מה אתם אומרים?הרש

כל מפעל תפילין עושה אטרקציות בשביל למשוך אליו לקוחות בגיל ברמיצוה.

 

ראיתי השבת פרסומת שיש במפעל מסויים הכנסת פרשיות ע"י הילד בעצמו (לרוב הוא לפני ברמיצוה...).

 

זו לא הפעם הראשונה שיש כזה פרסום, בפעם הקודמת דנו על הנושא עם הרב שנתן את ההכשר - והוא הורה להפסיק עם זה ולהוריד את זה מהפרסומת.

 

 

 

אקיצר - כשר, פסול, לכתחילה, דיעבד.

מקורות יועילו ממש.

השאלה היא ...haim770

ב"ה

האם באמת הם עושים את זה או שזה רק "גימיק" ע"מ לשתף את הילד שיראה איך מכניסים את הפרשיות לבתים?

וע"כ יש צורך לשנות את הפרסומת.


לא הבנתי...הרש

הם מפרסמים, מישו בא. 
אז הם עושים או לא? הם עושים כי בגלל זה הוא בא...

הסבר למילה "גימיק"haim770

ב"ה

לסופר יש כמות של מזוזות שלא הצליח למכור מכמה סיבות (מחיקות מכוערות, כתב של תחילת דרכו וכו')

  • פרסום יכול להיות הוגן לדוגמה: "מזוזות בכל הרמות ובכל המחירים"
  • הפרסום יכול להיות מטעה: "מזוזות מהודרות במחיר שלא הכרתם !"
  • ויכול להיות גימיק: "מזוזות מהודרות החל מ-80 ש"ח". ואין כאן שקר, באמת יש לו מזוזה אחת שדומה יותר למסננת מלמזוזה שהוא מוכר באמת ב-80 ש"ח, אבל לאחר שהלקוח במגרשו הוא בוודאי יציע לו אם כל ההסברים שיותר כדאי לו לקנות מזוזה מהודרת מאוד ששויה 300 ש"ח.

מאוד יכול להיות שה"פרסום" הוא פיתיון גרידה ובפועל הילד מקבל הסבר ולא מכניס בעצמו את הפרשיות.

ע"פ שתי עדים יקום דבר לא ע"פ פרסום בעיתונות.


בעיה רצינית ביותראות והדר

פלא על אותו מקום שיכול לגרום למכשול בזה כאילו הכנסה יכולה להיעשות ע"י קטן.

מקור היחיד שאני זוכר, זה הרמב"ם שנדמה לי שכותב שהכנסת פרשיות הלכה משה מסיני לכן תהיה בעיה גדולה ע"י קטן.

שאלתי את הרב גרוס כדי לברר אם יש צד התר, אעלה את התשובה לכשתגיע.

תשובת הרבאות והדר

כמדומה בשו"ת חת"ס, וכן בשו"ת חלקת יואב, איתא שאפשר להכניס ע"י קטן. אמנם הרמב"ם כתוב ש"חיפוי הפרשיות" זה מהלכה למשה מסיני, והיינו הכנסתן לבתים שעי"ז מחפן בבית.

וזה לשון הדעת קדושים בסי' לב סוף ס"ק לח, (בעל האשל אברהם מבוטשאטש, רבו של המקדש מעט): "עיקר עשיית הבתים, היינו הכנסת הפרשיות בהם".

ונפק"מ שנכנס לחשש גדול ע"י קטן, שהוא לעיכובא לדעת הרמב"ם והדע"ק, וזה הפסד גדול להבר מצוה, וכל הנדון למעשה, אם נעשה כבר הכנסה כזו בדיעבד, אם צריך לפתוח שוב וכו', שבזה נתבונן אם האדם דחוק או א"א לפתוח כעת מאיזו סיבה - ובכה"ג נסמוך בדיעבד, אבל "לכתחילה" למה למסחר ולהפסיד הנער, אתמהה?!.

איזה מפעל?אות והדר

תשלח להם את התשובה של הרב גרוס.

שיפסיקו עם שטויות.

מדובר במפעל ידוע מוכר ומפורסםאלעד

שמונהג ע"י תלמידי חכמים מובהקים


יש לברר כמובן, אך אני מניח שיש להם על מי לסמוך

אפשר לדעת איזה?אות והדר

נדמה לי אין בעיה של לשון הרע או משהו מאחר ופרסמו בעיתון

אלעד, עיין בתשובה שכתב הרב גרוס, אכן יש להם על מי לסמוך

פעם היה...הרשאחרונה

למפעל אחד, ואחרי בירור עם הרב ליאור שפסק שאסור - הם הפסיקו עם זה והורידו את הפרסומת.

 

ובשבת אחרונה ראיתי פרסומת של מפעל לא ידוע ולא מפורסם, ולפי מה שאני יודע הוא גם לא מונהג ע"י ת"ח מובהקים....

אייל קלף - מי מכיר מי יודע?הכותב

האם למישהו יצא להשתמש בקלף של אייל קלף? חוויות מנסיונכם?

שבוע טוב ובשורות טובות

פשוט תנסהאות והדראחרונה
שאלה על ספר שערי הלכההכותב
עבר עריכה על ידי הכותב בתאריך כ"ז באב תשפ"ה 10:47

בתמונה המצ''ב מתוך שערי הלכה לרב חזות. לכאורה זו לא ההסבר הקלאסי לחק תוכות, ואף לא הזכיר עניין גרירת דיו ומחיקה אלא שינוי אות לחברת ע''י הוספת דיו. פספסתי משהו?

 

 

לא מכיר פרשנות כזאתעזריאל ברגר

 נראה לי שגוי לחלוטין.

(למדתי סופרות-סת"ם)

בפורום אחר השיבוני כךהכותב

כך השיבוני. ועדיין אין הדברים מתיישבים היטב בלשון המחבר:
 

אסביר את הענין ומקווה שלזה התכוון בספר שציינת,

אכן כל אות צריכה להיות ע"י מעשה כתיבה כצורתה ולא ע"י חקיקה או אמצעי אחר שאינו מעשה כתיבה (כמו נפלה טיפת דיו ונעשה אות או חצי אות,

חק תוכות הגדרתו חוקק תוך האות או סביבתה וע"י זה נוצר האות, אמנם נחלקו האחרונים (ב"י ורמ"א באה"ע עם הרד"ך) אם חקק חצי אות והשלימה ע"י כתיבה או שנפלה טיפת דיו ונעשה חצי אות כגון גג וא"ו או יו"ד והשלים את האות (עשה לה ירך) ע"י כתיבה אם אזלינן בתר הסוף, שסיים האות ע"י מעשה כתיבה או שכיון שחלק נעשה בפסול ולא כל האות נוצרה ע"י כתיבה הכל פסול (ע משנ"ב סי ל"ב סע י"ז ס"ק ס"ז).

אבל ישנו עוד דין שמובא באחרונים שנקרא ח"ת ע"י כתיבה כלומר שגרם לאות לעמוד בצורתה והכשירה ע"י כתיבה אע"פ שבאמת זה לא ע"י חקיקה מ"מ קרי ליה חק תוכות ע"י כתיבה, כיון שגם היא לא נוצרה ע"י מעשה בגוף האות עצמה, אחת הדוגמאות לזה היא: כתב כ"ף כפופה מתחת לכ"ף פשוטה וצד ימין של הגג נגע בירך הכ"ף שלמעלה באותו רגע הכ"ף פשוטה נעשתה לכ"ף כפופה גדולה ופסולה, אלא שאם ממשיך בכתיבה אחת את צורת הכ"ף כפופה כבר ניכר שלמעלה זו כ"ף פשוטה ולמטה זו כ"ף כפופה רק שנוגעת קצת והרי להלכה אפשר להפריד אותיות שנדבקו אם ניכרת צורתן, רק כאן נעשה שינוי צורה לרגע אחד והסכימו רוב ככל האחרונים (מלבד היריעות שלמה) שהסת"ם פסול כיון שנעשה ח"ת ע"י כתיבה ואסור להפריד ובתו"מ אין תקנה ובס"ת צריך לגרור הכ"ף שלמעלה ולכותבה מחדש. (מיהו גם הרב מועלם מסכים לעצם הדין של השינוי צורה רק שאם זה היה ע"י מעשה כתיבה אחד בלי שהגביה ידו כיון שהיה שינוי צורה לרגע אחד ובאותו מעשה נכשר שרי לתקן). וישנם הרבה דוגמאות לזה ולכן צריך זהירות.

אבל לשון הרב הנזכר שצטטת לכאורה מורה שכל שעשה אות שאינה שלימה ואחר"כ הוסיף עליה הוי ח"ת ובפשטות זה אינו נכון מדין חק תוכות אלא מדין כסדרן בתו"מ אם המשיך לכתוב.

אלא אם כן כוונתו שהאות הראשונה היתה לא לשמה או לא ע"י מעשה כתיבה שאז באנו למחלוקת שהזכרתי למעלה בין הרד"ך לב"י והרמ"א.


 

לא פספסתאות והדראחרונה
ההסבר הזה לא קלאסי ולא מודרני אלא שיבוש. 
קלף ירושלים - שאלההכותב
תחת איזו השגחה עומד הקלף שלהם? ומה החוויה שלכם מהקלף? 
זה קניגסברגאות והדראחרונה

בעל החנות זאב גפני יהודי מיוחד שמבין בקלף, מוכר דברים טובים. 

נראה לי שבהכשר של הרב מועלם

היי רציתי לשאולאנונימי (פותח)

בתור סופר מתחיל עם כתב לא רע בכלל ביחס לסופרים אחרים וותיקים(לא מילים שלי, כך שאיני נגוע בדבר) האם אפשר לקבל על מזוזה 250 ש"ח מסוחר?

ואם מישהו מבין בנושא אשמח לשאול כמה שאלות בפרטי

קשה לענות בלי לראותאות והדראחרונה

אפילו לא כתבת איזה כתב אתה כותב

אבל בכל מקרה אני לא מבין גדול בעולם הסוחרים

הידורים והמלצות בתפילין פצפונותהמצפה לישועה

שלום!

על מה כדאי להקפיד בתפילין פצפונות?

ראיתי כל מיני כאלו שכותבים 50 הידורים...אני לא מזלזל אבל לא מתלהב מכותרות בלי הסברים.

נ ב. גם מבחינת גודל האם יש נפ"מ בגדלים 2.2 2.4

אשמח להרחבה כמה שניתן.

ברוכים תהיו!

פספסתי את הודעה הזאתאות והדר

יש את הדברים החשובים בכל תפילין, שזה כתב הלכתי, ללא דיבוקים עם תגים שחורים וברורים וכו וכו

תוספות חשובות לפצפונים:

1. קלף של תפילין של ראש, צריך להיות דק מאוד (במיוחד קדש ו והיה אם)

2. כדאי שהפרשיות הנל שיהיו גם קצרות כמה שאפשר.

3. לגבי גודל הבתים רש"י ורת ביחד לא יהיו יותר מ 8ס"מ ביחד עם תיתורא ומעברתא. כדאי שרשי יהיה מעט גדול יותר מר"ת

יישר כחהמצפה לישועה
ברוך תהיה
כנס לאתר של מכון בית אלמחיר תפיליןאחרונה
עבר עריכה על ידי אות והדר בתאריך כ"ט באייר תשפ"ה 10:10

באתר יש רשימה מפורטת של 60 או 70 הידורים וזה רק בפרשיות התפילין. אולי יש שם גם רשימת הידורים בבתי תפילין צריך לחפש..

 

יש פה מתייגים?אנונימי (פותח)

אשמח לדעת אם תשתפו מה התשלום עבור

מזוזה

יריעת ס"ת

תפילין

 

תיוג יפה ומדויק 

תודה רבה

המלצותאנונימי (פותח)
מחפש המלצות ללימוד סת"ם (מכון או אדם שמלמד באופן פרטי עם העדפה גדולה לפרטי)  באיזור המרכז אם מישהו מכיר אדם ירא שמים או מכון של אנשים יראי שמים אשמח לשמוע או לקבל מספר טלפון🙏
מצטרף לבקשה, גם באיזור המרכז👆מתנות באדם
אין כלום ?מתנות באדם
יש כמה מלמדים בבני ברקאות והדראחרונה

אני ממליץ ללמוד באופן פרטי או בקבוצה קטנטנה

אם תרצה תפנה אלי בפרטי ואוכל לתת לך מספרים של מלמדים בכתב אשכנזי. 

פרסוםאנונימי (פותח)
היי רציתי לשאול, מישהו פה פירסם/חשב לפרסם את זה שהוא סופר סת"ם? פרסום בעיתון/בדיגיטל בעיקר

אולי יעניין אותך