בס"ד
נו, באמת, מכם ציפיתי יותר...
אז חידדתי את האת בקצה האוזן, שרטי את השולחן וחידדתי שוב, וזה מה שיצא:
בס"ד
ערב טוב.
נתכנסנו כאן כולנו היום, לחוג בשמחת נישואים-שלא-מדעת, של מדריכותינו, - - - -,, שיחיו לאורך ימים ושנים ארוכים וארוכות, אמן כן יהי רצון.
שלום לכם, וברוכים הבאים לאורחות המחופשות לאורחים ואורחות, השלום והברכה.
כידוע לכן, ישנה במוסדינו קשייא חמויירא, היאך זה שעל אף כל האזהרות, הבקשות והתחינות שנתלו וחלקם אף תלויות עדיין על דלת המח"מ, מצויות בפנים בנות שגילם איננו כגיל בנות שירות?! ואם כבר במח"מ עסקינן, הרי ברי לנו כי אין כל פשר למילה מח"מ. ואם כך- מנין שורש ביטוי זה, "מח"מ"? ואם תאמר, ר"ת אלו הם- אם כך, קשייא, דמה פישרן?!
ועל כן, שמעתי מפי בעל חידושי המזגנים בחדרים שליט"א, כי מח"מ פרושו "מחאות חסרות מחשבה". ואם כן- ממילא מתבררת לנו התשובה הראשונה, ששלטים אלו נועדו לרצות את הרבים ואידך זיל גמור, וממילא אין כל פגם בבנות המוסד הקדושות והטהורות המצויות במח"מ.
ולא נתרצתה דעתי, שהיאך ניתן לומר על מדריכותינו כי עושות הם דברים חשובים כגון מחאותיהם, בחוסר מחשבה מלכתחילה? אלא, שלא נעשה הדבר אלא בדיעבד, שמתחילה רצו המדריכות כי המח"מ יהיה מעין פינת הרגעות ומנוחה מחניכות טורדניות לעיתים, ולאחר שבאו והכירו את שכבתינו- נתיישבה דעתן, שאין בינינו ולו טורדנית אחת למיניה. ועל כן, פתחו שערי המח"מ לכל דורש, ואת המחאות כאות זיכרון לתחילת השנה.
ואין לקחת תשובה זו כרשות גמורה לחדור למח"מ בכל את, אולם בשעת הדחק יש להקל, שנאמר "ספק מדריכות להקל", והרוצה להחמיר- תחמיר ותהא הברכה שרוי'ה במבחני'ה תדיר.
ונסיים בברכת "ויהי נועם הרב זרגרי עליכן ומעשי-שיחרורינו כוננה עלינו, ומעשי נסיעותינו כוננהו",
אמן כן יהי רצון.
מזל טוב.
_______________________________________________________
תרגומון: מח"מ=חדר מדריכות, הרב זרגרי=מנהל תיכון.