שואל שלא מדעת - פטוראחד מאלף

 

לכבוד נחל נובע מקור החכמה, צופה כל תעלומה חכם אוצר המזמה, בתורת ה' תמימה, ה"ה אדמו"ר המאור הגדול המפורסם נודע בשערים, בראשי הורים ומורים חריף ובקי נ"י יהי' ה' עמו להושיע.

תרשני מדת חסדו להיות עליו לטורח, לא שהדין כך אלא שהשעה צריכה כי עין טובו קשר על פתחי דלתותי' לשאול שאלה אחת והיא זו, כמו שעה בא אלי אחד מאנשי הסביבה וסיפר לי איך שבפורום זה מתקוטטים אנשים חשובים על תואר "רב הפורום",בשינויים גדולי' דמות אדם ודמות חי' להנה מהרתי ללכת למקום ההוא וכאשר באתי הבית לראות הנגע, ראיתי כלו הפך שער לבן ובראות המראה עזבני לבי רעדו כל אברי וחלחלה מלאה מתני, מורא ופחד עלי נפלה, על המראה הנורא ההוא נשמו אחרוני' וקדמונים אחזו שער, ותהם כל העיר, וכל הרואה אומר אח לראשו אין על עפר משלו עין שזפתו לראות לא יוסיף לראות עוד לא יאמינו בעלי הטבע כי יסופר והנה מראיתו וצורתו הוא כאשר אספר, עומדים בעלי זקנים חלקם נשואים וחלקם עודם בחיים, ורבים על תואר זה אשר לא טוהר לא ולא הדר ויכוח מלא אש אימה ופחד גדולים ונוראים מאד מאד, משונה משאר האדם, אשר עליו נאמר "ושנא את הרבנות" הן כל אלה ראתה עיני והנה ברגע הזה לא ידעתי עזרה אף גם עומדים עלי המון אנשים ונשים וקול שועת עם אומרים אלי "הוציאוה ותישרף" ואחרד לנפשי, הן הורני רבותי נו"ע "דיני נפשות בכ"ג" ואיך אוכל לשפוט ואנוכי איש צעיר? אולם רבה על המדוכה הטענה, הן במקום שאין אנשים השתדל להיות איש, ועשיתי ק"ו בעצמי, ומה מי שאין וודאות שהוא איש מחוייב להשתדל, אני ,שאיש אני לכו"ע ק"ו בן בנו של ק"ו שמחוייב אני להשתדל במקום שאין אנשים...

 וכן שמצווה ללמד זכות , בינותי בספרים ארבעים יום וארבעים לילה (כמעט) לחם לא אכלתי ומים לא שתיתי ואני בעניי לא מצאתי מקום מפורש שנתנו חכמי' עיניהם בו בפרטי דבר זה לא שרש בתלמוד ולא ענף בפוסקים ואני כאיש יורד באנייה ובידו אין משוט ומחוגה והנה מתחלה עלתה בדעתי לשאול לאבי מורי המיוחס דור אחר לדור למלוב"ן הגולם מפראג (האמיתי!) זצוקללל"ה (=זו צריכה להיות קללה) אולם כבר נאסר עלינו לדרוש אל המתים.

ואח"כ התעוררו עלי דיש כאן חששות הרבה חומרי חיים וחומרי מתים ופן יהיה לפוקה ולמכשול נתתי אל לבי לשאול את הרבנים הגאונים הנ"ל, מה מקורם למעשה נבלה זה ולא מפני שראוי אני לשאול ולעורר אלא דהשעה צריכה כמבואר למעלה וכן הרבה בש"ס היכא דחששו לתקלה שאלו אף במקום חילול כבוד הרבנים הגאונים ו"במקום שיש חילול ה' אין חולקים כבוד לרב" ואף דבכל אלה טעמו בצדו ואין דומה לנדון עכ"פ לענין זה אולי יש לדמות דלא חששו להמית הרבנים הפוחחים היכא דיש חומת ברזל טעם גדול לדבר ואין הטעמים שוה בדיני תורה ואף כאן השעה צריכה לכך ולזאת אמרתי לתת זמן עת ועט לאנשים הנלוזים הנ"ל להסביר את מעשיהם.

 והנה ידעתי גם ידעתי שכל הסברת האלו קלים ודקים חלושות לדון עליהם דיני נפשות ולקוצר הזמן וזריזת העם לא עצרתי כח להתיישב על הדבר במתון ולחזור על כל הצדדין לא למעשה כי כבד עלי הדבר אף לא להלכה כי לא ידעתי מקום התבוננות בקיאות וחריפות בזה ובפרט מה אדון למאן דנהירין ליה שבילי התלמוד כל רז לא אניס ליה וכתבתי את זה רק כמתנצל מה עם לבבי כעת הזאת אולם גליתי את אשר עם לבבי להעומדים עלי בעת מכתבי זה נחמתי אותם כי יהי' תשועה עכ"פ אמהר וארוצה טרם את כבוד אדמ"ו הגאון נ"י לשאול מה משפט הנער ולהתחנן דבר למדני נטיעתן ילמדני עקירתן ליישר לפני הדרך לקחו אקח על לבי ויעטרני בעטרת חכמתו ואתחנן שישבני מהר השורש המוסכם וה' יאריך ימיו בטוב ושנותיו בנעימים ברוב עוז ושלום תלמידו השוחר שלומו ותורתו.

אחד מאלף.

 

הכל כמובן בצחוק, וח"אחד מאלף
קפץ... לא באתי לקטרג או לרדת...אחד מאלף
אפחד לא מגיב? |נעלב|אחד מאלף
סורי, ארוך מידי אינלי כח לקרוא הכל.. |מתנצל|פגזניקית גאה!
מובן... אבל מה עם כל השאר?|מחכה|אחד מאלף
ואכן, דברייך צודקים 1 מ-1000גייטל רייזל
קראתי את הודעתך ואף עלה בליבי דבר מה להגיד לך.
אכן צודק אתה בטענותייך הקדושות כלפי ועדת הרבנים פה המתקוטיים מיהו הרב הראשי בינהם של הפורום.
"במקום שיש חילול ה' אין חולקים כבוד לרב"-כמו שכבודו ציטט באיגרת הארוכה שלו שעיני התחילו לדמוע בעת הקריאה. והריני מאשרת שמשפט זה נכון, ואכן ראוי שיכבדו אותו וינהגו על פיו. ועוד נאמר: "אין רב מתקוטט עם חבריו על עניני כבוד"-שאכן, ראינו פה בפורום, של אנשים פשוטים איך כמה אנשים מנסים לא להיות פשוטים, מנסים להיקרא בתואר "רב הפורום" הוי, אם נביא היה היום בטוח הוא היה מוכיח אותם על דרכם הנלוזה. לא דעת תורה ויראת ה' היא.

עלינו, בתור אנשים שאכפת להם מהזולת לעצור את המגיפה,
ואת המריבות.
לשים לכך סוף.
עדיף שנהיה צאן בלי רועה. אם הרועה מנסה להיות זאב ולטרוף את השני..ויורה עליו ומנסה לצוד אותו.

אוי, וואיי...

בברכת
"ובא לפורום גואל, ושפט את הרבים"-
תהילה.


וגם אנוכי ה-ק' מצטרף.ישי ויזנר
הקטן או הקדוש?!אחד מאלף
הקדוש וודאי..גייטל רייזל
כמו שנאמר
"כולנו קדושים, כולנו מעתיקים, כולנו מסכימים עם תהום בעל פה.."
אם בקדושים עסקינן (חגיגה בסנוקר שם.שם)אחד מאלף
כיצד זה מרשה הוא לעצמו לכבד עצמו בכינויים מפליגים כאלו בפרהסיה?
על זה היה דווה ליבנו על אלא חשכו עינינו, על פורום השו"ת ששמם שועלים הילכו בו...



שועלים הילכו בו?גייטל רייזל
"ויצא איש מהמחנה, וירוץ, ויחלוק על אחד מאלף. ויאמר לו 'טועה אתה' ויאמר לו אחד מאלף, 'צודק אתה' ויתחבקו שניהם לשלום וימשיכו בדרכם"
כמה מרגש...אחד מאלף
באמת, פשוט סיגנון של שו"תים. (והמבין יבין...)
הו, הצלחתי לסחוט רגש מאחד מאלף..גייטל רייזל
אירוע נדיר בהחלט..
|מחייך|אחד מאלף
וגם חיוך..גייטל רייזל
מהם זכויותי שזכיתי להצחיק בנאדם קר, נטול רגש, איש האפשרויות הבלתי מוגבלות...?
הו,
"מודה אני לפניך.."
חופש הביטוי הוא גם חופש השתיקהאחד מאלף
ונחזור לענייננו... אני מחכה לתשובה (ר)ציניתאחד מאלף
בס"ד

לשאלתי ובקשתי
סבלנות זאת תכונה יפה..גייטל רייזל
"חבר'ה, תענו לאיש הנחמד" [אסי וגורי, שם שם]
אסי וגורי?! רחמנא ליצלן...אחד מאלף

רבותינו, הכיצד הגענו למצב עגום כ"כ בו בנות ישראל הכשרות, הצנועות והחסודות מטמאות עצמם בתועבות אלו...
"הוי האומרים לרע טוב ולטוב רע שמים מר למתוק ומתוק למר..."

דומני שחובה על אלו המתיימרים להיות רבני הפורום לחזור בתשובה על עוול זה. "אשר נשיא יחטא"...
על כזה דבר נשרפים בגיהנום?גייטל רייזל
לא אמרתי, ואיננו מתיימר לדעתאחד מאלף
אבל כן, נשרפים על זה בגיהנום.
אבל כן, נשרפים על זה בגיהנום.       על נאחד מאלף
...על נצילו"שאחד מאלף
מסרים פנימיים?גייטל רייזל
מה אתה רוצה?

תהילה,
שנמאס לה ממשחקים..
אלעד, יוסף, הרב אמזלג, עמישב וכל בר בי רבאחד מאלף
מחכה אני לתגובתכם על שאלתי.
"ואיככה אוכל וראיתי באובדן..."
כי אם החרש תחרישו בעת (בעט) הזאת...
"כשם שמצוה לומר דברים הנשמעים-אלעד
כך מצווה שלא לומר דברים שאינם נשמעים"
(יבמות סה)
זוהי תגובתי.
קצת לימוד זכות...ישי ויזנר
אני רשמתי רק ק' והתחילו לבנות תיאוריות שלמות על "מה התכוונתי" ואיך שאני גאוותן...
הנוער של ימינו...
ועל זה נאמר במקורותינו:ישי ויזנר
"זרום!" (או במקרה שלך- "זרמי"...)
ולכל מי שלא הבין- לא נורא.
זה הגיוני שלא תבינו בדיחות פנימיות.
אם זה באמת מעניין אתכם- תשאלו את 'פג"זניקבנשמה'...
שואל שלא מדעת- גזלן הוי...אנונימי (פותח)
בס"ד

תמהני על מעלת כת"ר , המעז לכנות עצמו בתואר "אחד מאלף", על דברי הבלע שלו כנגד מו"ר ארזי הלבנון אבירי הרועים מרנא ורבנא רבני הפורום שליט"א אשר מפיהם אנו חיים, מאין שאב לעצמו את אותה חוצפה לצאת חוצץ כנגד מלאכי ה' צבקות?!
דומני, שעל זאת נאמר "קנאים פוגעים בו"....
אי לכך, קורא אני לכל איש אשר רוח בו, לשנס מותניו ולחגור חרבו על ירכו ולהשמיד את זכר העמלק הנ"ל מקרב ישראל ומתחת השמיים.
ואני תפילה שחוצפה זאת לא תישנה , והאמת והשלום אהבו.
הכותב וחותם בדמע,לכבודה של תורה,
משמיע ישועה, (...אומר לציון מלכו רבנייך)
אמנם צ"ע עיון מה שכתבת,ישי ויזנר
אולם גם לשיטתך "קנאים פוגעים בו" זוהי "הלכה היא ואין מורין כן".
וודאי וודאי שצריך עיון, ועל כןאנונימי (פותח)
עיינתי בו רבות טרם הכרעתי בקטנותי...

אולם הערה קטנה לי למעלת ה"ה הגר"י ויזנר שליט"א, "הלכה ואין מורין כן" נאמר לגבי בועל ארמית ולא לגבי מבזה ת"ח שעליו נאמר שאין לו חלק לעה"ב.
כנראה נעלם מעיני כת"ר דבר קטון זה...
אולם רב כאבי, על נתינתם בשבי, של מו"ר ורבינואנונימי (פותח)
רבני הפורום שליט"א שלא הגיבו לדברי הבלע של אותו אחד מאלף הלז.
ודאי עשו זאת מעוצמת ענוותנותם כי רבה היא, אולם אנו הקטנים מחכים לשמוע את מוצא פיהם. על כן, מבקש אני ממעלתם, בצירוף קוב"ה ושכינתיה, להחלץ חושים ולענות לטענותיו של אחד מאלף.

ואני כאשר עבדתי, עבדתי...
שואל כעניין! ומשיב כהלכה?!אחד מאלףאחרונה
"למה ישבת בין המשפטיים לשמוע.. גדולים חקרי לב" תמהני על מעלתכם, כיצד מאזינים הינכם לדבריו ואינכם מוחים על כבודו של יהודי?!


לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך