אין בכוונתי לשוחח על המחלוקת שהיתה בחידון תנ"ך של שנת ה-60 למדינת ישראל.
אלא ברצוני לחדד לעצמי את הסוגיא העקרונית, כדלקמן:
הרי ידוע שאסור לאישה לשאת דברים בפני גברים (או לפחות, מקובל לדעת זאת), וזאת משום שאין להסתכל ביופיה של אישה- שהרי ביתו של רש"י, אם אין זכרוני משטה בי, היתה נושאת דברים בפני גברים-אך מאחורי פרגוד (וילון, מחיצה וכיוצ"ב). וכן בימינו ישנן מרצות המקפידות על כך.
השאלה המתבקשת, האם בחידון תנ"ך עולמי, שעיני כל העולם נשואות אל המתמודד, אין איסור בכך? שהרי אותה מתמודדת אף נושאת דברים...
אך לפני שתועילו להגיב, אשמח להבהיר כמה וכמה ענינים חשובים:
אינני מנסה להיות קיצונית, ולהחמיר בכל ההחמרות. שאלה זו הינה שאלת תם, מתוך רצון להבין את ההיתר. מה גם, שבעקבות פניה נואשת של כ"ק ממלא מקום הרב-הרב אלעדי- למילוי המשתתפים בפורום הלזה.
אומנם הנני נוכחתי בו עוד קודם לפניה רבת משמעות זאת, אך ברצוני להעלות את רמת הפורום כדבעי.
-בנושא זה לא הוספתי סוגריים כלל וכלל, זאת משום שאין ברצוני שיחלו דיונים מעמיקים על מיונז ושוקולד.
אפשר להתדיין על נושא מטופש אחר...

