שאלה חשובה ודחופה לכל רבני\ות הפורום!מאחורי הקו

בע"ה

הריני מתכבדת לפנות בשאלה חשובה ודחופה מאין כמוה אל מרן הרב בלה בלה בלה אמזעלג שלי"טא בלה בלה והרב אלעדי שליט"א והרב ybs שליט"א והרבנים ישי ויזנר ואחד מאלף שליט"א ושאר הרבנים והרבניות שמפאת כבודן (כבודן, לא פיאה) וחוסר זמן וכח לא אנקוב בשמותיהן !!

ולגוף השאלה:
אם הכנתי מאכל תפוחי אדמה מבושלים מרוסקים (בלעז:פיערע* *פירה) והתבשיל הנ"ל יצא, איך נאמר, גועל נייפש- (רטוב מידי, למבשלים שבינינו- לסנן טוב טוב את כל המים מהתפו"א לפני שמרסקים!!!) האם מותר לי לתת אותו לאחותי הקטנה שתחי' לאכול או שמדין "ואהבת לרעך כמוך" ואיסור "בל תשקצו" אין באפשרותי לכבדה במאכל מזעזע בריטוטו זה או שמא יוּתָר לי כי היא מציקה לי ככל יכלתה, ומדין "ונשמרתם לנפשותיכם" נאלצת אנכי להאכילה??

בתודה מראש!

(ואלה היו שישים שניות על מאכל הפירה מאת: מזכ"לית האגודה לחפרנות בעב"מ)

תשובה:ישי ויזנר
לכבוד
כבוד הרבנית החופרת בקיעים עד עמקי ארץ
מאחורי הקו.

השלום והברכה.
הזדעזעתי לקרוא את שאלתך אשר פרסמת בפורום 'פרויקט השטו"ת' והלא מפורש במפורש בפרשה המפורשת בפירוש המפרשים המפרשים את המשנה (גמרא בלעז) במסכת יבמות (אינני זוכר בדיוק היכן.) ובעוד הרבה מקומות בש"סנו היקר (שבת קלב: לדוג' אאל"ט) ש"כל מקום שאתה מוצא עשה ולא תעשה, אם אתה יכול לקיים את שניהם, מוטב, ואם לאו, יבוא עשה וידחה לא תעשה" ואין לשאלתך מקום כלל שהרי חובה עלייך לקיים את "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם" אף במחיר של מעבר על לאו, אלא שאלו לאו ועשה הבאין כאחד שכן כמו שאמרת יש גם את מצוות עשה ד"ואהבת לרעך כמוך".
אלא שבמסכת סנהדרין (סוף פרק שמיני אאל"ט) נחלקו האמוראים על אילו מצוות יהרג ואל יעבור אולם לכולי עלמא שלא בשעת השמד ובצינעא ושלא בשלוש עברות ע"ז ג"ע ושפ"ד אין עניין לההרג (אלא אם גוי רוצה להעבירו על דתו, מה שלא נראה לי המצב כאן..).
אולם, באותו הפרק נאמר שאם אתה רואה את חברך בסכנה ע"י מישהו אחר עליך להצילו אף בנפשו של הרודף (דין רודף המפורסם) כך שאם אדע שאת עושה את זה אאלץ להרוג אותך בצער רב שאם לא כן אתחייב בלאו שין החמורים בתורה (אף שלא נענשים עליו כיוון שהוא לאו שאין בו מעשה).

לסיכום- את צריכה להאכילה בזה תוך נקיטת כל האמצעים להציל את נפשה.
אולם, אם אני אשמע שהלכת לפי הפסק שלי, אני אאלץ לבוא לביתך ולהרוג אותך כדי להציל את אחותך...

בצלב"א ובמצ"א ובציפייה עדיין לנפט,
ישי ויזנר,
רב דשרמן א'
חדר 13 כבוד!
ובכן,פלספנית
בס"ד
אם ניסית בכל האמצעים הכשרים, ולמרות כל מאמציך להציל את תפוחי-האדמה המרוככים במים ומרוסקים במזלג לא נמצא הדבר טעים- פטורה, ויש באפשרותיך להאכיל אחות זו.
ואולם, אם חלילה ניסית אף באמצעים שאינם כשרים- המאכל טרף, וממילא יש להשליכו לפח הזבל.
ואם כלל לא ניסית את כל שאינם-קיצונים (אמצעים)- עליך לנסותם.
והיה, וניסית בכשרים, אך הגוש/מים/רסק שנוצר/ו אינם ראויים אף למאכל כלב- אין צורך להשליך לפח הזבל וניתן לשופכם מהחלון (לא לשכוח לבדוק שאיש אינו עובר תחת בחלון), בתירוץ הידוע "זבל אורגני".
והיה, והמאכל אכן כשיר למאכל כלב או חתול בלבד, ואדם כי יאכלנו-ימות, ואין בנמצא פח זבל שניתן לרוקן הצלחת לתוכו- נסי "להשחיר" את העיסה/דייסה
בה מ ו ן פלפל שחור, ואזי לא יהיה ראוי למאכל ג'וק, כל שכן כלב או חתול, וניתן לזורקו מהחלון כראוי לעיל.
ועוד חשוב להעיר, כי אם יצא הדבר ומתחת לחלון שוכנת אחר כבוד מרפסתם של השכנים, וכן חצר/גינה/גדר/איש/אישה/ילד/ילדה/עגלה וכל רכוש פרטי או ציבורי זה או אחר- אין להשחית רכוש זה, ויש להוסיף לעיסה/דייסה מים מרובים, ולאחר שיראה הנוזל שקוף-עכור כמעט לחלוטין, ניתן לשופכו על דבר ציבורי בלבד, ועל רכוש פרטי אין להשיך בכל אופן.
----------------------------------------------------------------------------------------------
וואו, כמה זמן שלא ב א מ ת חפרתי!
זה רק נראה לך..תפוזה 1
בס"ד

תאמיני לי שחפרת.
תודה רבה לכל העוסקים במלאכה (או אולי עושקים אותה)מאחורי הקו
ב"ה

עזרתם לי מאד, שהרי את התבשיל הקשיש אף אחד לא אכל, אולם לבשלו שוב בתערובת של דבר אחר- לעניין זה מצורפת עוד שאלה, האם מותר או שמא מ"מראית עין" של דבר משוקץ מעניין "בל תשקצו" לא יותר להאכילה אף בזה?
אבל בכ"ז תודה, עזרתם (וחפרתם) עד מאד!
המזכ"לית הפועלת.
לכבוד מבקשי דבר ה' הצמאים לדברו!הרב אמזלג
פי' הקונטרס, דפיקוח נפש דוחה הכל, וע"כ, נראית הלישנא בתרא בשאלתך דאיכא היתרא להאכילה מדין ונשמרתם לנפשותיכם.

וקשה, דהרי על מצוות מסויימות נצטווינו- יהרג ואל יעבור, וכן מצינו מעלתו הגדולה של הנהרג על מצות יישוב וגידול ארץ ישראל.
וא"כ, פירע זה, הרי נעשה מגידולי א"י, ואם לא תאכלי, יראה הדבר כביזיון וכזלזול במצווה, ויבואו לזלזל כמוך.
ומשום כך נראה לפרש כהלישנא קמא של שאלתך, דאין לתת לאחותך הקטנה, אלא לאכול ביתר שאת וביתר עוז, לחבב המצווה ולהגדילה בעיני כל רואייך.

החותם לכבוד התורה

הרב יוסי אמזלג(זעליג)

ראש ישיבת אור טובע ורב הפורום במיל.
לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך