שלום לכם אנשים יקרים!!..ישה"ז=]

דבר ראשון ברצוני להגיד לכם שלא הבנתי מה פשר הפורום הזה ומה הולך פה...!-עיינתי במכתב הפתיחה ואף בשרשור שנפתח בנושא וצר לי להגיד שממש לא הבנתי...

 

ולנושא אחר לגמרי..-חשבתי שאולי תוכלו לעזור לי בדבר מה...-

לפני כחודש-חודשיים היה לנו שיעור על משמעות השם... ובסוף השיעור כל אחת קיבלה דף עם משמעות שמה.. וחברה טובה שלי, יש לה שם נדיר למדי...

-יראת-

ואת משמעות שמה לא מצאו באף מקום... חשבתי שמה תדעו אתם משו על משמעות שם זה....

תודה רבה ובשורות טובות!!..

לענ"ד,אוסנת
1. לא כזה משנה המשמעות של השם. את יוצרת את המשמעות.
ולא צריך לנסות ולמצוא את האופי שלך עפ"י ה"משמעות של השם שלך" שקראת באיפה שהוא. אלא בדיוק ההפך.
2. יראת זה בכלל לא שם נדיר... וזה לא אומר שאין לשם הזה משמעות.
בשם כל עדת ישראלאלעד
לדעתי יש לפנות לאשמים היחידים שאחראים לגחמה המטופשת- שתגש העלמה להורים שלה ותשאלם מה ראו על ככה ומדוע בחרו להתאכזר כלפיה בעוד היא עדיין תינוקת ובעצם חסרת יכולת הגנה.
צעד שני יהיה לחפש בפרוייקט השו"ת, בגרסאות המתקדמות שלו, אולי ישנם פסוקים עם ראשי התיבות של שמה.
בנוסף לזאת ולהעשרת המשמעות הרוחנית הצפונה בשמה יהיה עליה לחקור ולדרוש בדבר. הפשט הפשוט ביותר מסמל יראה מה', כשם שנאמר "יראת ה' היא תתהלל". ומכאן יש לדייק שהמדובר בשם נשי דווקא, שהרי הכתוב מעיד ומקדים מפורשות "אשה". אם כן יש להקשות, מדוע לא קראו לה יראת ה'- שממנה מובן מה פשר "יראת" ולמי או מה היא מתייחסת? אלא שכבר נהגו ישראל שלא לקרוא ולכנות בשמות הקודש, ואפילו יש שהורו לקרוא "שולם" במקום השם האמיתי "שלום" כיוון שזהו אחד מכינויו של הקב"ה. ואכמ"ל.

הלא כה דברי כאש
נאם הק' אלעד- רב הפורום לעד, בעל הספרי' הקד' משיב מלחמות ושו"ת דברי ריבות ועוד
לכל מאן דבעי!הרב אמזלג
ראיתי שאלת הבחורה, וראיתי לנכון להשיב על שאלתה, וכן לתת הסכמתי לחלק מדברי הרב אלעדי.

ראשונה, נראה לענ"ד דאת תשובת אלעדי יש לדייק ממה שמובא בק"ף, וכן ברו"ט עיין שם, וכן פסק רבנו הגד"ד.

ראשונה, עיינו ערך גלגל"צ, דשם איכא חד מן החבורה, המספקת מידע לשקרני עולם חריפי דעה, הרי הוא "סבר פלוצקר"(השם אמיתי ללא שינוי כלשהוא או צנזור, עיין שם) וע"י הענקת שם זה הוריו אינם נתנו לעלם הצעיר בן יומו אפילו הזדמנות להצליח בחיים, אשר כל חייו ואישיותו היו ללעג, קלס ומרמה בימי ינקותו, ילדותו, נעוריו והתבגרותו.
בנס ובחסד הצליח הבחור הנ"ל לקבל משרה של אחד העם הנותרים לפליטה בתור מספק מידע שקרי, אך רבים וטובים ממנו, אשר נגזר עליהם שם רע, אינם הצליחו להשתקם מעולם!

ועל כן אני פונה בקריאה נרגשת לכל ציבור ההורים הבאים לקיים מצווה ולהרבות ילדים!
תנו לילדיכם הזדמנות! אל תתנו להם לשקוע בעודם צעירים! חזקו ואמצו!

אך קשיא לי על תשובתו של ר' אלעדי- מדוע לא נקראה הב' יראת, בשם יראת ה'?

וכי לא מצינו בטפי מקומות דשם איכא שמותיו של קודשא בריך הוא?

ע"ע שלום!

וכן אמר אלעדי שאין נהגו לקרוא בשמות קדש, אך אפילו בשמות מלאכים(דידוע שקדושתם טפי מעליא מקדושת בשר ודם), ע"ע גיבור, אביעד, רפאל, מיכאל וכו'.

וה' יאיר עיני

החותם לכבוד התורה

הרב יוסי אמזלג(זעליג)

ראש ישיבת אור טובע

פוק חזי מאי עמא דבראלעד
כבר נהגו ישראל לקרוא בשמות מלאכים וגם בשמות מורכבים מהשם הנכבד, כדוגמת גמליאל, אליאל, רונאל, צוריאל, פדהצור, בת אל, טוביה וכן על זה הדרך ורבים הם, וכלל נקוט הוא בידינו (ופלא גדול שנעלם מעיני כבוד יקר תפארת גדולת קודשו) מה שאמרו חכמינו ז"ל "כל מקום שהלכה רופפת בידך- הלך אחד המנהג", וברור ופשוט בלא פקפוק כלל וק"ל.

הלא כה דברי כאש
נאם הק' אלעד, רב הפורום לעד ולעולמי עולמים
"אשה יראת ה' היא תתהלל", יש לי אחת כזאת בכיתה/שבט.פלספנית
ברצוני להודות על תגובותיכם..ו..-ישה"ז=]
פלספנית-כל הפסוק זה השם שלה??....
לא, קוראים לה יראת, והמשמעות של השםפלספנית
בס"ד
זה הפסוק.
זה כמו שאני מכירה מישי המכונה "טעמה". זה בא מ"טעמה כי טוב סחרה"
פפשש.. יפה..!!ישה"ז=]אחרונה
אמרו לחברתי שהפסוק "לכו בנים שמעו לי יראת ה' אלמדכם" ממש מתאים לה... -מה פשר הפסוק ומה פירושו?...

-הורים שלה אמרו שהם לקחו את השם מהפסוק "ראשית חוכמה יראת ה'..."
לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך