האם אשה חייבתאנונימי (פותח)
להצביע בבחירות מה שבעלה מצביע?
זה תלוי מה בעלה בוחר!!שירושקי
כולה כמה מכות...ביג דיל... גם תלוי מה מצב הבעל...שירושקי
נשוי\רווק(חחח)\מסומם(ל"ע)\תלמיד חכם\משתמט\משרת בצבא\משרת בשירות לאומי\תורתו אמונתו\פוליטיקאי\רה"מ\ראש מפלגת מרץ וכו' וכו'
ממש לא! אנחנו מדינה דמוקרטית (מה זה?) וכל אחד עושהלילו =]
מה שבא לו בלי לשאול אף אחד...

*סמים זה אחלה...*
ולי הקטנה יש שאלה על שאלתך (מהפתיחה)מאחורי הקו
ואם בעלה אינו מעוניין להצביע בכלל? האם היא חייבת גם או שבכ"ז תצביע למרזל או משו?
צריך לדון האם מותר לנשים להצביע.מ.מ.י.ר
הרי כלל ידוע שעדות שאין אתה יכול להזימה אינה עדות. ונלמד גם כן לענייננו - שהרי לנשים אסור להיות בתפקיד של שר או ראש הממשלה וכדומה (פסק גדולי הדור, ובהם מרן הרב קוק זצ"ל), ואם אסור להם להיות בתפקיד שר - הכיצד יבחרו אנשים אחרים לשרים?? הרי זה כעין עדות שאין אתה יכול להזימה..

אם כי יש לומר שאותן הנשים פוסקות ע"פ הראשון לציון הגרב"צ עוזיאל זצ"ל שפסק שלנשים מותר להיבחר לתפקידים כאלו. ואז אין פה עדות שאין אתה יכול להזימה, אך בכל אופן מה תעשה אישה שפוסקת לפי הרב קוק??
וכיוון שכמדומה לי רוב הבנות שפה הן פוסקות לפי הרב קוק, האם יוכלו להצביע לבחירות??

ואף אם נאמר לשיטת הגרב"צ עוזיאל זצ"ל -

אם הבעל:
א'. נשוי - סביר להניח שהוא נשוי. ואז האישה תעשה כמו מה שאומר בעלה, כיוון שאשתו כגופו דמי ועל אחת כמה וכמה שכנפשו דמי, ואם נפשו חשקה לבחור במפד"ל - אשתו צריכה גם לחשוק לבחור במפד"ל.
ב'. אם הוא רווק - אז מי זו אשתו? אולי זו אשתו בנישואין אזרחיים (וחלילה איננו חושדים בהם שלא נישאו כדת משה וישראל אלא כדת דימיטריס כריסטופיאס(נשיא קפריסין), אלא שהם נישאו בחו"ל ולפי חוק המדינה הם צריכים להינשא גם ע"פ הממשלה וגם ע"פ דת משה וישראל, ולכן החתונה כדת משה וישראל תהיה רק בעוד שבוע) ואז היא לא מחוייבת הלכתית לבחור כמוהו.
ג'. מסומם - סביר להניח שאיננו צלול, ולכן עלול להצביע למרץ. האישה - עליה עומד הבית, ולכן תגיד לו "בעלי היקר, אם אתה לא מצביע מפד"ל אינני מגלה לך היכן החבאתי התרופה" (כמובן שאיננו חושדים ביהודים שלוקחים סמים, אלא הכוונה סמים כלשון המשנה, דהיינו תרופות), ואז היא הצילה עולם מלא.
ד'. תלמיד חכם - בוודאי שהיא צריכה להקשיב לכל התורה.
ה'. משתמט - שתשלח אותו לצבא ואחרי זה שיצביע. בושה וחרפה.
ו'. משרת בצבא - אסור לו לגלות לה למי הוא מצביע ולכן היא פתורה משאלה זו..
ז'. משרת בשירות לאומי - למה לא בצבא?? שירות לאומי זה צריך להיות לבנות. וכיון שעשה שלא כדין, היא לא מחוייבת להקשיב לו לפי שורת הדין.
ח'. תורתו אמונתו - ב"ה כולנו תורתנו אמונתנו. השאלה היא אם תורתו אומנותו, ובכל מקרה עדיף לה ללכת אחרי דעת תורה של בעלה.
ט'. פוליטיקאי - לפעמים הוא מתובסך עם עצמו ומתייעץ עם אשתו בכל מקרה, ולכן היא הקובעת בשביל שניהם.
י'. רה"מ - שתשפיע עליו לטובה וכאילו הצילה עם שלם..
י"א. ראש מפלגת מר"צ - לעניות דעתי כדאי שהיא תתגרש!

שב"ש!
הכנסת בתוך דיון נטול פוליטיקה-הרבה פוליטיקה.אוסנת
לא שיש לי התנגדות כלשהיא, מכיון שדעותיך-כדעותי.
יפה שיש פורום שלא נזעק למראה תגובותיך... (או שהם לא הבחינו בכך).

ולשאלותי,
האם לא ראוי שהבעל יתיר לאשתו לבחור כאוות נפשה? הרי אם זה כל כך בוער בעצמותיה, יכול מדין "אשתו כגופו", להתיר לה לבחור כרצונה.
חשוב נא, על זוג "מעורב" (דתי+חילוניה). סכסוך כזה על הבחירות, עלול לגרום לגירושין, ח"ו. אז אולי אין לבן הזוג להכריח את בן הזוג/ה השני/ה לבחור כמוהו.

-אגב, מאוד מרתק יהיה לדעת, האם אתה מצביע מפד"ל או איחוד לאומי-
סליחה אבל יש כאלה שלא נותנים להם להיות בצבאפגזניקית גאה!
אז עדיף שהתרומה שלהם למדינה שלם תהיה שירות לאומי. קראתי עלזה פעם בעולם קטן. זה כזה לדון לכף חובה.
מ.מ.י.ר - אני מתפלאה עלייך. באמת!
איננו עוסקים בפרטי פרטים,אוסנת
כי אם בכלל.
רוב אלה שאינם משרתים בצבא הקודש, לדעת הרב מ.מ.י.ר, אינם בסדר כלל וכלל.
אם אחד מאותם אנשים נפגע, ראוי לו לרב להסביר פניו אליו, ולבקש מחילה.
סיפורים אישיים, נידונים בפירוט כל מקרה לגופו. אך ההלכה בכללה-מאוד כוללת.
בעניין שאלתך.מ.מ.י.ר
באופן החקירה הראשונה יש להסתפק, שהרי הרמב"ם כותב שצריך לכבד את אשתו כגופו, ולכאורה על אחת כמה וכמה שצריך לכבדה כנפשו.

אך יש להשיב, שאין קל וחומר נכון הוא זה. שהרי אם נפשה חשקה לערוך מסע הנקרא "שופינג" ובכך לגרום לפס המגנטי שעל האישראכארט של בעלה להיעלם, האם מותר לה לעשות כן בגלל שנפשה חשקה בכך? בוודאי שלא.
ו"נשים דעתן קלה עליהם". ובוודאי שנשים הן ברווכשם (אהמ אהמ |משתעל| והמבין יבין..) חכמות מאוד. אבל בכל זאת, נפשן עדינה ואינן צריכות להיכנס לנבכי הפוליטיקה, כל כבודה בת מלך פנימה, ולכן היא צריכה ליתן לבעלה להחליט. (וזאת, כמובן, רק ע"פ הגרב"צ עוזיאל, שהרי לפי דברינו אסור לה להצביע כלל).

אך יש להסתפק שוב - אם האישה היא מה שנקראת "חילונית" ובעלה הוא מכונה "דתי", הרי עלול להיות ביניהם תגרה ומריבה ועלולים לבוא לידי גירושין. ויש להתיר בנידון הזה אם האישה מצביעה למפלגות ימניות, משום שלום בית. ואם האישה מצביעה למפלגה שמאלנית - יש לחשוש משום שלום האומה, ולכן הבעל יצטרך להטיל אימתו על הבית.

בנוגע לעניין השירות לאומי, יש צדק בדברייך. |מסכים| אבל שירות לאומי הוא לבנות!!! ובינתיים גם לא לבנות.. שרת החינוך קיזזה כמה שקלים מהתקציב. אם כי, לשמחתי הרבה, כתב חה"כ ניסן סולומינסקי שליט"א שהוא קיבל אישור שיחזירו את התקציב ל-60 מליון.. |שמח| {כל זה בסוגריים חשובות וסגורות. סליחה על הכניסה לפוליטיקה..}

החותם, מ.מ.י.ר
"גברים דיבורם קל".אוסנת
או במילים אחרות-קל לך לדבר.
במקום להמשיך את הדיון הפורה, נסה נא לדמיין את עצמך בנעליה של אשתך (לעתיד?). ואזי תגלה עולם ומלואו, שנסתר מעיניך הצרות עד כה.
איבכוונתי להרחיב על עניין ה"שופינג".
דבר זה ידוע כחיוני לכל אישה. ולא נזכיר את הסיפור על נעלי החג לכבוד שבת (אם אי מי לא זוכרהו, אשמח להרחיב).
ראה מה קורה לנשים שמזלזלות בחוש האסתטי שלהן. ראה את הכת החדשה שנתגלתה בבית שמש.
הנשים הללו התכסו בסמרטוטים רבים מספור. נראו כמו דובים.
את העצבים על כך, הן הוציאו על ילדיהם הרכים והחלשים...
(נשמע דוגמא מהשמיים? ממש לא. אני יכולה להעיד על עצמי ובשרי. כשאני לבושה ב"שמעאטע", אני ממש מרגישה עצבנית)
איני זוכרהו (את הסיפור)~מאיר~
מתוך דבריך הבנתי,אוסנת
שענית לי על השאלה האחרונה שלי.
"אגב, מאוד מרתק יהיה לדעת, האם אתה מצביע מפד"ל או איחוד לאומי".

ולא אפרט.
חח.מאחורי הקו
הרשו לי לחלוק על כולכם, ואסנת- מצטרת אם לקחתי את תפקידך כפמנסטית לכמה דקות, עלתה לי שאלה לכל רבנן ומרנן שועכני הפורום הנעלים:
אם נאמר "אשפתו כגופו" למה היא צריכה ללכת לפי מה שהוא רוצה ולא להיפך?????????????????????????? |מתעצבן|
תודה שלקחת את תפקידי.אוסנת
אני מטבעי מנסה להביא תמיד את הדעות ההפוכות, זאת כדי לחדד את הנקודה ולהעלות את רמת הדיון.

אין בכוחנו דבר לעשותו, מכיון שכך טבע העולם-הגבר הוא השולט.
אך הוא אינו צריך להגזים בשליטתו, אלא לתת לאשתו מרחב מחיה.
ועל כך אני מתלוננת. ("מתלוננת"... קצת תמהה. לא יותר)
|תומך|מאחורי הקו
ואמשיך את משפטך:
....צריך לתת לאשה מרחב מחיה, וזה כולל מפלגה להצביע לה. כי אם חס וחלילה יקום מקרה שבו הגבר ל"ע שמאלן ויצביע מרץ ל"ע, והאשה תרצה להצביע מרזל, האם לא ראוי לתת לאשה להצביע בחופשיות????

ועוד שאלה: אם האשה ברוב שפיותה פשוט לא רוצה להצביע מפני שלממשלה הלזו ל-א מגיע הקול שלה, ובעלה מצביע ליכוד וכד', לא ראוי להקשיב לאשה??

כואבת לי הבטן מרוב חפירות.
השאלה הנשאלת היא:אוסנת
למה, ריבוינו של עוילם, ההלכה נגועה פה בפוליטיקה?
מדוע, אם האישה רוצה להצביע למפלגה שאיננו תומכים בה- אז אין לה סמכות?
ואם ברוח זאת, אז הנני מכריזה פסק הלכה:
אסור לאישה להצביע לחזית ודומיהם! רק איחוד-מפד"ל!
(כמובן, ללא הבעת עמדה פוליטית. באותה מידה יכולתי לומר שאין לה להצביע איחוד-מפד"ל, אלא חזית...
אבל משום מה לא אמרתי זאת.)

-שימי לב שהתרופה שאת לוקחת לכאבי בטנך, כשרה וללא נייר אלומיניום/ניילון נצמד/צלופן מעל.
יחסוך גם ממנו כאבי בטן.
אין כלל לתמוה.מ.מ.י.ר
אכן, בהקדם הדברים יש לומר שבוודאי שעניין ה"שופינג", הוא דבר גדול מאוד, ואולי אולי אפילו חשוב.
אך את לקחת את דבריי למקום רחוק ביותר שלא נתכוונתי אליו! בוודאי שאין הכוונה להזניח את נושא היופי. הרי, הכלה צריכה להתנאות בפני בעלה, ואם כן זהו דבר חשוב ביותר. אבל אין זה אומר שנתיר לה לעשות ככל העולה על רוחה בעניני ממון! כשהבעל נושא אותה לאישה, הוא מתחייב לזון ולפרנס אותה ולתת לה כל מה שהיא צריכה, ואף לפני כל חג לקנות לה בגד חדש, באזונדערש לנשים.

ולא הייתה בכוונתנו חלילה להלביש את בנות ישראל ב"שמעאטע", אלא בבגדים נאים, מ'זייט!
ואכן, אם רוצה האישה לבזבז יותר מחמישים שקלים חדשים, היא צריכה לבקש רשות מבעלה הנחמד. ומדוע?? כיוון שענייני ניהול העסקים מוטלים על הבעל. ויודעני מקרה של קרובת משפחתי שקנתה ביום בהיר אחד סלון עור יפה מאוד בעזרת הוויזה (או כרטיס אחר מהכרטיסים הנוראים האלה) של בעלה בסכום פעוט של כמה וכמה וכמה אלפי שקלים, ובעלה כל כך צהל ושמח.. עד כדי כך שהוא כמעט פרץ בבכי מרוב שמחה על הספות החדשות..

ולכן, יש לבעל לנהל את העסקים ולתת לאשתו את כל מה שהיא צריכה, על מנת שח"ו לא תהיה עצבנית.

ותשובה ליושבת ראש הנכבדת, השוכנת כבוד מאחורי הקו (הירוק ובתוך הקו הסגול, רמת הגולן תובב"א) - כבר כתבתי שיש ללמוד קל וחומר מן הבעל לאישה, אך אין ללמוד ק"ו מן האישה לבעל.

חג שמח!
הלכה הנגועה בפוליטיקה??מ.מ.י.ר
הרי כך חייב להיות!
האם נאמר שפסק האם מותר לגרש יהודים מביתם - נגוע בפוליטיקה??
בוודאי שלא.
התורה פשוט מדריכה את האדם לאיזה מפלגה להצביע על פי ההשקפה..

אך לא זו הנקודה!
הנקודה היא כזאת - האם בעלה מחליט בשבילה, או שמא היא יכולה להחליט ובאילו מקרים היא מחליטה? (ושוב, רק אם נאמר שבכלל מותר לה להצביע, דבר שאינו פשוט כלל לפי דברינו עד כה).

לרבנית היו"ר המפלגה לחפירות - אמרתי שוב את דעתי, שאם הבעל מצביע מר"ץ, נראה לי הדל שכדאי לה להתגרש, או להשפיע על בעלה להצביע איחוד-מפד"ל. (ושוב, אני חוזר ואומר - בלי שום נגיעות בפוליטיקה! צריך לבחור איחוד-מפד"ל, אבל בלי שום קשר לפוליטיקה!)
נראה לי שזו סכנת נפשות לחפור, וכבר ידועה דעת רבני הפורום בקשר לאגודה לחפירות שאסורה ע"פ ההלכה.
בקשר לתרופה - במקרים מסויימים ניתן לאכול גם בלי הכשר, ואם מכיל אלומיניום - יש לדון האם צריך לברך ברכת בורא נפשות או על המחיה, ולא פשוט כלל.

חג שמח!
ההלכה יכולה לעסוק בנושאים פוליטיים,אוסנת
שיש בהם עניין הלכתי.
אך לאיזה מפלגה בדיוק להצביע-אין קשר להלכה.
נכון, ראוי לו לאדם לבחור במפלגה שדרכה-דרך התורה.
אך דומני שאין איסור בהצבעה לשינוי.
רק סכנת נפשות מצד השכנים לספסל בבית הכנסת.

חן חן, על נתינת קולך למפלגה הנכונה.
אכן כן.אוסנת
מסכימה עם כל מילה מדברי מורי ורבי- הרב מ.מ.י.ר.
-יש לשים לב, שישנם בתים שכלכלת הבית מוטלת על האישה. על כן-המצב הפוך.
-ישנם בתים שכלכלת הבית לא מוטלת על אף אחד. ולכן יש להפנות לפעמונים.
-יש בתים שאין צורך בכלכלת הבית. ע"ע רוטשילד.
בוודאי שיש איסור.מ.מ.י.ר
אסור לתמוך באנשים כאלו שרוצים לעשות שינוי! הרי חדש אסור מן התורה.. (חתם סופר. ומספיק למי שעשה רק את היחידת בקיאות הראשונה בהיסתוריה בשביל לדעת את זה גם אם לא עיין בשו"ת החת"ס..)

ולכן ראיתי רבנים שאוסרים להשתמש באינטרנט, כיוון שחדש אסור מן התורה (אני רציני לגמרי!). ואני מסכים לגמרי, שאסור מכל וכל להשתמש באינטרנט, וכפי שעיניכם הרואות.

הלא כן נאמר? אוי לו לדור שמורו ורבו הוא מ.מ.י.ר..


אז כיצד מתרציםאוסנת
את השינוי שחל במועצת יש"ע הקדושה?
את השינוי שחל במפלגה הכי טובה-המפד"ל?
הרי "חדש אסור מן התורה"...
אין זאת, אלא שיש צורך לחדש ולשנות. חיינו לא יכולים להמשך כפי שהיו בגלות.
דעת הרב האמיתית שהבאת, על עניין האינטרנט, הוא בוודאי חרדי, או בעיצומו של תהליך ההתחרדות.
דומני שכבר דיברתי כאן על נושא זה, ההתחרדות של ציבורינו.

*כבוד הרב בוודאי מסכים שאין צורך ב"ארץ מולדת" שרק מעלה את האדרנלין. כאן אפשר לכתוב את כל האמירות הממלכתיות, וכולם יסתכלו עליך בהערצה.
אשרינו אשרינו אשרינו שיש לנו רבי כזה..פגזניקית גאה!
אשרינו אשרינו אשרינוו שיש לנו רבי כזה.
קוראים לו הרב מ.מ.י.ר קוראים לו הרב מ.מ.י.ר.
|שר לעצמו| |נזכר שאסור לשיר ליד בנים| |שותק|
אולי במקום שהאישהאוסנת
תקנה לעצמה, שהבעל יחשוב עליה קצת?
פעם אשה שאני מכירה קנתה טבעת יוקרתית. חזרה הביתה, ואמרה לבעלה-"זה מתנה ממך".
תחשבו על זה...

שו"ע או"ח תקכ"ט סעיף ב': חייב אדם להיות שמח וטוב לב במועד הוא ואשתו ובניו וכל הנלוים אליו. כיצד משמחן? הקטנים נותן להם קליות ואגוזים והנשים קונה להם בגדים ותכשיטין כפי ממונו.
(ותודה לרב רואי מרגלית)
כמובן שהבעל צריך לחשוב עליה!מ.מ.י.ר
הרי כך נאמר במקור שהבאת!
אגב, אם כבר.. אז המקור שהבאת הוא מהגמרא שאומרת שאת הילדים הקטנים צריך לשמח בקליות ואגוזים, את הנשים - בבגדים, ואת הגברים - ביין.. לכן, יש הנפטרים מחיוב זה בתירוץ שכיוון שהם אינם ממלאים את חלקם בהלכה, הם אינם ממלאים גם את החלק של האישה.

בקשר לשינוי שיש במפד"לנו ובמועצתנו היקרה, יש לתרץ שהשינוי הוא שינוי קדוש, ולכן מותר.
דווקא הרב שהבאתי את דעתו על האינטרנט, הוא רב דתי לאומי די ידוע.
אכן, אני מסכים שבאמת פה זהו פורום שקט ונחמד, אפשר לכתוב פה את הגיגי הלב בלי שיסקול אותך המון זועם.

שבוע טוב ומבורך!
נ.ב. אשרינו?! |תמה|
תגובה:אוסנת
אין זה משנה כלל וכלל. מבחינתי (ומבחינת הרבנים האמיתיים שלי), אין בעיה של "חידוש" באינטרנט.
הערתי הערה, שוודאי הרב שאת דעתו הבאת, הינו בהליך "התחרדות".

לעניין המדרש (הלקוח מאתר "ישיבה"),
באמת חבל שכיום אנשים מוותרים על קידוש כדת וכדין, ומסתפקים במיץ ענבים.
מלבד העניין שטעמו של אותו חיקוי, הינו טעם טפל, יש בעיות רבות בקידוש על מיץ ענבים.
ומכיון שידוע הדבר שכדי לשמח את הבעל יש להכין לו ארוחה טובה, אל לך לזלזל בכך, מכיון שדבר זה נעשה יום-יום, שעה-שעה.
אז גם לבעל מותר לתת את חלקו.
*כיום, במקום אגוזים, נותנים ממתקים. מיותר לציין.
אשרינו!! |החלטי|פגזניקית גאה!
מה זה קשור????אתיולה החתולה
כתוב:גירית
ש"אישה טובה עושה רצון בעלה" אז אם היא אישה טובה אז כן...
אני חייבת לומר שהצחקתם אותי נוראצופה מהצד2אחרונה
ובכלל אמורים לבכות כי שלושת השבועות...
לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך