חשוב ביותראחד מאלף

שלום אחים שלי!

 

רציתי לעורר על נושא קטן. אני יודע שאני ארגיז קצת (ואולי הרבה) כמה אנשים, אבל האמת חייבת להיאמר. אני מבקש מראש סליחה אם אני אפגע במישהו...

 

לאחרונה (ואולי לא רק...) נפוצה בפורום התופעה של התכתבות ושיחות בין בנים לבנות.

תופעה זו אסורה הלכתית !

 

הגמ' כותבת (קידושין דף ע' ע"ב) "ואמר שמואל אין שואלין בשלום אשה כלל ואפילו על ידי שליח"

 

וכך אף נפסק להלכה:

 

ואין שואלין בשלום אישה כלל, ואפילו על ידי שליח (רמב"ם ספר הקדושה, הלכות איסורי ביאה פרק כ"א וכן בשו"ע אבן העזר כא, ו)

 

והסיבה מוסברת ע"פ רש"י בקידושין : "שמא מתוך שאילת שלום יהיו רגילים זה עם זה ע"י שליחם ויבואו לידי חיבה."

 

וכן מובא בהמשך השו"ע: "צריך אדם להתרחק מהנשים מאד מאד. ואסור לקרוץ בידיו או ברגליו ולרמוז בעיניו לאחד מהעריות. ואסור לשחוק עמה, להקל ראשו... ואלו הדברים אסורים"

 

אנשים יקרים ! רציתי לעורר על הנק' הזאת. זה מדרון חלקלק שחשוב לעצור לפני שמתגלשים בו.

 

מי שיש לו תגובות – מוזמן!

נכון מאוד ! מצורף הסבר רעיוני להלכות. יישר כח!אנונימי (פותח)
משל האנטנה הכיוונית – על חשיבות הבלעדיות בקשר בין המינים .

ראשי פרקים

א.הפרעות בקשר
ב.סף הרגישות
ג.האנטנה הכיוונית
ד.הנמשל-הקשר שבין איש לאשתו
ה."קשר" מערבי
ו.קשר בלעדי
ז.ההלכה – הבסיס לבניית הקשר
ח.קשר ישראלי בר קיימא

א.הפרעות בקשר
לצורך המשל ניקח מקרה , שבו מפקדת חיל האוויר מעונינת לשמור על קשר עם אחד ממטוסיה האמור לבצע גיחה חשובה ומסווגת בטווחים רחוקים מאוד מן הארץ . במפקדה נמצאים משדרים המסוגלים לשדר בעוצמה גבוהה, כך שאפשר יהיה לקולטם בכל מקום במזרח התיכון . אולם למטוס ישנה יכולת שידור מוגבלת , וככל שירחיק מתחומי הארץ יקשה על האנטנה המוצבת במפקדה לקלוט את שידורי המטוס.

בנוסף לבעיית עוצמת השידור של המטוס ישנו גורם המחמיר את המצב בהרבה , והוא , על אותו תחום תדרים שבו מתקשרים ביניהם המפקדה והמטוס, יש עוד "פיראטים" רבים , היינו "אורחים לא קרואים", הנמצאים במדינות שסביבנו (מדינות ערב ומדינות דרום אירופה ומזרחה) המשדרות בתדרים דומים ואף זהים לתדרי הקשר בין המפקדה למטוס (כגון: תחנות רדיו חוקיות ופיראטיות , מגדלי פיקוח, מטוסי נוסעים ואוניות שונות , תשדורות צבאיות של הצבאות מסביב ועוד אין-ספור גורמים נוספים),אשר כולם "מעמיסים" בשידוריהם על גלי הרדיו באותו תחום תדרים . למטוס בדרך כלל אין בעיה , כי הוא טס מעל מדינות ערב , שיש בהן בדרך כלל מעט תשדורות , אולם אנטנת הקליטה אשר במפקדה חשובה לכל אותם רעשים המגיעים ממדיות ערב באותה מידה כמו לרעשים המגיעים ממדינות אירופה הקרובות , ספינות ומטוסים באזור הים התיכון וכו'.

ב. סף הרגישות .
כל עוד המטוס נמצא בתחומי הארץ או בקרבתה – שידוריו נשמעים ברורים וחזקים בעוד שאר הגורמים המשדרים נמצאים רחוק ויוצרים בסך הכל רעש רקע חלש. על רעש רקע זה ניתן להתגבר באמצעות פתרון טכני פשוט- הרמת "סף הרגישות" של האנטנה כך שלא תקלוט שידורים בעוצמה נמוכה מסף מסוים , שעליו מחליט אשר הקשר במפקדה.

הבעיה נוצרת כאשר המטוס עצמו הולך ומתרחק. אז- עוד ועוד ממוקדי השידור האחרים הופכים להיות קרובים יחסית אל האנטנה במפקדה יותר מהמטוס עצמו . בעיה זו הולכת ומחמירה יותר ויותר כלל שהמטוס מתרחק- או אז שומע איש הקרש במפקדה את שידורי המטוס בעוצמה נחלשת והולכת , בעוד שידורי שאר המוקדים הופכים להיות רעש נוראי באוזניות . הדרך היחידה להורדת אותו רעש היא הרמה נוספת של "סף הרגישות" של האנטנה במפקדה . ואז בכל מקרה של ניסיון קשר בין המטוס למפקדה ישמע איש הקשר במטה רק חלק מתשדורת המטוס. ההסבר לכך הוא , שכל גל רדיו מורכב מאותות ברמות עצמה שונות, גבוהות יותר וגבוהות פחות. ובשל הרמת סף הקליטה ישמעו במפקדה רק את קטעי התשדורת המשודרים ב"פיקים" של עוצמה גבוהה , ואילו את השידורים המשודרים בעוצמה בינונית ישמע איש הקשר קטועים ומשובשים מאוד, ואת אלו המשודרים בעוצמות נמוכות לא ישמע כלל, ואז במקומם ישמע באוזניות : במקרה הטוב – שקט , ובמקרה הגרוע- את שידורי שאר הגורמים .

ג. האנטנה הכיוונית.
הדרך היחידה להתגבר על בעיה זו היא להשתמש לא באנטנה רגילה כזו הקולטת תדרים מכל הסיבה (הנקראת אנטנה OMNIT כגון האנטנות הקיימות במכשירי קשר צבאיים רגילים, בטייפים, מכשירי טלפון סלולריים וכו' הקולטות שידורים מ-360 מעלות) אלא באנטנה כיוונית(לדוגמא: "צלחת" לקליטת שידורי לוויין וכדומה) הפונה וקולטת שדרים רק מכיוון אחד. אנטנה זו הנמצאת במפקדה מתוכננת מראש לעקוב באופן רציף אך ורק אחר שידורי המטוס , בכל כיוון אשר הוא פונה . בזכות פתרון מכני פשוט זה , האנטנה הכיוונית מתעלמת לחלוטין מכל מוקדי השידור האחרים , חזקים ככל שיהיו , וקולטת אך ורק שידורים המגיעים מכיוון המטוס שהיא עוקבת אחריו בקפדנות .

ד.הנמשל-הקשר שבין איש לאשתו
מהמשל נעבור לנמשל – הקשר בין איש לאישה , כמו הקשר בין המטוס למפקדה , פועל על ספקטרום רחב של עוצמות שידור : החל בשידורים בעוצמה נמוכה (שיחות קלות ביחד,עזרה הדדית בדברים קטנים וכו') דרך שידורים בעצמה מעט גבוהה יותר (ארוחות ביחד , נגיעות קלות , עיסוקים משותפים וכו')ושידורים בעוצמה בינונית(שיחות עמוקות,בילויים משותפים וכו') וכלה בשידורים בעוצמות גבוהות ביותר. מכאן , שהקשר בין איש לאישה מורכב מהמוני ניואנסים ומרמות חיבור שונות היוצרות ביחד את הקשר המלא אשר על פי התורה אמור להתקיים רק על ידי חתונה , והוא הנקרא , ולא במקרה , "ברית הנישואין".

ה."קשר" מערבי
הגישה החילונית – מערבית טוענת , שאין כל בעיה לפתח קשר ברמה זו או אחרת בין גברים לנשים גם מחוץ למסגרת הנישואין. קשר שכולל לא רק שיחות נצרכות-קונקרטיות , אלא גם שיחות ארוכות ואישיות , ארוחות ביחד , לצחוק ולשמוח , נגיעות סתמיות פחות או יותר , חיבוקים ידידותיים, בילויים משותפים , ריקודים בזוגות ועוד. בעצם אותה גישה טוענת , כי מלבד יחסי האישות אין כמעט שום הבדל בקשר שבין בעל לאשתו , מהקשר בינה לבין כל שאר הגברים בעולם.

כך הפכה התרבות המערבית את רוב רובן של רמות הקשר שבין איש לאשתו לשייכות לרשות הרבים , ואין כמעט כל תחום שנשאר בלעדי לקשר הנישואין. קשר נישואין חלש שכזה – אין בו כמעט שום דבר המייחד אותו מקשר עם כל איש או אישה זרים , והוא נועד מראש לכישלון אל מול הרוחות החזקות המנשבות מבחוץ. ממש כמו במשל , ישנן הרבה מאוד תשדורות זרות מסביב, המוני פיראטים ופיראטיות , שבמודע או שלא במודע משדרים כל מיני סוגי מסרים, הנקלטים על ידי האנטנות שלנו. ואז, במקום שנקלוט אך ורק את בן הזוג שלנו, שהתחתנו אתו ,אנו חשופים וקולטים את הנשים או הגברים הזרים הללו. ולכן לא ייפלא , כי נישואין בעולם המערבי הם דבר שהופך, ככל שהחברה מתירנית יותר בקשר בין גברים לנשים, לכישלון הולך וגדל.(ישנן מדינות,שבהן יותר משמונים אחוזים מהזוגות הנשואים מתגרשים תוך זמן קצר. לצערנו, גם בארץ המצב הולך ומחמיר, והדבר חודר גם לציבור הדתי בכל מגזר שלו שאינו מקפיד בתחום בצניעות שבינו לבינה.)

ו.קשר בלעדי
בישראל, לעומת זאת, האדם מחונך להתרחק ככל שיכול מכל אישה זרה, ועליו לשמור את כל גילוי הקשר, ואפילו הפשוטים ביותר,אך ורק לאשתו.אין התורה פונה רק אל האדם הנשוי,אלא לא פחות מכך גם אל הבחור הצעיר שאי"ה יתחתן בעוד מספר שנים , ויחיה עם אשת בריתו במסגרת של נישואין. עליו גם כן מוטל לשמור על בלעדיותו של הקשר לאשתו העתידית. ואף על פי שטרם מכיר הוא מי היא, בכל זאת שומה עליו כבר מנעוריו לדאוג, לא ייחשף לשידורים של נשים זרות , וצריך הוא לשמור עצמו מ"האזנה" לתשדורות הזרות הרבות המקיפות אותנו מכל כיוון אפשרי. כל קבלה של תשדורת כזו תגרום, כי בבואו בשעה טובה להיקשר בברית הנישואין עם אשתו , הרי שגילויים מסוימים של קשר וקרבה כבר לא יהיו מיוחדים אך ורק לה.

ראוי לכל אחד ליצור "אנטנה כיוונית", המופנית אך ורק אל אשתו (אם זו אשתו בפועל,או זו העתידית שהוא אינו מכיר עוד כלל).על ידי כך מסוגל הבעל / יהיה מסוגל הבחור לקלוט היטב את כל "רמות השידור" שבינו לבין אשתו , גם הפשוטות והיום-יומיות ביותר, וליצור עמה קשר רציף בלעדי רק בינו לבינה, ללא שום קטעים ריקים. ומתוך שהאנטנה הכיוונית שעלינו ליצור בעצמו מתעלמת לחלוטין מ"שידורים" של מוקדי שידור אחרים(המכרה מהסניף,הבחורה מהפרסומת בעיתון,השחקנית בטלוויזיה,המש"קית בצבא,השותפה ללימודים באוניברסיטה וכו')- גם נמנע מצב שבו עולים "פיראטים" על התשדורות שבין האדם לאשתו.

ז.ההלכה – הבסיס לבניית הקשר
יסוד חשוב זה של הבלעדיות המוחלטת של הקשר בין בעל לאשתו הוא הגורם,כי בהתפרטות אותו רעיון רוחני עקרוני לחיי המעשה , תבוא תרבות ישראל ותנחה את האדם (אחרי ההדרכה הכללית "להתרחק מהנשים מאד מאד" )לדקדקנות מוגזמת לכאורה : שאין לשוחח אפילו סתם שיחה שלא לצורך עם אישה זרה, שלא להסתכל שום מבט באישה אחרת מאשתו ועוד הלכות רבות. אלו לא נובעות משנאת החברתיות וצמצום האדם לחיים מוגבלים וחסרי שמחה, כפי שהדבר נתפס בתפיסה הראשונית השטחית , כי אם בדיוק להפך , מתוך רצון בטובת האדם ובהכוונתו לחיים מאושרים ללא "פזילות" לאושר המדומה שנראה כאילו מסביב. ההלכה רוצה לגרום לאדם , בתחילה אפילו באופן "מכני" הלכתי, ובהמשך באופן חינוכי , תודעתי ונפשי, להיות מכוון אך ורק אל עבר אשתו. בכך יוצר האדם קשר עמוק ומלא עם האישה האחת , שעמה,ורק עמה,יבנה לאט לאט קשר בלעדי, עמוק ונפלא,המתפרש על כל ספקטרום גילויי הקרבה שבין בני אדם – החל מהרמות הפשוטות והבנליות ביותר, וכלה בעמוקות ביותר.

ח.קשר ישראלי בר קיימא
על ידי הריחוק מבני המין השני בזמן הנעורים,כמו גם לאחר הנישואין- מכל מי שאינה אשתו- אנו מתקרבים לבניית הקשר האידאלי בין איש לאשתו. דבר זה ודאי דורש מאמץ , ולכאורה ויתור על דברים שהינו רגילים אליהם , הנפש מחמדתם, ואף נראים כה יפים ומפתים מבחוץ . אך מי שיהיה מוכן לכל , וישקיע בכך את כוחותיו – יוכל לבנות קשר של היכרות ודבקות מוחלטת בינו לבין אשתו , מבלי לבזבז טיפת אנרגיה בכיוונים שמחוץ לקשר זה. קשר שכזה – שעל כולנו לשאוף לבנות בביתנו שאנו מקימים/נקים אי"ה – הוא קשר אמיץ וחזק, ששום רוח זרה, חזקה ככל שתהיה, לא תוכל לפגוע. הוא יוכל להיות בסיס להקמת בית נאמן בישראל. נאמן כפשוטו,ועוד יותר כמדרשו-הקמת בית נאמן למגמה הישראלית בעולם.

שכחתי... זה מהספר "החזית שבעורף"אנונימי (פותח)
ומי שרוצה ת'גירסא היפה שישלח מסר"ש עם המייל שלו.
ברוך מחיה המתים...אנונימי (פותח)
סופסוף מישו נזכר לעורר על העניין. יישר כח עצום
לאחד מאלףהכהניסט הנודד
חיילך לאורייתא
בהחלט נכון.אנונימי (פותח)
בס"ד

יפה מאוד שהתעוררו על העניין.

לענ"ד כדאי שכל מי שיש לו רעיונות או הסברים בנושא, שיעלה...

בכל מקרה, שכוייך עצום
קודם כל- האמת לא חייבת להאמר.ישי ויזנר
יש עניין של "הוכח תוכיח את עמיתך ולא תישא עליו חטא"- כשם שמצווה לומר דבר שנשמע כך מצוה שלא לומר דבר שאינו נשמע (וזה אשכרה מה שכתבת).

דבר שני- מה לעשות, לא כל הרבנים חושבים כמוך.
הבאת פה יפה מאוד דעה אחת, אבל יש עוד הרבה.
יש דעות שמותר להתכתב רק בפורום ולא במסר"ש, יש דעות ששניהם אסורים, יש דעות ששניהם מותרים ויש עוד כמה דעות.

הבהרה קטנה- אני אישית לא ממסר"ש עם בנות, אבל זה לא אומר שכל אחד צריך לחשוב כמוני.
אני מבין שכל אחד גדל במקום אחר ויש לו שיקולים אחרים בנוגע לאיך להתנהג בנושא הזה.

בכ"מ- אל תבנה על זה שאני אגיב חזרה לתגובה שלך אלי (אני פשוט לא נכנס לפורום הזה הרבה), אבל בלנ"ד אני אשתדל להביא מקורות למה שאמרתי.
שמח על מה שנכתב כאןאלעד
וגם על מה שישי כתב. חשוב לברר את הנושא..
אחד מאלף,מאחורי הקו
הכוונה היא לשיחות מסר"ש או כאן בפורום?

כמובן שגם אני מסכימה עם דבריך, אני לא נוהגת לדבר עם בנים בשח"א\מסר"ש.
לדעתי ישי צודק.. כל אחד זה איך שהוא גדל..מיטל
אבל מה שכן שמתי לב

זה שמילא מי שמדבר עם בנים/ בנות בכללי אז זה כבר ממש לשנות את המצב

אבל יש ה-ר-ב-ה מאוד שבכללי לא מדברים עם המין השני והפורום גרם להם לכך וזה ממש ממש גרועע אלא אם כן זה שיחות רציניות ודברים שרבנים מתירים
צודק!!בע"ה אשתדל לקחת עניין זה על עצמי...אחת מהצפון
הכוונה לאישי-בפורום אני לא רואה בעיה...אחת מהצפון
תגובה.אחד מאלף
בס"ד.

ישי צודק, לא כל אמת חייבת להיאמר. אבל חשבתי שבפורום הזה, האמת המסוימת הזאת, כן יכולה להאמר, ואני מקווה שצדקתי .(ואולי התגובות מעידות על כך).
ומה שכתבת שהבאתי דעה אחת, יכול להיות! פשוט אני לא מכיר עוד דעות! לא ראיתי בהלכה מקורות שמתירים! בוודאי לא השו"ע שכותב "ירחק מן הנשים מאוד מאוד". חוצמזה, שאני חושב שמי שקרא את המשל המדהים שהביא "משמיע ישועה", יבין לבד ת'חשיבות ות'הגיון שעומד מאחורי ההלכה.

לגבי מה שכתבתם שכל אחד ע"פ מה שהתרגל, יש בזה אמת מסוימת, אבל חייבים לזכור מה השאיפה הכללית ומה אומרת ההלכה, ולהתקדם לכיוון.

לגבי מה שכתבה "אחת מהצפון" - גם אני דיברתי על ש"א ומסרשי"ם ולא על הפורום, שבו לענ"ד אין בעיה הלכתית (כל עוד שומרים על גבולות מסוימים).

נק' נוספת שנראלי שהיא חשובה היא מה שכתבה מיטל, שיש כאלה שב"חיים האמתיים" לא ידברו עם בנות, ופה הם התירו את הרסן....

בתקווה שנמצא את האמת (ונאמר אותה רק איפה שאפשר....)
-אחד מאלף-

שכחתי....אחד מאלף
יישר כח עצום ל"אחת מהצפון" על הקבלה שקיבלה על עצמה!!!!!
אני בדרך כלל משתדלת לדבר עם בנים בעיקר לצורך...אחת מהצפון
בדרך כלל כשאני רואה שאני נסחפת אני משתדלת להחזיר לנושא או לסגור(למי שיצא להתכתב איתי שם לב לזה...)
אבל תודה שהערת את תשומת ליבי! אשתדל יותר...
אז היישר כח מגיע לך!!ולא לי..
לאחד מאלף*מוריה 2*
שיחות בטלות -אתה צודק במקרה הטוב זה לא מוביל לשום מקום ובמקרה הגרוע... כל אחד יקח את זה למקום שנראה לו.
אבל שיחות שמובילות לדיונים מעמיקים, לחשיבה שונה. אני לא רואה עם זה בעיה ובטח ובטח שעל גבי הפורום ששמה כולם רואים.
בקיצור אל תאסור את מה שלא צריך ואל תתיר את האסור.
אבלאחד מאלף
את ה"דיונים המעמיקים" וההתפתחות האישית שלך, את מוזמנת לעשות עם בנות בגילך.
אני לא אומר שכל בירור אסור (וגם אני "חוטא" בזה לפעמים) אבל נראה לענ"ד שבדברים האלה "לב יודע מרת נפשו" -כל אחד ואחת מכירים את עצמם ויודעים האם הם יכולים לשמור על רצינות ושיחות שלצורך בלבד! וגם הדברים האלה נראלי שעדיף מעט כמה שיותר...
ובכל מקרה, דיברתי על הדיבוים ושיחות החולין, שנראלי שכצעד ראשון צריך להפסיק אותם.

יישר כח
אלאדין(אחד מאלף)שירושקי
לך עלזה!!
רק היית צריך להסביר לי אתזה קודם(המבין -יבין,הסתום-יסתום)
אני הלכתי...אחד מאלף
בס"ד

אבל רציתי שכולם ילכו...
והרמב"ם כתב שהאישה צריכה לצאת מהבית רק פעם בחודשמשה
אני חושב שברור כאן לכולם שזה לא מעשי.


כידוע לחלקכם לפחות, ההלכה בנושאים האלה מחולקת לשני רבדים שונים בתכלית. הראשון - קבוע, והשני - משתנה.

אחד הדברים היותר בסיסיים בקשר אנושי הוא נגיעה. כל ישיבת עבודה מתחילה בלחיצת יד.

ואת זה ההלכה אסרה.


השו"ע ספציפית (ואחרים) השתמש בהגדרה מאוד מאוד מעורפלת שנקראת "מאוד מאוד". והרי אם היה רוצה לאסור, הוא היה כותב "אסור".
אלא מה, שגם הוא ידע שזה לא באמת אפשרי, ולכן השתמש במינוח שהוא יחסי.


ולגבי קלות ראש - בעיניי לפחות, ומסתבר שגם בעיניי דוד המלך, קלות ראש ורמה רדודה של דיון היא בעיה קשה גם כשיש רק בנים או רק בנות בסביבה.
במקום לטפל ב"בעיית" הצניעות, חשוב הרבה יותר לבעיית הרדידות שגם חוסר הצניעות נובע ממנה.

______________________________
בשנים האחרונות התפתחה תופעת-נגד לעולם הפרוץ והבוטה שבחוץ, שמסגרתה מעודדים הקצנה משמעותית בדיני צניעות. בעוד שחלקה נוגע לגדרים שלא היו על פי ההלכה ועליו יש לברך, החלק השני מעודד הקצנה קיצונית שפוגעת בדברים אחרים לא פחות חשובים בעולמנו המעורב.

צריך לדעת לברור את המוץ מן התבן.
לא הבנתי מה אתה רוצה?אנונימי (פותח)
בס"ד

האם בגלל שחלק ממה שכתב הרמב"ם לא רלוונטי אתה מעמיד את כל מה שכתב בסימן שאלה? האם אתה גם לא תניח תפילין כמו שכתוב ברמב"ם בטענה ש"כתוב ברמב"ם שאישה לא תצא מהבית..."?
אלא, שכדי להגיד מה לא שייך לימינו אתה צריך להיות רב מוסמך.
חוצמזה ,שהבאתי את השו"ע שחי 400 שנה אחרי הרמב"ם, אבל לא נריב על זה...

דבר נוסף שלא הבנתי, זה איך אתה הופך את הביטוי הקיצוני" מאוד מאוד" לבר מעורפל? כל ספרי הפוסקים מדגישים את הלשון הנדירה הזאת שמופיעה פעם נוספת רק בהלכות לשה"ר.

אני מסכים שיש הקצנה מוגזמת, אבל האם בגלל זה וכדי להישמר מהקצנה תעבור על ההלכה?

ולגבי קלות ראש, לא כל קלות ראש בין בנים נאסרה, אבל כל קלות ראש בין בנים לבנות נאסרה.

בתקווה שנזכה לזהות נכון את המוץ...
מקבץ תשובות בנושא מרבנים בני זמננואחד מאלף
בס"ד
הרב זלמן מלמד- האתר "ישיבה""
"אני לא ממליץ ליצור קשר של שיחות אפילו דרך האינטרנט עם בחור בגיל הזה שאת נמצאת בו. קשר של חברות עם בן זה לא ממולץ לפי רוח התורה. גם אם אין חשש שמא זה יתפתח בכיון לא רצוי. אני מדבר על קשר של חברות אך אם הקשר הוא ענייני, כלומר, אחד מחזק את השני ביהדות או אחד עוזר לשני בבעיות שיש לו זה דבר אחר והוא צריך להבחן לגופו" http://www.yeshiva.org.il/ask/?Cat=143&page=3&orderby=-1


תשובה נוספת של הרב אליעזר מלמד (גם שם)
"זה דבר לא טוב מכמה סיבות. ראשית עם כל בן לא טוב ליצור קשרים בגיל זה, מפני שכוח האהבה צריך להיות שמור לאהבה האמיתית והשלמה שתזכי לה בעזרת ה' עם בן זוגך. וכל קשר אחר יכול לפגום מעט או הרבה בקשר האמיתי.
שנית, יתכן שכל מיני אנשים רמאים ומושחתים ירמו אותך ויקחו את השיחה לכיוונים לא טובים."

מי שיש לו עוד תשובות , מוזמן להוסיף
----->משה
אני לא חושב שצריך לזלזל או משהו כזה, רק לקחת את הביטוי בפרופורציות, ולא להתעלם ממקורות אחרים (והללו לא חסרים).
בזמנו בבנ"ע הוכנה חוברת בנושא, ולמיטב ידיעתי גם בעזרא מתגלגלת אחת.

לשון הרע זו הגדרה מצויינת.
גם שם קשה לאסור את הדיבור בכלל, למרות שברור אם לא נדבר בכלל, בטוח שלא נדבר לשון הרע (וגם לא ננהל שיחה של קלות ראש).


ולגבי התשובות שמעליי של אחד מאלף "לא ממליץ", "לא טוב". גם שם קשה מאוד למתוח את הקו ולאמר "אסור".




לגבי קלות ראש - אני לא מדבר על האיסור ההלכתי, אני מדבר על הרדידות המחשבתית וכו'.
ואת זה אני אישית מתעב בלי קשר לבעיית המעורב/נפרד. אישית - אני מתרחק מקלות ראש ושיחות רדודות גם כשאין בנות בסביבה. זה פשוט חסר תועלת ולרוב גם אסור מטעמי לה"ר.
אם חיפשת אסור אז:ybs
רמב"ם הלכות איסורי ביאה פרק כא הלכה ב העושה דבר מחוקות אלו הרי הוא חשוד על העריות, ואסור לאדם לקרוץ בידיו וברגליו או לרמוז בעיניו לאחת מן העריות או לשחוק עמה או להקל ראש ואפילו להריח בשמים שעליה או להביט ביפיה אסור, ומכין למתכוין לדבר זה מכת מרדות, והמסתכל אפילו באצבע קטנה של אשה ונתכוון להנות כמי שנסתכל במקום התורף ואפילו לשמוע קול הערוה או לראות שערה אסור. רמב"ם הלכות איסורי ביאה פרק ד הלכה א הנדה הרי היא כשאר כל העריות מגיד משנה הלכות איסורי ביאה פרק ד הלכה א הנדה הרי היא כשאר כל העריות וכו'. זה מבואר ביבמות פרק הבא על יבמתו (דף נ"ד) בגמרא:ואפילו היתה קטנה וכו' האסור הזה מספיק
שקלתי הרבה לפני שכתבתי תתגובהybs
אבל אני חושב שהחבר'ה פה מספיק בוגרים לדיון רציני
לא נראה לי שזה יספק אותו כי הוא טוען שאין בזה רעSpEcIaLl
להתכתב,נתת לו הוכחות של מציאות ממש,שאסור לו להסתכל ולקרוץ וכו'
או לשחוק עמה או להקל ראשybs
נראה לי שזה כן אמור לשכנע
אשרייך, על המקורות!אחד מאלף
לק"י

אני חשוב שזה באמת מספק!



והנה עוד כמה הערות והארות מאחרוני זמננואחד מאלף
לגבי מה שמשה כתב על לשון השו"ע "ירקח מן הנשים מאוד מאוד":
"נקט לשון "מאוד מאוד" כיוון שנפשו של אדם מחמדתן, ויש אומרים משום שבכל המצוות הדרך האמצעית היא המובחרת יותר, מכל מקום הכא צריך להתרחק עד קצה האחרון" (אום אני חומה אהע"ז כ"א א).

ומובא שם במפרשים: "וכן הוא האיסור היחידי שהזהירה התורה להדיא (בפירוש) לא רק מהעבירה עצמה אלא גם מההתקרבות אליה... משום דאין בכל איסורי התורה עניין שיקשה לכל העם לפרוש הימנו חוץ מן העריות "(הוגי שעשועות שם).

והאריך עוד בספר "אום אני חומה" (סימנים של'ג ו-רע'ו ) בביאור גדרי איסור הדיבור עם נשים, ומבאר שם, שדיבור בנושאים כללים אסור לגמרי, ובדברים הנצרכים, מותר לדבר אולם צריך להקפיד על "אל תרבה שיחה עם האישה" (אבות), וגם שם כותב שזה רק במקרה שאין אפשרות.



"גדר "אל תרבה" הוא , שכל זמן שמדבר רק כפי מה שנצרך לו הרי זה מותר, ואם מוסיף על זה הרי זה בכלל "אל תרבה"... יש להקפיד לדבר רק מה שצריך לאותו העניין" ("חוט שני" –להגאון הרב נסים קרליץ)

"ובאשר כי האיסור הוא התקרבות הרעיון" (מכתבו של ר' ישראל סלנטר – מובא ב"אום אני חומה" עמ' קכ"ג).

וסתם לידע כללי – הספר "אום אני חומה" נכתב בשנת תש"ס...

ישר כח לכל המתחזקים והמגיבים





כמה נוח להידבק להלכות צניעותמשה
ולטעון שאני צדיק יותר מכולם. "חדשים מקרוב באו" שמעולם לא היו פה ופתאום מתחילים להעיר.


נראה אותכם עושים אותו דבר על לשון הרע, הוצאת שם רע ושות',
והכוונה בעיקר לכם, שמוציאים שם רע לחבר'ה המצויינים שנמצאים פה, וטוענים שאינם יודעים/אינם מקפידים על הלכות צניעות.
לרגע לא טענתי שאני יותר מכולםאחד מאלף
להיפך! נראלי לי שרשמתי כבר (ואם לא, אז אולי מישהי אחרת) שאני כתבתי את זה לאחר שאני טעיתי בזה מס' רב של פעמים.

אני לא מוציא שם רע על אפחד. כתבתי את זה בגלל שראיתי שיש בפורום חבר'ה איכותיים באמת, וקצת היה לי חבל שהם "מתקלקלים" קצת בפורום... זה שכתבתי את זה מראה כמה לענ"ד זה חבר'ה איכותיים שיכולים לקבל על עצמם דברים כאלו. והאמת, שהתגובות היו בהתאם! הרבה כתבו שהם מסכימים וחלק אפילו קיבלו על עצמם דברים...
ושוב, יישר כח לכולם!

ולגבי מה שכתבת : למה אנחנו לא עושים את זה על לשה"ר וכדו', במחילת מעלתו, אבל לא זכיתי להבין. הרי אם הייתי כותב על לשה"ר וחומרתו הייתה שואל :" למה אתה לא מדבר על צניעות? ולמה לא על כשרות?" וכו' וכו'. אבל אם כבודו מעוניין, אתה מוזמן לפתוח שירשור חיזוק בעינייני לשה"ר, ו"קדוש יאמר לך"!

וסליחה משה, אבל משום מה מה שכתבת("חדשים מקרוב באו"...ופתאום מתחילים להעיר") מזכיר לי פסוק מהתנ"ך "האחד(מאלף??!!) בא לגור וישפוט שפוט"...
סליחה אם קצת תקפתי יותר מידי...אחד מאלף
אבל "טובה תוכחת מגולה (כשהיא באה) מאהבה מסותרת" (משלי)



אני לא רואה את זה כהתקלקלותמשה
אלא להיפך, כדיון ער ורציני תוך ידיעת המגבלות ההלכתיות.
ותאמין לי שאני יודע קצת יותר ממך על מה שקורה פה (רק לפרוטוקול: כל ביטוי גס / לא צנוע שנתפס בשיחה האישית, נשלח אליי מידית, ולרוב אותו גולש מסולק מהאתר) ואני יודע שבעיות צניעות ממש אין פה.

ייתכן שמישהו מסויים מרגיש שקשר או דיון לא מתאים לו וזו זכותו, אבל באופן גורף אין בעיות כאלה כאן.

כמובן, שאפשר להיפגע מכל קשר וכל התנהלות חברתית - אבל זה לא שונה משום מקום אחר.



ולגבי לה"ר - צרמה לי מאוד הוצאת השם הרע שלכם על הגולשים כאן, וגם ההגדרה "מתקלקלים" שממש לא הוגנת כלפי אנשים טובים רבים.
אני יודע שיש כאלה שפוסקים או נוהגים שלא לדבר עם המין השני, אבל מכאן ועד הכפשות הדרך ארוכה.
אתה סתם מתעקש....אחד מאלף
לק"י.

או שאנחנו לא משדרים על אותו הגל.
לגבי הדיון בפורום: כל עוד הוא נעשה בצורה ראויה (וכך זה נעשה בד"כ, ואשריך על חלקך בזה)לענ"ד ע"פ המקורות שהבאתי אין בעיה.
כל מה שאני דיברתי, ונראלי שגם כל השאר, היה על ש"א ומסר"שים, שבזה כתבתי שנראה שדי אסורות שיחות חולין.
חוצמזה, שאני לא מדבר על "בעיות צניעות" כלשונך אלא על עצם הקשר (שאסור הלכתית)
----
את ההגדרה "מתקלקלים" שמתי בכוונה במרכאות. כוונתי היתה שחבר'ה שבחוץ לא ידברו עם בנות, פה ירשו לעצמם.
ושוב, אני לא מצאתי בדברי לשה"ר או הכפשות,להיפך. יעויין למעלה!
בכל מקרה, אם מישהו ראה את דברי כהכפשה, אני מתנצל קבל עם ועולם.

-----
משום מה אני לא רואה תגובות הלכתיות....


את האמת בצורה הכי פשוטה?משה
קשה לאמר שאסורות השיחות במסר"ש ובש"א. מאוד קשה. במיוחד לאור ה עובדה שהכלים הללו משמשים לקיצור הליכים ולמטרות יעילות.


(נ.ב.
כל מי שבאמת קרוב אליי יודע שגם לי היו שיקולים לא מקצועיים בפיתוחם)
הבהרה קטנהybs
לענ''ד אין בעיה בעצם הקיום של הש''א הבעיה מה מדברים אם זה יהיה אפילו על מצב הדובים בקוטב עקב ההתחמות הגלובלית וזה רציני ועל רמה אז נגיד שזה לא כ''כ נורא אני מדבר בעיקר על השיחות שמתחילות בעשר ונגמרות בשתים לפנות בוקר שבתכלס לא יצא כלום רציני
בתור מי שבקיא במספרים יותר ממךמשה
לא אחת ולא שתיים, דווקא יצאו דברים רציניים משיחות בשעות האלה. בין אם הן היו על רקע מקצועי ובין אם הן בנו כמה דברים אחרים לעם ישראל.


משה
דוגמא???ybs
וגם עם דוגמאאחד מאלף
בס"ד

הדוג' לא משנות ת'הלכה.
משה כתב "קשה לאמר שאסורות השיחות..." ובכן, אני יודע שקשה,אבל זאת ההלכה!

אבל כמו שYBS כתב לא יצאנו נגד עצם קיומם אלא נגד זה שלפעמים השימוש שמשתמשים בהם הוא רע...

ולא הבנתי מה רצו לומר בזה שאנשים התחתנו ב"זכות" זה, האם לא שמעתם על המושג :"מצווה הבאה בעבירה", חוצמזה שהבן דוד החילוני שלי "הקים את ביתו" הקט עם בחורה שפגש באחד המועדונים. יאאללה כולם בריצה למועדון!!!!
המדד היחיד להתמודד עם שאלה שכזאת הוא הלכתי (בשיקולים רחבים כמובן) אבל לא יתכן שכל אלו שרצו להתיר לא הביאו בנתיים אף מקור הלכתי אחד.

יישר כח לכולם!

נ.ב. הרמב"ם כבר כתב: "אין דבר שקשה לרוב העם להפרד ממנו כמו העריות"

אחד מאלף,ישי ויזנר,AdminSpEcIaLl
אחד מאלף-יישר כוח ענק באמת!!!!,אותי הצלת כבר,כל הכבוד שאתה דואג לשאר..כי זה באמת חשוב!!
ישי-בקשר למה שאמרת,זה כתוב בשו"ע "כשם שמצווה לומר דבר שנשמע כך מצווה לומר דבר שאינו נשמע"-אני פשוט לומדת לבגרות וקראתי את זה ולא ממש הבנתי,אז אם תוכל להסביר לי,אשמח מאד...ומה הקטע של -האמת לא חייבת להאמר,למה?!
וAdmin-נקודה יפה העלת של ה:"מאד מאד" לא חשבתי על זה..וכמבון שקלות ראש היא הגורמת לעברה עצמה..
ועוד מה שאמרו חז"ל:"כל המרבה דברים מביא חטא"....
אז מסתמא עדיף שלא לדבר..אלא על דבר הנחוץ.

ובגדול-בקשר לדיבור בפורום,נראה לי שמותר עד גבול מסויים..אני לא חושבת שדיונים אסורים.

ושוב שייכוח!!
תגובה למשה ועוד קצת...אחד מאלף
הסבר מעניין, ההסבר שהבאת לגבי "מאוד מאוד" , והוא גם נכון במידה מסוימת, אולם הרבה פוסקים (יעויין נושאי כלים בשו"ע שם) שכתבו שלשון זו באה כדי ללמדנו על חומרת העניין.

וכן כתב החפץ חיים (כלל ו' באר מים חיים אות יו"ד) "ונראה לי ... מפני שנפשו של אדם מחמדתן צריך להחמיר יותר".

ולגבי מה שכתבת ש"לא מומלץ" אבל אין איסור , להלן תשובה בנושא:
www.kipa.co.il/ask/personal.asp?id=148835&pass=7115


חוברת מומלצת מאוד בנושא היא "נזר"
http://www.shoresh.org.il/usersfiles/articlesdocs/נזר-%20גרסת%20אינטרנט.pdf


ולגבי מה שישי כתב , בגלל שהוא אמר שהוא לא נמצא, אשתדל לענות במקומו : כעיקרון יש מצוות "הוכח תוכיח" וחלה חובת הוכחה על כל אחד ואחד, אולם כאשר יש חשש שהתוכחה לא תשמע , מוטב שלא לאומרה. "מצווה שלא לומר דבר שאינו נשמע"

-----
מה שכתבת על הרדידות, מסכים לגמרי. גם אותי זה מעצבן ...
לאחד מאלף,אתה ממש צודק!!קראתיך
אבל בתכל'ס זה לא יהיה.......
נגיד צריך לשאול בנים דברים של א"י....זה לפי דעתי בסדר..
או שאולי אתה מתכוון להתכתבויות במשמעות השניה של העניין?
אני מתכוון שאחד מאלף
בע"ה

אני דברתי על התכתבות שאינה נצרכת,(וגולשת...וגולשת...וגולשת....) אולם לגבי דברים שנצרכים, גם בזה עדיף למעט, אולם לענ"ד אין איסור.

(ונקודה זאת בטח שהיא מעל הרמה של החבר'ה בפורום...)

לקראתיךאנונימי (פותח)
למה לא יהיה?

אם אתה מאמין שאפשר לקלקל תאמין שאפשר לתקן.

עם קצת רצון וקצת יכולת - גם פיל יהפוך לתרנגולת...

בעז"ה!אני מאמינה...צריך לעבוד על העניין יותר....קראתיך
אבל ניראה לי שיש פה אנשים שהקטע הזה לא בדיוק מפריע להם....
הבנתיSpEcIaLl
ואז יוצא שהוא עובר על זה במזיד..אני בקיאה ברוך ה' הלוואי שאקיים הלכה למעשה ואצליח בבגרות בעזרת ה'!!!!!

וקראתיך-אפשר ועוד איך...תאמיני לי
קראת רק חצי מהרמב"ם.עמישב
בס"ד לק"י

השלושים יום זה הסבר למהו הצורך שלה לצאת מהבית. היום שהצורך גדול יותר, ברור מהרמב"ם עצמו שמותר יותר. אך מן הראוי למעט.
לי יש שאלה אליך רבינו: אתה רב? אם כן אני מקבל אתהאריאלניקהנאמן
דבריך.

האם שאלת רב? אם כן איזה רב? וגם אני אקבל את דבריך אם זהו המצב...
למי אתה התכוונת?אנונימי (פותח)
בס"ד

"אחד מאלף" ו - "משמיע ישועה" הביאו כמה תשובות של רבנים שאומרים שאסור...

וכ"ז הוא אם הרמב"ם והשו"ע והח"ח לא מספקים אותך...
ישכוייח לכל המתחזקים אבל-רע"ם

אני רוצה לחדד את השאלה ואשמח לתגובות בעיניין...
בוא נגיד (ושאפחד לא יקח את זה אישית....גם אני בבני עקיבא...)
שחברה של בנ"ע שידברו בפורום לא מפריעים לי כמו חברה אריאלניקים...
ולמה???
כי אותי לימדו שתורת חיים בעוז(אריאל) ושאריאל הוקמה כתנועה נפרדת כי בבנ"ע לא היה לה מקום (מה שהיום ב"ה השתנה!!)
אז כשאני שומעת חברה מאריאל שמתכתבים עם בנות ולהיפך קצת צורם לי צניעות צניעות זה מה שמחנכים באריאל אבל מה כשזה מגיע למחשב מותר??? למה כי זה בלי לראות, בלי לשמוע??? ולזה אין איסור זה לא יכול לגרום הירהורי עבירה???!!!
אני חלילה לא מזלזלת באף אחד אני פשוט באמת לא מבינה את הסתירה הזאת ומה זה משנה אם זה בפרום או במסר"ש עדיין יש בזה פגם!!
והערה אישית לאריאלניק הנאמן-
מזה משנה אם הוא רב או לא... הוא לא בדה דברים מליבו ... ולא המציא הלכות..אז כמו כל דבר בחיים, כשמוכחים אוצנו הרבה יותר קשה לנו לקבל...
ב"ט
כן ,אבלאנונימי (פותח)
בס"ד.

אני ל"י למה התכוונת , האם לש"א ומסרשי"ם או לעצם הכתיבה בפורום:

אם התכוונת לש"א ומסרש"ים אני מסכים במאה אחוז. חבל שחבר'ה שב"חיים האמתיים" לא ידברו בחיים עם מישהי , ופה בפורום מרשים לעצמם הרבה יותר...

אבל אם התכוונת לעצם הכתיבה, לענ"ד כל עוד שומרים על כללים מסויים זה מותר.(ובכל מקרה,לאסור לגמרי את הגלישה זה הרבה מעבר לרמה של החבר'ה בפורום. וגם שלי...)

נכון.פלספנית
בס"ד
וכבר קרה אצלנו ביישוב אאל"ט, ששאלו רב אם מותר להיות בנח"ת- נוער חובב תנ"ך, אירגון מעורב. חברה שלי שאלה. הרב ענה לה שהיא בבנ"ע- אז כן, אבל לאריאל הוא לא היה מתיר.

וגם, בנים- בת אומרת לכם שהיא לא מדברת עם בנים, אז תפסיקו! זה לא כיף שבן פונה אלי, אני אומרת לו שאני לא מדברת עם בנים, והוא ממשיך עוד שעות לדבר ואני צריכה לחסום אותו...
זו הכללה.שוברת גלים
בס"ד

זה שאת מכירה בודדים מאריאל שמתכתבים בנים\בנות באינטרנט, זה לא אומר שכל התנועה ככה.

מה לעשות, גם אריאל היא לא תנועה מושלמת..
אנחנו גם בתור בני אדם, וגם בתור תנועה שואפים לתקן עצמינו תמיד תמיד!!

בצלב"א!!

אנשים!!!!!!!!!!!~אהרלה~!נתניה
אל תכלילו דברים רעים על תנועתנו הקדושה!!!
במקום לבכות, בואו נעשה מהפכה:אנונימי (פותח)
כל מי שמקבל על עצמו משו בתחום שיכתוב כאןאנונימי (פותח)

-הודעה זו נכתבה בלשון זכר מטעמי נוחות, והיא מתאימה לגברים ונשים כאחד-

גם מי שכתב למעלה, שיכתוב שוב...

אשריכם ישראל!!!!!
שכויח לכולכם!!חרות:)
לא-חד מאלף..גייטל רייזל
אוקי. קראתי את כל השירשור. והאמת היא, כי אתה פתחת אותו ועניין אותי מה גרם לי יותר באריכות.................
הממ אממ אני מסכימה ולא מסכימה..
בכל אופן, אני באמת מעריכה את זה שפתחת דיון פה..ודווקא אתה..
נכון,וגם כתוב "אל תרבה שיחה עם האישה"שבונץ'
לא לתקוע סתם דברים, בלי לדעת את פירושם.מוריה
בס"ד

היה לי את זה בבגרות, אז למדתי את זה.
למה רשום -ה-אישה ולא אישה?
ולפי הפירושים שם:
א. מדובר רק באישה נשואה.
ב. יש אומרים כשהיא נידה. וחכמים מחמירים ואומרים גם כשהיא לא.

מסקנה: מדובר באיזה נשואה. ולא ברווקה.

ומי שרוצה להחמיר שתבוא עליו הברכה ושלא יחמיר על כולנו.
זה לא היה המקור שהבאנואחד מאלף
בס"ד.

למרות שהיום כל הבנות מגיל 12 הם נחשבות כ"נידה" ולכן המסקנה שלך לא נכונה.
אבל זה לא משנה המקורות ההלכתיים הם לא ממשנה זאת במסכת אבות.

הבאנו עוד הרבה מקורות הלכתיים. ובעצם, כמו שאמרת. לא לתקוע סתם דברים, בלי לדעת את פירושם...


אני קראתי ת'פירוש מליון פעם.מוריה
מדובר שם באישה נשואה.
ואם יהיה לי כח אעתיק את ברטנורא.
פירושים יש הרבה.עמישב
בס"ד לק"י

ואפילו לשיטת הברטנורא, כמו שמדאורייתא אסור הייחוד רק עם אשת איש, ולאחר מעשה אמנון ותמר גזרו גם על הפנויה (גמ' סנהדרין פרק שני). לכאורה כך גם, אילו היו חז"ל חיי"ם היום, היו הם גוזרים אף על דיבור עם הפנויה (נכון שאין גזירה, אך מן הראוי).

כל זה, כמובן, ביחס למשנה זאת בלבד. כמובן שישנם עוד הרבה מקורות.
סליחה....ואוווואושבונץ'
סתם שתדעי שגם אני למדתי את זה....
אז זה אל היה כ"כ סתם...פעם הבאה יותר להזהר...

תודה מראש=)
אחד מאלף אתה מגזים!=)שירה
>>המשך=)שירה
אני יגיד לך למה...נגיד נלך לפי המקור שybs כתב זה אומר שצריך להות כמו החרדים אסור להסתכל על נשים להביט בהם כי עצם המראה שלהם יכול להביא אותך לידי עירעורים! אז למה אתה דתי? לך להיות חרדי יש להם גם אוטובוסים נפרדים!! >>זה פונה לכל מי שמסכים עם המקור הזה ומסתמך עליו!

ויש את מה שאמרתם שיש את הצדיקים שסתם ככה לא מדברים עם בנות והגיעו לפה והם כן מדברים...אז יש אנשים שמגיעים לפורום ומדברים עם בנות אז לפחות הם מדברים פה כי יש חבר'ה כאלה שרוצים לעשות את אותו דבר אבל הם עושים את זה בדרכים אחרות מסתובבים עם חבר'ה כאלה שהחיים שלהם זה בנות ומנסים להתחיל עם כל בת ברחוב מה שתכלס הם יורדים ברמה הרוחנית שלהם.

תכלס לכל אדם יש את השיקול שלו, תכלס אם כל אדם יחשוב טוב טוב הוא ידע מה בדיוק יותר טוב לו ומה פחות מי שחכם הולך ע"פ השכל ומי שלא נגרר אחרי היצר -אבל זה לא משו שתוכלו לעשות כלפיו משו כי לפי מה שאני ראיתי כל מי שהגיב בשירשור הזה מסכים עם הדברים של " אחד מאלף" ומי שלא אז הוא לא הגיב זה אומר שאין לו כוח להתוכח, אתם תעשו מה שבאלכם והוא יעשה מה שבאלו.

ויש גם את מה ש*מוריה 2* אמרה:שיחות בטלות -אתה צודק במקרה הטוב זה לא מוביל לשום מקום ובמקרה הגרוע... כל אחד יקח את זה למקום שנראה לו.
אבל שיחות שמובילות לדיונים מעמיקים, לחשיבה שונה. אני לא רואה עם זה בעיה ובטח ובטח שעל גבי הפורום ששמה כולם רואים.
ואהבתי את מה שהיא כתבה:
אל תאסור את מה שלא צריך ואל תתיר את האסור.

הקיצר בסופו של דבר מה שאני באה להגיד שאולי צריך לעלות פה את המודעות ואת ההשלכות של כל זה וישר-כוח לכם!!! -באמת! אבל תכלס לא נראלי שאתם תשנו מישו.



תגובהאחד מאלף
בס"ד

דבר ראשון. אני מפריד שוב בין פורום לבין ש"א ומסר"שים! כל מה שכתבנו היה רק על האחרונים!

דבר שני. אתם חייבים להביא מקורות הלכתיים בתור הוכחות שסותרות את מה שכתבתי או להודות שההלכה לא מעיינת אותכם.(אפשר לומר שאנחנו לא ברמה- אבל חשוב להודות באמת).

דבר שלישי. זו טענה מצחיקה לומר שכל מי שהגיב מסכים, ולשאר אין כח להתווכח, ע"ע אלו שהתווכחו והודו (חלקם במסרש"ים חלקם בש"א, וחלקם מעל "במה מכובדת זאת"...)ולגבי אלו שלא הסכימו,אני את ההשתדלות שלי עשיתי.

דבר רביעי (אם אני עדיין סופר נכון...).קצת נעלבתי ממה שאמרת, כאילו שרק החרדים מקשיבים לשולחן ערוך. ואגב, אוטובוסים נפרדים מיותרים הלכתית (ומי שרוצה מקורות- שיעיין בספר "את צנועים חוכמה").

דבר חמישי. אני דברתי על החבר'ה שיודעים שאסור לדבר עם בנות, וחושבים שכאן זה מותר..

בברכת "הפירו תורתך- עת לעשות לה'"....

נ.ב. אני מסכים במאה אחוז, לא אסרתי מה שההלכה התירה, וגם לא להיפך...



שו''ע זה לא רק לחרדיםybs
וגם לכל איד יש איסור להסתכל על אישה סתם ברחוב[אני לא אומר שצריך להוריד ת'ראש ולהתקע בעמודים אלא לא להסתכל על יופי כזה או אחר ומה שאמרת בקשר לאטובסים אני נגד זה כי זה בריחה מהמציאות ולא פוטר כלום
פותר**ybs
ואני לא אומר שאני צדיק גדול שעושהybs
את זה זה קשה אבל בכללי זה ההלכה
מכיון ששמתי לב שצריך פה הרבה חיזוקים,תכלת דומה לים


לא קראתי את כל השרשור, אבל ממה שאני מבינה חלקכם בעד שיות אישיות עם הצד שהניוחלקכם נגד.

ובכן, אני נגד נמרץ, למה זה קורם לדברים ממש לא טובים. ומי שרוצה- יש לי מליון הוכחות.

נזכרתי באימרה של הרב קוק....אחד מאלף
והיא קשורה לנושא, ול"אי-דרך ארץ" בזה שלא מדברים עם בנות....

"מידת האהבה והידידות היתה ראויה להיות שווה בין המינים. אבל מפני יקרת ערך הצניעות, נדחית מדת דרך אדץ ממקומה, עד שלא לשאול בשלום אישה כלל" (מידות הראי"ה - צניעות)


ושוב, יישר כח לכולם!
יישר כח! על היוזמה!!מישהי!!
אני חושבת שאתה ממש צודק!
אפילו שלפעמיים זה ממש קשה ליישם את זה ולפעול כך.
כל הכבוד שהחלטתם לעלות את הדיון הזה פורום!
שכוייח לכולם!
ושבעז"ה,נתחזק כולנו עוד ועוד!
אמן.
כל הכבוד על החיזוקים תכלת דומה לים
ובאמת אם מישהי/מישהו רוצים הסברים, בשמחה!!
מצטרפים לחיזוקים...אנונימי (פותח)



כל אחד.........אנונימי (פותח)
כל אחד יעשה מה שהוא חושב ולא אף אחד אתה או את לא אבא שלו ולא אמא שלו הוא יעשה מה שהוא חושב מה שנכון!!!!!!!!!!!!!!
עמיחי,אחד מאלף
"כל ישראל ערבים זה לזה","לא תעמוד על דם רעך".
בוודאי שאנחנו מחוייבים להעלות לתודעה של האנשים.
ככתוב" הוכיח תוכיח את עמיתך ולא תישא עליו חטא" ומביאה הגמ' שם , שאם אתה רואה אדם שטועה ואתה לא מוכיח אותו, סופך להיכשל באותה עבירה עצמה...

חוצמזה שאנחנו לא אמרנו לאפחד מה לעשות, אנחנו רק הצגנו את ההלכה ואת הטעמים שאנו מכירים.
מסכים. (עם אחד מאלף...)אנונימי (פותח)
אתה לא סתם "מסכים" אלא חבר ב"משמרת הצניעות" שהקמתםסבא גפטו
וזאת דרך (מאוד לא מקורית) להקפיץ את האשכול. אז עשיתי את זה בשבילך שוב. (אל תודה לי).

טושה!
אני מסיכמה  עםAdmin    שוס להיות שלוס
גם מסופר על הר' קרליבך שהיה רוקד ושר עם נשים וגברים וכך מנסה לקרבם...
באחד מהמפגשים האלה של השירה והריקוד נכנס אחד הרבנים (-שכחתי את שמו אבל אם זה חשוב למשהוא אני אשאל...) ושאל: מה זה הדבר הזה גברים רוקדים ושרים עם נשים??? הר' קרליבך הקדים ואמר: תכירו אדם חשוב ומכוד......(אמר את השם של הרב) אני אספר לך סיפור (כדרכו של הרב קרליבך) נגיד שמגיע בנאדם שיש לו בעיה בלב לבית חולים והרופא במקום להחיות אותו זועק מתוך חרדה :"אוי הציפורניים שלו!" ומתחיל לטפל לו בציפוניים במקום בלב....האנשים האלה מבחינה רוחנית הם כמתים אני מנסה להחיות אותם...ואתה צודק באמת זה לא בסדר שזה ככה מעורב... אבל אני חושב שיותר חשוב קודם לטפל להם בלב....

אני חושבת שזה גם קצת קשור פה לפורומים....
הערה קטנטנהאחד מאלף
לשוס- את חושבת שזה קשור לפורום מסיבה פשוטה- לא קראת את השירשור! אחרת היית מבינה שאין שום קשר...
(אז אנשים מתים מבחינה רוחנית?) (מה לא בסדר שמעורב?)


אז תסביר...וכן,את הרוב קראתי...שוס להיות שלוס
הסבר...אחד מאלף
לק"י
מה שכתבת נכון (אולי) לגבי חלק מהסניפים המעורבים, ואולי גם לגבי הפצות...
מה שאנחנו דיברנו עליו היה "שיחות אישיות" בפורום בין בנים לבנות ו"מסרים אישיים" שאינם בנושאים נקודתיים קונקרטית, ולכן מה שכתבת לא נכון כי לא באנו להציל אנשים ממות ולא לעשות להם פדיקור לצפורניים...


"סבא, אני כבר לא יכול...."אנונימי (פותח)
יפה שאתה חושף סודות...
אבל אני לא מתבייש בזה...
מי (שאמור) להתבייש זה אתה! אחד החוקים של הפורומים בINN הוא שאסור לעשות "אאוטינג" ז"א לחשוף פרטים על מישהו...
לבקשתך, אמרנו לך מי אנחנו בזמנו, ומצאת שימוש ממש מקורי למידע...
"הולך רכיל מגלה סוד ונאמן רוח מכסה דבר"
מצטער!
סבא- מצטער שאני חייב לאיים אבל אם אתה לא רוצהאנונימי (פותח)
שיחשפו עליך דברים, כדאי שתשתוק!

הבנת את זה, יצחק?!

חבל שזאת הדרך לדבר איתך...




הבדיחה הגדולה בכל הטררארם שאתם עושים כאן בפורוםפסבא גפטו
זה שכל ה'משמרת הצניעות' הזאת, היא עניין של לחץ חברתי. להראות מי יותר 'דוס'. דיברתי עם מספר בחורים שחברים ב'משמרת הצניעות' (אין לי מושג מי כתב את ההודעה שאני מגיב לה עכשיו) והם אמרו שהם בעצמם חושבים שזה יותר מידי מוקצן... ולא צריך את זה. מה שכן, הוסיפו שכן חשוב לדאוג להזכיר מי, מה, ומה אסור.

לחשוף על ס.ג. דברים? אתה לא יכול. מהסיבה שאתה לא מכיר אותו. אני, מכיר אותו מעט. זה לא אותו יצחק ששנינו מכירים. משום מה אנשים חושבים שכן. (העיקר שהם חושבים, זה כבר טוב).
אתה צודק אבל גם מגזים-אנונימי (פותח)
אולי הרמב"ם טוען ככה והכול אבל אם ככה איך נתחתן? איך נקים משפחה....אני בטוחה שרוב המקרים של חתונות נגרמו ע"י שלום מפעם לפעם או לצחוק עם בחורה.....
וגם להגיד שלום ולדבר באתר זה שונה מאוד...
זה תלוי בהשקפת עולם,אבל בכל מצב צריך להשמר אבל לא יותר מידי.
"לא יאונה לצדיק כל אוון"אחד מאלף
לק"י
אני מקווה שציטטתי נכון את הפסוק, בכל מקרה, העיקרון פשוט, לא יכול להיות שה' "ידפוק" את מי ששומר ת'הלכה. ז"א שאם הגענו למסקנה שזאת דירשת ההלכה, לא יכול להיות ששמירה עליה מונעת להתחתן.

אני מסכים ב100 אחוז,לא רק שלא צריך להחמיר יותר מידי, זה אף אסור. אבל הבאנו מקורות הלכתיים, זה לא יותר מידי, זה המינימום ההלכתי הנדרש והמחויב.

להגיד שלום ולדבר זה שונה?! יכול להיות, אבל תסתכלי במה שהבאתי למעלה (הארות והערות מאחרוני זמננו) שם מובא : "ובאשר כי האיסור הוא התקרבות הרעיון". להרחבה, ס'תכלי שם....

ולעצם הטענה, רבים יכולים להעיד על עצמם שהם הכירו בצורה כשרה צנועה וטובה. ולא ע"י "מצווה הבאה בעבירה".

וסתם ד"א, לא הבנתי מה פירוש "צודק אבל מגזים"....




"מודים, דרבנן"!אחד מאלף
בס"ד

אומרים בלשון מליצה על "מודים דרבנן" "מודים דרבנן היינו שבחייהו" ז"א ששבחם של "רבנן" הוא בזה שהם מודים על טעויתיהם...

הרעיון הזה עלה לי לראש כשראתי את מה שכתבה "שנוציי".
אני ל"י אם הכוונה הייתה אלי, בכל מקרה, הרגשתי צורך להגיב, ואני אתייחס לזה כאילו זה נכתב עלי...

אינני מכחיש שהייתי מתכתב עם בנות בש"א, אבל כשבררתי קצת את הנושא, ראיתי לאן הוא מוביל, וחשבתי קצת לעומק, הגעתי למסקנה שאותה רשמתי כשירשור "חשוב מאוד"...
קצת לפני שפירסמתי את ההודעה, הפסקתי לדבר כמעט עם כל הבנות שדיברתי איתם לפני זה... חוץ מאחת או שתיים איתם אני מתכתב בנושאים רציניים תוך הקפדה שלא לגלוש!
אבל הדיון האמיתי הוא לא עלי ולא על אפחד אחר מבין אלו שמצדדים בהפסקה. אנחנו מצטטים את ההלכה כפי שאנחנו רואים אותה, ולא טוענים לרגע שאנחנו מקיימים את כל ההלכות בשלמות. להיפך, פירסום ההודעה חיזק אותנו בצורה משמעותית...

ואם הכוונה לא הייתה אלי (שהרי אני לא כתבתי את הציטוט שהיא הביאה...)...
ואני רוצה להביא את מה שYBS הביא למעלה...אנונימי (פותח)
בס"ד

"ואני לא אומר שאני צדיק שעושה את זה, אבל בכללי זה ההלכה"...

ואני, כן אומר שאתה צדיק... ושזאת ההלכה...


ותכל'ס, יישר כח עצום ל"אחד מאלף" שהעלה את הנושא למודעות של האנשים פה! (ויש פה כמה וכמה חבר'ה בנים ובנות שיכולים להעיד שבזכותו הם הפסיקו לגמרי, או כמעט לגמרי לדבר עם הצד השני...)

"והאמת והשלום אהבו"


הגזמת! תשאיר משו להספד....אחד מאלף
אוקיי בוא נסביר את זה ככה אולי אתה צודק אבל...אנונימי (פותח)
הפרום הזה נפתח אתה יודע לדבר בין אנשים...ולהתייעץ לעזור ויש בפרום הזה בנים ובנות מסכים איתי? עכשיו אולי יש קטעים נכון שזה סתם קישקושים אבל הרוב זה דיונים ושיחה אישית וכול המסר אישי הם באים כדי לדבר עם אנשים לבד ושלא כול הפורום יראה ואני בטוחה שאפחד לא מעוניין שהפורום יהיה מופץ בהודעות של שיחה פרטית....אבל יש משהו קטן שאתה צודק....
התקוונתי ששוס להיות שלוס
יש פה כל מיני דברים שמחזיקים ומחזקים אנשים וכן זה קורה לפעמים בין בנים לבנות ויש כאלה שזה חשוב להם וכמו שאמרתי מחזיק אותם-זה היה ההקשר של הסיפור...
ולדבר איתנו עכשיו זה בסדר?(מבחינתך...)
אז למה אתה עושה את זה (ז"א מדבר איתנו...)
כי הוא רוצה לעורר אותך (אולי לא ספציפית, אבל את הפתכלת דומה לים
נלח לי באמצע.תכלת דומה לים
את הפורום כן), לכל מה שהולך פה ובשיחות האשיות והחיים בכלל, ולהביא מקורות מהתורה, שכדי שאנשים שלא יודעים את ההלכה או שחושבים שהם יודעים והם לא, ידעו!
אז אם הוא כל כך מאמין בזה אז למה הוא כאן?שוס להיות שלוס
(סליחה על הבוטות...)
וואי נמאסתםSpEcIaLl
מצטערת..אבל חפרתם יותר מדיי
הוא אמר לכם מה שכתוב בהלכה-אתם רוצים לשמוע,תשמעו!לא רוצים?!אל תשמעו ואל תעשו מזה בלאגן..
ותפסיקו לדבר פה על אנשים בצורה כזאת.."שוס.."-הוא לא כאן..זה הקטע..שימי לב להודעות שלו-דברים רציניים..לא קלות ראש ולא שטויות..אז חלאס..
וחוץ מזה ,תגידו תודה על זה שמעירים לכם וזה גם מחובתם להוכיח אחרת העברה עליהם..
הם אמרו לכם תדברים,אם הם מקיימים אותם או לא זה לא עניינכם..
הם עשו תעבודה שלהם..העירו לכם והתפקיד שלכם זה לקבל את זה,רוצים קחו,לא רוצים ברחו..

עוד מעט הנושא הזה מגיע ל100 תגובות וסתם כך-אנשים שלא רוצים לקבל תאמת נלחצים..אז זה אומר משו..

טוב חפרתי...
למה אני כאן?!אחד מאלף
בס"ד

מהסיבה הפשוטה, שלענ"ד אין בעייה בהתכתבות בפורום (כל עוד שומרים על נק' מסויימות), כל מה שאני באתי לומר הוא על הש"א ומסרשי"ם.

ואני באמת לא מבין למה אתם מתעקשים (אא"כ מקבלים את ההסבר של SPECILI...)

וזאת תגובה גם לנעמה...

טוב יש לי עוד מה לומר אבל כנראה שנמאס...שוס להיות שלוס
...להודות באמת הכואבתאחד מאלף
"האמת כבידה, על כן נושאה מעטים"...


|מגלגל עיניים|תירא-אל
בואו, פשוט, נדאג כול אחת לעצמו, בסדר? תפסיקו להיות כאלה טורדניים. תהיו דוסים םנאטים, תהיו חילויינים שמאלנים, רק תעשו את זה בשקט. אל תחפשו סביבכם הדים, קצת צניעות.
מה?אחד מאלף
בס"ד

א. "נדאג כל אחד לעצמו"? "הוכח תוכיח את אמיתך ולא תישא עליו חטא" ואומרת הגמרא, שאם לא נוכיח, סופנו שנחטא בחטא הזה עצמו...
חוצמזה שיש "לא תעמוד על דם רעך" "כל ישראל ערבין זה לזה" וכו' וכו'

ב. אני ל"י אם המשפטים האחרונים הם חתימה שלך, או שהם אמורים להיות חלק מהתשובה, ולכן אני ל"י האם ואיך להגיב אליהם...
ושכחת במה מותנה הציווי הזה,תירא-אל
זאת אומרת, בכך שיש סיכוי שהמוכח אכן יושפע וישנה את דרכיו הקלוקלות בעיקבות דבריו של המוכיח. מה שברור מאליו שלא קיים כאן. [בעולם הוירטואלי הזה, הדברים נעים אפילו מהר יותר מאשר בעולם הממשי. אנשים מתחלפים כול יום, תופעות באות והולכות, דעות עולות ויורדות. גם אם היית שם כאן הודעה מאלפת עם חידוש עמוק כול שהוא של איזה שהיא תוכחה שמעולם לא חשבנו עליה קודם, בצירוף רעיונות בהם היית מחדש לנו משהו, גם אז, ההשפעה של זה הייתה מזערית, כי הרי כמה השפעה יש בגוף שמשתנה כול יום, ובעצם כול שעה דקה ושניה? להשפעה (חיובית ושלילית) יש עוצמה רק כשהיא בעלת קיום. באינטרנט, בגבולות של הפורום הזה, שום דבר הוא לא בר קיום ממשי. ככה שגם אם כמה אנשים אכן השתכנעו מהדברים שאמרת (וזה לא שאני מתנגדת לתוכנם המעשי ככלל,) ההשפעה שלהם תפוג תוך שניות, גם כי מדובר בהודעה כתובה שדומות לה נאמרות כאן כול שבועיים בממוצע, וגם כי בפורום ככלל דבר לא ישתנה, ואפילו הבודדים המשתכנעים שאולי קיימים, עוד חודש יעלמו ובמקומם יבואו חדשים.]

ואני יבהיר את עצמי, יש, נקרא לה תופעה, מעניינת. אנשים שהופכים את עניין הדוסיזם למין אופנה. אני מניחה שזה מתאים למין האנושי המצומצם, מתוך מגזר של אנשי אמונה ואידאולוגיה אמיתיים, צומחים כמה שהאמונה והאידאולוגיה הם מעט מזויפים, אבל כמובן, מכיוון שכולם כל-כך אידיאליסטים וחייבים להמשיך ולהיות כאלה, כמובן שמייד צומחים מיני מתלמדים [אנשים חביבים עד גבול מסויים, שמוחאים כפיים בברכת המזון ומסתכלים לצדדים לבדוק מי שם לב, ששמים ציצית מעל החולצה ודואגים שהבת עם החצאית הכי ארוכה תראה אותם, וכאלה שיספרו בכול מקום שהם מגיעים את מספר השומרי\שומרות גרביים.], כמובן, כול אחד בשלב מסויים בחייו, היה דוס-פנאט מתלמד, אין ספק. איך הוא ילמד להיות כזה בלי להיות בתחילת בקריירה הפנאטית שלו, קצת חמום-מוח-יתר בעזרת פוזות מזדמנות? כול התופעה הופכת ממשעשעת למעט מטרידה כשהדבר הופך אצל כמה אנשים לדבר שאינו בר-חלוף, כלומר, 'הם' הופכים אותה לערך מקודש, שכול מי שמפריז בו מנצח (במה? לא יודעת, אני לא עד כדי כך מעודכנת, אולי בכלה בת 16? אולי בביטוח חיים של האזנות מהשב"כ מ-ק-ו-ר-י-ו-ת ומוכחות? אנאערף.).

ובכן, זה מטריד אותי מכיוון שאופנה במהותה היא דבר שמשתנה. כשמהמירים ערכים טהורים לערכים שנגועים בחטא הקוליות, זה עושה אותם לכאלה שבשלב מסויים בחיי המאמין יעבור להם התאריך (כול הבנות 16 כבר יגיעו ל18, מסתבר שהשבכ"ניק ה בכלל בנדוד שלו שלא מפסיק לעבוד עליו, כבר כמה שבועות שלא יצא לו לצעוק ברחוב סיפור פנאטים וכו'). וזה רע, כי אני שואפת שהערכים שלי (ובעצם, אני אשמח שכול מי ששותף לערכים שלי גם) יהיו טהורים, ויורכבו ממוח ואמונה- ולא מאף שיקול תועלתי, אפילו כזה שיצא ממנו בית נאמן בישראל. אני מאמינה בערכי כערכים (כמובן ממוקדים, בדרך למטרה נשגבת יותר) שהם נצחיים וממש לא יעברו בגלל השיקולים הללו.

ועכשיו, מר אדון 'אחד מאלף', אני אחבר את דברי להודעתך. אומנם, בכללי, אין פסול בהודעה תמימה שמפצירה בקוראיה לשמור על צניעות יתר. אבל, בגלל ה'תופעה' שהסברתי עליה באריכות קודם, וה(באו נקרא לזה בלשון לא חביבה) פוזה שההודעה שלך מייצגת, במיוחד בפורום הרכלני-דוסי הזה, אני חייבת לציין שבעיני ההודעה הזאת ייצגה (במזיד או שלא, זה לא משנה) את ה'תופעה' במצבים הגרועים שבה, והשיגה את ההפך מי מה שהיא באה לדרוש.

בכול אופן, אני לא מכירה אותך ואת חבריך למשמרת הצניעות (שאגב, היעילות, התועלת, והצורך שבה זה בכלל נושא בפנה עצמו), ואיני שופטת את מעשיכם אני רק אומרת מה משתקף לציבור הקוראים (|חיוך זדוני|) והקוראות.

שבוע טוב.
ווואי, זה ארוך...אחד מאלף
בס"ד

א. עובדה שזה כן עזר, היו כמה בנים ובנות שהעידו פה שהם קבלו על עצמם, והיו כמה ששלחו מסרשי"ם לעידוד...

ב.חבל שאת לא מאמינה במה שאת אומרת, שהרי אם לדעתך "באינטרנט, בגבולות של הפורום הזה, שום דבר הוא לא בר קיום ממשי" ו"ההשפעה של זה הייתה מזערית, כי הרי כמה השפעה יש בגוף שמשתנה כול יום, ובעצם כול שעה דקה ושניה" אם באמת לדעתך זה ככה, למה את טורחת להגיב לי?! הרי זה לא משכנע אפחד, לא מה שאני כתבתי ולא מה שאת כתבת...
[ואם את כן מאמינה בזה, זה גרוע הרבה יותר, את ביודעין כותבת דברים ויודעת שלאפחד לא אכפת אבל גם לך לא אכפת - משולל היגיון לחלוטין]

ג. איזה איפיון גאוני יש לך?! ממש משו נדיר! את הרי אומרת את זה מתוך היכרות מעמיקה עם מאות (ואולי אלפי בנים) שמתנהגים ככה , נכון?! זה ממש שטויות! תפסיקו לפרש כח דבר כפוזות, ולגרום לתופעות חד פעמיות להראות כתופעה רווחת או כאופנה.
אבל את יודעת מה? הרה"ג שמואל טל (רה"י תורת החיים, שאומנם איני מתלמידיו אבל אני זכיתי לקבל ממנו קצת...) מלמד זכות על כל ה"טרנדים" של הנוער ה"פאנט", הוא כותב שזה באמת עדיף, עדיף שהבנאדם ילך עם חולצה של פולארד וימשוך צומי, מאשר שיילך עם פומה נייק וכו' וכו' . אני חושב שהקשר לכאן הוא ברור. עדיף שחבר'ה ילכו ויצעקו ברעל על צניעות וכו' מאשר כל מיני מסרים שליליים שמופצים כבר בראש כל חוצות.

ד.ה"פוזה" שההודעה שלי מייצגת?! איזו מהם? זאת בה אני מודה שאני מדבר עם בנות? (ע"ע "מודים, דרבנן"). ברור ש"פוזה", הרי על זה חינכו אותכן שכל דבר שבן עושה זה "פוזה"...
[אגב, אני ל"י אם את יודעת אבל אין את האנשים פה שיודעים ת'שם שלי או פרט אחר אפשר לספור על כף יד שאפילו חסרות בה כמה אצבעות., ואין לי למה ללעשות פוזות במקום בו לא מכירים אותי...]

ה. כואב לי מאוד לראות את הניסיון לקרר את המהלך הזה, בהודעה המזלזלת והתוקפת הזאת, משום מה אני נזכר במשל על עמלק ש"קירר את האמבטיה". אנשים פה התלהבו לדברי קדושה, למה את כ"כ חייבת להרוס. (אולי זה נובע מצורך עצמי להצדיק מעשים מסויימים- תמהני) ואני משתמש בלשונו הטהור של בעל מסילת ישרים ומשליך אותם על דברייך "עד כאן דברי היצר הרע"!!!


סליחה על העוקצנות והתוקפנות בתגובה. "כי מרוב שיחי וכעסי דיברתי עד הנה" , פשוט זה ממש מעצבן לראות כאלו שקרים והוצאת שם רע על ציבור ירא שמיים.

-אחד מאלף-

אתה כותב משהושוס להיות שלוסאחרונה
אז תהיה מודע לזה שיהיו כאלו שלא יסכימו איתך ואולי "יקררו את האמבטיה"...
פתיחת ווצאפ במחשביאיר גדסי

אני מנסה לפתוח ווצאפ במחשב הבעיה שיש לי פלאפון כשר ניסיתי להתקין אימולטר 

ניסיתי מאה סוגים אבל בכל אחד הוא לא נתן לי להתקין ווצאפ

מישהו עם פלאפון כשר הצליח להתקין ווצאפ על מחשב?

ויכול להדריך אותי בדיוק איזה אימולטר ואיזה ווצאפ להוריד

ממש יועיל לי

אתה לא בפורום הנכוןזיויק
חפש בפורום טכנולוגיה
טעותיאיר גדסיאחרונה

אתה צודק לא ידעתי אני חדש 

איך אני מוחק

אשכרה הפורום הזה נפתח שנה לפני שנולדתי!!!!!!!!!!!ההרהמורניק

בואו נחיה אותו

מה קורה פה?פיטוניה
כלוםזיויק
פורום נטוש ככל הנראהקעלעברימבאר
אבל אולי לא. מי יודע?קעלעברימבאר
וואו. מקום עם הסטוריהמשה
מה היה פה?שדמות בחולות
פורום פעיל עם חברים אהוביםמשהאחרונה
סביב העשר שנים אחורה.
שיר חדש לקראת פורים!שירים חדשים
מוישי קליינרמןעשב לימון

למה לדעתכם האם בחזית ולא האב?

גיטי קליינרמן: "מוישי הוא כבר הבן של עם ישראל" | ערוץ 7

 

גם עם הדר גולדין זה הרבה כך,

וגם עם שלושת הנערים הי"ד

 

זה חדש יחסית

עם נחשון וקסמן הי"ד זה היה האב בחזית

 

(למה זה גורם לי לחשוב שאני שוביניסטית?)

מרתק: כולם אומרים "שנמאס מהמצב"? למה זה קורה?דבדב

מרתק: כולם אומרים "שנמאס מהמצב"? למה זה קורה?

כולם מדברים על "המצב" ועל זה "שנמאס".
אבל מה אנחנו מרגישים באוויר ולמה?

פודקאסט חדש, מרתק וויחודי ששווה להאזין לו.
והפעם על: "תנועת הבעד"

כל הפרטים, להאזנה>>

קניון, מה הוא עושה לנו בלב? פודקאסט חדשדבדב

 

 

קניון, מה הוא עושה לנו בלב?
פודקאסט חדש:"קניונים ורגשות".
להאזנה>>

, מה הוא עושה לנו בלב?
פודקאסט חדש:"קניונים ורגשות".
להאזנה>>

אולי יעניין אותך