סולד מחג "החירות והחופש!"גב ההר

המילה פסח עושה לי צמרמורת, כאשר אני מגיע לבית כנסת ערב ט"ו בשב"ט, אני נאלץ לשמוע מישהו אומר עוד חודש פורים ועוד חודשיים פסח, זה כבר עושה לי רע.

משום מה היחס שלי לפסח, למרות כל הדברים הטובים שיש בו, הינו יחס שלילי.

אני אביא לכם סיפור שמבטא את הסלידה שלי מהחג, בכל ערב שבת, לאחר סעודת השבת, אני שם פעמי לעבר הסניף, שם מתקיים פעולת החב"ב, בכל נושא שלא יהיה. השבוע כמו בכל שבוע הלכתי לסניף מרחק של חצי שעה הליכה. פעולת החב"ב התנהלה באופן טבעי וזורם, תוך דיונים קולחים וסוערים.

בסוף הפעולה חזרתי הביתה, נכנסתי פנימה נעלתי את הדלת(, כי אני האחרון שחוזר הביתה בע"ש ), ואז הלכתי לעבר שולחן השבת, למקום שבו מונחים בכל שבת קודש מבחר עוגות, במבחר טעמים שונים.

אך לא היה שם דבר, פזלתי לעבר מרכז הסלון, שם היו על השולחן שתי עוגות, עוגת קינמון, ועוגת בראוניס קטנה וצנועה.

את הקינמון אני שונא, אז אין טעם (תרתי משמע) לדבר עליה. אבל את העוגת בראוניס הקטנה והטעימה, רציתי לאכול, אבל רגע, אם אני אוכל עכשיו מהעוגת בראוניס מה יישאר לי למחר, לקידוש בבוקר? חיפשתי בבית, מצאתי בשקית רוגלאך אחד, למישהו יש כח לאכול את הרוגלאך כבר בערב שבת? ממש לא.

הלכתי למטבח, הסתכלתי על השולחן… השולחן ריק, פתחתי את המקרר, גם שם לא היה אוכל שאני אוהב לאכול במצבים כאלה, כי מי אוכל עוף/ שניצל/מרק קר ב-12 בלילה. פתחתי את הקבינט (ארון מטבח), כעכים שאני לא אוהב, ופלים מצופים בשוקולד שגורמים לי לבחילה, לא היה שם את הוופלים האהובים עלי. קוביות שוקולד של חברה שלא ידועת לייצר…

אכן, חוויה קשה לחזור הביתה שבועיים לפני פסח, וכבר לדעת שאין מה לאכול, לא שיש רעב ומחסור בבית, אבל, אמא שלי מפסיקה לקנות כל דבר שמפזר פירורים בבית כבר חודש לפני. ואת כל השאר כבר גמרתי לפני שבועיים.

אז מה הפלא שאני שונא את החג הזה. לא רק שצריך לשבות רעב שבעה ימים, השנה גם יש לנו יום שמיני שהוא שבת קודש. מילא שבעה ימים לא היינו אוכלים חמץ, אבל זה גם שמונה, גם מפסיקים לאכול יום לפני החל מהשעה ה-4. וגם לא נוגעים בחמץ עד שעה אחרי החג. דיינו! אבל למות מרעב כבר חודש לפני החג, זה כבר מוגזם מאוד! ואת כל זה אני כותב ללא התייחסות לשעבוד הנוראי לניקיון, שאנשים משתעבדים לזה, למרות שאבק זה לא חמץ וילדים זה לא קרבן פסח!

זה הכל? ברצינות?לך דומיה תהילה

נראה לי שאתה סתם רעב...


פיתות לא עושות פירורים, תנסה.

או שתקצו לכם פינה לאכילת חמץ.


מוטב שתפנה לאמא, היא תתן מענה יותר רלוונטי.

לא יאמן כמה שאתה מפונק ד"ר אריק

בס"ד

אתם עוד מתלוננים? תחשבו על אלה שאסור להם לא רק בפסח, אלא במשך כל השנה כולה. לדוגמא חולי סכרת או צליאק.

ואל תגידו לי שיש להם עוגות וממתקים משלהם- מתי פעם אחרונה תטעמתם ממתק של חולה סכרת או צליאק? לא מראה מלבב כל כך והטעם עוד יותר.

 

ואכן, פסח זה חג קשה, חודשיים מראש אמא מעבידה אותנו קשות, אוסרת עלינו בחומרה רבה להוציא מזון כל שהוא מקוטלי המטבח, יומיים לפני החג עצמו אתה גווע ברעב, כי מצד אחד אין חמץ בבית- אמא שרפה אותו עוד לפני ביעור חמץ, מצד שני אסור לאכול מאכלים הקשורים לחג (מצוות, וכ"ו)- אז מה שנשאר לך לעשות זה להחזיק את הבטן המקרקרת ברעב עד ליל הסדר עצמו, שבוע שלם אתה טוחן מצוות עם יין, שבועיים לאחר מכן אתה מוצא את עצמך כל היום בשירותים- אם זה להקיא ואם לדברים אחרים

חג קשה ביותר...

 

ואולי אני היחידה שנהנת ממנו?! יכול להיות, שאני רגילה אליו במשך כל השנה, ואת שקדי המרק הידועים לשמצה של חג הפסח שרוב רובו של עם ישראל הצדיק שונא אני אוהבת ואוכלת אותו בלי הפסק, יכול להיות שפשוט, סוף כל סוף- חג אחד שלם אני יכולה לאכול בו מה שבא לי ?

 

ויכול להיות שפשוט למדתי להסתכל על החג הזה אחרת.

עזוב שנייה את הסידורים והניקיונות לפני, את הממתקים שאין, את הלחץ, את המצוות מעוררות הבחילה, את שבוע הדיאטה, ואת שבועיים עם הכאבי בטן בגלל המצוות שלאחר הפסח...

ישבת פעם וחשבת על ליל הסדר עצמו?

אני שנאתי שבתות. שנאתי חגים. שנאתי כל מה שקשור באיסורים ומלאכות שקשורות בנידון. שונאת תפילות שבתות וחגים של יום טוב. פשוט שונאת את זה. ורק ב3 שנים האחרונות למדתי לאהוב.

לא יודעת איך. התחלתי לאהוב את שירי השבת, את דברי התורה בשולחן החג, את ההגדה, את הסימנים, את המשפחה, את הביחד, את הבדיחות של אבא, לראות דודים שבמשך השנה לא ממש יודעים על קיומי, או לא ממש יהודים, או לא ממש דתיים.

וההגדה לא נגמרת, איך אפשר לאהוב אותה? אני לא יודעת. באמת שלא. מגילת פורים ניראת לי מתישה מדי, אבל ההגדה, פתאום התחלתי להסתכל אחרת על החגים והשבתות...

 

לדעתי זה ממש עניין של גישה ומחשבה. גם אני לא סבלתי את החגים, אבל שינתי גישה- ופסח, למרות שהשנה הולך להיות לי די מבאס (אל תשאלו מה זה ליל הסדר בבית מלון עם 200 איש נוספים שאין לך מושג מי הם ולא יהיה לך מושג. אל תשאלו. סיוט לא נורמאלי.)- אני מחכה לו מאוד. גם חופש, גם משפחה, גם טיולים, גם אין סוף שקדי מרק שמותר לי לאכול (יאמי!), גם שקט, גם ים המלח- תסתכל על הדברים הטובים שבו...

 

 

למרות שאין לי מושג איך אני הולכת לשרוד שבוע בלי במבה המום -זה החיסרון שלי בלהיות אשכנזיה- הבמבה בפסח...

׳גב ההר׳, בכרטיס אתה רשום כנקבה, ופה אתה מדבר כזכרמשכנות הרועים
אז אתה בן או בת? או שפשוט העתקת את הטקסט הזה מאיזה חבר משועמם?
אצל הוריי אכלו מצות לפני פסחמשה

(למעט בערב החג שאז אסור)

 

מי שרצה לאכול לחם - קנה אותו במאפיה ואכל אותו במאפיה. אני לא אשכח את אח שלי הולך לשכנים  כמו עני בפתח לבקש פיתה בשבת הגדול ולבצוע אותה על הרצפה של חדר מדרגות.

 

אנחנו נהנים מהמצוות ומהקנדלייך כל השנה.ד"ר אריק

בס"ד

מר"ח אדר זה כמעט נחשב אצלנו לטרפה

יפה שאתם נהנים מהמצוות!!משכנות הרועים
משום מה יש הורים, שחושבים שצריך לצום..מוריה
ומעיפים כל מה שקשור בחמץ.

אם נשאר חמץ-שורפים. על מה הלחץ?
גמני לא סובלת את פסח!!דניאל!!אחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך