בחירה....יודעי שמיך

אם היו נותנים לכם שתי אופציות ל2 בחורים האחד:ממרכז הרב(לימוד גמרא עיון) והשני:מישיבה שיש בה לימוד גמרא בבקאיות וסיום מהיר של כל הש"ס....ושתי האופציות האלו ממש מתאימות עוד לפני פגישה ,במה הייתם בוחרים?(ויש רצון גדול שהבעל יהיה תלמיד חכם ממש)

 

וואו.. איזה התלבטות קשה.. ממש קשה לי להכריע..מחפשתותו

אני חושבת שפשוט אחבר בחינה באחת הסוגיות היותר קשות,

ואבחר את מי שיקבל את הציון הכי גבוה מביניהם...

 

חחח..

נראלי שזה כ"כ לא משנה. העיקר שיהיו בו מידות טובות ושיעבוד את ה' ולא את הלימוד..

ממבט נורא "אובייקטיבי":רחל=)

אני אישית בעד הקטע של גמרא בעיון... (אח וחתן ממרכז.. )

 

אבל באמת- אני לא חושבת שככה צריך להחליט עם מי לצאת. את צריכה לחשוב ולברר אם יש משהו מביניהם שיותר חשוב לך אישית, ואם לא- לברר עם 2 הבחורים ממש טוב ולנסות לגלות מה יותר מתאים לך. אם הם שניהם נראים לך מתאימים בצורה שווה, נראה לי שאת צריכה לבחור באופן אקראי...

 

בהצלחה!!

מחפשתותו -w.w.m.n

אני חושבת שקצת משנה איך הבחור לומד, כי נכון שהוא צריך לעבוד את ה', אבל הלימוד מכוון אותו לזה. לימוד לשם השכלה בלבד - לא שווה כלום. לימוד אמיתי מביא לקרבה לה' ולהבנה מה רצונו ממנו (זה בכללי). במקרה שלנו - צורת הלימוד מלמדת קצת על האדם: האם אין לו סבלנות לעומק (וכך גם בחיי היומיום: בורח מהתמודדויות), או שהוא כן מודע לחשיבות הלימוד היסודי (ולא מפחד מדרך ארוכה ומייגעת... וגם לא חסר סבלנות. אולי גם בחיי היומיום שלו זה מתבטא: עושה דברים באופן יסודי, לא מחפף).


סליחה על החפירות. זה ממש לא חייב להיות ככה. סתם התחשק לי לנתח את המקרה


מוזמנים לקבל את זה כנקודה למחשבה או להגיד פשוט "לא רלוונטי"...


ב"הצלחה לכולנו (לתלמידי חכמים ולמייעצים להם )

בדיוק.. זה משנה איך הוא לומד ולא כמה מספיק..מחפשתותו

זה לא בית חרושת להספק סוגיות או גמרות.

 

אם אחרי שהוא לומד משהו, הוא מתבונן בזה, מפתח בזה ראייה עמוקה וחי את הדברים באמת ובהשלכה לחייו,

והכל נובע מתוך קרבה לה' יתברך- כי הרי זאת המטרה, אז אשריו!!!

וגם עיון חשוב וגם בקיאות (וכמובן גם חסידות, אמונה, הלכה, תנ"ך...)

 

אני לא אוהבת את זה שבחורים מקדשים את מס' הסוגיות שסיימו בגמרא עיון

או מתפארים שסיימו 3 פעמים את כל הש"ס בקיאות ישר והפוך,

ובפועל - איפה הם ואיפה חיי התורה שלהם.. זה לחוד וחייהם שמעבר לכתלי הישיבה לחוד.

 

אם נוצר חיבור בין הלימוד לחיים- אז זה מה שחשוב. כי הרח זאת המטרה!!! הלימוד הוא רק אמצעי!

 

שורה תחתונה- לא משנה הכמות, אלא האיכות.

 

 

 

לפי השדכןאכזבות

מה זה משנה מה סגנון הלימוד שלו? יש תלמידי חכמים עצומים בכל מיני סגנונות... (ואני לא אומרת את זה מתוך בורות בלימוד תורה... בדיוק להפך)

לכן אני אומרת, לנסות להתרשם מהשדכן, ממי שיותר נשמע אמין ומדויק. ואם לא- אז סתם לעשות הגרלה

לא יודעת כמה זה עקרוני ליw.w.m.n

אבל כן הייתי רוצה שיעיין במשהו (אפילו בתחום אחר: אמונה, מוסר, משנה וכו').


אדם שרוצה להשיג הכל - לא משיג כלום בסופו של דבר.


שיהיה לפחות בשאיפה ללמוד את הגמרא בעיון אחרי שיסיים ללמוד אותה בבקיאות







הערה שאולי ברורה: אל תתנהג רק ע"פ איך שמצפים ממך להתנהג!! 


אם אתה מאמין בלימוד בקיאותי - לך על זה, ואל תפחד איך המדוייטות יראו את זה...


(בתחום הזה אל תחשוש לדעות של אחרים. אולי בדברים אחרים כן...).

אולי נתחיל לסנן גם על פי שמות פרטיים?נפשי תערוג

בכל זאת, לשם יש מהות גדולה!

(למען הסר ספק <צ>)

נפשי תערוג יקרה...יודעי שמיך

לא הבנתי מה את/ה רוצה לומר?

התכוונת- נפשי תערוג יקר...(=נוצה ברוח
חחחחחחחחחחחחיודעי שמיך
נראלי שהוא ציני על עצם הדיון..מחפשתותו
עבר עריכה על ידי מחפשתותו בתאריך י' ניסן תשע"ב 02:32

כל פעם מתעוררת פה שאלה יותר "מקורית" מקודמתה.

ובעניין השמות, יש לזה עומק קבלי- לא לזלזל

ותכל'ס- לפעמים שם יכול לבאס..

טרם קרה לי שבגלל שם פסלתי מישו, אבל..

לבנות עדיף לסנן לפי שמות משפחה אם כבר...בתאל1

לא?

זה ילך איתן לכל החיים [צ]

מממש לא !!זה ממש לא איכפת לי!!!יודעי שמיך
לענ"ד...Talrats

1) אמרי מעתה תלמיד חכמים ולא תלמיד חכם.


2) תלמיד חכמים יכול להיות גם ממרכז וגם ממצפה ומכל ישיבה אחרת בעצם.  


3) מה שהופך אדם לתלמיד חכמים זה לא רק הידע התלמודי שלו

   (מבלי להתייחס כלל לשאלה איזו שיטת לימוד יותר טובה).

 

   כללו של דבר זה לא באמת משנה עם מי תצאי. 

למה תלמיד חכמים? לא נהגנולא ירד מהמזבח

ב בתור אחד שמכיר בחורי ישיבה מעיינים 

כל מה שאמרתם לא קשור בגרוש


לעניות דעתי הסגנון לימוד מראה רק על דבר אחד איפה הוא לומד,


ובחור שלומד טוב, לא אומר שהוא מתנהג טוב

כל מילה! אופי הלימוד חשוב אבל הרבה פחות מהאישיות..מחפשתותו
אופי לימודלא ירד מהמזבח
עבר עריכה על ידי לא ירד מהמזבח בתאריך י' ניסן תשע"ב 01:34

מעטים הם האנשים שאופי הלימוד שלהם הוא הוא אופי האישיות שלהם, 

בתור בן ישיבה שהעיון אצלה(בישיבה) הוא קלף חזק מאוד, האדם האחד בה שהאופי שלו דומה לצורת הלימוד (המעוררת השתאות והערצה) זה ראש הישיבה, שהוא באמת איש מופלא ונשגב וא"ין כ"אן מ"קום ל"האריך אז אין לקשר בן שיטת הלימוד לאופי


תבדקו על עצמכם כמה קשור אופי הלימוד לצורת האופי שלכם (אני מסייג את דברי ואומר שאין לי מושג איך בנות לומדות אז יכול להיות שהרמתי להנחתה, אם כן אני חוזר בי )

נ.ב 

סופו של דבר גם מי שלומד עיון (מרכז וכו') ילמד בסופו של דבר בקיאות (מה גם שתכלס עיון זה העניין, והבקיאות היא רק בשביל הבקיאות) 

וגם מי שלומד את כל הש"ס בסופו של דבר יצטרך לקבל גם היקף של עומק


אז לא אמורה להיות בעיה בתלמיד חוכם אם הוא יגדל טוב מכל סגנון


אם הגבת לי- נראלי שלא הבנת אותי..מחפשתותו
הבנתי, רק לשם חידוד שאין קשר בכלללא ירד מהמזבח

גילוי נאות התלבטתי איפה למקם אז חשבתי להוסיף , מתנצל

בכייף, אבל אני גובה על זה תשלום נוסף בנפרד מחפשתותו

 

איך עלית על זה שהוא ממצפה יריחו??יודעי שמיך
למדתי שם בתיכונית.Talrats
תודה לכל המגיבים!!!יודעי שמיך
יפה לך!!!איך עלית.ה על זה שהוא ממצפה יריחו?יודעי שמיך
פחח.. זה עולה אסוציטיבית לכל בינייש..המנהל
טוב............יודעי שמיך
אם הוא ממצפה כדאי לךאורה.

הם אחלה אנשים .. חיוךזה ישיבה עם חברה טובים  המידות חשובות שם והיחס לזולת.. חברה שמחים ומחייכיםדוס


בלימוד בקיאות יש עניין של ענווה , קודם לדעת את ים הסברות של הגדולים ויותר את הדעה של ה' ואז מתוך זה שיש לך ראיה שלמה , להעמיק עם השכל שלך. (זה אחד הדברים אם הבנתי נכון). (קצת הכנעה לפני שאתה מתחיל לסבור ולסבור)



ויוצאים משם תלמידי חכמים גדולים?אנונימי (פותח)
ויוצאים משם תלמידי חכמים גדולים?אנונימי (פותח)
כן.אבא!
ההגדרות לגבי העיון-בקיאות לא כ"כ מדוייקות...(אורה)ד.
מה זאת אומרת?יודעי שמיך
ש"עיון" זה לא בהכרח כמו שהיא הסבירה..ד.

לימוד "בעיון" באופן יסודי, הוא לימוד הראשונים ודעותיהם, בשימת לב לשיטות השונות, ולא ישר "לסבור סברות" מעצמו כמו שכנראה היא הבינה.

 

אז מה זה בקיאות?שוסית
בדרך כלל,ד.

גמרא-רש"י, לפעמים גם תוספות.

 

עם יתר-דגש על ה"הספק".

 

[ואגב, גם רש"י אפשר ללמוד ב"עיון"..  וגם בלימוד "בקיאות" יש גוונים. תלוי גם באופן החזרות, ובשימת הלב תוך כדי הלימוד]

בקיאות זהאבא!

בקיאות - לעבור על הספק יותר גדול של חומר בהבנה

בסיסית, וככה אתה באיזשהו שלב רואה "תמונת פנורמה" של התורה.

ואח"כ אתה הולך ללמוד העיון.


עיון, זה גם מצריך בסיס כלשהו, אבל אפשר ללמוד נושא מסויים בבקיאות ולעיין בו, להביע דעות, ואח"כ לראות את הראשונים,

ולהזדהות לדוגמא עם הדעה של רש"י, והחברותא שלך נגיד הזדהה עם תוספות, ואז מדייקים, לראות למה אני חושב ככה, ולמה הוא חושב ככה,

הרי למדנו מאותה גמרא, ואז לראות על מה נתפסנו שגרם לנו להבנה השונה,

ולראות למה רש"י לדוגמא,מביא מילה , או הסבר, שנראה היה שאפשר להבין בלעדיה, ולמה באמת אי אפשר בלעדיה.

(ואז מתברר שבכלל שכשחשבת שלמדת את הסוגיה בבקיאות לא תפסת הרבה מהעניין.)

אח"כ לעיין באחרונים וכו'

זה מה שהיה כשאני למדתי (אני בטוח שיקפצו עלי, כי בטח יש מקומות שלומדים בצורה אחרת, ואני אשמח לשמוע.. אני גם ממש לא חושב שאני גדול המעיינים, ואפילו לא מהקטנים שבהם. ככה שתאמינו לתגובות של ההם..)


מתישהו התחומים משתלבים, כי בן אדם שרגיל לעיין לא יתן לדברים שהוא לא מבין לחלוף על פניו גם כשהוא לומד בבקיאות.


ויש מקומות שהגמרא לא תתן גם למי שרוצה רק בקיאות (הבנה בסיסית) מספר אחת בעולם, לעבור בהבנה בסיסית בלי להעמיק, ולחדד את ההבנה.

כי הגמרא בעצמה עושה חילוקים דקים בהבנה כתוצאה מהשוואה למקורות אחרים, וסברות האמוראים.


הסבר של בעליאורה.

במצפה לומדים בגבוהה עיון


אבל גם הרבה בקיאות גמרא עם רש"י על מנת לסיים את הש"ס כולו .. מטרה בפני עצמה .

לגמר איניש והדר ליסבר -קודם ללמוד ואח"כ לסבור.. כך סדר הלימוד עפ"י הדרכת הגמרא.


החברה שם עם מידות ממש טובות יש שם דגש על זה בחיי החברה עצמה ובשיעורים


לגבי לימוד עיון.. הבנתי מבעלי שבקיאות זה להבין את ה"מה"  של הגמרא שזה יכול לכלול גם ראשונים ואחרונים אבל זה עדיין לא יוצא מכלל בקיאות

עיון זה להבין את ה"למה" של הגמרא, מתוך זה נסיון לרדת להבנת טעם דברי הגמרא/ראשונים.






סיני ועוקר הרים - מי קודם? נקדש את שמך..
ודאי שישנה חשיבות ללימוד בבקיאות, אך צריך לדעת שזו אינה התכלית.
ת״ח אמיתי, יזכה לשכל של תורה רק בלימוד בעיון.
ממילא אם לבת ״יש רצון גדול שהבעל יהיה ת״ח ממש״, כנראה שעדיף לה ללכת על הראשון..

וכמובן, לימוד בכל צורה שהיא, שאינו משפיע על הבן אדם עצמו, על זיכוך מידותיו ואישיותו.. אין בו ממש.

(זה מסוג הדיונים שאני פוחדת לפעמים להכנס אליהם..)
לא ענייננו הבנות...אמת ואמונה

אני יצאתי עם בחור שלומד בעיון,

ויצאתי גם עם בחור שלומד בבקיאות,

 

עדיין לא מצאתי הבדל ברצינות של לימוד גמרא בין שניהם.

 

אם חשוב לך שבעלך יהיה תלמיד חכם ממש,

כדאי לך לשים דגש על כמה הוא רציני בלימוד ולא באיזה סיגנון הוא לומד.

 

ככה אני רואה את זה ממבט עייני.

וכך גם אני רואה, תודה שסיכמת את רוח השרשור מחפשתותו
"ויש רצון גדול שהבעל יהיה תלמיד חכם ממש"...ד.

זה רצון מאד יפה.

 

אשרייך.

 

שתזכי.

 

תלמיד חכם ממש, בלימודו ובכל אישיותו, מידותיו ואורחותיו.

הייתי מבררת על המידות שלו!! זה הכי חשוב לפי דעתי..למען שמו!
מה? מה הקשר בכלל?? לא הייתי חושבת על זה בכלל..2 גדות לירדן

נראלי גמרא עיון..

בנות, כדאי לכם עיון, הם הכי שווים!!!הרש
זהירות, נוגע בדברמטבחון
אשרייך שזו ההתלבטות שלך..ועל השאיפה לתלמיד חכם ממשאנונימי (פותח)

בנוגע לשאלה, אני לא ת"ח אבל ההגיון מורה על כך שת"ח יכול לצאת מכל ישיבה גבוהה וטובה, ללא תלות בסגנון הלימוד.

הכל תלוי בשאיפות של האדם (היכן הרצון שלו נמצא? בתורה?) וכמובן ביכולת שה' העניק לו. ולכן יקירתי, לו הייתי את ההתמקדות שלי היתה בשאלות על האדם ולא על הישיבה.

ברכה והצלחה
חג כשר ושמח

אבל מצד האמת -ד.

יש משהו במה שהיא שאלה..

 

זה בהחלט יכול להיות גם  סיגנון שונה של אדם ות"ח, בגלל דרך הלימוד, אם הוא עקבי בה..

 

אבל זו אחריות גדולה מאד לענות על דבר כזה דרך הפורום..  אני אישית לא הייתי עונה..  למה? כי הרי בסופו של דבר לא מדובר בשני אנשים "תיאורטיים" - הכל "אותו דבר" חוץ מדרך הלימוד..  זה שני בני אדם, שאינני מכיר אף אחד מהם. איך אקח "אחריות" להמליץ על "מישהו", להעדפת התענינות נישואין, בגלל הנתון של שיטת הלימוד, שזה אכן ענין רציני - אבל יש באדם עוד הרבה דברים רציניים שאינני מכיר כאן כלום מהם.  אני לא רוצה לקחת עלי השפעה על משהו כזה בתנאים הללו...

למען ה' לאן הגענו?!!!?!!?אנונימי (פותח)

אם היו מציעים לכם שתי בחורות שלומדות חינוך: אחת בהתמחות בתושב"ע ומחשבת ואחת בהתמחות בתנ"ך והיסטוריה במה הייתם בוחרים...

אני לא מבין את הדקויות האלו... למה זה שיקול? מה נסגר?

אולי גם תבדקי אם הוא לומד בשיטת ר' חיים או בשיטת ר' שמעון?!

אם הוא אוהב את הקצות או הפני יהושע?

 

הסיכוייודעי שמיך

כי אם הוא ילמד עיון ברוב הסיכויים הוא יוכל להגיע לרמה יותר גבוהה מאשר מי שלומד בקיאות-פחות ידע...

ואל תשווה בכלל לבנות!!!!!ואצל בנות עדיף יותר תנ"ך כי יש בזה יותר עבודה וביקוש....!!!!

ו


במחילה את ממש טועהאנונימי (פותח)

חוצמזה- את מחפשת בחור שתשבו ביחד על סוגיה ותנתחו אותה מבחינה אנליטית?

את רוצה לכתוב איתו ספר חידושים לש"ס וחושבת שאם הוא לומד בצורה יותר בקיאותית הוא לא מספיק למדן?!

 

במחילה- חולקת עליךאנונימי (פותח)

בס"ד

היא לא דורשת ת"ח שיגדל בדרך מסוימת בתורה. היא דורשת ת"ח ממש.
וזה עם כל הכבוד- מצד האמת- יותר תלוי באדם: רצינות, שקדנות, אחראיות, ענווה, רצינות,  
יכלות שכליות הכוללות: אנליטיות, שינון, זיכורון, יכולת ורבאלית טובה. 
והכי חשוב- רצון חזק להגיע למדרגה גבוהה בתורה- שאיפה רוחנית אמיתית, והתמדה!

ההתמקדות שלה בישיבה-  אולי יש בה מן האמת, אבל פשוט שהיא טפלה לעיקר. 

 

א. זה בסדר גמור "לחלוק" - בשביל זה הפורום...ד.

ב.אני מסכים כל מה שאמרת על הרצינות וכו' (פחות לגבי היכולות האנאליטיות וכו'..),

 

ובוודאי לגבי מה שאמרת על הרצון החזק, השאיפה הרוחנית וההתמדה.

 

 

וגם לא הזכרתי כלל "ישיבה".

 

אבל לנושא "שיטת הלימוד" יכולות להיות השלכות לכיוונים שונים, כולל "מדרגה גבוהה בתורה" ומאיזו בחינה, אם כי לא לגבי כל אחד. ובעיני ראיתי.

 

והיא שאלה על דבר ראשוני - לפני שהיא יכולה להכיר אדם גם לפרטי הפרטים עליהם כתבת. וזה לגיטימי.

 

חתן זה לא חברותא!!מאמע צאדיקה

אם את רוצה להתחתן עם מישו שיהי ת"ח כשהוא גדול- את מוזמנת להגדיר את זה...

איך הוא יגיע לגדולה בתורה?

את זה תשאירי לר"מ שלו.... באמת

 

את מחפשת שותף לחיים, לזוגיות, לבניית בית- את מחפשת חבר אמיתי

לא רב ולא חברותא ולא "אקססוריז" מרשים להתהדר בו

 

אכן.ניסוי

אם כי בהחלט יש סיטואציות שבהם אשה יכולה לגלות שהתחתנה עם "חברותא"...
(אפילו אם הם לא קובעים אחת כזו פעם ב...)

זה לא מדוייק..ד.

מי שיש לה באמיתיות את השאיפה להתחתן עם אדם שיצמח לת"ח גדול - זו שאיפה יפה מאד..

 

וזה לא נכון לומר ש"תשאיר לר"מ שלו" איך הוא יגיע לזה..

 

כי באמת אלו שתי דרכים שיכולות להיות שונות ב"תוצר" ה"תלמיד-חכמי" שלהן..

 

 

זה כלל לא סותר - שבוודאי היא נפגשת כדי לבדוק אם הוא יתאים להיות שותף, חבר-לחיים, לבניית בית וכו'. הרי בפגישה איננה הולכת לבחון אותו בגמרא..

 

אבל זה לא קשור לכך שהיא לא מחפשת חברותא או רב.

 

היא מחפשת בעל תלמיד חכם. מעולה.

 

וזה יכול להשפיע גם על צורת הבית וגם על אופן צמיחתו.

אני ממש לא מחפשת חברותא....יודעי שמיך


משעשע לראות בנות מדברות על זה...shimi11
עבר עריכה על ידי shimi11 בתאריך י"א ניסן תשע"ב 19:54

יעני זה מדע מדויק.. זה כ"כ לא!!!

באמת שאין קשר בין מסלול הלימוד שלך למי שאתה.

בין אם אתה לומד גמרא לשמה, עיון מוגבר, אליבא דהילכתא או לתעודת רבנות....

השאלה כמה אתה לומד ואיך זה משפיע על הנפש שלך.

החכמה היא לא ללמוד, החכמה היא להיות יהודי טוב ואת זה צריך לחפש.

ותתפלאו, על זה עיקר הדגש בישיבות, לא על הלימוד אלא על עבודת האדם.


כל מילה בסלע!אנונימי (פותח)
צעד אחורה לפני שעונים לשאלה שלך....אנונימי (פותח)

יודעי שמך יקרה,

את חייבת לדבר על העניין הזה עם מישהו שמכיר אותך.

אני לא יודעת בת כמה את ובאיזה שלב את בחיים, אבל נשמע שמשהו בתפיסת הזוגיות שלך

צריך לקבל מימד עומק נוסף חשוב,  שמאד מאד חסר לך כרגע.


בקצרה אומר שתורה זה חשוב ולימוד זה חשוב, ושאיפות לגדלות זה מאד חשוב.

אבל זה ממש ממש לא קריטריון סינון, בטח שלא בדקויות האלו שאת מעלה.


מצטער..ד.

אבל אני חושב שזה בהחלט יכול להיות קריטריון למי שזה חשוב אצלה.. [וכשחז"ל אמרו לעולם ישיא אדם את ביתו לת"ח, כנראה הם כן חשבו שזה "קריטריון סינון", כלשונך..]

 

כמובן, בלי לסתור קריטריונים אחרים חשובים.

 

וזה לפעמים דווקא יכול להיות ה"מימד עומק" שיש לה, נוסף על המימד הבסיסי, של מִי האדם, מידותיו, התאמתו האישית וכו'.

 

[כמובן, יכול להיות לפעמים שגם דברים כאלה - כמו גם דברים אחרים - חשובים לבחורה לא מתוך תפיסת-עומק של בנין בית וקשר. אבל זה לא דווקא ביחס לדרישה כזו. ואיננו מכירים את הכותבת]

תלמיד חכם זה בהחלט קריטריון.....אבלאנונימי (פותח)

בשני המקרים מדובר בת"ח...... זה לא העניין.

נוסיף לכך ששני הבחורים הם מאותו ציבור, וזרם מאד דומה (אם לא זהה) של הציבור הזה.

סגנון השקפה קרוב, דעות פוליטיות וכו'.....

לרדת לשיטת לימוד ספציפית- נשמע לי פיספוס רציני של מהות הקשר הזוגי.

מה גם שהספקולציות שהיא בונה על זה הן מרחיקות לכת.... אם הוא לומד בשיטה כזאת הוא יהיה יותר תלמיד חכם מאשר בשיטה האחרת.... ?!

לדעתי חשוב להבין מה עומד מאחורי ההתלבטות הזו, והאם לא מדובר בקצה קרחון של תפיסה סכמטית, דמיונית ולא בשלה של זוגיות.


ראשית,ד.

זה כן הענין..: את דיברת בהודעתך הקודמת לא רק על דקויות-השיטות, אלא בכלל על כך שלימוד ולגדול וכו' זה חשוב, אבל לא "קריטריון לסינון". וזה לא נכון. אמנם לא כל אחת חייבת ללכת כך - אבל מי שזה חשוב לה, לגיטימי ומעלה.. יותר מהרבה דברים שעליהם בנות "מסננות"...

 

וגם לגבי הנושא השני - שימי לב לדברייך-עצמך: את כותבת שהם מאותו ציבור... דעות פוליטיות.. כלומר: זה נראה לך שיקול "לגיטימי" לתחושת קירבה. "שיטת לימוד" - פיספוס..

 

 

אבל לא בטוח שזה "סדר עדיפויות" לגמרי נכון... יתכן מישהי שה"הזהות הפוליטית" , למשל, לא חשובה לה, אבל תלמיד חכם שלומד בעומק ובעיון, כן חשוב לה..

 

 

אין בכך כל פיספוס של "מהות הקשר".. יש לה צורת בית שהיא רוצה - יפה מאד. ומתוך ה"מבחר" של הצורה שהיא רוצה, היא כמובן תבחר מישהו עם סגולות אישיות שטובות לה. הרי היא לא אמרה שזה הקריטריון היחידי.. סה"כ שאלה על נושא שאינו כ"כ מוכר לה, ויכול להשליך לגבי ענין שחשוב לה.

אני מניח שאת מי שמציע את השידוכים, היא שואלת עוד דברים... הרי ציינה בראש דבריה במדובר באנשים מעולים וכו'.. אבל ת"ח רציני, שהוא גם בעל מידות טובות, זה בהחלט יכול להשליך על סיגנון הבית, וגם על "מהות הקשר" (מלבד מה שהיום מרוב דיבורים על "זוגיות", שוכחים לעיתים שאמנם האפשרות לבנין יחס הדדי חם הוא דבר בסיסי, אבל גם ה"צורה" שתהיה לבית - מהותית לא פחות, לפחות למי שזה חשוב לו/ה).

 

ולגבי ה"שיטה" - אולי דווקא בתחום הזה, את לא כ"כ מבינה?.. שאת כ"כ תמהה האם באמת שיטה אחת מהשתיים יכולה להשפיע על "כמה הוא יהיה ת"ח"?.. הרצי"ה זצ"ל, למשל, חשב שזה דווקא בהחלט יכול להשפיע על גודל הת"ח שיצמח.. (והוא בוודאי היה "מומחה בתחום" הזה..). וזה גם יכול להשפיע על סגנון האישיות, ולעיתים להעיד עלי אופיה, בלי להיכנס ל"טוב" יותר או פחות.

 

זה נכון שלא אצל כולם זה מהותי כ"כ ומשפיע כ"כ - אבל יש כאלה. בעיני ראיתי. וסגנונם לגמרי משפיע על אישיותם וביתם.

 

אכן - אני מסכים איתך שחשוב שבחורה תראה מה עומד "מאחורי" שאיפה כזו. האם זה "בוסרי", דמיוני, או שמא, אדרבה - בחורה רצינית שמבינה משהו מעבר לתחום של בנין הקשר האישי, ושמרגישה את ההשלכה שיכולה להיות לכך על סיגנון הבית.

 

ככלל, אני נוטה - אם לא רואים קיצונית שיש פה מי שלא מבינה מה היא רוצה ומה צריך - לכבד את מה שהאנשים שואלים, ולהיזהר מלהחליש שאיפות שאולי הן מאד גדולות.

 

כמובן, יש מקום גם להפניית תשומת לב, כדברייך, לראות שזה בא ממקום נכון.

יישר כח על תגובתך המפורטת....אנונימי (פותח)

אני לא אכנס לפרטים... השעה דוחקת

אסכם במשפט את מה שניסיתי לומר- הכל עניין של רזולוציה, וכשהיא מדי גבוהה לדעתי צריך להרחיב ולהעמיק את ההסתכלות.  

זה מה שאני זיהיתי בשאלה שנשאלה כאן, ונראה לי שעם העיקרון גם אתה מסכים.....



יש בנות שמחפשות חברותא, בין השאר.אנונימי (פותח)

לא צריך לזלזל בזה.. כל אחת והציפיות שלה מבעלה. וכן, גדלות בתורה זה דבר חשוב. ומי שמתמצאת בלימוד תורה יכולה גם לדייק בזה ולהגדיר  לעצמה מה בדיוק היא מחפשת. עיון או בקיאות, או משהו אחר.

חשוב לדעת שכולם מצויינים, כל אחד העיקר שיכוון ליבו לשמיים. אבל לא כולם מתאימים לכל אחת..

לשימי- אופי הלימוד  מעיד הרבה על אופי האדם. בדרך כלל אנשים שיותר נוטים לעשות דברים לרוחב יילמדו בבקיאות, ולהפך.

רק אל תשכחיאנונימי (פותח)
לשים דגש אמיתי על המידות. דרך ארץ קדמה לתורה
ואו תשובות ממש יפות...יודעי שמיך

באמת אני עוד בתחילת הדרך וברור שאני גם יבדוק את האישיות והמידות וכו'

אבל אני בודקת עוד דבר שאני רוצה שיהיה בביתי בעז"ה רק מה שאין לי כ"כ התמצאות בנושא מכיוון שאינני לומדת בישיבה וכו' ולכן אני שואלת לדעתכם....ואני מוסיפה דבר אני לא מזלזת בשום סגנון לימוד בשום אופן כולם צדיקים ויראי שמים!!!? ושוב תודה לכל המגיבים!! !חושף שיניים

"אשריכם תלמידי חכמים שדברי תורה חביבים עליכם"תילילילי(=

אם אלו ההתלבטויות שלכם אז - אשרינו שזכינו אבל גם את זה צריך ממש לדעת לקחת בפורפורציות...
שלא נגיע למצב של ברירה לפי שמשפחה חלילה.. ;)

יפה לך..תל אורותאחרונה

שעלתה בך המחשבה, ששני הבחורים האלו כבר מוכנים לחתונה..צוחק אני מציעה שקודם כל יש לצאת, ואולי הבנים עצמם יעשו "ברירה טבעית", ויחסכו לך את הבחירה.

עד כאןכְּקֶדֶם

מי יודע כבר כמה קשרים הלב הזה חווה

וכמה אמרו לך שאתה זוהר ושאתה משהו אחר ושהעולם צריך אותך באמת. ואיך זה שאתה כזה כל כך? והלוואי שהרגע הזה אתה ואני לבד יהיה לתמיד.  ושאם היה אפשרי הייתי נשארת איתך לנצח אבל אנלא יכולה להקים איתך בית. ועוד אינספור פתגמים מאינספור שהלב שלי נתן להן להיכנס בלי מעצורים. והן הביטו ברהב ונגעו בקצהו ונחרדו ונעלמו.

ולהבדיל גם קשרים עם חברים טובים מאד שהחליטו שדיי.

אה וגם הוא, שאמר לעולם דיי. גם איתו רציתי להגיע הכי רחוק שיש יותר מהכל וגם אתה מתי שככ התקרבתי אליך טרקת לי את הדלת בפרצוף. כמו כל האחרים.

ואולי אני באמת תמים ונאיבי אולי לא הרגשתם אליי כמו מה שאני הרגשתי ומרגיש אליכם עד היום. אולי באמת ניצלתם כל רגע אתי רק כדי לחוות עוד קצת , כמה שמתאפשר.


אבל הגיע הזמן שלי. שעכשיו אני איעלם.

הגיע הזמן שאומר לעולם - דיי.



התוהו קדם לעולם. 

נוגע, לא נוגע

עצוב וכואב לשמוע

 

קצת מניסיון, יש אנשים שהעבודה הרוחנית שלהם זה להסתנכרן עם העולם וללמוד להתהלך בו. ואם זה מנחם, אחרי העבודה הזאת אתה מרגיש אחרת, טוב יותר ורגוע ושליו, ושלם עם עצמך.

שתרגיש טוב במהרה בעז"ה, ותמצא את מקומך ואת רעייתך

נעמת לנו… חבל שאתה מחליט לעזובפ.א.
וואלה לא קלטתי שזה שרשור פרידהadvfb
כתיבה יפהאדם פרו+
מבטאת את ההרגשה
כואב ממשארץ השוקולד
מאחל רק טוב
חבר יקרכל היופי

עוד לא הגיע זמנך להיעלם.

הלב שבע אכזבות אבל יום אחד יהיה טוב יותר ותמצא את מקומך.

הסימן הכי טוב בעיניי לטוב ולכנות - הוא אנחנו עצמנו.

האם אתה מרגיש טוב ואהבה כלפי אחרים?

אם כן, בוודאי שיש עוד כמוך שאינם רק נצלנים.

כל אחד מאיתנו מסתובב בעולם הזה עם שריטות וקשיחם משל עצמו, החיים מורכבים ללא ספק.

אבל יש ויהיו רגעי אור.


אנחנו נוטים להבליט את החושך כי הטוב הוא המובן מאליו, כי אנחנו בנויים להתגונן מהרע.

אבל מה שזה אומר בתכלס, גם אם לא תמיד מרגישים ככה, שהטוב הוא הרוב. מקיף אותנו בלי שנרגיש.


מותר ליפול לתהומות, זה בסדר להרגיש, אבל לזכור שיש אור בקצה, שהנפילה הזו לא תהיה לנצח.

חולה עליךךךadvfb

אחלה כתיבה

 

הצורך לשים גבולות הוא צרך הכרחי.

לאחרונה באמת עלתה התובה שזה גם נותן קרקע פוריה לדברים שיצמחו ויפרחו.

יש שני צדדים יראה ואהבה.

היראה שמתבטאת בשימת גבולות והיא נותנת בסיס יציב. 

על גבי הבסיס היציב אפשר לפתח ולהצמיח כל פעם את האהבה.

אז בהחלט - די! שמים גבולות! מתוך כך בעזרת ה' הרבה שפע ברכה והצלחה!!

בהצלחהברוקוליאחרונה
זה נהיה טרנד?הפי

לדבר עם בחורה ולברוח?

2 נשים שלוותי השבוע היו מפורקות מבכי עד כדי מצב של חולי.

אם אתם לא מתכוונים לצאת לדייט תגידו את זה מראש

ולא ברור לי איך גבר שמגדיר את עצמו דוס עושה שטויות כאלה.

ובעצם דוס או לא לא מתנהגים ככה

לא סתם שולחים הודעות בוואצפ לבחורה שהעבירו לך את המספר בשביל שידוך ..ואז בורחים .

איך זה גורם לשדכן גם להרגיש?

ולא סתם קובעים עם בחורה דייט ומבטלים באותו יום


 

שלא נתחיל לדבר על שגרירים/ שליש/ וחבריו

ששם בכלל פותחים הודעות מדברים ואז יום אחרי נעלמים .

מדוע?


 

אני תמיד אומרת אף בחורה לא כועסת שלא רוצים אותה בחורה כועסת כי הראו לה שרצו אותה (בואי נקבע דייט )

ובסוף הלכו בלי הסבר בבום


 

אני כבר התרגלתי לזה שיש כאלה שדיבורים לחוד ומעשים לחוד ..

ואני אומרת את זה בכאב אם אדם בוחר להתנהג ככה או ניצלתי.. עוברת הלאה ..

אבל לא כולן לוקחות את זה ככה

יש בנות שלא רוצות לשמוע על דייטים בזמן הקרוב בגללכם..


 

באמת קחו אחריות.

גוסטינג זה גועל נפש

אתם גועל נפש

 

השרשור מופנה לאדם שבורח/ מבטל דקה 90 בלי לזכור שיש צד שני לסיפור.

אדם אשר לא יודע לבטא את רגשותיו ..

נכון לא תמיד אפשר להביע מה אתה מרגיש אבל אפשר שיהיה לך עמוד שדרה . אל תגיד סתם דברים .. מזה??

(אפילו הודעת נימוס יהיה מתאים .. מצטער על הזמן שלך.. בכל זאת אני חושב שלא מתאים .קשה?

 אפשרי גם אם לא מסתדר הכל בסדר .מידות יש פה צד שני לעזאזל 

 

דרך ארץ

 

כנל הפוך!! כלפי גברים

 

יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

קלעת בולמה כבר ביקשתי

היא אמרה על עצמה שהרגש שלה לא נמצא איפה שהיא מצפה שיהיה ושהיא מאוד מקווה שיתפתח, ככה שכנראה באמת זה שלא היה שם שינוי משמעותי היה הטריגר העיקרי להיפרד. היא דיברה עם מישהי שהדביקה את החוסר התקדמות ברגש בהובלה שאולי חסרה מצידי, וזה היה נראה שהיא קצת נתלתה בזה בשביל לתרץ למה היא רוצה לסיים. בזמן הפרידה נאמרו הרבה דברים שאני כבר לא ממש זוכר, והאמת שמעדיף כבר לשכוח...

בעז"ה שבקרוב ממש נזכה למה שאתה מתאר ושבנתיים אצליח לחיות באמונה ובביטחון... 

מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
יש קהילה של חוצניקים רווקים כאן? סקרנת...מתוך סקרנות
זה סביב ישיבת מיר?
תודה, מכיר קבוצת ווצאפ שלהםמתוך סקרנות

יש להם גם קהילה פיזית?

בוודאיארץ השוקולד
תשאל בקבוצה איפה הם גרים ואיפה המניינים שלהם, לרוב זה סביב אוניברסיטאות לדעתי.
מעניין, טוב לדעתמתוך סקרנותאחרונה
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyon
יש בתחתית רשימת השדכנים בשרשור הנעוץלגיטימי?

כמה שדכנים ומיזמים.

כדאי להסתכל לדעתי גם על האתר SAYS.

בהצלחה

הייתי מחפש באינטרנט על JLICארץ השוקולד
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

אתה יודע שזה בערך מה שקרה בקיבוציםמשה

השקיעו שם בכל מיני שטויות כל מיני אנשים שעבדו בגזברות. חלק קטן הצליח והתעשר (ואז הקיבוץ לא התלונן...) וחלק גדול פשטו את הרגל.

אני תוהה אם מספיק ששני הצדדיםארץ השוקולד

רואים עין בעין ביחס להוצאות וחסכונות, גם אם אחד הצדדים לא מתעסק באופן ההשקעה?

מה דעתך על זה?

המצב הנפוץאריק מהדרום
הוא שיש צד אחד מאוד מעורב בפיננסים וצד אחד לא מעורב בכלל, העובדה שזה מצב נפוץ לא אומר שזה בריא, במקרה של גירושין או מוות או נכות פתאומית שתמנע מהצד המעורב לתפקד זה יקשה מאוד, מקרים שבו צד אחד לא רק שאין לו את הקוד לחשבון בנק, אלא שבכלל לא הוריד את האפליקציה לחשבון זה יהיה ללמוד להתנהל הכל מאפס.


בשאלות הגדולות של החיים, עם מי להתחתן, כמה ילדים להביא, איפה לגור, איך לחנך את הילדים, במה לעסוק, צריכה להיות החלטה משותפת או לפחות מעורבות אחראית לדרך, גם בבניית ההון המשפחתי זו החלטה מספיק קריטית בחיים כדי לפנות לזה זמן איכות לדבר על העתיד הפיננסי שלכם.

אם תרצהאריק מהדרוםאחרונה

תוכל להשוות את זה לזוג שצד אחד מעורב בחינוך ילדים עד לשד עצמותיו והצד השני לא יודע איפה הילדים לומדים, לא מה הם לומדים, לא איזה כיתה, לא אם מישהו מציק להם בהית הספר, הוא בקושי יודע כמה ילדים יש לו ואם בכלל ומה השמות שלהם, מתי בר מצווה, לא מעניין אותו כלום בחינוך ילדים.


אז בפיננסים זה המצב הנפוץ.

ברור שמספיקברגוע
חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה

שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.

ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת

מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה

חזק ואמץ

ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש

"קווה אל ה'

חזק ויאמץ ליבך

וקווה אל ה'"

אולי יעניין אותך