מנהגי אבלות בספירת העומראלעד

כידוע לכולנו, בימי ספירת העומר יש לכבד איש את רעהו ואיש את תלמידו, כזכרון מר למגפה/מלחמה שפרצה בימי רבי עקיבא וגרמה למותם של רוב תלמידיו, עקב אי נתינת כבוד לזה.

המגפה, כידוע, פסקה בל"ג בעומר, ולכן מכאן והלאה לא נוהגים מנהגי אבלות שנהגו עד כה, כגון איסור חתנות, תספורת ושמיעת כלי זמר.

שאלתי (הרצינית לשם שינוי מרענן) היא כדלהלן: מדוע אם כן ישנם הנוהגים להמשיך את דיני האבלות עד לשבועות?

הלא כה דברי כאש

נאם הק' אלעד- רב הפורום לעד, בעל הספרי' הקד' משיב מלחמות ושו"ת דברי ריבות ועוד

המגפה נמשכה 33 יום כדבריךybs
אבל יש נוהגים שעד ר''ח אייר א נוהגים מנהגי אבלות ואת כל מנהגי האבלות לזכר תלמידים אלו עושים 33 יום מר''ח אייר עד שבועות
כיוון חשיבה-אלעד
אולי מנהגי אבלות הללו לא באים רק כדי לצער ולמנוע שמחה בימים מסויימים?
אולי יש להם מטרה עמוקה יותר שקשורה עם ימי ספירת העומר והיחס בין פסח לשבועות?
ימי הספירה הם ימים של התעלותybs
ולדעתי ההתעלות האמיתית זה מתוך שמחה
כתוב בספריםאחד מאלף
שספירת העומר היא מעין חול המועד שבין פסח לשבועות.

כידוע היציאה ממצרים לא הושלמה עד מתן תורה.
וזה גם רמוז בזה שבפסח השעורה מבשילה (מאכל בהמה) ובשבועות החיטה(מאכל אדם) ועמ"י התקדם מדרגה אחר מדרגה . לכן ,פסח לא נשלם עד שבועות...

מנהגי האבלות שלפני ל"ג , הם הרבה הרבה יותר מאוחרים...

מצטער אם כתבתי מבולבל ובקודים, פשוט קשה לכתוב בפורום רעיונות עמוקים ומופשטים. (חוצמזה שאני לא זוכר את המקור...)
אם אני לא טועהSpEcIaLl
זה החסידים שנוהגים כך,למה,אין לי מושג
טוב עכשיו אכתוב כמו רבנית במדרשהאלעד
ימי ספירת העומר הם זמן להתכנסות פנימית, בנות. אורו החמצי-משהו של פסח, חג ההתחדשות שלנו- הולך ומאיר, זורם ומפציע אל עבר חג מתן תורה המתנשא לפנינו במלוא הדרו. אל עבר חג השבועות הבא עלינו לטובה אמן! בנות יקרות. הבה נתכנסנה לתוך עצמיותינו הפנימית ובמקום השמחה הליצנות וההוללות המאפיינות כל כך את ימי הפורים- ננסה להתעלות בצער השכינה וההתחדשות המפעפעת בנשמותינו!

טוב. נסחפתי. אבל מקווה שהבנתם את הנקודה..
הלא כה דברי כאש
נאם הק' אלעד, רב הפורום לעד
צדקתי? באמת ככה הם מדברות? אלעד
קצת נסחפת ט'
קצת הרבה...חילא דמשכנא
חחחחחחחחחחחח...!איזה מלך ה'!
צחוקים איתכם.....
גדול גדול גדול!!!!דומה בטרוף אני גם מדמינת ת'נימההכלטובה!
אתה מעוניין שעפעפם של ההתחדשות בנשמתך, רבי?לא קשורה בגרוש
*שולפת מכשיר אזכרי ומפותל זרעות מכיס צדדי במבט מאיים*
מאיפה בא לך הקטע עם הפדיקור?אלעד
ולמה זה אמור לעניין אותנו? :c)
זה החתימה שלה...גילת
בס"ד

לא קשורה בגרוש-
תעשי קו בשורה מעל החתימה ואנשים יבינו שזה חתימה...

קו עושים כשלוחצים על shift וביחד איתו על -
זה יוצא ככה:
____________________________________________________

ובלי shift זה יוצא ככה:
------------------------------------------------------------------------------------------

את יכולה גם להעתיק ת'קווים האלה...
אני יודע נשמה. אני יודעאלעד
נשמות יש בגן עדן....גילת
בס"ד

זה היה תירוץ להגיד לכמה אנשים פה לשים קו ברור בין השטויות והקישקושים לבין הדברים העוסקים ברומה של סוגיא...
ממוחי הקודח,רבי.לא קשורה בגרוש
בטח שזה מעניין אתכם. כל חייכם חיכיתם למידע הזה.
כדי לחזור לנושא...גילת

בס"ד

סמיילי של ספירת העומר...

הוא כ"כ דורש מכסחת דשא!!!מאחורי הקו
לכ' הרה"ח ר' הפורום המכונה "אלעדי" תובב"א!קינמון
(וכן לשאר דוברי השטויות למינהם)
כידוע, אדם שהוא בן 86.2 הינו סנילי במקצת (שעכעחען בלע"ז) ולכן אין אני זוכרת במדיוק כל דבר וצ"ע..
כפי שנאמר כבר, ידוע הוא שהמגפה ל"ע הייתה בת 33 ימים, אך נחלקו רבותינו ז"ל האם היו מפסח ועד ל"ג בעומר או שמא מר"ח אייר ועד שבועות (אשר אם נוריד ראשי חודשים וערבי חגים ול"גי בוערים נקבל 33 יום...)
ומאחר וישראל צדיקים בני צדיקים נזהרים בקלה כבחמורה נהגו ע"פ כל הפוסקים גם יחד וחיברו הימים ונהגו מעט מנהגי אבלות בכל ימי ספירת העומר..

וראוי לעיון בדברי בעל ה"אחד מאלף" הנזכרים לעיל אשר הם מעט מן המעט של עומק חשיבות ימי הספירה בהתקדמות הרוחנית של ימי הספירה
ובכלל כל המתעמק בדברים אלו תבוא עליו הברכה!
לבעל האמרי צמח- "הקינמון"!הרב אמזלג
ונראה דקשה.
וכי מדוע דנתעלם משבתות חגים ומועדים אשר בתוך הספירה, וכך נגיע ל33 ימים?
והרי בלישנא קמא, מצינו דספירתם היא ל"ג ימים נטו, כולל שבתות ,חגים ומועדים!

ועל כן נראה לפרש תירוץ אחר, אשר אינו עונה על שאלתו, אך מסביר מנהג חלק מיראי ה'.

נראה דאת מנהגי ספירת העומר יש לקיים בכל השנה.
ידוע דיש עניין גדול לגדל את זקננו, ואין לגעת בו כלל. וע"כ אי בעית אימא, דמה דנהגו ע"פ הארי ז"ל לנהוג באי תגלחת וכו' עד לעצרת, הינם חסידי האר"י אשר מ"מ פוסקים מלגעת בזקנם בכל ימי חייהם(ימי חייהם-הימים. כל ימי חייהם-הלילות).
וע"כ נהגו במנהג זה עד שבועות.

ובקשר לשמיעת מוזיקה.
ידוע שפסקו הרבה חכמים(הלכה רצינית) דאין לשמוע כלל ועיקר שירים בזמן החורבן(זכר לחורבן).
וע"כ, אלו אשר החמירו לעשות כן עד שבועות, אפשי לומר דאין נוהגין לשמוע שירים כלל ועיקר כל השנה כולה, עד לביאת משיח צדקנו בב"א.

ועיין שוב, ותמצא מנוח לשאלותיך.

החותם לכבוד התורה

הרב יוסי אמזלג(זעליג)

ראש ישיבת אור טובע, ורב הפורום
אני רואה שהחופשה עשה לך טוב, רב הפורום במיל.אלעד
בוודאי שהחופשה עשתה לו טוב, זמן איכות למלא את הבורמאחורי הקואחרונה
ות שנחפרו כאן כאן בפורום (ע"י המיקרופייל שבחתימתי לעיל) בראשו של הרבי (אולי סוף סוף תפטרו אותי מהכינויי כבוד המציקים האלו???)
ואתא, הרב אלעדי, אל לך לקנא כי כאשר תגיע לרמה בה נמצא רבינו יוסף אמזלג שליט"א (שזהו לא הישג גדול כפי שראיו?) תוכל להפסיק לקנא (סיום נכבד למכתב נכבד עוד יותר)

שבת שלום.
לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך