"עשה לך רב"אוסנת

לאחרונה, לנוכח הוויכוחים המתנהלים בפורום זה, הבחנתי שבראשי הדל טמונות שאלות מספר על עניין זה.

ואשמח אם כבוד גדולי הרבנים יואילו לענות תשובות רציניות, ותשובות רציניות קצת פחות.

שאלותי הן כדלקמן:

-שאלה הלכתית פשוטה (מתי כניסת שבת?, האם מותר לערבב שוקו עם מיונז? וכיוצא בזה)-האם מותר לשאול רב, שאינו רבי ומורי מזה זמן רב?

-שאלה יותר מורכבת ומסובכת (האם אפשר ליסוע לחוצה לארץ?, האם מותר בכלל לדבר אנגלית=אינגליש, בלעז?), מותר לשאול כל רב, אם רבי מורי אינו זמין ב-SMS? או אם לא נעים לי לשואלו?

הבהרה חשובה:

לעניות דעתי, שו"ת SMS אינו ראוי, אז נא לא להשליך ממכתבי הלז השלכות מרחיקות לכת (שאני נוהגת לשלוח SMS לרבנים).

שבוע טוב, תודה מראש על התשובות.

ברשותך כבוד הרבנית, אתייחס לשאלה אחתאלעד
כמו שנאמר "פרה פרה".
ובכן, לעניין ערבוב מיונז ושוקולד, יש לדון מכמה היבטים.
אם השוקולד חום, הרי יש כאן בעיה חמורה של "מין בשאינו מינו"- ולמרות שהוא נותן טעם לפגם ולכאורה היה נראה להתיר כבר פסקו הפוסקים והכריעו שאין לערבבם, וע"כ חובה קדושה להתריע ולהזהיר לציבור שלא יכשל ח"ו.
אך אם השוקולד לבן יש להקל מטעם שזו רק גזירת חכמים ובמקום צערא לא גזרו רבנן וכן כאן. סעיף נוסף להקל משום "חזי לאיצטרופי" הוא אם השוקולד יעורבב כשהו אממרח וכ"ש נוזלי. כמובן שבמידה וכמות השוקולד מזערית היינו פחות מאחד לשישים הרי היא כעפרא דארעא ואין לה ממשום טעם וריח כלל ועיקר ואכמ"ל ופשוט וק"ל

-ידע הציבור ויזהר-

נאם הק' אלעד, מ"מ רב הפורום

ומה עם הפרה השניה?אוסנת
דווקא שמעתי מכבוד קדושת רב אחר, שבעניין שוקולד של חברת "זאזא", יש היתר-מכיון ששוקלד זה אינו ערבוב של מין שלא במינו, מכיון שטעמו די דומה לטעם המיונז.
מה דעת כבודו?
הפרה הישראלית....ybs
בדבר שאלתך בנוגע לעזיבת הארץ יש 3 ''היתרים'' לעזוב את הארץ 1.לצורך לימוד תורה[אומנם כדברך אפשר ב אס אם אס אבל עדייף לייב] 2.לצורך חתונה[אומנם יש אתרי הכרויות אבל כנ''ל]3.פרנסה[אומנם יש ebuyאבל כנ''ל]
הפרה המשוגעת מגיבה-אלעד
לגבי שוקולד חברת זאזא הידועה לשמצה כבר נחלקו גדולי הדור והכריעו פה אחד ללא שום פקפוק שכל האוכל מהם עובר בעשה של "ובחרת בחיים", מה גם שאין להם הכשר ברור.
וכל השומע ינעם וכל האוכל יטעם ובא לציון גואל והיוצאים לחו"ל ישובו לישראל
נזעקתי למשמע דבריך האחרונים-אוסנת
כדכתיב, "והיוצאים לחו"ל ישובו לישראל".
והלו בחו"ל ישנם קברי צדיקים שאולי אינם נחשבים כחו"ל ממש?
והנך נותן פסק הלכה רשמי שאתה מצפה לשובם של הצדיקים שיצאו להתפלל?!
מה גם, שבעיה"ק אילת תובב"א, ישנם (בעיקר חב"דניקים) שנוהגים לחגוג חג שני של גלויות, אז האם אתה מצפה לשובם של כל אלה שנופשים, דבר שמובן לכל שהינו חשוב?

אשמח לקבל תשובות, כי בחיי עסיקנן.

(פניה לכב' קדושת הרבנים האחרים- אם אפשר בבקשה לתרגם עיקרי מילים, על מנת שגם אנוכי הדלה, ורבות כמותי- נוכל לתרום לדיון...)
ממאי נפשך?ישי ויזנר
אם קברי צדיקים הרי הם כחו"ל- הרי הצדיקים ששמו את נפשם בכפם ועברו דרך חו"ל ל"ע כרגע אינם בחו"ל (שהרי הם בקברי הצדיקים), ואם לאו- הלא שבה קושיית אלעדי למקומה...
ועדיין,אוסנת
האם כ"ק אלעדי מוחה בהם על יציאתם מחו"ל, ולו לשם קברי צדיקים?
הרי אם, כפי שטען כבודו, אלה צדיקים גדולים שמוסרים נפשם, ועוברים בחו"ל על מנת להגיע לקברי הצדיקים, האם יש לצפות לחזרתם המהירה?

ובכל אופן, חשוב חשבתי, והגעתי למסקנה, שזכות הצדיקים גדולה היא, ורבה.
וזאת משום שגדולי עולם אלה סבבו רבות בחו"ל, תוך יסורי נפש עמוקים על היותם שם-והכל על מנת להקבר בחו"ל, שיהיה לחסידיהם מקום להשתטח על קברם, ועם זאת-להנות ממנעמי חוצה לארץ.
ועל כן, קרנם גדלה שבעתיים בעיני. שהלוא, לא כל אחד מוכן למסור את נפשו ולהקבר בחו"ל.
ובכל זאת, תמהתי רבות, מדוע רבנים גדולים אלה לא טרחו למות, לדוג', ע"י פסל החירות ר"ל, או שמא ע"י מגדל אייפל...
כך חסידיהם היו בוודאי מבקרים ציוני קבריהם לעיתים קרובות ביותר..!
לכבוד קדושת הרבנים,אוסנת
השאלות הללו מאוד חשובות לי, כי זה באמת מעניין אותי.
אז אם אפשר בתוך בליל השטויות לכתוב דבר רציני, זה מאוד ישמח את לבבי.
זה באמת יהיה קצת סתירה, לשאול רב ברשת את אחת השאלות.

-במקרה רפרפתי על פני השורות, ונתגלה לעיני הטעות הלא-כל-כך-חמורה, שאני דברתי על ערבוב שוקו במיונז, ולא שוקולד.
בכל מקרה, סמכתי על הפסק החשוב של הרב, וכבר היום נזדמן לי לטעום מן המעדן המשובח-מיונז עם שוקולד לבן. המיונז היה בטל בשישים, כמו שציוה הרב, ולכן הטעם לא בדיוק הפריע לי.
מה גם, שאני משתדלת שלא לתעות אחר ההנאות הגשמיות (?!).

שיהיה לכם שבוע טוב,
לקחתי חופשה (גם).
והוא רחום יכפר עווןאלעד
אין משמעות הדבר שמותר לכתחילא לערב שוקו במיונז- אוי מה היה לנו! הביטה וראה את חרפתינו! אין הבדל כלל וככל בין שוקו או שוקולד לעניין ערבוב, אלא שלאחר מעשה יש מקום להקל.
דברינו לא הובנו כראוי- רק בדיעבד יש מקום להתיר כיוון שבפחות מ60 הטעם בטל ואין לו עיקר וממשות כלל, אבל לבוא בעזות מצח ולהתריס נגד הלכה מפורשת ולערב שחור עם לבן- על זה לא שמענו ולא על ידינו וברשותינו עשו את זאת.
על כן אין פלא שהטעם לא הפריע לך- שכבר נאמר "מים גנובים ימתקו ולחם סתרים ינעם"- ולכן אינה ראיה.
פני בבקשה בדחיפות ליו"ר הפורום, מר ybs, כדי שיערוך לך סדר תשובה מתוקן, ואולי יחוס עם עני ואביון אולי ירחם.
אם כך, עולה הקושיה,אוסנת
הכיצד קיבל שוקולד פרה של עלית, שהינו שכבה שחורה, שכבה לבנה-את ההכשר המהודר של הרבנות הראשית?

האם כבודו טוען שהוא מבין יותר מאשר כבוד קדושת הרבנים הראשיים? (שאם היתה בעיה רצינית של ערבוב צבע בצבע, בוודאי היו מעורבים בדבר)

כמו כן, אם עלי להסיק מכך שאין לערב צבע בצבע, כיצד עלי להכין מזון? הרי בעוגה המכונה "עוגת כושי" (אם כבודו מכיר. וישנה בעוגה בעיה חמורה של הכללה. ומה עם כושים לבקנים?), יש לערבב קקאו עם קמח?, וכן בכל שאר המאכלים.
אם ברצוני להחמיר, היכן עלי להשיג קקאו וקמח מעורבים מראש ע"י גוי?
והאם ישמעאלי כשר לערבוב זה? (שהרי הוא גם מזרע אברהם)
לשאלתך הראשונה-ישי ויזנר
התשובה בהירה כאור החמה: הלא זו "טומאת בית הסתרים" שאינה מטמאת והרי זה ספק דספיקא- האם זה נחשב כטומאה והאם ביטולו ב-60 או ברוב, וד"ל...

ולשאלתך השניה- פשיטא דהרי נאמר: "שהכל פוטר הכל" וודאי שקקאו (שברכתו שהכל) פוטר מאיסור זה של "אנוכי אערבנו מידך"...
אני הדלה לא מגיעה לעומק הבנתך,אוסנת
והשכלתך הרבה.
ולכן אבקש להסביר את תשובתך הראשונה, מכיון שלא היתה ברורה לי די צרכי.
לגבי תשובתך השניה, כביכול "שהכל פוטר הכל", אינני מבינה איך הגעת למסקנה זאת אחרי דיון מעמיק זה.
והרי, הרב אלעדי סבר בראשונה, כי אין לערבב מלכתחילה מיונז בשוקולד.
והלוא מצינו ששוקולד ברכתו "שהכל", וכך אף מיונז?! (למרות שלא נהוג לברך על מיונז "שהכל", מכיון שבד"כ הוא מלופת עם הפת, כך שברכתו "המוציא". אבל אי אפשר לצפות למאומה מאנשים מסוימים שיכולים אף לאכול בצל חי...)
ראשון אחרון ואחרון ראשון:ישי ויזנר
שוקולד ומיונז אסורים (כמו שאמר אלעדי) "משום ובחרת בחיים" ומשום "ולא תקיא הארץ אתכם"- אם הארץ לא תקיא אתכם ק"ו שאתם לא תקיאו עליה...

ולתשובתי הראשונה:
ישנו עניין (אמיתי) בהלכה שנקרא "טומאת בית הסתרים".
טומאת בית הסתרים זה בעיקרון טומאה במקום שלא יכול להיראות (לפחות במצבו הנוכחי), וטומאת בית הסתרים אינה מטמאת...
ואומנם,אוסנת
כבר נאמר שהיום פי פגש את המאכל-שוקולד עם מיונז שבטל בשישים.
חס ושלום, לא עברתי על דברי הרב, רק שלא הבנתי אותם לעומקם (כרגיל).
ומשום מה, הטעם היה סביר בהחלט, ואף לא גרמה ולו לתחושת הבחילה הקטנה ביותר...
עם זאת, לא אוסיף לחטוא כך, מכיון שאז אעבור על "בל תשחית" את הקיבה שלא עומדת בסבל.
אולי את אינך נגעלת מזה,ישי ויזנר
אולם בהלכה "אזלינן בתר רוב" ורובא דעלמא בעלי טעם נורמלי ובוחלים בתכלית הבחילה בגוע נפש דוחה השבת "שוקולד עם מיונז" (בעעעעע).
רגע, |לא קרא את כל השירשור מחמת הגועל וחוסר הכח|מאחורי הקו
שיחתכם היא בנוגע לדברי הרב אליעזר מלמד שליט"א בטור "רביבים" בעיתון בשבע נ"י?
לא, אלא בנוגע לאכיל מיונז עם שוקולד.אוסנת
לא, אלא בנוגע לאכיל מיונז עם שוקולד.אוסנת
אקבל את דבריך.אוסנת
אני בספק אם אכן אחד הרבנים החשובים האמין ולו למילה אחת מדברי, בהם טענתי שאכלתי שוקולד עם מיונז.
אומנם אני כותבת בפורום זה, אבל לא חסר לי דברים חשובים לעשות, מאשר לנסות ולטעום מן הטעם המגעיל-המגעיל הזה.

ובכל אופן, דיון זה-וודאי לא היה לריק. זאת משום שעוברי אורח תממימים עוברים בפורום זה, ויתכן שאחד, לא עלינו, יושב כרגע מול מסך, קורא שורות אלה, ובא להכניס לפיו מאכל פיגולים-שוקולד עם מיונז! רחמנא ליצלן.
ולכן אל תשית ליבך לגזל הזמן הלזה.

ואתה, הטועה, שהתכוון לאכול מן המאכל האסור, נשמח אם נקבל בשמך וידוי-על מנת שנדע שלא קשקשנו לריק.

ובכל זאת, תודה על התשובות.
|מת|מאחורי הקו
גיאוועלד!

שוקולד עם מיונז???
איך אף אחד מהרבנים הגדולים והמחכימים כאן לא זועקים על הדבר (אף אחד לא אמר שלא, פשוט לא התסכלתי)
טוב, למען לימוד הזכות- וודאי הלכו הרבנים ללמוד תורה לכן אנכי אכתוב בנוגע לאיסור אכילת מיונז+שוקולד.

כידוע לנו, שוקולד הנו סוג של מאכל בשרי שנאמר "האדם עץ השדה" וגם האדם הנו עשוי מבשר, וגם כדברי הגננת שצרחה לא לקטוף פרח כי הוא מרגיש זאת והוא זועק שלא יקטפוהו, מכאן אנו למדים ששוקולד, הרי הוא מיוצר מזרעי הקקאו, הנו מאכל בשרי.

עד לכאן מובן? יופי.

ועכשיו למיונז. אחד מאפיוניו הבולטים של המאכל "מיונז" (ל"ע, |מקיא|) הוא שהמיונז בעל מראה חלבי, ומ"ראית עין" אסור לערבבו (שעטנז) יחד עם מאכלים בשריים כגון שוקולד.

ועוד אוכל לטעון כנגד העוול והחטא של הגורסים (מלשון גריסה, לגרוס, לאכול משהו בחזירוּת) שמדין "ונשמרתם לנפשותיכם" עלינו לשמור על טהרת הגוף והנפש ולא לאכול הכלאה זו, וכן מדין "אור לגויים" שכן גוי הרואה יהודי אוכל מאכלים משוקצים יואיל לומר לעצמו "מדוע ליהודי מותר ולי אסור??".
ועוד לא יאכל אדם מיונז יחדיו עם שוקולד מדין "בל תשקצו" פשוטו כמשמעו!

בברכה, מזכ"לית האגו' לחפ' בע'
חחח...בצי.ג
כבוד הרבניות ודאי לא הבחינו,אוסנת
כי כל הנקודות שהעלו, כבר נדונו בשרשור זה בהרחבה.
ובכל זאת, אשמח אם אחד מכ"ק הרבנים יענה לי על השאלה המקורית, ולא יתעסק בזוטות כגון אכילת שוקולד ומיונז.
מה גם שנושא זה היה בסוגריים.
אבל אוסנת, זו העבודה שלנו... |פרצוץ שמח לאיד|מאחורי הקו
איזה בדיחות של בנ"ישים!!!נחת רוח
|זועף|מאחורי הקו
אינני משתייכת לציבור הביינישים, תודה.
היא משתייכת לאגודה. |ממשיך אותה|פלספניתאחרונה
לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך