שבת אחדותאנונימי (פותח)

הרבי ביקש להודיע, ששבת פרשת במדבר - בד"כ שבת לפני שבועות, כולם צריכים להרבות באחדות ואהבת ישראל, בתור הכנה למתן תורה שהיה בזכות שעם ישראל התאחדו כאיש אחד בלב אחד.

השנה שבת במדבר היא לא שבת לפני שבועות, אבל היא שבת מברכים חודש סיון, שבו ניתנה התורה, ובכל אופן יש עניין מעכשיו לעשות הכל כדי להרבות אחדות. מה עושים בשביל זה?

שבת אחדות מרכזית בארץ הקודשחסיד של הרבי
יש שבת אחדות מרכזית בגבעת חביבה, ובה מתכנסות כל ישיבות חב"ד.
עזבו חב"ד!!!!!!!!!!!אנונימי (פותח)
עם אחדות אז עד הסוף!
תעלו לאיזה מאחז או שתלכו לערים המעורבות
ושם תחזקו וזה נקרא אחדות אמיתית
מה הקטע להיות עם כל החבדניקים זה אחדות?!?!?!?!?!?
כבודו מלמד לחב"ד מה זה אחדות?einyeush
...
מה הקשר!אנונימי (פותח)
אחדות אחדות שיעשו משהו יותר מועיל (לא שיש לי משהו נגדם!)
מה באמת הקשר?דובלה
מה זאת אומרת "להיות עם כל החבדניקים זה אחדות"? חב"ד, כידוע וכמפורסם, זה לא בדיוק חסידות שמכונסת בתוך עצמה. בעצם - בדיוק לא. אני לא יודע מה הקשר כרגע למאחזים - -

אבל יש כאן קריאה פשוטה לאחדות כללית, בלי קשר לזרמים מסויימים. שכל אחד יתחזק באהבת ישראל, לאהוב יותר ולעזור יותר לכל אחד מהסובבים אותו, גם אם הוא בדעה שונה משלו ואפילו בדרך שונה משלו.
חב"ד לא עושים משהו מועיל?חסיד של הרבי
ידידי, אם לא המסירות נפש של חב"ד בשביל יהודי אחר, מה היה היום ביהדות התפוצות? תפסת לך מצוה אחת שהחלטת שעליה העולם עומד, ואתה תוקף את חב"ד על חוסר אחדות?
ובעצם, כשאני חושב על זה, לא תפסת כלום. אני לא מדבר על הערים המעורבות (אגב, לא הבנתי אם אתה מתכוון לדתיים ושאינם או ליהודים ושאינם) כי אני לא חושב שיש עיר אחת היום בארץ שאין בה בית חב"ד, והאם התכונת לאפשרות השניה, אז אני רוצה לספר לך שהשכונה היהודית היחידה שגודלת בלוד, זה שיכון חב"ד.
אבל אפילו אם התכוונת למאחזים, אתה מוזמן לגבעה של איציק סנדרוי, חסיד חב"ד, שנמצאת ליד יצהר. הקלגסים בשחור כבר הרסו אותה פעמיים, ואיציק עצמו בנה אותה שוב ושוב, וממשיך לפתח אותה. כמה גבעות כאלה אתה מכיר?
לmb123אנונימי (פותח)
זה באמת נראה ככה....
לדובדבןאנונימי (פותח)אחרונה
אתה באמת חושב שזה נראה ככה????
מה שאומר mb123. ואני מאוד מצדיקה אותו!עוז והדר!

זה בעצם אם אחדות אז עד הסוף. לא באים ללמד פה מזה אחדות. אבל מה יוצא מזה שאתם מתאחדים כל החבדניקים במקום אחד שכולם באותו זרם?! אתם לא ממש מאחדים. אתם מאחדים רק את עצמך. ומה עם שאר העם? הם אוויר.(?) בכל מקרה השבת עברה,אבל לפעם הבאה. מותר להיפתח אל העם,ולא להישאר במעגל שלכם.

הדר.
אבל זו בדיוק הנקודה, שזה לא כך!!אנונימי (פותח)
לא קראת את התגובה שנכתבה כאן, ובכלל, מצחיק לומר את מה שאמרת על חסידי חב"ד.
כיוון שחב"ד זה התנועה שמעורבת הכי הרבה מכל זרם אחר עם כללות העם, עם כל השכבות, החל מהחרדים בירושלים ובני ברק ועד למטיילים הישראלים (או לא) במזרח הרחוק. כשמדברים בחב"ד על אחדות, מתכוונים כדבר המובן מאיליו להתאחדות עם כל העם באשר הוא, להזדהות עם מה שמוסבר בחסידות בפירוט ובמקורות היהדות בכלל - שכל עם ישראל כולו הם אחים ממש, ויותר מזה: גוף אחד, כל ישראל ערבים זה לזה, וצריכים לחוש אהבה גמורה גם למי שאינני מכירו בכלל, כי גם הוא אח שלי, הוא חלק ממני.

ואת יודעת מה? אולי הרבה אנשים יודעים את זה ומאמינים שכך זה צריך להיות. אבל במבחן המציאות, חב"ד זה התנועה שהביאה את זה ליישום של ממש במידה הגדולה ביותר.
הדוגמא הכי בולטת לזה היא אלפי השלוחים, שעזבו את המשפחה והקהילה שלהם ויצאו לכל מיני ארצות רחוקות כדי להקים שם בית חב"ד שישמש כתובת לכל יהודי המקום בכל עניין יהודי, וגם בעזרה גשמית. את יכולה גם לעשות חיפוש באתר הזה עצמו - ערוץ 7 - ולראות כמה חב"ד הייתה הגוף המסייע לישראלים וליהודים בכלל בכל מיני בלאגנים שקרו בארצות אחרות ולא היה מישהו אחר שיגיש סיוע.
אבל לא רק השלוחים, בכל קהילת חב"ד בכל מקום אפשר להבחין שזה לא קהילה מסוגרת בעצמה. בכל מקום שיש חב"ד (ובעצם, הרי בכל מקום יש חב"ד, כמפורסם..) מרגישים אותם והם פתוחים לחלוטין לכוווולם.

אז בשבת הזו הרבי קורא לחסידים ולכל עם ישראל בכלל, להתחזק באחדות הכללית הזו, בין כל ישראל ולא רק כל קהילה בתוך עצמה. וגם - כל קהילה בינה לבין עצמה, זה חשוב לא פחות.
לא יודע למה. גם אני מרגיש שזו לא אחדות אמיתית.אלעד
תמיד יש את ההרגשה הזו שאתם לא באים אלינו כשווים, כדי להכיר, כדי דבר ולהקשיב. אתם באים כדי "להביא לנו את האור", כאילו כדי לשכנע אותנו, להחזיר בתשובה ולחב"ד אותנו (המצאתי הרגע).
אהבת ישראל ודאי דבר חשוב. אבל האם אתם מבינים שדרכנו טובה בשבילנו?
אם כך, זו אכן בעיה...דובלה
תראה, ברור אמנם שאם אני סבור למשל שבידי יש תגלית מיוחדת שיכולה להביא תועלת לעוד אנשים, דווקא מצד אהבת ישראל מוטל עלי לספר זאת לכמה שיותר אנשים, שיזכו גם הם "להשתמש" באותה תגלית. כנ"ל בנוגע לחסידות, שהיא באמת אור גדול, ומי שטועם ממנה מתעורר בו רצון לזכות גם את חבריו לטעום מהאור היפה הזה. אני לא רואה בזה פסול כשלעצמו. אדרבה.

אבל בכללות, אם כשחב"דניק מגיע לדבר אתך אתה מרגיש שהוא מנסה לדבר אתך "מלמעלה למטה" ובעצם "לקרב" אותך לדרכו, זה לא אמור להיות כך. וזה בדרך כלל לא כך. ואני חושב שאם מצב כזה קיים, הרי שעל זה (בין השאר) קורא הרבי להתחזק באחדות ולהרגיש יותר את היוקר של כל יהודי כפי שהוא.

בכל מקרה ואופן, להתחזק באחדות זה תמיד דבר טוב. וגם אם לדעתך מצב האחדות הקיים אינו כפי שצריך להיות, הנה - אדרבה - את המצב הזה בדיוק דורשים כעת לתקן.
וחוץ מזה והוא העיקר, שכאשר דובר על אחדות, לא נראה לי שהרבי התכוון דווקא לכל מיני פעולות מפוצצות של כינוסים גדולים שמועררים אצלכם כמה תהיות, כגון כינוסי אחדות בתוך חב"ד עצמה (ולמה לא בעצם?), וכינוסים שנראים כבמטרה "לקרב" עוד אנשים לחסידות - - - אלא הרבה יותר פשוט: שכל אחד ואחד, כאדם פרטי, ישתדל יותר לאהוב את זולתו, לעזור יותר לחברים ולשכנים שלו, ולהקדיש יותר מזמנו כדי לעזור לזולת בגשמיות וברוחניות.

לא, לא הייתה הכוונה לקרוא לאחדות, שכל היהודים יתאחדו עם שיטתינו, שיטת חב"ד..... הכוונה היא שכולם יתאחדו עם כולם, באהבת ישראל פשוטה כפי שאמר רבי עקיבא, ש"ואהבת לרעך כמוך" הוא כלל גדול בתורה.
ואני לא יכול להתאפק מלומר לסיום - אלעדי אני אוהב אותך....
גם אני אוהב אותך נשמהאלעד
אם באמת לזה התכוון הרבי- אני מצטרף..
ונחזור לעניין שבת האחדות בתוך חב"ד -אנונימי (פותח)
אני חושבת שעם כל הבלאגן הפנימי בתוך חב"ד, המריבות, הסכסוכים והמחלוקות לא יזיק לעשות שבת אחדות גם רק של חב"ד עצמה.. כמו שבעצם עשו בשבת האחרונה רק ע"מ לנסות לתקן את המצב אצלינו בפנים..."עניי עירך קודמים"..

שבת שלום!
ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

חבדניקים מתגייסים לצבא כמו דתיים לאומייםתמימלה..?
או לא מתגייסים כמו חרדים?
לא זה ולא זהתות"ח!

הם מתגייסים (לא יודע בדיוק כמה אחוזי הגיוס שם, אבל הם לא כמו החרדים, זה בטוח), אבל לעומת הדתיים-לאומיים שמתייחסים לצבא כחלק מהתחייה הלאומית של עם ישראל, כחלק מהגאולה, החב"דניקים מתייחסים אל זה בצורה פרגמטית, שצריך צבא באופן טכני כדי להגן על העם (כך לפחות ידוע לי). אגב, זו תפיסה שדומה גם לתפיסה החילונית את הצבא. הויכוח העקרוני הזה הוא לא רק לגבי הצבא, אלא לגבי כל מוסדות המדינה וכו'.

אממתמימלה..?

אבל בחבד הכל סובב סביב השליחות של האדם, אז אולי בטוחים שזו השליחות של הבחורים בגיל הזה...

אני יודעת שבתי ספר של חבד וכאלו לא נחשבים חרדיים אלא ממלכתידתי כי הרבי רצה שאנשים שלא שולחים את הילדים שלהם לחרדי-ישלחו לחבד ויקבלו חינוך מספיק חרדי ומספיק ממלכתי... אז ישיבות חבדניקיות זה כמו הסדר או כמו ישיבות חרדיות?

נכון, את צודקתתות"ח!

חשבתי על זה, התלבטתי אם לכתוב את זה. חלק מהמידד של השירות בצה"ל בחב"ד זה המידד של השליחות, שכדי לקדש את שם ה' בעולם ולגרום לשם שלו להיות אהוב בעולם, הם הולכים לצבא (לא יודע בוודאות אם זה השיקול שלהם, אבל זה בהחלט הגיוני). אבל בסופו של דבר אצלם זה רק כלי כדי להגן/לקדש את שם ה' בעולם. מבחינת התפיסה החבדי"ת אין ערך עצמי (ערך מקודש) לצבא. לא כ"כ הבנתי את השאלה שלך בסוף.

נ.ב אינני חב"דניק והדברים נכתבו לפי ראות עיניי. עדיף שתשאלי חב"דניק שיסביר לך את תפיסתם.

תודהתמימלה..?
השאלה היתהבישיבות חרדיות אסור להתגייס, בהסדר חלק מהישיבה זה הצבא, איפה חבד ממוקמות על הרף של אסור עד חובה?
בשמחהתות"ח!

אה, עכשיו הבנתי. לא יודע. מניח שבאמצע (יש אפשרות אך לא חובה)

איפשהו באמצעפונקציה

יש ישיבות שהמקובל בהן הוא לעשות פטור (כמו הישיבה בכפר חבד) ויש כאלה שיש להן הסכמים עם הצבא על שירות אחרי שנת לימודים ב770 ורצוי גם חתונה (כמו הישיבה בקרית גת)

שתיהן ישיבות גדולות עם לא מעט תלמידים.

אבל חייבת להדגיש שבסופו של דבר זו תהיה הבחירה האישית של הבחור לכאן או לכאן וזה לא משנה איפה הוא לומד.

באף ישיבה אין איסור מפורש ללכת לצבא (אלא רק מינימום דחיית שירות עד אחרי החתונה) אבל גם אין יותר מידי עידוד לצבא.

רעיונית זו מה שהבחור רוצהפונקציה

לדוגמא במשפחה שלי חלק עשו פטור משירות וחלק שירתו.

אחת הבעיות המרכזיות שגורמות להמון בחורים להוציא פטור זה שהצבא עושה להם בעיות עם שנת הלימודים ב770 אחרי 3 שנים בישיבה גדולה ואף בחור לא רוצה להיות עריק ולהסתבך.


התוצאה היא שחלק מהבחורים עושים פטור וחלק חותמים על הסכם מסויים שדוחה להם את השירות לאחרי החתונה.


לרוב מי שעשה פטור כבר לא יעשה צבא, אם כי יש כאלה שמבטלים אותו (לפעמים אפילו בגיל 30+ ואז הם מתגייסים לפיקוד העורף, הרבנות או כל מיני דברים בסגנון).

ממ מענייןתמימלה..?אחרונה

תודה

מחפש ספרים חב"דים על תפילהred panda

היי,

במסגרת מאמר שאני עושה על תפילה וכוונותיה , מחפש  שמות של ספרים חב"דיים על עניין התפילה וכוונותיה (מה לכוון וכו'). ברמת הידע שלי, למדתי בעיקר את ספר התניא ועוד מספר קונטרסים קטנים.

תודה!

ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

דיוק כל אות במילים "כי ה' לצד הזה", כמו "לך לשלום"hamedinai

תקציר:


האדמו"ר מלובביץ׳ (חב"ד) לנתניהו -


"תצטרך להיאבק עם 119 אנשים, בוודאי לא תתרשם מזה כיוון שהקדוש ברוך הוא לצד הזה״.


דיוק המילים "לצד הזה" ולא "בצד הזה", דומה מאוד למה שבתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר בדרך אפשר ב2 אופנים 👇


לדייק בכל אות. צוטט בשם הרבי "כיוון שהקב"ה בצד הזה". משמיעת הקלטת שומעים ברור שהרבי אמר "כיוון שהקב"ה לצד הזה", עם אות למ"ד, לא אות בי"ת.

https://x.com/OrwellTruth1984/status/1759284144620667267


מה זה משנה? בתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר #1: אולי כי למ"ד זה לשון לימוד, צריך ללמוד ולהתקדם.


נכון בהקשר לשלום, למרות שבהשקפה הראשונה נראה כאילו אם עושים פשרה משיגים שלום, הנה כאשר לומדים את הנושא לעומק, מגלים שזה נכון רק בהקשר לאויב ידידותי ומתחשב, המריבות שבתוכנו. כאשר מדובר בהקשר לאויב האכזרי החיצוני זה הפוך: כל כניעה אליו רק מרחיקה את השלום.


נכון גם בהקשר ל"צד הזה". צריך ללמוד את הצד, האם הוא באמת הצד שאפשר להגיד עליו "הקדוש ברוך לצד הזה". יש "ידידים" במרכאות שטוענים שהם בצד הזה, אבל הנכון הוא שהם באמצע. כמה באמצע? תלוי מה עמדתנו, כי אם אנחנו נסכים לעמוד עם רגל אחת ביבשה ורגל אחת בים, טענת שונאי ציון ועוכרי ישראל תהיה שזה לא מספיק, ועמדת ה"ידידים" האלו תהיה שצריך להתפשר. זה למה עמדת ישראל צריכה להיות מה שיותר ימינה, שאז גם אם תהיה פשרה, היא תהיה יותר רחוקה מהים.


הסבר #2: ההבדל בין "לך בשלום" ו"לך לשלום", זה שהאות למד הקדמית משמעותה להתקדם לכוון, לא לעמוד במקום אחד. "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם", ביחד עם זה נאמר עליהם "ילכו מחיל ⁵אל חיל". לא להסתפק עם "שלום" שלא עושים לנו שואה רחמנא ליצלן ולהגיד שאם אפשר לחגוג יום עצמאות, זו כבר "ראשית צמיחת גאולתנו", כי בהשוואה למה שהיה בימי הביניים זה מצב מזהיר. גם אם המצב מזהיר, צריך להתקדם שיהיה עוד יותר "מחיל אך חיל", אחרת זה לא שלום.


אותו דבר גם עם "לצד הזה". גם אם זה כבר הצד הנכון, ובלשון התלמוד הובא בספר תניא קדישא בתחילתו

ספריית ליובאוויטש

"ואפילו כל העולם כולו אומרים לך צדיק אתה..", צריך להתקדם עוד ועוד "לצד הזה", כי צדיק זה מלשון "צד", להתקדם עוד ועוד בכוון להיות צדיק, "ילכו מחיל אל חיל".

מבקשת עזרה במזוןiskabelka1

שלום ,. אני אם יחידנית - רווקה , מגדלת ילד בן 7 לבדי . אחרי שאימא נפטרה מסרטן אני נשארתי לבדי בעולם הזה . אין לי משפחה ואין לי קרובים .

עשיתי ילד בטיפולי פוריות , , כדי שיהיה לי בשביל מי לחיות .

כיום הוא לומד בכיתה ב' בבית ספר דתי ,ירא שמיים ! צדיק אמיתי !

לילד אין אבא - לכן  אין מזונות .  נתקלתי בקשיים מאוד גדולים ת בגלל חובות ., גרה ברמלה  . מבקשת עזרה במזון , מצרכים בסיסים כמו קונפלקס , ממרח שוקולד, ביצים , חמאה, שמן ,פסטה חלב,,ירקות . לא נעים בכלל לבקש עזרה, אבל בלי שאלות ,רק מהנתינה מהלב ..... בבקשה אשמח אם תושיטו יד של עזרה .🙏

תפני לבית חב"ד ברמלהבת.
אני פניתי אליהם ברמלה - לא קיבלתי מהם שום מענהiskabelka1
נסי לפנות לארגון כולל חבדפונקציה
איך השיחה של הרבי על צמאה לך נפשי עזרה לי להבין...hamedinai

המכשול הכי מרכזי להגיע לשלום - מחנות הפליטים.


75 שנה שהם "פליטים" , דבר שאין לו אח וריע בהיסטוריה.


כל קיומו של עם ישראל הוא פלא ונס על-טבעי, ובאותה מידה גם שנאת ישראל אין לה הסבר הגיוני.


מחנות הפליטים מתוחזקות במיוחד בכדי לשמר את ההתנגדות לקיומה של המדינה היהודית בארץ ישראל.


ביחד עם זה, מחנות פליטים אלו גורמים לנו להיזכר שאנחנו יהודים עם היסטוריה של אלפי שנים שחזרנו לארצנו.


אחרת נשאלת השאלה: באיזו זכות מגיע יליד רוסיה שיש לה ארץ הכי גדולה בעולם, מעולם לא דיבר עברית, כותב משמאל לימין, בא עם נשק בידיים מול הטוענים שהם צאצאים של פליטי 48.


אולי יש פה מסר מן השמים:


וְהָעֹלָה עַל רוּחֲכֶם הָיוֹ לֹא תִהְיֶה אֲשֶׁר אַתֶּם אֹמְרִים נִהְיֶה כַגּוֹיִם כְּמִשְׁפְּחוֹת הָאֲרָצוֹת.. חַי אָנִי נְאֻם אֲ-דֹנָי ה' אִם לֹא בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה... אֶמְלוֹךְ עֲלֵיכֶם (יחזקאל כ לב).


לכן אם נחזור בתשובה ייבטל הצורך של מחנות פליטים אלו, כי כבר גמרו והשלימו את תפקידם וייעודם.


כי כל הסיבה לקיומם הלא-טבעי היה בכדי לעורר אותנו שלא נתחמק מהשאלה #באיזו_זכות ולמה הארץ שייכת לנו.


סימוכין:


הביאור הידוע על הניגון "צמאה לך נפשי.. אך טי דורין.."

האזינו: כשהרבי שר והסביר את הניגון `צמאה לך נפשי` ● מיוחד


שכל תפקידו של היצר הרע רק להעלות את האדם למדרגה יותר נעלית, ואם כן כאשר האדם השלים את המשימה, מתבטל הצורך של היצר הרע.


זה היה משיחת פורים ה'תשח"י (1958).


והפלא ופלא, בתלמוד (סוכה נב ב) מובא קשר בין היצר הרע לישמעאלים:


"ארבעה מתחרט עליהן הקב"ה שבראם, ואלו הן: גלות, כשדים, וישמעאלים, ויצר הרע".

זה באמת הזוי ברמה ששומעים רק משרופים.מי האיש? הח"ח!אחרונה

ראיתי כבר בזמנו את העלונים שמתארים איך יבוא המשיח ואז משבר האקלים ייעלם כהרף עין (ועוד נגזרה מכך מסקנה שאין מה להיות מוטרדים).
לחשוב שמחנות הפליטים הרעילים והמסוכנים - והעמוסים אנשים מלאי שיטנה ומשטמה לישראל - משמשים כאיזה מטה זעם הולוגרפי תיאולוגי, זה בערך אותו ההיגיון.

אגב, העלונים ההם הופיעו למיטב זכרוני עוד כשבחיים היתה חיותו, אבל גם אם אני טועה בכרונולוגיה הזו אזי מכל מקום הם הופיעו כשהמשיחיזם שלאחר המוות עוד היה בשיאו.

מובן שכל התפיסה הזו נשענת על ימי ההאדרה המטורללת למבצע "סופה במדבר" (שחרור כוויית מהפלישה העירקית) ותום הקומוניזם במדינות הסובייטיות-לשעבר, שיצרו שבתאות ברורה ומובהקת.

מחפש ספר בנרותיונה ב

אני מחפש את הספר "שערי לימוד החסידות" של הרב מיכאל חנוך גולומב

גם יד שניה

מישהו יודע היכן ניתן להשיג?

אולי יעניין אותך