ברשות שר התורה הרב זעליג שליט"א רב הפורום והגלילותאלעד

שאלה נחוצה ואקטואלית למשתתפי הפורום:

האם ישנה בעיה של יחוד בשיחות האישיות, והאם דין זה משתנה אם מתכתבים עם כמה בנים/בנות במקביל?

 

הלא כה דברי כאש

הק' אלעד, ממלא מקום לעד (או אד שהרב אמזלג ימעד) בעל הספרים הקדושים שו"ת דברי מלחמה ודברי ריבות

תיקון קטןybs
השאלה אולי במקומו עומדות אבל הפיתרון שכבודו רומז עליו (מקביל) אינו פתירון יעיל בעליל מכיוון שגם בייחוד LIVE זה לא פותר את הבעיה (אסור לגבר להתייחד עם כמה נשים ביחד)
אכן כך תלמידי האהובאלעד
אין להתייחד בו זמנית אף עם כמה נשים יחד (סוף קידושין), אך במחשבה שניה ושלישית שאלתי בכלל לא מתחילה, כיוון שכל הטעם שגזרו חכמינו ז"ל על הייחוד הוא שמא יגיעו לידי איסורים- וכאן חשש זה רחוק מאוד, מה גם שבד"כ אפילו השם אינו ידוע.
לכן במקרה דנן אני פוסק (ברשות מרא דאתרא כמובן) להתיר.

הלא כה דברי כאש
הק' אלעד, ממלא מקום לעד (אם הרב שליט"א לא ימעד)
פסק הלכה לכל מאן דבעי!הרב אמזלג
ראיתי שאלתו של הבחור החשוב, מ"מ רב הפורום- ר' אלעד, וראיתי לנכון להוציא את תשובתי לאור ולהודיעה ברבים לכל הקהל הקדוש.

נראה דמצינו טפי זוגות דמנסבא דרך הפורועמים, וכן מצינו דגודל השימוש והתועלת בהם רב לאין ערוך, וניתן למצוא טפי מעליא בגורם אינטרנעט זה.

ועל כן, דנראה שגם כמו שכתב ר' אלעדי, שהסיכון להיכשלות, קטן הוא- איכא היתירא בדבר.

אך שאלה נוספת נשאלה בבית מדרשנו- האם מצי לקדש ולגרש ע"י הפורעום, אשר בו ג"כ נעשים היכירויות וכו'?
וא"כ, האם זה יוכלו לקיים מצוות פריה ורביה דרך האינטרנט?

ונ"ל, דיש לעשות גזירה שווה.
כתיב במסכת קידושין(ג',ב')- האומר לאישה - הרי את מקודשת לי על מנת שאתן לך מאתיים זוז- הרי זו מקודשת, והוא ייתן.
ומשום דמצינו טפי אתרי דשם איכא לשלם מאתיים זוז ואף סכומי עתק גדולים ומכובדים מזה- נראה דמותר.
מה לשלם מאתיים זוז איכא טפי אתרי ושרי לעשות כן, הכא נמי, מותר לקדש האשה באתרי דאפשר, אך זה בתנאי דהמקדש יתן למקודשת מאתיים זוז.

בעניין גירושין- ג"כ איכא לעשות גזירה שווה.
כתיב במסכת גיטין(ג', ב')- הכותב טופסי גיטין.....ר' אלעזר מכשיר בכולן.
מה בתוכנת ווערד(word בלעז), מצינו דאיכא לעשות טופס חדש, הכא נמי איכא לעשות דרך הפורעום טופסי גיטין חדשים.

ובעניין מצוות פרו ורבו, לא מציתי מקום המתייחס לכך, ונראה דלאחר הקידושין, חייב הבעל לעשות גירושין, דכל עיקר הקידושין הינו לקיים מצוות פריה ורביה, ולהביא זרע לעולם, אי נמי, דחייבים הבעל והאשה להיפגש לאחר הקידושין.

כך שמעתי מרבותי וכן עיקר.

החותם בברכת מזל טוב

הרב יוסי אמזלג(זעליג)

ראש ישיבת אור טובע ורב הפורום במיל.

תשובות רציניות לעניין קידושי אשה דרך הפורוםאלעד
לקדש א"א עד שיראנה- וזה כמובן לא ניתן במסגרת הפורום. גם אמצעי התשלום דרך האתר אינו מבטיח שכסף הקידושים אכן שלו- תנאי בסיסי לעשות בו קניין האשה. גם שטר כתובה ווירטואלי אינו מועיל, כיוון שאין אפשרות לחתום עליו, וכן אין אין לדעת אם אכן הבחורה היא בתולה, מה שם מקום הקידושין (שהרי הוא נחלק לשתי מקומות- המחשב שלו והמחשב שלה), מה שמה המלא, מי הרב המקדש ומברכי הברכות וכדו..והעיקר- איפה ישבור החתן את הכוס.'
לגבי גירושין, כבר נפסק בגמרא שיש לכתוב את הגט לשמה- ז"א לשם האשה, וכאן משום הטעם הנ"ל א"א לעשות כן, מה גם ש"שלח" לא נחשב למסירת הגט לידי האשה, ואין דין "חצרה קונה לה" מועיל במקרה דנן. ופשוט ואכמ"ל.
ולנושא התמוהה במקצת אותו העלה מר, פרייה ורביה- זה פשוט לא צנוע.

הלא כה דבר כאש
נאם הק' אלעד-מ"מ רב הפורום לעד (או עד שרבינו ימעד) בעל הספ' הקד' דברי ריבות ושו"ת מלחמות ה'
לעניין גיטיןהרב אמזלג
נ"ל דבעניין גיטין אכתי איכא למימר דאפשי לגרש דרך הפורעום, ע"י הודאת בפני נכתב ובפני נכתב, וק"ו שע"י קיום עדים.

החותם לכבוד התורה

הרב יוסי אמזלג(זעליג)

ראש ישיבת אור טובע ורב הפורום במיל.
חחח...|צוחקת מול מסך|גייטל רייזל
ואם יש רעיונות לשאת אשה דרך הפורום, הרב אמזלג,אלעדאחרונה
אנא עשה זאת בצנעה, דרך הי"ר הנבחר ר' ybs
לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך