השתתפות בנות בחידון תנ"ך עולמיאוסנת

אין בכוונתי לשוחח על המחלוקת שהיתה בחידון תנ"ך של שנת ה-60 למדינת ישראל.

אלא ברצוני לחדד לעצמי את הסוגיא העקרונית, כדלקמן:

הרי ידוע שאסור לאישה לשאת דברים בפני גברים (או לפחות, מקובל לדעת זאת), וזאת משום שאין להסתכל ביופיה של אישה- שהרי ביתו של רש"י, אם אין זכרוני משטה בי, היתה נושאת דברים בפני גברים-אך מאחורי פרגוד (וילון, מחיצה וכיוצ"ב). וכן בימינו ישנן מרצות המקפידות על כך.

השאלה המתבקשת, האם בחידון תנ"ך עולמי, שעיני כל העולם נשואות אל המתמודד, אין איסור בכך? שהרי אותה מתמודדת אף נושאת דברים...

אך לפני שתועילו להגיב, אשמח להבהיר כמה וכמה ענינים חשובים:

אינני מנסה להיות קיצונית, ולהחמיר בכל ההחמרות. שאלה זו הינה שאלת תם, מתוך רצון להבין את ההיתר. מה גם, שבעקבות פניה נואשת של כ"ק ממלא מקום הרב-הרב אלעדי- למילוי המשתתפים בפורום הלזה.

אומנם הנני נוכחתי בו עוד קודם לפניה רבת משמעות זאת, אך ברצוני להעלות את רמת הפורום כדבעי.

 

-בנושא זה לא הוספתי סוגריים כלל וכלל, זאת משום שאין ברצוני שיחלו דיונים מעמיקים על מיונז ושוקולד.

אפשר להתדיין על נושא מטופש אחר...

לא שמענו...אנונימי (פותח)
בס"ד

אסור לאישה לשאת נאום בפני גברים? אסור?! אומנם יש מח' בפוסקים האם קול באשה ערווה הוא גם בשמיעת נאום, אבל ודאי שלא כ"כ פשוט שזה אסור.

לגבי הנק' השניה, יש באמת בעיה בזה שהמצלמות מתמקדות במתמודדת. בכל מקרה, השאלה היא הרבה יותר מורכבת, מצד ההכנות לחידון שנעשות במעורב מה שאסור הלכתית...

בכל מקרה, יישר כח עצום על העלאת הרמה
אסנת, איך קוראים לפורום הזה? ;)ט'
דבורה הנביאה לא שפטה את ישראל מאחורי פרגודאלעד
אלא מאחורי התומר.אוסנת
ולא נראה לי שהיא גם נשאה ניאומים חוצבי להבות...
רק שפטה בין איש למשנהו.

אולי הדוג' של חידון תנ"ך לא ממש מוצלחת, מכיון שלאנשים קשה קצת להתבטא או לחשוב כנגדו-שהרי זה חידון קודש (או קדוש...).
אבל קחו לדוגמא כתבת בטלוויזיה. מהיכן נובע ההיתר?

ט', ראיתי את תגובתך. אני לא מצפה דווקא לתשובות רציניות...
אלו בסה"כ נסיונות להעלות ולו במעט את הרמה.
כתבת בטלוויזיה? לא שמענו מעולם על היתר...אנונימי (פותח)
מסתבר שיש.אוסנת
הנני מוחה בכל תוקף על פסילת אנשים וציבור רחב, בעוד הכותב איננו מברר לעומק הדברים לפני שהוא מצהיר.
הרי אף כאן, בערוץ 7 הקדוש, ישנם סרטונים בהן מדברות נשים. מה גם, שהרבה סרטים שהופקו על ידי "הציבור שלנו", הופיעו בהן בנות.
אני מאמינה שיש היתר, ואני מעונינת לברר אותו.
זה חשוב ללמד זכות, אבל אסור להיות עיוורים.אנונימי (פותח)
בס"ד

מה שאסור- אסור!

אם ברצונך לברר את הנושא לעומק, ישנו הספר "את צנועים חוכמה" של רה"י ההסדר קרנ"ש הרב הבר (מהציבור "שלנו"!!!) שמאריך לאסור מיניה ומקצתיה.

ובמחילה, הסרטים שפורסמו פה באתר במגמות תקשורות, חלקם היו מזעזעים מבחינת צניעות!
די ברור לי שיש היתר.אוסנת
לא צריך לאסור את המותר.
אם אינך סבור שיש להשתמש בהיתר זה, תביע את דעתך. אל תאסור לחלוטין.

-לא דיברתי על הסרטים של מגמות התקשורת, אלא על הסרטונים של המתכונים והכנת המשלוחי מנות...
לא יודע מה פירוש "מותר".אנונימי (פותח)
אבל אם תעייני בספר הנ"ל (שהוא כאמור שייך לציבורנו) דומני שתביני שאין אפילו מה לחפש היתרים...

חוצמזה שאני כתבתי ש"לא שמעתי על היתר" אבל לומשנה...
לא די בספר אחד.אוסנת
יש לשמוע ולהשמיע דיעות שונות ומגוונות, לפני שמחליטים אם סומכים על ההיתר אם לאו.
ועל כן, בפניה נרגשת, אני פונה אל כב' קד' רבני הפורום וממלאי מקומם, שירחיבו אופקינו בפסקי הלכה.
ל"י אם הכוונה לתשובות רציניות או לא...אחד מאלף
א"כ, בספר את יכולה לראות את המקורות ההלכתיים שמדברים בנושא, ומובאות שם דעות שונות ומגוונות, אבל אין שום צד שאפשר להתיר. יעויין שם.


הנושא הוא בחציו רציני, ובחציו לא...אוסנתאחרונה
אך נשאלת השאלה הגורלית, הכיצד ישנן נשים רבות מספור, אשר מופיעות בראש חוצות, ברחבי הרשת והתקשורת?
ויותר מכך, הכיצד באתר מכובד וקדוש זה, ערוץ 7 תובב"א, ישנן נשים?
מכך אני מסיקה שיש לכך היתר כלשהוא המספק את הדעת.
איתך במאבקך הצודק אוסנת! ט'
לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך