רחובות

פלא בעיני - האם ההנהגות האלה - של אותם החסידים באותה המדינה - זה הי' "הוראה לרבים"? זה הי' "תמידים כסדרן"?

לא ולא!

כ"ש שאי אפשר להשוות את החסידים של היום להחסידים של אז.

ועוד ועיקר - אז הי' מצב בלית ברירה. עכשו - הברירה בידי כל אחד ואחד לפקוח את העינים ולהפסיק לרמות את עצמו שכך הוא "רצון הרבי"

רצונו הק' של הרבי - שיתקשרו להרבי החדש שממשיך דרכו

תגיד לי, יצחק מרחובות...haim770

ב"ה

בגלל שאף אחד לא נכנס לאתר שלך לקרוא את האגיגים שלא מענינים אף אחד חוץ ממיך, אתה חייב להכנס לכאן כל שני וחמישי ולדגדג לנו בפופיק !!!!!

קח את הרגלים שלך ולך לרבי החדש, אנחנו לא מעונינים, אין המשיחיסטים ואין האנטים.

תעוף לנו בבקשה מהנוף, לבסוף הרבי יתגלה ומרוב השטויות שהפצת את עינינו לא נהיה מסוגל לראותו !

די, לך אם כל החברים שלך תזכירו בית בתל אביב או באילת, בבת עין ביצהר בשכם או איפו שתרצו אפילו בכפר חב"ד ותקימו חסידות חדשה.

הרב יצחק לא אמור לסבול מזוג מטורפים שנדבקים אליו!שלוימי
הרב יצחק הוא משפחה שלי ואני מכיר אותו מקרוב, הוא היה שומע אותך הוא היה צוחק עליך...
חוטאים ומחטיאים??????אנונימי (פותח)

אוויי..שה' ישלח לך רפואה שלימה!!! בקרוובב..

שלומי-אנונימי (פותח)

תגובותיך פשוט מגעילות!!!!

איככססס

אני פשוט נגעלתת

משובב נפש!!! זה מפגן אהבת ישראל אה?!שלוימי
לא אתה...א.גולד

ממש צורת הדיבור שלך מראה על אהבת ישראל...(ועוד על אחיך החבדניקים...)

אני ממש לא הטפתי על אהבת ישראל בשונה ממך...שלוימיאחרונה
ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

חבדניקים מתגייסים לצבא כמו דתיים לאומייםתמימלה..?
או לא מתגייסים כמו חרדים?
לא זה ולא זהתות"ח!

הם מתגייסים (לא יודע בדיוק כמה אחוזי הגיוס שם, אבל הם לא כמו החרדים, זה בטוח), אבל לעומת הדתיים-לאומיים שמתייחסים לצבא כחלק מהתחייה הלאומית של עם ישראל, כחלק מהגאולה, החב"דניקים מתייחסים אל זה בצורה פרגמטית, שצריך צבא באופן טכני כדי להגן על העם (כך לפחות ידוע לי). אגב, זו תפיסה שדומה גם לתפיסה החילונית את הצבא. הויכוח העקרוני הזה הוא לא רק לגבי הצבא, אלא לגבי כל מוסדות המדינה וכו'.

אממתמימלה..?

אבל בחבד הכל סובב סביב השליחות של האדם, אז אולי בטוחים שזו השליחות של הבחורים בגיל הזה...

אני יודעת שבתי ספר של חבד וכאלו לא נחשבים חרדיים אלא ממלכתידתי כי הרבי רצה שאנשים שלא שולחים את הילדים שלהם לחרדי-ישלחו לחבד ויקבלו חינוך מספיק חרדי ומספיק ממלכתי... אז ישיבות חבדניקיות זה כמו הסדר או כמו ישיבות חרדיות?

נכון, את צודקתתות"ח!

חשבתי על זה, התלבטתי אם לכתוב את זה. חלק מהמידד של השירות בצה"ל בחב"ד זה המידד של השליחות, שכדי לקדש את שם ה' בעולם ולגרום לשם שלו להיות אהוב בעולם, הם הולכים לצבא (לא יודע בוודאות אם זה השיקול שלהם, אבל זה בהחלט הגיוני). אבל בסופו של דבר אצלם זה רק כלי כדי להגן/לקדש את שם ה' בעולם. מבחינת התפיסה החבדי"ת אין ערך עצמי (ערך מקודש) לצבא. לא כ"כ הבנתי את השאלה שלך בסוף.

נ.ב אינני חב"דניק והדברים נכתבו לפי ראות עיניי. עדיף שתשאלי חב"דניק שיסביר לך את תפיסתם.

תודהתמימלה..?
השאלה היתהבישיבות חרדיות אסור להתגייס, בהסדר חלק מהישיבה זה הצבא, איפה חבד ממוקמות על הרף של אסור עד חובה?
בשמחהתות"ח!

אה, עכשיו הבנתי. לא יודע. מניח שבאמצע (יש אפשרות אך לא חובה)

איפשהו באמצעפונקציה

יש ישיבות שהמקובל בהן הוא לעשות פטור (כמו הישיבה בכפר חבד) ויש כאלה שיש להן הסכמים עם הצבא על שירות אחרי שנת לימודים ב770 ורצוי גם חתונה (כמו הישיבה בקרית גת)

שתיהן ישיבות גדולות עם לא מעט תלמידים.

אבל חייבת להדגיש שבסופו של דבר זו תהיה הבחירה האישית של הבחור לכאן או לכאן וזה לא משנה איפה הוא לומד.

באף ישיבה אין איסור מפורש ללכת לצבא (אלא רק מינימום דחיית שירות עד אחרי החתונה) אבל גם אין יותר מידי עידוד לצבא.

רעיונית זו מה שהבחור רוצהפונקציה

לדוגמא במשפחה שלי חלק עשו פטור משירות וחלק שירתו.

אחת הבעיות המרכזיות שגורמות להמון בחורים להוציא פטור זה שהצבא עושה להם בעיות עם שנת הלימודים ב770 אחרי 3 שנים בישיבה גדולה ואף בחור לא רוצה להיות עריק ולהסתבך.


התוצאה היא שחלק מהבחורים עושים פטור וחלק חותמים על הסכם מסויים שדוחה להם את השירות לאחרי החתונה.


לרוב מי שעשה פטור כבר לא יעשה צבא, אם כי יש כאלה שמבטלים אותו (לפעמים אפילו בגיל 30+ ואז הם מתגייסים לפיקוד העורף, הרבנות או כל מיני דברים בסגנון).

ממ מענייןתמימלה..?אחרונה

תודה

מחפש ספרים חב"דים על תפילהred panda

היי,

במסגרת מאמר שאני עושה על תפילה וכוונותיה , מחפש  שמות של ספרים חב"דיים על עניין התפילה וכוונותיה (מה לכוון וכו'). ברמת הידע שלי, למדתי בעיקר את ספר התניא ועוד מספר קונטרסים קטנים.

תודה!

ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

דיוק כל אות במילים "כי ה' לצד הזה", כמו "לך לשלום"hamedinai

תקציר:


האדמו"ר מלובביץ׳ (חב"ד) לנתניהו -


"תצטרך להיאבק עם 119 אנשים, בוודאי לא תתרשם מזה כיוון שהקדוש ברוך הוא לצד הזה״.


דיוק המילים "לצד הזה" ולא "בצד הזה", דומה מאוד למה שבתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר בדרך אפשר ב2 אופנים 👇


לדייק בכל אות. צוטט בשם הרבי "כיוון שהקב"ה בצד הזה". משמיעת הקלטת שומעים ברור שהרבי אמר "כיוון שהקב"ה לצד הזה", עם אות למ"ד, לא אות בי"ת.

https://x.com/OrwellTruth1984/status/1759284144620667267


מה זה משנה? בתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר #1: אולי כי למ"ד זה לשון לימוד, צריך ללמוד ולהתקדם.


נכון בהקשר לשלום, למרות שבהשקפה הראשונה נראה כאילו אם עושים פשרה משיגים שלום, הנה כאשר לומדים את הנושא לעומק, מגלים שזה נכון רק בהקשר לאויב ידידותי ומתחשב, המריבות שבתוכנו. כאשר מדובר בהקשר לאויב האכזרי החיצוני זה הפוך: כל כניעה אליו רק מרחיקה את השלום.


נכון גם בהקשר ל"צד הזה". צריך ללמוד את הצד, האם הוא באמת הצד שאפשר להגיד עליו "הקדוש ברוך לצד הזה". יש "ידידים" במרכאות שטוענים שהם בצד הזה, אבל הנכון הוא שהם באמצע. כמה באמצע? תלוי מה עמדתנו, כי אם אנחנו נסכים לעמוד עם רגל אחת ביבשה ורגל אחת בים, טענת שונאי ציון ועוכרי ישראל תהיה שזה לא מספיק, ועמדת ה"ידידים" האלו תהיה שצריך להתפשר. זה למה עמדת ישראל צריכה להיות מה שיותר ימינה, שאז גם אם תהיה פשרה, היא תהיה יותר רחוקה מהים.


הסבר #2: ההבדל בין "לך בשלום" ו"לך לשלום", זה שהאות למד הקדמית משמעותה להתקדם לכוון, לא לעמוד במקום אחד. "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם", ביחד עם זה נאמר עליהם "ילכו מחיל ⁵אל חיל". לא להסתפק עם "שלום" שלא עושים לנו שואה רחמנא ליצלן ולהגיד שאם אפשר לחגוג יום עצמאות, זו כבר "ראשית צמיחת גאולתנו", כי בהשוואה למה שהיה בימי הביניים זה מצב מזהיר. גם אם המצב מזהיר, צריך להתקדם שיהיה עוד יותר "מחיל אך חיל", אחרת זה לא שלום.


אותו דבר גם עם "לצד הזה". גם אם זה כבר הצד הנכון, ובלשון התלמוד הובא בספר תניא קדישא בתחילתו

ספריית ליובאוויטש

"ואפילו כל העולם כולו אומרים לך צדיק אתה..", צריך להתקדם עוד ועוד "לצד הזה", כי צדיק זה מלשון "צד", להתקדם עוד ועוד בכוון להיות צדיק, "ילכו מחיל אל חיל".

מבקשת עזרה במזוןiskabelka1

שלום ,. אני אם יחידנית - רווקה , מגדלת ילד בן 7 לבדי . אחרי שאימא נפטרה מסרטן אני נשארתי לבדי בעולם הזה . אין לי משפחה ואין לי קרובים .

עשיתי ילד בטיפולי פוריות , , כדי שיהיה לי בשביל מי לחיות .

כיום הוא לומד בכיתה ב' בבית ספר דתי ,ירא שמיים ! צדיק אמיתי !

לילד אין אבא - לכן  אין מזונות .  נתקלתי בקשיים מאוד גדולים ת בגלל חובות ., גרה ברמלה  . מבקשת עזרה במזון , מצרכים בסיסים כמו קונפלקס , ממרח שוקולד, ביצים , חמאה, שמן ,פסטה חלב,,ירקות . לא נעים בכלל לבקש עזרה, אבל בלי שאלות ,רק מהנתינה מהלב ..... בבקשה אשמח אם תושיטו יד של עזרה .🙏

תפני לבית חב"ד ברמלהבת.
אני פניתי אליהם ברמלה - לא קיבלתי מהם שום מענהiskabelka1
נסי לפנות לארגון כולל חבדפונקציה
איך השיחה של הרבי על צמאה לך נפשי עזרה לי להבין...hamedinai

המכשול הכי מרכזי להגיע לשלום - מחנות הפליטים.


75 שנה שהם "פליטים" , דבר שאין לו אח וריע בהיסטוריה.


כל קיומו של עם ישראל הוא פלא ונס על-טבעי, ובאותה מידה גם שנאת ישראל אין לה הסבר הגיוני.


מחנות הפליטים מתוחזקות במיוחד בכדי לשמר את ההתנגדות לקיומה של המדינה היהודית בארץ ישראל.


ביחד עם זה, מחנות פליטים אלו גורמים לנו להיזכר שאנחנו יהודים עם היסטוריה של אלפי שנים שחזרנו לארצנו.


אחרת נשאלת השאלה: באיזו זכות מגיע יליד רוסיה שיש לה ארץ הכי גדולה בעולם, מעולם לא דיבר עברית, כותב משמאל לימין, בא עם נשק בידיים מול הטוענים שהם צאצאים של פליטי 48.


אולי יש פה מסר מן השמים:


וְהָעֹלָה עַל רוּחֲכֶם הָיוֹ לֹא תִהְיֶה אֲשֶׁר אַתֶּם אֹמְרִים נִהְיֶה כַגּוֹיִם כְּמִשְׁפְּחוֹת הָאֲרָצוֹת.. חַי אָנִי נְאֻם אֲ-דֹנָי ה' אִם לֹא בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה... אֶמְלוֹךְ עֲלֵיכֶם (יחזקאל כ לב).


לכן אם נחזור בתשובה ייבטל הצורך של מחנות פליטים אלו, כי כבר גמרו והשלימו את תפקידם וייעודם.


כי כל הסיבה לקיומם הלא-טבעי היה בכדי לעורר אותנו שלא נתחמק מהשאלה #באיזו_זכות ולמה הארץ שייכת לנו.


סימוכין:


הביאור הידוע על הניגון "צמאה לך נפשי.. אך טי דורין.."

האזינו: כשהרבי שר והסביר את הניגון `צמאה לך נפשי` ● מיוחד


שכל תפקידו של היצר הרע רק להעלות את האדם למדרגה יותר נעלית, ואם כן כאשר האדם השלים את המשימה, מתבטל הצורך של היצר הרע.


זה היה משיחת פורים ה'תשח"י (1958).


והפלא ופלא, בתלמוד (סוכה נב ב) מובא קשר בין היצר הרע לישמעאלים:


"ארבעה מתחרט עליהן הקב"ה שבראם, ואלו הן: גלות, כשדים, וישמעאלים, ויצר הרע".

זה באמת הזוי ברמה ששומעים רק משרופים.מי האיש? הח"ח!אחרונה

ראיתי כבר בזמנו את העלונים שמתארים איך יבוא המשיח ואז משבר האקלים ייעלם כהרף עין (ועוד נגזרה מכך מסקנה שאין מה להיות מוטרדים).
לחשוב שמחנות הפליטים הרעילים והמסוכנים - והעמוסים אנשים מלאי שיטנה ומשטמה לישראל - משמשים כאיזה מטה זעם הולוגרפי תיאולוגי, זה בערך אותו ההיגיון.

אגב, העלונים ההם הופיעו למיטב זכרוני עוד כשבחיים היתה חיותו, אבל גם אם אני טועה בכרונולוגיה הזו אזי מכל מקום הם הופיעו כשהמשיחיזם שלאחר המוות עוד היה בשיאו.

מובן שכל התפיסה הזו נשענת על ימי ההאדרה המטורללת למבצע "סופה במדבר" (שחרור כוויית מהפלישה העירקית) ותום הקומוניזם במדינות הסובייטיות-לשעבר, שיצרו שבתאות ברורה ומובהקת.

מחפש ספר בנרותיונה ב

אני מחפש את הספר "שערי לימוד החסידות" של הרב מיכאל חנוך גולומב

גם יד שניה

מישהו יודע היכן ניתן להשיג?

אולי יעניין אותך