שאלה קטנה,נקדש את שמך..
ישנן הלכות מסויימות שנוגעות ל׳איך צריך להיות בית מזוזה׳?

אחת מההתלבטויות שהיו לי - הכנתי בית מזוזה מפימו שיתלה באמצעות דבק דו״צ, כך שהמזוזה לא תהיה צמודה למקום עליו היא תתלה, אלא ישאר מרווח של 2-3 מילימטר. יש עם זה בעיה?  
אין בעיה.הרש
לא פשוטמנחם מענדל

הנה זה כמה דברים שלקחתי מכמה מקומות מהספר ''המבצעים כהלכתם'' :


''בשנים תש"ב-ג אמר הרבי שעל פי קבלה אין להניח את המזוזה בשום נרתיק, רק לעוטפה בנייר או בפלסטיק, ולכן נהגו כך ב-770, וגם רבים מאנ"ש עוטפים בנייר ואחר כך בפלסטיק –'ניילון'.''


ועוד דבר מעניין שיכול להיות חשוב ''


''נוהגים לקבוע המזוזה במסמרים של ברזל, ואם חיברה בדבק, כשרה. ואם מדביק בדבק נייר ('סלו-טייפ') יש לעיין, כיון שהמזוזה נחשבת כמי שעומדת ליפול, לאחר שהדבק יתייבש ולכן כנפול דמי. אך אם הדבק נעשה מנייר חזק מאוד, קביעות המזוזה – נחשבת טובה.''

פעם שמעתיאות והדר

שלפי הבעש"ט, לא משתמשים בבית מזוזה מברזל

לא יודע איפה כתוב אבל

אני יודע שכך נוהגים רבני משפ' אבוחצירא וכן גם בכמה חסידויות.

בקשר לדבק דוד צדדי, אם הוא חזק אבל ממש חזק ולא מתנדנד זה בסדר.

 

אז לסיכום...הרש

פימו זה לא ברזל.

ודבק דו"צ  הוא מספיק חזק.

 

ואנחנו לא חבדני"קים...

להרש ואות והדר ו.....מנחם מענדל

קודם כל הרש לא באתי לחלוק עליך אלא שפשוט שאלו מקודם שאלה אז רציתי להוסיף פרטים שזה לא פשוט כמו שאמרת !

וחוץ מזה על זה שאמרת שאנחנו לא חב''ד אז אולי הזה ששאל את השאלה הוא כן חבדניק ? ! 

ואם גם הוא לא חבדניק, אז לא ידוע לי עד היום בתור  חב''ד שיש קבלה לחבדניקים ויש קבלה אחרת לשאר היהודים !! כי רק להזכיר לך שהבאתי את מה שאמר הרבי שעל פי קבלה אין להניח .........


ובנוגע למה שאמר אות והדר שידוע לו שלא נוהגים להניח את המזוזה בתוך נרתיק מברזל זה נכון יש כזה דבר וזו היא מסורת מהבעל שם טוב הסיבה לזה היא כמו שהברזל אסור שיגע במזבח, וביארו חז"ל שהמזבח מאריך ימים והברזל מקצר ואינו בדין שיונף המקצר על המאריך, כמו כן המזוזה מארכת ימים ואינו בדין שיכוסה המאריך ימים בדבר שמקצר כו'. מסורת זו מובאת גם בדעת קדושים הל' מזוזה סי' רפה.

שבת שלום לכולם !!!

אז...הרש

שוב.
פימו זה לא ברזל, אז זה לא קשור.

 

והשואלת היא לא חבדניקי"ת.

 

עד כמה שזכור לישלום 22

לדעת הגר"א אסור שתהיה חציצה בין קלף המזוזה עצמה למזוזת הדלת, אבל כל שאר הפוס' חלקו עליו.

בקשר למש' אביחצירא, בשם רבי אלעזר ע"ה שמעתי, שטוב להקפיד שהבית מזוזה יהיה או מעץ או מכסף..

כל טוב.

תודה.נקדש את שמך..
פימו, כאמור, אינו ברזל. הדבק הדו״צ נועד להחזיק משקל מועט והוא מספיק חזק כדי להחזיק את הבית מזוזה.

ושאלתי בתחילה הייתה בכללי ׳איך צריך להיות בית מזוזה׳, אז תודה שהתייחסתם לשתי השאלות.

ואכן, אינני חבדניקית..
ב"ה...הרש
את ההלכה החשובה ביותר שכחתם!אלעד

המזוזה חייבת להיות עמידה ואטומה למים

בייחוד אם המדובר במזוזה חיצונית

חשוב מאודאות והדר

אע"פ שזה לא הלכה אלא עצה טובה מאוד (כלומר אם לא תהיה אטומה לא תהיה פסולה)

תודה. שאלה נוספת -נקדש את שמך..
אם אני מסירה מזוזה ומחליפה רק את הבית מזוזה עצמו, אני צריכה לברך בקביעתה בשנית?

המזוזה עצמה תהיה עטופה בניילון, ומעליו יהיה בית המזוזה (רוצים תמונה?). כלומר, יהיו שני כיסויים, כמו לשאר דברים שבקדושה, רק שאין כיסוי אחורי לבית מזוזה, זה בסדר? 
תשובהאות והדר

אם את רק מחליפה בית מזוזה, לא מברכים בקביעה

שני כיסויים כפי שתיארת, בסדר גמור.

 

תודה רבה.נקדש את שמך..אחרונה
אייל קלף - מי מכיר מי יודע?הכותב

האם למישהו יצא להשתמש בקלף של אייל קלף? חוויות מנסיונכם?

שבוע טוב ובשורות טובות

פשוט תנסהאות והדראחרונה
שאלה על ספר שערי הלכההכותב
עבר עריכה על ידי הכותב בתאריך כ"ז באב תשפ"ה 10:47

בתמונה המצ''ב מתוך שערי הלכה לרב חזות. לכאורה זו לא ההסבר הקלאסי לחק תוכות, ואף לא הזכיר עניין גרירת דיו ומחיקה אלא שינוי אות לחברת ע''י הוספת דיו. פספסתי משהו?

 

 

לא מכיר פרשנות כזאתעזריאל ברגר

 נראה לי שגוי לחלוטין.

(למדתי סופרות-סת"ם)

בפורום אחר השיבוני כךהכותב

כך השיבוני. ועדיין אין הדברים מתיישבים היטב בלשון המחבר:
 

אסביר את הענין ומקווה שלזה התכוון בספר שציינת,

אכן כל אות צריכה להיות ע"י מעשה כתיבה כצורתה ולא ע"י חקיקה או אמצעי אחר שאינו מעשה כתיבה (כמו נפלה טיפת דיו ונעשה אות או חצי אות,

חק תוכות הגדרתו חוקק תוך האות או סביבתה וע"י זה נוצר האות, אמנם נחלקו האחרונים (ב"י ורמ"א באה"ע עם הרד"ך) אם חקק חצי אות והשלימה ע"י כתיבה או שנפלה טיפת דיו ונעשה חצי אות כגון גג וא"ו או יו"ד והשלים את האות (עשה לה ירך) ע"י כתיבה אם אזלינן בתר הסוף, שסיים האות ע"י מעשה כתיבה או שכיון שחלק נעשה בפסול ולא כל האות נוצרה ע"י כתיבה הכל פסול (ע משנ"ב סי ל"ב סע י"ז ס"ק ס"ז).

אבל ישנו עוד דין שמובא באחרונים שנקרא ח"ת ע"י כתיבה כלומר שגרם לאות לעמוד בצורתה והכשירה ע"י כתיבה אע"פ שבאמת זה לא ע"י חקיקה מ"מ קרי ליה חק תוכות ע"י כתיבה, כיון שגם היא לא נוצרה ע"י מעשה בגוף האות עצמה, אחת הדוגמאות לזה היא: כתב כ"ף כפופה מתחת לכ"ף פשוטה וצד ימין של הגג נגע בירך הכ"ף שלמעלה באותו רגע הכ"ף פשוטה נעשתה לכ"ף כפופה גדולה ופסולה, אלא שאם ממשיך בכתיבה אחת את צורת הכ"ף כפופה כבר ניכר שלמעלה זו כ"ף פשוטה ולמטה זו כ"ף כפופה רק שנוגעת קצת והרי להלכה אפשר להפריד אותיות שנדבקו אם ניכרת צורתן, רק כאן נעשה שינוי צורה לרגע אחד והסכימו רוב ככל האחרונים (מלבד היריעות שלמה) שהסת"ם פסול כיון שנעשה ח"ת ע"י כתיבה ואסור להפריד ובתו"מ אין תקנה ובס"ת צריך לגרור הכ"ף שלמעלה ולכותבה מחדש. (מיהו גם הרב מועלם מסכים לעצם הדין של השינוי צורה רק שאם זה היה ע"י מעשה כתיבה אחד בלי שהגביה ידו כיון שהיה שינוי צורה לרגע אחד ובאותו מעשה נכשר שרי לתקן). וישנם הרבה דוגמאות לזה ולכן צריך זהירות.

אבל לשון הרב הנזכר שצטטת לכאורה מורה שכל שעשה אות שאינה שלימה ואחר"כ הוסיף עליה הוי ח"ת ובפשטות זה אינו נכון מדין חק תוכות אלא מדין כסדרן בתו"מ אם המשיך לכתוב.

אלא אם כן כוונתו שהאות הראשונה היתה לא לשמה או לא ע"י מעשה כתיבה שאז באנו למחלוקת שהזכרתי למעלה בין הרד"ך לב"י והרמ"א.


 

לא פספסתאות והדראחרונה
ההסבר הזה לא קלאסי ולא מודרני אלא שיבוש. 
קלף ירושלים - שאלההכותב
תחת איזו השגחה עומד הקלף שלהם? ומה החוויה שלכם מהקלף? 
זה קניגסברגאות והדראחרונה

בעל החנות זאב גפני יהודי מיוחד שמבין בקלף, מוכר דברים טובים. 

נראה לי שבהכשר של הרב מועלם

היי רציתי לשאולאנונימי (פותח)

בתור סופר מתחיל עם כתב לא רע בכלל ביחס לסופרים אחרים וותיקים(לא מילים שלי, כך שאיני נגוע בדבר) האם אפשר לקבל על מזוזה 250 ש"ח מסוחר?

ואם מישהו מבין בנושא אשמח לשאול כמה שאלות בפרטי

קשה לענות בלי לראותאות והדראחרונה

אפילו לא כתבת איזה כתב אתה כותב

אבל בכל מקרה אני לא מבין גדול בעולם הסוחרים

הידורים והמלצות בתפילין פצפונותהמצפה לישועה

שלום!

על מה כדאי להקפיד בתפילין פצפונות?

ראיתי כל מיני כאלו שכותבים 50 הידורים...אני לא מזלזל אבל לא מתלהב מכותרות בלי הסברים.

נ ב. גם מבחינת גודל האם יש נפ"מ בגדלים 2.2 2.4

אשמח להרחבה כמה שניתן.

ברוכים תהיו!

פספסתי את הודעה הזאתאות והדר

יש את הדברים החשובים בכל תפילין, שזה כתב הלכתי, ללא דיבוקים עם תגים שחורים וברורים וכו וכו

תוספות חשובות לפצפונים:

1. קלף של תפילין של ראש, צריך להיות דק מאוד (במיוחד קדש ו והיה אם)

2. כדאי שהפרשיות הנל שיהיו גם קצרות כמה שאפשר.

3. לגבי גודל הבתים רש"י ורת ביחד לא יהיו יותר מ 8ס"מ ביחד עם תיתורא ומעברתא. כדאי שרשי יהיה מעט גדול יותר מר"ת

יישר כחהמצפה לישועה
ברוך תהיה
כנס לאתר של מכון בית אלמחיר תפיליןאחרונה
עבר עריכה על ידי אות והדר בתאריך כ"ט באייר תשפ"ה 10:10

באתר יש רשימה מפורטת של 60 או 70 הידורים וזה רק בפרשיות התפילין. אולי יש שם גם רשימת הידורים בבתי תפילין צריך לחפש..

 

יש פה מתייגים?אנונימי (פותח)

אשמח לדעת אם תשתפו מה התשלום עבור

מזוזה

יריעת ס"ת

תפילין

 

תיוג יפה ומדויק 

תודה רבה

המלצותאנונימי (פותח)
מחפש המלצות ללימוד סת"ם (מכון או אדם שמלמד באופן פרטי עם העדפה גדולה לפרטי)  באיזור המרכז אם מישהו מכיר אדם ירא שמים או מכון של אנשים יראי שמים אשמח לשמוע או לקבל מספר טלפון🙏
מצטרף לבקשה, גם באיזור המרכז👆מתנות באדם
אין כלום ?מתנות באדם
יש כמה מלמדים בבני ברקאות והדראחרונה

אני ממליץ ללמוד באופן פרטי או בקבוצה קטנטנה

אם תרצה תפנה אלי בפרטי ואוכל לתת לך מספרים של מלמדים בכתב אשכנזי. 

פרסוםאנונימי (פותח)
היי רציתי לשאול, מישהו פה פירסם/חשב לפרסם את זה שהוא סופר סת"ם? פרסום בעיתון/בדיגיטל בעיקר

אולי יעניין אותך