מי אמר שיש...? א-ת-ה...!אח..

נשמה, תגידי, איך מסבירים לחילוני שיש בחירה חופשית?
- איך שאתה מסביר לעצמך.
- אבל זה לא עובד. ניסתי.
- אולי כי "חוסר בהסברה - הוא חוסר בהבנה"..


תמיד הייתי מסתבך כולי איך להסביר שיש בחירה חופשית.
גם אני שאלתי פעם ת'שאלה הזו את הרב שלי, ואפילו למדתי ת'תשובה
בשיעור במחשבת - אבל לא הבנתי עד הסוף את התשובה.
ומילא לא הבנתי אני, אבל שחילוני בא לשאול אותי ואני כולי מסתבך
עם התשובה - מה יהיה עלי? והוא לא מבין שאני לא פילוסוף יהודי,
ובחייאת, גם הוא לא יודע איך בדיוק עובד כל דבר בעולם, ולא זכור
לי שהדבקתי על עצמי פתק שזועק - 'נציג הקב"ה לשירותך'...
ולשאלת המליון דולר:
מי אמר שיש בחירה חופשית?
התשובה הכי פשוטה היא פשוט -
אתה. אתה זו ההוכחה הכי גדולה שיש לאדם בחירה חופשית.
מי אני? איך אני? מה אני?
כן, אתה, אני, היא והוא - שלפעמים מפספסים ולא עושים את רצון ה',
זו ההוכחה הכי גדולה שיש לאדם בחירה חופשית. אם לא הייתה בחירה,
לא היית חילוני. אם לא הייתה בחירה, אין מצב שהייתי נופל בעבירות -
=> עצם ההגדרה 'אני חילוני' = אני בעל בחירה חופשית.
בחרתי - לא להקשיב לרצון ה'. וזה לא משנה אם זה תמידי או שזה
חלקי, או אפילו שזה בא בנפילות - המציאות מוכיחה, אנחנו בוחרים.


~~~~~

- לא הבנתי,
ולמה יש עונש על העבירות? זו לא בחירה חופשית...!
- יש בחירה חופשית למרות העונש. בדיוק כמו שיש בחירה לכל אדם
האם לקפוץ מעזריאלי או האם לאכול רעל עכברים - למרות שהוא
יודע שאם הוא יעשה את זה הוא ינזק - זה לא מונע ממנו את הבחירה החופשית...!
אלא ש --- אם היינו רואים כל עבירה כמו הכנסת יד לאש, אז גם
אנחנו לא היינו עוברים עבירות, מבחירה מליאה - אלא שאנחנו עוד הרבה לפני...
דבר שני, איזה אבא יתן לבן שלו להכניס את היד לאש 'מבחירה'...?
אני מכיר יותר אבות שיגידו לבן שלהם שאם הוא יעיז להכניס את היד
לחשמל, אז הם יקשרו לו את האצבעות (את מה שישאר..) עם ברזל..
מפחיד?! בטח מפחיד, כי המטרה היא שלא יגע בשום אופן בעבירה.
בדיוק כך גם ה'. נותן לנו בחירה מליאה - ומצד שני, כמו אבא טוב אומר לנו
ברור מאוד - דעו לכם שאם תבחרו ברע, יש עונש. לא כדאי בכלל,
ואני מציע בהחלט - מתוך הבחירה החופשית שיש לכם - "ובחרת בחיים"..



====


ובכל זאת - שאלת 'ידיעה ובחירה'.
אם ה' יודע במה אבחר, איזו בחירה יש?
התשובה היא, שאנחנו לא יודעים. ובמקרה הזה -
'לא יודעים', זו תשובה מליאה.


באמונה - יש שני מישורים.
יש את המישור שלנו, ויש את המישור של הקב"ה.
במישור של הקב"ה, אין לנו הבנה כלל. על ה' -
לא שואלים שאלות, לא כי אין תשובות - אלא כי פשוט,
מה לעשות - אנחנו חייבים להודות שהשכל שלנו מוגבל.
איפה בדיוק עובר הגבול בין 'התחמקות' לבין 'לא יודע - זו תשובה מושלמת'?
הגבול עובר בין שני המישורים. כל עוד אנחנו שואלים על עצמינו בעולם -
יש לנו תשובות, ברורות, אמיתיות. אבל שאנחנו מתחילים לשאול על ה' -
אמר כבר החכם "אילו ידעתיו - הייתיו". 'לא יודע', זו התשובה הכי אמיתית שיכולה להיות,
וזו 'הפעלת השכל' הכי חזקה שיש. השכל עצמו זועק שהוא לא יכול לדעת.
השכל עצמו אומר 'אל תפעיל אותי'.
בדיוק שם, מתחילה האמונה. זו שמבינה שהאדם הוא לא טרזן
ובאמת לא יכול לדעת כל דבר. זו שיש בה ענווה להודות - שהיא לא מבינה הכל.
ואם יבוא מישהו ויגיד - 'לא יכול להיות, צריך להפעיל את השכל',
וינסה להביא כל מיני תירוצים מוזרים כאילו בשם השכל שאין לאדם בחירה -
לפני שאנחנו מתלהבים שהוא מדבר על שכל, נבדוק טוב מאוד שלא מדובר בדמיון.
יש כאלה שלא שומעים את השכל שלהם זועק 'אני מוגבל', כי האגו
שלהם כ"כ מנופח, ואין להם תורה שמצווה אותם לא להיות גאוותנים...


אז יש בחירה?
כן. תנסה להרים את היד - ועכשיו להוריד. ועכשיו להחליט שלא בא
לך להרים, ועכשיו לשים אותה על המקלדת וכו' וכו',
הנה - בחרת. וגם במצוות או עבירות - אתה בוחר.
איך זה לא סותר את ידיעת ה'?
וואלה, לא יודע. זו התשובה, האמיתית.
אבל זה לא סותר שום ציווי של ריבונו של עולם שאומר חד משמעית -
"ובחרת בחיים". יש לך בחירה חופשית, ותבחר בטוב. כמו שאתה
בוחר להרים את היד? תבחר לעשות מצווה ולהתרחק מעבירה.
זהו, זה הכל. בלי לנסות להבין מה שלא תוכל להבין.

וכולנו חיים ככה - בלי לנסות להבין כל דבר.
בין אם זה שאנחנו לוקחים תרופות בלי לבקש מהרופא שיסביר
לנו בדיוק איך פועלת התרופה, ובין אם זה שאנחנו עולים על מטוס
בלי להבין 'בדיוק' מדוע הוא לא נופל אם הוא ממש כבד...
אז ברור שבדבר שלא נוכל אף פעם להבין,
כל עוד זה לא נוגע בתחום שלנו -
השאלה לא מפריעה לקיים את חובתינו.
(היהדות דווקא בעד לשאול כל שאלה שיש לאדם באמונה - כי האמת לא מפחדת משאלות -
אבל חייבים להבין שעל השאלות שנמצאות במישור של ה', 'אין תשובה' - זו תשובה, מליאה..)



זה גם הפשט ב - 'נעשה ונשמע', שהקדימו ישראל.
מה, הם ויתרו על השכל...?!
התשובה היא - לא וכן. השכל אמר לוותר על השכל.
כי כשעומדים מול ריבונו של עולם, זו פשוט טיפשות לנסות ולהתחכם איתו.
הוא ברא אותנו ורוצה בטובתינו - את זה אנחנו יודעים בבירור בשכל =
התוצאה המתבקשת היא להקשיב לכל דבריו, גם אם אנחנו עוד לא
יודעים מה הם. את זה - זועק דווקא השכל.



"כי לא מחשבותיי מחשבותיכם, ולא דרכיכם דרכיי נאום ה'" (ישעיה נה')





מי שיכול להגיב בבקשה בתגובה לשרשור אפילו נקודה,
לעזור שהוא יעלה למעלה ועוד חבר'ה מאיתנו יקראו.








אהבתי! אבל זה נותן תשובה לחילוני, לא לי למשל..תן חיוך....=)

אני עדיין לא מאמינה שיש בחירה חופשית...

חוץ מזה שיש חילונים שנולד ככה, לא שהם בחרו בזה...

זה לא שייך לאמונה -אח..

זה פשוט ידיעה פשוטה, לדעת את המציאות.

בואי נבדוק מה המצב שם בידיעה.
רק סדר קטן לפני - חז"ל עצמם אמרו שאין בחירה חופשית לאדם על חלק מהדברים,
"הכל בידי שמיים", איפה יוולד, איזה עיניים יהיו לו, גבוה, רזה וכו',
איפה יוולד - במשפחה חילונית או דתית - אין לאדם בחירה חופשית.

אבל, מה יעשה מעכשיו והלאה בחיים -
"...חוץ מיראת שמיים", אומרים חז"ל, שבזה יש לאדם בחירה חופשית.
יראת שמיים כולל כמעט כל צעד שלנו בחיים. החל מעשיית מצווה או עבירה,
עד ---- לאיך בן אדם אוכל. גם שם יש לנו הלכות, לא לאכול כמו בהמה וכו'...

בזה, מה לעשות עכשיו (!) עם מה שהוא קבל מה' -
יש לאדם בחירה חופשית לגמרי.


אם אנחנו יודעים שהתורה אמת - ומי לא יודע? -
ממילא, בה כתוב שיש בפנינו 'את הטוב ואת הרע',
ואנחנו צריכים לבחור [!] בטוב.

איך זה מסתדר עם זה שה' יודע הכל?
תסתכלי למעלה בקטע.
אבל זה שיש לנו בחירה - זה פשוט,

זה לא צריך להאמין, אלא פשוט צריך לדעת את האמת.
תרימי את היד, תורידי - את בחרת. אם לדבר לשון הרע או לא -
את תבחרי. אם ללכת ברחוב לא צנוע או ע"פ ההלכה - את תבחרי.
אם להכניס כל דבר לפה או רק אחרי שבדקת שיש הכשר, את -
ורק את - תבחרי.





מקווה שזה יותר מובן. אם צריך להרחיב או שאלה וכו', בשמחה.
שבת שלום ומבורכת וחודש מלא שמחה וקדושה בעז"ה לכל עם ישראל, אמן!

אוקיי, בחרתי להרים ת'יד..אבל ה' ידע את זה..תן חיוך....=)
אז למה נגיד אם זה היה עבירה- הייתי מקבלת על זה עונש? הרי ה' ידע שאני יעשה את זה..ואם הוא ידע, זה אומר שהכל כבר קבוע מראש, אז איפה פה הבחירה?!
קראתי, אבל זה רק עורר בי יותר שאלות..תן חיוך....=)

נגיד כשכתוב שם : "בדרך שרוצה לילך בה מוליכין אותו.."

אז זה אומר ש-ה' לא יודע מה אני יעשה, ואז סבבה-יש בחירה חופשית..
אבל אם ה' יודע מה אני יעשה אז אינלי במה לבחור, כי זה כבר קבוע..הבנת?

שבת שלום!

לא דרכינו דרכיו, ולא ידיעותינו ידיעותיו.האדמו"ר מצנעא

אומר הרמב"ם כך:

"שמא תאמר, והלא הקב"ה יודע כל מה שיהיה, וקודם שיהיה ידע שזה יהיה צדיק או רשע או לא ידע, אם ידע שהוא יהיה צדיק אי אפשר שלא יהיה צדיק, ואם תאמר שידע שיהיה צדיק ואפשר שיהיה רשע הרי לא ידע הדבר על בוריו?

דע, שתשובת שאלה זו ארוכה מארץ מדה ורחבה מני ים, וכמה עיקרים גדולים והררים רמים תלויים בה. אבל צריך אתה לידע ולהבין בדבר זה שאני אומר, כבר בארנו בפ' שני מהלכות יסודי התורה שהקב"ה אינו יודע מדיעה שהיא חוץ ממנו כבני אדם שהם ודעתם שניים, אלא הוא יתעלה שמו ודעתו אחד... וכיון שכן הוא אין בנו כח לידע היאך ידע הקב"ה כל הברואים והמעשים, אבל נדע בלא ספק שמעשה האדם ביד האדם ואין הקב"ה מושכו ולא גוזר עליו לעשות כך, ולא מפני קבלת הדת בלבד נודע דבר זה אלא בראיות ברורות מדברי החכמה, ומפני זה נאמר בנבואה שדנין את האדם על מעשיו כפי מעשיו אם טוב ואם רע, וזה הוא העיקר שכל דברי הנבואה תלוויין בו."

(הלכות תשובה ה, ה)


הרמב"ם טוען שרבש"ע לא בנוי כמונו - שאנו וידיעותינו הם שני דברים שונים, והוא אחד ושמו אחד - אזי אין אנו מסוגלים להכיל את גודל ידיעתו.

עוד תשובה, היא שאנחנו מדברים על זמנים שונים - האם הקב"ה יודע מה אעשה טרם עשייתי אותו - והרי אין זה שייך כלל, שהוא ית' היה הווה ויהיה, ואין לו את הגדרות הזמן שאנו הגדרנו לעצמנו.

תשובה נוספת היא העובדה שרבש"ע, בכל-יכולתו, מסוגל אף לגנוז את כוחו, לצמצם ידיעתו, ולהפכה לידיעה כמו שלנו, ע"מ שאנו נוכל להכיל את דבריו. רבש"ע מדבר איתנו בשפה שלנו. זוהי תשובה המתאיהמ גם לפרדוקס האבן.

נוו...אם ה' יודע מה אני יעשה לפני שעשיתי, אז זהתן חיוך....=)

כבר הוחלט...נכון?

אז אינלי אפשרות לשנות, ואז אינלי בחירה חופשית...הבנת?

הבנתי היטב את השאלה.האדמו"ר מצנעאאחרונה

אין לרבש"ע את הגדרות הזמן האנושיות שלנו. הוא נמצא במימד אלוקי שבו אין לנו השגה וחצי השגה, וע"כ אין אנו יכולים לדבר עליו בזמנים.

יישר כחאסצתי

מקסים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!חיוך גדול

יפה..שפילבלעע

אבל אישית אני ממש  לא אוהבת שאומרים חילונים- הם פשוט לא דתיים[=(הארה)

תודה!! שכוייך.סבתא רוחלה

בשורות טובות אמן!

יפה מאוד!פוטצקי
תודה רבה!!! שב"ש אובז'יי!!
אין נושא...קטנציק

לעולם הזה יש שתי מגבלות עיקריות: המקום והזמן.
אז לקב"ה אין. פשוט אין-את המגבלות האלה. 
לענייננו- אי-הגבלת המקום פחות רלוונטית. נתמקד באי-הגבלת הזמן.
זהו בעצם הנצח. העבר ההווה והעתיד גם יחד. אני למשל, בעוד שנייה לא יוכל לחזור לאותו רגע שבו אני כותב את השורות האלו. אני אולי אוכל לזכור! אבל ממש לחזור ולחיות שוב את הרגע הזה - אני לא יכול.
כבר בפסוקים יש רמיזות שתפיסת הזמן הקדוש ברוך הוא שונה לגמרי משלנו. "כי אלף שנים בעיניך כיום אתמול כי יעבור, ואשמורה בלילה". הקב"ה נמצא בהווה בעתיד ובעבר גם יחד. כך שבעצם רגע אחד של נצח-הוא כל הנצח.
אני אמשיך פשוט אני חייב לזוז... (הרקדת חודש אדר.. מוחעחעחע)

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך