לאבי ישנן תפילין ישנות, בהמה דקה.
אני מעוניין לשפץ לו אותן.
אשמח גם לבדיקת בתים, באזור המרכז או ירושלים - שאפשר באותו יום לעשות הכל (פתיחה, בדיקה, סגירה, החלפת הרצועות).
תודה!
לאבי ישנן תפילין ישנות, בהמה דקה.
אני מעוניין לשפץ לו אותן.
אשמח גם לבדיקת בתים, באזור המרכז או ירושלים - שאפשר באותו יום לעשות הכל (פתיחה, בדיקה, סגירה, החלפת הרצועות).
תודה!
אשלח לך בלי"נ באישי.
זה לא כזה פינוק שמשפצים לך בית בהמה דקה. הבית זבל והוא ישאר זבל, רק קצת יותר יפה.
ובמיוחד אצל אלו שעושים הכל ביום אחד.
זה אומר שלא רק הבדיקה לא שווה, או ההכנסה או הסגירה.
אלא זה אומר שהכל לא שווה כלום!!!
רוב האנשים שעושים את זה, לא אותו אדם עושה את הכל, יש בעל מקצוע לכל דבר, ולוקח זמן לעשות כל דבר בצורה טובה.
במקום רגיל, מתוך כל הבעלי מקצוע הגיוני מאד שאחד לא יהיה הכי טוב.
ובמקום שעושים את הכל ביום אחד- זה אומר שכולם עובדים חאפר...
א. לא מסכים שבהמה דקה זה זבל של בית, בהרבה מקרים הוא יותר טוב מבהמה גסה.
ב. לא מסכים שאי אפשר לבדוק וגם להכניס ביום אחד, במיוחד כשמדברים על בהמה דקה. (אפילו גסה אפשר)
ג. לא מסכים שלא יכול להיות בעל מקצוע טוב בכל דבר שנוגע לספרות. אולי זה חולשת הדור שיש היום מכניסים (שלא מעט מהם עמי ארצות ולא למדו שום הלכה), ומתייגים (כנ"ל), ותופרים (כנ"ל), ובודקי מחשב (כנ"ל - הרבה פעמים אשה בכלל). אפשר לעשות את כל זה בדרך טובה, להיות גם סופר, גם מתייג גם מגיה גם מכניס.
אפשר וכך ראוי.
אבל הבעיה שאני מכיר רק אדם אחד כזה!!!
אין, זה מאד נדיר...
שאתה לא מכיר הרבה דברים!
כל אחד כותב לפי מה שהוא יודע ומכיר....
נראה לי שגוי לחלוטין.
(למדתי סופרות-סת"ם)
כך השיבוני. ועדיין אין הדברים מתיישבים היטב בלשון המחבר:
אסביר את הענין ומקווה שלזה התכוון בספר שציינת,
אכן כל אות צריכה להיות ע"י מעשה כתיבה כצורתה ולא ע"י חקיקה או אמצעי אחר שאינו מעשה כתיבה (כמו נפלה טיפת דיו ונעשה אות או חצי אות,
חק תוכות הגדרתו חוקק תוך האות או סביבתה וע"י זה נוצר האות, אמנם נחלקו האחרונים (ב"י ורמ"א באה"ע עם הרד"ך) אם חקק חצי אות והשלימה ע"י כתיבה או שנפלה טיפת דיו ונעשה חצי אות כגון גג וא"ו או יו"ד והשלים את האות (עשה לה ירך) ע"י כתיבה אם אזלינן בתר הסוף, שסיים האות ע"י מעשה כתיבה או שכיון שחלק נעשה בפסול ולא כל האות נוצרה ע"י כתיבה הכל פסול (ע משנ"ב סי ל"ב סע י"ז ס"ק ס"ז).
אבל ישנו עוד דין שמובא באחרונים שנקרא ח"ת ע"י כתיבה כלומר שגרם לאות לעמוד בצורתה והכשירה ע"י כתיבה אע"פ שבאמת זה לא ע"י חקיקה מ"מ קרי ליה חק תוכות ע"י כתיבה, כיון שגם היא לא נוצרה ע"י מעשה בגוף האות עצמה, אחת הדוגמאות לזה היא: כתב כ"ף כפופה מתחת לכ"ף פשוטה וצד ימין של הגג נגע בירך הכ"ף שלמעלה באותו רגע הכ"ף פשוטה נעשתה לכ"ף כפופה גדולה ופסולה, אלא שאם ממשיך בכתיבה אחת את צורת הכ"ף כפופה כבר ניכר שלמעלה זו כ"ף פשוטה ולמטה זו כ"ף כפופה רק שנוגעת קצת והרי להלכה אפשר להפריד אותיות שנדבקו אם ניכרת צורתן, רק כאן נעשה שינוי צורה לרגע אחד והסכימו רוב ככל האחרונים (מלבד היריעות שלמה) שהסת"ם פסול כיון שנעשה ח"ת ע"י כתיבה ואסור להפריד ובתו"מ אין תקנה ובס"ת צריך לגרור הכ"ף שלמעלה ולכותבה מחדש. (מיהו גם הרב מועלם מסכים לעצם הדין של השינוי צורה רק שאם זה היה ע"י מעשה כתיבה אחד בלי שהגביה ידו כיון שהיה שינוי צורה לרגע אחד ובאותו מעשה נכשר שרי לתקן). וישנם הרבה דוגמאות לזה ולכן צריך זהירות.
אבל לשון הרב הנזכר שצטטת לכאורה מורה שכל שעשה אות שאינה שלימה ואחר"כ הוסיף עליה הוי ח"ת ובפשטות זה אינו נכון מדין חק תוכות אלא מדין כסדרן בתו"מ אם המשיך לכתוב.
אלא אם כן כוונתו שהאות הראשונה היתה לא לשמה או לא ע"י מעשה כתיבה שאז באנו למחלוקת שהזכרתי למעלה בין הרד"ך לב"י והרמ"א.
אפילו לא כתבת איזה כתב אתה כותב
אבל בכל מקרה אני לא מבין גדול בעולם הסוחרים
שלום!
על מה כדאי להקפיד בתפילין פצפונות?
ראיתי כל מיני כאלו שכותבים 50 הידורים...אני לא מזלזל אבל לא מתלהב מכותרות בלי הסברים.
נ ב. גם מבחינת גודל האם יש נפ"מ בגדלים 2.2 2.4
אשמח להרחבה כמה שניתן.
ברוכים תהיו!
יש את הדברים החשובים בכל תפילין, שזה כתב הלכתי, ללא דיבוקים עם תגים שחורים וברורים וכו וכו
תוספות חשובות לפצפונים:
1. קלף של תפילין של ראש, צריך להיות דק מאוד (במיוחד קדש ו והיה אם)
2. כדאי שהפרשיות הנל שיהיו גם קצרות כמה שאפשר.
3. לגבי גודל הבתים רש"י ורת ביחד לא יהיו יותר מ 8ס"מ ביחד עם תיתורא ומעברתא. כדאי שרשי יהיה מעט גדול יותר מר"ת
באתר יש רשימה מפורטת של 60 או 70 הידורים וזה רק בפרשיות התפילין. אולי יש שם גם רשימת הידורים בבתי תפילין צריך לחפש..
אני ממליץ ללמוד באופן פרטי או בקבוצה קטנטנה
אם תרצה תפנה אלי בפרטי ואוכל לתת לך מספרים של מלמדים בכתב אשכנזי.