"שלא עשני אישה"...(?!)אח..

עאלק 'אמן' - דווקא מתאים לי להיות אישה.
ריבונו של עולם, גם אני רוצה תאווה ל...
גמרא..!
ואם הייתי אישה - כמו שאתה רואה לפעמים בעולם קטן -
מסתבר שהיצר שלי ללמוד גמרא היה בשמיים...!
אווף, אלוקים, למה לא עשית אותי אישה...?


(התמונה מאתר 'קרוקס'. הלזה יקרא עקב?! בורות לשמה..)

אם אתם שואלים עד היום איך הייתי מברך,
ת'אמת - שזה התחיל מהנעליים של אחותי. כמו כל ילד -
גם אני לקחתי לה את העקבים, ועד היום אני מברך במדרגות
'ברוך שעשה לי נס במקום הזה'. היא התחילה לרדוף אחרי,
ועוד רגע שהייתי מתהפך עם העקבים האלה. אתם יודעים מה זה..?!
ממילא, 'לברך שלא עשני אישה' זה ממש היה יוצא מהלב...
אבל עכשיו - אחרי שנוכחתי לדעת שלבנות יש תאווה לגמרא,
שלבנות יש תאווה לפתוח 'פוסקים' ואולי אפילו להיות דייניות ---
תאווה? וואו, אני מ-מ-ש צריך תאווה לגמרא. ממש, בטירוף...
אמנם משום מה תאווה בתחום 'צניעות' אין להם - אבל אני כבר הייתי
בן ויודע כמה טוב זה להיות יהלום צנוע, ואהיה מוכן להיות בת של מלך,
רק תן לי תאווה ללמוד גמרא כמו של בנות. אלוקים, בבקשה..

~~~~

אוי - זה ממש לא נשמע טוב,
וזה מזכיר איזה איש אחד שלא חיכה לאלוקים אלא קם
והפך את עצמו לאישה - לא! אני רחוק מזה כרחוק מזרח ממערב...!
אבל מציקה לי שאלה לא קטנה - למה לנשים יש תאווה ללמוד גמרא?!..
אולי, אולי אולי, אבל רק אולי ברוב המקרים זה לא מגיע ממקום כ"כ טהור
כמו שזה נשמע שגם הן רוצות 'לדעת תורה' או לא יודע מה...?!
הרי הלכות שבת, כשרות, ברכות, תפילה, משפחה, מוסר וכו' וכו' -
אני עם כל השעות שלי בישיבה שמוקדשות רק לתורה לא הספקתי ללמוד,
ואיך הן הספיקו כבר לסיים את כל הש"ס - משניות...?! פתאום קמה
זעקה גדולה ומרה - "רוצות ללמוד גמרא"..!

ממש כדברי עמוס הנביא:
"הנה ימים באים והשלחתי רעב בארץ --- כי אם לשמוע את דברי ה' --
ביום ההוא תתעלפנה הבתולות היפות והבחורים בצמא"...


לא, בעצם לא. משום מה, אלו רק 'הבתולות היפות',
אבל איפה הבחורים? דווקא אצלהם רץ המשפט 'אני לא מתחבר לגמרא',
אז מה הולך בעולם הזה, ריבונו של עולם?!...


====

עד לכאן הרהורי ליבי.
ובאמת, הגיע הזמן שנגיד את הדברים הכי ברור שאפשר.
כל מי שמנסה לדמות בין בנים לבנות - הוא פושע,
והוא רק מכניס ארס והורס כל חלקה טובה שיש בבריאה.
אין מה לעשות - יש הבדל ברור בין נשים לגברים.
זה מתחיל בהבדל הביולוגי שנראה ברור מאוד לכולם,
וממשיך יותר עמוק בהבדל הנפשי - הבדל, שהוא כ"כ תהומי.

למה יש ברכת שלא עשני אשה?
למה נשים לא לומדות גמרא?
למה לנשים יש הרבה הלכות צניעות?
למה נשים לא יכולות להיות 'רבניות ראשיות'?
למה נשים לא יכולות לעשות מניין?
למה נשים לא כשרות לעדות?
למה נשים...

למה לא פשוט נשים את הדברים על השולחן?
יש הבדל נפשי בין המינים - ממילא, חייב להיות הבדל הלכתי.
אשה היא הרבה יותר רגשית, הרבה יותר פנימית מגבר -
סוג של 'שר הפנים' של הבית, וגבר הוא הרבה יותר שכלי
והרבה יותר חיצוני מהאשה - סוג של 'שר החוץ'.
מאמיתי ראינו ששר הפנים זועק על שר החוץ שהוא רוצה
להחליף תפקיד כי זה לא הוגן שהוא רק בפנים...?!
מאמיתי? מאותו רגע, שבו 'שר הפנים', לא הבין בעצם שהוא
שר - ולא סתם שר, אלא שר הפנים, של הפנימיות -
משם, מה - 'אי הבנה', יוצאות כל הטעויות הכי הורסות,
וכל הכעסים והתנועות הכי מזיקות שיש.


~~~~~~~

שיהיה הכי ברור שאפשר -
לנו יש גדולי תורה, והם אלה שיחליטו לנו מה תהיה ההלכה,
ובשום פנים ואופן לא נשמע לשום 'ארגון' שאין מאחוריו גדולי תורה,
כי עם ישראל בנוי ממסורת ושרשרת של דורות -
ומי שרוצה 'לחדש', אם הוא לא למד ועמל שנים בתורה, אז ---
"חדש - אסור מן התורה"...


למה לנשים אסור להעיד? שאלה טובה,
שיש עליה טובה לא פחות טובה - אבל איך מכאן הגיעו
לזה שחכמים לא מאמינים לנשים - אלוקים יודע. או שבעצם, מי שרוצה
להציג את הרבנים ככאלה, הנה לו 'טרמפ' נחמד..
ההלכה אומרת שאשה נאמנת להעיד על בעל של אשה שמת ---
ולהתיר אשת איש (שזה בין האיסורים החמורים ביותר),
אז להגיד שההלכה חושבת שאשה משקרת - זה פשוט שקר...!


מה עוד? נקח לדוגמא הלכות 'צניעות'.
למה לנשים יש הרבה הלכות צניעות? הרבנים לא יכולים
לתת לנשים הלכות צניעות כי הן לא נשים...
למה? כי כל מי שמבין שיש הבדל ביולוגי בין אישה לאיש,
מבין גם שיש הבדל נפשי - שממנו, נובעות הלכות -
ובמקרה הזה: הלכות צניעות שיותר רחבות כלפי האשה מאשר כלפי הגבר.
אהה - ושמעתי שיש נשים שמתלוננות שרק לנשים יש הלכות
כ"כ קשות, אז הנני להודיע בבמה זו, שהלכות תלמוד תורה -
או יותר נכון 'ביטול תורה', הן קשות פי כמה וכמה מהלכות צניעות...
או בעצם - אני לא עורך דמיון בניהם. אף פעם לא הייתי בת, וזה לא ענייני
לדמות כל דבר - אלא אני מבין, שצריך קצת ענווה לדעת ש...

חכמים - לא היו טפשים,
ואם הם אמרו כל מיני הדרכות או הלכות בחיים,
צריך לדעת שיש מאחורי זה הרבה הגיון. ועוד לפני שמרימים
את הגבות ונכנסים לדיכי של 'אפליה', צריך להרגיש שהתורה היא שלנו -
של הגברים ושל הנשים, שהרי כולם קבלו אותה בהרי סיני.
לדעת, שלכל אחד בעולם הזה יש את מקומו ותפקידו,
ואוי לנו על בן שיברך 'באסה שלא עשני אישה',
ואוי לנו על אשה שתברך 'באסה שעשני כרצונו'...


~~~~~~

זכור לי שפעם שאלתי את אחד מרבותי -
יש אישה בעולם שחיה באמת על ההבנה הזו? למה זה נראה כאילו
כל העולם ואשתו (...) חושבות שהן מופלות לרעה?..
הוא הסתכל עלי, נעץ בי מבט שאומר: מה השאלה הזו?!
ואמר בנעימות - 'בטח', ומן הסתם הוא כיוון על אשתו..
האמת? שהשאלה הזו הייתה יותר בשביל לקבל תשובה ממנו,
כי הרי אני יודע בבירור שיש נשים שמרגישות טוב מאוד עם התפקיד
שלהן - וממש שמחות להיות 'שרות הפנים', ולנהל את העולם, מבפנים..


====


אני לא אומר -
אם יש אשה או בחורה שרוצה ללמוד גמרא,
שתהנה, ושלא תשכח לראות את הרי"ף על המקום..
אבל הבעיה היא, שמתחילים להרגיש 'נחותים'.
שמציגים את הדברים - ויש כבר 'מומחים' בתחום שאפילו
פתחו ארגונים - ודי לחכימא ברמיזא - ש...
כל הרבנים לא מספיק רגישים וכו' וכו'.
שאלות? אנחנו תמיד שמחים לשמוע, אבל בטון שזה נאמר
ובמעשים שנוצרים כפועל יוצא - מוכח שזו התרסה,
ולנו - אין שום חלק איתם...!
כל שאלה על גדולי הדורות ומסורת עם ישראל לא תערער
את מעמדם, ומי שלא שואל מתוך ענווה גמורה -
לא מגיע לו אפילו לא לגעת בתורתינו הקדושה, שזה יסודה,
"ועשית ככל אשר יורוך". חד משמעית.
קרי: אחרי ככלות הכל אנחנו מחוייבים להלכה ולחכמים,
ואסור לנו 'לחדש' מעצמינו שום דבר כנגד מסורת עם ישראל.
אם יבוא גדול תורה שעמל (!) בתורה בלימוד בעיון וכו',
הוא ורק הוא יוכל לחדש הלכות למעשה, תורת אמת.


אז נזכור רק דבר אחד:
חכמים קבעו את דברים אחרי התבוננות גדולה מאוד במציאות,
והתבוננות והבנה לא קטנה לנפש האדם. אם לא מובן משהו -
בשמחה אפשר להכנס ללמוד, להבין, לקבל תשובה,
אבל אף פעם לא ללכת נגד מסורת עם ישראל.


הזכיר לי שקרובת משפחה שלי פעם התריסה -
מה? למה אסור ללמוד גמרא? למה? למה? למה נשים...?
גם אני רוצה, גם אני רוצה, גם אני רוצה...!
וכ"כ עמד לי על קצה הלשון להגיד לה:
את מגיעה מצד הקדושה או מצד ההתרסה?
לא, כי פשוט רואים עלייך שאת עוברת על ימין ועל שמאל מול כולם
על ההלכה שאת מחוייבת (!) בה, אז תבדקי בדיוק מאיפה הרצון הזה בא...




יש שיוון בין גברים לנשים. כל אחד מקבל כלים למילוי תפקידו.
אבל בשום פנים ואופן א-י-ן דמיון בין גברים לנשים.





אשמח מי שיכול בבקשה לכתוב אפילו רק נקודה בתגובה,
בשביל שהשרשור יעלה, ועוד כמה חבר'ה מאיתנו יקראו.









כמה דברים:ענבל

א. זאת מחלוקת גדולה אם לנשים מותר או אסור ללמוד גמרא.... ואני למשל רוצה מאוד ללמוד גמרא כי זה מעניין אותי אך מכיוון שאני השתכנעתי על ידי אלה שמתנגדים אני לא אלמד את מה שלא מלמדים אותי באולפנית (שזה אומר שאלמד רק מסכת קידושין.)

 

ב. חדש אסור מן התורה..... אפשר לומר שגם על זה יש המון ויכוחים.... זאת תפיסה חרדית יותר... ואין לי הרבה מה להרחיב על זה כי ידיעותי מועטות.

 

ג. אישה יכולה גם לצאת החוצה. אנחנו לא בימי הביניים. מותר לאישה לעבוד. היא רק צריכה לזכור שהבית אצלה הוא דבר ראשון ושיש הגבלות בתחום העבודה..

 

עד כאן הערותי לערב זה

 

אבל בכללי אני מסכימה עם חלק מהדברים...

 

(אגב, הנעל הזאת ממש לא יפה בעעעע )

תגובה:אח..

א) לא דברתי אם מותר או לא, אדרבה - אמרתי שמי שרוצה, שתהנה...
רק אמרתי שלפעמים זה מגיע לא ממקום של קדושה,א
אלא ממקום של נחיתות - ועל זה אנחנו צריכים למחות.
זה שיש ארגון בשם ********** שמשמיץ [או איך שלא נקרא לזה..] על ימין ועל שמאל רבנים,
זו בעיה לא קטנה, שהתחילה מה - 'קדושה שלהן'...

ב) אם זה ביטוי חרדים - אז כל גדולי הרבנים שלנו הם חרדים.
אלא - שהביטוי הזה הוא של חרדים לדבר ה' - קרי, גם דתיים לאומיים.
כמדו' שאמר את הביטוי הזה רב גאון בדורות שעברו שספריו נלמדים ב-כ-ל הישיבות שלנו..
למי כן מותר לחדש? לת"ח שישב שנים בבית המדרש ולמד בעיון (בעיקר גמ', ולא רק מחשבה,
כי בעמל של הלכה נבחן ת"ח, כך כותב החזו"א וגם הרב קוק זצ"ל כמדו' מזכיר שזה עיקר הלימוד),
ובעמל ענק. [ובד"כ מי ש'יוצא לציבור' בגיל צעיר - לא ישב שנים ועמל בתורה בשביל להקרא גדול דור -
או ת"ח בסדר גודל שיכול לחלוק על גדולי הדורות..] (כמובן שהמדובר 'לחדש' זה לא 'וורט' על הפרשה וכדו',
אלא רעיונות 'מחודשים' של הנהגה והשקפה)


ג) שיהיה לכל היוצאות לעבודה בהצלחה,
לא דברתי עליהן כלל וכלל.





לא באתי לדבר על אף אחת,
אלא רק על האוירה שלפעמים קיימת בציבור של נחיתות,
ועל מה? על תחומים שהיו שייכים כל הדורות לגברים.
לפני שהיא רוצה 'השתוקקות' לגמ', שתלמד את הלכותיה.
כי לפעמים זה מגיע ממש לא מצד הקדושה.

ושוב - לכל הרוצות באמת ללמוד גמ' מתוך קדושה וחיבור לשרשרת
הדורות של עם ישראל, בלי המחשבה שהרבנים 'לא מבינים' בענייני הנשים -
בשמחה. אני מוכן אפילו להביא להן דף מקורות, בל"נ..



>>>הסנה-בוער


אם הרא"ל, או הרב מנחם מנדל שניאורסון, או הגרי"ד, ועוד גדולי דור- שמעודדים לימודי גמ' לנשים- אלו לא נחשבים בשבילך גדולים בתורה.. אז באמת שיש לך בעיה, בחור יקר.

כתבת הודעה ארוכה ושלימה שמורכבת מגיבובי טיעונים שמתבססים על "שר הפנים ושר החוץ"  שזה טיעון שהיה עובד בערך.. מממ.. במאה הקודמת, אולי. אם אתה רוצה סיבות אמיתיות למה לבנות לא כדאי ללמוד גמרא- יש לי כמה רציניות כאלו (שאני לא מסכימה איתן- אבל להן בכלל שווה שאני אעיף מבט ואתמודד איתן). הטיעונים שהבאת פה.. באמת שציפיתי ליותר. (חדש אסור מן התורה? מאיפה נלקח הביטוי בדיוק? מתבואה חדשה. חדש מותר ורצוי והכי טוב מן התורה כשהוא נעשה במסגרת דתית. מה זה בדיוק כל מה שעשו חזל אם לא לחדש?)

אתה קיימת בן חמש למקרא שאתה לומד גמ'? אתה יודע תנך ישר על הפוך? עזוב, לא אתה- שאר בני הישיבות העולם- האמת שממש לא... איך יש להם כזו חוצפה ללמוד גמרא באמת. 

נחיתות? כן, נחיתות. כי אני בשנה א' ויש לי מיומנות בגמרא כמו אח שלי בכיתה ו. למה? כי רק השנה התחלתי ללמוד גמ' ברצינות. לא כולן חייבות ללכת למדרשה וללמוד יום וליל גמ' (-ואין מדרשה כזו-), אבל אם לא יחשפו בנות לגמ', יתנו להן את הבסיס בארמית ובהבנת המהלכים, איך הן בכלל ידעו אם זה מתאים להן או לא? 

איסור הלכתי? אם אתה נסמך על איסורים הלכתיים מסויימים אז גם מאוד בעייתי שבנות ילמדו משנה (על סמך מה נפסקו האיסורים האלו? מומלץ להעמיק.). בעיה מהותית? אז במהות של אשתך תחפש משהו מסויים, א"א לתבנת את כל הנשים למשהו הספיציפי הזה, בטח לא במציאות של היום. נראה לך הגיוני שגבר יגיד לאשה: "הי, אני יודע על המהות שלך! המהות שלך זה לעשות X!" אבל היא צועקת "הי, המהות שלי זה X וגם Z! זה מה שאני מרגישה על עצמי! איך מישהו מבחוץ יכול לחשוב שהוא מבין למה אני מתחברת בעומק הלב יותר ממני?"

אולי זו לא תאווה פסולה, אולי השורש של זה נובע מדבר טוב, מצמאון מדהים לדעת את דבר ה' שנחשף בצורה כל כך חזקה ומשמעותית בעיקר בגמרא?? 

חייבים להפריד בין מנהגים בנקבעו בעם בגלל רוח התק' בה הן נקבעו לבין רוח היהדות.

והכי יפה פה זה ש... לרוב הבנות המוחלט פה, אין מספיק כלים הלכתיים בכלל להתווכח על זה. 


(וד"א, זו פלטפורמה )



'מסגרת דתית',אח..

זו הגדרה מאוד לא ברורה,
לא כל אחד שיש לו רבנות יכול להוציא פסקי הלכה.
להגיד לך מה כתוב במשנה ברורה? הוא יוכל בלי שום בעיה,
אבל להגיד לך האם לנשים מותר לעשות מניין,
יתהפך העולם - אבל זו לא שאלה בשבילו. (להתיר..)

וגם אם יקום רב צעיר להתיר -
הרמב"ם כבר לימד אותנו ללכת אחרי הגדולים שבדור.
אם רבנים בסדר גודל (וכן, יש 'ספידורב', עייני בחזו"א או ברמב"ם..),
נקבל. אבל אם לא - לא נקבל. חד משמעית.


שמעתי לאחרונה שרב אמר שבגלל שיש לו טלויזיה בבית -
הוא יכול להגיד לאחרים שהאח הגדול זו תועבה...
אני לא יודע מה המסר שהוא רצה שנלמד מהכתוב,
ואני לא מזלזל בו אישית - אבל בדעה הזו? במצב שלרב יש טלויזיה בבית?
וגם אם כן כי אשתו רוצה (או לא יודע למה..) - להגיד את זה בציבור
כך שאחרים יוכלו לקחת 'הוראת היתר' לעצמם...?!
לא שמענו, לא ראינו, לא העלנו על דעתינו לכל אורך הדורות -
וכך הורנו רבותינו שעמלו שנים בלימוד תורה בעיון,
זקנים מאוד ובעלי תבונה, שלא ללכת אחרי דעות כאלה.

בגלל שיש לו 'תעודת רבנות' אז אפשר ללכת אחריו בכל הדברים
שהוא 'מחדש' למרות שגדולי הדורות מתנגדים לזה חד משמעית?

ממש, אבל ממש לא. עייני ברמב"ם.


====

אני לא סותר את דעת הגדולים שהבאת את שמם למעלה,
ועייני בתגובה הקודמת שלי בנושא. מי שרוצה? שתהנה,
אבל מכאן ועד לכל הרגשי נחיתות והפועל יוצא מהם - המרחק עצום,
ויותר מאשר עצום, מזיק מאוד לכל תורת ישראל.

שר הפנים ושר החוץ -
זו מציאות, לא טיעון. ממילא, שייך גם היום.
ומי שלא מרגישה שר הפנים - אז שוב, כתבתי למעלה
למה זה גורם ולאן התוצאות מובילות.



~~~~~~~


ההבדל הוא - שלאחיך יש חובה ללמוד,
ולך - לא. אז במקום להתרכז בארמית, שזו לא חובתך -
תתרכזי בהלכות שהן כן חובתך. ולהרגיש רגשי נחיתות
בגלל שאחיך יודע יותר ממך ארמית? וואו, הגענו רחוק מידי.
ואולי על זה נאמר "אל תהי צדיק הרבה"...?!
ה' יודע. ובכל מקרה, גם הגדולים שצטטת שם, אני לא מאמין
שהם היו צועקים לבנות - מה? את לא מרגישה '0' בגלל שאת לא יודעת גמ'..?!
למה את לא יודעת ש"ס ופוסקים?! איך תחיי ותוכלי להיות אמא טובה ככה..?!
אלא הם עודדו - ואגב, צריך לדון ב'עידוד' שלהם -
אבל מכאן ועד לצאת מחוץ העידוד שלהן לרגשי נחיתות,
ויותר גרוע למה שזה גורם, ...


איך כתבת? אולי..
ואני כתבתי למעלה - "אולי, אולי אולי, אולי"...
אולי לא. וכל אחד תחשוב בעצמה על עצמה.


====

"חייבים להפריד בין מנהגים בנקבעו בעם בגלל רוח התק' בה הן נקבעו לבין רוח היהדות".


את ההפרדה הזו יעשה גאון דור ות"ח זקן -
ולא שום רב צעיר שעוד לא עבר את גיל ה - 40.
את יודעת,
בגלל שאמרו שמה שהרמב"ם דבר 'שאשה לא תצא מהבית אלא פעם בשלושים יום' וכו'
ואמרו על זה (!!..) הפוסקים [!] שכיום ההלכה השתנתה --->
קמו כל מיני כאלה שכבר רצו לבטל לנו עוד הלכות,
ששום פוסק לא היה מעלה על דעתו לבטלם.



"ועשית - ככל אשר יורוך".
נאמר על גדולי התורה, על דיינים וכדו',
ולא על כל מיני רבנים שרוצים לחדש ולא עומדים מאחוריהם שום 'גדולים',
אלא רק מתנגדים להם בכל תוקף.




ואבהיר דחוף פרט חשוב:אח..

אני לא מזלזל ברבנים,
וברור שיש ת"ח מתחת גיל 40. (סתם לדוגמא, הרב עובדיה שליט"א,
היה דיין כבר בגיל 20 +, ככה שברור שיש ת"ח, וגם ענקיים..).

רק אמרתי דבר אחד - (בלי להתבייש, כי אני נסמך על אילנות גבוהים)
בשביל לשנות דברים גדולים שהיו נהוגים בעם ישראל -
ע"פ הלכות הפסיקה ברמב"ם, אנחנו צריכים ללכת אחרי הרבנים
הגדולים שנמצאים באותו הדור. [ובדר"כ, אלה רבנים הערים,
דייני בית דין הגדול, הרבנים הראשיים - ובד"כ, גם בגלל עניין של זמן -
אלו הרבנים הזקנים והמבוגרים, מחברי ספרי ההלכה והעיון וכו'.]


ובבקשה - לא לפתוח דיון על 'זלזול ברבנים',
כי ברור שזה אסור. ובכלל - להתייחס לנושא השרשור,
ב-מ-ד-ו-י-ק, ולא לפרשן את הדברים שכתובים.



תם הדיון.
מי שמסתפק האם הדברים הם עולים בקנה אחד עם דברי רבותינו -

מוזמן לשאול את רבותיו.

יישר כח תודה רבהאסצתי
יפההההג'ודיאחרונה

רק שאני כתור בת שמחה מאד בזה 

כי לקום כל בוקר לתפילה מוקדם ומנין... 

 ואני כן מקפידה על תפילות!

ולכל אחד הבעיות שלו.

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך