
כתוב בפרשה: "ועשית בגדי קודש לאהרן אחיך לכבוד ולתפארת" (שמות, כח,ב')
נשאלת השאלה - מה? למה הבגדים הם לכבוד? אהרן לא היה יכול לוותר על הכבוד?
וכאן עולים שלושה פירושים-
הראשון - הבגד נועד בשביל התפקיד, כשהעם רואה את הבגדים המכובדים, כך הם גם מתייחסים לכהן ולתפקידו - בכבוד. (הנצי"ב)
השני - הבגד המכובד משפיע על הכהן הגדול עצמו - כלומר, כאשר אדם מכבד את עצמו, ויודע את מטרתו ואישיותו כך הוא ימלא את עבודתו בצורה הטובה ביותר, ומתוך כך שבגדיו ישפיעו על עצמו, הבגדים ואישיותו של האדם ישפיעו על סביבתו. (בעל ספר החינוך)
השלישי - ביטוי למידותיו הפנימיות של הכהן - בן אדם שמכובד מבפנים, במידותיו, מחשבתו ובתכונתיו, ראוי שיהיו לו בגדים מכובדים לחיצוניותו, המתאימים לחיצוניותו. כמו הספר תורה, תוכנו חשוב ויפה, וכך גם 'חיצוניותו' - כיסוי, כתר, רימונים וכ'ו. (המלבי"ם)
אפשר לראות גם בחיי היומיום שאם אנו משקיעים בלבושינו אנחנו מרגישים יותר טוב, יותר עושים, יותר שמחים - 'התנערי מעפר קומי לבשי בגדי תפארתך עמי'
מה אנחנו יכולים ללמוד מפירושים אלו?
בגדי הכהונה מבטאים את המעלות הפנימיות של הכהן ועל ידי כך מתחזק הכהן במידותיו והסביבה יודעת להעריכו כפי ערכו האמיתי.
וכך הוא עניינו האמיתי של הכבוד - לעיתים נוטים אנשים להתייחס לכבוד כאל מידה שלילית ממנה יש להתרחק ולהימנע.
אולם הכבוד האמיתי, שהוא נתינת הערך הנכון לכל דבר ודבר, הינו דבר חשוב מאין כמותו.
וכך אנו צריכים להמשיך ולטפח את כל הצדדים שבנו, פנימיים וחיצוניים, שיתאימו לייעודם וע"י כך לעשות את תפקידנו בצורה הראויה לו ולהשפיע על סביבתינו.
לכבוד המזג אוויר הגשום והסוער, סיפור על אחי יהודה שנפטר, שזאת השבת בר המצוה שלו ושל אחי -
'שם זה כבר הפך למושג בביתנו. כאשר אומרים "ריקוד הגשם" - יודעים כולם למה הכוונה.
מגיל צעיר, כאשר הגשם היה מתחיל לרדת, היה יהודה יוצא לרחוב, לא פעם בפיג'מה, יחף, ופוצח בריקוד עליז ומרנין על בוא הגשם.
ריקוד בא מתוך תוכו של יהודה, בשמחה והודאה לה' על הגשם, כשכל גופו ונפשו היו משתתפים בריקוד המרגש.'
שבת שלום,
תבורכו פורום מקסים וצדיק!
אגב, מוזמנים להפיץ את הד"ת ולהקריא אותו בשולחן שבת, ואם אפשר שיהיה לע"נ יהודה מאיר בן צבי.









