"מי בעל דברים ישיב אלי":אלעד

גבירותי ורבותי, קהל קדוש.

שאול נשאלתי ותשובה אין עימי, האם גם ביום העצמאות שהוקדם (כהשנה) מותר להסתפר?

וצדדי השאלה: מחד גיסא, ע"פ פסקי הרבנות הראשית התירו להסתפר ולהתגלח לקראת יום העצמאות, שכידוע נקבע בה' באייר, שנה בשנה. האם לממשלה יש תוקף הלכתי לדחות או להקדים את החג וממילא את ההיתר מדין דינא דמלכותא? או מאידך גיסא, שמא עיצמו של יום מכפר וגורם לחלות ההיתר, וא"כ אין לכך חשיבות? הלוא גם מה שאמרו חכמינו ז"ל בגמרא ש"כל המקדש- אדעתא דרבנן קא מקדש ואפקעינהו רבנן לקידושין מיניה"- כל זה נאמר בעת אשר אצל החכמים (=רבנן) היתה ההנהגה, ולא עוד אלא שכל חתן מברך ומחייב עצמו בתנאי מפורש ואומר "...כדת משה וישראל" דהיינו מחיל על עצמו מציאות של תנאי לקביעת חכמים ופסיקתם, ושכן מצינו גם בדיני קניינים שמסתכלים על הנורמע של החברה וע"פ כך פוסקים, לפי מה דהיגי אינשי ו"פוק חזי מאי עמה דבר", מה שאין כן כאן, ולכן אולי ל"נ לדמות מילתא למילתא.

ואני הקטן חשבתי ונסתפקתי בדבר ומצאתי ראיה להיתר, דהנה מצינו דהתירו רבנן בתראי להסתפר ולהתגלח בר"ח שחל בערב שבת דחזו לאיצטרופי ולהתיר האיסור, ושמא הכי נמי בנידון דידן.

הלא כה דברי כאש,

נאם הק' אלעד, רב הפורום ומחבר הספרי' הקד' משיב מלחמות, שו"ת דברי ריבות ועוד

ראשון ישיב כבוד הרב האורח כבוד רבינו במיל.אלעד
שלום לשואלים וכל מבקשי דבר ה'!הרב אמזלג
אכן, חזרתי מוקדם מן הצפוי, הלא את יום העצמאות חבנו לחגוג בישיבתינו, איש איש עם בני ביתו.
הופניתי לשאלת ר' אלעדי רב הפורום(?), ונתבקשתי לענות תשובה נוספת לדבריו המופלאים והמחודדים.

בסיס ההיתר להתגלח הינו כדי שלא ייכנס מנוול לחג, ולא מתוקף קדושת היום- מותר להתגלח, וע"כ נלענ"ד דללא ספק שרי להתגלח בכל זמן דיוצא יום חגנו.

אך אוסיף ואחדד את שאלתך- כיוון דהיתר התגלחת הינו כדי שלא יכנס לחג מנוול, מי שרי להתגלח בתוך החג עצמו? או בחוה"מ?
הרי בזמן ההיתרא, כשאבותינו אינם נהגו להתגלח באופן כרוני ההיתרא היה כדי לסדר מעט את זקנם הארוך והמטופח, באם איזה דבלול התפרץ החוצה, אך בימינו גם אם מתגלח כדי צרכו והותר בערב החג, לאחר החג(או בתוכו) וכן בחוה"מ- זקנו מתפרץ שוב ונראה כאסיר היוצא מחבישתו?!

וכשבאה שאלה זו ע"י אאמו"ר, ענה לי ללא ספק דשרי, אך לא קיבלתי סברא לדבר.
ונלענ"ד דסברתו הייתה, שוב מאותו טעם ההיתרא- שלא יהיה מנוול, אזי גם בחול המועד ובחג עצמו(אא"כ נאמר עליו שבת שבתון- דביום העצמאות לא נאמר) הוי שרי להתגלח.

החותם בכבוד רב

הרב יוסי אמזלג(זעליג)

ראש ישיבת אור טובע
"טענו חיטים והודה לו בשעורים"אלעד
שמא לא חזי כבוד הרב שדיברתי על יום העצמאות ולא על פסח? הנעלם ממנו דבר?

הלא כה דברי כאש
נאם הק' אלעד, הרב הבלתי מעורער בעל הספרי' הקד' משיב מלחמה ושו"ת דברי ריבות ועוד
לרב החדש וחסר הניסיון.הרב אמזלג
לא באתי לפגוע בכבודך, אך וודאי ראית שעניתי לכבודו על יום העצמאות, ומה לעשות, בחסדי שמים דינים של יום העצמאות ושל פסח הינם היינו-הך.

החותם בתמיהה על אי שימת לב

הרב יוסי אמזלג(זעליג)

ראש ישיבת אור טובע
לרב הקודם שצרות העיתים ואבדן מקור פרנסתואלעד
בלבלו את דעתו:
עדיפה התנצלות טובה על פני תירוץ עלוב.
אבל מילא: נשיב לך כגמולך. לעניות דעתי אין כל קשר בין הפסק של יום העצמאות ופסח. חדא: דהתם לא גזרו אלא משום ניוול, מה שאין כן כאן לעניינינו. ועוד, דתא חג הפסח אין דוחין או מקדימים, ולכן לא שייכא גזירת המלכות לכאן כלל, ותו דפפסח אין מועיל שום דתנאי.
ולא באתי להרחיב יען אין ברצוני לפגוע במר.

הלא כה דברי כאש
הק' אלעד-רב הפורום לעד, בעל הספרי' הקד' משיב מלחמה ושו"ת דברי ריבות ועוד
לזה קוראים התגוששות רבנן?מאחורי הקו
בע"ה

שואלת אחת העם הנבערת מדעת בתמיהה...
שאלה רטורית!
חלילה חלילה!! עפר אני תחת כפות רגליו!אלעד
השכחת חביבתי? "צורבא דרבנן דקא מרתח- אורייתא כמרתחא ביה!", ועוד דרשו חז"ל במסכת קידושין: "את והב בסופה"- אפילו הרב ותלמידו וכו'.. עייני שם

הלא כה דברי וכו'..
אהאאא. הבינותי.מאחורי הקו
וסליחה ממך כבו הרב על התגובה המתומצתת בעליל והלא חפרנית ל"ע, אינני מסוגלת לכתוב בהרחבה משום הנשיכה שבאצבע קמיצה ביד שמאל. (סתם תירוץ, אין לי כח)

שבת שלווה.
"עבר זמנו בטל קרבנו"אלעד
אין נפק"מ יותר. אולי בשנה"ל הבעל"ט מישו ידאג להקפיץ את הדיון..
אלעד,גייטל רייזל
אני רואה לקחת ממש רציני את עניין רב הפורום..טוב, ניחא...
אל דאגה, אני הולך לפנות מקומי בקרובאלעד
הממ..|דואגת|גייטל רייזל
לא אשאירכם כצאן אשר אין לו רועהאלעד
אדאג ליורש מכובד ובעל שם טוב
תודה רבה כבוד הרבי הרחום והחְנון!מאחורי הקו
(חה חה, בלי לפגוע)

אך שאלה לי אליך כבוד הרב. במכתבך לעיל כתבת- "..יורש מכובד ובעל שם טוב" ושאלתי היא- מדוע יורש צריך להיות בעל שם טוב, הרי אם הוא אדם טוב הוא אינו דרוש בקרדיט!! מכאן אפשר להסיק שתחפש אדם רודף כבוד ל"ע!!
(זה די מציק, לחפש חסרונות בכל מכתב.. אבל העיקר שלא ישעמם לי |משועמם|)

בברכה, המזכ"לית הנבערת מדעת.
"טוב שם טוב משמן טוב ויום המוות מיום הוולדו".ישי ויזנר
ועל זה נאמר- "גם אוויל מחריש לחכם יחשב".
"טוב מלך זקן וכסיל"אלעדאחרונה
כי דברי המסכן אינם נשמעים. על כן ראוי למנות רב עם שם-טוב. שלא ירננו אחריו הבריות.
לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך