בס"ד בר"ה
בנים,בנות (בעיקר בנות)
הציעו לכם מישהו, ועכשיו הטלפון הראשון...
מה כדאי?? לדבר ולזרום (אפילו חצי שעה-שעה) או לקבוע מקום וזמן להיפגש וזהו..
בס"ד בר"ה
בנים,בנות (בעיקר בנות)
הציעו לכם מישהו, ועכשיו הטלפון הראשון...
מה כדאי?? לדבר ולזרום (אפילו חצי שעה-שעה) או לקבוע מקום וזמן להיפגש וזהו..
חבל על הקרינה ועל הכסף, תוכלו לזרום בדייט.
אם כי יצא לי לשוחח שעה וחצי עם בחור לפני הדייט ובמחשבה לאחור זה מוגזם כבר.
אני דוגלת בשיח נעים ונחמד של עד חצי שעה, לי זה מעלה את החשק להפגש. הרגשה טובה וביטחון.
אבל יש כאלו שמעדיפים לא לדבר בטלפון מסיבות שונות,
אלא רק לקבוע וזהו, אני מכבדת אותם.
בס"ד בר"ה
פעם חבר שלי עשה לידי את השיחה הראשונה וזה הלך בערך ככה:
"מה קורה? זה ___...רוצה להיפגש איפה שהוא??
ירושלים טוב לך??
אז סבבה
בייי
זה מוגזם מדי או שככה זה בסדר?? לי אישית זה נראה מלחיץ כזה....יענו לאיפה אתה ממהר?? תרגיע אחויה...
אני מהמתרגשות...
זה כן קצת מוזר,
אבל כולנו מוזרים, כל אחד בתחום שלו.
שיחה קצרה יכולה להיות מהרבה סיבות-
אולי הוא מתרגש?
אולי הוא מתבייש?
אולי הוא לא מרגיש טוב(ח""ו)?
אולי הוא ליד אנשים?
אולי הוא לא רוצה לפתח ציפיות לפני שראה את הבחורה(והיא אותו)?
אולי הוא לא זורם?
אולי הוא מגמגם?
שדות האמונהיש מישהו קרוב מאוד ללבי שלפני שהוא התחתן הוא היה מגמגם
לא משהו רציני ממש אבל מורגש,
אחרי החתונה הוא קיבל הרבה ביטחון מאישתו וכיום הוא לא מפסיק לדבר!
הסיפור הזה זיכה אותי לצאת עם מגמגם מקסים!
הייתי חייבת![]()
חוץ מאיזה אחד שדיבר איתי איזה שעה.. ארוך.. צריך להשאיר לאח"כ 
אני לא כ"כ אוהבת את זה. לא מחפשת לדבר הרבה (אני גם ככה לא אוהבת לדבר בפלאפון..) אבל רוצה לאמת פרטים, משהו, וזה כאילו תוקע אותי. "רגע.. חכה.. תחזור אחורה.." 
קיצר, באמצע.
מישהו התקשר אליי ודיברנו איזה חצי שעה לפני פגישה ראשונה
הרגשתי שזה לא מתאים לפי הסגנון דיבור שלו וכל מיני דברים שאמר
ועם כל זאת נפגשתי איתו וברור שזה לא התאים צדקתי!
תעשה מה שנוח לך אם זה נשמע לך מלחיץ רק לקבוע וזהו אז תהיה יותר נחמד..
זה נראה כאילו אותו אחד ענה לעצמו..
ורק 'אילן רמי' תקוע 
שתיהיו לי מבורכים..
בס"ד בר"ה
אילן גם מתחיל בא' אז זה סבבה חח
זו עשויה להיות בעיה 
בד"כ, אני ממש לא מהמאמינים..
אבל זה יותר מדי נכון!!!!!
ושכחו מזה שאגלה לכם מתי נולדתי!!
אני לא באמת מתייחסת לדברים האלה, אבל הפעם יש יותר מדבר אחד שמתאים...![]()
מאיזה עץ אתם עשויים?
זה הזמן לבדוק מאיזה עץ אתם עשויים.
האם אתם עץ שכל רוח מטה אותו הצידה?
האם אתם עץ עם שורשים עמוקים המשתרגים יחדיו עם שורשים אחרים?
האם אתם עץ זקוף וגאה שמשקיף על העולם מצמרתו הגבוהה?
האם אתם עץ העומד ביופיו ובשלמותו ואינו נכנע לתכתיבים ולמזיקים?
מצאו את תאריך הלידה שלכם וגלו מאיזה עץ אתם עשויים.
> 23 בדצמבר עד 01 בינואר – עץ תפוח
> 02 בינואר עד 11 בינואר - עץ אשוח
> 12 בינואר עד 24 בינואר- בוקיצה
> 25 בינואר עד 03 בפברואר - ברוש
> 04 בפברואר עד 08 בפברואר - צפצפה
> 09 בפברואר עד 18 בפברואר - ארז
> 19 בפברואר עד 28 בפברואר - אורן
> 01 במרץ עד 10 במרץ - ערבה בוכייה
> 11 במרץ עד 20 במרץ - תרזה
> 21 במרץ - אלון
> 22 במרץ עד 31 במרץ - שקד
> 01 באפריל עד 10 באפריל - פירוס אמריקני
> 11 באפריל עד 20 באפריל - עץ אדר(מייפל)
> 21 באפריל עד 30 באפריל - אגוז
> 01 במאי עד 14 במאי - צפצפה
> 15 במאי עד 24 במאי - ערמונים
> 25במאי עד 03 ביוני - עץ המילה
> 04 ביוני עד 13 ביוני - אלה
> 14 ביוני עד 23 ביוני - עץ תאנה
> 24 ביוני - ליבנה
> 25 ביוני עד 04 ביולי - עץ תפוח
> 05 ביולי עד 14 ביולי - אשוח
> 15 ביולי עד 25 ביולי - בוקיצה
> 26 ביולי עד 04 באוגוסט - ברוש
> 05 באוגוסט עד 13באוגוסט - צפצפה
> 14 באוגוסט עד 23 באוגוסט - ארז
> 24 באוגוסט עד 02 בספטמבר - אורן
> 03 בספטמבר עד 12 בספטמבר - ערבה בוכייה
> 13 בספטמבר עד 22 בספטמבר - תרזה
> 23 בספטמבר - עץ זית
> 24 בספטמבר עד 03 באוקטובר - שקד
> 04 באוקטובר עד 13 באוקטובר - פירוס אמריקני
> 14 באוקטובר עד 23 באוקטובר - עץ אדר
> 24 באוקטובר עד 11 בנובמבר - אגוז
> 12 בנובמבר עד 21 בנובמבר - ערמונים
> 22 בנובמבר עד 01 בנובמבר - עץ המילה
> 02 בדצמבר עד 11 בדצמבר - אלה
> 12 בדצמבר עד 21 בדצמבר - עץ תאנה
> 22 בדצמבר - עץ אשור(בוק)
עץ תפוחים – אהבה
> אנשי עץ התפוח הם בעלי קסם אישי, מושכים ומעניינים. מאוד נדיבים, הם מקרינים נועם, מתקשרים היטב עם הסובבים, הרפתקנים, רגישים, רוצים לאהוב ולהיות נאהבים.הם נאמנים וכשותפים הם בני זוג עדינים. הם חיים את הרגע, פילוסופים חסרי דאגות עם דמיון עשיר ויש להם כישורים מדעיים.
עץ המילה (עץ ממשפחת הזיתים) - שאפתנות
> אנשי עץ המילה מושכים באופן יוצא מן הכלל, נמרצים, אימפולסיביים, תובעניים ויכולים להיות אנוכיים. הם אינם מוטרדים מביקורת של הסובבים, הם שאפתנים מאוד, אינטליגנטים, מוכשרים ואוהבים לשחק עם הגורל ולקחת סיכונים. הם מאוד מהימנים ואמינים, נאמנים וזהירים באהבה, לפעמים ההיגיון משתלט על רגשות, אבל הם לוקחים את השותפויות שלהם מאוד ברצינות.
אשור (בוק) – יצירתיות
> אנשי עץ האשור הם בעלי טעם טוב, חשוב להם מאוד איך שהם נראים, הם מקפידים להיות בכושר (דיאטות, ספורט, וכדומה). הם חומרניים, חסכנים ויש להם יכולת ארגון טובה שבאה לידי ביטוי בקריירה ובחיים בכלל. בעלי כושר מנהיגות, הם לא לוקחים סיכונים מיותרים ופועלים על פי ההיגיון. הם חברים מדהימים ויכולים להיות חברים לכל החיים.
ליבנה – השראה
> אנשי עץ הליבנה הם אנשים נמרצים, מושכים, אלגנטיים, ידידותיים, חסרי יומרות, צנועים, לא אוהבים התנהגות או מצבים שיש בהם גסות וולגריות. הם יעדיפו לחיות בסביבה שהטבע שולט בה ובאווירה שקטה.הם מלאי דמיון, אין להם צורך להוכיח את עצמם, הם זקוקים לשקט ואיזון, וכשיש להם סביבה שכזו הם שבעי רצון.
ארז - ביטחון עצמי
> אנשי עץ הארז הם בעלי יופי נדיר, יש להם כושר הסתגלות, הם אוהבים מותרות, בעלי בריאות טובה, אינם ביישנים, בעלי בטחון עצמי ונוטים להסתכל על האחרים מגבוה.הם נחושים ומסוגלים לקבל החלטות מהירות. הם אוהבים להרשים אחרים, אך לעיתים הופכים להיות חסרי סובלנות. יש להם הרבה כישרונות, הם חרוצים, יש בהם אופטימיות קבועה, הם מחכים לאהבה האמתית היחידה.
ערמונים – הגינות
> אנשי עץ הערמונים הם בעלי יופי בלתי-רגיל, אינם רוצים להרשים, בעלי חוש צדק מפותח, נמרצים ומעניינים. הם עושים שימוש מושכל בטאקט, שקולים ונמנעים מלפגוע באחרים, אך יחד עם זאת, הם מתרגזים בקלות ורגישים מאוד. לעיתים קרובות נראה כאילו הם פועלים מתוך תחושת עליונות אך למעשה הם מכסים על חוסר הביטחון. רוב הזמן הם מרגישים שלא מבינים אותם, הם מתאהבים רק פעם אחת, אך מתקשים למצוא לעצמם בן זוג.
ברוש - נאמנות
> אנשי עץ הברוש הם חזקים, חסונים ובעלי עוצמה. יש להם כושר הסתגלות טוב והם לוקחים את מה שהחיים מציעים להם. הם אופטימיים ומרוצים, משתוקקים לכסף והכרה, אינם אוהבים להיות לבד. הם מתרגזים במהירות, נסערים, נאמנים, קפדניים אך לעיתים לא זהירים מספיק.הם משקיעים הרבה ביחסים, כמהים לאהבה ועלולים לחוש שהיא אינה מסופקת.
בוקיצה – אצילות רוח
> אנשי עץ הבוקיצה הם בעלי מראה נעים, מקפידים מאוד על לבושם. הם שמחים, יש בהם אצילות רוח, הם נדיבים מאוד, בעלי חוש הומור, מעשיים, אוהבים להוביל, אם כי פחות אוהבים לציית, שותפים נאמנים וישרים, אוהבים לקבל החלטות עבור האחרים, לעיתים קשה להם לסלוח על טעויות.
עץ תאנה – רגישות
> אנשי עץ התאנה מאוד חזקים, קצת עקשנים, עצמאיים, לא נכנעים להתנגדויות או וויכוחים, אוהבים את החיים, את המשפחה, ילדים ובעלי חיים. הם מוכנים לפעול למען אחרים, התחום החברתי חשוב להם. בעלי חוש הומור, לא אוהבים לעבוד קשה, יש בהם חכמה ויכולת מעשית לממש רעיונות.
אשוח - מסתוריות
> אנשי עץ האשוח הם בעלי טעם יוצא דופן, מעוררי כבוד ומתוחכמים. יש להם נטייה למצבי רוח ולעיתים אנוכיים. הם בעלי טביעת עין טובה ואוהבים דברים יפים, יחד עם זאת, הם מאוד צנועים.הם אמינים, יש בהם שאפתנות, הם מתמידים ומוכשרים מאוד. יש להם הרבה ידידים, אך גם הרבה אויבים.
שקד – יוצא דופן
> אנשי עץ השקד הם מקסימים, הם מגלים הבנה רבה כלפי הסובבים, יודעים להרשים ולהקסים את כולם. הם ישרים, סובלניים, ובעלי חוש שיפוט מדויק. הם לא מהססים להילחם עבור נושאים שנראים להם חשובים, במיוחד בתחום החברתי. הם זוכים לפופולאריות, יש להם נטייה למצבי-רוח והתאהבויות קפריזיות.
אלה - טעם טוב
> אנשי עץ האלה הם בעלי יופי קריר, דואגים מאוד למראה החיצוני ולתנאים שלהם, יש להם טעם טוב, לא אנוכיים, פועלים על מנת ליצור את החיים נוחים ככל האפשר, הם מובילים את דרכם בהיגיון ופועלים על פי החוקים והנהלים, אך לרוב הם לא בטוחים בקשר להחלטות שלהם. ביחסים רגשיים הם זקוקים לנתינה וקבלה, יש להם חלומות על אהבות לא רגילות, לעתים רחוקות הם שמחים עם הרגשות שלהם, לרוב הם חשדניים ואין להם נטייה לסמוך על אחרים.
תרזה – ספקנות
> אנשי עץ התרזה יודעים לקבל את מה שהחיים מזמנים עבורם בדרך רגועה. הם אינם אוהבים להלחם, ונמנעים ממצבי לחץ ומתח. הם לא אוהבים עצלנות ובטלנות, הם עדינים ומתונים, מוכנים להקריב למען ידידים. יש בהם הרבה כישרונות אבל הם לא מתעקשים מספיק לפתח אותם. לעיתים קרובות הם הופכים למתלוננים ומקטרים על מה שקורה סביבם. הם בני זוג נאמנים, אבל קנאים.
אדר - חשיבה עצמאית
> אנשי עץ האדר הם בעלי חשיבה לא שגרתית, מלאי דמיון ומקוריות. הם ביישנים ומאופקים, שאפתנים, מלאי גאווה ובעלי בטחון עצמי. הם זקוקים לאתגרים ולהתנסויות חדשות, לפעמים עצבניים, הם מורכבים מאוד, יש להם זיכרון טוב, לומדים מהר לפעמים מתוך התבוננות. חיי האהבה שלהם מסובכים.
אלון - אומץ
> אנשי עץ האלון הם בעלי אישיות חזקה, אומץ, חוסן, יודעים לעמוד על שלהם ולא מוותרים, עצמאים, בעלי נוכחות, לא אוהבים שינויים, ניצבים עם שתי הרגלים על הקרקע, מעשיים מאוד ויוזמים.
זית – חוכמה
> אנשי עץ הזית אוהבים, מלאי חום ורגשות, טוב לב, הגיוניים, מאוזנים, נמנעים ממצבים של תוקפנות ואלימות. יש בהם שמחה, הם שלווים וסובלניים, בעלי חוש צדק מפותח, רגישים, אמפתיים, משוחררים מקנאה, אוהבים לקרוא ולשהות בחברתם של אנשים מתוחכמים.
אורן - ייחודיות
> אנשי עץ האורן אוהבים חברה נעימה, מאוד חזקים, יודעים כיצד ליצור לעצמם חיים נוחים, מאוד פעילים, יעילים, אמיתיים, מהימנים, חברים טובים, אבל מסתפקים במעט חברים. הם מתאהבים בקלות אבל התשוקה שלהם נכבית מהר, הם עלולים לוותר בקלות, הם חווים אכזבות עד שהם מוצאים את דרכם.
צפצפה – חוסר וודאות
> אנשי עץ הצפצפה נראים מרשימים, לא כל כך בטוחים בעצמם. הם מגלים אומץ רק אם זה הכרחי, זקוקים לסביבה נעימה ולגילויי רצון טוב מהסביבה. הם מאוד בררנים, לעיתים קרובות בודדים כיוון שהם מעוררים התנגדות. יש להם כישרון אומנותי, כושר ארגון טוב, נטייה לתחומי הפילוסופיה, ביחסים הם אמינים ולוקחים את השותפות ברצינות.
פירוס אמריקני - רגשנות
> אנשי עץ הפירוס הם מלאי קסם, שמחים, בעלי יכולת נתינה שאין בה אנוכיות, אוהבים למשוך תשומת לב, אוהבים את החיים. קיים בהם חוסר שקט וצורך להיות בתנועה.הם מורכבים מאוד, הם גם תלותיים וגם עצמאיים. יש להם טעם טוב, כשרון ונטייה לאומנות, הם נלהבים, רגשנים, חברים טובים, אבל אם נפגעו, הם מתקשים לסלוח.
אגוז - התלהבות
> אנשי עץ האגוז הם שונים ומלאי ניגודים, הם לא מוותרים, לעיתים קרובות עלולים להתגלות כאנוכיים ותוקפניים. יש להם אופקים רחבים, הם ספונטניים והתגובות שלהם בלתי-צפויות. יש בהם שאפתנות בלתי-מוגבלת, הם חסרי גמישות, שותפים קשים ולא שגרתיים, לא תמיד אהובים אבל לעיתים קרובות נערצים, יכולת טובה לראות כמה צעדים קדימה, מאוד קנאים, נלהבים וחסרי פשרות.
ערבה בוכייה - מלנכוליה
> אנשי עץ הערבה הבוכייה הם מקסימים אבל יש בהם סוג של עצב. הם מושכים מאוד, ישרים, אמפתיים, אוהבים כל דבר טעים ויפה, אוהבים לטייל, חולמניים, בעלי אינטואיציה טובה, חסרי מנוחה וקפריזיים. הם יכולים להיות מושפעים מהסביבה אבל לא קל לחיות איתם, הם תובעניים מאוד. יש להם קשיים באהבה אבל בדרך כלל הם מוצאים שותף שמעגן ומקרקע אותם.
ט"ו בשבט שמח !!
--
צפורה בלוך
עיצוב גרפי

בס"ד בר"ה
אולי במקום לבקש פרטים על המשודך\ת, פשוט כל אחד יגיד ת'תאריך לידה שלו, ואלו יהיו הפרטים!!
ערבה בוכייה - מלנכוליה
> אנשי עץ הערבה הבוכייה הם מקסימים אבל יש בהם סוג של עצב. הם מושכים מאוד, ישרים, אמפתיים, אוהבים כל דבר טעים ויפה, אוהבים לטייל, חולמניים, בעלי אינטואיציה טובה, חסרי מנוחה וקפריזיים. הם יכולים להיות מושפעים מהסביבה אבל לא קל לחיות איתם, הם תובעניים מאוד. יש להם קשיים באהבה אבל בדרך כלל הם מוצאים שותף שמעגן ומקרקע אותם.
מה יש לומר?......
אני נאלץ להסכים בפה מלא
מה שכתוב שם ממש לא מתאים לי, למרות שזה התאריך שבו נולדתי!!
היתה לי פעם שיחה של 4 ומשו שעות לפני פגישה ראשונה..
ולא חושבת שזה עשה רע. (הפוך, הוא בא מוכן לכל מני יציאות שלי
)
הכי טוב- משו באמצע. לא שתי שניות ולא שעות. קצת התענינות וקצת אכפתיות אפעם לא הזיקו..
אני מבחינתי מדברת חופשי ופתוח. אם יש הסתייגות, עוברת למצב השתקה עצמית.
עם אדם שלא ראיתי מעודי.
מנסיוני הדל,
נמנעתי משיחות ארוכות בפל', עד לפגישות.
אני בעד קודם להפגש, לגשש, לראות בעיניים ולקבל תמונה יותר ברורה- ואז לדבר בפל' באריכות.
20 דק' כל אחת. (כשרוב הזמן מתוכן הן להתאפס על המיקום שלנו, ולנסות למצוא זמן/מקום אפשריים לדייט)
זה טוב? ![]()
זה לא להיות קרים.
איך אפשר לבוא ולהגיד "שלום אני ___ איפה נפגשים?"
נכון שהשיחה הראשונה אמורה בגדול להגדיר מקם פגישה
אך בל נשכח שהיא גם הרושם הראשוני שלכם זה על זה.
כמו מעין דייט מקדים לדייט.
וכן, גם על סמך השיחה ראשונה היו מקרים שהחליטו שזה לא בשבילם (מוזנים לנבור כאן בפורום)
ברכה והצלחה בעז"ה!
בעזהי"ת.
וגם בכלל לא להיות קרים... בשביל מה זה טוב?!
להורדת הקרירות בהתנהלות הדייטים??
הכי חשוב זה לבוא בצורה טיבעית וזורמת...
וכך גם הטלפון הראשון...
לא צריך להתחיל שחנ"שים אבל גם בהחלט לא חייב להיות קרירים וטכניים...
הצלחות! ![]()
חבל לשרוף את הזמן בדיבור בטלפון, ואז לפסול מישהו על זה שיש לו קול קצת מעצבן בטלפון, או שאין לו את הקישורים לשיחה בטלפון, ואז את מפספסת להכיר באמת.
לכן לדעתי, אני תמיד עושה שיחה של מספר דקות קצר, שמתיחל להתעניין מה הענינים, ומשם ישר עובר לנקודה ומקום מפגש...
בהצלחה!!
רלוונטיות ולא יותר מדי , והעיקר להיפגש ואז לדבר..
אני עוד לא בגיל המתאים אבל נראה לי שכשזה יגיע, אני ממש אשנא לצאת עם אנשים
בס"ד בר"ה
אופטימיות עדיין לא הזיקה לאף אחד...
אצלי (בחור) ואצל החברים שלי זה היה כלל מאוד פשוט:
אם שיחת הטלפון הראשונה זורמת - כנראה שזה לא זה
ואם השיחה לא זורמת - אז הדייט יהיה טוב.
כמובן שלכל כלל יש יוצאים מהכלל אבל בגדול זה היה נכון
בכל מקרה לא לחפור ולא לנסות להיות מצחיק יותר מידי
לנסות לזרום להיות נחמד וזהו 
אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.
"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".
עם וריד נפוח במצח אדום מזעם 💢
פותח האשכול הוא משהו בין טרול לרחפן (ואני נשמר במילותיי)
והאידיאות.
"כָּל זֹאת בָּאַתְנוּ וְלֹא שְׁכַחֲנוּךָ וְלֹא שִׁקַּרְנוּ בִּבְרִיתֶךָ. לֹא נָסוֹג אָחוֹר לִבֵּנוּ וַתֵּט אֲשֻׁרֵינוּ מִנִּי אָרְחֶךָ".
האם עם ישראל בגלות שהיה גוף מת עם תורת אמת הנטועה בתוכו, עזב את האידיאות?
לא. עסקנו באמת והרחבנו אותה בציצים ופרחים עד ש-ה' ברחמיו ריחם עלינו . "יְחַיֵּנוּ מִיֹּמָיִם בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי יְקִמֵנוּ וְנִחְיֶה לְפָנָיו".
אולי אני בינתיים סריס עץ יבש אבל אני לא יעזוב לעולם את ה' ולימוד תורתו, עד שה' ירחם עלי.
עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22
אבל להתאמץ למצוא איך מקיימים אותם בפועל בארץ, בלי דמיונות שווא. איך מקיימים בארץ הזאת, לא באיזה עולם של ענני כבוד דמיוניים.
המצווה שלך היא לשאת אשה ולפרות ולרבות. כשיוולדו לך בעז"ה בנים המצווה עליך ללמד אותם תורה ולחנך אותם לקיום מצוות. האם הם יצאו גדולי הדור או קטני הדור - לא צריך לעכב אותך או לבלבל אותך כשאתה מחפש אשה מציאותית,
"בהדי כבשי דרחמנא למה לך - מאי דמפקדת עלייך למעבד!!!"
והסיומת כה מתאימה ומתבקשת
כי זה ממש משמעות מדרש חז"ל של מקור הציטוט
השתדל לשאת אשה הגונה, בתו של ישעיהו, כדי שיצאו ממנו בנים כשרים.
איפה שהוא לפני כ 1000 שנים…
הסתיימה עם ירידת קרנה של יהדות בבל והעברת מרכז הכובד למערב
האחרונות ולראות מה הם מכנים את חכמי דורם.
על כל פנים, בפסוק בפתיחת השרשור, כמובן רמזתי להחיית ישיבת הגאונים בארץ ישראל.
כולם צריכים להגיע למעשי האבות?
ואם נדייק הכתוב מתקמד במעשים, זה לא בכדי.
הכתוב לא מדבר על המדרגה הרוחנית של האדם.
יודע ש'הברית מנוחה' כותב שאפשר להגיע למדרגות רוחניות יותר גדולים מהדורות הקודמים.
במיוחד בזמן הגאולה, כמו שהרב קוק מאריך בכמה מקומות.
לדרגתם.
הם הורישו לנו את כח המידות והמעשים שלהם.
(כמעט כולנו לא צאצאים של משה, וגם יש להאריך ברוחב ובעומק שמשה לא הוריש את כוחותיו לדורות הבאים.)
אחת המחלוקות בין החסידות לרמב"ם.
"הלכה ב
אל יעבור במחשבתך דבר זה שאומרים טפשי אומה"ע ורוב גולמי בני ישראל, שהקב"ה גוזר על האדם מתחלת ברייתו להיות צדיק או רשע. אין הדבר כן אלא כל אדם ראוי לו להיות צדיק כמשה רבינו, או רשע כירבעם, או חכם או סכל, או רחמן או אכזרי, או כילי או שוע, וכן שאר כל הדעות. ואין לו מי שיכפהו, ולא גוזר עליו, ולא מי שמושכו לאחד משני הדרכים אלא הוא מעצמו ומדעתו נוטה לאי זו דרך שירצה. הוא שירמיהו אמר: מפי עליון לא תצא הרעות והטוב כלומר: אין הבורא גוזר על האדם להיות טוב ולא להיות רע. וכיון שכן הוא נמצא זה החוטא הוא הפסיד את עצמו, ולפיכך ראוי לו לבכות ולקונן על חטאיו ועל מה שעשה לנפשו וגמלה רעה. הוא שכתוב אחריו: מה יתאונן אדם חי וגו'? גבר על חטאיו. וחזר ואמר הואיל ורשותנו בידינו, ומדעתנו עשינו כל הרעות ראוי לנו לחזור בתשובה ולעזוב רשענו שהרשות עתה בידינו, הוא שכתוב אחריו: נחפשה דרכינו ונחקורה ונשובה עד ה'."
(הלכות תשובה, פרק ה הלכה ב, העתקתי מאתר דעת)
יש הרבה סוגים של צדקות : ת"ח, חסיד, עניו, ירא חטא, רגשן, שכלתן, הכל לפי תכונותיו של האדם.
המקובלים כמובן סוברים שלכל אדם יש סוג נשמה שונה, הרמבם סובר שלא, אבל נראה שכם יסכים שאדם ילמד במקום שליבו חפץ וינסה למקסמם את הכשרונות שלו ולא לנסות להיות מישהו אחר.
גם החסידות סוברת שעל עמי הארצות להתקדם כמה שיותר ברוחניות.
מה שרבי זושא התכוון זה שישאלו אותו בשמים למה לא מקסם ומימש ומיצה את הכשרונות הרוחניים והייחודיות של זושא, ולא של משה רבינו. אין הכוונה להטיף לבינוניות.
וכמובן אחד המרבה והממעיט שאמרתי זה אם אדם אין לו זמן ללמוד תורה הרבה, או שתפקידו בעולם הוא לעסוק בעיקר בדברים אחרים (גם אח של הרמבם עסק בעעקר בסחורה ופחות בתורה, בהנחיית הרמבם עצמו).
כמובן אם אדם מתבטל ולא עוסק בתורה הרבה, במילא אין כאן "ובלבד שיכון ליבו לשמים" כי הרי יכל ללמוד הרבה ולא למד. סימן שהוא לא באמת מתכוון. אבל מי שרוצה ללמוד הרבה אבל רואה שתפקידו וכשרונותיו בעולם זה לעשות משהו אחר בעולם וללמוד רק שעה ביום, או שמנסה בכל המאמץ ועדיין רואה שקשה, על זה נאמר "יכוון ליבו חשמים".
בחירה חפשית היא על מעשינו. אבל לא כל אדם יכול לבחור לזכור את השס במבחן סיכה גם אם יתאמץ מאוד. וגם על קצב ההתקדמות אין לנו בחירה, כלומר גם אם מאוד ארצה לא אצליח ללמוד את כל השס תוך יום. על זה נאמר "ובלבד שיכוון ליבו" כלומר מי שרוצה ללמוד את כל השס ומתקדם בקצב שמתאים לו - נחשב כבר כאילו סיים את כל השס (בתנאי שימשיך ללמוד בהתמדה) - כי אדם נמצא איפה שהוא רוצה להיות. עיין על משמעות הרצון (ובלבד שהרצון רציני ולא רמאות) באורות התשובה ובאורות הקודש.
כמובן אם אדם "רוצה" ללמוד את כל השס אבל לא לומד למרות שיכול, אז הוא לא באמת רוצה ברצינות
רק תיזהר לא להפיל את הילד בדרך עם הלחץ של התפקיד.
וגם עד כמה שזכור לי "נחית דרגא ונסיב איתתא" וגם שאישה עולה(או נשארת ברמתה) ואינה יורדת, בעוד הגבר יורד. ולכן ידידי וכו
לא ?
כדאי לך להקשיב לכל האנשים שאומרים לך לרדת מהעץ.
אולי הם טועים, אבל כדאי להקשיב לקול הזה ולקחת אותו ברצינות. אולי הוא אומר משהו, אולי לא.
לא חשוב
נבנה בית מלא תורה וקדושה וניתן לו את מרב הכלים להיות גאון הדור, ואם הוא ירצה ויזכה הוא יהיה.
זה לא שנגיד לו תהיה גאון הדור.
"בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיֶה צֶמַח ה' לִצְבִי וּלְכָבוֹד וּפְרִי הָאָרֶץ לְגָאוֹן וּלְתִפְאֶרֶת לִפְלֵיטַת יִשְׂרָאֵל".
"אוֹצָר 'נֶחְמָד' וָשֶׁמֶן בִּנְוֵה חָכָם".
אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...
לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.
עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).
הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.
זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".
מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."
וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?
זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...
הבחורה כמעט מתעלפת מקור
והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..
הבנת מה אני אומר?
אחי , היא בעולמות עליונים
זה באמת מקום לרחף בו.
מה שבטוח.
ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.
תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.
בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.
הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.
אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.
ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.
אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר
פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן
מה לא ניקח????
והיא כולה עלק קר לך
הורידה לי את החשק לא לקחתי .
סתם פשוט היה יש ים אנשים
קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר
אבל בדייטים לי ספציפית קפוא
ואני חופרת לבחור שקר לי!
הוא לא יכול לפספס את זה
שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.
שזה קטע זה יחסי כי עם גברים קפוא לי רצח
ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק
זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.
בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).
אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר.
יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות.
והיא עדיין התפדחה להגיד
אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה
זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.
המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.
אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.
אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.
ולמה
1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.
(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)
אבל זו התבוננות חיצונית צריך לשבור את הסטיגמות
גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.
אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.
למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?
הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.
בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי.
לבין כמה שהוא באמת
האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם?
ראומה1אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור 
ראומה1כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.
לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.
בעז"ה בקרוב ממש!
אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה
בע"ה
לשנה הבאה נר איש וביתו
מתוך בריאות ושמחה#
שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.
ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת
מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה
חזק ואמץ
ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש
"קווה אל ה'
חזק ויאמץ ליבך
וקווה אל ה'"
יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)
ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.
אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.
נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו
אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום
קשה הזיווג כקריעת ים סוף
ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...
בהצלחה 
ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.
בהצלחה
לצאת עם בשלות יותר.
כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני".
אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.
אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?
אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.
כמה מתוך הזוכות האלו התחתנו בשנות ה30 לחייהם? ובאיזה הפרש?
פי כמה וכמה כמות יש הפוך?
לגבי בעיות - יש ב2 הצדדים. לא על זה מדובר. בגילאי 30+ לא מדובר על בעיות, מדובר על *טבע*. זו עובדת חיים שהפוריות של האישה נחלשת מוקדם יותר. זה מה יש.
אני כבר באמת לא רואה טעם בהמשך הדיון הזה. אני מביא עובדות ומציאות ואת חולמת לשנות את כל העולם לחלומות שלך.
מאחל לך שתמצאי את הנכון לך ובעיקר שלא תתני לשטויות כמו פער גילאים מוגזם *בעיניך* לתקוע אותך.