האם בסוף הספר יש חובה להוסיף הערה כי "הארנב הוא בעל חיים שאינו כשר" (ההערה הנוכחית) או שמא ניתן לוותר?
ספר חרדי על ארנב,כנרית על הגג=)
ספר חילוני כופר על חנהל'ה ושמלת השבתאלברט
האם אפשר לטשטש את העובדה שמדובר בשבת ?ולהפוך לאהה חנהל'ה ושמלת הראש חודש (לא לא זה לא רעיון טוב הם לא אמורים לחגוג ראש חודש) אההה חג (מה על זה שהמכבים הפנאטים הרגו יוונים? או שמרדכי לא השתחוה וסיכן את כולם ובנס אהה במזל אהה בגורל .אהה טוב לא משנה לא יצא כלום)אהה חנהלה ושמלת היום הולדת!
אני יודע שזה לא מקום להיות כבדאלישע בן אבויה
בס"ד
אבל העניין הזה מטריד אותי. אז ככה: מרדכי לא השתחווה כי זו עבודה זרה (זה הפשט. אמנם לפי הפשט הוא כנראה לא ממש החזיק עבודה זרה, אבל השתחוויה להמן מסמלת משהו כזה. לא כולם הסכימו, ובגלל זה פרשו ממנו מקצת סנהדרין (זה כבר לא כ"כ פשט)). בכל אופן, ברור שא"א להשליך מהמקרה הזה על דברים אחרים, כי זה היה דבר מיוחד, כל כך מיוחד שחלק מהפרשנים אומר שזה היה בנבואה.
החשמונאים יצאו למלחמה כשניסו לכפות עליהם את תרבות יוון, זה בכלל לא דומה למה שיש היום.
אז למרות שאני חושב שצריך להיות צבא, הדימוי הרדוד שמביאים בכל חנוכה הוא לא נכון. והדימוי לפורים הוא בכלל מטופש לגמרי. יעלה על דעתו של מישהו, ציוני או חרדי, להגיד שמותר לסכן את כל היהודים שבכל העולם בשביל גאוה של איש אחד?
אני מצטער שאני מן הסתם לא אגיב לתגובה, אני לא נכנס לפה הרבה, בד"כ אין לי אינטרנט.
ברור הטענה על מורדכי מופיעה כבר בגמראטוביה2אחרונה
אבל מי שאומר אותה זה רבא שפוסק שמותר לעבור על ג עברות ואפילו בפרסיה אם זה להנאת הגוי ולא כדי להעביר על דת
לכאורה המן התכוון רק לכבודו (בפשט) ולכן זה היה מותר לפי רבא
אבל אם לא אז עיין בכרמבם שמורדכי עשה טוב כאשר סיכן את עם ישראל
יש לחלקבועית מחשבה
בס"ד ובהשתדלותי
דאם הספר מיועד לתינוקות של בית רבן יש להחמיר ולציין באותיות מאירות עיניים שארנב הוא חיה טמאה ואין לאוכלו, וכן מן הראוי להחמיר אם הספר מיועד לתינוקות שנשבו.
אבל, אם הספר מיועד לאנשים יר"ש צדיקים וטהורים, יש ספק האם הספר היה צריך להכתב על ארנב, ושמא לא היה מתאים יותר לכתוב על חיה אחרת, ויש מקילים. (לכתוב על ארנבים, וגם שאין צורך לציין שאינו כשר, ז"א)
נראה לך זה שם גלותיאלברט
חוץ מזה מה. רק האשה עוזרת והבן יושב בבית על קפה?!
עכשיו הספר שון ומכנסי היומולדת
אני בעד שון ומכנסי היומולדת! ובקשר לארנב-*#&למה?!*#&
אם כבר, נוכל להעמיק בדוגמא פשוטה- הסיפור התמים לכאורה -"מיץ פטל הארנב"..איי..
המון בעיות יש בו בסיפור..נתחיל מהעובדה שכל החיות המוצגות בו אינן כשרות (כן, כולן..בדקתי- מלבד הג'ירף, שבה נחלקו הפוסקים בשל חוסר במסורת..)
מלבד זאת, בעמוד השני (בדוק..אולי השלישי לכל היותר)- מחזיקים הג'ירפה (נקבה) והאריה (זכר) ידיים- ר"ל!!
האם כ-ך נרצה לחנך את ילדינו?!
פריצות שכזו יש להוקיע מכל וכל!
ועל כן, מעתה והלאה נקרא לסיפור חדש, בהשגחת הרבנות- "מישה הכבש" אותו יחפשו זוג של בני בקר תמימים. וכך ראוי לנהוג במחוזותינו,
שלא להחטיא את ילדי ישראל הטהורים, ח"ו!
נראה לי תלוי אם מעלליו בספר מעלים את התאבון...מתו"ש
לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות
הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,
מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.
העונה להגדרות הצניעות ?
פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני
אפשר פילאטיס ולא זומבה
גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות
כמובן.
ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר
הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש
לזוג, הליכון זוגי
נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג
בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש
הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש
הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים
בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה
של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה
למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני
יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם
האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא
על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת
מה הדיןקעלעברימבאר
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני
כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים
אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני
בגרויות חורף פטור מלספור
כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני
והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים
וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה
וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
שמיניסטים לא סופרים125690
יא עוקץדורין השמיני
אנחנו נשארים אחרי היסודי
אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר
יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני
בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל
על כן צריך לספור הכל
הרמוניהאחרונה
אתם שטוניקים גאוניים
עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))
פעם היינו חברות;)
נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני
מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.
מה היה שםדורין השמיניאחרונה
בשביל הלא מעודכנים
תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות
יש לכם ממנו זכרונות טובים?
יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?
תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")
אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה
@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?
נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
שאלה רבתיקופת חיסכון
אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?
פסקזמןלא סתם מישהי
הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
שאלהשמיניסט באמ"ש
לא125690
זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.
יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד
מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690
אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.
אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר
אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה
זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.
))))